All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Motion i balance™

    Fin rundtur i dag på 96,4 km inkl. Tyren og Bregnen, men det endte sgisme da med at blive koldt. Jeg frøs godt nok nallerne og tæerne, selv om det ikke var decideret frostvejr, men det kan højst have været en 2-3 grader. Så suger sådan en tur altså godt med energi ud af kroppen, synes jeg. Og man får jo stort set ikke drukket noget, når det er så koldt, så man kan bruge resten af dagen på at tanke op På de længere ture mærker jeg stadig noget ømhed nede over lænden, som er ret irriterende. Er begyndt at lave mine mobilitetsøvelser hver dag for at imødegå det og tager omkring en god fys i morgen tidlig for lige at få en second opinion. Det er ikke sådan en rigtig skade eller skavank, men er alligevel irriterende på de længere dage i sadlen.
  3. Vestjysk dagligdag

    24-01-2020 Styrke Opvarmning: 20 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 5 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Horizontal pull up: 5 x 5 x Bw. Armstrækker: 5 x 10 x Bw. Baglår (Pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20 kg Læg, 1 ben stående: 3 x (15+15) x Bw. Arnold press 1 x 10 x 12kg. 24-01-2020 Løb 10,2 km. 1h09m09s Stille og rolig. ville egentligt en tur i skoven, men tiden løb. 25-01-2020 Styrke Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 2 x 5 x 80kg. 1 x 5 70kg. Arnold pres: 1 x 10 x 11kg 2 x 10 x 12kg. Pull down (kabeltræk): 1 x 10 x 50 1 x 10 60 1 x10 x 55 Benspark: 2 x 10 x 50
  4. Yesterday
  5. Langt pokker i MOL

    Fin fullbody inden turen gik til Jylland via Holbæk. Igen - cykelbukserne var forkerte da jeg hentede dem sidste gang. Selvom jeg følte mig frisk nok, kunne jeg se i spejlet under hexbar-squatten, at det var jeg nok ikke, for knæ og hofte sejlede ustabilt rundt mens belastningen ellers føltes let nok. Hver gang FW har sendt en undersøgelse om mine besøg på Biblioteksvej, har jeg efterlyst en hacksquat Der er der nok også andre der har, for i dag stod der en fin ny en. Den er noget mere brutalt vinklet end den i Vallensbæk og jeg fik lært på den hårde måde IKKE at gå helt i bund, for det kunne mærkes i begge knæ - modsat den i Vallensbæk hvor den stopper lidt højere. Venstre knæ har øffet et par gange siden - kun ganske let men alligevel fint med en hviledag i morgen. Mandag må jeg lige vurdere om det skal have mere tid eller ej.
  6. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Træning d 25.1 Løb - Hechmann grundtræning uge 2, dag 6 15 min jog-Ae1 2 x 5 min i AT- An1 og ligesom sidst i 4.20 5 min jog ind imellem 15 min jog Gik overraskende godt trods ømme muskler rundt omkring Dejlig udstrækning bagefter hvor sveden dryppede og masser af god musik hele vejen, da jeg fandt et gammelt SoundCloud mix med gode beats. Må se om det lykkes at liste noget Hechmann løb ind ovenpå PT i morgen
  7. Motion i balance™

    Ikke ligefrem flyvende i dag, men fik da i det mindste sat pensum op til fem styk lørdagsintervaller. Det må så blive seks styk næste lørdag
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Incline dumbell press - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+elastik, 6x40kgs+kraftigere elastik(PR), 10x40kgs Dumbell curls m. Fatgripz - 6sæt x 10-12reps med 19kgs Dumbell laterels - 3sæt x 15reps med 10kgs Supersættet med Dumbell shoulderpress - 3sæt x 10reps med 20-27,5kgs (vertikalt rygstykke) Cardio: Airbike - 100kcal på tid (5min og 15sek. PR) Planen var at holde den over 400watt men Ca. Halvvejs måtte jeg droppe den til et sted imellem 350-400watt. Træls jeg ikke kom under 5min men den er der næste gang :-) Føler ikke jeg var maxet helt ud. Men klamt hårdt selvfølgeligt. Fed runde :-)
  9. Last week
  10. Langt pokker i MOL

