All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Got legs?

    Har egentlig altid haft et godt øje til Ridley, men skal ikke have disc lige foreløbig :)
  3. Yesterday
  4. Mugges log

    Træning i FW Sommerferien er ovre. Det kunne mærkes, der var godt crowdiet, Pull ups 1x5, 3x3,1x2. BB Bænk 1x10x20 kg 1x10x30 kg 1x10x40 kg 1x5x45 kg 1x5x50 kg 1x5x55 kg 2x4x 60 kg Yates rows 5x5x 60 kg
  5. Nice and clean power building

    20 August 2018 Boksen Rumænsk dødløft 8x110 8x120 6x145 6x155 6x130
  6. Motion i balance™

    Bliver man fed af ferie? Det er jeg heldigvis ikke blevet! Første kontrolvejning efter tre ugers - næsten - inaktivitet afslører præcis samme vægt som før ferien. Jeg har så heller ikke spist så meget som sædvanligt på turen, så det har åbenbart reguleret sig selv. Super. Jeg har fejret med en lille løbetur :)
  7. Last week
  8. Langt pokker i MOL

    Det mest latterlige er, at jeg har helt vildt lyst til at tage i FW og træne (igen) men det holder jo naturligvis ikke. Jeg må næsten være overtræt.
  9. Langt pokker i MOL

    Efter fyraften kunne jeg alt for godt mærke hvad tid jeg havde været oppe. Jeg fik intet lavet og turde ikke tage en lur så sent som ved 19-tiden. På arbejde kørte jeg flere gange lige op af cykelruten i dagens TRI-konkurrence og det gav naturligvis tanker til min forsømte tricykel. De to lagt sammen gjorde, at jeg forsigtigt hoppede på tribanditten for at lure hvad ryggen ville sige. Intet, så jeg hoppede i bad og i klunset og fik lige sat lygter på, i tilfælde af punktering på hjemturen. Blot 28km og var hjemme 10 min før solnedgang. Gl Køge Landevej er for farlig til at ligge nede i bøjlerne meget af tiden men de steder det var sikkert, fik jeg åbnet godt for gassen. Squatten i morges var ikke hård men alligevel syrede lårene hurtigt til og nev dejligt - især med en god mølle rykket ind. Den smule ømhed der var i ryggen inden jeg kørtes er helt forsvundet. Hvem havde nu troet det om at køre så krøllet sammen?
  10. Mugges log

    Genstart på intervaller Men først forbi udendørs træningsredskaber på den grønne sti. Pull ups 1x5,3x3 1,5 opvarmningsløb 3x500 meter. 0,5 km afjogning hjem Jeg havde håbet jeg kunne klare fire eller fem intervaller, men var flad efter tre.
  11. Motion i balance™

    Det har jeg skam skrevet mig bag øret. Han kan med garanti fortælle nogle gode røverhistorier.
  12. Motion i balance™

    Selv tak. Vi spottede tre sorte bjørne i naturen. Og på diverse campgrounds blev man simpelt hen smidt ud, hvis man lod mad ligge frit uden for telt eller camper. Så det var virkelig bjørneland, vi var i. Hvis man ved, at der rumsterer en bjørnefamilie rundt i nærområdet, så tænker man sig altså om en ekstra gang, før man bare sådan løber sig en tur i skoven. Som jeg husker husker det, blev en kvindelig jogger offer for en bjørn sidste år, fordi hun løb med musik i ørerne og derfor bare blev ved med at løbe. Så ser bjørnen løberen som bytte, og eftersom den kan løbe op til 40 km/t, så er det bjørnen, der bliver mæt, og løberen der bliver ædt :)
  13. Tinapigens log!

