All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Wob - det er godt nok længe!!! siden vi har hørt noget til dig. Håber du har det godt. Fin knækken af ryg - det knasede mere end det plejer og føltes helt "let" bagefter. Siden da, har jeg overhovedet ikke mærket bare det mindste til den. Efter et forgæves forsøg på en lur, ville jeg lige handle til varme hveder. Mine lokale butikker havde udsolgt allerede 16:15, så måtte ned i dytbilen og finde en Føtex og hjem igen. Nu var tidsplanen skredet mht Greve Trim men jeg fik hurtigt styr på mig og cyklen. Desværre kørte elevatoren flere gange mellem anden og femte sal og der var et vejarbejde, jeg havde glemt at tage højde for. Jeg opgav men brændte nogle tændstikker af i vinden og regnen og nåede det alligevel. De havde haft en hidsig haglbyge dernede, som jeg åbenbart gik glip af, så der var kun 7 fremmødte i ret blandet tempo. Da vejret var skummelt i starten, besluttede træneren at køre intervaller. Ja tak! Transport/opvarmning var egentlig for hurtigt, da en gut lagde fra land og den ene af damerne fulgte op. Tror aldrig jeg har kørt landevej med et kvindfolk der kan skyde sådan en fart og så gik hun hverken op i konkurrence eller træning - hun kører bare for sjov. Nå - vi kørte 3 x 3/3 og to rundstrækninger på ca, 10min i AT-ish og så en del transport ind i mellem. I vo2max'erne var jeg stadig stegt i stængerne efter min brutale start og havde ikke lige dét. Den første halvanden AT var jeg geografisk udfordret og måtte holde mig bag de forreste men lukkede så helt op de sidste 3 km der gik ligeud. Efter evaluering, god fart med 2 andre ud til Gl Køge Landevej og fuld skrue i 11km og rulle af det sidste stykke. 89km, hvis de ikke kan mærkes i stængerne i morgen, må de være de usle kulhydrater fra de varme hveder.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Sjipning - 8min AB wheel - 5sæt x 12reps Squat - 10x50kg, 2x100kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg Stående læg - 5sæt x 20-30reps Military press - 5x50kg, 2x60kg, 2x75kg, 2x75kg, 2x75kg, 2x75kg, 2x75kg Hyper ext - 5sæt x 20reps Bænkpres - 10x50kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (pause på brystet) Db laterels - 5sæt x 12reps med 19kgs Sjipning - 8min Lækker træning i skuret her i aften.
  4. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Træning d 26.4 Svøm Lige over 32 min. Har genoptaget først at spise efter 12 og det føles egentlig godt men en dag som i dag, hvor vi har meget travlt. Ja der fik jeg nok ikke lige nok at spise i løbet af eftermiddagen og så føltes det pludselig noget tungt og sukkerkoldt i vandet. Kunne tilgengæld godt finde på at svømme i morgen. Officielt hviledag men har jo stort set hvilet hele ugen. Hver aften har jeg lyst til at køre forbi kiosken for slik/chokoladen men føler, at appen "Fabulous" hjælper mig til at holde fast i ikke at gøre det. Har indtastet det som en vane, som jeg så kan "vinge af" om aftenen, hvis jeg lykkes. Er noget sjovt noget med hjernen. Dejlig Storebededags ferie til boardet
  5. Nice and clean power building

    26 April 2018 Boksen Squat 5x70 5x100 5x110 5x115 5x115 5x115
  6. Nice and clean power building

    25 April 2018 Boksen Bænkpres med stop (Target to beat 6460kg) 16x90 1440kg 15x90 1350kg 14x90 1260kg 13x90 1170kg 12x90 1080 6300
  7. Langt pokker i MOL

    Still going strong .... Kom lige forbi MOL og vil da lige hilse på. Jeg kan se du stadig er en af de flittige hvilket er ret imponerende når jeg tænker på hvor længe det er siden jeg loggede herinde. God bedring med ryggen!
  8. Langt pokker i MOL

    Tak. Det er helt vildt så ødelæggende der er, for ens evne til at udføre selv de mest simple rutinemæssige opgaver. Heldigvis er lænden ikke blevet sur af denne nats søvn og fungerer fint her til morgen, så nu er det egentlig ærgerligt at jeg har en kiropraktortid. Det var ikke til at vide, som den teede sig i går. ... 2575kcal i går (nattespisning: En skive rugsanwich og 100g kylling). Morgenvægt 89,5kg. Ligger ret stabil på 8t 15m søvn i disse dage. Jeg skal lave noget cardio i dag. Har lige fået lavet lås i hoveddør og kan ikke nå det inden kiropraktor. Vejrudsigten er ulden bagefter men hvis ikke det står til alt for meget regn, så tror jeg at jeg kører med Greve Trim og så hold 2 i dag. Ellers står hjemmetræneren heldigvis altid klar og det var faktisk ret hyggeligt igen at komme op på den i går. Det er heldigt, for denne uge er den sidste med restferie.
  9. Langt pokker i MOL

    God bedring. Det er noget skidt med ondt i ryggen
  10. Last week
  11. Doktorens log

    Sorry - Hammer strength rows. Noget a la den her: https://www.sportkraft.net/hammer-soutu_1
  12. Doktorens log

    Goblet squats 10 kg x 12 20 kg x 12 30 kg x 12 35 kg x 12 40 kg x 20 44 kg x 20 Bencurls, liggende 90 kg x 10 110 kg x 12, 12, 12 Nu prøver jeg med regulær vægttræning for understellet igen. Med blid opstart og fokus bliver på reps mellem 12-20, pump og mind-muscle connection. Næste gang lægger jeg bencurls først, som alle efterhånden siger man skal :)
  13. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Tark superløber men jvf nedenstående så tæller nogle af minutterne dobbelt. Så var kun udviklingen i træningen jeg kunne illustrere. Men ja der er også sket noget. Men også markant bedring i skroget efter lidt ekstra restitution. I dag 2000 m dejlig svøm og hvad der ligner markant færre svømmetag og lavere SWOG. virkelig meget vågen natten til i dsg. Forhåbentligt bedre i nat nb og fortsætter træningen!!! Om jeg så ender med kun at gennemføre fx svøm x 3 i ugen og dermed ikke være i nærheden af IM så er det meget bedre end ingenting
  14. Motion i balance™

    Uge 12 ud af 16 Er i gang med uge 12 ud af 16 Brain Training-uger, og her skal jeg traditionen tro skrue lidt ned for blusset, før den næste 4-ugers periode går i gang. Dagen i dag bød derfor kun på 6 x 600 meter-intervaller i Frederiksberg Have, og jeg var sgu ærlig talt lidt ufokuseret. Var til tandlæge i morges (0 huller!), og så har jeg været til møder resten af dagen, så den kørte lidt på rutinen. Intervallerne blev gennemført meget disciplineret, som det fremgår af kurverne, men der var ikke rigtig engagement i fodsålerne. Sådan er det jo også nogle gange. Træningsprogrammet foreskriver også færre 1 minuts-intervaller nu på fredag end sidste fredag, og så står den på et såkaldt 'tune-up-race' på søndag. Det vil sige et testløb, hvor jeg lige prøver formen af, men da jeg ikke har kunnet finde nogle 5 km-løb, så bliver det et 10 km-løb i stedet for. På søndag er der det store B.T. Halvmaraton med start og mål i Lyngby, og der kan man også løbe en 10 km, så det har jeg tænkt mig at deltage i som 'tune-up'. Forhåbentlig med lidt mere fokus end i dag. Derefter følger de sidste 4 uger af programmet, hvor onsdagene bliver hårdere og mere komplicerede, og hvor både fredagene og søndagene bliver hårdere. Lige nu ser de 4 uger ret udfordrende ud, men da foråret forhåbentlig vender tilbage, kan det også være med til at motivere. Efter de 4 uger venter der så nogle konkurrencer i juni måned, hvor jeg er spændt på tiderne.
  15. Langt pokker i MOL

