All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Langt pokker i MOL

    Vægten steget 100gram efter 3775kcal og kun 6,5 times søvn - men jeg kom op ved ni-tiden og håber at være træt nok til at sove omkring midnat i aften. Planen var en leverpostejstur på et par timer, plus. Da jeg kom ud, var lår og baller for medtagede til at jeg kunne overskue turen. Ret hurtigt vendte jeg rundt og smuttede ud på diget, hvor det blæste ret heftigt. Men det er ligegyldigt når man kører intervaller, så jeg startede med 10 x 30/30. Så et lille smut på Amager, hvor jeg fik kørt 4 antrit og 3 minutters vo2max. Hjem over diget fik jeg tilføjet 3 x 2/1. Min lange spurt på Avedøre Havnevej gik i vasken, da der kørte en på cykelstien og jeg buldrer altså ikke forbi med 60 i timen. Så hellere håbe på et par spurter i morgen - min kollega får vistnok lov at komme ud og få lidt motion, så hvis det holder tørt..... Ellers en godkendt tur, hvor jeg nok ikke kunne presse meget mere ud lårene. De var alt for DOMSede til at jeg kunne mærke trætheden efter i går men det var en af de sjældne dage, hvor de og ikke kondien satte begrænsningerne. De har også kunnet mærkes siden jeg kom hjem!
  3. Yesterday
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag: MTB - 1time og 18min Onsdag: MTB - 1time og 30min + Lidt abeskuret.. Hyper ext - 4sæt x 25reps Incline DB press - 20x20kgs, 12x27,5kgs, 12x35kgs, 12x35kg Pullups - 2sæt x 10reps
  5. Langt pokker i MOL

    92,2kg efter 3375kcal. Jeg var i LIDL i morges og Friheden Butikscenter (Hvidovre Øst) i går. Jeg så ikke en eneste der brugte håndsprit. To gange fik jeg dem bag mig i køen til at gå foran, fobi de åndede mig i nakken, så vi fik holdt afstand. Og en enkelt gang stod jeg ud af elevatoren før jeg nåede op, da person 3 og 4 steg ind - vi kører med max 2 personer for at reducere smitterisiko. Er jeg lige hysterisk nok? Muligvis. Men det er ikke noget jeg forventer af andre og det forsinker ingen andre end mig selv, så det bør ikke genere nogen, at jeg er forsigtig når andre ikke glemmer det. Men i hvert fald - det GIK altså bedre i det jyske DOMS mange steder i kroppen og et eller sted også sært tilfredsstillede igen at tisse grønt. Ben og baller lidt for ømme i forhold til at skulle cykle i dag men det er vist mest en komfort-ting, så det er bare trist Tiden begyndte at skride - vejret er ikke just indbydende. I stedet hoppede jeg på turbotræneren og fandt mine hadeintervaller frem: 4/2 Det var ikke sjovt men forhåbentlig gør de noget godt..
  6. Got legs?

    Tillykke med familieforøgelsen.
  7. Vestjysk dagligdag

    06-07-2020 Løb 9,4 km 56m28s. 07-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 15 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 2 x 5 x 60kg. 2 x 5 x 65kg. 2 x 5 x 60kg. Flad brystpres db. 3 x 10 x 20kg. Row db. 3 x (10+10) x 22kg. Baglår(pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20kg. Læg stående 1 ben. 3 x (15+15) x Bw. Curl db. 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 10kg. Laterals raise db. 2 x 15 x 8kg. Ved ikke helt hvad jeg vil med min træning, så har besluttet at målet er at få lidt mere volumen på i forhold til corona pausen.
  8. Last week
  9. Got legs?

    Nej, MOL Logbog er en lille, sluttet kreds Har vist ønsket tillykke med familieforøgelsen andetsteds, men kan da sagtens gøre det igen. Det er sgu fantastisk at stifte sin egen familie og se den vokse
  10. Langt pokker i MOL

    92,4kg efter 3175kcal. Kom i seng 1:30 og op 9:40 - det kan blive bedre! Lårene var trætte efter i går men så kan man jo træne lidt overkrop. Jeg kom også til at give benene lidt men forhåbentlig så lidt, at det ikke ødelægger cyklingen. 2 sæt kropshævninger 2 sæt bicepcurl 2 sæt skulderpres 2 sæt bagskulder 2 sæt laterals 2 sæt rotator cuff 3 sæt tåhævninger på et ben (bw, +20, +20) 3 sæt knæbøjninger (bw, +30, +40) 3 sæt floorpres 2 sæt mavebøjninger 1 sæt dips 2 sæt bulgarsk split squat Efter halvanden times tid: Zwift 25 minutter. Det første kvarter i zone 2 og resten med ca 80 watt
  11. Got legs?

