6 fordele ved at cykle

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

De fleste ved at den bedste motion er den, som bliver gennemført. Det kan være en udfordring at finde den rette motionsform for en. Her fokuserer vi på 6 fordele ved at cykle.

Cykling kan både udføres på vejene eller i skoven på jernhesten, men det kan også udføres i det lokale træningscenter eller derhjemme, hvis du har købt en motionscykel til at få forbrændt nogle ekstra kalorier i løbet af en travl uge.

Herunder sætter vi fokus på 6 fordele ved at bruge cykling som motionsform.

  1. Cykling er mere skånsomt end løb og gang

Hvis du har udfordringer med at du nemt pådrager dig skader, når du eksempelvis løber, så er cykling godt for dig, fordi det er mere skånsomt og samtidig hjælper med at styrke muskelgrupperne.

  1. God motion for hele kroppen

Ved at cykle, så stimulerer du de store muskelgrupper, hjertet, kredsløbet samt sætter din forbrænding i vejret. Konditionen bliver også udfordret, så dit åndedræt vil over tid blive mere roligt, fordi evnen til at optage ilt i kroppen bliver forbedret.

  1. Det mentale helbred styrkes

Når du cykler på en motionscykel, så undgår du at skulle tænke på trafik, og derfor vil det på det mentale plan også gøre at du slapper mere af. På den anden side kan en smuk natur også få dig til at afstresse, så det handler om trafik, tempo og omgivelser.

Du kan se nærmere på nogle af de populære cykler til hjemmet i denne motionscykel test.

  1. Du forbrænder godt med kalorier

Det er selvfølgelig svært at sætte et præcist antal forbrændte kalorier på, eftersom det kommer an på mange faktorer, såsom køn, vægt, intensitet og vejrforhold, hvis du cykler udenfor i stedet for på en motionscykel derhjemme.

Men som tidligere nævnt, så er den motion, der bliver gennemført det vigtigste. Og her ligger cykling i et tempo på middel til lidt over middel cirka i midten over motionsformer, hvor man forbrænder mest, men igen er det en mere skånsom motionsform og de fleste har også lettere ved at køre end cykeltur på 1-3 timer kontra at skulle løbe i samme tidsramme – specielt, hvis det er nyt for dem at motionere regelmæssigt.

Derudover er det også værd at nævne, at få skader gennem cykling naturligt nok vil medføre mere kontinuitet i træningen, og derved vil du også hurtigere komme i bedre form og have mulighed for at udfordre dig selv endnu mere med hurtigere tempo og/eller længere ture.

  1. Det er hverdagsmotion

Du kan nemt få implementeret cykling som en del af hverdagens aktiviteter, hvis du har kort afstand til arbejde, hvis du har et stykke til nærmeste togstation eller hvis du vil spare penge på et stramt SU-budget, når du skal hen til din skole.

På den måde gør man cykling til en naturlig og nødvendig del af hverdagen, når man bruger den som direkte transportform fra A til B.

  1. Du kan tjene penge på det

Ja, det lyder næsten for godt til at være sandt, men den er god nok. Hvis du har mere end 12 kilometer til arbejde, så kan du få kørselsfradrag – også når du cykler. Hvis du cykler i arbejdstiden, så kan din arbejdsgiver tilmed give dig 50 øre per kilometer i skattefri befordringsgodtgørelse.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *