All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Tinapigens log!

    TUSIND TAK!
  3. Tinapigens log!

    Lørdag d. 30. november 2019 Boldøv. fra coredvd. Rengøringsgejl og juleoppyntning med drengene. Søndag d. 1. december 2019 Morgenkajaktur: 12 km på fladt vand. 2x5 km cykling med krykke, da Lauge skulle til håndboldkamp i Sydhavnen. Fik lavet en masse på projekt fotokalender - måske jeg en dag lærer ikke at vente, så der skal udvælges blandt et års usorterede billeder.. Mandag d. 2. december 2019 Arbejde lang dag + arb videre på projekt kalender - done :-) Tirsdag d. 3. december 2019 Fridag :-) Dejlig morgenkajaktur igen. Først meget roligt vejr, derefter mere bølget. Distance ca 16 km tror jeg, tid 1:50. Fra havnen ud til møllerne ved Avedøreværket, to gange langs øen i sidebølger, da lige følte mig lidt "utryg" et kort øjeblik, ind til Sjællandsbroen og retur langs Valbyparken. Pænt med tilløbsbølger fra kanalen langs hele Valbyparken! Var med min kære kæreste i Hvidovrecenteret og handle..men selvom med krykker, endte det med at være øv mht anklen - og gik ikke meget rundt og uden at "bære". Synes ellers generelt at anklen er i svag bedring, men den skånes også meget... Onsdag d. 4. december 2019 Core: Pilatedel. Kort arbejdsdag, da tid hos ortopæd på Gildhøj til tolkning af MR m.m.: Øv, øv - synes ikke, at det var særlig opmuntrende. Det gode, der er sandsynligvis ingen mus, da heller ingen låsningssymptomer - men får tjekket det med ultralyd i næste uge, da man ikke kan vurdere dette sikkert på MR. Hvad må jeg så: det der ikke får det til at føles værre efterfølgende! Det må jeg selv føle mig frem til. Der kan ikke gøre noget for at speede det op, udover ikke at overbelaste det. Kan ikke spå om, hvor lang tid det vil tage. Så længe det går lidt fremad, er det godt. Det lød til, at det snildt kan tage nogle månederne endnu uden at være "mærkeligt".. Sørg for at holde dorsoflexionen ved lige - og evt let udstræk... NSAID gør sandsynligvis ingen forskel.. Så buhu...blot fortsat aflastning efter gefühl...og tålmodighed... Fik taget et foto af MR billedet, jeg har vedhæftet: det er den hvide plamage i nedre del af tibia/skinnebensknoglen samt væske i recessen lige foran/nedenfor. Således så det ud 5 uger efter skaden skete. Det gør det lettere at forstå, at det føles "belastet", hver gang jeg har gået/stået for meget - og nu lettere at tage hensyn til med en "diagnose"... Torsdag d. 5. december 2019 Stod nok lidt for meget på arbejdet i dag..hvad man dog ikke gør for de dyr... Er ved at være godt træt af min ankel. så tog til BJJ - men kun den tekniske del og teamede op med en bette purk mindre end mig ;-) - Ingen rul - så ingen sved på panden Nåede to sæt pullups inden træning: 1x15xbw + chins: 1x3x 4 stops af tæl til 5 på vej ned til strakt... Nu er indersiden af min v. albue begyndt at have et ømt punkt a la ømt som et blåt mærke - men det er nok en begyndende golf/tennisalbue pga krykkerne.. Øvelser: 2x10x1 kg? for "underarme" i forskellige retninger.. Anklen en anelse hævet/irriteret? Tror har gået/stået for meget, selvom mest med krykker. SAUNAGUS - da det helbreder alt og man slapper fuldstændig af - krykken med denne gang! Lørdag d. 7. december 2019 Coredvs. 1 time Småøvelserne for albue/underarme En langsom cykeltur med Thore inden solen gik ned for at få lidt luft og tjekke cykelfølelsen igen. En masse småkagebagning med ungerne... Er ikke på ibuprofen mere. Kan ikke rigtig fornemme nogen særlig fremgang med anklen og nu siger "armene" fra til krykkerne... det er da bøvlet..at "så lille en skade kan besværliggøre så meget". Nå, fortsætter med krykkerne og finder nok på at få aktiveret mig selv, når jeg lige får fundet det gode humør frem igen og lagt langt selvynken ind i skabet igen. Så slemt er det jo heller ikke, det går væk igen og jeg har meget andet at være glad for i mit liv! Tålmodighed og flyt fokus, kære Tina!
  4. Langt pokker i MOL

    .... der var strømmen så gået igen. Jeg fik fat i tilkaldevagten og efter at have vist ham hertil hovedtavlen, hvor jeg havde en ide om hvor den var gal, samt genindkoblet vandvarmere mm i de to vogne, fik jeg carte blanche til at genindkoble strømmen hvis den røg igen. Det gjorde den ret hurtigt et par gange men nu har jeg ladet toiletvognen stå død og umiddelbart holder strømmen - der er også toiletter i badevognen. Trods jeg var ude og pille sidste gang strømmen forsvandt lidt efter midnat, så vågnede jeg 7:50 og kunne have taget til banecykling. Men jeg følte mig småsløj og sov videre. Da jeg vågnede igen var jeg stadig off, så ingen træning i dag og heller ikke i morgen. Der er julefrokost efter banecykling på tirsdag - der vil jeg ret gerne med hvis helbreddet ikke er helt skævt. Det er næsten irriterende at jeg ikke bliver rigtigt syg og får det overstået i stedet for så længe at tage tilløb.
  5. Motion i balance™

    Har for øvrigt lige bestilt nye skivebremser fra Cykelgear.dk. Det er bare de billige fra Force, der sidder på vintercyklen, men de er godt slidte og bremser ikke ordentligt, så nu skal de skiftes. Jeg bliver nok aldrig fan af skivebremser. I det her regnfulde vejr bliver der tit slynget meget fint sand og diverse småting med rundt i skiverne og så rumler og skramler det lidt. Jeg har nogle gange stoppet og drejet hjulene rundt, og de triller fint og uhindret rundt. Men indimellem sidder der noget og 'synger med' i skiverne. De er også mere besværlige at servicere og i det hele taget at have med at gøre, så på raceren bliver det sgu et nej tak herfra.
  6. Motion i balance™

    Kortede søndagens tur lidt af på grund af kombinationen af halvhård blæst og rigeligt med vand fra oven. Ellers har ugen været god, fordi jeg har prøvet den struktur af,. som jeg kunne forestille mig, at de kommende uger kunne være bygget op efter. Med en skæven til Joe Friels opsang i bogen Fast after 50 har jeg nemlig sneget en ekstra dag med nogle kortere intervaller ind, og det har fungeret godt. Ugens program: Mandag en lille løbetur med pitstop i FW til lidt styrketræning Tirsdag en 9 km løbetur i 4:52/km-tempo Onsdag cykeltræning med 4 afsnit med hhv. 30/30 ryk og 40/20 ryk Torsdag samme program som mandag Fredag en kort cykeltræningstur med fokus på høj kadence (det lykkedes ikke rigtigt) Lørdag en tur på Avedøre Holm med 3 lange intervaller på Kystholmen Søndag en længere tur, der dog som nævnt blev kortet lidt af Se, på den måde er der en dag med korte ryk og en dag med lidt længere intervaller plus en dag med en længere tur for udholdenhedens skyld. Det dækker nogenlunde de vigtigste ting af fra bogen. Jeg har så suppleret med en cykeltur, hvor fokus er på kadencen, for den skal stadig i vejret (denne uge har ikke været så god på den front). De øvrige dage har jeg jogget og løbet, og det bliver jeg nok ved med. Dels er det godt for lænden (som jeg ikke længere har problemer med). Og dels er det godt at 'have i baghånden' , hvis vi pludselig får en fimbulvinter, hvor det er fysisk udfordrende at komme af sted på cyklen. Sneglatte veje med is på har sgu aldrig været min kop te. Vi må se, hvordan de kommende uger og måneder folder sig ud. Meget afhænger af vejret.
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndags træning i abeskuret: Mave liggende DB leg curls - 12x20kg, 12x27,5kg, 12x27,5kg, 12x27,5kg Isolated DB curls - 4sæt x 12reps med 19kgs Sumo dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 10x150kg, 10x150kg (10kg mere end sidst) Bænkpres - 10x60kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg KB press - 5x20kg, 5x24kg, 5x20kg Air bike - 10min (10sek on / 20sek off) Fin runde. Faktisk meget rart at starte med et par isolationsøvelser. Rar gammelmandstiilgang. Airbike var lækkert. Også klamt. Men 10sek var til at håndtere. Pulsen kom stadig godt derop af.
  8. Last week
  9. Hver dag er hver dag!

