All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Anderledes end jeg havde forestillet mig og meget mere “fisker-agtig” Den ligner én, man kan bruge mange goder timer i, så jeg håber I får en god ordning.
  3. Davai, davai!

    Jeg har lige rundet de 80 kilo nu, så det kan godt være jeg skal til at begrænse kageindtaget lidt så watt per kilo ikke falder alt for meget :) 4x10 minutters sweetspot her til aften.
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag Gåtur - 5,44km (48min) Løbebånd - 5km med 1% hældning (25min og 25sek. Intervaller 11-15km/t) Fastedag.
  5. Langt pokker i MOL

    Her kan du se den båd, vi gerne vil have. Den i Korsør sprang vi fra, fordi der var mange motor-kyndige personer, som sagde, at den 5-cyl. VW var kendt for at have nogle alvorlige issues med topstykket. Vi vil jo helst ikke have en motor, som vi efterfølgende skal til at ofre store summer på. Så vi kontakter nok Thomas fra Tempo Både i Ishøj. Han har vist en demo-model liggende, med en masse udstyr i. Så håber vi, at han vil tage vores gamle båd i bytte.
  6. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Av, god bedring herfra, håber du slipper hurtigt over det. "Well selvom, at jeg var rigtig glad for spinningen, så satte de ny restriktioner et akut stop for min holddeltagelse. Orkede ikke at skulle være en del af lange ventelister og kæmpe med de andre om særdeles få pladser." De der ventelister har også sat hold på pause for mig. Men et eller andet bliver FW jo nød til at gøre, så jeg tænker, sådan er det bare, ikke noget at gøre ved det.
  7. Vestjysk dagligdag

    22-11-2020 Blandede træning? Opvarming: Crosstrainer 20 min. Pulsen oppe og ringe i 10 af de 20min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Bird-dog: 2 x (15+15) x bw. Glute bridge 1 ben. 2 x (30s+30s) x Bw Knæløft med belastning. 2 x (15+15) x 10kg. Benøvelse 3 veje. 2 x (2x(15+15+15)) x 7,5kg. Løbebånd: 5min med 10Min/km 10min med 6''35 min/km 5min med 10 min/km Dagens optur, benene virker ok. Tager den lige så stille herfra. Det skal nok blive godt. 23-11-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 50kg. 4 x 5 x 60kg. Bænkpres: 1 x 5 x 40kg 1 x 5 x 50kg. 3 x 5 x 60kg. Row i kabel træk, bredt grep: 3 x 10 x 50kg. Kom først af sted kl. 21. Men jeg trængte til lige at bevæge kroppen.
  8. Langt pokker i MOL

    92,3kg efter 3025kcal Jeg begyndte at få lidt kriller i hilsen i går. Jeg har været ALT for lange om at begynde at gå med en varmende klud om halsen og kørte stadig tog i korte ærmer - altså også med overkroppen ude af vinduet for at trykke afgang. Samtidigt frøs jeg generelt, eftersom jeg tog foret ud af vinterjakken, da jeg skulle bruge den som sommerjakke. Da jeg var småforkølet da jeg kom hjem, var jeg kun sikker i at det var mig selv der var en klovn. Så... lukke døren til soveværelse... fuld skrue på radiatoren. Varmeblæseren tændt og så sove med termosokker på. Den slags bør sikkert ikke virke ud fra en lægeligt synspunkt men det gjorde igen-igen og er vågnet frisk til morgen, uden andet end at være lidt tung i hovedet den første halve time, givetvis pga den ret varme nat. Jeg fik styr på vinterjakke og fundet de lidt varmere bukser frem til vaskedagen i morgen og har en termojakke med på arb i dag Jeg nåede kun 20 minutter i zone på turboen med en enkelt siddende forcering. Jeg er stadig varm i kroppen, så termoen kommer først på når jeg skal til at køre.
  9. Vestjysk dagligdag

    "nogle gange kan det jo være en stor del af charmen ved træning, god bedring med baglåret " Du har ganske ret Bjergtrold, og tak. Det er bare ret pudsigt, min hjerne er lidt resultatorienteret, så det føles lidt, som jeg spilder tiden, hvilket jo er en ret tåbelig tanke. Især nu, hvor træningen er lidt præget af genoptræning.
  10. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Træning d 23.11 Yoga 45 min's hatha flow med Becoming Balance app = meget enkelt men dejligt og meget tiltrængt. Må se om jeg kan få gjort noget mere yoga i dag. Fortsat mange symptomer men måske lidt bedre. Her på rehab dag #3 synes jeg absolut, at jeg havde noget hovedpine fra morgenstunden men svært at vide, hvad der er hvad. Både søvn og mave har det mærkbart bedre = besværet værd. Pas på Jer selv derude
  11. Last week
  12. Langt pokker i MOL

    92,9kg efter 3640kcal. Det skulle have været en nuldag men overkropstræningen fra i går pressede på: Træk til bryst: 12x75, 12 x75, 12x75 Rowsmaskine: 10, 11 - næææsten 12 Bænkpres DB: 12x30, 12x30, 12x30 Laterals: 10x10, 10x10 Scottcurl DB: 15x14, max x 16, max x 16 Tricep pushdowns: 10x32,5 , 10x32,5, 10x32,5 Mavebænk: 15, 15 Hyperextensions: 20, 20 Tåhævninger på et ben: 25, 25, 25 Jeg er slidt og trænger til nogle dage uden træning
  13. Sjette uge i bogen..! Og det blev samtidig den uge, med højeste træningstress, og længst tid i sadlen! Jeg er nu begyndt, at få lidt mere intensitet ind i programmet, men hvor det stadigvæk primært handler om en base, og en masse sweetspot arbejde. Tirsdag havde jeg 14x 30sek on/off på 120% af FTP, og 3 sets af disse. Det var forholdvis "nem" træning for mig, selvom intensiteten er noget højere - men tror egentlig mine gener, gør at jeg har nemmere ved den type workouts end de længere intervaller, såson FTP arbejde i længere tid. Onsdag rullede jeg en "recovery" dag på en time, på 65% efterfulgt af torsdag, hvor jeg kørte halvanden time sweetspot men med burst til at starte intervallet på, efterfulgt af 8 minutter x 6 gentagelser. Jeg havde planlagt, at skulle ud på en længere landevejstur med en kammerat om søndagen, og derfor kørte jeg også den halvanden times træningspas om torsdagen, som egentlig skulle have været om lørdagen - for at så kører 5x 7m sweetspots intervaller, således kroppen ikke ville være så mør om søndagen. Men skal love jer for, at jeg var kvæstet søndag aften, og stadig idag (mandag). Det blev til en tur på 128 km, fordelt på 4timer 23m i både, sol, regn og MASSER af blæsevejr. Det var fandeme hårdt. Der blev samtidig givet så meget gas, at jeg kom hjem med en IF på 0.88 i 4t23m - og alene denne tur havde en TSS på 338 - så av :D Nu skal der hviles og slappes af, og så starter en ny uges intervaller. Møjn!
  14. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tusind tak kære superløber inkl for den fine buket med sommerfuglene. Synes egentlig at det går marginalt bedre nu men er alligevel lidt bekymret da jeg er begyndt at hoste mere og astma lader høre lidt mere fra sig. Nå har skruet op for medicin og holder mig helt i ro. Er faktisk begyndt at have helt ondt i lænden af at ligge/sidde så meget i seng/sofa. Må prøve at se om jeg kunne få dyrket lidt stilfærdig yoga i dag. Må ellers konstatere, at det er et kæmpe stort apparat, der går i gang ved sådan en positiv prøve. Er både ringet op af Styrelsen for patientsikkerhed og til morgen min praktiserende læge. Og hele setuppet omkring test i lørdags var jo også kæmpestort. En ting der har slået mig har været, hvor ekstremt venlige folk alligevel har formået at være. Det kan ikke være det sjoveste at stå på en lørdag og jage en podepind ind i svælget på folk, eller sidde på en søndag og ringe den ene smittede op efter den anden. Og alligevel formår de at skabe en eller anden venlig og professionel atmosfære, hvor jeg ikke bare har haft følt mig som et nr i den uendelige række, som jeg trods alt må være. Nå håber at kunne vende tilbage med bare det mindste mikroskopiske lille yoga pas, da det ville være så godt for min krop. Udover det, så er rehab jo nu nået til dag #2. Kan ikke helt finde ud af om abstinenserne har haft camoufleret sig i den hovedpine, som jeg alligevel har, eller om de, som tidligere, først for alvor rammer mig på dag 4. Det hører selvfølgelig med til historien, at mit forbrug har haft været betydeligt mindre end tidligere og synes ikke, at rehab de sidste gange, har haft været helt så slemt. Stay strong derude
  15. Davai, davai!

    Stærk FTP! Hvad vejer du?
  16. Langt pokker i MOL

    Den første pause gik i fisk, da brandalarmen lød og Hovedbanegården skulle evakueres. Tidspanik i pause to, hvor jeg nåede: Tåhævninger: 25, 25, 25, 25 ss Squatopvarming Frontsquat: 5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80 - pga trætte stænger havde jeg besluttet for 75kg ligesom sidst men da det føltes tungt, især for min core, kunne jeg godt se hvorfor Leg extensions: 10x95, 10x95, 10x95, 10x95 ss Siddende lårcurl: 10x80, 10x80, 10x80 Hyperextensions: 25, 25 ... efter en hektisk omklædning med mad i munden, er der nu ro på. Sidder “på pinden” på Østerport St og venter på at det bliver køretid og futteren skal til Fredseriksssund. Så retur til Østerport og Hovedbanen igen og så er det fyraften.
  17. Langt pokker i MOL

    Vægt uændret efter 3475kcal Den efterhånden vanlige tur på turboen før arbejde. Benene var godt trætte efter i går og jeg har også lidt DOMS i ballerne - man bruger dem tydeligvis mere når man sidder nede i bukningen. Der er kæmpe ændringer i driften på togene i dag. Nordpå laver man prøvekørsler og sydpå er der spærret for at etablere isenkrammet til det nye signalsystem, der skal køre de førerløse tog og i mellemtiden få os andre til at halte rundt på banen Jeg håber jeg jeg kan få styrketrænet og har skiftetøj med. Der skulle være to medium pauser. Når jeg kun at træne benene er det fint nok - overkroppen er fint med men ben kan man aldrig få for meget af
  18. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Fy for pyffer GOD BEDRING!
  19. To failure & beyond ..back on the mountain track

    mange tak kære Gregers og ja styrketræning er (og skal) vist være hårdt førend, at det rykker noget. Ja og også tak for god bedringshilsner. Test viste sig desværre at være positiv. Eller egentlig er jeg lettet, fordi at jeg alligevel ikke ville have stolet på et negativt svar. Kan se, at mine symptomer med udslæt og hudkløe er vendt tilbage, så var ret overbevist. Men ja enig mht, at det vil være dejligt ikke at skulle blive hundedårlig. Nedre luftveje virker ikke så hårdt pressede, som da jeg var syg i februar, hvor jeg var bange for at lægge mig til at sove. Ja så nu er det (meget) mere selvisolation men kunne være dejligt, hvis jeg kunne få taget mig sammen til bare lidt hjemmeyoga og også få mediteret. I går så jeg to nuttede forbytnings prinsesse julefilm på Netflix back to back - ja så så langt ud er det kommet. Tilgengæld foreløbigt ikke abstinens ramt her på dag 1, eller også har jeg bare i forvejen ondt i knolden. Stay strong out there
  20. Davai, davai!

