jebrra

Onsdag d. 16. september 2015
    Hvidovre kajakklub
    Kajaktur: ca 8 km (Kalveboderne rundt - udenom øen) - ca 55 min tror jeg
    Dejligt med en tur på vandet igen - denne gang solo - en rundtur med lidt bølgegang fra alle sider - dog ikke slem vind.
    Front squat
    2x10x13,5 skiftevis
    Back+side extensions
    2x12x10-12-12
    Obs. har der på enkelte tidspunkter været en lille snert irritation i h. skulder? Må lige holde øje og være varsom...
    Cykling - legeaftale - med to unger bragt hjem siddende i traileren- Thore havde inviteret "Tilde" med hjem for 1. gang..
    Hvor kan man nå mange forskellige ting på kortere tid med de "små"-... nåede bl.a. at få lavet småkager udstukket med forme og pyntet med chokolinser (inkl bagning + oprydning), bygget med magnatiles, hoppet i sengene, styret kran, leget med magnetbogstaver og kridt, magnetansigter, finde puslespil frem, der dog ikke blev brugt, spist lidt frugt (og smagt småkager)...
    Nu sover de - aaahhh ;-)
  2. Like
    jebrra reacted to 321 in 321's log - 2015
    Onsdag
    Idag blev det til endnu en tur hvor kæresten var på cykel og jeg var i løbeskoene. Der var intet bøvl med senerne. Og selvom mine ben var lidt trætte og ømme oven på squatten igår, så fandt jeg et rigtig godt flow, med et ok tempo.
    Jeg kan kun anbefale at koble parforholdet og træningen på denne måde. Det spiller!
    Samlet blev det til 60min.
  3. Like
    1x1x72,5
    1x1x75
    1x1x77,5
    1x1x80 Kæmpes op, men op kom den :-) PR i "nyere tid"
    0x1x82,5 måtte lige prøve, selvom de 80 var meget tunge - 82,5 ER tungere ;-)
    BW lige i den høje ende på knapt 64 kg...
    Pullups
    1x10x15 kg på rygen
    Rotatorøv.
    Lørdag d. 29. august 2015
    Var lige forbi LIGA-stævnet i Rødovre og se de flotte løft og løftere.
    Der blev bl.a. sat DM-rekord af Tanja med 170 kg i DL - virkelig imponerende!
    Trillede derefter til Hvidovre Havn, hvor jeg lige snuppede en hurtig kajaktur i ok tempo - ca 50 min på vandet, let blæsende - distance 7-8 km?
    Chins
    1x5 - lidt mærket af rotur samt gårsdagens træning - og havde en aftale ude på molen...
    Der var Regatta med færøske robåde. Der var smæk på - og fyldt med færinger alle vegne ;-)
    Jeg kom i snak med et par gæve kvinder - og fik senere lov at prøve at ro en lille tur bare "os tre" lige inden solen gik ned, selvom alle bådene var slæbt på land... og der skulle 6 mand til at bære båden ned i vandet.
    Fik lidt instruktion og vi fik manøvreret båden ud af havnen og et par runder rundt udenfor (normalt sidder der 6 roere).
    Der er en hel del teknik i "bare at ro" - skulle nærmest sidde ude på kanten af sædet i spænd og læne mig helt tilbage i nærmest vandret position med strakte arme (der heller ikke måtte stritte med albuerne til siden) - og så lige ind til maven til allersidst - på tælling. Samtidig skulle det være i en "lige bane", åren skulle tilpas langt ned i vandet og tilpas langt tilbage...
    Fik ros :0) Det var sjovt at prøve - og lidt hårdt.
    (også lidt hårdt for lænden, men det tror jeg mest er fordi, den er lidt svagelig for tiden)
    Derefter var der dømt måneskinsdukkert fra Hvidovre strand. Nu var der helt blikstille - så det blev en lang, lækker dukkert!
    Efterfulgt af en invitation om at joine Hvidovres ret nystartede vinterbadningklub, der hyggede med bål inde ved bredden - i anledning af fuldmåne...
    Søndag d. 30. august 2015
    Været lidt irriteret i lænderegionen...
    Lidt gulvøvelser og et sæt push-ups på 20... ikke det store.
