All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Motion i balance™

    Den bakke bruger jeg også, om end det er noget tid siden sidst. Men det er en, man kan mærke i de gamle stænger. 12 gange det er flot.
  3. Mugges log

    7,29 km løbetur i Bruxelles i går eftermiddags. Der var mange mennesker på gaden og mange lyskryds, så tempoet lå på 7,25 min/km. Gns puls 115 bpm og maxpuls 130, så det var ikke det mest hektiske. Men jeg satser på en hurtig tur i weekenden.
  4. Onkel Troels

    Torsdagstræning i Fit sund: Leg ext - 5sæt x 12reps Leg curls - 5sæt x 10reps Squat - 5sæt x 8reps med 90kg Læg - 5sæt x 20-30reps Face pulls - 5sæt x 12-20reps Pullups - 5sæt x 6reps +10kgs medicinbold imellem benene Roman chair mave - 5sæt x 20reps(udgave med bosu bold i lænden. Ret god faktisk) Buttom Up kb press - 10ere med 8,12,16,20kg Skulder pres i smithen - 5sæt x 10-12reps DB laterels - 5sæt x 12reps med 12-20kg Chest press i maskine - 3sæt x 10reps Joko ahola Curls - 2sæt Cardio: Løbebånd - 15min (lidt blandet incline walk og fartleg) Udemærket. Ikke noget vildt tungt idag.
  5. Motion i balance™

    Her i uge 3 ud af 16 af mit Brain Training for Runners-træningsprogram begynder det at stramme lidt til. Det ser ikke så slemt ud på papiret, men i går stod den på 12 x 30 sekunders stejlt bakkeløb i Frederiksberg Have, og i morgen skal der drysses 12 x 30 sekunders sprint ind i løbeturen. Volumen er samtidig gået fra 60 km over til 70 km til noget, der ligner 75 km i denne uge. Derudover byder tre af de øvrige dage stadig på mærkelige øvelser undervejs - i denne uge er det 2 x 20 sekunder 'uden arme' og 2 x 20 sekunder på 'stive ben'. Jeg har fundet en god, stejl bakke i Frederiksberg Have ovre bag elefantanlægget i ZOO til mine bakkeløb. Den er så stejl, at den virkelig får pulsen op. Men altså en tur opad i frisk tempo og dernæst en lille runde ned ad og hen til bakken igen 12 gange, det er altså en udfordring rent mentalt. Nu er jeg bare spændt på, om det efterhånden rykker noget ... første lille test bliver jo sidste afdeling af Frost Cup på næste søndag.
  6. Yesterday
  7. Vestjysk dagligdag

    21-02-2018 Yoga 1 times hatha yoga.
  8. Nice and clean power building

    21 Februar 2018 Boksen Fatbar (50mm) clean and pres 2+8x58kg 2+8x58kg 2+8x58kg 2+8x58 2+8x58 Squat 8x90 8x90 8x92,5 8x95 8x97,5
  9. Nice and clean power building

    20 Februar 2018 Boksen Hammergrip pullups 3x9xbw
  10. Doktorens log

    Suitcase holds 70 kg x 30/30 sek D. Flade pres 2 x 30 kg x 5 2 x 36 kg x 5 2 x 42 kg x 5 2 x 46 kg x 12 Inverse rows (3110) Kv x 8, 7, 6, 6, 5, 5 Dips (2010) Kv x 8 Kv+ 2 kæder x 8, 8, 8, 8 D. Laterals 2 x 10 kg x 20
  11. Tinapigens log!

