All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Jeg kom til at købe ny cykelcomputer i dag. Noget ikke-almindeligt: Xplova X5 evo - sat ned med en tussebasse. Jeg har dog dog end ikke pakket den ud, for hold nu fast jeg er kørt i sænk. Jeg synes ellers plejer at være nogenlunde hårdfør hvad omfangsrige træningspas angår men... puha Tacx Neo: 30 minutter zone 2 Tåhævninger: 50 (tut over 4 minutter) Tåhævninger på et ben: 15, 20, 20, 20, 20 + 20 kun venstre Tåhævninger på hug: 20, 20, 20, 20 Tåhævninger (gulv, ej trappe som øvrige): 50, 50 (23 minutter) Hurtig bad og omklædninger og i FW: Stepups: 10, 10, 10 Frontsquat: 5 x 8 x 60 Benpres et ben: 5 x 9 x 105 + 9 x 105 kun venstre Glutes-maskine: 5 x 8 x 165 Liggende lårcurl: 5 x 8 x 105 + halv plade (58 minutter) Hurtigt hjem og Taxc Neo: 30 minutter zone 2
  3. Doktorens log

    Sidd. Bencurls 90 x 6 130+1 x 16, 14 Benpres 50 x 10 100 x 10 150 x 10 175 x 25, 22 Måtte stoppe et par reps før failure i andet sæt, da der var noget, der trak i højre inderlår. Manjaña. Det går stille og roligt fremad i den her øvelse :) Pull-ups Kv x 10, 8, 7, 6 Tung og fed ovenpå efterårsferie. Og træt efter at have været vågen 17 timer. D. Pull-overs 29 kg x 13 27 kg x 10 25 kg x 10
  4. ROGUE 20KG OHIO POWER BAR sælges

    Damn skulle have set det inden jeg købte stangen for ny. Fed fed stang
  5. Spock 2018

    Torsdag d. 18. oktober 2018 Program A Closed Grip Paused Bench Press Warmup: 10x20, 5x50, 5 x 70kg 5 x 85kg 5 x 85kg 5 x 85kg 5 x 85kg 5 x 85kg PR i denne øvelse, føles meget bedre end sidste gang hvor jeg var sikker på det var end-of-the-line for progressionen for denne omgang. Weighted Pull-up 5 x 2kg 5 x 2kg 5 x 2kg 5 x 2kg 5 x 2kg Føler mig lidt træt men det var ok idag trods alt. Weighted Dips 10 x 3kg 10 x 3kg 10 x 3kg Skal meget mere vægt på men jeg kører langsom progression for at passe på skuldrene. Derefter lidt bonus-øvelser: - hollow body hold - skulder mobilitet/stabilitet m. elastikker - test af hanging leg raise - dog endnu ikke godt pga hoften - biceps curl med bare stangen for at teste albue og skulder. Undgår normalt biceps curls fordi det traditionelt giver mig store issues med håndled, albue og skulder. Lidt bonus-video af sidste sæt af bænkpressen, for at checke formen. Da jeg var ung og trænede bro træning havde jeg ofte en tendens til at den ene side hang i forhold til den anden. Efter mange år med skader, og efter at jeg er blevet "gammel" er jeg nu startet bænkpres igen men kører smalt greb og fokuserer på teknik. Mine skuldre ville gå i stykker på ingen tid hvis jeg gik tilbage til formen da jeg var 30. Bliver 50 næste gang så jeg har ikke råd til langvarige skader.
  6. Nice and clean power building

    Helt konventionelt. Ingen bælte, ingen stropper, ingen Sumo, og ingen mad i maven Jeg er slidt for tiden 17 Oktober 2018 Boksen Dødløft 5x130 5x150 5x160 5x170 5x180
  7. Mugges log

    Træning i FW Lat pull downs 3x8x55 kg Squat 5x10x57,5 kg-oprejst overkrop-lav dybde Horisontal benpres 3x8x 40 kg i hver side Milipres 2x7x42,5 kg 2x6x42,5 kg BOR 5x5x60 kg Triceps pull downs 2x8x30 kg
  8. Motion i balance™

    Looooool gange rigtig mange
  9. Motion i balance™

    Sådan helt generelt er jeg overrasket over, hvor mange, der primært er ude at gå tur med deres mobiltelefon og så bare ved et tilfælde også har deres hund eller barn på slæb, nogle gange begge dele. ... sagde den sure, gamle mand :)
  10. Motion i balance™

    Ja, kombinationen af en lang usynlig snor og uopmærksomme hundeejere er ikke nogen god cocktail :)
  11. Motion i balance™

