All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Got legs?

    Nu tjekkede jeg lige Strava for at sammenligne med min egen bedste tid (36sek), som er fra 18. Tror jeg må forbi snart og give den et skud :-)
  3. Got legs?

    Træls med helbred, men godt det er ved at vende :-) KOM i Søsum er sku ret skarpt! Den er der mange hårde hunde der har givet et skud på... Synd med TT. Jeg træner det lidt, men kommer heller ikke til start pga tidsmangel (eller rettere prioritering). Jeg forstår nu ikke helt du synes det er dyrt m licens. Hvis du stiller til start i 4*motion, så går det vel lige op med Licens udgift + startbeløb. Der er en del motionsløb som er ret dyre og kvaliteten af løbene er heller ikke på niveau. Men det kræver selvfølgelig nogle løbsdage før det 'løber rundt'.
  4. Langt pokker i MOL

    Godt at du holder kæden stram! Der er alligvel en del kvalitet hist og pist i din træning. :-) Jeg er tit lidt for magelig, men giver den omvendt ok gas med mellemrum. Jeg var ude og køre DGI business tirsdags VM. Av, der er smæk på. Hang seriøst i det yderste af elastikken indtil der var en gruppe der fik hul. Derefter var det fint de sidste 30km. Kørte i A-klassen, men der var både ryttere fra Riwal (Kamp) og BHS-Almeborg med, så fronten var pæn ondskabsfuld. Kørte vist en midterplacering hjem afslutningsvis. Hvornår er din næste start?
  5. Langt pokker i MOL

    Da jeg fik øjne var det overskyet og tanken gik fluks på rullerne ude på altanen. Inden jeg fik motioneret tandbørste osv, brød solen frem og jeg smuttede i stedet i FW og kørte lidt kadencetræning. 17 minutter i alt I minut 3,6,9 og 12, fire sekunders byggen op og så 6 sekunder så hurtigt som muligt. I fjorten et halvt 30 sek på 130rpm, 30 sek på 140 og så 30 sek på +150. 1 minut afrul og hjem i bad igen og på arbejde.
  6. Nice and clean power building

    19 Juni 2019 Boksen Fatbar pres (military) 8x48 8x50,5 8x53 8x55,5 8x58
  7. Nice and clean power building

    Ja dødløft styrken kommer generelt forbavsende nemt til mig. Min bedste 5’er er vidst 222,5 men det var med en heeeeelt anden indsats end nu
  8. Yesterday
  9. Langt pokker i MOL

    Som vanligt på første dag efter fridag, startede dagen med en tur i FW: Hexbar-squat: 10x80, 4 x 11x90 ss Kropshævninger: 3 x 8 og Tåhævninger på et ben: 15, 5 x 15 x bw+24 Tåhævninger på to ben: 2 x 50 Hacksquat: 10x40, 5 x 10x80 Bænkpres: 3 x 10x30 ss Siddende lårcurl: 4 x 12x55 Jumpsquat: 3 x 8 ss Mavemaskine: 3 x 10x90 Kondicykel: 30sek på hhv 120, 130,140rpm og så småløb i omklædning og til stationen. Senere i DSBs center: Bicep curl: 3 x 8x20 ss Fransk pres: 3 x10x10 og Hyperextensions: 3 x 20 Kickbacks med strakt arm: 3 x 10x6 ss Lateralmaskine: 10x40, 10x40, 5x40 - højre skulder føltes underlig så stoppede. Den mærkes desværre stadig når armen er i en bestemt vinkel men jeg håber det ikke er værre end det. Til gengæld sidder lårDOMSen lige præcis der hvor jeg gerne vil have den - så håber jeg bare skidtet også vokser lidt
  10. Nice and clean power building

    5x190kg i dødløft er helt godt.
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Dermed ikke sagt at man ikke skal eller må træne når man er træt. Det vil man uundgåeligt være engang imellem. Når man bliver ældre synes jeg bare det er sværere at jonglere det sådan at man kan tage sig tid til at træne når man er mest frisk. Ens energi går primært til familie og job. Så kommer træningen efter det. Eksempelvis ville det ideelle træningsmæssigt være for mig at træne om eftermiddagen lige efter arbejde. Men det kan bare ikke fungere med ungerne der skal hentes og som man så også rigtigt gerne vil være sammen med :-)
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tror vi er helt enige her. God søvn hjælper til ikke at overspise og have energi til at træne. Ingen tvivl om det :-) Så på den måde er søvn jo essentielt for et vægttab for de fleste. Der er meget 'shut the fuck Up and get the job don' bullshit derude der kører på at det hele bare handler om viljen. Den tror jeg ikke på. Start med de små ændringer. Som eks. God søvn som så er motor til andre gode vaner som træning og lødig kost :-)
  13. AxBard

