All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Doktorens log

    PROWLER OPVARMNING Slæde x 2 x 18/18 m WORK SET Slæde+250 kg x 18 m x IIIII III Tid: 13 min for de 8 arbejdssæt :P Synes jeg manglede noget ryg efter sidste træning. Inverse Reverse grip rows (3320) Kv x 5, 5, 5, 5, 5 De bider dæleme godt i latterne :D
  3. Smerter i håndled

    Som forventet viste røngten af hånden ikke noget. Jeg forventer at tale med lægen i morgen, så vi vi se hvad han siger.
  4. Langt pokker i MOL

    Et kvarter på hjemmetræneren. 5 min op- og nedvarmning og 5 minutter dér jeg ville lægge mit udgangspunkt i en FTP-test. Jeg overvejer nemlig at køre en, til en forandring. Mit argument for at undlade torturen er, at jeg alligevel godt har vidst hvor jeg har ligget men nu ligger jeg og korrigerer lidt op og ned og så ved jeg jo altså IKKE hvor jeg ligger. Om det så giver mening at køre den nu, hvor jeg ikke er rigtigt tilvænnet trådet på turbotræneren og derfor får en forkert værdi....? Vi må se om jeg gider eller sniger mig udenom
  5. Langt pokker i MOL

    Italiensk (holdforfølgelsesløb): Man starter to hold fra barrieren på hver sin side af banen (i rigtige løb er det med startmaskine og holdere). Hos os afhænger antallet af deltagere på hvert hold af fremmødet. Man sætter holdet så den dårligste starter forrest, den næstdårligste som nummer 2 osv og hurtigste mand kører bagerst. Hver mand tager sin føring og slår ud og kører væk fra banen og er ikke med mere. Næste mand tager sin føring og slå ud og kører væk osv. Og så handler det om at få holdets sidstemand først over stregen efter sin sidste føring. Hos os plejer hver mand at tage en føring på 2 omgange når vi er 7 eller flere på hvert hold og på 3 omgange når der er 6 eller færre. En øvelse vi alle sammen "frygter". Modbydeligt hårdt. Især hvis der er en sprintertype der tager første føring, så alle er max presset fra start. ... Indtil videre skal jeg på arbejde på søndag, så jeg kun kan være med i den første time af træningen men jeg arbejder på at få byttet til noget senere. Så vi må se om det lykkes og vi får hilst på hinanden dér eller en anden dag.
  6. Onkel Troels

    Torsdagstræning i fitness world: Trap Bar Dødløft - 10x70kg, 3x110kg, 3x150kg, 1x190kg, 1x190kg (Ryggen var lidt træt så fjernede fokus....) Trap Bar dødløft(Med greb omkring skiverne) - 5sæt x 3reps med 110kg (Blev mere en grebsøvelse på den måde og fik stadig lidt til ryggen) Pulldowns - 8sæt x 10reps med 50-90kg (3 sidste sæt kørt bag om nakken. Fokus på mobilitet i midt ryg og skulder) Leg Curls - 5sæt x 8-10reps op til stakken Dumbell Curls - 5sæt x 10reps med 20-24kgs håndvægte Isolated Hammergrip Curls - 5sæt x 15reps med 12-18kgs håndvægt Decline bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg (Ok) Skulderpres i maskine (Plate loaded) - 5sæt x 6-20reps op til 80kg (Er blevet noget bedre her. Højre skulder har stadig svært ved at følge med dog) Kabel Triceps ext - 5sæt x 10reps Cardio: Trappemaskine - 10min (Oppe på level 16. Ad, pulsen kommer hurtigt op) Løbebånd - 5min (Bare let incline walk imens pulsen kom ned efter trappemaskinen) Sjipning - 2-3min (Ghey eller Rocky...Ved det ikke helt. Men er ihvertfald ringe til det...) Lækker træning.
  7. Langt pokker i MOL

