• Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Cykler 3 gange om ugen som jeg ikke poster her.  Tirsdag  Pullups - 5sæt x 12reps   Lavede lidt disko idag: Incline DB press - 20x20kgs, 12x27,5kgs, 20x35kgs Band rows - 3sæt x 15-20reps DB laterals - 3sæt x12reps med 19kgs Benpres (technogym) - 4sæt op til stakken(190kg)   Planen er bare at lave et enkelt eller 2 semihårde sæt om ugen. Så lidt slid og så lidt arbejde som muligt.  Imorgen skal der cykles igen :-D
    • 20-9-2020 Løb 6,3km 41m33s   23-9-2020 Løb 4,4km 28m45s Er lidt hårdt ramt af virkeligheden for tiden, det kniber med tiden, men fik løbet en tur kl 21. 24-9-2020 Løb 4,3km 27m02s   09-09-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min.   Squat:  1 x 5 x 20kg.   1 x5 x 50kg. 1 x5 x 60kg.  1 x5 x 65kg.  2 x5 x 70kg. Brystpres maskine: 1 x 10 x 50kg.  2 x 10 x 55kg. Row Low maskine  1 x 10 x 50kg.  2 x 10 x 75kg. Hurtig omgang, gryderne med aftensmaden stod og kogte derhjemme.
    • Selvfølgelig træder du 'licens-watt', måske bare ikke så lang tid som de bedste ;-) Så er samme bremseevne i flokkørsel nu også ret smart. Carbon hjul og regnvejr er en ringe kombi.     Men priserne er hoppet noget, dog er det mit indtryk at det især gælder de elektroniske systemer. Toprammerne har selvfølgelig også fået et nyk på +10klik. Men der kommer mange cykler i omløb nu fra forskellige teams, som ikke har kørt nær så mange kilometer som normalt, så der burde være nogle gode tilbud lige rundt om hjørnet. Så Visby prøvede at unloade nogle smukke Ridley Noah til 22 fx.
    • Spot on.... Jeg har lige været i kvitteringerne.

      Min Izalco Max med Ultegra kostede incl speedplaypedaler 23.656.- i marts 2016 (chok - er den SÅ gammel). Det fås naturligvis bedre og lettere og af et finere mærke men dengang fik den alligevel fremragende anmeldelser og var ikke en ringe cykel.
      I 2015 kostede C50-hjulene 9.800 og i dag den tilsvarende model 12.500 (selvom det er en 3 år gammel model). Begge er tilbudspriser i Børkop, så kan nok ikke sammenlignes 100% men alligevel....

      Så jo. Priserne ER stukket af. Er det så blevet meget bedre?
      Skivebremser. Fint på nedkørsler og i regnvejr. Hvor tit kører vi bjerge og hvor tit er den almindelig mosjo ude i regnvejr - der er sgu også mange licensryttere (i hvert fald i Hvidovre) der ikke kørte ud i regn. Da min makker ramte den anden cykelrytter for nogle måneder siden, røg han forover da han blokerede forhjulet med fælgbremser (carbonhjulsæt til ca 5-6K), så i dagligdagen bremser de rigeligt fint. Til gengæld er det lidt mere bøvlet ved punkteringer og får man trykket på kalibrerne, kan man ringe efter en taxa hjem (har jeg hørt men ved dog ikke om det er rigtigt). Under alle omstændigheder en tungere løsning.
      Min dom: Er en fordel 5% af tiden men en ulempe 95%

      Tubeless ready. Fint på MTB og gravel-cykler. De færreste mener at det er optimalt på racer. Har kun hørt om enkelte der kører med det. Alligevel er stort set alle fælge tubeless ready. Kæmpe ulempe, da af- og påmontering af dæk er et helvede, så en punktering ikke længere tager 5-8 minutter men måske 20 minutter + man skal have en masse ekstra dækjern med, da de knækker i stride strømme.
      Min dom: Noget lort - en katastrofe. Så er der tankerne om at vi skal køre med kun en klinge foran. Det ER pænere og kan reducere noget af den ekstra vægt fra skivebremserne. For en fladlandsbo omkring København, kan en 10-21-kassette også gå an. Men der vil blive kørt meget mere på de yderste tandhjul. Enten fordi man kravler opad eller spurter og det er da ikke i de situationer, hvor et stort kædevrid er noget man ønsker sig. Skal man for alvor kravle, bliver der stort spring mellem gear.
      Min dom: Stort tilbageskridt.

      Skal vi ud i 12-speed, kan det vist klares uden kæderne bliver endnu smallere. Men allerede nu er det for tyndt. Trods jeg ikke cykler ret langt, har jeg på sommercyklen slidt to ultegrakæder op (og havde jeg været vågen havde jeg kørt på tredje kæde, da kædemåleren går i bund på den kæde jeg satte på for et par måneder siden) og jeg træder jo ikke licens-watt. Så allerede ved 11-speed ER det faktisk blevet for spinkelt.

      Jeg godt godt at jeg er en sur gammel hvid mand. Men meget af nytænkningen kan jeg bare kun se som ulemper. Dog:
      El-gear er skide smart - jeg er selv for nærig men jeg ville elske at have sprint-skiftere nede i hornene.
      Carbon er også en dejligt “nyt” materiale.
      Så længe jeg ikke selv skal bøvle med indvendig kabelføring, er det også lækkert.
      Så det er ikke fordi jeg er imod ALT der er nyt. Men der er meget af de nye, der gør tingene unødigt besværlige. Jeg ved godt besværligt plejer at være lig med lirens men jeg fatter ikke tendensen.....
    • Ja tak, det er sgu ligesom at vente en baby igen. Vi er blevet 'godkendt' hos opdrætterne. Nu skal de sidste ting bare falde i hak, så får vi et nyt familiemedlem i starten af november. Det er en beagle, så vi får sikkert hænderne fulde 
  • Recent Status Updates