All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Nice and clean power building

    One arm clean (på første rep) and jerk 5x24 meget let selvfælgelig 5x27 stadig let 5x32 5x34 5x36 5/4x38 (4 på venstre) Pull up challange 35 på 5 min
  3. Langt pokker i MOL

    Hrm... det er ER nu stadig lidt irriterende men værre er det selvfølgeligheller ikke. En fordel er også, at de to par vinterbibs som jeg ikke kunne rigtigt kunne få lårene ned i, dem kan jeg passe nu. Dem jeg kørte i i dag er dog stadig ikke helt gode men til kortere ture går det an. 88,9kg efter 3150kcal. Jeg havde aftalt at køre med kollegaen kl 12 men han rykkede til 14:30. Fint, så så var solen fremme og jeg nåede i storskralden med månedens plastik-høst og eftersom kommunen lige havde tømt af, så der var ledige bure, så fik jeg også pap, kasserede dæk, kæder, opladere osv derned. De sædvanlige 47,7 km med sådan rundt regnet 50w under hvad vi kørte med efter sommeren sidste år. Alligevel føltes det ikke som en badetur men jeg er også stadig helt off i lårene. Den vanlige bakkespurt var også top fesen. Det er forhåbentlig bare en fase der skal overståes. På et tidspunkt lærer kroppen vel at arbejde uden helt så meget fedtlag. Men det er godt nok demotiverende - især fordi det er kommet så hurtigt at jeg mentalt slet ikke kan følge med ned i tempo
  4. Davai, davai!

    Uge 7 blev tilbragt i Aabenraa, så fik kørt en 4x8 minutter sweetspot om mandagen og 3x10 minutter sweetspot om søndagen da vi kom hjem. I Aabenraa fik jeg løbet 10x400m på deres stadion og så en 10 kilometers tur ud langs fjorden en anden dag. 4 timers træning på ugen samlet. I sidste uge kom jeg endelig udendørs på cyklen og fik kørt 3 timer mandag og så nogle 30/30 intervaller torsdag som ses på billedet og endnu en udendørstur på halvnanden time lørdag. Højdepunkter med løbet blev et halvmarathon i det flotte vejr i går omkring Brabrandsøen. Dumdristigt, men benene har det overraskende godt i forhold til sidst jeg var ude på den distance, men regner med at tage denne uge med ro. Samlet for ugen blev det til 10 timer.
  5. Got legs?

    Fredag forsøgte jeg at slå min hidtil bedste tid på Ventoux i Zwift. 1.28.26. Jeg var lige over 1,5 minutter langsommere, selvom jeg følte jeg led langt mere denne gang. Men ok, FTP test onsdag, styrketræning torsdag, og så lige 1,5 time opad bakke fredag, er måske heller ikke den mest optimale optakt. Kombineret med at jeg har justeret min vægt op i Zwift har nok heller ikke påvirket positivt på tiden. Lørdag hoppede jeg udenfor og kørte 3 timer. Hold op det var lækkert! Et smut op til Farum, videre til Hillerød, Fredensborg, Karlebo, Rungsted, og hjem ad Strandvejen, og så lige en afstikker forbi Virum og Frederiksdal for at komme over de 3 timer. Helt igennem perfekt. Jeg nåede de fleste af mine mål, men 5x5 af 87,5 kg bænkpres døde da jeg blev syg i starten af måneden, og stadig kæmper med 85 kg. Ligeledes blev det ikke til en PR på Ventoux, men der forsøgte jeg i det mindste. Målene for marts er ikke helt defineret endnu, men vil inkludere: 1. Under 82 kg i vægt 2. 5x5 med 87,5 kg bænkpress 3. 3,5 times tur udenfor 4. Køre et Zwift løb
  6. Langt pokker i MOL

    Det er jo sådan, det foregår, når man ikke er 17 år længere. Når min vægt stiger, bliver mavsen også lidt rund. Og jeg har ikke dine biceps og store lårmuskler at camouflere det med
  7. Last week
  8. Langt pokker i MOL

