All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Nice and clean power building

    19 Juli 2018 Boksen Sumo dødløft 5x110 5x140 5x160 5x180 5x200 Periode PR 5x160
  3. Mig og Fru Bænkpres

    Jeg bliver da helt deprimeret, når jeg ser, hvor stor workload du kører på, men det er da dejligt at se, at du eksisterer endnu udenfor aktiernes verden. Jeg var ellers så glad for, at jeg løftede 6x10x60 her i eftermiddags og tænker at tage 7 sæt i weekenden. Jeg har dog stadig ikke opgivet tanken om 150 i bænk og 200 i dødløft
  4. Langt pokker i MOL

    Jeg turde ikke helt satse på at Greve Trim kørte intervaller og da jeg fik en køreinvitation fra kollega og hans kone, så tog jeg den i stedet, Jeg tyvstartede dog med at køre to blokke 30/30 (>160%ftp) ude på diget. 9 den vej med med mest medvind og efter 5 minutters pause 11 den anden vej. Sidst i blok 2 måtte jeg svitse tændstikker af for at holde wattene oppe på målet men det gik. Jeg var desværre begyndt at rense cykel inden jeg kørte og det tager jo altid længere tid end man håber, så de efterfølgende 3 x 3/3 vo2max blev kun til én og så noget intervalrod mellem bomme og andre forhindring. Og så meget senere en ca. 2min supra vo2max, da jeg kørte i forvejen til en kirke for at tanke vand. Og en enkelt god lang skiltepurt. 96km og fik tømt 4 flasker på cyklen igen. Turen med de to andre var dog meget langsom, da hun var øm i stængerne af at lægge fliser. Hun plejer ellers at køre fint men i dag var hun ikke i hopla. Det var jeg egentlig heller ikke længere, så fint mix af hurtig og langsomt kørsel. Jeg skal først møde 15:01 i morgen, så jeg håber at benene er blevet klar til at levere en indsats, inden :
  5. Motion i balance™

    Ja, præcis, altså hvis ALLE rottede sig sammen, så kunne de godt køre Team Sky og kaptajn Froome ud i tovene ved at angribe hele tiden, men den slags solidaritet på tværs af de øvrige hold kommer ikke til at ske, fordi man selv kan blive den, der går ned med flaget. Nå, men lad os se, hvad der sker på Alpen i eftermiddag.
  6. Got legs?

    I øvrigt når jeg nu ser på billederne, så ligner det næsten en fejl at Cannondale ikke har fået placeret deres logo ordentligt - eller har de måske skiftet navn til annondale?
  7. Got legs?

    For et par dage siden sad jeg og drømte om ny cykel. Det sker fra tid til anden, og specielt i starten af juli når mange af de nye modeller kommer på markedet til Touren. Når jeg på et tidspunkt skal have en afløser til min SL5'er så kunne en aero cykel være en mulighed. Ikke at jeg tror det giver en forskel der er vanvittig anderledes end en normal cykel, men hvis det bare giver lidt er det vel også fint nok. Synes at jeg læste noget med omkring 7 watt sparet. ANYHOW, så bemærkede jeg mange af de nye modeller der kom ud, og de kom jo mere eller mindre lige i rap. Først kom Cannondale med deres SystemSix, som udelukkende bliver leveret med skivebremser. Den er ikke grim, men heller ikke køn. Så kom Specialized med deres afløser til Venge Vias. Faktisk en ret pæn cykel hvis jeg selv skal sige det, men ifølge Specialized kommer denne også kun som disc. Så kom BMC med deres nye TimeMachine, og det var sgu lidt af en øjebæ. Jeg mener også denne kun er disc...... Og så kom Trek også på banen med den nye Madone SLR som både kommer som disc og som fælgbremse. Det lader med andre ord til at industrien i hvert fald er gået all-in på disc bremser. Jeg har selv til gode helt at finde ud af hvad de skal bruges til. Jo, de bremser bedre end carbon hjul, man forlænger levetiden af hjulene og man kan lave anderledes fælgprofiler når der ikke skal være en bremseflade. Men jeg vil stadig påstå at en alubremseflade bremser næsten lige så godt som disc. Derudover tilføjer disc mindst 500 gram ekstra på vægtskålen, og jeg synes bare ikke at det ser så godt ud. Så nu må vi se om det er en fase, eller om vi om 3-4-5 år bare ikke længere kan købe rammer med fælgbremser. Tænker også at der må være nogle hjulproducenter der ikke synes det er så fedt at deres hjul nu holder uendeligt.
  8. Motion i balance™