    Torsdag d. 12. juli 2018 Chins 1x10 Cykling 34 km Jazz-koncert i kongens have samt et par andre steder - var desværre lidt træt - og arbejdsdag igen fredag... Fredag 13. juli 2018 Cykling 15 km Træt ;-) H.lårtilhæftning øm...suk...er kroppen ved at blive gammel og slidt..? ;-) Lørdag d. 14. juli 2018 I sommerhus. MTB-tur 35 km samt 300 hjm i Tisvilde hegn. Chins 1x10 Stranden :-) Søndag d. 15. juli 2018 Fejede/skrabede tag fri for grannåle, mos m.m. - så lidt overkrops"træning" blev det til - og varmt! Yoga-programdelen med min "veninde" CB (video) Stranden Mandag 16. juli 2018 Aftentur til Brøndby strand og bade - det gælder om at udnytte sommervejret :-D Cykling 14 km CB bold-delene for ben/balder og ryg/mave. Tirsdag d. 17. juli 2018 BJJ-SEMINAR no-gi med Matthew Tesla - aften Han var lige på gennemrejse - skulle videre til Holland samme aften - hurtigt arrangeret seminar - vi var heldigvis ikke sindsygt mange, og det var virkelig godt :-) Cykling 25 km Onsdag d. 18. juli 2018 Kajaktur en times tid - prøvetur i en helt ny kajak - og ny type for mig. Mødte tilfældigvis Ole fra Dansprint - og spurgte ind til, om han havde en "tracer-agtig" båd - han havde lige denne liggende i skuret i prøvemodel, som jeg fik lov til at låne og lige afprøve. Prøvede den i en flot rød sportsmodel Viper 46 Nelo - sad og roede godt i den lige fra start - fantastisk...jeg blev forelsket med det samme :-D Torsdag d. 19. juli 2018 Cykling 28 km BJJ no-gi samt BJJ med gi samt 3 runder sparring (Kneeride varianter og back choke defenses... Fredag d. 20. juli 2018 Sommerferie. Juhuu. Fik lige en "bombe i hovedet" på arbejdet 2 timer inden ferie-start - nå, tænk ferie først - løsning af "problemer" når kommer tilbage... Weekenden blev tilbragt i sommerhus inkl lidt festivitas. Nåede vist en tur på MTB lørdag morgen...var dog lidt trist/moody, så på trods af skov og frisk luft, endte jeg med at bede om "alm grusstier", så jeg blot kunne "rase af" - da hovedet alligevel ikke var med til at koncentrere mig ordentligt om rødder og teniske MTB-ting (føler mig stadig lidt noob mht MTB-cykling og er ikke voldsomt modig og fandeninvolsk mht stejle nedkørsler og skarpe sving) Strandtur og afslapning + festligt komsammen. Mandag d. 23. juli 2018 Aah, 3 ugers ferie med alle mine drenge :-) Aften: Roede med på mandagsholdet - og prøvede en ekstra tur i viper 46'en. Var rigtig godt roende. Distance: 12 km - langs valbyparken ind til sjællandsbroen og retur - inkl intervaltræning. Lidt opvarmning med db-tag: 10-20-30-20-10. Intervaltræning: 8 x 30 s fart på 60 s steady tempo og så 30 s fart på - start hvert 6. minut. Onsdag d. 25. juli 2018 Coredvd? Chins. Var hurtigt forbi Dansprint for at se viper 46 i hvid med blå kant - inden afgang til sommerhus, Asserbo/Tisvilde. Fredag d. 27. juli 2018 Cykling til Naturlegepladsen ved Tisvilde - badning ved Trylleskoven på vej hjem med masser af befriende, ublufærdige nøgne mennesker ;-) Cykling ca 16 km? Søndag d. 29. juli 2018 Cykling til Hundested af nordkystruten og retur. Badetur x to samt så på sandskulpturer og nød havnen. I alt 26 km cykling. Drengene synes bakkerne var det bedste af det hele - tosser ;-) Flot cyklet af begge - og især Thore på 6 med den bette cykel med bare 3 gear.. Mandag d. 30. juli 2018 Walking lunges 3x40? Pistols 1x10 skiftevis Chins/pullups 2x10 Tirsdag d. 31. juli 2018 Stranden ved XXX Gungehus? med gl.veninde og hendes 3 drenge.. Push-ups 3x20 Vejret har simpelthen vejret så solrigt og varmt - plus 30 grader meget af tiden, at den håbede cykeltur blev afkortet og udskudt - og så var der dømt ekstra strandture i mens. Jeg tror ikke jeg har været så mange gange på stranden eller været så solbrun nogensunde før.. Nåede at sove under åben himmel et par gange og nyde himmelhvælvet med de smukke stjerner - tropenætter i DK - nice. Onsdag d. 1. august 2018 - torsdag d. 2. august 2018 Cykeltur med telt og trangia... Cykeltur - over Oldtidsmosen - og Rågeleje strand - til en gammel gård i Smidstrup nær Gilleleje, hos nogle meget gæstfri mennesker (havde set stedet i en gammel papirbog over telt-og lejrpladser i DK, og tlf.nr passede heldigvis selvom de ikke var med i web-udgaven) Måtte lige vise drengene den reddede kalv - og passede km-mæssigt perfekt med længere pause efter ca 10 km's cykling. Meget af ruten på grusstier.. Overnattede et helt fantastisk sted nær en lille sø med siv omkring og gammel frugthave - masser af dyr - heste. får og et par køer, en kalkun, missekatte - så det var sjovt for drengene at hygge med dem. Lauge stiftede også bekendtskab med jordhvepse - han lærte, at nogle gange må man gerne lytte til sin lillebror - og lade være med at stikke en pind ned i et hul i jorden, som lillebror lige har advaret om, da han så to hvepse flyve ud derfra... Han overlevede (højlydt) heldigvis med kun et par enkelte hvepsestik - da vi var ved at slå teltet op - og hvepsene havde set sig sure på badetøjet, der hang til tørre på en gren nær deres bo... Distance 35 km Retur næste dag - over Vejby - og afslutning på Asserbo Strand. Distance 30 km
  14. Nice and clean power building