    Jeg kom ud på en firetimerstur om fredagen og så familiebesøg resten af weekenden. Var lidt ved siden af mig selv både lørdag og søndag, men mandag følte jeg mig frisk nok til at køre en ramptest. Jeg følte mig godt kørende, men da mine ben sagde stop endte det med at jeg skulle trække en enkelt watt fra min FTP værdi, som endte på 326 watt. Jeg var lidt skuffet, og denne uge har været lidt presset, så jeg fik kørt 45 minutter i går og her til aften har jeg kastet mig ud i en 20 minutters test. Måske ikke det smarteste og jeg burde nok bare holde mig til at køre ramptest, så det er den samme test hver gang. Da de tyve minutter var gået stod der dog 356 watt på computeren og hvis man er så gavmild at man ganger det med 0,95 så ender det på 338 watt. Jeg tror ikke jeg har trådt så meget på 20 minutter siden foråret 2018. Jeg vil justere min FTP lidt op fra de 326 og se de næste par træningspas an om der skal justeres lidt op eller ned. Umiddelbart tænker jeg at det er bedre at min FTP er indstillet lidt for lavt end lidt for højt.
  21. Langt pokker i MOL

    92,4kg efter 4025kcal. Jeg har sat min ipad til at true med at slukke fra 23:45 - så skal jeg i hvert fald tænke aktivt over om jeg vil fortsætte eller gå i seng. I går gik jeg i seng. Jeg sov ikke længe før underboen begyndte at feste højere end resten af aftenen, der ellers havde været nogenlunde dæmpet. Heldigvis kun en times tid og så kunne jeg sove igen. Allerede klokken 11 var der banecykling. Vi var ni og jeg fik plads på det langsomme opvarmningshold, hvor jeg havde håbet at de sidste 10 omgange ville været med stram kæde men det var roligt hele vejen. Stadig bedre end at koldstarte for fuld skrue. Vi lagte ud med “pointløb” Da klokken ringer for første spurt ligger jeg toer. Så skal man jo gå efter den. Ham foran mig var med afstand dagens hurtigste mand men det vidste jeg ikke endnu. Han havde vist regnet med at bade den hjem, for han bandede en del da jeg spurtede forbi ham. Det gik over i alm løb på 15 omgange. Det blev splittet så meget, at jeg kom i tvivl om det var slut men så kom han og to andre blæsende forbi Men ellers meget af det vanlige. I den italienske skulle vi føre 4 (FIRE!!!) omgange hver. Jeg sad 3 af 4 og led som et svin. I udskilningsløbet er det i de tre første udskilninger den forreste der udgår, i stedet for den bagerste. De fleste vil helst køre den normalt, så ved spurt to sidder jeg toer og ham foran mig tager gassen af. Til sidst er tempoet bare SÅ perfekt til et powerantrit, at jeg ikke kan lade være. Den er under 150 meter men dejligt at få alle “hypperne” i spil, modsat når fart og puls i forvejen er høj. Derudover kom jeg ikke helt udover rampen, efter den italienske. Den sved lige lidt for meget. hæhæ https://www.instagram.com/p/CH2wNHZpK45/?igshid=1r29hxyuna456
  22. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Når man kan grine med den hårde træning, så er det da perfekt. Nogle træningsdage er bedre end andre men de dårlige af dem, gør også gavn. Uanset hvad, så er de tre store vist bare altid hårdt. Håber på det bedste hvad helbredet angår. Det lyder vist mest til at vi skal håbe, du slipper let igennem end helt slipper. Men.. krydser fingre for falsk alarm og i hvert fald god bedring