    Godt du ikke kom noget til Henrik. De moderne yo-yo hundesnore kan være svære at se på afstand.
  12. Mugges log

    Tak Henrik. Godt at høre, det ikke kun er min.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Li meget hva du gør er jeg fan.. Sådan noget her er jeg mega fan af: https://www.bodylab.dk/blog.asp?id=163&utm_source=Denmark_bodylab.dk_bodylab.dk&utm_medium=CPC_CPA_CPIA_CPS_CPIS&utm_content=text_web_22C_BID202649&utm_campaign=AID_bodylab.dk_CID4121#
  14. Motion i balance™

    Usynlige hundesnore på tværs af stierne er desværre ikke ualmindeligt. Eller den klassiske er at de går midt på stien indtil man møder dem og så trækker hunden til den ene side og i stedet for at ejeren følger efter, går han/hun over i den modsatte side. Og så er jeg lidt overrasket over hvor mange hundelufter der ikke har reflekser på, nu vi kommer til den mørke tid.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Løbebånd - 1time (5,5km/t og 5,5%. Hældning) Passede med at jeg kunne hører en podcast med Brian Shaw og Terry Holland samtidig med.
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det er desværre langt fra alle pas hvor energi og volumen er så god som igår. Så håber mindre kan gøre det :-) Sådan som the Rhino gør fungere ikke for mig grundet opvarmning. Og selv med 10min træning kræver det så bad bagefter.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Så længe det er pas som det forrige du laver er jeg overbevist om at du ka bygge kød og styrke! stan efferding er begyndt at lave 10min træninger to gange dagligt til pressede perioder. Go inspiration hvor han nærmere tæller i sæt til nær udmattelse fremfor intensitet osv.
  18. Mugges log

    Ja, jeg ved ikke, hvorfor de der pulsmålere får et chok i starten og viser vanvittige målinger, men mine gør det også.
  19. Motion i balance™

    Nedlagt i Frederiksberg Have ... Nå, nu gik det lige så godt, og så blev jeg nedlagt af en hundesnor i Frederiksberg Have. Dagens 12 x 400 meter ser ellers tilforladelige ud, men ved nærmere eftersyn tager den første lidt længere tid. Det skyldes nogle yngre kvinder, der stod og sludrede og sms'ede i den ene side af stien gennem haven, hvor jeg løb intervaller, mens deres lille vuffer var ovre i buskene på den anden af stien for at botanisere. For ikke at blive unødigt forstyrret havde de bundet en lang tørresnor i vuffers hundesnor, og snoren var fuldstændig usynlig på baggrund af stiens brune sand. Og så lå jeg der viklet ind ind i snor og hund. Det var ikke kønt, men ville egentlig bare have været sjovt, hvis ikke jeg har fået givet venstre side af brystkassen et ordentligt tryk, som her dagen efter gør mere nas, end jeg troede, det ville. Umiddelbart efter kunne jeg nemlig godt løbe videre og gennemføre mine intervaller, men det er jo det sædvanlige, når man er varmet op og er godt i gang. Selvfølgelig burde jeg have set mig bedre for, men snoren var vitterligt ikke til at få øje på. Og så, nå ja, kan jeg da godt undre mig over, at damerne var helt uopmærksomme på, hvad der skete omkring dem. Der var ikke noget sving på stien lige der, så de kunne se mig 100 meter væk, tilmed iført den skrigende gule Boston-trøje. Der var vist også nogle andre havegæster omkring dem, der undrede sig højlydt og begyndte at diskutere med dem, men livet har lært mig aldrig at diskutere med hundeejere, så jeg valgte at løbe videre, da jeg kunne konstatere, at intet var brækket. Nu bliver det nok et lignende forløb, som da jeg for en tre års tid siden fald over nogle sten på en skovsti og også fik et ordentligt tryk. Det er ligesom at få et stort, blåt mærke, så der går en rum tid, hvorefter det gradvist forsvinder. Man kan ikke gøre så meget ved det. Jeg har heldigvis sovet godt i nat, og det er jo allerede første trin til at få det bedre. Så alt i alt, ingen døde, men et ærgerligt bump på vejen.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Bare det at du får trænet er godt. Når man får unger er de bare vigtigere end træningen. Men du har sikkert alligevel et voldsomt bundniveau og kan altid booste din styrke til det gamle niveau eller måske over ved en 8-12ugers struktur, gætter jeg på :-) Jeg kan mærke jeg har svært ved Grease The grove da jeg bare har brug for opvarmning hver gang jeg skal træne. Så det med mange små Pas fungere ikke så godt. Så hellere få fyret et fullbody pas igennem 2-3 gange om ugen.
  21. Last week
  22. Got legs?