    Til gengæld fik jeg bl.a. renset min cykel - så den lige kan klare lidt igen...
    Slappet af :o)
  4. Like
    jebrra reacted to Schroinx in Tilbage i sadlen - med ben lavet af glas og usselhed
    6/7 Squatdag
    Roning: 5@1230Chins: 5554x3Ankelmob: TjekSingle leg squat: 4x8 kvBænkpres: 4x6x70Mave/hofteøv: 4x10Inverted rows: 4x4Hofte v: 4x12Farmer: Frem og tilbage i hallen 2x2x40kb 2x2x48kbProwler: - Stærk dag. Efter en haltende start blev jeg ved med at trække motivation og styrke op af hatten.
    De har lidt forskellige bænke dernede og det virker som om at det gør en kæmpe forskel hvor bred og stabile bænken er i bænkpres. De 6x70 føles lette.Jeg skal nok op i 48kg kb til farmer med den distance som vel er 40-50 meter altså 96 kg i alt. Jeg skal vist have læst op på hvad der er best mht vægt og distance i farmer.Fin dag.
  5. Like
    Far er stolt
  6. Like
    jebrra reacted to Bjergtrold in Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober
    🐬❤️🌸🐼
    Er på yndlingsterrassen med Espresso og kan jo lige så godt skrive lidt om de sidste døgn :hippy:
    Lørdag eftermiddag tilbragte jeg ved poolen listede så ved halv seks tiden ned mod tjek in. I elevatoren mødte jeg Joachim fra Tyskland og vi fulgtes både frem og tilbage med masser af god snak. Som mange andre var han chokeret over, at jeg kunne finde på at vælge dette stævne, som min første IM. Ja og det summer nok det hele meget godt op. Jeg er en crazy trold og min drøm er stadig at gennemføre IM Nice, der må være et af de smukkeste stævner i verden. Oveni har jeg sjældent mødt så mange søde officials, race marshalls og franske tilskuere ude på ruten, der heppede og råbte mit navn efter mig. Min drøm i år var også at gennemføre men vidste, at det var ambitiøst og et højrisiko projekt. Så meget jeg har skullet lære de sidste måneder.
    Efter tjek ind slentrede jeg lidt rundt men vidste, at jeg gerne ville nå yoga, spise nudler og sove tidligt, hvilket også lykkedes godt. Havde sat uret til 3.30 men allerede kl 3 var jeg lysvågen og godt i gang med de sidste ting. Morgen kaffe, hirsegrød, tatoveringer, flette hår etc. Lidt over 5 bevæger jeg mod startområdet både spændt men også nervøs over at vove mig ud i det. Næsten kvalme af spænding men taler roligt til mig selv indeni og trækker vejret dybt. Får plantet energi drik på cykel, smører nakke ind i vaseline, tager våddragt på. De smukke lamper på Promenade d'Anglais slukker og pludseligt virker det meget mørkt. Solen er dog på vej og byen med havnefronten er utrolig smuk. Folk er søde til at småsludre, smile. Vi tjekker svømmeruten ud, jeg varmer op i vandet og vælger at placere mig allerlængst til venstre for folk langsommere end 1.25 for at undgå for meget pres. Pludselig er der lidt bølger at se. Stemningen er helt elektrisk, speakerne rabler løs på mange sprog. En drone flyver op. Proerne bliver sendt afsted. Kan mærke, at det kræver alt mit mod at være klar til at hoppe ud i det. Pludselig går starten. Glad for hurtigt at finde rytme, have ro på vejrtrækningen, vi svømmer nok noget længere ud end behøvet men har tilgengæld ikke komplet maseri rundt bøje. Da vi drejer ned langs orange og tværgående bøjer tænker jeg, at det nok skal gå, pludselig er vi på vej ind, kan høre musikken og med et er vi på land kort, 2.4 k er hjemme og jeg kaster mig glad ud i vandet til de sidste 1.4 k. Tilbage mod skift bliver der mere maseri og jeg får nogle gok men bevarer roen. Svømmetid ifølge ur jeg passerer 1.28, hvilket var omtrent som forventet og jeg var sindssygt glad for at gøre det. Burde dog absolut kunne optimere denne del med mere klubsvøm, start tættere inde på bøjerne og skarpere turns. Tog først ur på i forbindelse med bike, så kender ikke T1 men gik ikke vildt hurtigt. Omvendt havde