    19 August 2018 Boksen Dumbell pullovers 10x75lbs 10x75 10x75 10x75 10x75
  15. Motion i balance™

    Du skal sørge for at høre fitness m/k fra i lørdags. Temaet er guldalderen for Marathon i DK.
  16. Motion i balance™

    Det har været en fornøjelse at følge med på fjæs og insta. Det ellers yderst sjældent at jeg er misundelig på folk der er ferie men det så virkelig!!! dejligt ud derovre. Og klogt ikke at risikere at blive til bjørnemad - men "sjovt" at forholde sig til at være nederst i fødekæden, sådan helt konkret.
  17. Tinapigens log!

    Søndag d. 8. juli 2018 Var på en lille gåtur rundt i Gilleleje og ved havnen - inden jeg tog til København, hvor jeg af en veninde var inviteret med til koncert på Nationalmuseet med Niels Lan Doky - fokus på jazznumre afledt af nutidige kunstnere. 6 forskellige vokaler - alle helt fænomenale. En virkelig god koncert! (selv er jeg lidt ny i "jazz-verdenen" - og er ikke til særlig meget jazz normalt - de gjorde det rigtig godt) Cykling Mandag d. 9. juli 2018 Cykling 28 km BJJ med gi - fokus på knee to belly MMA grapling: ditto samt diverse drills. Tirsdag d. 10. juli 2018 Cykling 34 km En mindre gåtur med en ven Cykling hjem i regnvejr - hvor fantastisk ;-) Sommerregn - savnet. Onsdag d. 11. juli 2018 Cykling 20 km Kajaktur 27,5 km ind til København - var så priviligeret at møde en kanalrundfartsbåd med levende musik på, som jeg lagde mig op på siden af inde i det stille område ved bådehallerne. Det medførste at musikkerne vendte sig rundt og dedikerede efter et stille, vellydende og følsomt jazznummer med bl.a. saxofon samt en efterfølgende skål til mig - mens jeg roede ved siden af og nød det. Virkelig fedt med levende musik til ens kajakroning!
  18. Tinapigens log!

    Halløj, Der er en god forklaring på at du ikke finder nogle brugbare oplysninger - da Tai-Fun blot er det navn den kajak har fået/er blevet døbt (alle både har et navn ;-)). Da det er en klubbåd - har jeg blot skrevet navnet ned for selv at kunne huske, hvilken båd jeg har roet i. Det er en kapbåd - tror af mærket Nelo, men kan ikke lige svare på hvilken model... Til gengæld har jeg netop købt mig min helt egen kajak fra ny - en Nelo, Viper 46 - som er en let kapbåd/overgangskajak, men stadig rimelig "stabil".. Jeg har kun været ude i den få gange, men er superglad for den! Kan være jeg får tid til at poste et billede inden alt for længe... lige nu er jeg ikke god til at prioritere tid til "computerstuff" ;-)
  19. Motion i balance™

    Pyha, tilbage igen efter 3 ugers rundrejse i Canada i autocamper. I alt blev det til omkring 4200 km i Alberta og British Columbia. Til gengæld er det ikke blevet til meget løb eller lignende. Blandt andet fordi vi på det meste af turen har boet i bjørneland, og bjørne ser løbere som bytte. Derfor holdt jeg mig i skindet de fleste dage (har dog fået småjogget lidt for at holde benene i gang). Canada kan anbefales som ferieland. Her et billede af høvding med billedskønne Lake Louise som baggrund.
  20. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning i abeskuret: Siddende skulderpres med stang - 10x50kg, 10x50kg, 3x80kg, 3x85kg(PR), 5x75kg, 5x75kg, 5x75kg, 5x75kg, 5x75kg(5erne med 75kg var med 20 af kiloene hængende i elastikker på siden for at gøre det lidt sjovere ;-)) DB curls - 6sæt x 10-20reps (Sidste sæt med occlusion og All Out samt dropsæt) DB laterels - 4sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Mave på hyperext bænk - 4sæt x 25reps Bulgarsk split squat - 3sæt x 15/15reps Triceps med elastik - x en masse Cardio: Kb snatch - 100reps med 16kg i en køre. Meget lang tid siden jeg har lavet denne øvelse så 16kg er en udemærket vægt pt. Pulsen kom ihvertfald fint op. Sygt nok at tænke jeg har lavet 10min test med 24eren. Tænk jeg har været så ond mod mig selv :-S Udemærket træning idag med muskelgrupper jeg gerne vil have mere volumen på og gode gamle opkastgivende kb snatch.
  21. Langt pokker i MOL