    Lyder som en god træning :-) Hvaddækker italiensk over?
  8. Langt pokker i MOL

    Når katten er ude og musen har diamanter i stængerne... vi er over kvalmegrænsen af selvfedhed i dette indlæg. I går fik jeg desværre ikke trænet. Trætte ben og især søvnmangel. Banecyklingen hertil aften var egentlig aflyst men heldigvis checkede jeg en sidste gang inden jeg hoppede på turbotræneren i formiddags, for vi havde fået tiden tilbage. Dog skulle vi ind ad bagindgangen, så pumpen var ikke tilgængelig og mit pladehjul kan ikke pumpes uden pibe-pumpehoved. Da opvarmningen var sat i gang, fik træneren mig om bag afspærringerne, så jeg alligevel fik pumpet. De var næsten færdige, så det var 0-47km/t på 375m da jeg fandt mit hold - fæl måde at starte på. De der stillede op til stævnet i morgen var der også den første time, så vi havde stævnespeaker og den rigtige musik som til 6-dages-løb. Så fik de lige testet en gang mere. Faktisk ret fed stemning på den måde. Det må jeg indrømme. Nå Første interval var linieløb over 25 omgange, 2 mand luskede sig i udbrud mens det hele stod lidt stille og fik det afgørende hul. De sidste 6-8 omgange var vi 4 med et fint samarbejde - desværre fik jeg min føring med 2 omgange tilbage og koldstarten sad i stængerne, så jeg spurtede ikke med Næste interval var italiensk. Som nævnt var de hurtigste ikke mødt frem, så jeg sad som sidstemand. Alle tog 3 føringer, så den sved men når der står en af dem der ikke var gået hjem og råber og hopper og danser som en hidsig Ulrik Wilbek, så er det bare svært ikke at køre sig totalt i smadder. Næste kombiinterval var pointløb og udskildning på hver anden omgang. Jeg tog den først med ro men rykkede frem i de 2 sidste pontspurter. Dermed sad jeg lunt i feltet da udskildniingen begyndte og slap billigt gennem de første 8omgange. Herefter turde jeg ikke mere og rykkede ned bagved og spurtede frem. Herfra sad det taktiske lige i skabet. Min største konkurrent fik jeg på smukkeste vis spæret inde da vi kun var tre tilbage og derfra var det at tage hjulet på den den sidste modstander, som havde været presset til at føre 6 omgange og derfor var ret nem at pille til sidst. Til sidste skulle vi tage 2 gange tage 1 omgang og derefter linieløb over 6 omgange. Jeg starter desværre næstsidst og har næsten ingen pause inden løbet begynder. Med 2 omgange tilbage af løbet sidder jeg treer da den forreste rykker og slår hul Da ham foran mig slår ud, sprinter jeg mig fri at feltet og sætter jagten ind. Med en halv omgang tilbage får jeg spolet udbryderen ind og hans spurt ebber ud før målstregen, så den hapsede jeg også. Herefter hjemmebag og afrulning. Og så fattede jeg kosten og fejede gulvet - betingelsen for st få lov at træne var at man ikke kunne se, at vi havde været der. ... I morgen starter dagen med den halvårlige KOL-kontrol. Efter en aften som i aften er det godt nok svært at fatte hvad der sker med lungerne, for jeg mærker jo stadig intet til det.
  9. Last week
  10. Jeg bliver mere og mere træt af alt det reklameskrammel på mol. Strava er ikke så god, men det er ikke svært at paste et træningspas ind. https://www.strava.com/athletes/8049259
  11. Mugges log

    Træning i FW Pull ups 1x4 1x2 Push ups 2x10 SDL 5x5x62,5 kg BB bænk 5x5x55 kg
  12. Tinapigens log!

    Torsdag d. 16. november 2017 Cykling 18? km Fredag d. 17. november 2017 Cykling 6? km Lørdag d. 18. november 2017 Fødselsdagstamtam i Frederikssund - lærte at lave gaffa-våben... Yoga-del coredvd Søndag d. 19. november 2017 I Svømmehallen med drengene - Avedøre. ca 4-500 m blandet svøm blev flettet ind.. Cykling 8 km Mandag d. 20. november 2017 Cykling 21 km Rumble Sport: GI-træning basics MMA grapling Fokus på halfguard. Keep flat and control hip m.m. Tirsdag d. 21. november 2017 Cykling 17 km Coredvd - fuldt program Chins: 1x5xbw Synes at mærke en snert (øv), så skåner lige for en sikkerheds skyld..
  13. Doktorens log

    Suitcase walks 60 kg Push-ups Kv x 5 Kv+20 kg x 5 Kv+40 kg x 5 Kv+50 kg x 10, 10, 8, 6 Smal/medium grip parallel Pull-ups Kv x 12, 11, 9, 8, 7 Maskin laterals 45 x 5 80 x 12, 11 75 x 10 70 x 9 Inverse rows (3320) Kv x 5 Fik krampe i ryggen. Den skal ligge før laterals Lidt energiforladt og meeh træning. I’ll be back.
  14. Hvad er min slutvægt?