jeg det godt med lige at finde balancen og føle mig klar til cyklen. God fornemmelse da jeg triller ud. Får drukket og klarer de første småstigninger godt. På Condamine 12 % stigning mister jeg på et tidspunkt momentum og må hoppe af og allerede her sker det første ulovlige så, idet en adræt franskmand giver mig et solidt skub bagi. Senere omkring Tourettes sur Loup opdager jeg, at flaske på cykel dingler og bliver absolut klamtsvedende. Normalt har jeg altid min 3 i en Umbraco nøgle med men pga nr på sadelrør og min korte krop havde jeg droppet sadeltaske og omfordelt ting til baglommer men ikke nøgle. Jeg nærmer mig nedkørsel mod Pont de Loup og ved, at det er livsfarligt, hvis flaske pludselig ryger. Har været ekstremt omhyggelig med alle skruer og fittings men har nok været i forbindelse med, at jeg testede pumpe på flaskeholder, at det er glippet. Prøver i flere omgange at stramme med fingre men duer ikke. Ved, at jeg enten kan 1) trække mig, eller 2) snyde igen. Er for tidligt til 1, så låner nøgle af cykelmotionist og oplever, at hele hans familie i vejkanten er engageret i mit "stramme skruen" projekt. Har det virkelig godt da jeg kører videre, lettet og med god fornemmelse af fighterspirit. Ja snyd men ikke som at ligge på hjul alle 180 k som nogle gjorde. Allerede nedkørslen mod Pont du Loup er så langsom, at racemarshalls på motorcykel spørger om jeg er ok. Tilgengæld overhaler jeg alt og alle på den efterfølgende stigning mod Col de Ecre. Jo jeg er ikke stor og cykel vejede 6.7 kg med racerdæk men tror også, at jeg er en lille klatrer. Bare ærgeligt, at jeg også er en lille bangebuks. De efterfølgende stræk er meget ligeud og det går ok indtil ny nedkørsel mod Greolieres. Det er anstrengende ikke bare at kunne give los og tiden går. Fødder kramper og jeg er nok lidt bagud på energi og vædske. På vej mod Coursegoules og col de Vence går det dog igen bedre og jeg får liv i kroppen op af. På Col får jeg lige et pusterum med lidt energi, salttabletter og snak med igen de sødeste officials, der talte om København og IM der og jeg jokede med, at jeg ikke var vant til bjerge 🚴🏻 Derefter lang lang nedstigning, hvor jeg til sidst er træt af at køre så langsomt, være anspændt og have været ude i så mange timer. Går lidt nedad 12 % stigningen for kunne ikke finde modet. De sidste flade 20 k mod Nice er der masser af kraft i benene men synet af forpinte marathonløbere skræmmer mig. Til yoga i onsdags fik vi alle lov til at trække seddel og på min stod "husk at gøre, hvad du har lyst til". Ja og havde bare ikke lyst til det marathon men nok heller ikke modet til at give op. Da jeg ankommer til skiftezonen er der gået mere end tilladelige 10 timer og 45 minutter. Tror at min cykelur sagde 9 timer og 12 minutter men startede det et par minutter for sent, med svøm + skift tror jeg ikke, at jeg var meget efter cut off men løbet var kørt. Min bedste marathon tid er 3 timer og 24 minutter og det har også på træningen været min bedste diciplin men under gårsdagens omstændigheder, havde det nok taget for længe, så ville have smadret mig selv, træningen de næste måneder og alligevel ikke været blevet en ironwoman. Med fare for at gentage mig selv, så har jeg lært så meget og det her er mit drømmerace. Middelhavet var vidunderligt at svømme i, bjergruten forunderligt smuk og ja jeg har lyst til at komme tilbage. Er ikke helt klar til at ændre logtitel for skal lige lande men vil have så meget bedre forudsætninger for tri træning nu. En god racercykel, varmt vintertøj, cykel til de dårlige dage. Mentalt syntes jeg også, at jeg var god til at tale opmuntrende til mig selv. Jeg drak en del men kunne godt have optimeret energi indtaget. Også en bagdel ved at være for længe på langsomme nedkørsler. Still so much to learn.