    Der er godt nok sket ting og sager siden sidste opdatering, og så er det nærmest skræmmende at man kun er halvvejs nede på første side, selvom der har været stilstand i godt og vel 4 måneder. Først og fremmest er jeg blevet far igen. Hvad der vidst var en termin omkring 12. april, blev til planlagt kejsersnit d. 2/4. Alt forløb efter omstændighederne godt, selvom det lidt var et helvede at være på et hospital i coronatiden. Sund og rask unge, og endnu en dreng til samlingen :) Cyklingen har været alt andet end stabil. Der har været uger hvor jeg har trænet 2-3 timer, og uger hvor jeg har trænet 12 timer. Og så har der været uger hvor cyklen slet ikke er blevet luftet. Men formen er egentlig fornuftig, og jeg kan fornemme at jeg stadig kan sidde med i midterfeltet, hvilket er betryggende. Lige omkring fødslen blev jeg enig med mig selv om at begynde at tage daglige armbøjninger. Det udviklede sig sidenhen til også at inkludere air squats, og da jeg stadig døjer en del med smerter fra min glute med og piriformis, så kom der pludselig også fokus på at træne ben, balder, og core igen. Så jeg har faktisk mere eller mindre fra maj kørt styrketræning hver anden dag. Primær fokus har været på overkrop og core, da jeg aldrig rigtig har været tilfreds med min brystkasse, og nu vil forsøge at give det et skud for at se om det kan blive bedre. Samtidig bliver der selvfølgelig også kørt lidt ben med fokus på stabilitet og teknik. Det har faktisk været rigtig lækkert, og synes allerede nu at jeg begynder at se resultater både oppe og nede.
  12. Langt pokker i MOL

    Det blev banecykling med “Falken”. Få minutter inde i opvarmningen punkterer jeg på forhjulet - den er 10 sekunder om at slippe luften og jeg ligger stadig med min egen basisopvarmning, så det var let at komme af banen uden kaos. Mekanikeren var ved at lukke ned men jeg nåede akkurat at få bestilt en ny ring samt låne et hjul, så jeg kunne køre videre. De andre var i gang med første øvelse, så jeg kørte lidt rundt på boldbanen og de de var færdige, nogle få omgange på selve banen. Jeg blev sat på næstdårligste hold og det var fint nok. Vi var fire. De to andre mænd faldt noget igennem og det kvindelige indslag ligger tæt på mit tempo - antrit undtaget. Først kørte vI 25 omgange progressivt, hvor hun flåede de to andre i stykker og vi kørte de sidste 7 omgange alene. Heldigvis dæmpede hun sig lidt, da vi kun var to. Så 15 omgange progressivt, hvor hun ikke satte farten vildt op i føringerne, så der kom vi tre hjem. Løb på ubekendt distance. På et tidspunkt knækker den og hun, jeg og en tredje prøver at få lukket hullet. Efter nogle omgange hvor vi sidder og ikke kommer nærmere, lader jeg mig falde ned til bagtroppen og kommer moderat i mål. Pointløb: 15 omgange med spurt på hver tredje. Ved tredje spurt sidder jeg så godt at jeg bliver nødt til at gå efter den. Ham foran får samme ide et splitsekund før mig og vi lander i omkring 250 meter all-out, Jeg ved ikke hvem der kom først - så tæt var den men vi sejlede begge to ned gennem feltet og humpede sårede rundt, resten af løbet. Afrulning - for hurtigt til min smag. Kollegaens kone har brækket foden tre steder og skal under kniven. Med hund og tre børn, får han nok ikke meget til til at cykle og vejret er heller ikke så godt, så jeg gætter på at den nærmeste fremtid byder på en del soloture.
  13. Langt pokker i MOL

    Det kan være at det er bedre på dine breddegrader - det vil jeg både tro og håbe. På Hovedbanegården er folk generelt fortravlede. Det ER naturligvis lettere at miste fokus på det med med Covid, når man er i panik for at nå toget hjem. Mine indkøb foregår primært i Avedøre, det siger vel alt Vestegnen ligger jo også højt på smittetal og selvom læger mm prøver at være diplomatiske, ved at forklare det det med befolkningstæthed mm, så køber jeg den ikke. Majoriteten af folk er generelt ret ligeglade og især en befolkningsgruppe er total ligeglad med stort set alle retningslinjer - dog giver de hinanden væsentlig færre håndtryk end for et halvt år siden. Den klassiske situation er, at når der kun er få mennesker, så går det ret fint med afstanden. Når der er mere en 4-6 i køen så skrider det og er der flere, er det måske 1-2 af 10 der holder afstand (og lige så mange der prøver at smutte ind i hullet i køen). Håndspritten er der aldrig mange der bruger. Jeg har to kolleger, der desværre er begyndt på det med håndtryk. “Dumt”, når det er ved afløsning af tog og alle kan se, at vi altså ikke overholder en af de mest basale regler. Lederne er heldigvis ikke begyndt på det endnu, når de møder os. Helt personligt kan jeg godt undvære det ritual. Hvis man har kunder eller skal forhandle aftaler o. lign. er det sikkert fint med et håndtryk men jeg er ikke et sted i erhvervslivet, hvor jeg ser det som en fordel. Den største af ungerne ovre i Jylland havde fået ny kæreste og vi gav da hånd. Vi skulle alligevel dele bolig i nogle dage og sidde i samme bil, så vi ville jo nok smitte hinanden alligevel men instinktivt var det ret sært Morgenvægt 93,0kg - uha-uha. Jeg håber ikke jeg skal begynde helt forfra. Jeg vågnede 10:50, så min døgnrytme skal også have et eftersyn. Min cykelkollegas kone er blevet revet rundt af hunden da hun gik tur med den og sidder på skadestuen med mulig brækket fod. Gad vide hvor meget det vil påvirke vores ture sammen.
  14. Motion i balance™