    Jeg ville have trænet efter arbejde i går men kroppen var mærkelig. Lå også minus 2000kcal, så måske ikke så sært. Og fik rettet lidt op på det i nat. I morges ringede vækkeuret så lidt over 6 og en tur i FW Squat/frontsquat skiftevis: 10 x 5 x 50 ss Soleus: 4 x 25 x 30 Og derefter med Kropshævninger, uh-greb: 4 x 5 Læg i benpres: 6 x 20 x 215 Liggende lårcurl: 5 x 10 x u5 Brystpresmaskine: 4 x 10 x 120 Skulderpresmaskine: 4 x 10 x 75 Rear Deltoid: 3 x 20 x 27 lidt gøgl for biceps og forsigtig test af mavemaskine og hyperextensions.
  22. Nice and clean power building

    18 August 2018 Boksen Farmer squat (elavated squat med 2x70kg farmer kufferter) 5x 7x 7x 8x 5x
  23. For meget sukker gennem frugt og grønt

    Tak fo svar. Det tænker jeg sgu egentligt også. Det ville da være fuldstændig at blive bedt om at spise færre gulerødder for at være sund :p
  24. Langt pokker i MOL

    Ca 75km. Min debut i at finde ud til Flyvestation Værløse, hvor jeg på vejen derud troede at jeg var kørt forkert og vendte for så reelt at køre forkert. Men det lykkedes. Der gik lidt inden jeg begyndte på mine intervaller, for der kørte en bil rundt og lavede ting. Inspireret af Kermits log, tog jeg hul på en stribe 40/20 startende ved min formodede FTP på en sjat over 300w. Planen var at hælde 5 watt på i hvert interval, men det er for længe siden jeg har kørt efter watt og var ikke ret dygtigt til at ramme hvad jeg sigtede efter. Nogle gange lykkedes det og andre gange hoppede jeg op til 20 watt. Fik kørt 22 stk og de to sidste pænt over 150% ftp for at vride det sidste ud. Jeg ER en idiot at jeg har sigtet så meget efter fællestræning hele sommeren, for hvor det meget sjovere at køre intervaller når man er ude på kanten end bare daffer raskt til. Ryggen tog det pænt indtil medvinden på Roskildevej. Den kan køre langsomt og hurtigt men ved moderat kørsel sidder jeg åbenbart så det trykker på en nerve, så jeg får pisse ondt i den ene balle. Heldigvis piv modvind det sidste stykke hjem så den nåede at blive god igen. Totalt fedt med DDR-intervaller igen - også selvom det var lige tidligt nok for et B-menneske (stod op 7:20 for at nå det inden arbejde)
  25. Got legs?

    Du skal da have en Ridley Noah https://webshop.velowear.dk/ridley/106-894-ridley-noah-sl-disc-ultegra-di2.html#/45-cykelstorrelser-xs/115-cykelfarver-midtnats_bla_sort_lime Inspirationslink... Du skal selvfølgelig opgradere til bedre gruppe.
  26. Nice and clean power building

    17 August 2018 Boksen Fatbar pres (clean på første. 50mm aksel) 8x53kg 8x53kg 8x53kg 10x53kg 10x55,5kg
  27. For meget sukker gennem frugt og grønt

    Hvis det passer med de 1,2 gr. protein pr. kg kropsvægt, og du har det kalorieindtag, du sigter efter, får du ikke for mange kalorier fra kulhydrater, og hvis du ellers også får sundt fedt, vil jeg se stort på den sukkergrænse, når det er frugt og grønt, du får det fra. Der er ingen grund til at være sukkerforskrækket, hvis kosten i øvrigt er, som den skal være.
  28. Langt pokker i MOL

    Godt din ryg er i bedring. Ondt i ryggen er noget skidt.
  1. Load more activity