    Snupper nok en løbetur senere i dag men ellers bare tid til nedpakning og forberede hjemtur i morgen.
    Tak hvis evt læsere orkede at læse med og tak til Jer for opmuntring hele vejen :hippy:
  7. Like
    Hun er i topform. 3,4Kg i sidste uge. Hun skal hedde Ella
  8. Like
    Hej,
    Undskyld den lange responstid ;-) Kan se det går fremad for dig...?
    Ja, frisk luft og natur og cykelture er absolut dejligt!!
    Jeg vil jo gerne det hele - uden at knokle for det/prioritere børnene for meget fra...;-)
  9. Like
    jebrra reacted to Thorhauge in 2015-loggen
    Lyder som en barsk omgang, held og lykke!
  10. Like
    jebrra reacted to stinger in 2015-loggen
    Kender de udfordringer du beskriver alt for godt. Dejligt at du er godt i gang med at kæmpe dig igennem. Og god vind med at skubbe stenen det sidste stykke op ad bjerget.
  11. Like
    jebrra reacted to Schroinx in 2015-loggen
    Godt at høre at det går den rigtige vej igen :-)
  12. Like
    jebrra got a reaction from Schroinx in 2015-loggen
    Træningen kører på skinner - jeg har haft en større personlig krise her i starten af året.
    Jeg har kæmpet med lavt selvværd, dårlig selvtillid samt en depression som har været en rigtig barsk omgang at kæmpe mig ud af - der har været perioder hvor jeg tænkte over om det var det hele værd.
    Hvor jeg heldigvis har haft gode venner der har kunne stoppe mig - hjælpe mig - tude med mig og ikke mindst vise mig vejen mod lyset.
    Jeg har haft stor glæde af mine samtaler med psykologen, haft stor glæde af de anti depressive piller min læge har udskrevet til mig. De har hjulpet mig med at få styr på mine negative tanker og har givet mig en bedre nattesøvn.
    Jeg har den sidste måneds tid kørt lidt lyst baseret program bygget op omkring en 4 split - Ryg, Bryst/biceps, Skulder/triceps samt ben. Det har fungeret okay som sådan!
  13. Like
    jebrra reacted to Gregers TF in 2015-loggen
    Avs, det lyder som en grimmer omgang. Godt at du er på vej op igen.
    Positives wibes herfra

Snatch grip deadlift
    4x115 3x155 3x155 3x155 3x155

22 Maj 2015 Hillerød Hospital
    Levering baby datter. Hun er en champ!
  15. Like
    jebrra reacted to Oksen fra Århus N in Okse-loggen!
    Kære læsere.
    Seneste bulletin fra Skejby lyder på, at min mors operation er gået, som den skulle.
    Ret meget andet er der ikke, lige for nærværende. Men som doktoren sagde: Vi har lavet en fin omkørsel.
    Og det var jo det, der skulle til.
    Anygay: I går styrketrænede jeg. Det var et ganske udmærket træningspas, med en del DB skulderpress, curls og hammer curls, samt pecdeck, rows, maveøvelser mm.
    I aften skal jeg sørge for at komme i seng i ordentlig tid. Det har knebet lidt på det seneste.
  16. Like
    jebrra got a reaction from Gregers TF in Nice and clean power building
    Tænker at du kunne være first-mover og starte bikini-posering?
    Du har jo før poseret på små film så husk at filme og smide det ind her
    Mvh
  17. Like
    jebrra got a reaction from Schroinx in Tinapigens log!
    Næh men det er vel også vigtigt at lave den motion man synes er sjov og som giver en noget andet end bare styrke.
    Så er det jo også rart at komme ud i den friske luft i stedet for at stå indenfor og løfte på tunge dimser i en kælder.
  18. Like
    8/4 Tempo Runaar
    De nye sommerruter går op af Observatoriestien. Puha den er altså led. Vi er begyndt at løbe med pace %:30 gruppen selvom at de løber i 5:15. Møghunde.
    5,8k i pace 5:36 med 175 i puls. Det PR i år
    Og det glæder mig at kunne skrive det her: Ud over resterne af doms i bagkæden fra styrke i går og lidt lægge, var der intet at bemærke.