    Jeg ville egentlig lave en vinterstatus. Ikke fordi vinteren er væk men alle korrigeringer på arbejde er overstået og udover en enkelt lille ting, er alt på plads i lejligheden. Jeg skal bare til Jylland i weekenden og derefter venter en OCD-venligt triviel trommerum. Altså indtil hjemmeplejen ringede og fortalt, at min onkel (ham med sprutten) var faldet og havde ligget næsten to dage, før de fandt ham og fik ham indlagt. Heldigvis har det det bedre end sidst. Dengang gik der en del ture til Hillerød og lige i den sammenhæng er det ret upraktisk at arbejde 12-22. Så en hektisk dag, hvor jeg også skulle forberede en særlig gave til weekenden, vaske tøj osv. GPSen i bilen ville gerne opdateres og det blev den desværre og nu er den så umulig at jeg ikke engang kan komme ind i indstillinger. Men jeg kom en god tur på Zwift. Efter to benfri dage var det ikke helt uoverkommeligt og stængerne havde det da også væsentlig lettere end konditionsdelen, der begynde at blive presset til sidst.
  11. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Hæ hæ ja. Er i hvert fald fascinerende, at det er muligt at ændre for længst indgroede vaner, når du virkelig skal. Mens andre vaner tilgengæld bare kan synes helt umulige at rokke på. Det gode ved morgenerne egentlig, at de minder mig om morgenerne i Nepal. Ud af soveposen, pakke sammen, vand i hovedet og så en kop kaffe + afsted. Koffein kicket kan jeg stadig savne men ikke, at jeg var nødt til at sidde en time i min seng og vente på, at det ligesom virkede og dagen kunne begynde. Speaking of: Koffeinfri på dag 79 og Netflix fri på dag 6. Ville lyve, hvis jeg ikke indrømmede, at det trak i mig da jeg kom sent hjem ovenpå laang dag og uge. Lykkedes mig i stedet at få ordnet en masse i køkkenet mens jeg spiste og ja så virker det jo indlysende rigtigt, i stedet for bare at sidde og stene. Havde gymnastik tøjet på fra morgen stunden men forlod først arbejde sent og er desuden SMADRET ovenpå PT i går Træning d 23.1 Yoga 45 minutter i udstrækningsområdet Scandinavian center, Yoga stream og valgte programmet Strala relax. Bare på med Bose hovedtelefonerne, lukkede øjne og så derudaf. Det har taget mig mange, mange år og både hjemme og hold træning at nå dertil, hvor jeg bare kan distrahere fra andre, centret og det mærkelige i, at jeg hopper rundt. Well efterhånden følger folk mange forskellige programmer og det gav masser af god natte søvn. Mere af den slags. Personlig styrketræning med coach J 1.super set Squat med fri vægt stang vekslende med air squat. Begge dele med elastik lidt oppe over lårene. Forholdsvis mange gentagelser og lav vægt, da det er ret nyt og teknikken lige skal være i orden. 2.super set DB incline chest press, gik fra 10 til 12 til 14 kg, 10 gentagelser og de første 2 med langsom fase ned mod brystet + de to sidste med pause i bunden. Bulgarian split squat med 10 kgs håndvægte i hænderne, 10 stk Kørte 4 eller 5 runder. På den sidste tog jeg så mange gentagelser som muligt med de 14 kg = 20 stk, så kunne godt have haft mere vægt på. Andre gange er jeg slatten som en udtrådt banan, så ikke nemt for coach at vurdere 3.superset Pull down, smalt fat, 10 gentagelser 35 enheder i kabelstak + 1.25 kg Nordic hamstring curls, 7 gentagelser 3 runder 4. superset var EMOM 90 sekunder x 6 Prowler med 62.5 kg frem og tilbage = 32 m, vekslende med 6 push ups I 5.runde var jeg nødt til at stå over på push ups, da jeg var helt færdig. Som sagt i dag vilde vilde muskelsmerter i ballerne. Må se om kroppen overhovedet vil være med til fx løb i morgen. Søndag mere P.T.
  12. Motion i balance™

    Yeps keep it up right back at you
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag derhjemme: Pullups - 20sæt x 6reps (120reps lige lat'ten) Hæng i barre - 1min Føltes godt :-)
  14. Vestjysk dagligdag

    23-01-2020 Løb 9,9 km. 1h03m43s Tunge ben, men puls og tempo passede sammen. Pulsmålingen var stabile, så jeg fortsætter med at prøve mig frem, før jeg køber pulsbæltet.
  15. Got legs?