    Hej Alle Jeg er igang med at tabe med med HFLC. Det kan i øvrigt anbefales. Det går fint. Jeg forsøger at sætte nogle benchmarks op, men da jeg er muskelmæssigt en del større end gennemsnittet giver det ikke rigtigt mening at at bruge BMI-skalaen. Jeg bruger en kropanalysator (i fitnessworld) - der siger jeg har 50 kg musker 30 kg fedt og "37 kg andet". (jeg er 186 høj) Hvis man nu antager jeg beholder mine 50 kg muskler under vægttabet - Hvad skal jeg så veje hvis min fedtprocent skulle være 17? Altså jeg tænker - de der "37 kg andet" svinder vel også sammen med vægttabet? Men hvor meget? Jeg forstår at det ikke er et endeligt svar, men prøv alligevel.
  15. Onkel Troels

    Tirsdagstræning i fitness world: Leg ext - 5sæt x 10-12reps Stående Læg - 5sæt x 20reps op til 350kg Chinups(Neutralt greb) - 5sæt x 10reps (1min hæng efter sidste sæt. Dvs. sættet tog ca. 20-25sek. fulgt direkte op ad 1min hæng. ) Chest supported Rows - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Kørte ikke særligt godt idag. Det hæng efter pullups udtrættet min skulder på en dum måde og måske lørdagstræningen sad lidt i kroppen endnu. Ikke desto mindre er 130kg det tungeste jeg har kørt længe i bænk. Sølle men sandt) Arnold Press - 5sæt x 6-10reps med 18-24kgs(En smule bedre end sidst) Isolated Dumbell Curls - 3sæt x 10-12reps Band pullaparts / Band laterels - 2sæt/2sæt Cardio: Trappemaskine - CN Tower Niveau 10. Tog 20min og 18sek. Hurtigere end impire state sidst som er et par hundre trin kortere. Fed og drønhård omgang cardio. Totalt lækkert igå
  16. Mugges log

    1x5x alm pull ups+1x3 alm pull ups 30 minutter på løbebånd v. 10 km/t og 0 % stigning.
  17. Doktorens log

    BODYBIKE Opvarmning Intervaller 4 x 20 sek m 1.00, 2.40, 3.00 og 3.30 sek pause
  18. Nice and clean power building

    20 November 2017 Boksen Thumbless dødløft 10x70 10x95 10x90 10x85 10x85 Dumbell pullovers 10x60lbs 10x70lbs 10x75 10x75 10x75
  19. Nice and clean power building

    18 November 2017 Boksen Squat 11x85 935 12x87,5 962,5 12x87,5 962,5 10x90 900 10x90 900 4660kg
  20. Nice and clean power building

    16 November 2017 boksen Sumo dødløft 10x120 -1200 11x130 -1430 10x155 1550 9x160 1440 11x135 1485 7100kg Dumbell pullovers 10x60lbs 10x70lbs 10x80lbs 10x85lbs 10x70
  21. Nice and clean power building

    14 November 2017 Hammergrip pullups 1x10 1x10 1x10 1x10
  22. Nice and clean power building

    13 November 2017 Boksen Squat med stop (4175 sidst) 11x80 (880) 11x80 880 13x80 1040 11x80 880 11x80 4560Kg DB pullovers 10x50 10x60 10x70 10x80 10x80
  23. Langt pokker i MOL

