All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Spock 2018

    Fredag d. 22. februar 2019 1 times crawltræning German hang Core øvelser Skulder mobilitet Rotator cuff work
  3. Spock 2018

    Torsdag d. 21. februar 2019 Program A Main Strict Overhead Press: 4 x 8 @ 52kg (rep PR) Squat: 4 x 8 @ 52kg (rep PR) Gymn. Rings Pullups: 5 x 6 Barbell Row: 4 x 10 @ 60kg Accessories Dumbbell bagskulder + lateral raise Splits Hofte rehab German Hang Core øvelser Big PR i skulderpress idag. Absolut maksimum, var super presset allerede på 1. sæt og forstår stadig ikke hvordan jeg kunne få alle sæt. Sidste sæt blev ikke alle reps kørt med pause i bunden, det var på maks. Dermed skifter jeg til 5x5 og resetter vægten til lidt lavere, nok omkring 46kg. Squat var dejligt, er muligt lidt mere i den men ikke meget. Jeg er bare svag i benene.
  4. Motion i balance™

    Nå, men er stille og roligt ved at få en smule krudt i benene igen. Ugen har indtil videre budt de sædvanlige 2 x 1,5 timers spinning. 2 x løbeture på hhv. 7 og 9 km og så i dag en tur på Avedøre Holme, hvor jeg satte den op til 5 x intervaller langs Kystholmen. I morgen står den på Henrik Jørgensen Mindeløb i Fælledparken og søndag forhåbentlig en længere cykeltur på landevejen. Indtil videre en uge lige efter bogen. Det er vist ret tydeligt på grafen, hvor de 5 intervaller lå henne i dag (hjulpet på vej af lidt side-/medvind på Kystholmen).
  5. Langt pokker i MOL

    Det blev en hurtigt omgang i FW. Ikke den store TUT men fik det hele klaret på 28 minutter. Chinups med overhåndsgreb: 8, 8, 7fail ss Siddende læg: 3 x 12 x 50 Hexbar squat: 15x60, 15x60 - jeg måtte lige prøve Bicepmaskine: 10x40, 7fail x 40 Bænkpres DB: 3 x 10 x 32,5 ss Mavebøjninger på skråbænk: 2 x 10, det var slidgigten i lænden ikke glad for, så undlod sidste sæt Laterals: 2 x 10 x 9 ss Fransk pres DB: 2 x 12 x 9 Lænden øffer stadigvæk her en time efter - det må altså gerne stoppe igen. For en sjælden gangs skyld skal jeg sidde rådighed (stand-by) fra 11-19. Uden sygemeldinger, forsildekomster, personpåkørsler mm, så skulle der gerne være tid at hyggesnakke med de kolleger der skal holde pause. I skrivende stund er der tastet kørsel ind fra 15:12, så måske???
  6. Last week
  7. Langt pokker i MOL

    På den anden side.... aftentræning i FW på Vestegnen.... fyldt med unge mænd der tér sig som 5-årige på en legeplads... naaaaah. I stedet en rolig tur på Zwift på 50 minutter. Mest i zone 1 og 2 med lidt sjatter i 3. Inden Zwiften, fik læggene en hjemmetræning. 50 Tåhævninger på 2 ben, 2 x 12 på ét, 50 på 2, 2 x 15 på 1 og 50 på 2. Det er egentlig blevet lidt for let. Herefter 3 x 15 siddende på hug eller meget tæt på - for første gang siden december. Heller intet at mærke. Jeg kan stadig ikke sidde rigtigt på hug og lade vægten synke frit i uden det gør ondt men absolut fremskridt siden jeg prøvede sidst. Om det bliver nuldag i morgen eller diskotræning af overkroppen afhænger af dynen, for jeg skal møde allerede kl 11 og jeg gider vågne ved vækkeur.
  8. Langt pokker i MOL