    Nej, der skal desværre mere til og ikke kun fordi jeg kom til at have lidt for velsmagende mad i huset i går, så jeg er over 89 igen. I øvrigt bekymrende, at jeg nu har 15 dages ferie (afbrudt af to arbejdsdage i midten) for det er når jeg har fri, det er svært at holde igen. Det er stadig “noget” at tage af, og især den måde min krop rokerer rundt på fedtdepoterne. Lige når jeg har et vægttab, så forsvinder fedtet så fint fra maven. Efter nogle dage, så sætter noget af det sig igen på vommen mens det forsvinder fra lemmerne. Det er faktisk meget irriterende at jeg fungerer sådan men det har været sådan så længe jeg kan huske tilbage. Men helt forgæves er det ikke, for bæltet rammer et hul længere inde end før Ellers rumsterer det lidt i hovedet, nu da fællestræning med HvidovreCK igen er åbnet op. Noget af mig vil meget gerne. Omvendt virker det tudetosset, når man kan forvente at smitten vil stige kraftigt. Fint at man åbner for at ungerne kan træne sammen inden de bliver totalt bims i hovedet men vi gamle kan sgu godt undvære nogle uger endnu. Hvis man absolut skal åbne til at vist smitteniveau, så kunne man f. eks. have åbnet for restauranter (måske med max 2 genstande, så der ikke går alkoholtosserier i det - jeg så jo hvordan det gik til vores cykelkollega-julefrokost for dem der drak “rigeligt”) eller noget tilsvarende. Jeg tror jeg holder mig til kollegaen, da deres husstand heller ikke ser så mange og forhåbentlig varer det kun nogle måneder mere - hvis der ikke kommer flere sjove mutationer, altså. Ugens lille musik har jeg mest gemt, fordi det er det eneste sted jeg har set det instrument der spilles på og ikke kendte til det før. Det har en ret munter lyd og det er jo altid godt i disse tider.
  9. Strength & flexibility - Let´s dance...

    Ouch, det lyder ikke godt. Så er det godt, at 'eksperterne' i Men in Black er på banen med demonstrationer i præcis det område i Nordvest, hvor man har konstateret den sydafrikanske variant. Som en af initiativtagerne sagde: "Den der sydafrikanske variant, den tror jeg simpelthen ikke på ..." Så er der altså et stykke vej igen. Men tak for info og indblik.
  10. Strength & flexibility - Let´s dance...

    Thx Og ja to gange + godt spørgsmål. Da vi begyndte at blive tilbudt vaccinen, stillede jeg mig absolut ikke forest op i køen. Formentlig har jeg lige nu, trods alt, antistoffer. Omvendt begyndte hele afdelingen på et tidspunkt at være næsten færdigvaccineret og det begyndte at blive mere usikkert, hvilken vaccine der var i spil og der slog jeg til sammen med de allersidste. Skal således have stik nr 2 på torsdag. Allerede i forbindelse med første gang var jeg ret dårlig, formenligt pga min(e) tidligere infektion(er), så nu er jeg spændt på nr 2. Flere af mine kolleger har haft været ret dårlige og sengeliggende. Jeg ved godt, at langt de fleste heldigvis har et meget mildt forløb med COVID, men ovenpå min vaccination, havde jeg tilbagefald af flere af mine senfølger med ligesom at få stød i armene, hårtab, ekstremt kløende knopper, meget koncentrationsbesvær + dårlig hukommelse. Skriver det ikke for at få medlidenhed men bare for at minde om, at det (for nogle - måske 20 %)) er en rigtig grim sygdom. Vi har flere cases med langtidssygemeldte et helt år efter infektion. Ved også godt, at "kuren" med nedlukning etc, også har store og uoverkommelige konsekvenser for alt for mange. Kronikken med eksempler fra psykiatrien var jo så rystende. Men det handler nok også lidt om et sundhedssystem, der i løbet af de sidste mange år, har haft sparet milliarder ved at skære ned og væk og det går jo altid ud over de mest sårbare. Mange af dem som jeg hører brokke sig mest over nedlukningen er folk, som alligevel via deres private sundhedsforsikringer har nem og hurtig adgang til fx scanninger. Nå ved godt, at jeg er priviligeret at have et job og være tilpas indadvendt og dermed ikke så påvirket af, at jeg ikke kan feste igennem. Er bare bekymret over stigende antal smittede allerede inden, at der skal åbnes op med en dominerende britisk variant + den sydafrikanske med resistens overfor vaccinen. Og ja der er få indlagte lige nu men det kommer jo til at ændre sig, hurtigt..... nå bare strøtanker. Håber ikke, at jeg kommer i shitstorm. Forhåbentligt er der ikke så mange evt. læsere Træning blev til lille dejlig shopping jog måske 3 k, 45 minutters barre og 45 minutters dejlig Vinyesa. Nu rydde op, så vinduespudser kan komme til i morgen og få forårssolen til at skinne ind igennem vinduerne. Dejlig uge til boardet, stay strong
  11. Motion i balance™