    Generelt enig. Touren har de seneste par år været lidt ligesom et afbrudt samleje - der sker en hel masse spændende, men det udmunder sig aldrig rigtig i noget. Jeg sad da og håbede da Movistar, Astana og Sunweb sendte folk med i morgenudbruddet, at det ville betyde en eller anden form for udspil. Desværre løb Valverde tør for kræfter, og det samme galt Fuglsang. I stedet sørgede SKY for et så højt tempo i feltet at ingen kunne angribe. Det undrer mig i øvrigt lidt at ryttere som Kwiatkowski og Luke Rowe er SÅ gode til at køre i bjerge som de er, men tænker at deres træning bare er så specifik i tiden op til Touren at de kan. At jeg så samtidig synes at Dan Martin er en komplet hat for at køre Froome op til Geraint Thomas igen er en helt anden sag. Det kunne da i det mindste have skabt lidt spænding hvis favoritterne havde ladet Thomas kørt og dermed isoleret Froome til at tabe tid. Det ville stille Froome i et kæmpe moralsk dilemma, for det er dårlig stil at køre sin egen mand ind. Eller de kunne have angrebet Froome på skift. Først Martin, så Bardet, så Nibali, så Quintana. Gøre Froome mør for han kan umuligt køre med i ALLE ryk. Som Kim Plesner fra Veloropa skriver så er de andre ryttere bare for fokuserede på sekundære placeringer, frem for at forsøge at vinde.
  9. Motion i balance™

    Gaaaab ... Team Sky er bare for dominerende. De sætter lokomotivet i gang i så kværnende et tempo, at ingen favoritter får lov til at forsøge noget. Jeg har allerede droppet at se årets TdF om eftermiddagen, men nøjes med AftenTour og et hurtigt resumé. Det er godt nok kedeligt, men man kan vel håbe på, at de får en stribe sløje dage på et tidspunkt, eller at Thomas og Froome kommer op at toppes om, hvem der skal være 'rigtig' kaptajn i årets løb. Det samme skete jo faktisk for Froome, da han i sin tid skulle køre for Wiggins, selv om han selv var bedre kørende. Nå, men altså ligeså underholdende Giro d'Italia var, lige så uinteressant er TdF da blevet, med mindre der sker noget dramatisk ...
  10. Last week
  11. Nice and clean power building

    16 Juli 2018 Boksen Bænkpres med stop 8x70 3x110 3x115 3x120 3x125 3x130 Farmersquat (2x70kg eleveret på 4 have fliser :D ) 5x 5x 5x 5x 5c
  12. Langt pokker i MOL

    Til formiddag, den sædvanlige gang vedligeholdelsesstyrk af core og overkrop. Jeg er godt ristet i stængerne efter i går men lå også på kun 3500kcal - “kun” i forhold til de 100km med nogenlunde stram kæde.
  13. Langt pokker i MOL

    Jeg havde sørget for at være frisk i stængerne til dagen tur med Greve Trim. Programmet der var meldt ud på fjæsen var lige mig, så selvom det ikke var holdt op med at regne, var jeg taget med alligevel. Det stoppede dog kort inden men vejene var stadig pladdervåde. Måske derfor et ringe fremmøde og træneren var der heller ikke. Af os 6 var det også kun mig der ville køre intervaller, så det blev i stedet til en tonsertur. Så skulle jeg hellere have kørt intervaller på egen hånd tidligere men nu var jeg her. Der skete ikke alverden. Den eneste fra hold 1 ville ikke køre sig ud - man trådte nu ganske friskt til. En af de andre synes åbenbart at han ville prøve mig af, for hver gang vi førte sammen kørte han stabilt forhjulslir i monsterlange føringer og den blev skruet pænt op, når jeg lukkede hullet. Efter nogle gange holdt han op og holdt derefter ret lav profil. Eneste reelle indslag var da jeg fik lokket hold-1-manden til en skiltespurt efter vi havde taget en pæn lang føring med bund i - et af de få tidspunkter de to kvinder ikke snakkede. Jeg lod ham starte lidt før mig og fik omsider et godkendt peakpower i kassen. Spurten var dog ikke noget, for han stoppede med at træde da jeg begyndte at trække fra. Men jeg prøvede da. 100,5km. Næppe den store træingseffekt men den trættede godt. Jeg giver benene fri i morgen og håber på bedre fællestræning på torsdag - ellers overvejer jeg at lade dem køre og selv hitte på intervaller.
  14. Got legs?

