All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Motion i balance™

    ... oh, and by the way, så har jeg har skåret et kg yderligere af vægten, så den p.t. ligger på 75-76 kg. Det er altså en rigtig fin vægt, hvor jeg befinder mig godt. Den skal ikke være så meget lavere, hvis jeg ikke skal se alt for afpillet ud. Men hvert kg kan mærkes, når man løber i stedet for at cykle, så jeg føler mig ganske let til bens nu.
  3. Nice and clean power building

    Igår Bænkpres 3-2-0 3x120 3x125 (En form for PR tror jeg. Men kænpe airbutt på sidste reo) 3x122,5 2x3x120 Box squat 2x5x120 1x5x125 1x5x130 1x5x135
  4. Yesterday
  5. Motion i balance™

    Efter første uge tilbage ved fladfodsløb må jeg sige, at det går uventet godt. Jeg kan sagtens huske teknikken, holder stort set samme tempo i forhold til de almindelige løbeture tidligere, og har i denne omgang faktisk slet ikke de ømme lægge, som tidligere kunne gøre overgangen til en tvivlsom fornøjelse. Jeg har da også holdt mig i skindet og løbet korte ture, så der er kun kommet 33 km i bogen, men det er lige meget lige nu. Eneste udfordring har været at klemme kadencen helt op på 180/min, hvor den burde være. Den ligger i starten af 170'erne som gennemsnit, hvad der dækker over, at jeg holder den i begyndelsen, og så daler den i løbet af turen, når jeg sløser. Jeg holder mig selv i ørerne ved at tælle takten over 30 sekunder nogle gange i løbet af turen. Spørgsmålet er, om jeg nogensinde kommer helt op til de 180, men lidt mindre kan også gøre det. Det er interessant at genbesøge denne måde at løbe på, og jeg må sige, at det kan noget. Indtil videre bruger jeg bar mine FiveFingers, men lige om lidt lander nogle Merrell Vapor Glove, der ser knap så outrerede ud. Jeg glæder mig til at sætte lidt tempo på i bakkerne i Søndermarken og med tiden også i skoven. For jeg vil nok fortsætte ad to spor, hvis det fungerer: De længere ture i adstadigt tempo kombineret med noget hurtighed.
  6. Last week
  7. Tinapigens log!