    Du er nu stadig 100 % mere vedholdende og i bedre form end så mange andre superløber, hvilket turen i dag sikkert også afspejler
  12. Langt pokker i MOL

    88,2 kg? Er du ved at være en streg i luften?
  13. Strength & flexibility - Let´s dance...

    Lyder godt med træningen - thumbs up. Off-topic: Du har da haft covid-19, ikke? Bliver så sprunget over eller kommer bagest i køen med vacciner?
  14. Motion i balance™

    Det er åbenbart en god tradition :) Denne lørdag (i går) havde jeg så mere end svært ved at få min tunge mås med over bakkerne og måtte derfor døje med at blive overhalet gang på gang af nogle 17-19 årige unge løbere, der var super tynde og bare høvlede bakkerne igennem på fuld speed. Svært deprimerende. Heldigvis har søndagsturen i dag været glimrende.
  15. Strength & flexibility - Let´s dance...

    Enig - kaninens pels er bare så blød og lækker at se til Den her så jeg til et uddannelsesmøde fornylig og den er nu også fantastisk Update Uhhh det er lige det med at huske. Tirsdag og onsdag ikke noget da det var nogle meget lange dage. Torsdag power pilates og barre træning men missede noget af pilates timen, da jeg sludrede i tlf med en god veninde. Fredag power vinyesa yoga og soft flow. Lørdag pilates video da time var aflyst og derefter vinyesa og yin yoga. Mandag var ashtanga yoga time og så om aftenen danse time. Temaet meget det at være stærk versus det at være flexibel. Vores lærer havde udfordret os med spørgsmålene om, hvor vi så os selv og hvad vi holdt mest af. Der er jo ingen tvivl om, at jeg altid har haft været en lille tonser og har haft meget mere talent for at bygge muskler frem for at være smidig. Af samme grund har yoga timerne nok altid kun lige kunnet holde den allerværste stivhed fra døren og har altid haft været meget udfordrende for mig. På nogle måder er det først nu, at jeg dyrker yoga for alvor og faktisk føler, at min krop løsner op og at det er dejligt. Det er dejligt at kunne deltage i danseøvelserne og faktisk er jeg så alligevel blevet stærkere, fx mht at komme op at stå på mine tæer. Simpelthen fordi, at jeg i langt højere grad er i stand til at bruge mange flere af de små muskler. Til morgen har jeg haft en halv times shape og senere kommer barre og yoga time. Lige nu vil jeg jogge ned og ordne nogle få ærinder. Dejlig dag og uge til Jer derude
  16. Nice and clean power building

    Morgen gymnastisk Concept 2 niveau 4 5 intervaller af 2 minutter med 1 min pause 2:03.9 2:01.2 1:59.7 1:58.8 1:55.8
  17. Motion i balance™

    Ja det er sjovt. Sådan var det også i mine år i Sparta og nogle gange trænede jeg også intervaller der med mine Sparta veninder. Good times
  18. Nice and clean power building

    Hygge træning i “byen” i dag Bænkpres med stop (blød bænk) 8x20 8x70 5x110 2x135 2x135 2x140 1x150 1x150 Trapbar 5x130 5x170 2x200 1x230 1x240 1x253,5
  19. Langt pokker i MOL

