All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Ja, det er noget hø. Det helt store drama er heldigvis afblæst, da knæet igen er nogenlunde brugbart. Jeg har en lille syl siddende i indersiden af knæet i 25% af tiden og på ydersiden sidder noget og smutter rundt - kan også let mærkes med hænderne. Også de to vridtest og bøjetesten slår fint ud for en defekt menisk men hvis jeg ikke provokerer knæet, så er det medgørligt. Det er dog stadig en del værre end i perioden mellem sidste tur i FW og da det gik agurk. Indtiil næste besøg hos lægen sker der næppe store forandringer, hvis jeg bare passer på. Der er ikke meget konkret læsning om træning med hærget menisk men det er noget med at træne udenom så det ikke eller “næsten ikke” gør ondt. Jeg satser på at få hjælpe fra en fys, når det er afklaret hvor meget den er i stykker - forhåbentlig ikke noget med operation, de slidgigt er en næsten uundgåelig bivirkning. Jeg holder mig fra styrketræning indtil fys har hjulpet med hvordan men jeg har lige været 30 minutter på Swift. Stille og roligt med en enkelt forcering. I stort set “alle” de sygehustorier man kan læse, er cykling også noget som folk både kan og må, så lige der er jeg trods alt lidt heldig. Straffen for at være for hård ved knæet kommer umiddelbart forsinket, så jeg øger lidt fra gang til gang, for ikke at lave flere ulykker.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Widegrip pullups - 5sæt x 5reps En øvelse jeg ikke har lavet i et par år pga. Skulderen. Skulle lige se om den kunne holde til det. Det kunne den godt omend styrken slet ikke er hvor den var engang. Men meget positivt jeg kunne lave øvelsen.
  4. Mugges log

    Min arbejdsmæssige situation gør, at jeg ikke går trænet så meget for tiden. Her til morgen kom jeg dog i FW Milipres 5x5x 45 kg SDL 3x5x 80 kg 45 graders benpres 3x8x 40 kg i hver side. Det har ikke været godt for min styrke, at få trænet for lidt. Jeg håber på bedre muligheder i næste uge.
  5. Last week
  6. xjyden

    træning i Videbæk 13-12-2018 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 6x10x50 Barbell rowing 8x10x40 Benpres 10x40, 10x60, 7x10x80 vægt 92.9 kg
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Uhh, det er fristende. Du er dog helt sikkert foran. Hvis jeg skal lave 150kg bliver det touch and go og airbut sikkert også. Det er nok muligt inden for 2-3 måneder. Men men men...Det kræver jo vedholdenhed og alt det der :-D
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Visse vasse. I forhold til dit dagsforms max igår på 135, så er der 15kg. Men du byggede op til det, i bitte små trin. Havde du gået hårdere til makronerne var der måske 140 igår. Dvs kun 10 kg difference. Det kan du hente på 3 måneder. Skal vi have en leg op og stå?
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Takker :-) Ja, det har været en ok stime på de sidste par pas. Nu skal jeg bare huske at træne klogt så det kan blive ved over længere tid. Så skal der nok begynde at komme lidt på dagsform og styrke. Men uanset hvad er det bare dejligt mentalt af hive et fornuftigt pas igennem. Kunne mærke der er et godt stykke til 150kg i bænkpres endnu desværre :-D
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Vildt nok pas der. Godt at se at du giver den gas igen
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i fitness World: Leg ext - 5sæt x 10reps op til stakken Stående læg - 5sæt x 20reps Squat i Smith rack - 8x30kg, 8x70kg, 8x90kg, 8x110kg Abduktion maskine - 4sæt x 20reps op til stakken Adduktion maskine - 4sæt x 10reps op til stakken Benpres(Pause i bund på hver rep) - 4sæt x 10reps Leg curls - 4sæt x 10reps Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 1x130kg, 1x132,5kg, 1x135kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg Kabel flyers - 5sæt x 10reps (Gik lige i patten) Triceps pushdowns (spadegreb) - 10x35kg, 8x45kg, 8x55kg, 5x65kg(Uj uj, der sidste sæt var pænt presset. ) Kabel front raises - 5sæt x 10reps DB laterels - 3sæt x 15reps med 12kg Triceps - 3sæt x 12reps med 12kg Løbebånd - 20min (gang op ad bakke de første 13-14min. Sluttede af de sidste 6-7min med løb. 11km/t) Lækker træning. Fin volumen :-)
  12. Ny start - igen

    29. november: 7,2 km løb inkl. warm-up og cooldown i Fitnessdk Søborg. Heraf 7 km i 39:59. 2. december: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. 5. december: I en julefrokosttæt uge blev det i det mindste til 20 km transportcykling onsdag. 9. december: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. 10. december: 10,4 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken. Heraf 10 km i 58:41. Vægt bagefter 77,4 kg.
  13. Nice and clean power building

    Det er ikke godt for de 150kg i bench, at ligge med influenza. Just saying
  14. Tinapigens log!

