All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Jeg hiver den ikke i to dele - trods alt. Og jeg kan jo bare lade være med at accelerere om kap med bilerne, når vi får grønt i lyskrydsene og med at køre antrit - hvad jeg heller ikke rigtigt har gjort i de sidste år. Jeg er faktisk mere bekymret for det slør der er i forgaflen - om der er en sammenhæng eller ej. Men det står og falder på om man kan blive bikefittet på forhånd, og ende med en størrelsesguide. Jeg har ikke fået svar endnu, så bikefitteren skriger åbenbart ikke efter kunder. 92,75 kg igen i dag og jeg er temmelig træt i benene efter i går. Småkramperne i læggene kan også mærkes . Tager nok ned i DSBs center og træner overkrop efter fyraften. Men benene skal ingenting lave og tror måske de snart skal have en “rigtig” pause.
  3. X2 Det lyder ikke så trygt (det er så et problem, jeg aldrig selv har været i nærheden af med mine tændstikarme )
  4. Yesterday
  5. Jeg syntes du skal købe en cykel. Jeg ville ikke stole på en cykel, jeg kunnen rive i stykker.
  6. Imponeren at du får trænet. godt gået.
  7. 14-03-2024 Løb 8,3 km 58m22s 15-03-2024 Styrke Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 5 x 40kg 1 x 5 x 60kg. 5 x 5 x 70kg. Bryst pres (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Glemte stræk. 16-03-2024 Løb 6,3 km 46m13s Social tur. 17-03-2024 Styrke Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Squat: 1 x 5 x 60kg. 5 x 5 x 70kg. Bryst pres (pure strength maskine): 4 x 10 x 40kg. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Læg 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw. Baglår (Pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20 kg. Træt skulder. Man skal ikke undervurdere havearbejde. 18-03-2024 Spinning 1h En std. time Ok time, trængte til at bevæge mig.
  8. Livet er sådan OK semi seriøst for tiden. Det er åbenbart et stretch at skifte bolig, bygge senior bolig, starte nyt job, og have en hustru der er hel gravid samtidig. Who would have known Ingen træning igår Dødløft i dag (Ingen gummistøvler, så det tæller ik rigtig) 5x130 5x160 3x185 3x212,5 (bælte) 3x200 (Bælte)
  9. Inden jeg kørte til Jylland, nåede jeg en halv time på Skrumlet med lidt intervaller og tre kvarter med en hurtig fullbody. Ingen jeg gik i seng i går, blev det til et par sæt kropshævninger og et enkelt sæt dips. Efter frokost i dag, 2x3/3 med ynkelige watt, laaaaangt under hvad jeg trådte i januar. Efter nogle minutter hvor jeg trillede stille for at komme til hægterne, hoppede jeg i en bot-gruppe i zone 3 (watt) / 4( puls) og kørte indtil jeg rundede to timer. Selvom det går skidt, så overvejer jeg kraftigt en ny cykel alligevel, nu der er mulighed for 12-speed-kassetter med tætte gear. Selvom jeg ikke træder så mange watt, så er styrketræningen effektiv og jeg er ret sikker på at lirke expanderen løs i forgaflen, hvis jeg antritter all-out. Jeg er sgu lidt nervøs for alt det fleks der er i forgaflen - og det var jo ikke sådan lige at sætte en anden på. Cyklen er nu også over 10 år. 10 år med 90-95 kg på sadlen og masser af spurt og antrit. Og uden varsel inden carbon knækker, så…. Hvis jeg skal nå at slide en ny cykel op, så er det også ved at være nu og den nuværende holder næppe min tid ud, med mindre jeg stiller træskoene ret hurtigt. Plan A er en SL8. Heino har den med et fedt hjulsæt, så den er 100% plug´n play. Er i kontakt med en bikefitter, om mulighederne for at købe den i de rette mål. Jeg gider ikke bruge tid og formuer på at få trukket kabler, indtil det er lykkes med at finde rette frempind osv, Det er mange penge for en cykel til en gammel vatnisse, men nu jeg kører på mine cykler i ti års tid, så er den årlige afskrivning jo ikke stor i forhold til hvad mange andre bruger. Og beslutningen er SLET ikke taget endnu….
  10. Kermit

    Got legs?