    Hvis du stadig læser med her, så 1000 tak for linket til fascat i din insta, i forgårs. Efter over 10 års søgen, fandt jeg endelig et konkret oplæg til hvordan styrketræning og cykling kan blandes. Ikke at jeg kan/vil bruge det direkte pga andre træningsprioriteringer men virkelig lækker inspiration og grundskabelon.
  23. Langt pokker i MOL

    Cykelcomputeren virker igen og viste 29,8km efter aftenens banecykling. Kort individuel opvarmning og så i 4-mandshold og det gik lidt op i hat og briller med at få samlet hold, mens vi kørte. Kombiinterv - alm pointløb og 20 omganges scratch. Da de hurtige havde brændt krudt af på de første 3 spurter, lå jeg fornuftigt i gruppen og hapsede de sidste 2. Var derefter i iltgæld i scratchen hvor jeg bare sad på smækken, udover et lille udbrud jeg var med i men som hurtigt blev spolet ind. Italiensk forfølgelsesløb. Folk snakkede for meget inden, så rækkefølgen var helt tilfældig. Jeg sad 6 af 9 og lige det passede næsten. 6 min spurt på 12 minutter, mine VMO'er nåede grænsen og begyndte at brænde når jeg pressede igennem. Forfølgelsesløb. Jeg lå bagerst i feltet og efter 4 udskilninger var jeg reelt bagerst og havde gang i en spurt hver omgang, indtil vi var 4 tilbage. De 3 var for hurtige til mig - tempoet opskruet og derfor ikke spurtvenligt til min fysik, der desværre kræver at jeg får suget luft inden jeg skal lukke op, så jeg opgav. Bagefter irriterende, at jeg ikke kastede det sidste ind i en desperatoforcering. Afrulning ... Jeg har erhvervet min lidt ny "viden" og derfor er mine planer for resten af måneden ændret en smule og jeg har faktisk en plan for resten af vinteren, inddelt i faser. Jeg håber det for en gangs skyld lykkes at holde fast i, i hvert fald, grundprincipperne.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    God volumen!? Du lavede over 50 sæt! Det fanme stygt. Jeg blir slappere og slappere. Ka ik rigtig få nogen fast struktur i tingene for tiden. De sidste par pas har bare været pyramide ramping BB style.
  25. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Haha, Tak :-D Jeg er sgu ikke stærk. Energien var super idag og havde god tid så volumen blev rigtig god for engangs skyld. Men er slet ikke så stærk som jeg var for 10år siden desværre. Ihvertfald ikke i de store løft som squat, dødløft, bænkpres, military press og rows. Men det gælder jo om at holde sig i gang. Og får stadig et kick af træningen når jeg prøver at flytte lidt grænser. :-) Hvordan går det med din træning?
  26. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    vild træning. Hvorfor er du blevet så stærk!?
  27. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW Middelfart: Car deadlift - 6x100kg, 6x140kg, 6x180kg, 6x220kg, 3x260kg (Udemærket. Har lidt bøvl med venstre balle så det taget i betragtning en fin nok runde) Hyper ext - 5sæt x 20reps + elastik Leg ext - 5sæt x 10reps (plateloaded. Op til en 10er med 5 20ere. Max vægt) Pulldowns (maskine) - 5sæt x 10reps op til stakken Ben pres - 5sæt x 10-12reps (Pause i bund) Kabel Rows - 5sæt x 20reps op til 2sæt med stakken(115,5kg) Monkey walk - lidt test af skulderen da jeg mistænker det var noget lign der fuckede min skulder op i sin tid. Det gik ok. ) Militært press - 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 6x70kg, 10x50kg (Ok men mangler stadig lidt) Dumbell curls - 5sæt x 6reps med 17,5-27,5kgs håndvægte (Gode nemme) Chest press (plate loaded) - 6sæt x 10reps (Virkeligt god til patværket) Triceps pushdowns - 5sæt x 8-10reps op til en 8er med 61kg hvilket vidst er det tungeste jeg har lavet i denne øvelse (Lavet i alm pulldown tårn) DB laterels - 3sæt x 12reps med 12,5kgs Cardio: Dækflip, prowler og sjipning. (Ikke noget allout men nok til at pulsen kom fint op. Specielt efter prowler) Super lækker træning. Havde god tid og god energi idag da børnene bliver passet ved forældrene. Det er jo næsten som i gamle dage :-D
  1. Load more activity