All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Doktorens log

    BODY BIKE OPVARMNING INTERVALLER 4 x 10 sek hvert 5 min All-out
  3. Motion i balance™

    Var i Biltema i går på et ærinde og så, at de havde en digital håndvægt med krog til små penge. Jeg faldt for fristelsen og måtte lige håndveje raceren. Den klokkede ind på 6,85 kg, så den er da klar til licensløb Ikke, at det er aktuelt, men det bekræfter da min fornemmelse af, at det er en let fætter, jeg har fået fat på. Det er i øvrigt en smart vægt til lige at veje feriebagage med og lignende.
  4. Yesterday
  5. Langt pokker i MOL

    Det med afveksling...... Jeg spurgte om jeg måtte køre med HvidovreCKs fredagstog og det måtte jeg. Vi var 8 fra start men det gik hurtigt i opløsning i medvinden på diget, da de to H40folk (den ene er tit på podiet) trak det i smadder. Inden havde jeg lige taget min føring og brændte seriøse tændstikker af, for at komme med på hjul igen da vi kun var 3 og jeg ikke fangede hjulet, da jeg forventede flere folk i rækken, Heldigvis satte de farten ned for at samle op inden jeg eksploderede og jeg lod mig falde ned til de bagerste, for det var meget tæt på. Herfra var det alene de to der trak os rundt men kun 6 mand da 2 faldt hurtigt af igen. Det gik over stok og sten. Grundlæggende fedt at blive blæst godt igennem, bare trist at der skulle drejes til højre for rødt og et par andre tvivlsomme manøvrer. Men OK, det er nok ellers svært at holde snittet på den sjove side af 40, trods vi holdt stille for rødt en enkelt gang. Men altså Pudsigt at man/jeg ved den slags kørsel har fat i en langt højere kadence end ellers. Når jeg synes jeg kørte tungt gear, så var jeg stadig over 100rpm. Det føltes ikke som om jeg var ved at koge over men kan se at pulsen begyndte at drifte til sidst, så det var jeg nok alligevel. God følelse med en lille klods under det korte ben. Jeg satte sadlen lidt op.... måske for meget? Prøver at flytte den 2-3mm frem, da jeg nu synes jeg har fået langt til styret. Latterligt at 2 mm kan få ting til at føles forkert. Til gengæld en succes for bumserne bagi, der ikke blev provokeret af turen.
  6. AxBard

    Det ER sgu da også en byld i røven, når folk smider med vægtene. Dødløft skal selvfølgelig bumpe højt i gulvet, squatstangen skramle når den lander i stativet osv. Man kan man curle en håndvægt, kan man også sætte den nogenlunde pænt eller holde igen på stakken efter sin kabeløvelse og ikke bare slippe den.
  7. AxBard

    Torsdag 2019 08 16 Opvarmning · 350 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 08 x 137 · 10 x 137 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-7.5) · 05 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) · 10 x (BW+5) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 70 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Hyperextension · 15 x BW · 15 x BW Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar En gut måske 10 år yngre end mig sagde ”You are really powerfull”. Jeg forsøgte ikke at modsige ham da jeg tager de komplimenter jeg kan selvom de er helt uberettigede. Fruen kommenterede i øvrigt da jeg kom hjem ”at det var sjovt at se hvor pumpet du er lige når du kommer hjem fra træning”, underforstået … ;-) Et ungt forelsket par trænede sammen. Det var så heldigt for den unge mand at den unge kvinde ikke havde styr på sin teknik (eller lod som om hun ikke havde styr på sin teknik). Dette gav dem en anledning til at han kunne stå bag hende og instruerer hende i hvorledes kablet tricep pulldown skal udføres. Det var nu sødt at se på ud af øjenkrogen. Bekymret for at jeg var ved at blive blød, påtog jeg mig senere rollen som gårdvagt og bad en ung mand om at lade være med at smide med vægtene når han havde lavet sine øvelser. Det er officielt, jeg er nu en gammel sur mand :-D.
  8. Motion i balance™

    Det der kunne sagtens være mig!
  9. Last week
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i RAW fitness Benpres - 8sæt x 10-12reps op til 320kg+slæde Læg i benpres - 5sæt x 15-20reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Squat - 10x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x100kg Kabel Rows - 5sæt x 12reps op til stakken Rotatorcuff - 5sæt x 12/12reps Pulldowns - 5sæt x 10reps med 65-105kg Bænkpres - 10x60kg, 1x80kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x130kg, 10x80kg (130kg kørte fint men følte ikke får en hård omgang bænk. Så mest for lige at få vækket de dele af hjernen der laver bænkpres..) Chest press maskine - 5sæt x 12reps med 2x40kg på. DB one hand skulderpres - 2sæt Har været noget bombet efter hverdagen er startet op igen med dertilhørende mindre søvn. Har arbejdet men kunne sove til kl 7 nu skal jeg op kl 6 og det er bare træls for en B-mand som mig..
  11. Nice and clean power building