    En weekend med træning. Fredag blev til 1,5 time med 3 intervaller af 8 minutters FTP tempo på hjemmetræneren. Lørdag blev til 3 timer på landevejen, hvor jeg egentlig bare kørte nordpå og så ud til Strandvejen. Søndag 2 timers styrketræning med en overraskende mængde power i stængerne. Og så fik jeg også meldt mig til første licensløb på Flyvestationen d. 6. april.
  11. Kun stats at opdatere for endte i dejligt arbejdsflow i går, hvor jeg egentligt fik styr på nogle ting, som har haft puslet længe og som jeg nok har haft været blokeret overfor og så endte det jo med at tage få timer at løse. I hverdagen har jeg bare aldrig den ro til at fordybe mig. Fik også bestilt luksus Earl Grey the hos Perchs thehus og opdagede, at det faktisk er muligt at abonnere på theen. Sådan at den automatisk lander hos en med et eller andet givet interval. Føles ekstravagant og siger noget om det liv jeg lever, når the efterhånden falder i gruppen af vilde udskejelser. Anyhow stats: Kaffe dag 97, alkohol dag 100, slik dag 27, chokolade dag 6. Morgenvægt 54,6 kg. Aftenmål 55,8 kg. Dagens sang er jo fuldstændigt verdensklasse men rammer fuldstændigt følelsen af skrøbelighed som jeg selv kan blive ramt af her om foråret. Jo forår føles som et mirakel, en genfødsel og samtidigt så føles alt lidt nøgent og udtrættet ovenpå vinteren og mørket. Hvor mange gange mere får vi lov til at opleve foråret. Dejlig dag til boardet
  12. Last week
  13. Ugen har budt på to besøg med lidt styrketræning i PureGym. Nogle løbeture drysset ud over ugen plus som ovenfor nævnt den første tryktest af knæet i form af en omgang 30/20/10 onsdag. Lørdag blev det tid til den anden tryktest af knæet, for her afholdt Rødovre AC, som jeg stadig er medlem af, årets første RAC-Milen, der bliver løbet en gang om måneden frem til og med november. Det er faktisk et af Danmarks ældste serieløb, og man kan løbe enten 4,75 eller 7,5 km rundt om Damhusengen og -søen. Det er superhyggeligt, og som medlem kan man løbe kvit og frit. Det samme kan medlemmerne af Herlevløberne, der møder op i stort tal, så det er også rart lige at få talt med de tidligere klubkammerater. Jeg lagde som planlagt meget langsomt ud og kom rundt på ruten i meget ensartet tempo. Jeg tror, den landede på 37:45'ish for de 7,5 km. Det er jeg egentlig meget tilfreds med, men bedst af alt, så var der ikke noget at mærke i knæet. For ikke at friste skæbnen har jeg så taget en knap halvanden times tur på den gamle Raleigh-racer i dag i stedet for at løbe langtur. Det var jo en sand fornøjelse i det smukke forårsvejr, men i den kommende uge bliver jeg nødt til igen at lægge en lidt længere løbetur ind, hvis jeg skal beholde det halvmaraton i april som mål.