    Filmen knak i går. Skulle have kørt 2x20, men da jeg begyndte at køre kom der en underlig fornemmelse og lyd fra hjemmetræneren, lidt som om den ikke tog ordentligt fat fra tid til anden. Jeg prøvede at lave et hurtigt fiks, men det hjalp ikke, og endte med at droppe træningen for at finde frem til en løsning. Jeg er ikke sikker på at problemet er løst, men jeg har nu skiftet kæde, kassette, smurt navet og et par andre småting. Nåede desværre ikke helt at teste om det virkede efter hensigten, for var simpelthen for kvæstet. Her til morgen vågnede jeg så og var lidt groggy, så tror at jeg lige indstiller den hårde træning her henover weekenden, for at sikre mig at jeg ikke lige pludselig bliver ramt af et eller andet.
  16. Vestjysk dagligdag

    "Måling på håndleddet? Det stikker som regel helt af for mig, når jeg bruger mit Forerunner på løbeture. Til cykeltræning bruger jeg pulsbælte rundt om brystet, og det er langt mere pålideligt. " Ja, det er måling på håndledet. jeg har brugt pulsbælte før, men de fleste ure er gået over til håndledsmåling, så jeg tænkte, det skal prøves (Polar Vantage). Egentligt funger det godt, bare ikke når det er koldt. Jeg vil prøve mig lidt frem, ellers tilkøber jeg pulsbælte.
  17. Motion i balance™

    Mellemstatus Efter montering af ny kæde og kassette med bedre spring mellem gearene ligger min kadence som ved et trylleslag fast på 75/min, hvad der egentlig er OK. Den må fortsat gerne stige lidt op mod de 80, men vil realistisk set nok ikke komme meget højere. Gennemsnitshastigheden på de seneste ture er steget en anelse, og det er min oplevelse, at der er ved at komme lidt mere bund i trådet. Måske det trods alt kan mærkes, at jeg har sat lidt km ind på bogen hele efteråret og vinteren indtil videre. Nu prøver jeg fast at tage en dag om ugen, hvor jeg kører nogle korte ryk - enten 30/30 eller 40/20 - og en dag med nogle længere tempointervaller omkring de 2-3 km. Farten er stadig ikke imponerende, men jeg er ved at få indarbejdet rutinen. Derudover tager jeg én længere tur om ugen plus måske en tur mere, hvis tiden tillader det. De øvrige dage prøver jeg at få løbet en tur, da jeg kan mærke, at det stadig er godt for min lænd med det vrid, som løbeturen giver i modsætning til cykling. Med mindre der pludselig kommer en fimbulvinter ud af ingenting, så fortsætter jeg nok sådan de kommende uger og måneder frem til starten på fællestræningen i ABC Motion sidst i marts/først i april. Indtil videre er planerne at køre Grejsdalsøbet (140 km) den 10. maj og køre Skjoldenæsholmløbet den 17. maj (145 k). Ellers har jeg egentlig ikke så mange planer. Dropper nok SommerCup i år, da jeg ikke rigtig fik noget ud af det sidste år. Det var vist det hele. Keep up the good work.
  18. Doktorens log

    Touché, onkel T, touché :P Det gamle kadaver nægter efterhånden at lave noget af det som jeg synes er sjovt (og som jeg derfor har slidt mig op på, funny that..) Men må da glæde mig over, at det er muligt at holde en del ved lige med mere dengsede øvelse, såsom laterals :/
  19. Tinapigens log!

    Røntgen taget 22.januar 2020.
  20. Tinapigens log!

    Bonebruiset er den hvide plamage inde i den nederste del af skinnebensknoglen. Knoglemarven (normal) er mørk. Fotos af MR-skanningsbilleder taget ca 5 uger efter traumet (12. oktober)
  21. Tinapigens log!