    Torsdag d. 23. september 2021 Chins: 2-4-6-8-10 x bw - tror det var denne dag.. Lang og travl dag på arbejdet samt blev lidt ekstra for lige at dobbelttjekke/se mere på nogle mikroskopipræparater fra en hævelse - inden patienten kommer igen morgen tidlig, da det er afgørende for det videre forløb... Fredag d. 24. september 2021 Cykling 24 km Klassetamtam på Quark eftermiddag og aften - så hurtigt hjem efter arbejde - pakkemad og spisegrej færdigt og afsted. Dejligt med udendørs arrangement og mulighed for at catche op på børn og forældre i Thores klasse. Vejret heldigvis bedre end torsdag ,så vi slap med en enkelt omgang "tung dug" ;-) Kun 3 mdr til jul - det har jo lige været sommer...som tiden flyver... Lørdag d. 25. september 2021 Cykling 18 km? Afleverede Lauge til håndboldskampe i Hafnia-hallen. Tog med lillebror i Valby vandkulturhus, da det ligger lige ved siden af - og han også gerne skulle motioneres - samt at det er længe siden vi har været i svømmehallen. Tog luksusudgaven med varmtvandsbassinerne med - og det var meget rart - for der var temmelig fyldt - pånær i svømmebanen.. Nåede selv lige hurtige 300 mg svøm - og lidt sauna udover rutcheture m.m. Derefter retur til håndbolden - og være der resten af dagen, da Lauge endte med at spille lidt med på alle 3 hold, - dvs 6 kampe - da han kan lide at spille målmand og det ene holds målmand var der ikke, så tjansen blev "delt ud". Det blev derfor lidt senere end forventet - og det krævede ikke megen overtalelse at få dem med ud at spise sushi -selvom de skulle cykle 3,5 km derhen (Roskildevej). Vi var forberedte til running sushi - men der var lavet om og skiftet navn (hvilket vi først opdagede bagefter, da samme tlf nr) - så det blev med bestilling via tablet og delvis "robot-servering" - af "Imi" en rød og hvid damerobot, der kørte langs en metalstribe i gulvet og drejede med sin serveringsbakke ud for den aktuelle modtager.. Der blev lidt længere ventetid, men til gengæld frisk og stort set hvad, der blev ønsket (vi måtte bare huske ikke at bestille mere end vi kunne spise!). Vi blev mætte og cyklede glade hjem igen. Søndag d. 26. september 2021 Cykling 13 km BJJ No-gi: En times tid med A: Virkelig godt. Vi var ikke så mange - tror også der er nogle til konkurrence... Fokus på half guard position om til underhook, og ud og låse med benet samt kontra til back step... + et enkelt rul uden tid..+ endte med at snakke en masse efterfølgende... Det er sjovt, det med kropsstørrelse...min rullepartner (som jeg ikke kendte før) svarede, at han hører til i vægtklasse 80 kg (var muligvis let under nu) - og jeg ligger selv omkring de 60 kg. I mine øjne var han ikke en af de "store" - men der er alligevel næsten 20 kg's forskel. Nå rigtig fin tekniktræning - selvom jeg glemmer alle navnene på positionerne..begynder dog at synes, at det går fremad alligevel.. Var egentlig på vej videre til kajakklubben, men så var klokken blevet for meget i forhold til, at der også skulle nås at handles, rugbrødene skulle bages i ovnen INDEN flütene - og havde bedt yngstesønnen komme hjem, så vi kunne lave mad sammen...plus en del andre opgaver, der var "udskudt"/stadig skulle nås i dag...øv altså - når jeg hellere vil noget andet ;-) Nuppede en hurtig PCR-test på vejen i stedet, da skal på kursus i Jylland igen i næste uge - denne gang bare en dag... Pullups: 2-4-6-8 x bw
  8. Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 12x18, 12x18 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x18, 12x18 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 25 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 - føles efterhånden som spild af tid Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25 Herefter fire ture på trapperne, magen til sidste gang Tåhævninger på to ben: 100 - der skal flere trapper til at riste læggene af men det var et forsøg værd Eftermiddagen tilbragt på altanen - mest med bare at nyde nuet i at sidde derude. Det var jo nok sidste gang i år og så er der ca. syv måneder til næste gang. Der kan ske meget på den tid. Held i uheld med armen, for ellers havde jeg givetvis haft vildt lyst til at cykle i det fine fejr og været ærgerlig over at have arbejdsweekend. Har fremrykket min kiropraktortid til morgen, så jeg stadig har DonJoyen på. Så bliver der ikke taget forkert fat, når jeg skal “foldes sammen”. Tager også en nuldag på tirsdag, så jeg ikke risikerer at blive snottet på trapperne og sabotere min fys-tid onsdag. Hæhæ
  9. Vestjysk dagligdag

    23-09-2021 Løb 7,1km 47m24s 24-09-2021 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 3 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 50kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 70kg. Bænkpres: 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg 3 x 10 x 50kg. Baglår (pure strengt maskine): 3 x (10+10) x 20 kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw. 25-09-2021 Trail løb 13,5 km 1h50m21s Skulle lige prøv nogle stier, jeg troede jeg kendte! Det blev en dejligt tur, men en del "navigation". Vil overveje og tage noget gps udstyr med.
  10. Nice and clean power building

    Ingen træning Fredag heller I dag Lørdag Floorpres 5x120 5x125 5x130 (Teknisk set en PR, men ret meget air butt på alle reps) 3x5x120 Konventionel Dødløft 5x140 5x160 5x185 2x5x170
  11. Langt pokker i MOL

    Nogenlunde samme styrketræning som jeg plejer. Herefter ud på trapperne. De 8 etager op i løb et trin ad gangen, alm gang ned og rask gang op med to trin ad gangen og alm gang ned. Tre minutters pause og så igen. Jeg begyndte at fedtsvede og smuttede hjem.
  12. Nice and clean power building

    Igår Bænkpres med stop 11x3x110
  13. Nice and clean power building

    Træningen sejler noget i denne uge Tirsdag: Closegrip benchpres 5x110 5x110 5x112.5 5x115 5x110 Hammergrip pull up 1x8xbw Chins 2x8xbw
  14. Langt pokker i MOL