    Søndag d. 11. februar 2018 Cykling 10 km Rumble sport: BJJ-træning med Gi + efterfølgende rul... Husker det som en god træning - vi er efterhånden en del kvinder :-) sluttede af med at rulle med en fyr "E" - blev ramt uheldigt med et knæ/albue?? over øjet - han mente, at jeg burde få is på - og eneste tilgængelige is var en "underground is" fra seven-elleven-kiosken, der efterfølgende blev nydt. Det føltes ikke så slemt, selvom der lige kunne mærkes en hård bule til at starte med på øjenbrynskanten - blodansamlingen har efterfølgende trukket ned, så jeg har haft et virkelig malerisk, "klassisk" blåt øje hele ugen...der har fyldt både over og under v. øje.. Heldigvis har jeg haft ferie, og de fleste folk er meget høflige og siger ingenting - men nøj, hvor har jeg set "flot" ud - det har givet anledning til mange sjove kommentarer og bemærkninger herhjemme... Mandag d. 12. februar 2018 Zoologisk havevisit Rumble: Først var det drengenes tur, derefter mamas ;-) BJJ med GI + rul. Fik street credit pga øjet ;-) Tirsdag d. 13. februar 2018 Afsted til det Jyske...en social tur... En mindre eftermiddagstrasketur i skoven.. Onsdag d. 14. februar 2018 Travetur på Buskbjerg og omegn - fik gået op et par gange af "bjerget" - anden gang "off road" gennem lyng og andre forhindringer Torsdag d. 15 .februar 2018 Randers regnskov med fodring af flagermus, søkøer og andre sjove oplevelser... Eftermiddagtravetur i skoven i voksentempo :-) ca 2 timer Fredag d. 16. februar 2018 Travetur ved strand og skov ved Marselisborg Dyrehave v. Århus. Helt vindstille, åh hvis det lige kunne kombineres med lidt kajak ... Sen eftermiddagstræning i Horsens styrkeløft -klub med team Buxbom.. Ja, jeg trænede blot lidt løst efter lyst ved siden af den barske udstyrstræning ;-) Sjovt at prøve at "styrketræne" igen - og dejligt med muligheden for lige at få en træning lusket ind... Air squat: 1x15 Skulderrotationer i diverse retninger Leg curls: 3x15x3 plader (1x4x4 plader) ss Leg extensions: 1x15x3 plader, 2x15x4 plader,1x10x5 plader ss lateral raises 1x15x5 1x15x6 pullups/chins: 1x15xbw p 1x15xbw c 1x10xbw c Squat + OH lunges: 1x10+1x16x20 Bænkpres m. stop - kunne lige varme op sammen med Eva, der skulle i trøje... 1x10x20 1x10x40 1x5x50 1x2x60 m. udløft 1x1x62,5 m. udløft - længe siden sidst trænet BP - sjovt lige at teste styrkeniveuet...men sikkert dumt på 1. træning - synes skulderen artede sig...;-) Benpres: 1x10x100 1x6x120 1x10x100 Planken: længe inkl et-bensløft Herefter aftenhygge med god mad og rødvin... Lørdag d. 17. februar 2018 Travetur v. Middelfart en times tid inden frokostaftale... Aften: coredvd 1 time Der har været få enkelte øvelser herudover, men ikke noteret ned, så "glemt"...lidt skulder + enkelte push-ups/pullups/baglår Mandag d. 19. februar 2018 Cykling ca 20 km Togbøvl, men nåede akkurat forældremøde... Tirsdag d. 20. februar 2018 Cykling 20 km Rumble sport: 1 times no gi 1 times BJJ + 20 min rul Havde et godt flow og god teknik ved rul i dag - fedt - måske det skyldtes rul med "små piger" - selvom de var højere gradueret ;-) Onsdag d. 21 .februar 2018 Cykling 21 km Valby Vandkulturhus med yngstesønnen :-) Lidt eksperimentering med baglårsøvelser med elastik hjemme samt lidt skulderrotationer.
  12. Træning d 21.2 Løb Hechmann grundtræning uge 1 dag 3, 10 min jog vekslende med 10 min i Ae2. 50 minutter i alt. Well og selvom, at alt skulle være hjemmegjort, udendørs, med rygsæk osv osv. Så overgav jeg mig altså i dag til indendørs løb i FW. Må bare erkende, at det nogle gange er sådan det skal være. Og har også meget mere energi om eftermiddagen, aftenen, nu hvor jeg pludselig sover om natten. Har haft så mange gode oplevelser med Hechmann programmerne, så det får lige et go i en periode. Styrke Pull ups med underhåndsgreb og BW 6 stk x 3 Håndstandstræning i forbindelse med udstrækning Ovenpå meget krævende job dag i går, var jeg ellers lige klar til at hoppe på kaffe vognen i morges. Lå i min seng og kunne næsten smage de særlige Starbucks espresso bønner, som jeg har placeret i fryseren. Læste i øvrigt i et fittnessblad, at der i 250 ml espresso er mellem 700 og 800 mg koffein. Meget mere end i al anden kaffe og det var jo sådan et stort fyldt glas med måske 400-500 ml i som jeg tidligere kickstartede dagen med. Well må bare erkende, at det er bedre for mig at lade være. Men sådan er det jo med addicitions. De bliver ved med at pusle os. Opfinde gode argumenter, udtænke grunde, selvsabotage etc etc. Og der er desuden også koffein i den såkaldte "koffein fri" kaffe og bare en kop af det for nogle uger siden, ja det var nok til igen at påvirke min søvn - så der er bare ingen vej uden om at fortsætte med de gode theer. I Nepal var det i øvrigt sådan en rigtig the hus ting fra morgen stunden at få serveret ingefær the inkl med frisk skåret ingefær. En virkelig dejlig måde at få indtaget en masse god væske fra dagens start til at hjælpe med akklimatiseringen. Og det har jeg faktisk prøvet at tage med hjem og fx forberede fra morgenstunden. I løbet af dagen bliver den rigtig god og stærk. Nå lidt mere træningstøj der skal vaskes. Søde drømme herfra
  13. Mange tak kære Mugge og alperne lyder da også superfint. Det er også noget af det som jeg selv har haft gjort mig tanker om for at holde the mountain blues lidt fra døren. Det må du skrive noget mere om (mangler nogle mountain emojiis)
  14. Du er meget velkommen kære Vestjyde. Altid hyggeligt med folk, der har lyst til at skrive her på boardet og jeg kan jo se, at du også flirter med yogaen oveni al den anden træning RESPEKT
  15. Tak kære super løber (og skabsyogi) og ja det er også et af mine all time yndlingsnumre, så er helt som det skal være
  16. 1000 tak kære Gregers og ja jeg kan jo læse, at vi i høj grad er begyndt at prioritere søvnen højt begge to. Altid hyggeligt at følge med i din log og stærk og sej er du jo stadig (selvom at du ikke helt synes det)
  17. Onkel Troels