    Planen var 2 x 8 x 40/20 på 150%ftp men det virkede ikke. Jeg var søvnig og havde ondt af mig selv og tænkte alt for meget over hvordan jeg trak vejret. Det blev kun til 8 og 6, før jeg kyllingede ud i pausen til nummer 7. Vældig irriterende, især fordi jeg havde forventet at det ville blive lidt for let. Nu var der så en smule tid i overskud før arbejde og den norske undersøgelse med styrketræning efter hårde intervaller holder vel stadig. Så på med elastikkerne og 4 x 25 knæbøjninger med ret smal fodstilling og 40-50 sek pause. Det blev hårdt til sidst og sved drev uhæmmet. Sidst jeg lavede den, sad DOMS lige præcis der jeg gerne vil ramme. DOMS og resultater hænger ikke sammen men det antyder vel nogenlunde hvor en øvelse rammer. Kan jeg finde en vægt frem, så er vi ovre i gobble squat og det er vel ikke så tosset endda. Jeg håber på en tur i FW efter fyraften, en nuldag i morgen og lidt længere (og mindre intensiv) cykling i weekenden hvor jeg har fri.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdags træning i fitness World: Chest supported Rows(plate loaded) - 10sæt x 12reps med 4 20ere ialt Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 5x80kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x130kg, 1x140kg, 1x150kg(Bedste siden 2016 :-)), 3x100kg, 3 x100kg, 3x110kg, 3x110kg Chinups - 5sæt x 10reps Seated Smith shoulderpress (The real Z-press) - 8x60kg, 8x80kg, 4x100kg, 8x80kg, 12x60kg Pec dec - 5sæt x 8-12reps Roman chair(mave) - 5sæt x 20reps Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps Cardio: Trappemaskine - 1100trin på niveau 10 Løbebånd - 10min Super lækkert igå'... Det var bare dø' lækkert igå'!!
  10. Doktorens log

    Bencurls, ligg 90 x 6 110 x 18, 14 Hip thrusts 60 kg x 5 105 kg x 10 Push-ups Kv x 5, 5, 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 Kv+70 kg x 8 Kv+50 kg x 13 Kabel roning 20 plader x 14, 13 18 plader x 14, 15 D. Incl. Curls 22 kg x 8 18 x 10 D. Pull-overs 32 kg x 9 30 kg x 12 28 kg x 9 D. Laterals 13 kg x 20, 4, 3, 2
  11. Nice and clean power building

    19 Februar 2019 Boksen Box squat 3x120 3x130 3x135 3x140 3x140 Closegrip 5x100 5x105 5x110 5x117,5 5x112,5
  12. Langt pokker i MOL

    Venstre lår og baller ret DOMS, så følte ikke for de store watt. Så samme tur som i søndags, bare med FTPen hævet 10 watt. Nogenlunde samme puls men lå også lidt lavere RPM-mæssigt end sidst. Derefter 3 sæt tåhævninger for venstre ben med okklusion. 30 reps, to sæt til fail og et failsæt uden elestikker på.
  13. Mugges log

    Træning i jobbets fitnesrum Skrå bb bænk 6x4x60 kg Maskineskulderpres 4x7x50 kg Siddende rows i maskine 4x4x75 kg God kort træning. Det bliver også det enenste gang jeg får rykker i jernstænger i denne uge pga tjenesterejse og karatektiviteter. Jeg forventer dog en løbetur på fredag.
  14. AxBard

    Tirsdag 2019 02 19 Opvarmning · Alt optaget og jeg gad ikke vente Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10.0) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Leg press · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 1 Højre knæ sagde eftertrykkeligt nej, så jeg stoppede Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 7 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · 15 x BW · 15 x BW Abs russian twist kettlebell · 3 sæt med 16 kg Kakaomælk · Ingen Kommentar Ingen kakaomælk hvilket udfordrer hele min bevæggrund for at træne ;-) Irriterende med knæet, men ellers lidt fremgang at spore. Der var alt alt for mange i centeret og jeg må til at træne tidligere eller senere, klokken 16:30 til 18:00 er som at træne i Føtex 23 december.
  15. Got legs?

    Onsdags update: Vægten sagde 80 kg rent i morges, hvilket er ganske udmærket. Som nævnt tidligere har vægten stået en anelse stille, men jeg har også været mindre opmærksom på hvad jeg har indtaget, og har måske hygget mig lidt for meget. Forhåbentlig kommer der lige et skub her igen så vægten endnu engang kan få et nyk nedad. Ift. bil så har vi faktisk været ude og bestille en i går. Jeg nåede selv et punkt hvor jeg nærmest blev i dårligt humør over at tænke bil hele tiden. Det er måske de sidste 4-5 uger hvor det har fyldt meget mentalt, og vi kom bare ikke nærmere en beslutning. Så jeg endte med at presse på, og i stedet for at tænke det til døde, tage en beslutning. Derfor skrev vi i går under på en sprit ny Alfa Romeo Giulia. Den bliver leveret indenfor de næste 10-12 dage, og kommer til at have det vi skal bruge. Fordelen ved at købe en ny bil er selvfølgelig at lånemulighederne er nogle andre, og med en lavere rente og ÅOP end vi har fundet andre steder. Ulempen er selvfølgelig at man tager et ordentlig skrald ift. værdien de første par år, men vi fik en ganske klækkelig rabat, og bilen er betydeligt bedre udstyret end mange af dem der er til salg brugt og som demo i øjeblikket. Samtidig er det en bil vi forventer at have i mere end 3-4 år, så det går nok det hele. Træningen er egentlig ganske godt med. Var ude med klubben i lørdags og endte med at køre i 4 timer. Undervejs følte jeg at jeg egentlig sad med uden de store problemer, og kunne følge de andres tempo. Så det er jo fint.
  16. Langt pokker i MOL