    15 August 2019 Boksen Sumo dødløft 5x130 5x160 5x207,5 PR 5x165 5x165
  12. Nice and clean power building

    14 August 2019 Boksen Floorpres 5x100 5x105 5x110 5x112,5 5x115
  13. Nice and clean power building

    13 August 2019 Boksen Dybe squats 5x90 5x100 5x110 5x115 5x120
  14. Nice and clean power building

    12 August 2019 Boksen Dumbell rows 8x90lbs 8x90lbs 8x90lbs 8x90lbs 8x90lbs
  15. Motion i balance™

    Hvorfor tænkte jeg straks på dig, Henrik
  16. Langt pokker i MOL

    Lige så meget jeg elsker sommeren og hader når det er koldt, er det vist godt at cykelsæsonen snart er forbi. Jeg trænger SÅ meget til forandring og det bliver ikke bedre af at året ikke har budt på klubtræning og 19 af 20 ture er kørt på samme asfalt. Jeg overvejede kraftigt en fællestræning med Greve Trim men jeg er uden tvivl rusten i gruppekørsel og i den vind var det ikke smart med debut. Der var også lagt op til regn og kulde og nu har jeg omsider fået indkaldelse til Bispebjerg sygehus, så de næste 10 dage skal jeg for alt i verden ikke blive syg. I stedet meldte jeg mig til et Zwift-løb, Det da dog for røvsygt og ligesom at køre motionsløb. Der skete ikke en skid og man lå med samme watt konstant, udover de par gange jeg gled af feltet og skulle lukke hullet. Gad ikke køre det til ende og rullede kort af og gik i bad. Havde forventet noget dynamik med skiftevis stilstand og wattpanik. ... Sidst jeg blev bikefittet, fjernede man klodsen/modsat vendte kiler under klampen ved det ben der er for kort. De generer mig ikke umiddelbart men kan sagtens mærke, at der er længere ned i den ene side. De bumser jeg fik af Assosbukserne muntrer jeg mig stadig med, trods rigelige mængder zinksalve. De sidder i “den korte side”, hvor jeg derfor sidder tungest på sadlen. Fik lagt en lille klods under klampen igen, inden jeg kørte Zwift og synes det føles rigtigt, så i løbet af dagen ryger der også en klods under mine udesko. Så må det blive testet nærmere i morgen med mere saddeltid. Mærkelig, i dag kan der godt oploades graf i farver. Turen var reelt ikke i højrød zone hele vejen men jeg måtte sætte min FTP ned for ikke at blive plantet i A-gruppen
  17. Motion i balance™

    Pyha, første fællestræning efter ferien på en onsdag aften. Burde have vidst, der var ugler i mosen, da det var Anders, der var turleder. Så bliver det altid lidt længere end normalt og lidt mere anarkistisk end normalt. Begge dele skal være velkomne, men mine ben er godt nok slet ikke oppe i fart endnu. Det var de måske heller ikke før ferien, men lige nu er de da helt døde. Det blev til godt 90 km på en aften, hvor det gav en byge, og hvor det blev så sent, at der kun var en halv time, til solen gik ned, da jeg var hjemme igen. Dagene er godt nok ved at blive kortere ...
  18. Slankepiller

    Jo kan jeg godt men de piller virker altså så kan du sige hvad du vil.. hvis du læste lidt iform engang i mellem ville du vide hvorfor de ting opsatte din forbrænding
  19. Coffein/effedrin piller

    Jeg kan fortælle om mine egne oplevelser med TP (effedrin), som var kortvarige da jeg stoppede relativt hurtigt med dem. Jeg startede med at tage én om dagen. De første par dage kunne man godt mærke lidt forskel, som om man var lettere beruset. Efter kroppen lige var blevet vænnet til pillerne, doserede jeg op til to piller om dagen, som var en grænse jeg havde sat mig for at jeg aldrig ville dosere over to piller om dagen. Her var virkningen meget kraftigere og gav min træning et godt boost. Men ligeså snart træningen var overstået og jeg sad stille, så blev jeg sådan helt tom inden i. Som om der var et hulrum og jeg blev ekstremt deprimeret og ked af det over ingen ting. Jeg troede det var fordi kæresten og mit forhold ikke gik så godt, så skænkede det ikke en tanke, men så gik forholdet endelig kanont igen og jeg havde ingen grund til at blive deprimeret, som jeg blev ved med at være præcis på de dage hvor jeg tog pillerne. Efter lidt logisk tænkning, kunne det jo kun være pillerne der var årsag til det, så jeg lagde dem straks på hylden. Siden da har jeg ikke brugt dem i træningssammenhæng, men kun når jeg føler mig uoplagt og træt, så kan jeg godt finde på at tage en enkelt pille, men der får jeg ikke den deprimerende bivirkning. Det er kun ved to piller og kunne forestille mig det var værre ved større dosering. Snakkede med andre venner om det som også har prøvet pillerne. De fleste kendte ikke til det jeg havde oplevet, men er siden stødt på andre der har det på samme måde. Så i bund og grund, kan jeg ikke anbefale at indtage effedrin.
  20. Reductil? Erfaringer evt?