    Tak, det siger jeg også til mig selv. Skaden kom lige inden min yngste pige blev født. Hun er lige fyldt 2 år. Men der er ikke andet at gøre end at klø på og så selvfølgelig træne smart og ikke bare med hovedet under armen.....Og så det der tålmodighed.
  18. Last week
  19. Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster

    Tirsdag d. 20/02-2018 Opvarmning A1: Bænkpres 2 x 10 @ 20kg 10 @ 60kg 10 @ 80kg 6 x 8 @ 90kg A2: Inverted Rows i ringe, fødder hævet 60cm 2 x 10 8 x 15 B1: Dips i barre 5 x 20 B2: Inverted Rows i ringe, supineret, fødder hævet 60cm 5 x 10 C1: Triceps pushdowns med elastik 4 x 30 C2: DB curls 3 x 10 @ 20kh 10 @ 22,5kg Hammer curls: 4 x 12 @ 15kg
  20. Onkel Troels

    Så lang tid det er den vej det går, er der jo håb forude. Ellers solid træning.
  21. Vestjysk dagligdag

    20-02-2018 løb. 9,6 km. 60 minuter Pulsgennemsnit: 142 Gravede et næsten ubrugt pulsbælte frem fra reservedelslageret. Det funger ok, men afslørede at jeg ligger lidt lavt i puls zoner. Eller med andre ord. jeg er ikke i helt så dårlig form, som jeg troede, jeg har bare bildt mig det ind, og dovnede den lidt.
  22. Velkommen tilbage. Glæder mig til selv at komme op i nogle bjerge, selv om det kun bliver i alperne.
  23. Smerte i højre hofte efter løb

    Ved ikke at løbe Jeg husker dog, at det hjalp at strække ud med øvelsen, hvor du stående krydser benene over og så med stræk på baglåret og ydersiden af låret prøver at røre dine tæer.
  24. Onkel Troels

    Ja, løb lærer jeg vidst aldrig rigtigt at holde af. Sidst jeg løbetrænede seriøst tilbage i 2013 var de momentvis ok men mit løbebundniveau er bare elendigt :-D Takker :-) Træningen kører rimeligt lige for tiden. Det er dejligt. Nu skal jeg bare lige ha' den skulder 100% igen. Det føles som en af de der uploading countbars på en ældgammel computer. 67%........... functionel shoulder still uploading :-D
  25. Livsstilsændring Vægttab

    Så fik jeg lige overstået kontrol hos lægen. Havede tabt mig 6kilo på 3uger. Så har samlet tabt 12kilo på 5uger. Så det går i den rigtige retning. Så vejer nu 154kilo. Træning: Morgen: Styrketræning + 20min boksebold. Eftermiddag. 1times gåtur efterfuldt af 30min Zumba Fitness Aften: Armbøjninger efterfuldt af en cykeltur på 20min. Smider så Svømning på når tiden er til det. Mit mål er 92kilo, så der er lang vej endnu, men kæmper hårdt viderer
  26. Jeg har lavet en masse opdateringer af web-applikationen de sidste par dage. Fx har jeg lavet en side, hvor man kan se sine progression over tid (se vedhæftede billede). Tjek det endelig ud, send gerne linket videre, og lad mig vide hvis der mangler noget, noget som ikke virker - så retter jeg det asap :-) Linket er som altid: https://chrlundg.shinyapps.io/Visualize-Virtual-Rides/
  27. Onkel Troels

    Rigtig gode BB sessioner du får kørt. Fin serie Trapbar og Decline. Det altså en far form der vil afskrække de fleste
  1. Load more activity