  14. Jævnt flad i dag. Var ude og hente køkken til den senior bolig vi er ved at bygge. Jeg havde helt undervurderet hvor meget arbejde der var i det. Så det gik der 2x2 timer med. Kroppen er træt efter squat igår, og albuer og skuldre trætte efter tunge bænkpres singels Bænkpres med stop 10x70 5x112,5 5x117,5 5x125 en frygtelig masse air butt 4x120 udsolgt 5x110
  15. Træning d 16.3 Styrke Super dejligt pas med coach Stine. Tungere end længe men ikke all time PR. Der var jo en periode, hvor jeg slet ikke kunne bænkpresse pga noget skulderhalløj fra Nepal men i dag 6 gentagelser med 45 kg og det uden, at det føltes super tungt. Det samme med 55 kg i squat = også 6 gentagelser og god følelse af mere i tanken. Plus masser af anden god styrketræning. Svøm 1000 m Har faktisk stadig lyst til at give tri svøm et go. Om ikke andet fordi det skræmmer mig sådan og at det ofte er i de ting, som har haft været sværest for mig, at jeg har haft udviklet mig mest. Og så elsker jeg bare virkelig at svømme. I dag begyndte jeg at arbejde med at trække vejret til venstre side også. Ja og så bliver det tydeligt, at jeg ikke roterer lige meget til begge sider. Så det, der efterhånden er blevet en ret smooth vejrtrækning på højre side, ja det minder mere om en kæntrende færge på venstre. Til gengæld ingen tvivl om, at det virkelig vil pynte på svømmeteknik overordnet, hvis jeg begynder at arbejde med det. Nogle af de sværeste oplevelser med svøm og tri svøm, ja de er jo også fra dengang, hvor jeg virkelig havde svært ved crawl. Det går meget bedre nu og det vil være super godt, hvis jeg kunne få noget mere svøm ind. Lige nu er jeg totalt klar til en morfar på sofaen og ja tror, at det bliver sådan og også når jeg måske skal holde mig vågen helt kl kl måske 22 i dag. Stats: Kaffe dag 95, alkohol dag 98, slik dag 25, chokolade dag 4, morgenvægt 54.7 kg Dejlig weekend til boardet
  16. Squat 8x95 8x105 8x125 Bælte 8x115 Bælte 8x107,5
  17. Jeg kom selvfølgelig til at liiige at tylle en proteindrik mere. Helt unødvendigt, da proteintælleren landede på 281 gram. 3400 kcal i alt og vægten uændret. Men dejligt at få sovet over 9 timer, selvom det ikke rigtigt gjorde noget for vægten. Jeg skal desværre møde allerede 10:43. Det giver dog muligheder for at omrokere lidt på nogle gøremål og måske få cyklet, inden jeg kører til Jylland i morgen. Det er efterhånden længe siden jeg har haft høj puls.
  18. Træning d 13.3 Styrke Super dejlig PT med coach Stine direkte fra job og med lille power nap i toget. Squat, dødløft, bænkpres + noget træk for ryggen og så mave øvelser. Et godt bevis på, at det jo fint er muligt at træne ovenpå tog og job. Træning d 14.3 Svøm 1100 m med skønne Spinderella. Virkelig skønt med langbane og i det hele taget dejligt bare at fordybe mig i musikken og glide af sted. På vej til toget i morges, så jeg godt nok vores grand old lady G fra tri klubben på vej ind til morgen svøm. Jeg ved, at hun har haft været ude med en skade men, hvis hun er tilbage, så ville det klart være en hjælpende faktor i forhold til at overvinde min angst mhp klubsvøm. Selvom at jeg ikke skal IM i år og måske aldrig, så ville det bare være en god konditionsbooster at svømme med klubben. Absolut noget som jeg kan bruge nu, hvor jeg ikke løber. Skal så også huske fx romaskinen, hvor jeg sagtens kunne snuppe nogle 30,20,10 intervaller, som superløber Henrik også skrev om forleden. Mht klubsvøm, så kunne jeg i princippet svømme med klubben både i morgen og søndag. Dog bliver det nogle ret fragmenterede dage, da jeg også har aftale med Stine i morgen tidlig, sushi aftale med en veninde i morgen aften og brunch aftale søndag formiddag. Læs: det vil kræve, at jeg er i stand til at udnytte få ledige timer her og der til de arbejdsopgaver, som jeg mangler at løse inden mandag morgen. Erfaringsmæssigt er jeg bedst, hvis jeg har flere