  23. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Update Well selvom, at jeg var rigtig glad for spinningen, så satte de ny restriktioner et akut stop for min holddeltagelse. Orkede ikke at skulle være en del af lange ventelister og kæmpe med de andre om særdeles få pladser. På den måde behøvede jeg heller ikke, at tænke på, om det var mere eller mindre forsvarligt. Træningen med super coach har jeg dog haft holdt fast i og for knapt 2 uger siden lykkedes det mig at få svømmet ude i DGI huset i Herning = stort fremskridt. Jeg har også meldt mig ind, så at jeg kan bruge stedet til at fitnesstræne, løbe på løbebånd etc etc. På den måde større chance for, at jeg reelt får trænet. Som led i at stoppe min arbejdsnarkomani, skal jeg nu i det hele taget i højere grad til at fokusere på at gøre gode selvkærlige ting for mig selv hver dag! Læse, skrive, meditere, dyrke yoga + dyrke stilfærdige, repetitive sports aktiviteter som svømning og løb. Jeg ved ikke helt, hvor "tortur" med super coach indplacerer sig men det har jo længe været noget af det, der har haft fået mig til at føle mig mest glad, stærk og levende. Der er dog nok ingen tvivl om, at det er blevet betydeligt hårdere med tiden... Vi træner rigtig meget de 3 store øvelser; dødløft, squat og bænkpres og altid med fokus på progression. Selv "mellem"øvelserne er ofte hårde, som når fx squats bliver supersettet med pull ups. Jeg kan jo virkelig godt lide det, griner meget og har det super godt bagefter. Men der har også haft været tidspunkter, hvor jeg har haft været troppet op med for lidt søvn og mad i kroppen og så er det måske ikke så sundt at prøve at maxe ud i bænkpres. Musklerne der ikke vil og det mentale ved ikke at leve op til det jeg troede, at jeg kunne. Ja måske det kan være/er for belastende. Sådan havde jeg det i hvert fald en onsdag aften, hvor jeg failede på 1 rpm med 57.5 kg i bænkpres, for så søndagen efter bare at nuppe den uden nogen videre anstrengelse. Nå lige nu er alt på hold, da jeg siden onsdag aften har haft det virkelig skidt med ondt i halsen, hovedet, musklerne + høj feber og ja blev så omsider i dag COVID testet. Denne gang har jeg fuldstændigt mistet både lugte og smagssans, så ja er bekymrende. Men skal selvfølgelig være taknemmelig for at kunne være herhjemme og ikke være mere dårlig end som så. Super coach udfordrede mig så på, om ikke, at jeg ligeså godt kunne droppe kaffen, når nu jeg alligevel hverken kunne lugte eller smage den. Ja og selvom, at jeg egentlig har haft holdt mig til morgenkoppen, så er der ikke nogen tvivl om, at koffeinet alligevel hjælper til det her med at kunne køre løs på for lidt søvn, mad og energi. Og ja det er jo fint når det går godt, men nu hvor jeg er nede med sygdom, ja så er det måske alligevel værd at overveje, om jeg også der kunne optimere lidt. Har i hvert fald kasseret bønner, espresso kander og kværn og så må i morgen blive dag 1 Ellers hygget mig med gode serier som "Queens Gambit", "The Crown, sæson 4" og så har både en god kollega og super coach anbefalet voksentegneserien "Rick & Morty", som bare er hylende morsom. "Schitts Creek" genser jeg også lidt af ind imellem. Som led i mit daglige dagbogsskriveri vil jeg prøve at holde lidt mere liv i loggen og forhåbentligt også på et tidspunkt med træning. Stay strong derude
  24. Vestjysk dagligdag

    nogle gange kan det jo være en stor del af charmen ved træning.. + god bedring med baglåret
  25. Motion i balance™

    jeg er helt sikker på, at jeg ikke er den eneste, der gerne følger med inkl, hvis der kommer flere billeder og videoer
  26. Vestjysk dagligdag

    20-11-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 20 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 50kg. 5 x 5 x 60kg. Bænkpres: 1 x 5 x 40kg 1 x 5 x 50kg. 3 x 5 x 60kg. Row i kabel træk, bredt grep: 3 x 10 x 50kg. Kom til at snakke, tiden gik, ganske hyggeligt. Men det var ikke planen, bare at lave det sædvanlige. Men sådan blev det. Nå det falder himlen jo nok ikke ned af, så det går nok.
  27. Got legs?

