4 gode øvelser til at undgå rygskader i bilen (Hvis du kører meget bil)

Rate this post

Hvis du bruger meget tid i din bil, så kan det være en rigtig god ide at lave nogle træningsøvelser til at styrke din ryg for at undgå skader. Det behøver ikke tage lang tid at trænge din ryg, faktisk kan du gøre det på omkring 10 minutter og dette kan være med til markant at mindske chancen for en rygskade når du køre bil. Der findes også en del udstyr, som kan gøre din køretur mere behagelig, du kan se noget af det forskellige udstyr på denne side.

4-gode-ovelser-til-at-undga%cc%8a-rygskader-i-bilen

De 4 øvelser

1. Kajak sving

Lig fladt på ryggen på en bænk mens du holder vægtstangen i hænderne med et bredt greb. Sving herefter til begge sider mens du fokusere på at holde balancen. Denne øvelse er især god for musklerne omkring dine skuldre, underarme, overarme og din core.

2. Den roterende vægtskive

Stå oprejst mens du svinger vægtskiven i cirkler rundt om hovedet. Super god øvelse til skuldre og underarme.

3. Grib vægtskiven(To hænder)

Stil dig let foroverbøjet med en vægtskive, herefter skal du skifte greb ved hjælp af små kast med vægtskiven.

4. Isbjørn på glat is

Start på alle 4 og forsøg at gøre din stilling så bred som overhoved muligt, når der er opnået skal du forsøge at komme tilbage til din startposition. Utrolig hård øvelse, men super god for din core.

Udover træning er der en del andre ting du bør overveje for at undgå rygskader ved bil kørsel. Det er for det første utrolig vigtigt at du har lavet den rigtige sædeindstilling og om du sidder rigtigt. Læs denne guide hvis du vil vide mere

Del artiklen:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *