All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    92,4 kg efter 2800kcal Jeg vågnede tidligt og var lidt overtændt ved tanken om at skulle køre spurter med kollegaen senere, så faldt kun kortvarigt hen, indtil jeg opgav og stod op. Sommercyklen skulle slet ikke have være ude, for det var ikke varmt nok til korte ærmer men jeg fik da lidt forsigtige solstreger på lårene. Det blæste en del og jeg har tidligere drillet ham med at være medvindsrytter - altså bare lurepasse i modvinden og fyre den af med vinden i ryggen. Det arbejder han på at udrydde og resultatet var, at han ikke var til at drive ned i fart. Kunne jeg køre spurter? Ja men de ville ikke have nogen sammenligning med en flyvende 200meter på banen fra lav puls. Og jeg ville heller ikke være arrogant og spurte når han nu kørte sig i smadder og ikke havde overskud til det. Men en OK Z3-tur. Durano´er virker også her og jeg havde lidt mere at rive end normalt når vi kører sammen så tidligt på sæsonen. Jeg havde sidste reelle feriedag i dag men skal kun arbejde i to dage før jeg igen har fem togfri dage, så det er nærmest kun et afbræk.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i abeskuret: Airbike - 50kcal (2min og 37sek) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x150kg, 1x180kg, 1x200kg, 1x210kg, 10x150kg (dobbelt overhåndsgreb på nær de 3 singler. God runde. Både at kunne reppe 10ere med 150kg med dobbelt overhånd og lave en singel på 210kg hvor der var til lidt mere :-) ) Bend over Rows - 5sæt x 10reps med 100kg Bend over Rows (fat gripz/pause i top) - 5sæt x 12reps med 50kg Coc T og 1er - lidt blandet sæt KB suit case Holds - 3sæt x 30/30sek med 48kg Smal bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs DB triceps ext - 3sæt x 12reps med 10kg Buttom Up KB press - 1sæt x 10/10reps med 20kg Airbike - 50kcal (2min og 6sek) Rigtig fin træning :-) ryggen føltes stærk og cardio en var bare klam. Min pressestruktur specielt pattøjet føltes lidt brugt og mangler lidt pop i de øvelser. Men alt i alt godkendt træning :-)
  4. Langt pokker i MOL

    Det er på en motionscykel i FW med næsten ingen belastning - men det er der jo heller ikke på ruller, så det er nok ret ens. Jeg er mere til Bemærk i øvrigt at han kører det på banecykel og det er ikke uden grund. Jeg ved fra de danske sprinterne (der er “noget” fra verdenseliten), at de river 11-speed gearene af landevejscyklerne, hvis de kører stående starter, fordi det er blevet så spinkelt. !0-gears kan de køre det på men 11-gearsudstyr bliver trådt i stykker.
  5. Langt pokker i MOL

    160'erne? Det er sgu også en kadence som piskeris. Er du vimmer ...
  6. Last week
  7. Langt pokker i MOL

    Haha nej, det er mine fede lår for langsomme til. Jeg er vist aldrig nået højere op end i 160´erne. Vægt lidt over 93 - kosten OK i går men nok efterdønninger fra osten. Fik kørt en del kropshævninger i loftbøjlerne i går. Fik en SMS fra kollega om jeg ville cykle i morgen. Det har jeg takket ja til - han (og evt konen - de deler jo nok evt smitte) må være den ene person jeg ser i min fritid, nu jeg hverken ser mor og lillebror (hvilket godt nok er også er træls - især når der ikke er udsigt til det lige foreløbig). Jeg fik styr på sommercyklen og mine gamle hjul med Durano Plus, så nu står den køreklar. Jeg fik kørt en mikro testtur, hvor jeg kunne konstatere at batteriet i wattmåleren var fladt og min Garmin 520´er en byld i røven. Jeg hader knap-navigationen og den VIL bare ikke læse rpm-måleren som jeg har flyttet over fra tricyklen. Explova-computeren virkede stadig ikke forleden, så havde næsten bestilt en Edge 830 men checkede den en sidste gang, før jeg gik til betaling. Nu virker den sgu igen. 3K sparet, eller rettere de kan tværet ud på lidt flere af de lokale, når der en gang bliver lukket op. Jeg ved ikke hvem jeg har lyst til at støtte men min nærighed skal i hvert fald sættes lidt på pause. ... Lidt sjovt... forhjulet jeg havde stående er så gammelt, at det er med smal fælg fra dengang man stadig kørte med 23mm dæk. Pudsigt var det ene D+ jeg havde i stumpeskuffen faktisk også på 23mm. Det ser spøjst ud, når man har kørt 25mm i mange år.
  8. Motion i balance™

    Kæft, hvor sjovt. Nu er der en helt anden, der lige har sendt mig et billede fra 'gamle dage'. Denne gang fra BT Halvmarathon engang i 1980'erne, hvor jeg i hvert fald på de første kilometer lige og lige kunne holde trit med herren foran, som er Gert Kærlin - tidligere eliteløber i den helt tunge liga. Det er godt nok sjovt at se, for jeg om muligt endnu færre billeder fra løbeårene end fra cykelårene. Dengang kunne man jo ikke lige hive en mobil eller et digitalkamera op af lommen og skyde løs .. Nå, anyway, lige her er der god fart på gennem Lyngby centrum, skulle jeg hilse og sige. Det var dengang.
  9. Langt pokker i MOL

    Dine antrit, er det noget i den her stil?:
  10. Langt pokker i MOL

    Totalt nedsmeltning på kosten i går. Udover at jeg var irriteret, så var jeg løbet tør for ting med fedt i. Eksponentielt accelererende over dagen fik jeg mere og mere ondt i maven Indtil jeg kapitulerede og gik i LIDL Jeg burde have købt en snickers, lille pose chips el lign. I stedet var jeg smart og købte en ost, så jeg havde til de næste dage. Det kunne jeg slet ikke styre og den var spist før jeg gik i seng - dermed landede jeg på 4700kcal i går 93,7kg til morgen. Til gengæld lykkedes det at komme ud på cyklen i dag. Ikke i første hug på men ud på eftermiddagen. Vinden var taget til og med pålandsvind var de på med lange handsker, halsrør osv. Godt jeg ikke skulle køre intervaller på diget, for det havde ikke været muligt. Der var flere folk end normalt på stien mellem de “moderne” etagehuse og naturlegepladsen. Tog man hensyn måtte med bremse helt op mange gange for at overhale - desværre var der en del i cykeltøj, som virkelig!!! gjorde dårlig reklame. Jeg fik kørt 11 brugbare antrit og så en håndfuld, der ikke blev til ret meget fordi stien ikke var ledig langt nok frem. Resten af turen ganske roligt og en lille omvej for at se om regnen havde vasket restlageret af vejsalt væk, som Hvidovre kommune hældte over cykelstierne sidst det var nattefrost. Måske. Men de har kørt med deres vaske/feje-maskine, så de så fine ud. Hvis vejrudsigten holder, bliver det 15 grader på tirsdag og det er varmt nok til at mosjoer kan køre i kort/kort. Førte tur i kort/kort er startskudet til at få sommercyklen frem, så i morgen må jeg lige kigge på den - den kørte så lidt sidste år at den næppe behøver en tur om “smeden”. Jeg har heldigvis et gammelt hjulsæt der ikke er til tubeless, som kan få Durano Plusserne på. Så kan de bedre højprofiler stå klar til hvis der skulle poppe noget op. Jeg har fri på alle løbsdage undt en enkelt i DGI-cuppen men nu må vi se hvor meget der bliver til noget. Der er ellers mastebil på alle omgange udover den sidste i den dårligste klasse, så selvom der skulle være sidevind, burde det være muligt at følge med, uden at køre over dobbelt optrukne linier for at få plads på viften. Det kunne være en kærkommen afveksling fra den vanlige trommerum.
  11. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Rimelig off dag i går, men fik taget hul på online shines classes, så der gik lige en times tid med det. Er noget jeg længe har haft en tanke om at gå i gang med, men har ikke lige kunnet tage mig sammen. Var rigtig sjovt, og et lille plaster på såret, når jeg nu ikke kan komme ud og danse... Søndag d. 5. april 5,4 km løb @ 33:00 Rigtig fin tur langs vandet i strålende vejr, og med en rolig og stabil hastighed hele vejen rundt. Herefter 3x5 burpees Denne gang ude i haven - også lækkert! Tror jeg er klar til at øge til 6 gentagelser i hvert sæt, men fyfferpyffer, jeg synes det er en hård øvelse!
  12. Himalaya drømme....where or when?

    God pointe Vestjyde og det med hotel er en af en de ting, som jeg vil prøve at undersøge. Når "firmaet" er offentligt sygehus væsen, så har jeg dog en fornemmelse af, at tilbuddet var de ret lurvede lægeboliger, som jeg har haft valgt fra en gang. For at gøre en lang historie kort, så har jeg også droppet plan om ekstra bolig. Kan simpelthen ikke overskue det og må konstatere, at det var i mine unge dage, at jeg syntes, at det var fint og lidt camping agtigt med en luftmadras og en lille kasserolle, som fx da jeg kom tilbage til Århus ovenpå et forlist forhold for mere end 15 år siden. Og ja helt enig mht lugte og kobling til følelser Tak søde og ja jeg er og bliver afhængig + at det absolut sætter tankerne i turbo men også nattesøvnen ned til for lidt og maven helt ud af trit, så rehab it is = nu dag 8 men ja de mere end 120 dage var mere end 120 dage og det er heldigvis efterhånden meget lettere hurtigt at komme tilbage på sporet igen. Første dag uden, sov jeg nærmest hele formiddagen væk og var ultra slow men ikke abstinenser som i knaldende hovedpine med kvalme, som jeg tidligere har haft oplevet det. Ellers ikke meget træning at berette om udover powerwalk til og fra rutebilstationen/banegården, ca 2 x 2 km dagligt. Den ene morgen havde jeg sovet over mig og der joggede jeg de 2 km = meget bedre end ingenting og forvarsel om, at jeg burde kunne jogge ud til, hvor ekspres bussen kommer forbi ved Brabrand, eller til Hørning st, hvis togdriften bliver normal igen på et tidspunkt, eller snuppe en tur på hjemvejen. I går blev det dog til knapt 16 vidunderlige km i min elskede Marselisborg skov t/rt til Moesgaard = noget der virkelig har haft slået mig i hele den her bolig job, overvejelses periode, nemlig, at jeg snart har boet her i 20 år og at jeg ikke har lyst til at bo/leve andre steder. Igen noget, som jeg i mine yngre dage (og også på det seneste) har haft troet, at jeg da måske kunne tilpasse mig til. But I think not. Ja og pludselig værdsætter jeg x 1000 steder og ting, som jeg måske lidt havde vænnet mig til at tage for givet. Nu ved jeg, at det er det liv, som jeg skal kæmpe for og værne om og ikke alt muligt andet = det giver en dejlig ro. I dag 45 minutters dejlig Vinyesa yoga med Soham på YogaStream og så det meste af supercoach J's Bodyfit program inkl med lidt tungere vægt på bænkpres og dødløft. Ellers har jeg tilberedt madbokse med spidskålssalat, bagt boller og hvis jeg orkede det, så ville det også være godt at tilberede havregrynskuglerne. Dog ikke sikker på, at jeg når det. Pas nu fortsat rigtig godt på Jer selv derude
  13. Himalaya drømme....where or when?

    Enig tænker, at det må være lidt ligesom ved startområdet ved Københavns marathon i sin tid. Hæ hæ og så meget som du løber og fræser rundt på cykel, så må der absolut være grænser for, hvor meget alderen kan trykke
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagsarme i abeskuret: DB Arnold curls - 4sæt x 15reps med 19kgs Barbell Curls - 4sæt x 8reps med 50kg DB Spider curls - 4sæt x 10reps med 19kgs Supersættet med Chest supported DB Rows - 4sæt x 10reps med 35kgs Isolated DB curls med eccenntrisk overpres - 1sæt x 15reps Efter en lang gåtur i skoven med familien. Herligt :-)
  15. Langt pokker i MOL

    For filan da....... Jeg var i cykelklunset tre gange - ingen af gangene kom jeg forbi hoveddøren. Det blev for sent i forhold til bore/banketid mht til turbotræneren, så en nuldag
  16. Motion i balance™

    En glimrende lørdag morgen på Avedøre Holme
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdags træning i abeskuret: Low box squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x100kg, 10x100kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (God runde) Baglår med elastik - 4sæt x 15reps Box stepups - 4sæt x 8/8reps +15-25kg Manse board squat (tempo525) - 4sæt x 8reps med +0-20kg Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg Flat DB press - 4sæt x 10reps med 35kgs (med pause i bunden) KB upright Rows - 4sæt x 20reps med 32kg Air bike - 4min (10sek on/ 20sek off) Rigtig god træning idag :-)
  18. Langt pokker i MOL

    snoren skal bare være lidt kortere til cykeltræning ;-)
  19. Motion i balance™

    Enig!
  20. Motion i balance™

    Okay, nu må den her vind altså godt snart lægge sig lidt ...
  21. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Jeg faldt også fra. I starten overdrev jeg det lidt og fik ondt i højre hofte, som jeg ellers aldrig nogensinde har haft bøvl med før. Umiddelbart synes jeg også at det hjalp på kropsholdningen men det kan jo også gøre godt for taljen, hvis man falder mindre sammen og der er bedre blads til indvoldene. Jeg ville have startet op igen her den første men glemte det..... Men nu får det et skud mere - bare uden at vinkle fødderne så hidsigt som jeg begyndte med.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Kabel Rows - 5sæt x 12reps med 95kg Kabel laterals - 5sæt x 12 Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps Stille og roligt.
  23. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Nå, også lidt opdatering siden sidst... Tirsdag d.d 24. marts 4,9 km løb @ 31:25 Stræk Torsdag d. 26. marts 3,6 km løb @ 21:44 Havde regnet med også at løbe en tur i weekenden, men i stedet blev det til 2xgåture og noget havearbejde. Tirsdag d. 31. marts 5,3 km løb @ 33:17 2x5 burpees Stræk Fredag d. 3. april 2,9 km løb @ 18:39 3x5 burpees På begge løbeturene i denne uge har jeg haft problemer med at holde mig i løb, og har været nødt til at komme ned og gå (efter godt 2 km hhv. godt 1 km). Det irriterer mig selvfølgelig voldsomt, men har så begge dage lagt nogle spurter ind, så jeg har vekslet mellem gå/spurt frem for gå/løb. Tænker det må kunne bidrage til at få mig lidt hurtigere frem, selv om det ikke rigtig gør noget for min udholdenhed... Nu må det efterhånden være mere end en måned siden jeg gik i gang med de der japanske stræk, og jeg bliver nødt til at indrømme at jeg ikke har været vedholdende med at lave det dagligt. Har dog en klar oplevelse af at det har gjort noget godt for min kropsholdning - så jeg i mindre grad oplever at jeg falder sammen i ryggen. Har lidt svært ved at vurdere om det har gjort noget for min talje. Ingen tvivl om at min talje er mere markeret nu, men jeg har samtidigt løbende tabt mig lidt, så det er nok en mere sandsynlig forklaring. Har næsten tabt 5 kg siden nytår. Det går langsomt, men støt og roligt og uden de store afsavn, så det er jeg fint tilfreds med. Hvad med dig, Gregers? Holdt du fast i at lave stræk længe nok til at have en mening om hvorvidt det gør en forskel for noget?
  24. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    Ja - vil også meget gerne tilbage dertil, når alt er lidt mere normalt igen. Ja. Har en forkølelse som ikke vil slippe helt, men det er (for mig) meget normalt for årstiden. Tak for omsorgen.
  25. Vestjysk dagligdag

    30-3-2020 terrænløb 11,2 km. 1h28m56s Nød solen og skoven. Dejligt. 31-03-2020 Kb. m.m Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12kg. 1 x (10+15+25+50) x 16 kg. i mellem sættene armstrækker. 2 x (7+8+9+10) x Bw. 01-04-2020 Løb 10,0 km. 1h06m46s Inc. bakketræning og 2 km tempo. 02-04-2020 Kb. m.m Kb. swing 2H. 1 x (10+15+25+50) x 12kg. 1 x (10+15+25+50) x 16 kg. i mellem sættene Bulgarsk split squat. 8 x 5 x Bw. for H og V Det kniber at presse mig selv, når jeg er hjemme, så alt tæller.
  26. Langt pokker i MOL

    91,7kg efter 3300kcal - omsider under 92. Jeg fik mine kropshævningsbøjler op i går. Jeg er glad for at jeg ikke arbejder med at skrue ting op i loftet. Men ellers dejlige at have hængende. Jeg fik brugt dem lidt for meget. Overkroppen bærer bræg af brugen. Benene er også tunge efter i går. Jeg skulle nå at bore hullerne større efter Zwift-turen men inden det var slut med bore-banketid og de skulle jo også lige skrues op og afprøves, før jeg fik mad. Her til morgen 20 minutter i zone 2, fastende. Det skulle have være lidt mere men kæden hoppede af og jeg fik ikke “fanget den” før svinghjulet var stoppet og så var der ingen vej udenom sorte fingre og så stoppede jeg bare. Derefter 2 x 30 tåhævninger på hvert ben. Jeg kommer nok til at gøre fremrykke noget rengøring. Det satans betonstøv, efter at have boret to dage i træk, er overalt. Det er efterhånden også tid til at rydde op og forårsrengøre altanerne og pudse alle vinduerne. Mellem stue og altan er der glas fra gulv til loft fra væg til væg. Udvendigt ikke glas den nederste halve meter men så en masse hjørner i stedet pga et udhæng. Det er dejligt lyst og giver fremragende varme (vender stik syd) men det tager sin tid at pudse.
  1. Load more activity