    Ændringen i styrketræningen har i hvert fald haft en positiv indvirkning. Om det udelukkende er den ændring der er årsag, skal jeg ikke kunne sige, men jeg har det meget bedre end jeg havde det i sidste uge. Træningen har været ret stabil i denne uge, om end jeg ikke har trænet nær så mange timer som jeg har gjort tidligere. Jeg har dog fået kørt mine første Zwift pas, og havde endda også debut på Alpe D'Zwift. Det var faktisk en ret solid træning, hvor jeg kravlede op i tiden 58.58, hvilket er ganske udemærket for 82 kg. Da stigningen gik igang gjorde jeg det at hver gang jeg overhalede en der kørte med 2+ w/kg så skulle jeg stå op i 10 sekunder i et tungere gear. Det gav en slags indbygget burst træning for den lille time op var i zone 4, og så krydret med x antal bursts undervejs. Jeg synes egentlig jeg kørte ret kontrolleret, så var slet ikke i bund på noget tidspunkt, men var alligevel lidt mat da jeg kom hele vejen op. Vintercyklen klarer det også ret godt. Min krop øffer stadig lidt, men det er betydeligt mindre end det var i sidste uge, så der er helt sikkert noget bedring at spore der. Styrketræningen er også on point, og fra søndag af begynder jeg med lidt lettere pas. Det skyldes at jeg på arbejdet har et vægttabsvæddemål, og for at få det hele ud, så kommer jeg i den kommende uge til at køre lidt vandmanipulation også. Så jeg ved jeg kommer til at være lidt mere drænet for energi, og vil prøve at undgå at ophobe for meget væske i musklerne. Og så er der cykelprojektet, som i tirsdags lige tog en drejning. Jeg sendte rammen til England d. 2. november med PostNord som sagde 2-5 dages levering. Tiden var lidt vigtig, for vil gerne have rammen retur inden brexit træder i kraft. Siden fredag d. 6 november har pakken dog stået stille i DK, og tirsdag valgte jeg så at ringe til PostNord, efter i 3-4 dage ikke at kunne være kommet i kontakt med dem via Facebook som tidligere har fungeret. Ham jeg snakkede med sagde at han kunne se det samme, og at pga. corona, så kunne pakken ligge der i 20 dage inden den blev sendt afsted. Det var jeg slet ikke tilfreds med, og bad ham undersøge om jeg kunne få pakken retur. Han undersøgte, og kom tilbage og gav nu en anden besked: pga. minksituationen her i DK, var der i England blevet lukket ned for al transport via Danmark, inkl. fragt. Så danske fragtmænd og fly måtte slet ikke lande i England. Virkelig en lortebesked, men intet at gøre ved det. Onsdag aften sidder jeg og kigger i appen, efter forgæves at have undersøgt om det forbehold i mellemtiden var blevet ophævet, og pludselig stod den som leveret. Skrev med det samme til Fatcreations, som kunne bekræfte at den var blevet leveret samme dag. Ifølge tidskoderne, så er den blevet registreret i UK på samme tid som jeg har snakket med ham fra PostNord. Det gjorde mig dog ret glad at den var nået frem. Nu skal jeg bare lige have lavet lidt design, og sendt derover. Har de sidste par dage også fået solgt et par vinterstøvler og en sadelpind, og samtidig købt et Zipp SL-70 Aero styr i 38 cm. Så nu har jeg endnu en del på plads til cyklen, som forhåbentlig kan stå klar i starten af januar.
  1. Load more activity