    Ingen reel træning i dag men en laang dag med toilet-kig og nok i overkanten af 500 trappetrin. Læggene er stadig ømme og lårene var også flade til sidst, hvor jeg både var sulten og ret dehydreret. Til gengæld skulle jeg være færdig med selve toiletkontrollerne. Det bliver en nuldag i morgen, hvor jeg tager ind på arbejde og fylder data i regnearket. Så har jeg stadig tid at lukke evt huller, hvis jeg har glemt at notere et eller andet. Efter at have fyldt maven op, var det ind til tredje undervisningsdag med hollandsk. Efter de første to dage med at lære tal, alfabet mm jeg kan i forvejen, så blev der talt i dag og improviseret. Det højnede underholdningsværdien og nu begynder det at ligne det jeg håbede på, især fordi de to jeg var i gruppe med i dag, også kan lidt i forvejen. Onsdag = status på armen. Underarmen kan nu rotere stort set som den raske arm. Pege- og lillefinger er normale men de tre andre kører stadig trægt. Jeg har spist skyr med en teske (roteret en kvart omgang, ligesom spiseskeen i sidste uge). Der er flere ting nu, hvor det nu er svært ikke bare at gøre som jeg plejer men jeg holder naturligvis fast i at det er den anden arm der skal arbejde. Forhåbentlig er det kun en uge endnu, alt efter hvad “fyssen” siger. Der er sat 45 minutter af på onsdag - meget længere tid end jeg havde forventet, så forhåbentlig er der også tid til mine mange spørgsmål. Utålmodigheden vokser, som jeg kommer tættere på at smide DonJoyen og jeg prøver ikke at have alt for store forventninger til hvad jeg må. Men det ER altså lidt svært
  15. Tinapigens log!

    Hej Gregers, Du har ret i, at der stadig er nogen styrke tilbage...tak :-) Hurrah. Jeg blev bare ærgelig over, at der kun var til 8 chinups efter næsten 5 min's pause. De 15 er jeg ok med for nu. Jeg sammenligner mig mest med mig selv (fra tidligere)- og prøver at få motivationen tilbage for ikke at "spilde" alle de mange års "investeringer"...har bare været lidt ramt af "små-skavanker", hver gang jeg prøver - så jeg næsten ikke "tør" mere - og ikke har prioriteret styrke i flere år (eller støtteskulderøvelser...) Derudover synes jeg jo stadig, at det er en fed og effektiv all round øvelse...som jeg gerne vil blive ved med at være god til. Efterhånden er der kommet enormt mange seje og stærke atleter til også blandt hun-kønnet.. Sejt med din trappetræning!
  16. Tinapigens log!

    Onsdag d. 22. september 2021 Cykling 20 km Kajak: ca 11-12 km i dejligt solskinsvejr og slog følge med en (for mig) ny fra kajakklubben. Skøn tur ud til Møllerne og havnen ved Avedøreværket, langs Amager ind til kanten af kanalen og skråt over hjem. Ca 1½ time. Hoppede i havnen og tjekkede lige at entringsfærdighederne stadig er på plads - en gang til hver side. Ingen problemer med at komme op i min egen båd i smult vande. Badetemperaturen stadig ganske ok.
  17. Got legs?

    Haha, så skulle du prøve Strandvejen :D Nærmere reglen end undtagelsen :D
  18. Motion i balance™

    Spændene med fokus på løbestil, held med det. Løbeøkonomien ved forfodsløb skulle være rigtig god, efter hvad jeg høre. Kunne være sjovt at høre om dine km tider falder ved samme belastning. Ang sygdom: Jep, det er blevet hverdag igen, håber ikke det sætter sig på dig.
  19. Vestjysk dagligdag

    21-09-2021 Løb 6,5km 44m24s Stille og rolig eftermiddags tur.
  20. Motion i balance™

    Interesseret i en sang fra de varme lande? Jeg følte mig virkelig basket søndag og har siden været kuldskær og øm i den ene side af halsen. Lige nu tænker jeg, at jeg har noget sygdom stående i kroppen, som har været medvirkende til, at jeg alligevel gik så meget i brædderne til Cph Half. Den yngste søn og kæresten var forbi for nylig, og de har været nede med forkølelse og virus i en hel uge, og jeg kan høre rundt omkring, at der er fravær på grund af sygdom = god gammeldags forkølelse og lignende. Det virker som om, at normaliteten - også på den front - er ved at vende tilbage. Nu har vi haft halvandet år, hvor stort set ingen har været syge. Så nu hvor corona er ved at være udfaset, og folk slapper mere af, kommer de gode gamle sygdomme rullende igen. Jeg var i en Føtex den anden dag, hvor jeg simpelthen ikke kunne finde håndspritten ved indgangen. Ja, ja, det er en melodi spillet på verdens mindste violin, men jeg følte mig sgu lidt sløj søndag, så måske har det en helt naturlig forklaring. Heldigvis plejer min sløjhed aldrig at udvikle sig til andet end lidt let utilpashed, hvor jeg er kuldskær og uoplagt igennem nogle dage.
  21. Tinapigens log!

    Nok de færreste (og især kvinder), der lige trækker 15 pullups op af hatten og konkluderer at man er ude af træning. Jeg ved godt at roere er noget særligt på det område men stadig
  22. Tinapigens log!

    Torsdag d. 16. september 2021 Cykling 28 km Træt, men heldigvis en lækker kort dag - og fik uanmeldt en tid hos en frisør og fik klippet håret, der virkelig trængte... Bjj: senere end normalt. Først ½ times selvtræning med et par få andre inkl fik vist et par teknikker fra side control, derefter M som coach og et lille bitte hold grundet sygdom. Fine teknikker bl.a. fra ryggen: trick med at dreje hovedet samt overgang til twister... Fredag d. 17. september 2021 Cykling 17 km Pakke og af sted til sommerhuset. Lørdag d. 18. september 2021 En dejlig rolig dag med bål, lidt havearbejde, en tur på lossepladsen og lidt praktisk. Fik dertil læst op på nogle kursuspapirer angående luftvejslidelser og diagnosticering heraf...da det jo både er årstiden herfor - og stadig ikke et helt let område. Fik hygget med en lille malestund ude i eftermiddagssolen med kæresten og kombineret med et par dejlige glas rødvin. Virkelig hyggeligt og afslappende, selvom det kræver meget mere træning og talent for at blive andet end "tidsfordriv".. Søndag d. 19. september 2021 Mere orden på bålpladsområde og haven. Slackline: det går bedre med vendinger :-) ½ times coreøvelser udendørs - inkl bold og plankeøvelser. Travetur på overdrevet til stranden og retur Mandag d. 20. september 2021 Cykling 28 km Dejlig mandagstravlt - med en akut kattefødsel, der lige krydrede det meste af dagen sideløbende med dagens øvrige patienter. Tirsdag d. 21. september 2021 Cykling 19 km BJJ: Back to normal. Nåede lige to sæt pullups inden træningen startede: pullups 1x15xbw, chins: 1x8xbw - uh, er stadig ude af træning... En times teknik - teamede op med en ny pige. Backtakes fra turtle. En times rul. Ah, masser af sved på kroppen, men også nogle teknikker, der for en gangs skyld virkede...på de mindre garvede ;-)
  23. Earlier
  24. Langt pokker i MOL

    Jeg er også positivt overrasket over det som træning. Det er meget anderledes og MEGET sjovere, end at slæbe mig op på tredje, når jeg er på arbejde. Jeg er dog bekymret for om knæene er glade for en 180 grader vending hvert ottende trin - jeg tror ikke det er sundt i længden. Jeg ved det selvfølgelig ikke men instinktiv virker det ikke “rigtigt”. Så snart jeg må sidde på en cykel, så er trapperne et overstået kapitel. Jeg tør ikke tage chancen for at gå i stykker med noget, der igen er evigheder om at hele. Jeg har ingen lange stadiumtrapper el lign i nærhed og det er ikke realistisk at jeg skal bruge længere transport til/fra trapperne end jeg bruger på dem. Det bør også være varmere, sådan som jeg bliver gennemblødt af sved. Lidt ærgerligt men så længe jeg bytter det for noget andet godt, så er det vel OK. Halsen stadig lidt øm men snotten var kun en morgenvisit. Har fundet vandkogeren frem og bæller te i rå mængder. Det er længe siden jeg sidst har drukket te og er helt hyggeligt. Kroppen skal ikke snydes for energi sådan som jeg har det i dag men fra i morges skal der strammes op, sådan som vægten er stukket af. Jeg stoppede med at tælle kalorier i lørdags da jeg spiste hos kollegaen, så jeg ved godt hvad der skal til.
  25. Langt pokker i MOL

    I tidernes morgen i de par år, hvor jeg løb mere seriøst, brugte vi tribunetrapperne på Østerbro Stadion til trappetræning. Det var skiftevis lynhurtige små skridt, hink, hop, to trin ad gangen og alle mulige andre kombinationer. Super effektivt til at opbygge noget styrke og god koordination.
  26. Motion i balance™

    Altså, hvis man abonnerer på natural running/forefoot running/whatever, vil man jo sige, at det er al teknikken, der er kommet i vejen for den naturlige løbestil à la barfod. Løbeskoene fra 1970'erne og fremad blev mere og mere tekniske og støddæmpende, så foden til sidst er blevet 'frataget' al sin naturlige fleksibilitet og styrke. Er der noget i vejen med foden, kan man derudover få indlæg, der passiviserer foden endnu mere og bare gør den endnu mere slap. Det ender hurtigt i en religionskrig, hvor fortalerne for de nyeste, avancerede løbesko vil sige, at de fremmer den gode løbestil, skåner biostilladset og modvirker skader. Mens fortalerne for upolstret fladfodsløb vil sige, at vi skal skrælle det hele væk for at give foden mulighed for at blive naturligt stærk, for den kan sagtens finde ud af noget så natruligt og medfødt som at sætte i løb. Vi er jo født til det. Jeg gider ikke rigtig kaste mig ud i den diskussion for alvor, men lad mig sige det på den måde, at da jeg omkring 2010-11-stykker kom i gang med at løbe på flad fod og opbyggede en fornuftig form på den måde, fik jeg rent faktisk nogle sindssygt stærke fødder. Det var virkelig påfaldende. Og før Nike lavede deres vaffelsål, løb alle - også langdistanceløberne - på fuldstændig flade konvolutter. Og det gik jo endda. Som nævnt er jeg gået på kompromis siden og er faldet sådan lidt halvt tilbage til konventionelle sko - dog som regel running flats - i takt med nogle ambitioner om at løbe ræs. Men nu er de ambitioner ikke rigtig til stede lige nu, hvor det hele står lidt i stampe, og så tænker jeg, at det er sjovt at genbesøge denne her dille, der stille og roligt døde ud efter nogle år. I søndags til Cph Half så jeg kun én på bare fødder og stort set ingen i de helt flade sko.
  27. Langt pokker i MOL

    Jeg kan bestemt også godt mærke lårene i dag. Læggene er nu mest smadrede men de er jo heller ikke just min min stærke side. Jeg er desværre igen vågnet småsnottet og med en kaktus i halsen. Det var måske snarere at rende på trapper gennemblødt i sved, der slog mig ud i sidste uge? Jeg må hellere stoppe med de her lange trappetræninger og holde det kort, så jeg ikke bliver gennemsvedt og kold - og så varm samtidigt. Det kan helbredet åbenbart ikke tåle Der bliver ingen toilet-tur i dag hvor men må give den én på sinkadusen med en dobbelttur i morgen. Men irriterende at det så alligevel kommer til at stramme med tiden tid sidst. Al varme kører igen på fuld skrue.
  28. Motion i balance™

    Som ikke-løber er det overraskende at der er SÅ meget teknik i noget, som fra naturen hånd er en grundlæggende måde at bevæge os på. Eller måske snarere at vi gør det så forkert - selvom skoene har noget af skylden.
  29. Langt pokker i MOL

    Uha, trapper er det ondeste. For år tilbage tog jeg trapperne på Rigshospitalet fra tid til anden. Det kunne bare smadre benene som intet andet. Jeg kunne jo dårligt gå dagen efter.
  1. Load more activity