    Da jeg vågnede lidt i 7 var alt fint - udover at det var for tidligt at stå op. Næste gang jeg vågnede halv ni, var ryggen helt låst og gjorde ondt. Der lå jeg også på venstre side og det kan den SLET ikke lide. Fik møvet mig på højre og efter 5-10min kunne jeg stå op og bestille tid til kiropraktor igen i morgen. Sidst ryggen stod af, var det sjovt nok også i et totalt træningsstop. Måske tilfældigt. Men sammenholdt med at “de kloge” siger at en øm ryg skal bruges, så har jeg trænet en lille smule i dag. Først på turbotræneren et kvarter på 200W med 5 min rul på begge sider. Hvert 5te minut, et minut stående i vo2max Herefter 2 x 8 Kropshævninger i ringene 2x20 dibs 2x20 mavebøjninger - der skulle jeg lige passe på ikke at provokere lænden 2x10 (til hver side) krydsløft af arme-ben Jeg er i hvert fald betydelig mindre øm nu end før. Nu på vej på arbejde, hvor jeg slipper lidt lettere om det end det var planen, da jeg skulle have kørt noget at det som er aflyst, efter C´eren flyttede stopbommen og en køreledningsmast oppe i Frederikssund. Det får man sgu nok ikke ret meget ros for .... 2950kcal i går - spiste både bolsjer og lidt kage hos mor i går, så det er OK. Ingen nattespisning men gik i seng på 2 pærer og 12,5g mørk chokolade. Morgenvægt 89,9kg
  16. Zendurance IM CPH 19.8.18

    758 minutter på en uge? Pyyyh ...
  17. Langt pokker i MOL

    2750kcal i går - ingen nattespiseri. Morgenvægt 90,0 Efter en yderst vellykket tur til kiropraktoren - der skulle bruge mere vold end normalt (det plejer faktisk ikke at være meget) før lænden gav sig - så var resultatet der også lige med samme - var jeg kort på turbotræneren og kørte 20 minutter i z1 og lige 5 min oppe og snuse til bunden af z2. Lårene er stadig off men hvis ryggen stadig er god i morgen (den kan ikke lide når jeg sover, da jeg ligger på siden), må jeg se om jeg kan udholde foamrolleren Om jeg gør det forkert, er for fed eller først bruger den når jeg er alt for smadret ved jeg ikke men jeg vil næsten hellere til tandlæge. Det gør forbandet ondt i hvert fald, i forhold til en rigtig massage. Turbotræneren fungerer btw perfekt når mare man gør som der står, altså swiper alle apps i baggrunden væk, inden jeg åbner Tacx-appen.
  18. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Både i morges og senere i dag godt brugt i kroppen. Ja og som jeg har lovet mig selv, så vil jeg ikke smadre mig selv. Presse jo men ikke smadre og hvis krop, restitution og sjæl ikke er med, så duer det bare ikke. Så forkælede mig selv med dejlig sushi og så satser jeg på en ny god dag i morgen. Når jeg kigger på Vivosmart opgørelse over mængden af intensitetsminutter, så er der alligevel sket meget de sidste 13 uger. Ja så no wonder, at det tager lidt tid at komme op i gear og det er endda uden svøm, hvor jeg (endnu) ikke måler puls. Så billigt Garmin 920XT til salg...
  19. Vestjysk dagligdag

    X 2
  20. Vestjysk dagligdag

    24-04-2018 løb. 9,3 km. 57 min. Pulssnit: 140 Dejlig tur, men kan godt mærke squaten fra i går, derfor et lidt tilbagelænet tempo.
  21. Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster

    Tirsdag d. 24/04-2018 Runde 1 Back Squat: 2 x 10 @ 20kg 10 @ 70kg 5 @ 100kg 3 @ 120kg 6 x 2 @ 137,5kg - 2 min rest mellem sæt 2 x 3 @ 137,5kg Runde 1 Bænkpres: 2 x 10 @ 20kg 10 @ 60kg 5 @ 80kg 6 x 2 @ 95kg - 2 min rest mellem sæt 2 x 3 @ 95kg Runde 2 Back Squat , 2 min rest mellem sæt: 6 @ 110kg 2 x 7 @ 110kg Runde 2 Bænkpres, 2 min rest mellem sæt: 6 @ 77,5kg 2 x 7 @ 77,5kg
  22. Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster

    Fredag d. 20/04-2018 Runde 1 Skulderpres: 2 x 10 @ 20kg 10 @ 35kg 5 @ 45kg 7 x 2 @ 55kg - 2 min rest mellem sæt 3 @ 55kg Runde 1 Dødløft: 2 x 10 @ 20kg 10 @ 70kg 5 @ 110kg 3 @ 140kg 7 x 2 @ 160kg - 2 min rest mellem sæt 3 @ 160kg Runde 2 Skulderpres, 2 min rest mellem sæt: 2 x 6 @ 45kg 7 @ 45kg Runde 2 Dødløft, 2 ,min rest mellem sæt: 2 x 6 @ 130kg 7 @ 130kg
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdagstræning i fitness World: Thumbless grip Deadlift - 10x60kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x130kg(PR), 1x140kg, 0x150kg, 20x100kg(PR) Udfald(lunges) - 5sæt x 8reps med 20-40kg T var rows - 5sæt x 8-12reps op til 5 tyvere Rear delts (mågen) - 6sæt x 12reps Decline bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x140kg, 3x150(PR efter skulderskade), 15x100kg, 15x100kg (Fin power her idag.) Kabel upright rows - 5sæt x 12-20reps Tate press - 10x18kgs, 10x22kgs, 10x24kgs, 10x22kgs, 10x18kgs Rigtig fin træning.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Imponerende disciplin. Jeg kan godt, få faste til at funger, med styrketræning, hvis der ikke er for mange sæt og tempoet ikke er for højt. Cardio op til 30 min er ok, deruover er det svært, jeg begyndte at fryse og ryste. I dag bruger jeg det bare, til at resette mit "veludviklede" spise gen. Det er vist meget forskelligt, hvordan faste opleves. Jeg skal helst have noget praktisk at lave, for at det funger for mig. Hvis det er afvejning af argumenter, intellektuelt arbejde, funger det slet ikke. (Beklager sidespring i din log, onkel T)
  25. Vestjysk dagligdag

    Jeg nyder det skam også, det er bare underligt. 23-04-2018 Styrke. Opvarmning 20 min. Crosstrainer Squat: 1 x 8 x 20 kg. 1 x 8 x 50 kg. 1 x 8 x 60 kg. 3 x 8 x 65 kg. Goodmorning: 1 x 10 x 50 kg. 2 x 10 x 55 kg. Brystpres, bredt i pure strength maskine: 1 x 8 x 40 kg. 1 x 8 x 60 kg. 4 x 8 x 65 kg. SS med Row, i pure strength maskine: 1 x 10 x 40 kg. 5 x 8 x 80 kg. SS med Læg 1 ben, stående: 3 x (15+15) x Bw. Trisceps i kabeltræk: 2 x 10 x 25. SS med Biceps m. db: 1 x 15 x 12 kg. Ss med Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dagens underlighed: Gasmasken er åbenbart genindført. Et par unge mennesker iførte sig gasmaske før cardiotræning. Har set det før, for mange år siden, men troede, at den and var død. Man undres.
  26. Nice and clean power building

    23 April 2018 Boksen Aften træning efter at være landet fra Beijing kl 18 Bænkpres med stop 10x70 8x100 8x102,5 8x105 8x107,5 Sumo dødløft 5x110 5x150 5x170 5x192,5
  27. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Well da jeg vågnede 4.21 ovenpå knapt 6 timer var jeg faktisk i tvivl om det kunne betegnes som nat, eller tidligt vågen. Efter lidt diskussion med mig selv (og GOOD Espresso) endte jeg med at stå op til morgen træning Bike 50 min Følte absolut både at krop og sjæl kunne være med til det. Her ud på eftermiddagen måtte jeg alligevel erkende, at jeg var noget træt og endte med bareat ordne ærinder og Føtex indkøb. Ja så en dag, hvor det ikke lykkedes mig at smide mig selv i det store blå. Havde jeg kunnet gennemskue det i morges, så havde jeg nok sovet lidt mere og prioriteret svøm. Well men omvendt så er en af programmets pointer lige nu at presse krop med forskellige former for cykling flere dage i træk. Så på den måde var jeg nu også glad for, at jeg ikke stod over. I morgen planen at løbe frem og tilbage og så 100 min på cykel. Lige nu er jeg i et sjældent Netflix/HBO humør. Lykkedes heldigvis med IKKE at købe hverken slik, chokolade eller dameblade i Føtex, trods træthed. Very nice
  1. Load more activity