    Fredag d. 23. november 2018 Den logning... Har ikke fået noteret det hele...og hukommelsen svigter lidt med alderen - hø hø.. Var ellers til saunagus og havde gæster med Boo, kæreste og Franck - og vi blev kureret for nærmest alt endnu en gang - virkelig lækkert ;-) Lørdag d. 24. november 2018 Cykling. Var til BJJ - der var vist en hel del rul...og knap så meget decideret teknikundervisning..men fik vist opsnappet lidt nyt og øvet...husker det som hårdt ;-) Julefrokost i kajakklubben - selvfølgelig med masser af tanzen!! :-) Cykling nogle af de følgende dage og enkelte sæt chins/pullups... Torsdag d. 29. november 2018 Cykling - vist nok ekstra pga togbøvl... Ungerne til BJJ - jeg endte med at være "trænings-dummy" for alle børnene ...derefter desværre ingen træning til mig, da skulle nå til fyraftenkursus om det nyeste indenfor bl.a. foderallergi og allergi hos hund...spændende - og der sker hele tiden nyt, der øger paletten af muligheder på et allerede lidt kompliceret område ;-) Weekenden 1.-2. december 2018 Fik julehygget en masse med ungerne - lavet juledekorationer, bagt pebernødder og småkager og hørt julemusik, pyntet en smule - dejligt at nå at julehygge - som decemberbarn elsker jeg denne måned ekstra meget ;-).. Fik heldigvis mulighed for at nappe en formiddagstræning BJJ + rul søndag - så det var perfekt - Prøvede at løbe med på opvarmningen - men det resulterede i lidt knæømhed de efterfølgende dage, så må bare indse, at selv lidt løb ikke rigtig er sagen..men de fleste andre ting går endnu.. Mandag d. 3. december 2018 Cykling 30 km? Efter arb: Gymnastik: Gæst på "old boys"/Bøf-holdet på Frederiksberg - undervist af selveste Carsten G (dyrlæge i Zoo) - afsluttet med ½ times mindfullness - inden jeg cyklede helt hjem - lang og dejlig dag. Der var en del lidt anderledes (gode) tvist på forskellige øvelser - og vædig hyggeligt. Pullups 1x12 i gymnastikbom. Tirsdag d. 4. december 2018 Lægetjek - "midtvejstjek" - alt ok, inkl blodprøve og blodtryk (110/70 ?) Fik mine nye fodindlæg - nu skal de testes til.. men kender stedet, selvom der er gået for længe...de er godt slidte de gamle.. Lidt cykling.. I tivoli og se Crazy Christmas Cabaret - og havde en dejlig aften med masser af smil på læben. Onsdag d. 5. december 2018 Chins 1x12xbw Cykling 22 km BJJ med Gi: med David Lidt rul 20-30 min efterfølgende Træt... Torsdag d. 6. december 2018 Cykling Saunagus - nok sidste i år - men skøønt igen Fredag d. 7. december 2018 Pullups 2x10? Cykling 5 km Julefrokost med arbejdet - efter en lang dag - helt alene på klinikken pga sygdom - så passede både skranke, konsultationer og telefon... Heldigvis gik det lige det hele - kun en enkelt akut, der kom på et godt tidspunkt..og masser af søde, dejlige katte :-) Lørdag d. 8. december 2018 Nå, ikke sove længe - op og til Middelfart pga begravelse. Dog en "god" dag - selvom det oveni regnede hele dagen.. Søndag d. 9. december 2018 Pullups 1x10, chins 1x10 Cykling 3 km Morgenvisit hos en syg ven. Rollespilsdag med venner. Mandag d. 10. december 2018 Cykling 17 km Core: yoga-del For træt samt praktiske ting ang gaver etc - oven i julen, fylder min yngste søn 7 år på lørdag... Tirsdag d. 11. december 2018 Cykling. Onsdag d. 12. december 2018 Cykling 5 km Coredvd: bolddele: ben/baller+mave/ryg
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i OBBC: Dragon flags - 2sæt x 6-8reps(Ok ikke perfekte men skulle lige se om jeg overhovedet kunne. En af de bedste maveøvelser hvis man kan lave dem ordenligt) Roman chair - 2sæt x 30reps Viking press - 5sæt x 10reps (Bare helt let som opvarmning) Kabel Rows - 8-9sæt x 10-12reps op til stakken) Pullovers maskine - 3sæt x 12reps (Første gang jeg prøver en sådan maskine. Fed old school ting. OBBC har dælme alt i udstyr...) Biceps (maskine) - 5sæt x 6-12reps (En af mine gamle favorit biceps maskiner fra OBBC) Bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 3x100kg (Ok, skulle ikke lige være idag. Bænker imorgen istedet) Chest press (plateloaded) - 2sæt x 6-12reps Kunne godt have brugt lidt mere tid her men kunne ikke nå mere. Havde kun sat 40min af til træning så det skulle gå lidt stærkt. Men træner imorgen også :-)
  16. Hva så Svedbaron - er du stadig i live? Og har du endnu engang et ønske om at skulle til lamarmotte og få en revanche eller hvordan? :)