    En hurtig update: I søndags lavede jeg 3 x 5 @ 175 kg i squat og 3 x 4 @ 150 kg i bænk. Mandag blev det vist til 3 x 3 @ 190 kg i dødløft. Squatten var en all time rep PR. Jeg har lavet samme sæt og kg før, men det var med mine tykke knækogere.
  10. Langt pokker i MOL

    Stadig småsnottet, så aflyste besøg hos mor for ikke at risikere evt smitte - hendes helbred er ikke super godt, så..... Det er dog ikke værre end at jeg hoppede 45 minutter på turboen. Reelt ville jeg have kørt i z 2 men det er altså for kedeligt at ligge med samme belastning konstant, så skiftede mellem at ligge i bunden af 2 og bunden af 3. I morgen er der banecykling kl. 10-12. Hvis jeg vågner på den tid håndværkerne begynder at larme (7:30 og det har jeg desværre gjort også de dage de ikke har larmet ) tager jeg på banen og ellers bliver det Zwift igen. Jeg har fået en lille fiber i venstre balle men regner ikke med at den vil drille. Vægten er mere under 92 end den er over og det er jo dejligt at den omsider kravler nedad, især når jeg stadig kan putte lidt muller på kroppen. Armene er ikke tilbage på 40cm men der mangler ikke meget - jeg tror den frie leg i DSBs træningsrum alligevel gør noget godt, selvom ikke alt er helt efter bogen. Nå nu må jeg hellere komme ned i badevognen, så jeg er klar til 4 afsnit af “Huset”
  11. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    ....I abeabeskuret: Air bike - 30kcal (1min og 3sek) Air bike - 4min interval 10sek on/20sek off (40kcal forbrændt) Air bike - 30kcal (57sek) Pønsede først på en 100kcal på tid. Men nej nej nej... Kvalmende hårdt. Der er min form ikke nu. Men fik da lavet 100kcal ialt. Indenfor Ca. 7-8min. Lynrunde.
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Pullups (Wide grip) - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt) KB press - 10x16kg, 10x24kg, 10x16kg, 10x24kg, 10x16kg Stille og roligt..
  13. Langt pokker i MOL

    Fin hård overkropstræning i går med lidt ekstra legetid på armene. Det skifter lidt mellem at jeg føler mig rask, er småsnottet, så rask og lidt ondt i halsen. Men i FW før arbejde: Tåhævninger på et ben: 30 x bw+20, 30 x bw+20, 30x bw+20 Hexbarsquat: 12x100, 12x100, 12x100 Hacksquat med en ben: 6, 6, 6 Siddende lårcurl: 8x55, 8x55, 8x55 Der var god stemning i frivægtrummet. Der er to unge kvinder som er svære at undgå at lægge mærke til - iser den muskuløse af dem, for hun render tit hen til et spejl for at flexe og det er nu ikke så tit damerne gør den slags. Og så står de tit og snakker i gangvejene så man ikke lige kan komme forbi dem. Nå men den lille skulle dødløft for første gang og puha hvor hun krummede i ryggen. Hendes indvandrerkæreste kom styrtende og stoppede hende og det gik op i ret meget grin fordi hun blev ved at krumme ryggen. På mystisk vis røg jeg med i det og på et tidspunkt har hun prøvet mange!!! gange og kæresten har lagt skiver under og hun opgiver. Jeg er færdig med min hexbar og får sat den op til hende og vupti, så ser det fint ud. Ikke helt samme øvelse men bedre end ingenting. Først da jeg er færdig med min hack stopper hun med hex´en, så helt tosset var min ide nok ikke. Og så helt rart at udveksle ord med andre uden det er mega akavet - ikke særligt tit det sker. Når jeg kommer hjem tænder jeg igen for al varme i lejligheden og håber at få sovet godt til i morgen der bliver træningsfri.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag i abeskuret: Air bike(opvarmning) - 5min Bend over Rows - 6sæt x 12reps med 100kg Supersættet med Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x110kg Air bike (intervaller) - 20on / 40sek off. 6min ialt. Kææææft det var hårdt. Lå i fosterstilling og hyperventilerede bagefter. Fedt nyt redskab. Fin runde
  15. Doktorens log

