All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job: Kondicykel - 10min Triceps pushdowns - 3sæt x 15reps Kabel laterels - 3sæt x 12reps Meget ømme ben efter squat i søndags. Derfor fint nok at få cyklet lidt.
  3. Today
  4. Langt pokker i MOL

    .... men så til gengæld helt energiforliget i dag - sov også ret rædselsfuldt. Nå men jeg finder FW for at træne ben - samme koncept som i fredags med at have god tid. Hexbarsquat: 20x60, 10x100, 10x100, 10x100, 10x100 ss Tåhævninger på et ben: 30, 30, 30, 30 - dog venstre med lille pause da jeg failede på 26 i sidste sæt Hacksquat: 8, 8, 8, 8, den klistrede helt vildt om sticking point i sidste rep for venstre. Jeg tror aldrig jeg har haft så mange hvide prikke for øjnene, da jeg endelig fik den hjem. Liggende lårcurl: 10x55, 10x60, 000 ss Mavebøjninger: 20, 20 Jeg måtte opgive at fortsætte, da jeg fik krampe i maven når jeg møffede mig på plads i lårcurlen. Jeg prøver med udtræt og der gik 2-3 minutter med flere forgæves forsøg indtil jeg opgav. Bagefter konstaterer jeg at at sveden er helt fersk, så nu mangler jeg åbenbart salt igen. Nuldag i morgen.
  5. Yesterday
  6. Langt pokker i MOL

    En omgang på turboen før arbejde. Et kvarter på FTP (eller rettere som den var i efteråret - jeg kommer til at sætte den ned før jeg slår mig selv ihjel) og et kvarter på sweet spot. Det første kvarter var f... hårdt - det næste spiseligt. Givetvis var jeg fuld af adrenalin efter første blok eller også er jeg efterhånden bare totalt desperat efter at køre spurter. Jeg snuppede i hvert fald en siddende “møver” i et gear der var for 2 klik for højt. Men dammit, det sendte kroppen i hopla for det er æskesjovt at brænde benene af med en kadence der er lavere end i normale spurter. Et alt for hård men dejlig omgang. På arbejde summede det stadig i lårene 4-5 timer bagefter og humøret har været positivt langt udover skalaen, så der blev vist sendt en spandfuld endorfiner i kredsløb. Efter fyraften gik jeg i DSB jernkælder for at træne overkrop. 40 minutter med seriøs træning men også en del gøgl, så nu er den også fuldstændigt brændt af.
  7. Doktorens log

    Super kort træning D. Holds 70 kg x 10 sek/hånd Pull-ups Kv(114.6 kg) x 9 Inverted rows Kv x 11, 9+5 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3 Kv+65 kg x 2 Dropsæt Kv+75 kg x 8 Kv+50 kg x 6 Kv+50 kg x 6 Maskin laterals (Drop + rest pause) 80 kg x 20 70 kg x 16, 6 D. Pull-overs Drop sæt 26 kg x 5 34 kg x 14
  8. Tinapigens log!