    Som det gik, havde jeg faktisk vand i går. Men på bebyggelsens fjæsgruppe kunne jeg læse, at i går aftes var der mange med kun koldt vand eller intet vand. I morges havde jeg begge dele og hoppede glad på en lille løsnetur på Zwift før tandlægen. Ak, for det varme vand var væk da jeg skulle i bad men altid noget, at der trods alt var koldt vand. Det varme er stadig væk og fjæsgruppen koger, da ejendomskontoret intet melder ud. Så mærker man på tavsheden = ligegyldigheden, at man bor almennyttigt og kun er andenrangsborger. Kroppen godt slidt efter turen i FW og masser af DOMS. Jeg glemte at træne baglår men de er ømme alligevel. Det er fint med squatrøv men alligevel lidt irriterende at benpressen går mest i ballerne, trods jeg har fødderne ret lavt på fodpladen. Det vigtigste er dog at tandpinen for nogle uger siden er forsvundet og der intet var at se på røntgen. Herefter videre til mor og lillebror der havde arrangeret tandlægetrøstekage Den lille hyggetur, næsten kørt som fixie
  17. Det er et lækkert terræn med masser små knolde. Men det er tilgengæld svært at finde veje, hvor man kan lave nogle længere intervaller med konstant jævnt tryk, fordi det hele tiden er rullende bakker :-) Billisterne kan også være lidt små hysteriske i denne del er landet, trodsalt :P
  18. Langt pokker i MOL

    I mangel af vand tog jeg i FW, hvor jeg både kunne træne og komme i bad. Energimæssigt kollapsede jeg pænt meget. Men OK, jeg fik heller ikke rigtigt nogle carbs efter Zwift-turen i går aftes. Selvom den ikke var voldsomt drænende, så ligger jeg jo på 2 - 2,5g protein pr kg og får også min fedtration, da jeg ellers får ondt (og luft ) i maven. Så mine kulhydratdepoter er generelt ikke særligt opfyldte. Siddende læg: 3 x 12 x 50 Benpres et-bens med okklusion: 2 sæt til hvert ben og så et ekstra til venstre men kunne ikke holde det ud med tre i træk. Jeg strammer nok for meget Kropshævninger: 3 x 8 Rowsmaskine: 3 x 10 x 150 Bagskulder: 3 x 10 x 34 Bicepmaskine: 3 x 10 x 34 Bænkpres, DB: 10/10/7fail x 32,5 Tricep pushdown med reb: 8 x 30, 5fail x 30, 10 x 27,5 Laterals: 3 x 10 x 9 Mavemaskine: 3 x 12 x fullstack Hyperextensions: 3 x 15
  19. Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Det er jo - næsten - mit oprindelige hood. Jeg boede i Haderslev, da jeg kørte cykelløb, så der var træningsterritoriet til ned syd for Åbenrå og op nord for Kolding, helt op til Vejle ved festlige lejligheder ... og så et stykke ud vestpå, når der skulle køre flade tempointervaller. Hele Østjylland - fra Sønderborg til Hobro - er vidunderligt cykelterræn, ikke mindst omkring Vejle og Århus.
  20. Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Heldige asen - der er jo dejligt ovre. Måske bilisterne heller ikke er så hysteriske som herovre i Kjøwenhavn
  21. Hej Henrik, Jeg cykler rundt i østjylland primært :-)
  22. Spock 2018