    Held og lykke med at overtale din læge til at udskrive Reductil (sibutramin) til dig. Det er et præparat som normalt kun bruges til svært overvægtige, i kombination med en kostomlægning og motion - og hvis din læge giver dig en recept på det er han idiot. Jeg har så selv prøvet præparatet uden at være svært overvægtig, så titlen som idiot må jeg altså også påtage mig selv. Virkningen er en moderat nedsættelse af appetitten samt en let "speedet" følelse. Men for mig personligt varede virkningen ikke rigtig ved, efter 1-2 uger synes jeg at min appetit var helt normal igen. Hvis du har dårlige erfaringer med therma power tror jeg det er en endnu dårligere idé at begynde at tage dette præparat. Det er muligt at du ved at tage sibutramin kan få et midlertidigt vægttab, men som du udemærket er klar over vil du tage de kilo på igen, måske endda med renter, når du stopper med pillerne eller de holder op med at virke. Kostomlægning og/eller motion er den eneste vej frem til et permanent vægttab.
  21. Hvad er vanddrivende?

    vandmelon
  22. Billig Foam Roller - hvor?

    aliexpress
  23. Får for lidt jern...

    Hvis man virkelig ønsker at genskabe hårpragten, er kirurgi den eneste virkelig sikre løsning. Plastikkirurgien er i konstant udvikling, og metoderne til genskabelse af hårvækst bliver stadig bedre.
  24. Genetisk hårtab

    Hvis man virkelig ønsker at genskabe hårpragten, er kirurgi den eneste virkelig sikre løsning. Plastikkirurgien er i konstant udvikling, og metoderne til genskabelse af hårvækst bliver stadig bedre.
  25. Våddragt til triathlon

    +1 Aliexpress
  26. Langt pokker i MOL

    Før arbejde: 40 minutter ned af Gl Køge Landevej i modvind og 30 minutter hjem. Primært i z2. De første 10 minutter havde jeg lidt svært ved at finde mig til rette i zonen men så var det egentlig ok. Og så var der nogle minutter jeg kørte ud af den. Jeg havde stille og roligt spolet en el-cykel ind og da jeg overhaler, så sætter kællingen farten op og det viser sig en være en speed pedelic - eller hvad sådan en cykel 45 hedder. Jeg skulle jo bare have ladet hende køre væk men kom til at pisse territoriet af Den var i øvrigt overraskende sløv fra det røde lys hvor legen stoppede. Fik også tiltet det rolige koncept med en blok på et kvarters tid med ikke under 110 rpm. Fin lille tur. Efter arbejde: En god halv time styrketræning af overkroppen i DSBs lille jernhule.
  27. AxBard

    Tirsdag 2019 08 14 Opvarmning · Ingen – romaskiner optaget Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 42.5 · 10 x 42.5 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 04 x BW · 05 x BW · 04 x BW · 06 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 06 x (BW+7.5) · 08 x (BW+5.00) · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 65 · 10 x 65 Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 132.5 · 08 x 132.5 · 10 x 125 Leg press · Ingen Mp · Ingen Lat raise · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Forsøgte mig med chin-ups unassisted. Det var ikke helt forfærdeligt. En i træningssalen lavede MP med 90 kg – det var sgu imponerende. Et par unge fyre fortalte virkelig gamle vittigheder i stil med ”hvad hedder Limfjorden på norsk?”. Jeg måtte fortælle dem at jeg helt bogstaveligt havde fortalt de historier for 40 år siden og jeg ikke tror de var nye på det tidspunkt. Der var dog et nostalgisk aspekt i det, ligesom at starte på en gamle Olsenbanden film, det har sin berettigelse selvom guderne skal vide at tiden er løbet fra Balling film. Hjemme 22:15 fra træning efter 12 timers arbejde. Jeg er sgu for gammel til den slags.
  28. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 4 100 kg x 2 130 kg x 2 150 kg x 2 130 kg x 14 Ligg. Bencurls 110+2 x 8 -> 110 x 4 Sidd. Bencurls 110 x 11 Trap bar DL, High handle 66 kg x 10 96 kg x 10 Hallo? De var gode :O
  1. Load more activity