    Onsdag d. 6. november 2019 Det gik egentlig ganske godt med anklen hele dagen, må næsten være helt ok - du er bare et utålmodigt pjattehoved... meenn...da jeg så gik normalt op ad trappen og bare lidt rundt i lejligheden, så hævnede det sig kort efter - anklen er ikke helt ok alligevel - suk-- Torsdag d. 7. november 2019 Det lykkedes efter gentagne forsøg heldigvis at komme igennem til min læge - inden der blev omstillet til andre - og jeg blev tilbudt en tid til undersøgelse samme dag, jeg sagde ja tak til! Fair nok at blive undersøgt, og så tage en vurdering. Det var også rart lige at møde min nye læge, der virkede ganske fornuftig :-) Han foreslog selv, at blive henvist til en MR-skanning - og jeg var ganske enig ... obs for bone bruises.. - så kan der måske også laves en fair "prognose" - for fx hvornår jeg kan arbejde "fuldt" ud - heriblandt stå og operere igen.. Det ER jo nemmere, at vide hvordan man skal forholde sig, når man ved hvad diagnosen er... Kajaktur: Trængte temmelig meget til lidt motion og frisk luft - så futtede direkte ned til kajakklubben for at udnytte dagslyset... Det gik lige, at balancere med kajakken på den ene skulder og støttende på en krykke med den modsatte arm. Havde det hele for mig sæl... Relativt roligt vejr - lidt sidebølger og turbulens foran den lille havn - næsten blik på modsatte side langs Amager. Gentog turen lnags Valbyparken ind til Sjællandsbroen - og videre ind til slusen og retur. Distance: Ca 11 km? Måske mindre -tog en time og en slat.. Back+side extension: 2x12+12+12 Dips: 1x10xbw - uha, en "glemt øvelse" for mit vedkommende - måske jeg skulle prøve at træne mig op igen - for lige nu er dipsformen pinlig.. Pullups (tykt greb): 1x10xbw, 1x6xbw Fredag d. 8. november 2019 Saunagus :-) Lørdag d. 9. november 2019 BJJ no-gi: closed guard + ½ times forsigtig sparring-uden stående Har kunnet nøjes med at gå med en krykke til at aflaste.. anklen ikke haft nogen gener af træningen.. Holdt mig i ro med stillesiddende projekter resten af dagen. Søndag d. 10. november 2019 BJJ -no-gi - da Franck underviste igen - og så kan man selv bestemme, da han underviser i teknikker der virker med begge :-) Jeg er pt mest fan af no-gi, da det er knapt så varmt, mindre vasketøj og jeg hænger ikke hele tiden fast i de andre ;-) Prøvede under opvarmningen, om det gik at stå på kun h.benet og bare lave udstræk og rotationsopvarmning af led - men det blev meget kortvarigt - så opvarmede venstre dobbelt ;-) Ingen superman-pose stående på et ben endnu.. Mest fra closed guard + lidt escapeøv. fra mount. Vi var ikke så mange i dag - og flere "relativt nye". Rullede herefter "roligt" med indlagte pauser og "advarede træningsmakkere" - Har haft det fint både under og efter træning. Herefter mest stillesiddende projekter endnu en gang i hjemmet - mest tøffende rundt med en krykke. Fik bagt rugbrød i denne weekend :-) Tog med ud at handle til aften (bare for at pege, hvad der skulle i kurven ;-) ) - men da var det pludselig noget møj med anklen igen - der var det ikke længere helt rart med kun en krykke. Den bliver ikke specielt hævet eller virker ustabil..og går fra at virke "næsten normal" uden smerter til at opføre sig belastende og lidt sart... Pullups: 1x10xbw Nå, må afvente og skåne endnu - og håbe, at tiden vil gå hurtigere mht helingsproces... Hørte på ortopædikurset i sidste uge (på hunde), at mange led/bruskskader ikke har godt at ikke at blive "brugt" - for bruskens "puls" er med til at øge diffusionen og udskiftningen af næringsstoffer og affaldstoffer... så af og til kan inaktivitet blive en del af en ond cyklus i denne kontekst... svært at forklare videre kort ...når man har gået med krykker i 4 uger er det så ikke at skåne? Hvem vil/kan give tydelige instruktioner? plus/minus NSAID? Hvilket præp er bedst? Effekt af andre tilskud?
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag på job: Wide grip Pullups-1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Meget tilfreds med at jeg kunne lave så mange reps i wide grip pullups :-)
  10. Motion i balance™

    Hmmm, det er faktisk præcis dét, gutterne fra GCN foreslår:
  11. AxBard

    Søndag 2019 11 10 Vægttræning
  12. AxBard

    Fredag 2019 11 08 Vægttræning
  13. Vestjysk dagligdag

    7-11-2019 Løb: 9,5 km 1h01m10s 8-11-2019 Yoga Hata 9-11-2019 Løb: 8,3 km 53m03s 10-11-2019 Styrke: Opvarmning: 20 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 2 x 10 x 60 kg Row maskine (pure strength): 1 x 10 x 40 kg 3 x 10 x 80kg. Brystpres flad Db: 1 x 10 x 16 kg 3 x 10 x 20 kg. Stille omgang. Der er en lille muskel på ydersiden af underbenet, der driller. Den spænder op, og lige pluslig kan jeg ikke trykke af med benet, mystisk. Ellers en stille restitutions uge.
  14. Motion i balance™

    Pumpen er slet ikke så dum. Det er sådan en, man kan sprøjte med i haven, men med rent vand i skyller den cyklen af uden at svine omgivelserne. Der er som sagt ikke meget højtryk over det, men den giver cyklen et fint lille brusebad.
  15. Motion i balance™

    Smart med pumpen :-) Tror jeg også jeg vil have. Er flyttet i lejlighed og er blevet lidt udfordret på cykelvask og vedligehold. Uden værksted i garagen er det bare lidt sværere... Jeg ved bare jeg havde samme tendens til lav kadence før jeg begyndte på banecykling. Nu vil jeg helst ligge på 90 når der skal arbejdes igennem over længere distancer. Hvis du skal til at køre længere bjergstykker er det også smartere at kunne køre med et 'let' tråd.
  16. Motion i balance™