    Jeg var oppe klokken 8 i går, så jeg kunne køre sammen med HvidovreCK men de aflyste som sædvanligt pga vejret. OK, det var heller ikke fedt, så jeg tog en IKEA/samle møbler-dag. Mere. Det var så også den sidste, da lejlighed v2.0 er klar. Egentlig er det også fint med en periode hvor kroppen kan restituere i bund og ikke noget jeg er god til at tage frivilligt. Men fra i dag er det op på hesten igen og vejret var for godt til ikke at tage den sædvanlige tur til Farum. I dag ville jeg køre den korte vej ud men missede ring3 på hjemvejen og kørte durk gennem Rødovre og så gad jeg ikke lægge en sløjfe på. Men så er der mulighed for progression på længden, så egentlig HELLER ikke tosset. Jeg fik nok kørt lidt mere intensivt end jeg havde tænkt mig på de her ture men det er bare lettere at holde varmen. Og så nyder lille generte mig jo også, at der er mørkt og jeg kan forsøge at køre hurtigt uden at være helt til grin Det blev til 51,5km. To "pokaler" for puls hhv 60 og 90 minutter og jeg er egentlig også pænt tung i stængerne. ... Turvalget er begyndt på arbejde, hvor man kan søge hvilke arbejdstider man gerne vil have i 2018. Med næsten 20 års ancinnitet er jeg 137-vælger og bortset fra de allermest attraktive ture, har jeg frit valg. Samme som sidst jeg kørte S-tog med 3 arbejdsdage skiftevis 3 fridage? - nu bare senere så jeg tidligst har fri 16:45 og næppe får trænet når vækkeuret har ringet kl 6 og jeg er 10 timer dehydreret. Eller morgen? Mulighed for fællestræning på landevej og bane men det strider mod min natur som B-menneske (det hjælper vel lidt på det, hvis det er fast alle dage, tænker jeg). Skal formodentlig cykle på job, alt efter hvor tidlig en morgentur jeg kommer i og måske skal møde før første tog kører. "Sene" morgenture kan jeg nok ikke komme i. Eller møde kl. 11-14? Sove længe. Ikke være konstant sulten og givetvis få et solidt vægttab. Ingen fællestræning på landevej, visse dage kan jeg nå cykelbanen men ikke alle. Træningen bliver sikkert noget med en times tid med intervaller på diget før arbejde og ikke mere. Aftenvagter har jeg udelukket - jeg kan ikke styre at komme sent hjem, uden den bliver 3-4-5 før jeg finder sengen og får lavkvalitetssøvn og er konstant træt. Et af togmandens større valg og jeg er dybt i tænkeboks.
  24. Doktorens log

    D. 19/11 HJEMMETRÆNING M ELASTIKKER
  25. Mugges log

    I går lidt træning i FW Under øvelse med kast til karate har jeg lavet noget forkert med min hofte, der gør ondt, når jeg rejser mig op. Det gør også ondt, når jeg forsøger at lave squat. Pull ups 1x7 Push ups 1x10 Military pres 3x8x32,5 kg SDL 5x5x60 kg-Det virkede som om det hjalp.
  26. Motion i balance™

    FROST CUP 1. AFD. Jamen altså, i regn og slud skal løberen ud! Det var godt nok koldt, vådt og blæsende i morges, da 1. afdeling af årets Frost Cup blev afviklet på Flyvestation Værløse. I stedet for de traditionelle 5 og 10 km-ruter er 1. afdeling på 6 og 12 km, da rundstrækningen er på præcis 6 km. Vi løber rundt på flyvestationen - blandt andet en tur på den brede landingsbane - og dernæst på bakkede stier langs Søndersø og tilbage til start. Når man har kørt Heino Cup i gamle dage, er terrænet slet ikke ukendt. Da starten gik klokken 10 var der faktisk blå himmel og solskin til en afveksling fra morgenens kraftige byger. Vejret skiftede dog flere gange undervejs, og vi fik nogle ordentlige skyller fra tid til anden. Mit løb gik faktisk rigtig fint. Jeg løb årets sidste afdeling af RAC Milen forrige lørdag, og der var jeg ærlig talt ikke særlig godt løbende, så i dag var en mere solid indsats, hvor jeg endte på 51:59 for de 12 km, hvad der svarer til 4:20/km, hvad jeg er godt tilfreds med. Navnlig fordi det gik meget fint jævnt hele vejen og med overskud til - vist nok for første gang nogensinde - at løbe med negativ split! What?! ja, minsandten. Det var egentlig også planen, men plejer ikke at lykkes :) Sidste år løb jeg slet ikke Frost Cup, og jeg bilder mig ind, at det ikke kun er mig, der er blevet ældre og langsommere, men at der også er flere hurtige løbere med nu end tidligere. Der blev virkelig løbet imponerende tider af de unge folk i spidsen, og selv i min fremskredne aldersklasse blev jeg kun nummer 13. Respekt for det. Næste afdeling er 10. december på 'hjemmebane ' i Herlev. En superhurtig, flad rute på kun 2,5 km, som vi altså derfor skal igennem 4 gange på den lange distance. Der går altid lidt hamsterhjul i det med så mange rundture, men ruten har samtidig lidt 'gadeløb' over sig, så det gør ikke noget.
  1. Load more activity