    Resten af ugen. Måske bliver det omvendt.
    Fredag 6,5k
    Lørdag 13k
  19. Like
    jebrra reacted to Kauf in Farmers hideout.
    Æ krittbar?!? Jeg havde ikke anet hvad manden ville have snakket om :D
  20. Like
    jebrra reacted to Oksen fra Århus N in Okse-loggen!
    Jeg har lige noget, jeg må dele med læserne. Dem, der før har supportet mig, vil glædes med mig. Og skulle der være en hater imellem, så tager vi også det med!
    Jeg har fornylig fået 3 større komplimenter.
    Nr. 1 sagde: Du har en virkelig flot overkrop. Man ser, at det er noget, der er bygget op over tid.
    Nr. 2 sagde: Du arbejder så effektivt, at jeg slet ikke fatter det!
    Nr. 3 (da han præsenterede mig på et møde): Martin er ham, der sørger for, at jeg ikke bliver fyret!
    Udsagn 3 skal næppe tages bogstaveligt, men min indsats kan vist godt siges at have været af økonomisk betydning for projektet.
    Det er sådan noget, der giver overskud til at blive ved!
  21. Like
    18/2 5k med Runaar tempo
    Faldt i tønden med G&T i går da vi skulle smage om kap mellem G&T med agurk som garniture og citronskal. Agurken var overraskende god, men citronskallen vinder. Tricket er lige at vride olierne ud over glasset først. Nå, ja og så var der Bowmore bagefter i en tempest og cask strenght. Lidt brugt i dag....
    5k tempo. Det føles hårdt hele vejen. Pace 5:51 men vi var også heldige med at undgå de røde lys. Puls 180/194. Højre læg brændt af. Igen.
  22. Like
    jebrra got a reaction from Schroinx in Tilbage i sadlen - med ben lavet af glas og usselhed
    ja det passer meget godt med 30 min pr øvelse men det er supersæt - så man har trænet det primære efter 30-40 min har man jo kørt 10*10 i to store grupper.
    det er ikke hver dag man træner - man træner 2 holder 1 fridag og træner så 1 og så 1 fridag før man starter forfra
    vi har kørt efter denne model ryg/bryst - ben/mave - fri - arme/skulder - fri
    det har givet lidt tyndere spæklag på mig - og uanede mængder af doms
  23. Like
    jebrra reacted to Schroinx in 2015-loggen
    Det er jeg ked af at høre, Jens. Masser af tanker herfra. Og pøj pøj med logningen :-)
  24. Like
    Lørdag d. 17. januar 2015
    LIGA-STÆVNE i ARES, Rødovre
    Hygligt at se adskillige gamle kendte ansigter samt en masse nye. God stemning.
    Jeg bænkpressede raw på "Udstyrshold 2". Turneringen endte med at blive delt op i to grupper, først RAW-holdene, derefter udstyrsholdende - som i dag var den mindste gruppe. Det betød at der var en del ventetid til det blev min tur, men til gengæld relativt kort tid mellem hvert løft.
    BW: 61,6 kg
    1x4x57,5
    1x1x62,5 m. signaler
    1. løft: 67,5 kg godkendt 3-0
    2. løft: 72,5 kg godkendt 3-0 (Wilkes point 79,206)
    3.løft: 75 kg underkendt 2-1 (/3-0?) pga minimal nedadgående bevægelse lige i starten.
    Jeg kunne godt selv mærke den lille, bitte ustabilitet/bevægelse i h. side - men ellers kom den relativt let op. Skal nok lige være lidt mere sikker i placering/skulderopspændet fra start af.
    Jeg er tilfreds. Den oprindelige plan fulgt. Ærgeligt, at sidste løft ikke kom med, men jeg er glad for at styrken var der - på trods af den minimale bænktræning den sidste 1½ mdr.
    Fik lige "snuset" til stævneverdenen igen uden pres.
    (Pullups 1x19xbw, chins 1x12xbw - inden ud af døren)
    Aftenen gik med Whiskysmagning af gode, skotske whiskyer.
  25. Like
    jebrra reacted to BLACKICE in Nice and clean power building
    Man bør altid pive over sit bænkpres, med mindre man bænker +200 ....raw