sammenhængende timer til at kunne komme ind i et arbejdsflow. Og så er der også foodprep, oprydning og rengøring. Nå det er jo faktisk muligt at ændre vaner og ja forhåbentligt kunne nogle af tingene spille godt sammen. I går ovenpå svøm/Fika hygge havde jeg virkelig lyst til at køre i kiosk og købe slik + dameblad. Tror faktisk, at hjernen er skruet sådan sammen, at bare tanken om den form for hygge/selvforkælelse, udløser dopamin. Ja og har jo efterhånden opdaget, hvordan at mit liv i høj grad handler om jagten på netop det. Og så er det jo ret lækkert at opdage, at jeg sagtens kan cykle direkte hjem og bare hygge mig med lidt mails, en god bog og min dyne. Og også opleve, at kroppen forbrænder rigtig meget over natten når jeg ikke har loadet blodbanen med sukker eller chokolade lige inden sengetid. Apropos stats: Kaffe dag 94, alkohol dag 97, slik dag 24, chokolade dag 3, morgenvægt 55.3 kg. Aftenmål 56.0 kg Dejlig dag og snart weekend til boardet
  19. Hæ - den måtte jeg seriøst sidde og småklukke af. Tilbage til i morges - 93,2 kg. Kan ske at jeg kan klemme vægten ned men det er sgu en værre kamp ikke at tage det på igen. Irriterende nok, så sætter det sig på dunken. Omvendt kunne jeg mærke til træning, at der bare var et andet umph end i sidste uge. Slaget er tabt i denne omgang, da jeg skal til Gørding i weekenden og de spiser ikke så man taber sig. Så jeg har lidt opgivet på forhånd. Nede hos “underboen”: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sig greb, omend nogle andre greb end herhjemme Arnold pres: 3 sæt Bicepcurl: 2 sæt Bænkpres: Sidst hvor jeg trænede med stang, gav overkroppen nogle knæklyde, da jeg bicepcurlede bagefter. Normale knæklyde men i store led, så det lød dybt og voldsomt. For nu ikke at risikere skade, så ville jeg gå tilbage til at køre den med håndvægte. Lidt noget hø, for der er ikke et stativ i nærheden af bænken, så de skal op fra gulvet - hvilket jeg er ret pylret over pga armen. Men… håndvægtene går kun til 28 kg, så armen holder. Det er bare lige let nok - næste gang tester jeg brystmaskinen: Bænkpres, DB: 2 sæt m mange reps Frask pres: 2 sæt Knæløft i stativ for nedre mave: 2 sæt Hypers: 2 sæt Efter arbejde: Stående læg BW: 4 sæt Ingen træning i morgen og heller intet vækkeur. Det er lige offensivt nok, at stå op for at træne når jeg skal møde før kl 11. I næste arbejdsblok skal jeg endda møde før kl 10, så der kommer uret til at ringe, bare for ikke at komme for sent Jeg har talt kalorier i dag og det ser håbefuldt ud. Hvis jeg ikke vågner sulten og ellers får sovet igennem, burde jeg kunne komme under 93 igen i morgen Eftersom der er meget stille oppe hos overboen, så er han vist gået i seng, så selvom klokken kun er 23:15, så vil jeg også gå i kassen nu.
  20. ... og når han det ikke, skal han begå harakiri med blyanten ved næste station
  21. Jeg bør måske tilføje, at man generelt har udsyn langt frem og der ikke kommer ting ind på banen fra siden. Så det er ikke så kritisk ikke at se ud af forruden i toget som i bil. I nogle lande må man gerne kigge i sin mobil mens man kører - der er sikkert regler for HVOR meget. I Japan var det for 10-15 år siden sådan, at hvis lokoføreren blev forsinket, så skulle han sidde og regne ud, mens han kørte, hvor hurtigt han så skulle køre, for at være på næste station til tiden. Med papir og blyant! Vi har btw. to procedurer, når der er vigtig at kigge ud: Kørsel på sigt: Max 40 km/t eller efter forholdene og vi skal standse foran enhver forhindring. Kørsel med skærpet udkig: Max 60 km/t og vi bliver ikke slagtet hvis vi rammer noget. På S-tog har vi kun “på sigt”, efter det digitale signalsystem blev indført. Ellers brugte vi mest “på sigt” når vi kunne afspore, bule toget eller noget andet. Personer i sporet udløste kun skærpet udkig Nå - nu fik jeg brugt tiden på mere tog-snak, så træningen må noteres efter fyraften.