    Hip thrusts 80 kg x 5 (0212) 120 kg x 12 + 10 sek isohold Fokus på perfekte reps D. Holds 60 kg x 10/10 sek per hånd Push-ups Kv x 5, 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 5 (0201) Dropsæt Kv+60 kg x 12 -> 40 kg x 3 -> 20 kg x 3 Pull-ups Kv (113.7 kg) x 10 Inverted rows (0312) Kv x 10+3 Maskin laterals 70 x 23 -> 60 x 4 D. Pull-overs 29 kg x 17
  16. Motion i balance™

    Nå, første tur på cyklen igen efter en uge helt uden cykeltræning, og jeg er glad for at meddele, at kæden blev på plads Det var godt nok en fornøjelse at være af sted med sådan en helt frisk kæde-/kassette-kombo, hvor det hele er nyt og godt fedtret ind. Og så er det jo stadig fantastisk vejr at træne i, hvor det meste af landskabet stadig står grønt. Gad vide, hvornår vi får noget, der ligner vinter?
  17. Langt pokker i MOL

    Hip hip..Jeg har fået vand og afløb i køkkenet. Det gør alligevel alt en del lettere. Jeg har lige afsluttet en gang Swift. 8 x 40/30 + 8 x 40/20. Jeg skal dog stadig ned i badevognen for at blive ren før jeg tager på arbejde. Der regner jeg med at træne overkrop
  18. Got legs?

    Ja, der bliver stadig cyklet lidt. Jeg har siden oktober måned været til osteopat for at se om det kunne rette op på noget. Det er lidt begrænset, men føler at der er sket en lille forbedring. Der er kommet et par learnings derfra, og ifølge osteopaten er mit venstre ben "snoet". Højre ben er snorlige, men venstre går nærmest i alle mulige retninger på en gang, hvilket i sidste ende belaster min hofte. Teorien er at det er sket efter mit styrt sidste år hvor jeg også slog hoften, som måske har skubbet lidt til mit bækken og så er det ellers bare gået derfra. Jeg har set de historier med styr der knækker pga. sved og sådan, men det ligner også lidt ekstreme tilfælde. Og jeg tror egentlig mere det bunder i at folk generelt er alt for dårlige til at skifte deres styrbånd regelmæssigt. Gør man det et par gange henover vintersæsonen, så skal man nok opdage om der ligger et lille saltlager under båndet. Jeg kører stadig med sommercyklen på hjemmetræneren Træningen består i øjeblikket af 2 ugentlige hverdagstræninger på hjemmetræneren hvor jeg egentlig bare prøver at køre nogle intervaller der skal hjælpe med at få mit niveau op igen, og så en ca. to timers tur lørdag og forhåbentlig det samme søndag. Søndagen er lidt afhængig af hvad der ellers er af planer for dagen. Det er jo det med at man skal have alle ens prioriteter til at gå op i en højere enhed. Uheldigvis er jeg blevet ret tung henover det seneste halve år. Da jeg startede nyt job i marts måned vejede jeg lige omkring de 80 kg. Nu ligger jeg alarmerende tæt på de 90, og det er alt for meget for min relativt lave højde. Der er en række årsager til - nyt arbejde, en del sygdom, problemer med at få trænet regelmæssigt etc. Nu skal der lidt fokus på at få smidt nogle kg, for jeg tror også at min krop lider lidt under at slæbe rundt på den ekstra vægt.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Tabata jumping lunges - 4min (ad, det er sgu klamt...) Tabata pushups/hillclimbers - 4min (knap så klamt men lokalt syrer klamt stadigvæk) Løbebånd - 2km (10min) Det er sgu hårdt for mig at holde sølle 12km/t over 2km. Det burde være nemt. Men ok. Det var fint jeg holdt ud. Det tager jo tid at starte løbebåndet så for at indhente det tabte skal farten også nærmere være 12,3km/t eller deromkring. Dejligt. Det er jo faste dag idag. Det gør jeg hver tirsdag på nær nogle enkelte undtagelser. Det fungere ok. Sundt nok lige at mærke lidt sult og komme lidt ned i ketosen.
  20. Langt pokker i MOL