    Tirsdag 2019 06 18 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 55 · 10 x 60 · 10 x 55 · 10 x 55 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 07 · 10 x 10 · 10 x 10 · 10 x 10 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · Ingen Kommentar Under træningen bar en ung mand bozo bolden ned i vægtområdet for at lave nogle øvelser. Man kunne mærke at resten af de trænende fik det ubehageligt – følelsen af at han ikke hørte til og at han burde forsvinde når han ikke bidrager til fællesskabet. Havde han haft en T-shirt med ”Vegans for peace” så er jeg ikke sikker på jeg kunne have reddet ham – der ville være opstået optøjer af Paludanske dimensioner med krav om masse deportationer og sandsynligvis etnisk udrensning. Det er ikke utænkeligt at jeg kom til at tænke mere ind i situationen end der er belæg for ;-)
  14. Got legs?

    Det er alligevel vildt at man kan være væk i 3,5 måned, og stadig ligge på første side. Det er godt nok en anden tid på MOL efterhånden. Nå, men en update herfra. Mit forår har været præget af super meget sygdom. Ikke noget alvorligt, men hver gang jeg har presset lidt på er jeg blevet syg i en uges tid. Stille opstart, og så efter 2-3 ture er det kommet igen. Det har med garanti været en blanding af at der har været noget i luften og det faktum at jeg er startet på nyt job, og dermed har haft en masse indtryk der har tærret på kræfterne. Jeg endte dog med at tage et smut forbi lægen fordi det bare blev ved. Her så tallene dog ganske fine ud, og der var ikke det store at komme efter. Det betød også at jeg ikke har kørt et eneste løb her i foråret, og for en uges tid siden valgte at skrive til min træner at jeg syntes at vi skulle sætte samarbejdet på pause. Mest af alt fordi jeg ikke har kunnet følge træningsplanen med de mange pauser, og der hvor jeg virkelig har behov for en træner har været i perioder hvor jeg ikke selv har haft tid til at lave min egne programmer og hvor jeg har skulle stå så skarp som mulig. Jeg håber stadig at komme til at køre nogle løb efter sommerpausen, men sker det ikke, er det også helt fint. Rent mentalt er jeg lidt indstillet på at jeg ikke skal forcere noget, og at tiden med licensløb nok kommer lidt på hylden for en stund. Det er simpelthen bare for svært at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg har også mange andre ting jeg også gerne vil. Så kan det komme igen når der er lidt mere frihed i weekender o.lign, eller når jeg bliver nødt til at prioritere det igen Jeg synes sgu bare at det er blevet lidt for dyrt, specielt når jeg ikke kører hver weekend alligevel. Licensen koster 1000,- for et år, og så koster hvert løb 140,- og tager vel i snit 4-5 timer ud af en lørdag eller søndag hvis man regner transporttid ind og andet. Så hellere skifte lidt spor og måske køre nogle motionsløb, sommercup eller andet. Af samme årsag har jeg egentlig også valgt at sætte min TT cykel til salg. Dels fordi jeg meget gerne vil bruge pengene på noget andet, men også fordi den egentlig bare står derhjemme som en fed ting at have til de dage hvor jeg synes det er fedt at køre TT. Ulempen er bare at det måske er et par uger om året, og dertil er det simpelthen for dyr en ting bare at have stående. Jeg skal nok få abstinenser på et tidspunkt, men lur mig om ikke de går over igen, og gør de ikke, så må jeg jo bare købe en ny igen. Ellers går det egentlig meget fint på det nye arbejde. Det ligger i Taastrup, så det giver mig mulighed for at cykle til og fra arbejde når det passer ind, og de 25 km der er hver vej er ret fint til lige at holde det hele nogenlunde i skak. Jeg forsøger at køre en lidt længere tur når jeg kører hjem, men det er ikke altid tiden tillader det. I går tog jeg lige en 15 km ekstra, og gik samtidig efter en KOM på Søsum bakken hvilket jeg fik fingrene i med 1 sek. Alligevel en pæn margin når man tænker på at den bedste tid hed 29 sek, og min var 28 sek. Det krævede også en del watt, og jeg kan se at jeg i 30 sekunder holdt over 1000 watt i snit. 1020 watt faktisk, og på de 20 sekunder kan man smide 100 watt oveni. Når man tænker på at jeg egentlig ikke har følt mig særlig godt kørende de sidste 2-3 måneder, så siger tallene lidt noget andet.
  15. Last week
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Som jeg skrev, er jeg helt enig i at søvnmangel kan føre til overvægt. Men man spiser fordi man er træt og viljesvag, IKKE fordi det hjælper. Faste kan netop klare en igennem en dag, hvor man er træt. Når man så får noget at spise, crasher man. Jeg har prøvet det 1000 gange uden overdrivelse.
  17. Nice and clean power building

    18 Juni 2019 Boksen Konventionel dødløft, touch and go 5x130 5x145 5x160 5x175 5x190
  18. Langt pokker i MOL

    I går aftes blev det til 20 minutters strækøvelser. I morges en sjældent brug af vækkeur, for at køre med kollega før han skulle på arbejde. Jeg fik trykket snooze et par gange for meget og havde under en time før jeg skulle køre. De første km gik let, da jeg kom ud lige efter en knallert 30 som jeg lagde mig i slipstrømmen af - ikke helt i røven men 2 cykellængder bag. Det gad madammen sgu ikke og bremsede pludselig midt i det hele og så måtte jeg tage vinden selv. Turen gik som vanligt men vi var begge to lidt flade.Trods 100 watt mindre end i går, fik jeg lukket hullet på den første bakkespurt. Vejen er smal og der er intet udsyn over bakketoppen og da jeg kører med radar, er det helt nagelfast at jeg ligger bagerst når der mangler plads i bredden. Efter han var trillet hjem, smuttede jeg ud på diget for at køre vo2max efter lidt lyskrydsfræs. Skinkerne var ikke på toppen, så det blev den gammelklassiske 3/3, selvom man nu om dage helst holder pausen kortere end arbejdstiden. Også lille ekstra pause efter nr 3 pga vending og en christianiacykel. Hjemturen mest i zone 1 på stierne bag Avedøre Holme. Så kunne jeg teste at køre uden hænder - det har jeg ikke prøvet siden folkeskolen. Og så tre korte kadencespurter. Overordnet er godkendt cykeludbytte af de her tre fridage, næsten som jeg havde planlagt. Pga én der ville bytte fridag, har jeg kun to arbejdsdage foran mig. Jeg ville ønske at jeg fik styrketrænet i aften aht restitutionstid men benene er bare SÅ trætte lige nu, trods en tur i trykbukserne, så....
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Én persons erfaringer er jo ikke den fulde sandhed. Men efter jeg er begyndt at møde på arbejde mellem kl 11 og 13, er jeg markant mindre sulten end da jeg skulle bruge vækkeuret. Jeg har godt nok ikke tabt mig men hvor det før var en evig forbandet kamp at holde vægten nede, så falder det nu naturligt at holde den. At have energi og trang til at træne mig i smadder er også fulgt med. Værdien af søvn er grotesk undervurderet.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg har læst flere steder at sammenhængen mellem søvn og "overspisning" er velkendt. Nu har jeg ikke haft tid til at finde en mere lødig kilde end nedenstående, men den argumentere rimelig fornuftigt for sammenhængen. Alt andet lige endnu et godt argument for at passe sine sengetider :-) https://www.sleepfoundation.org/articles/connection-between-sleep-and-overeating
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg er præcis samme sted mht løb. Fasterne synes jeg dog hjælper på trætheden. Jeg tror mere man spiser fordi man har mere lyst og mindre kontrol, når man er træt.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jeg vil sige jeg godt gad ned i vægt men det går ikke så godt :-D Jeg synes jo det er ok at faste. Kan være nemmere for mig end at småspise. Men mit problem har nok været at jeg ikke er konsekvent med gasterne. Det har kun været hver anden uge. 1 gang ugentligt. Hvis jeg har været træt så har jeg ikke kunne Gennemfører. Så nattesøvn er essentielt. Mit løb er noget lort. Frygteligt hårdt. Men prøver at få lavet lidt af det som et led i bedre sundhed og evt. Vægttab. Synes sgu bare ikke det bliver nemmere når man bliver ældre :-D
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Er du på vej ned i vægt med alt det løben og alle de forlængede faster? Hvad er dine erfaringer med de forlængede faster? Jeg har selv fastet 45-50 timer nogle gange, men aldrig prøvet en 3 dages faste.
  24. Nice and clean power building

    17 Juni 2019 Boksen Fatbar benchpres , ben oppe 8x78 8x80,5 8x83 8x85,5 8x88
  25. Tinapigens log!

    Søndag d. 2. juni 2019 Cykling 8 km Kajaktur fra Hvidovre Havn: Roede en bette tur i toer-kajak med Thore bagi - ca 2 km. Derefter med L. - hans første tur ca 2,5 kg for lige at afprøve, hbad hans operede skulder sagde til det. Stadig lidt "mentalt presset" pga arbejdsrelaterede beslutninger/forhold -skal lige passe på ikke at komme for langt ud over stress-tærsklen... Det er ikke altid en fordel at være den "ansvarsfulde type"... og jeg ved endda, at meget af det er mit eget hoved, der blusser tingene lidt op... er dog opmærksom herpå - så - det bliver bedre lige om lidt! Mandag d. 3. juni 2019 Cykling Blev impulsivt inviteret på aftensmad hos veninde - i anledning af hendes søn havde klaret nogle eksamener flot - det siger man ikke nej til sulten på vej hjem på cyklen ;-) Tirsdag d. 4. juni 2019 Kajaktur m. L. ca 4 km med lidt begyndende entringsøvelser ude ved "øen" (motorvejsbro-øen). Altid godt lige selv at få den årlige genopfriskning af at kunne komme op i sin kajak selv. Obs en anelse irritation i v. skulder, da fik lavet en forkert bevægelse i omklædningen efterfølgende. BJJ no-gi: 1 time + 45 min rul (fik vist 3 head/guillotine chokes :-) ) Aften"arb", da måtte hjælpe et familiemedlems gamle hund. Onsdag. 5. juni 2019 - Grundlovsdag Kursusdag. Jeg elsker at være på kursus. Dette var heldigvis også rigtig godt - når det nu lå på en "fri-dag". Cykling 3 km - og aftenhygge hos venind efter en tur i stemmeboksen. Torsdag d. 6. juni 2019 Cykling 16 km. Laaang dag på arb. Fredag d. 7. juni 2019 Cykling Kajaktur og få en rolig tur i det fri :-) Distance: 10 km - er så glad for min "nye" kajak! Hun er så dejlig at ro i.
  26. Tinapigens log!

    Hej, kære Gregers :-) Dejligt, at du stadig kigger lidt med. Du har altid være meget "stabil" og flittig her på MOL. Det er sjovt, at "lære" andre at kende her igennem. Jeg husker dig, som blandt nogle af de første til at byde mig velkommen. Tak for alle dine indput :-) Alder og tid er en mærkelig størrelse. Sjovt nok går ens "indvendige ur/alder" meget langsommere" end den ydre tid ...i hvertfald hos mig. Hverdagspositive ting! Et godt ord....Det er vigtigt at huske. Lidt ligesom det er "vejen til målet", der som regel er den "længste og... vigtigste(?)" .. Jeg er glad for, at jeg stadig kan blive glad og påskønne "små ting". Det får mig til at smile mere ;-) Rigtig god dag!
  27. Doktorens log

    D. Holds 60 kg x 2 x 10 sek Push-ups Kv x 5, 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 x 2 Kv+50 kg (5010) x 8 Kv+50 kg (4010) x 8 Kv+50 kg (3010) x 8 Kv+50 kg (2010) x 8 Kv+50 kg (1010) x 9 Hammer rows 50 kg x 17/17, 15/15, 14/14, 12/12, 11/11 Pull-aparts Rød x 2 sæt D. Pull-overs 29 kg x 14, 12, 14 M. Laterals 70 x 18 - 60 x 5, 4 60 x ? D. Incl. Curls 15 kg x 13
  28. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag i skuret: DB curls - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Floorpress - 10x50kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 10x80kg Så gad jeg ikke mere og kørte istedet en lille tur på motorcyklen i det gode vejr :-)
  1. Load more activity