    Ser fornuftigt ud. Men det er svært at ville det hele. Om 20 år har du også kroppen imod dig og ikke kun det med tiden Jeg kan i hvert fald ikke overkomme både styrketræning og cykling med klubben, men er selvfølgelig også på et generelt lavere niveau - det betyder naturligvis også en del. Lige præcis det du skriver til sidst med at det kun er en måned eller to man "normalt" får styrketrænet benene optimalt pga langt tids tilvænning, ville jeg gerne ud over i år. Måske man skulle starte styrketræningen op for stængerne om 4 uger, når jeg skal til at cykle det meste alene også lade cykelformen dalre lidt. Tak for input og idéer :-)
  15. Mugges log

    Træning på jobbet Pull ups-Pavels stige op og ned 1x4,1x3,1x2,1x1,1x2,1x31x4 DB lunges 5 stk til venste og 5 stk. til højre m. 8,75 kg BB skrå bænk 3x10x40 kg Liggende bencurls 2x8x 60 kg
  16. Got legs?

    Udfordringen er klart tid i den her sammenhæng :) For 2 år siden havde jeg AL tid i verden. Min kæreste arbejdede i Tivoli og det betød at jeg kunne træne så meget jeg havde lyst til uden at det gik ud over vores forhold, for hun var alligevel på arbejde. Nu har vi en unge og et hus, og det tager bare tid på en helt anden måde, så derfor er fokus mere på træning end det er på at logge det. Også derfor Youtube kanalen har stået stille på det seneste. Jamen i udgangspunktet kan det ikke undgå at ødelægge cykeltræningen en anelse på det her tidspunkt. Mest af alt fordi man bare er lidt mere mat i stængerne efter en omgang styrke. Som det er lige nu kører jeg styrketræning 3 gange om ugen: mandag, onsdag og fredag. Mandag og fredag er det hele kroppen, og onsdag hovedsagligt "let" med fokus på få øvelser. Med let skal ikke forstås lavere vægte, men bare kun squat og dødløft o.lign. og ikke hele paletten. Cykeltræningen hedder intervaller tirsdag og torsdag - tirsdag sjældent mere end 1,5 time, og torsdag gerne omkring de 3 timer. Søndag plejer at være en lang tur, og så kan der snige sig ekstra træning ind de øvrige dage på cyklen. Lørdag kan være alt fra en trilletur til 2-3 timer. Planen er at udnytte sommeren, hvor der alligevel ikke er noget jeg skal være klar til, til at opbygge styrken, så jeg i august måned når løbene begynder at dukke op igen, kan skrue ned for mængden og op for vægten. Dvs. jeg gerne skulle være et sted hvor jeg kan nøjes med at køre 3-4-5-6x3 reps med fokus på høj vægt, og måske kun 1 eller 2 gange om ugen. Der må jeg lige vurdere hvor meget det påvirker min performance på cyklen ift. hvor mange sæt jeg skal tage. Men så skulle jeg også være klar til når offseason går igang, så jeg ikke skal bruge 1,5-2 måneder på bare at komme igang, og så kun have en enkelt måned eller to hvor jeg virkelig træner tungt. Så træningen ser nogenlunde således ud: Mandag: Styrketræning + fri/rulletur Tirsdag: 1,5-2 timers intervaltræning Onsdag: Let styrketræning + fri/rulletur Torsdag: 2-3 timers intervaltræning Fredag: Styrketræning + fri/rulletur Lørdag: Rulletur/2-3 timer Søndag: 3 timer Z2 Tanken bag styrketræningen på nuværende tidspunkt er hovedsagligt at øge min peak power i sprinten som jeg synes er lidt til den lave side, uden dog rigtigt at være lav. Derudover er det at få trænet lidt mere specifikke benmuskler så mit knæ forhåbentlig ikke laver ballade.
  17. Doktorens log

    Suitcase holds 60 kg x 20 sek/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+20 kg x 5 DIPS Kv x 5 Kv+20 kg x 5 Kv+30 kg x 12 Kv+25 kg x 12 Kv+20 kg x 12 Hammer iso. Rows 100 kg x 5 130 kg x 3 100 kg x 15, 13, 12 D. Incl. Curls 18 kg x 10, 10 Maskin laterals 70 x 15, 3, 3, 3, 3, 3
  18. Got legs?