    I går frøs jeg konstant og var øm i halsen og frygtede at jeg var ved at blive syg - sker jo tit i træningspause eller ferie fra stresset arbejde, når immunforsvaret drosler ned. Meget u-Greta´sk har jeg knaldet fuld skrue på alt varme incl min varmeblæser. I går aftes tåhævninger på et ben fra plant gulv: 50, til fail for vanstre - vist lidt over 40 I morges lidt i tvivl om jeg skulle tage til banecykling eller ej, for det gik bedre med helbred men det var ikke super. Det viste sig at jeg ikke havde feber og tog afsted. Ok opvarmning - ret lang 3 x 20 omgange progressivt med meget roligt udlæg. Til sidst en 4-4 med 8 omgange nede på sort. Jeg gad egentlig ikke men blev lovet højt og helligt at der VILLE blive restitution på den blå så jeg kørte med alligevel. Da jeg ligger på 36 råber de at jeg skal sætte farten op - så er det jo ikke restitution. Ikke for mig, i hvert fald. De 4 omgange oppe ved barrieren kører jeg på 90-95% og har sat dem med en halv omgang da jeg er færdig. Jeg hægter mig på igen og resten er der ingen tempoforskel mellem restitution og interval. Men det vidste jeg jo godt og var derfor jeg ikke gad køre med. Der er ikke rigtig nogle ryttere til næste træningshold og der må jeg også gerne køre, så jeg fik kørt en håndfuld sprint-indløb i tekniktempo. Lidt trilleri på fortovet - der var 3 “nye” der var dukket og jeg kunne ikke lige få min fede røv ud på banen.... men så kørte den ene en flyvende 200meter og så kunne jeg jo også, så ned og skifte tandhjul bagerst. Op på banen hvor jeg fik 4 ekstra runder ved barrieren indtil jeg var sikker på at kunne spurte uden at komme i nærheden af de andre. Det blev alligevel kun en 175meter da de to ungdomsryttere kørte og snakkede og sejlede over meget af banen. Trods trætte stænger gav det ny hastighed-PR i gear 51-13 (udover dengang Dior gav mig dernypace). Så virkelig dejlig afslutning efter de sidste pauvre træninger på banen. Jeg fik også sat ny sadel på og indstillet højde og hældning - jeg tror det fungerer fint som den står nu. Sadlen er egentligt fejlkøb men det kunne være at jeg skulle få en magen til på tricyklen, for man klistrer godt fast på den. Måske jeg ikke hele tiden glider frem, som jeg gør med den der sidder på nu, hvilket reelt er ret irriterende. 51km på kontoen
  21. Motion i balance™