    Mandag d. 18. februar 2019 Program B Main Paused CG Bænkpres: 4 x 8 @ 80kg Front Squat: 4 x 8 @ 50kg Dødløft: 10 @ 60kg, 5 @ 80kg, 3 @ 100kg Weighted Dips: 3 x 10 @ 10kg Accessories German Hang Hofte rehab Front Splits Handstand core træning Og så er vi yderst tæt på grænsen nu. Der er no way jeg kan tilføje 2 kg på hverken bænkpres eller front squatten. Var ufatteligt tæt på fail på begge øvelser, men fik dem. Overvejer stærkt at gå over til 5x5, men giver den nok et forsøg mere, da jeg nu har 2 dages restitution.
  23. Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Måske har du skrevet det tidligere, men hvor kører du egentlig henne? Kbh., Sjælland, Jylland, Fyn?
  24. Siden sidst Forrige uge bar præg af for lidt træning ift. estimeret, men sygdom kan man aldrig helt forudsige hvornår kommer. Denne uge tilgengæld er der blevet øget træningsmængde, hvorfor jeg virkelig har fået brugt kroppen. Med en start på ugen om tirsdagen d. 12 februar, hvor jeg tillod mig selv, at påbegynde på lidt vo2 max intervaller, 3 set a 2 minutters varighed på 120% af FTP. Av, den gjorde nas. Og endnu mere nas, at jeg skulle igennem det 3 gange, så 9 gange i alt. Jeg kan godt mærke, at mine lunger blev udfordret på kapacitet i denne type workout - og det ville nok også have været underligt andet. Bentøjet var dog ikke specielt mærket dagen efter, trodsalt - og det har nok ngoet at gøre med de kortere intervaller, end de normale 8-15minutters intervaller min krop efterhånden er blevet vant til. Dagen efter om onsdagen tog jeg en lille restituerings tur på hjemmetræneren af 1t15m varighed, imens jeg kunne se noget serie på ipaden, og samtidig lade op og holde kroppen igang til dagen efter, hvor menuen stod på 4x 10m intervaller på 97-99% af FTP. Denne træning gik rigtig godt, hvor jeg i sidste intervaller kunne øge intensiteten med 3%, hvorfor jeg faktisk bevægede mig op over min målte FTP. Det tænker jeg tegner sig meget godt, ift. til den kommende FTP test, som skal tages her om 2 uger. Jeg havde egentlig planlagt en lille rullerundt tur om fredagen, men jeg synes mine ben føltes tunge og slidte, hvorfor jeg lod dem slappe helt af. Lørdagen bag dermed præg af en hård omgang træning, hvor jeg for første gang forsøgte at træne med licensryttere. Det gik rigtig godt, og mine ben var gode - og lå da også og førte an, i den gruppe jeg var blevet tildels i både den første 15min sub AT itnervaller, og de næste 3 6m AT interval efterfølgende. Det blev til total 3t50m på sadlen denne lørdag - og benene føltes overraskende gode, især i betragtning af at den længste tur i nærmest halvår - hvor det elelrs primært er foregået på hometrainer. Om søndagen var mine ben tilgengæld brugte, og den planlagte tur med en kammerat var jeg da heller ikke kommet afsted på, hvis det ikke var fordi det var en aftale som var lavet i forvejen. Det blev til et par 8 minutters AT intervaller, og ellers bare rul med nogenlunde stram kæde i knap 3 timer. Samlet træningstid: 10t9m TSS: 566 TSS Vægt: 79.6kg (Ja vægten stiger sgu. Jeg skal til at tage mig lidt sammen...)
  25. Got legs?

    Lidt sent, men tillykke med arbejdet ... og bilen ... og vægttabet Pudsigt at en der som du i den grad fyrer kalorier af når du cykler, ikke kan tabe dig i den periode. Du må jo (ubevidst?) korrigerer dit kalorieindtag når du er i cykelsæsonen? Hav en god dag
  26. AxBard

    Søndag 2019 02 17 Opvarmning · 300 m Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10x25 · 10x35 · 10x35 · 10x35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-12.5 · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+12.5) · 10 x (BW+12.5) · 10 x (BW+12.5) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 Leg press · 10 x 100 · 10 x100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Mp · Ingen Lat raise · 10 x 7 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Shrugs · 10 x 23 · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · 15 x BW · 15 x BW Abs russian twist kettlebell · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Ikke overraskende havde gårsdagens sociale arrangement taget hårdt på den gamle nisse. Gæsterne gik klokken 2 om natten og jeg ryddede op indtil klokken 4. Alkoholindtaget havde været eksorbitant i det festlige lag, så søndagen var mildest taget stille ;-) Det er skønt at feste i gennem, men det er fan’me godt at der går så lang tid i mellem.
  27. AxBard

    Torsdag 2019 02 14 Opvarmning · 300 m Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10x25 · 10x35 · 10x40 · 10x40 · 10x37.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10x112.5 Leg press · 10 x 100 · 10 x100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 7 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Shrugs · 10 x 23 · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · 15 x BW · 15 x BW Abs russian twist kettlebell · 2 sæt med 12 kg Kakaomælk · 1 liter Kommentar Hjemme klokken 23 og godt brugt
  1. Load more activity