    88,2kg - MyFitnessPal er en evighed om at opdatere i skyen, så nu jeg sidde med min DSB-iPad kan jeg ikke se hvad jeg tastede ind i morges, af det jeg spiste i går. Men jeg ligger nok lidt over 3000kcal. Jeg fik kørt lidt på Zwift 25 minutter skiftevis z 2 og 3 og en enkelt “spurt” på 45sek. Herefter to sæt mave og to sæt kropshævninger. 2 x 12. Det er nogle år siden jeg sidst har kunnet det - der er de manglende 5kg uden tvivl en fordel. I morgen skal jeg møde allerede kl 10, så det bliver det en nuldag igen. Det er fint. Min kollega har spurgt om vi skal køre mandag men nu ser vi - det bliver vist ikke så varmt som han regnede med, da han spurgte.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Airbike - 50kcal (2min og 26sek) Orkede ikke træning idag. Havde noget kage der skulle spises. Så bare lige for at få pulsen op. Imorgen skal der cykles
  21. Nice and clean power building

    Morgen gymnastik Concept 2 niveau 5 Har sovet (eller ikke sovet) sindsygt dårligt i nat. Der var ingen gas på ballonen 1014m 4:06 Prøvede igen en time senere niveau 5 1004m 4:01.1 Prøvede igen en time senere niveau 4 1012m 04:02.2 Alle snit tider lige omkring 02:00 rent. Jeg er ret træt i ben og glutes i dag, så det er nok lidt akkumuleret træthed for stivbenet dødløft og mit lange pas Dumbell Lunges 5x(2x32) 5x(2x34) 5x(2x34) 5x(2x36) 5x(2x36)
  22. Langt pokker i MOL

    88,5kg efter 3300kcal. Jeg spiste flere gange i nat. Jeg sov sjældent elendigt og var hamrende sulten hele tiden. Pga tandlægens borearbejde i morgen (og det gør jeg altså ikke uden bedøvelse ) får jeg ikke trænet, så jeg var tidligt oppe i dag så jeg kunne nå at køre. Det skulle være koldere end i går, så jeg kunne bruge noget andet tøj. Da jeg er i tøjet og checker DMI en sidste gang, er temperaturen steget mystisk meget, så nu er det VARMERE end i går. At skifte tøj og komme ud. Benene var helt væk - det her udecykling skal jeg lige vænne mig til. Jeg tog en lidt kortere tur, da det egentlig slet ikke var sjovt at være så hærget. Alligevel lidt imponerede at cykelcomputeren kan vurdere at jeg slet ikke er gearet til det her, for på belastningsviseren, ligger jeg helt - som i HELT - oppe i toppen af skalaen. Men reelt, altså på tal, har jeg sådan set ikke lavet ret meget. Og hverken styrketræning eller Zwiftturene, går over Garmin. Bagefter alligevel en smule benstyrk (for at holde gryden simrende) som supplement til det overkropstræning jeg lavede i går aftes. Pulskurven laver nogle underlige dyk i sidste del...
  23. Got legs?

    Stærkt! jeg kommer til at tage en ramp test som jeg plejer. Kører den imorgen :-)
  24. Got legs?

    Og ikke mindst udsigten til at Tivoli ikke åbner i slutningen af marts, og konen således ikke skal på arbejde = mere tid til træning
  25. Got legs?

    Skarpt! Spændende hvad du kan få den hævet til med din nyvundne træningsindsats og formfremgang.
  26. Got legs?

    Dagens FTP test var som altid en led satan. Det er egentlig sjovt at man kan glæde sig til det, lige indtil man er igang. Benene føltes, som sædvanlig, ikke særligt gode, men de formåede alligevel at banke 311 watt ud på de 20 minutter. Det gav en FTP på ca. 295 watt - det er jeg egentlig ret tilfreds med. Det er faktisk min bedste test på hjemmetræner siden 2014, hvor jeg ramte 312 watt på de 20 minutter. 2014 var uden tvivl min bedste sæson hvor jeg også formåede at køre mig i B. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med indsatsen, og en forøgelse på 10 watt på 2 måneder er fint for mig.
  27. Nice and clean power building

    Bænkpres med stop 8x100 8x102,5 8x105 8x100 7x100 8x100 8x100
  1. Load more activity