  22. Du skal altid overgå - jeg havde kun skinne på i to uger Mht radioen er det ikke så sort/hvidt. Den korte udgave er, at nogle få har ødelagt det for os andre, så man ikke længere ser gennem fingre med noget som faktisk altid HAR været forbudt, men har været set gennem fingre med. Argumentet er, at vi ikke kan høre lyd og mislyde. Lytter man med lav volumen og uden støjreduktion, så er det intet problem. Men nogle har prøvet ikke at høre når folk har hamret på førerrumsdøren eller råbt efter dem, når de har holdt ved perron. Der har også været et par personpåkørsler, som føreren hverken har set eller hørt. Enkelte kører også med store hovedtelefoner på, og det sender bare et skidt signal. Det kommer så samtidigt med en kampagne om at se ud af forruden. Da vi gik fra det gamle signalsystem med signaler udenfor og til det (snart ikke mere så) nye digitale signalsystem, blev vi mere eller mindre reduceret til dresserede aber. Når vi har sat toget i gang, kan vi trykke på en knap og så kører toget selv hen i rette fart og standser ved næste station. Vi KAN køre toget manuel (det gør jeg og nok 10% andre) men systemet er bygget til at genere os mest muligt. Der er ingen lyde, der gør opmærksom på at vi skal sætte farten ned (det er ellers helt normalt - nogle lande har også lyde når de må sætte farten op), så vi er nødt til konstant at glo ned i vores skærm for ikke at køre for hurtigt. Hvis vi kom til at køre for hurtigt før, så bremsede toget pænt ned til en passende hastighed og så fik vi kontrollen tilbage. I dag bremser toget all-out til det holder stille. Derefter skal vi kalde op og via en bøvlet procedure, få lov at køre videre. Selvom vi er et sted, hvor vi må køre 120, kan systemet sagtens forlange af vi ikke kører over f. eks. 60 km/t. Uden fysiske signaler kan kravet til den lavere hastighed komme over det hele, så man ikke kan lære det udenad. Og uden lyden til at signalere at “noget sker nu”, så skal man være på. 10-15% af tiden, skal vi køre langsommere end vi egentlig må og ville være passende. Derfor gider de fleste ikke køre selv men lader signalsystemet køre toget. Keder sig så og nogle ser fodbold, cykling eller sidder bare og surfer eller spiller. Det er jo på ingen måde acceptabelt. (Det er selvfølgelig kun nogle få, der er ekstreme og de gør det naturligvis heller ikke hele tiden ) Så radioen er en lille del af at større problem. Jeg kan i øvrigt forstå på snakken, at mange har tænkt sig at fortsætte med at høre radio/podcast/musik, så jeg ser lige tiden an. Jeg gider i hvert fald ikke at blandt de få der retter ind, hvis resten er ligeglade, når jeg kan stå inde for det jeg laver. Og jeg plejer vist normalt ikke at sætte hensyn og sikkerhed over styr, synes jeg. Gaaaaal, det har også været kedeligt i dag. Også fordi det nye signalsystem kører så ineffektivt, at der er lagt mere tid ind i køreplanen end før, så vi ligger og snegler rundt. Havde vi bare haft travlt…
  23. I mandags var jeg i PureGym RDL 3x8x60 kg Pulley rows 3x6x45 kg Mavehjul 1x6 fra stående DB bent over laterals 3x8x7 kg Tirsdag. pushups hjemme og så karate-kataer sluttende af med lidt styrke. I alt fik jeg tage 69 pushups den dag I dag en coopertest på løbebånd. 2.24 km. 82 pct. af tiden i zone 4. teknik dårlig.
  24. Det var egentlig squat dag i dag, men hovedet og krop var ikke med. Så må man indsætte en plan B. Gå efter laveste fællesnævner.....noget der indebærer Pectoralis Major Bænkpres med stop 12x70 3x110 3x120 3x130 1x140 1x140 1x142,5 1x142,5 1x140 1x140
  25. Har tryktestet Baker-knæet i dag lidt forsigtigt med 2 x 7 minutter 30/20/10-intervaller, og indtil videre er der intet at melde. Jeg venter lige, om der dukker noget op i aften eller i morgen. Ellers krydser jeg bare fingre for, at det var det.
  26. Vildt nok i ikke må høre radio... er der en god begrundelse eller er det bare en nævenyttig chef som teoretiserer over noget jura?
  27. Du spørger bare ;) Tre uger i skinne. Har aldrig haft rigtig gips på noget brækket, så tror skinne og bevikling er noget mere behagelig og med lidt bevægelighed, men stadig fikseret solidt omkring albuen.
  28. ÆÆÆÆV. Vi har lige fået en tolkning af regler om brug af elektroniske midler under togfremførsel. Vi må ikke længere høre musik eller radio. Så ingen hollandsk taleradio til mig, de vanlige 3-6 timer dagligt. Eftersom jeg ikke kan få fri til aftenskole, så var det da dødsstødet til projektet, omend det jo har stået mere eller mindre stille.
  1. Load more activity