    Jamen, jeg blev sgu også lidt bleg, da det skete. Men nu er det længe siden, og jeg har lige monteret frisk kæde og kassette, så jeg er klar til at stævne ud i morgen igen efter min off-uge. Jeg havde faktisk indkøbt kæde og kassette til montering i juledagene, for de skulle alligevel skiftes ud, så det hele lå på lager. Ja, Friel er skam klog nok, og jeg har læst 'Fast efter 50' som en opsang til os gamle motionister og sportsfolk, der alt for ofte forfalder til noget komforttræning, som er 'langt og langsomt'. Hans opskrift er i hvert fald at komme meget mere intervaltræning ved høj puls ind i programmet, og det vil jeg da skrive mig bag øret. Hans påstand er, at formen/den maksimale iltoptagelse/farten daler støt, hvis man bare hyggetræner. Så kan det godt være, at man tilbagelægger mange kilometer, men hvis det er i komfortzonen, så daler formen ret meget med alderen. Der skal noget mere til, og man kan åbenbart forhindre formnedgangen dramatisk ved at træne mere målrettet med flere hårde pas og flere intervaller. Det skal naturligvis doseres og periodiseres alt efter sæson, mål osv. , men groft sagt lyder hans opskrift på at supplere mængdetræningen med tempointervaller (som man kan holde i 3-5 minutter) og intensive intervaller (over 30-40 sekunder). Nu hvor min egen grundform føles fornuftig, vil jeg prøve at snige nogle af hans forslag ind i de kommende 2-3 måneder.
  22. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x140kg, 10x140kg Hip thrust - 4sæt x 10reps med 100kg Mave liggende DB leg curls - 4sæt x 10reps med 20kg (ny øvelse. Troede faktisk det var en lorteøvelse men HalfThor aka verdens stærkeste mand laver den så den måtte prøves) Siddende skulderpres - 10x50kg, 6x60kg, 6x70kg, 8x80kg(Hov, udligning af PR. Ikke forventet da skulder ikke er trænet så meget og jeg har smidt et par kg) DB laterels - 12,10,8reps med 19kgs Supersættet med Siddende skulderpres - 12,10,8reps med 50kg Fin lille hurtig runde. :-)
  23. Earlier
  24. Vestjysk dagligdag

    30-11-2019 Løb: 13,30 km 1h23m08s Vel nærmest det man kalder en "sumpe tur" Bare lige så stille løbe i landskabet. 1-12-2019 Yoga 1 time Flow yoga i varmen. Jeg bliver pinlig bevist om mine svagheder! Både mht. mobilitet og styrke.
  25. Langt pokker i MOL

    Nej, den er sgu ikke Greta-godkendt
  26. Langt pokker i MOL

    Det var da en fin debut - tillykke til jer begge to. Surt med Zwift - det gør bare meget sjovere at trampe løs indendørs. Min ipad var faktisk også for gammel da jeg ville begynde. Udover at det var irriterende penge til en ny, så er den hurtigere end den gamle, så det var egentlig OK at få den gamle af vejen, når den umiddelbare irritation havde lagt sig. Men Greta synes jo nok ikke om den slags fornyelser
  27. Langt pokker i MOL

    Omsider fik jeg lov at skrive - ellers blev rammen om skrivefeltet bare blå når jeg trykkede på den. Men den grønne knap oppe i højre hjørne virker realaktiver ofte, når man ikke er på den nyeste side. Jeg fik kørt en time i zone 2. Først meget jævnt men Zwift crashede og måtte genstartes og den genoptog turen på en anden rute med en masse bakker og derfor lidt flere udsving. Ret kort efter gik jeg helt kold og faldt i søvn og sov lidt over 2 timer. Men en dejlig dag i dag hvor der hverken var håndværkere eller jeg har skullet på arbejde. Det er næsten 3 uger siden sidst med sådan en sumpedag I morgen står den på tøjvask og en rutinetur til kiropraktor - næste træning bliver cykelbanen på tirsdag og derfra holder jeg træningskæden stram igen.
  28. Langt pokker i MOL

    hmm, jeg er stadig ikke på Zwift. Umiddelbart kræver det vist en halv dyr trainer (direct-drive) og så skal jeg også have en ny skærm for at afvikle software, men det er nu ret inspirerende at læse om dine træninger, så overvejer stadig... Debuterede i øvrigt i parløbskonkurrencen lørdag (med lillebror). En ok 5. plads. Der var lidt forskelligt +-, så god erfaring til fremtidige stævner! Vi bliver vilde hvis vi begynder med semistruktureret træning ;-)
  1. Load more activity