    Nu skriver du jo ikke långere specifikt om selve træningen og du behøver heller ikke svare hvis du ikke gider eller det er en "forretningshemmelighed" hvordan. Men ellers er det velkomment med hvordan du får flettet styrketræning og cykling sammen, jeg tænker på mængden, timingen og hvilke kompromisser der er cykelmæssigt (hvis der er nogen). Og hvor må det bare være totalt lækkert, at kunne træne når man har lyst og det passer, uden at skulle ud og hen i et motionscenter.
  19. Got legs?

    Er du sunshine der er ikke meget aktivitet herinde efterhånden. Hverken i min egen log eller generelt på MOL. En hurtig update - jeg får styrketrænet og får stille og roligt lagt mere og mere vægt på. Det er altså ret lækkert at man ikke skal stå og vente på at andre bliver færdige, men har sit private område hvor man kan træne på alle tider af døgnet. Cyklingen går egentlig også rigtig godt. Så sent som her til morgen var jeg ude på cyklen og køre 4x8 minutter med 100-105% af FTP. De er altså ikke sjove når man samtidig har lidt trætte stænger fra styrketræningen, men det lykkedes. Det er dog ekstremt langt tid siden at jeg sidst har fået vasket cykel, så det skal klares i denne uge. Især kæden kunne godt trænge til en overhaling. Men med det vejr vi har haft de seneste 2 måneder har der jo ikke været en eneste træningsdag i regnvejr. Det går egentlig også godt fremad med huset. For nogle uger siden fik vi leveret 20 m3 jord i indkørslen som skulle køres ind i haven for at fylde hullerne op efter den havedam der havde været der. Jeg arbejdede to aftener, og så to hele dage fra morgen til aften for at få det hele af vejen. Ifølge vognmanden havde de leveret 36 tons jord, som jeg så manuelt har skovlet op i en trillebør, og kørt ind i haven og læsset af. Da jeg havde kørt den sidste bør ind i haven og læsset af, kunne jeg for alvor mærke hvor træt jeg var. Dagen efter vågnede jeg op med ondt i halsen og snot i hele hovedet - jeg havde simpelthen bare kørt mig selv helt ned. Men resultatet er blevet godt, og græsset er så småt begyndt at spire. Nå ja, og så kørte min træner Magnus Bak Klaris La Marmotte igen i år og blev 3'er. Det er sgu ok.
  20. Langt pokker i MOL

    Herhjemme er det ikke til at drive en anstændig skiltespurt op. Men se nu her..... det er jo paradisiske tilstande. Ikke engang til banetræning er vi i nærheden af denne herlighedsværdi. Ku' godt
  21. Langt pokker i MOL

    Det var heldigt nu det ikke sådan direkte har noget med træning at gøre. Det blev en sen aften. Dejlig varm og de flotteste lysende natskyer. Og en masse nostalgiklip på youtube. Måske især med høhø over Tryksen fra Vinterbyøster der vel er lidt en parodi på mig. En regelret stivstikker, hvor der alligevel er lidt alm. menneskelighed af finde for de få, der får prikket hul i overfladen. Jeg kom sent i gang i dag men fandt hjemmetræneren og fik kørt 45 minutter i zone 1 på tom mave - bortset fra en proteinshake. Jeg fik ikke spist alverden i går, ca. 3500kcal og da jeg kom sent i seng, sov jeg som en sten og var ikke oppe og spise. Det var oplagt at udnytte til noget fedtforbrænding. Nu vommen var tom for mad, hoppede bæltet til arbejdsbukserne også et hul længere ind end normalt, trods de kom direkte fra tørrestativet. Jeg ville genre holde fast i det dumme vægttab. Det er “snart” tid at styrketræne igen og jeg ville altså fælt gerne prøve bare een vinter, at træne i kalorieoverskud, så resultaterne er bedre end i underskud. Det var jo heller ikke meningen at vejret skulle være så godt og jeg skulle have så meget fri til fællestræning. Jeg havde forventet at sidde og lumre i stuen med HIIT, hvor jeg bedre kan tabe vægt. Men men.... det er et fantisktisk godt bytte og jeg nyder hver tur på cyklen i et tempo jeg ikke havde turde drømme om - helt bogstaveligt.
  22. Langt pokker i MOL

    Kan heller ikke få øje på det upassende i indlægget. Med alderen bliver vi sgu alle lidt eftertænksomme fra tid til anden i takt med, at uger og måneder bare suser forbi.
  23. Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Træning d 15.juli Løb Igen ca 17 k Moesgaard t/rt. Gik lidt af vejen da jeg talte i telefon med en god veninde men ellers helt samme koncept som sidste søndag med løberygsæk på og masser af sol på kroppen undervejs. Ja og i dag fik jeg brugt badedragten og dyppet mig på et super super smukt sted mellem Ørnereden og Blommehaven camping. Et sejlskib lå for anker ude i bugten, vandet var så lækkert blåt og der var helt stille = følte mig nærmest hensat til et meget andet og langt mere eksotisk sted. Yoga 60 min med instruktør som jeg begynder at kende rigtig godt og være rigtig glad for. Mødte også god ven E, der havde været meget bekymret over mit fravær på de sociale medier = meget rørende men er squ også lidt skræmmende, at fravær fra fb efterhånden synes ensbetydende med, at man er død. Hvis der pludselig skulle ske noget med mig, så har jeg det egentlig også godt med, at ingen skal ind og rydde op i det. Ja trods tvivlen om min eksistens, så en dejlig alive & kicking da hvor jeg lige skulle overvinde noget mental udfordring for at komme afsted til yoga men fik 100% benefit. I morgen havde jeg planer om igen at overvinde mig selv lidt men kan se, at det ikke er et realistisk koncept med Hechmann løb, warrior træning først 17.45 og så først 19 et eller andet yoga på JBV. Det holder ikke, så kan lige så godt satse på at løbe frem og tilbage og i stedet knytte håb til, at jeg kunne få svømmet lidt på svømme stadion. Det kunne være så dejligt. Søde drømme til boardet
  24. Langt pokker i MOL

    Imho da et yderst!!! vedkommende indlæg, som ikke skal undskyldes. Jamen det er vel for f.. det vi bla må bruge MOL til. Jo det er et træningslogbogs forum men for mig er træningen da også uløseligt forbundet med eksistens og også et sted, hvor vi bliver mindet om altings foranderlighed og somehow, så bør vi vel reflektere over det, måske hver dag og huske at være taknemmelige, hver dag - nå nu er det min tur til at undskylde for at sprede ordet (dobbelt hippie smiley virker passende)
  25. Langt pokker i MOL

    Tak, Henrik, for din video med Shaggy. Ham havde jeg da glemt alt om. A propos fortid, så blev vores "skrøbelighed" lige opfrisket i går og i dag. 1/8 har jeg været ved DSB i 20 år og smider i anledningen lidt analoge jernbanebilleder i min Instagram. Så jeg var i papirbillederne i går. Puha, vi bliver gamle. Og vi dør. I dag døde Jeppe Bisgaard af kræft i hjernen. Var det 46 han blev? Han var en af de vigtigste mennesker for dansk hiphop da jeg var yngre. Jeg hader at blive fotograferet, så har heldigvis ikke mange billeder fra min fortid. Men der var et fra for 15 år siden - shit nogle solide overarme jeg rendte rundt med dengang, det var da syret. Men det var dengang. I dag har CH så fødselsdag. Da Kermit og jeg kørte oppe i Hørsholm Cykel Motion, skulle vi stramme os an når han trådte igennem. Nu sidder han så i kørestol og sidder. Alle på MOL spræller i nettet og prøver at udskyde det uundgåelige ved at holde os i gang. Måske virker det også. Lidt. Alligevel kan det hele pludselig stoppe på ingen tid, selvom vi prøver. Når solen er væk må jeg hellere rykke ud på altanen og nyde.... nyde mens man kan. Undskyld, et upassende indlæg
  26. xjyden

    træning i Videbæk 11-7-2018 Bænkpres 15x20, 10x30, 10x40, 10x50, 5x10x60 Barbell rowing 9x10x40 Benpres 10x40, 8x10x80 Vægt 91.8 kg
  27. Motion i balance™

    Hyggeligt samarbejde ... Hvis du mangler lidt hyggelig sommermusik, så er der kommet en plade med Sting og Shaggy som lidt umage makkere. Deres samarbejde lykkes bedre end forventet, og der er mange gode sommersjaskere på:
  1. Load more activity