    Fredag d. 10. januar 2020 Travlt på arbejdet, anklen træt, suk.. Det bliver nogle "rolige aftener" på langs... Lørdag d. 11. januar 2020 En travl, fornøjelig og meget social dag - men kunne ikke vælge fra ;-) Først med Thore til indendørs fodboldstævne og heppe - derefter direkte videre til gensyn med gamle venner og deres 3 drenge.. Mega hygligt - snakken gik - og jeg fik taget 10 ring chins i deres "kældertræningsrum" - for lige at "tjekke" - skal dog stadig passe på armene, da de er lidt øv af at gå med krykkerne. Lige nu dog ikke i "tilhæftningerne" som tidligere. Prøver at variere krykkehøjde og gåfacon lidt ;-) Ellers en meget "siddende" og ankelskånende dag. Derefter aflevering af unger til farmor og farfar, og så susende med toget ind til København, da havde fået billetter til Crazy Christmas Cabaret's sidste forestilling :-) Det var dejligt at slutte en god dag på denne måde - 2. akt var markant sjovest. Søndag d. 12. januar 2020 Startede dagen med at heppe på Lauge, der skulle spille håndboldkamp 9:20. Heldigvis i Hvidovre. Husalf med rengøring og så lige coreprogrammet - knap 1 time. Tirsdag d. 14. januar 2020 Fridag. Hmm - ingen formiddags BJJ-træning denne dag. Vejret noget møgvejr mht kajak... Anklen har det til gengæld ganske fint. Dagen blev udnyttet til at gense Louisiana! Det er alt længe siden. Der var til gengæld en absolut seværdig udstilling "Generation Wealth" af Lauren Greenfield. Så her filmen af samme navn, der blev vist (ja, benet og armene har jo godt af pause) og den gjorde virkelig indtryk og bør ses!.. inden selve udstillingen - hvilket gav et meget mere nuanceret perspektiv. Har fundet ud af, at filmen også kan ses via FILMSTRIBEN... samt et trailerklip på Louisianas hjemmeside, hvis andre kunne få lyst til se nærmere.. Inden ovennævnte havde vi set Marsden Hartley - en amerikansk maler, jeg ikke kendte - men som også var en ganske interessant udstilling. Skulle til ERFA-møde med "Dermatolog--gruppen" (angående hud-lidelser) kl 17 i Virum og blev "sat af" med cyklen - så kunne få lidt motion og frisk luft på hjemvejen. Cykling 19 km. Stille og roligt - føltes nok lidt langt de sidste 5 km - især da havde en krykke "i hånden" samtidig. Onsdag d. 15. januar 2020 Arbejde. Lang dag. Torsdag d. 16. januar 2020 Pullups 1x2, chins 1x4..hmm.. hmm venstre underarm...stopper her.. Kort arbs-dag og kom afsted til tiden :-) Anklen har været lidt øv i dag - mest når træder på den - så det at "gå fra p-pladsen til klubben" føles stadig "langt" Kajaktur med lidt sol inden skyerne trak sammen. Det smukkeste guldlys lyste ned gennem et rundt hul i himlen: En rundtur Kalveboderne rundt. Distance ca 12 km, tid 1.25 på vandet. Selve roningen er fin nok. BJJ: teknik front headlock - twisted rundt på ryggen. To runder rul. Anklen føles meget bedre efter at være blevet bevæget og varm - men da tidligere har brokket sig lidt og da har erfaret, at det af og til også er den "samlede belastning" - så stoppede jeg og tog hjem herefter. Anklen havde det godt hjemme til at starte med, men så begyndte det langsomt at sende "pulserende dunk" - så ordinerede lidt ibuprofen og is.. Fredag d. 17. januar 2020 Ibuprofen, ro og saunagus. Jeg er helbredt ;-) Lørdag d. 18. januar 2020 Coreprogram - pilatesdel. Havde "gammel veninde", som jeg blev passet sammen med som baby og gik i skole med til 7. klasse på besøg om formiddagen. Tænk at man stadig "kender hinanden" og klikker efter ikke at have haft ret meget kontakt i temmelig lang tid.. Eftermiddagen og aftenen gik med at holde klassefødselsdag for hele Thores 2. klasse - heldigvis med nogle flere forældre - for der var dømt diskofest. En anden fødselars storesøster kunne undervise i "Fortnite-dans" - det var et hit ;-) Anklen fin igen. Tog iboprofen denne dag med for en sikkerheds skyld. Søndag d. 19. januar 2020 Cykling 8 km (2x4 km) Fod bedre. Stoppet medicin. Kajaktur i solskin! Ren velvære for sindet! Mødte en klubkammerat på halvvejen - så det var også hygsomt. Distance ca 13 km Tirsdag d. 21. januar 2020 Cykling 2x13 km. Ingen adgang til bil i dag. Og utroligt nok, så er det mildere for anklen at cykle nd at tage offentligt efter de nye busplaner...hvor jeg skal skifte endnu flere gange og nu gå min 450 m plus rundt om Ny Ellebjerg station det ene sted - virker mere afskrækkende - da 1 A's rute er lavet om + plus til og fra de andre busstoppesteder/togstationer. Det gik til gengæld godt (bare langsomt) - og er endelig begyndt at mærke fremgang mht anklen (på trods af alle ovenstående klynkerier). Kan gå flere skridt uden krykke og med krykkerne hvor det føles mindre "bekymrende" undervejs. Dog er det absolut meget små fremskridt - men er begyndt at tro på, at det bliver bedre... Onssdag d. 22. januar 2020 Til røntgen og kontrol på Gildhøj. Der sidder ikke nogen løs mus. Det virker til med al sandsynlighed at være bonebruiset, der stadig giver "balladen". Passer også med min egen fornemmelse mht at det er når jeg går/står på ankelleddet. Der kan gives en ultralydsguidet blokade, men blev ikke umiddelbart anbefalet det. Ny MR skanning giver ikke mening, da der skal gå min ½ år i mellem før man kan se væsentlige forandringer, og så kan man lige så godt monitorere på det kliniske. Jeg må gerne bruge benet. Man kan tilsyneladende ikke rigtig gøre noget. Så længe der sker små fremskridt. Det tager tid. Kan tage lang tid. HVOR LANG TID ER SOM AT SPÅ! Fik genset nogle af MR billederne inkl et "bagfra", hvor det endnu tydeligere kan ses at bonebruiset sidder lige "midt i " og grænsende til selve ledfladen. Er stadig selv så forundret over, hvor vildt så "lille en bevægelse/kast" til træning på måttegulv kan give så vidtrækkende konsekvenser. Jeg har været megauheldig - men bliver så klog og erfaren ;-) Anklen haft det ganske ok i dag. Det er fedt. Er til gengæld ved at få kriller i halsen og blive snottet. Torsdag d. 23. januar 2020 Cykling 2x13 km Er blevet rigtig forkølet. Anklen bedre - men når for stået en lille smule for meget, så er det lige pludselig rigeligt. Pga forkølelsen er træning droppet i dag - for ikke at smitte de andre ;-) Nå, nu er loggen næsten med - poster det nye MR-foto snarest...satser jeg på...
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Airbike - 30min (Pulsmål 65-80% af max. Ny PR for hvor længe jeg har siddet på den maskine. Sidste 3min gik jeg fra ~250watt og op til +400watt) Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps Low box squat - 10x50kg, 6x50kg, 3x100kg 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg (Fint nok. Kun bælte på de 140kg. ) Coc 1,5 - 15singels med hver hånd Bænkpres - 10x50kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 1x140kg Reversed grip Bænkpres - 5sæt x 6reps med 90kg (Latterligt hårdt. Laaaaang tid siden sidst. På et tidspunkt lå jeg ret ens styrkemæssigt i denne variant som i den alm. ) Facepulls - 5sæt x 20reps Fin runde :-)
  23. Vestjysk dagligdag