  17. Siden sidst Jeg kom senest fra den konklusion, at det kunne være smart at tilføje noget vo2 max intervaller i mit program, således at jeg får trænet hjertet mere hårdt og eksplosivt, således det måske ville kunne håndtere mere stress. Så det lagde jeg ud med, hvor jeg tog 3 set med 120% FTP i 90 sekunder, efterfulgt af 30sekunders pause, og så gentag 6 gange. Det var fandeme hårdt, og man skal altså have spist en let aftensmad før man begiver sig ud i vo2 max intervaller, må jeg kunne konstatere. Det er sådan, at mine træningstidspunkter altid vil være om aftenen efter bettemanden er lagt iseng kl 19, hvorfor der ligger noget aftensmad i dunken her om aftenen. Så hvor det tidligere har været håndgribeligt at træne, når det er længere intervaller og knap så stor en kraftydelse, så er vo2 altså en anden sag. Er vo2 max intervaller ikke for tidligt at begynde på? Som udgangspunkt, vil jeg nok også personligt mene at det er alt for tidligt at begynde på vo2 max intervaller, henover vinteren hvor man vel egentlig bare burde fylde basen og fundamentet på. Men faktum er, at jeg har været opereret i øret, som har gjort mig ukampdygtig i 8 uger - og derfor mener jeg, at jeg vil kunne øge min FTP lidt hurtigere, ved at få etableret en god ilttilførsel hurtigere i form af vo2 max intervaller, således at jeg kan komme op, og tilnærmelsesvis ramme de watt tal jeg gjorde inden operationen. Yderligere træning - Lørdag - 8 dec. Efter en hviledag gik jeg på hometraineren igen i det kolde skur - hvor menuen stod på de lidt længere intervaller igen. Det blev noget tilsvarende race-winning-intervals, men så alligevel ikke helt - da intensiteten efter den korte højere ydelse var/er noget lavere. Men det blev altså til 30s 120% FTP efterfulgt af 90% af FTP i 12 minutter - og lidt pause, og så gentag i alt 3 gange. Rigtig fin træning synes jeg, hvorend det er hårdt for mit bentøj - pga. min muskeludholdenhed er lidt skod efter så lang tid fra cyklen. Men synes det begynder at virke som om der er lidt fremskridt - især konditionsmæssigt. FTP-Test & Træning Mandag d. 10 dec Efter ovenstående træning var færdig, hed det julefrokost med drengene i lørdags - og derfor var der en selvsagt hviledag søndag - men så var det planlagt at tage en ramp test, og finde min FTP igen, for at se om der havde været fremskridt i denne halvanden uges tid hvor jeg har været igang. Jeg synes det giver god mening at få den tjekket op lidt oftere her i starten, da jeg kommer fra en ret god form, inden de 8 ugers tvungen pause. Efter min FTP test, hoppede jeg direkte videre, og kørte 3 intervaller af 12 minutters varighed på 85% af min nye FTP - så det blev til ialt knap halvanden time på hometraineren, hvilket var dejligt efter at have drukket og spist godt med energi om lørdagen :-P. For de nysgerrige, så oplevede jeg en FTP stigning på 3% - lidt skuffende, da jeg faktisk have regnet med lidt mere - men trodsalt en forbedring. Træning tirsdag d. 11 Da bentøjet var nogenlunde frisk, og at jeg skal en tur på kursus på sjælland onsdag-torsdag - hvor jeg begge dage inkl. er forhindret i træning, valgte jeg, at sætte mit program således at få lavet nogle vo2 max intervaller igen, da jeg tænkte at højere og korte kraftudførsel ville være lettere på 2. dagen. Jeg havde planlagt at køre 3x 2m x 3 120-110% FTP, hvor jeg startende 45 sekunder vil bevæge mig op på de 120% efterfulgt at stille og rolig kører den ned på 110% i løbet af de sidste 1minut og 15 sekunder. Og gentag to gange yderligere, pause i 5 minutter - og så på den igen, ialt 3 gange (sets) - Jeg kunne ikke holde til det - jeg havde igen spist alt for meget, og maden røg næsten ud af kæften igen - så jeg fik ikke alle sæt med desværre, og måtte skrue lidt ned for intensiteten bare for at gennemføre. Men tænker egentlig, at jeg sagtens ville have været i stand til at gennemfører træningen, hvis bare jeg havde spist lidt mere fornuftigt - og mindre. Nu står den på 2 hviledage, og så på den igen fredag, lørdag og søndag - hvor lørdag vil være mere i zone 2 - hvor fredag og søndag vil være sweetspot træning. FTP: 238 MÅL: 300 DIF: 62 VÆGT: 78.6 MÅL: 74 DIF: 4.6
  18. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lidt tirsdagstræning på arbejdet: Kb Press - 5sæt x 10/10reps med 24kgs Kb Triceps Pushdowns - 3sæt x 12reps Leg Curls - 3sæt x 10reps Udemærket tryk på presset.
  19. Langt pokker i MOL