    Indtil videre gør jeg ikke andet end at holde gearingen lidt nede og have opmærksomhed på at spinne benene lidt hurtigere rundt. Både ligeud og når det går opad. Det passer bedst med træningen lige nu, hvor jeg egentlig bare kører nogle kilometer på kontoen. Men det kan da godt være, at jeg skal arbejde med nogle meget højfrekvente pas for at få fornemmelsen i benene senere. Vi får se. Gav for første gang vintergeden en vasker i går. Det er godt nok lang tid siden, jeg har vasket så meget snavs og mudder af en cykel. Jeg sprøjtede den først med min cykelrengøringsshampoo fra Cykelgear.dk, og så vaskede jeg den af med mit nyindkøb - en hånddrevet pumpe til hele 58 kr. fra Harald Nyborg. Det er ikke ligefrem højtryksspuling, men det fungerede godt og svinede ikke meget. Det er sådan en fætter her. Kom bare almindeligt vand i den: https://www.harald-nyborg.dk/p5306/adano-tryksproejte-5l
  17. Motion i balance™

    Hvad gør du for at øge kadencen? Prøv at køre nogle segmenter med 100. Det føles sikkert voldsomt, men efter noget tilvænning går det bedre og tror det kan hjælpe med at hæve din naturlige trang til at ligge lavt.
  18. Last week
  19. Nice and clean power building

    10 November 2019 Concept 2 500 meter 1:52 Box squat 5x120 5x130 5x135 5x140 5x135
  20. Nice and clean power building

    9 November 2019 Concept 2 2000 meter 8:53,5 Floorpres 5x110 5x112,5 5x122,5 5x115 5x115
  21. Nice and clean power building

    8 November 2019 Concept 2 500meter 1:41,0
  22. Nice and clean power building

    7 November 2019 Boksen Bænkpres med stop 6x107,5 6x107,5 6x107,5 6x107,5’ 6x107,5 6x107,5 Snatchgrip deadlift 5x150 5x160 5x160 Concept 2 1500 meter 6:18,9
  23. Nice and clean power building

    4 November 2019 Boksen Standing shoulder pres 5x32kg 8x32 8x34 8x32 8x32 Concept 2 500 meter 1:44,9
  24. Nice and clean power building

    3 November 2019 Boksen En omgang træt mands squat. Manse squat 5x70 5x80 5x90 5x95 5x100 Concept 2 1000 meter 4:02
  25. Nice and clean power building

    2 November 2019 Boksen Bænkpres med stop 10X3x122,5
  26. Nice and clean power building

    1 November 2019 Boksen Sumo dødløft 5x150 5x160 5x170 5x170 5x180 Concept 2 500 meter 1:43,6
  27. Motion i balance™

    Lang søndagstur med 76 i kadence. Den kadence på 'midt i 70'erne' begynder at sidde fast nu, også på de længere ture, hvor jeg er træt til sidst. Bliver spændende at se, om jeg kan løfte den yderligere. Ville gerne op på noget 78-80 som gennemsnit. Indtil videre krydser jeg bare fingre for, at det her fantastiske vejr fortsætter ... hvad det jo nok ikke gør. Men lige nu er det da helt forrygende.
  28. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndagstræning i abeskuret: Squat - 15x50kg, 15x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg AB wheel - 5sæt x 12reps Coc - Diverse singels med 1 til 2eren. (2eren var ikke helt lukket desværre. Sol og måne skal stadig stå helt lige for at jeg kan lukke 2eren desværre) KB press - 10/10med16kg, 10/10med20kg, 10/10med24kg, 5/5med32kg, 10/10med24kg DB Spider curls - 5sæt x 12reps med 19kgs Cardio: Slå på sandsæk - 2 x 4min Har fået mig en sandsæk i god kvalitet og fundet mine 10år gamle boksehandsker frem. Uj, det er sgu da hårdt nok. Og skulderne syrer til meget hurtigt. Der er plads til forbedringer. Men sjov cardio for en gangs skyld.
  29. Langt pokker i MOL

    Meget rodet dag i går, så jeg fik ikke trænet. Jeg har også været temmelig øm i lægge og baller - moderat i lår. Jeg kom for sent i seng og for sent op i dag i forhold til det ønskede, så kun en lille tur på turboen før arbejde: 15 x 40/30
  1. Load more activity