    Måling på håndleddet? Det stikker som regel helt af for mig, når jeg bruger mit Forerunner på løbeture. Til cykeltræning bruger jeg pulsbælte rundt om brystet, og det er langt mere pålideligt.
  24. Vestjysk dagligdag

    20-01-2020 Spinning: En std. time. Koblede bare hjernen fra og kørte som udmeldt. god time. 21-01-2020 Løb: 9,2 km 1h02m07s Social tur. Første halvdel i behageligt tempo, sidste halvdel i mageligt tempo. Er lidt irriteret på mit pulsur. Når det er koldt stikker målingerne helt af. Sidste del af turen var med puls 170, hvilket mindst er 40 slag for højt. Prøver lige at løbe med handsker for at se om det ændre noget. 22-01-2020 yoga: 1 times flow yoga i varmen. Havde egentligt tænkt mig at styrketræne, ved ikke lige hvad der skete! Men det var rart at få kroppen helt gennemvarm.
  25. Doktorens log

    Jeg kan også sagtens bidrage til festen i Dr.Delts logbog :-D Faktisk vil jeg mene titlen dr.delts måske er en smule ufortjent eftersom der ikke er nogle overheadlift i denne log. Måske dr.Glutes er mere rammende med alt det hipthrusts der bliver lavet :-D
  26. Langt pokker i MOL

    Æv - det bliver også til en cardio-nuldag i dag. De sidste dages opvågning med vækkeur begyndte at trække dybe spor og især i går var jeg bare træt med træt på. Da vækkeuret ringede i morges, slog jeg det fra og sov videre. Desværre helt til 9:40 og kroppen var for længe om at komme ud af døsen. Jeg tager en tanktop med på arbejde og får styrketrænet i stedet - selvom det ikke lige var planen.
  27. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Lyder sådan lidt BS-agtigt. Altid klar til indsats.
  28. Drømmen om Mt. Elbrus juli 2020..

    Mange tak for input superløber + cykeltrold (#gammelfar holder vist ikke rigtig) og ja det er også noget af det som jeg begynder at forstå og indrette mig efter. I morges lykkedes det mig så endda at sove over mig. Vågnede lidt i seks og toget gik 6.23... Nåede det dog heldigvis i min nye "jægerkorps - ud af døren" stil. Fik endda igen spidskålssalat + gode sunde snacks med men nåede ikke at brygge egen urte the. Vi får se, hvad coach J kan squeeze ud af mig når jeg når så langt i aften
  1. Load more activity