    Øv med øv på
  20. Langt pokker i MOL

    ... men det skal jeg så ikke. I går på vej til arbejde stod menisken så af i venstre knæ. Har været hos lægen i dag som mener at jeg skal æde en masse piller og se tiden an. Hvis det bliver ved at gøre tiltagende mere ondt, så hiver jeg fat i den sundhedsforsikring vi har på arbejde. I går generede jeg knæet med hele tiden at skiftevis sidde og fremføre tog og stå henne ved vinduet og trykke afgang. Og så alle de (i denne sammenhæng: rådne) trapper i Hovedbanegårdens gemmer. I dag har jeg indtil nu været om lægen to gange og så et længe planlagt besøg hos kiropraktoren. Nu skal det have en chance for at få noget ro og så tage den derfra. Off
  21. Nice and clean power building

    Du har fuldstændig ret. Man burde altid kunne presse 150 på dagsform. Jeg lover at arbejde videre på projektet.
  22. Nice and clean power building

    Det er dælme godkendt. Snart laver du tripler med den vægt og så er der ikke langt til de magiske 150kg (Som er en vægt der i virkeligheden burde være bundniveauet for alle voksne mænd, men som jeg godt kan se er lidt utopisk :-D ) PS. Glæder mig til jeg selv får presset 140kg igen :-)
  23. Spock 2018

    Mandag d. 10. december 2018 Paused Skulderpres: 10 @ 40kg 3 x 8 @52kg [email protected] Dammit, missede sidste rep på sidste sæt.. samme vægte igen næste gang Back Squat 3 x 10 @ 34kg Gym Rings Pullups 5 x 5 @ 10kg Accessories
  24. Spock 2018

    Lørdag d. 8. december 2018 Bar Pullups Ladder: 1,2,3,4,5,6,7,8 Accessories
  25. Spock 2018

    Fredag d. 7. december 2018 Paused Bench - 10 @ 80kg - 5 @ 88kg - 5 @ 88kg - 5 @90kg PR - 6 @90kg PR Svært at sige om det var legit PR, da vægtene er lidt fluffy her - bl.a. er stangen en 10kg-stang.. But I'll take it Gym. Ringe pullups 5 x 5 @ 10kg Front squat 3 x 10 @ 32kg
  26. Doktorens log

    D. Suitcase holds Push-ups Kv x 5 Kv+20 kg x 5 Kv+40 kg x 5 Kv+50 kg x 12, 11, 10, 9, 8 Pull-aparts 5 sæt D. Pull-overs 27 kg x 16, 13, 10 Maskin laterals x 25, 15 Orkede ikke en fuld overkrop i dag og har ikke energi til så meget i disse måneder, specielt ikke, når jeg træner sent. Og generelt har jeg lyst til noget push-pull-legs for tiden, så det tror jeg, det bliver.
  27. Nice and clean power building

    10 December 2018 Boksen Bænkpres med stop 8x70 3x110 1x120 1x130 1x135 1x140 - Long time no see 1x140 1x140 1x135
  1. Load more activity