    Bare for god ordens skyld, så bliver der altså stadig trænet, men det er i dén grad business as usual. Et par løbeture hen over ugen, et par gange fællestræning med ABC motion og så ellers soloture på cyklen. Nyder det hele, men det er også lidt ufokuseret, fordi der ikke har været de store motionscykelløb at teste formen af på. Har faktisk lige rundet de 7500 km på cykel i år, og det er fint, men det ville godt nok have været sjovere med nogle af de store arrangementer i foråret. Anyhow, så har jeg tænkt mig at lægge lidt mere vægt på løb her til efterår og vinter. Suppleret med lidt cykling på en vinterlåge, men med hovedvægten på løberiet. Så må det tidlige forår næste år vise, hvad forår og sommer 2021 skal bruges på. Måske skal det simpelhen bruges på begge dele. Måske skal der næste år en rigtig bjergtur (på cykel) med i programmet. Jeg savner at cykle i bjerge. Søndag bød i øvrigt på en god omgang fællestræning med to solide blokke med hhv. rulleskift og holdløb. Der er ikke nogen tvivl om, hvor de ligger henne på grafen.
  15. Langt pokker i MOL

    Lyder, som om du har været ude i et 'kulturmøde' i det jyske :) Jeg synes nu stadig, at folk sådan helt generelt er ganske gode til at holde afstand mv., men derfor kan der selvfølgelig godt være gradsforskelle. Jeg skal selv til det jyske her i sommer, og så vil jeg holde øje med forskellene. Selv kan jeg simpelthen ikke huske,. hvornår jeg sidst har givet hånd til nogen. Det må jo være tilbage i februar/marts, før det hele blev lukket ned. Gad vide, om vi nogensinde kommer i gang med det igen ...
  16. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Sådan har jeg det vist hvert år i denne periode op til sommerferien. Det er som om om, man næsten ikke kan hænge samme, og man må virkelig tage sig sammen for at koncentrere sig om arbejdet. Nok bare et godt bevis på, at man har behov for at koble af fra tid til anden. Mennesker er ikke maskiner.
  17. Langt pokker i MOL

    Tilbage fra det jyske. Dejligt med selskab. Men puha en masse usund mad, chips, is osv. Nå pyt. Det var skide hyggeligt og det er det vigtigste! Jeg kom for sent hjem i dag til at jeg fik cyklet. Ved stadig ikke hvad jeg vil i morgen - sprint, alm bane eller evt bare køre selv. Ellers interessant at færdes i Esbjergs butikker og Kolding Storcenter. Hold da op, hvor er adfærden markant anderledes mht at holde afstand, gå den rigtige side af gangene i centrene og især med at bruge håndsprit. Det er der jo stort set ingen mere der gør her syd for København og på Hovedbanegården, mens langt over halvdelen sprittede af og kun ganske få gik mod ensretningen. Og så selvfølgelig land vs by... Der var jo helt stille stille og ingen knallertfræs, råben og slåssen eller noget larm efter “sent eller bare halvsent.
  18. Vestjysk dagligdag

    02-07-2020 Løb 8,0 km 53m39s Lidt en bakke tur, det har formen godt af. 03-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 15 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Pull down kabel. Smalt fat parallelt greb : 3 x 10 x 60 Arnold pres Db: 1 x 10 x 11kg. 2 x 10 x 12kg. Dagen pinlige joke. Mine arme er ømme efter sidste træning. 05-07-2020 Løb trail 11,1 km 1h24m10s Det lykkes at løbe mellem to byger. Fin tur i skoven.
  19. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag: Løbebånd - 5km (27.05. 11km/t og 1%incline) Lørdag: Pushups - 10sæt x 20reps
  20. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tak kære Vestjyde og nu har jeg jo ikke haft skrevet så meget vedr maden. Det som jeg er mest stolt af er, at jeg ligesom lykkedes med at komme tilbage til processen søndag aften og det også velvidende, at jeg var et andet sted end mandag-fredag i sidste uge. Jeg plejer at være super god til at være disciplineret i nogle dage og så give op, når det ikke helt flasker sig. Her sidst på ugen har jeg nok haft været endnu mere loose pga ekstrem træthed og arbejdspres men synes stadig, at jeg er optaget af ikke at være selvdestruktiv = proppe mig med chokolade, eller trøstespise i det hele taget. Har haft været god til at spise ganske lidt lakrids som dessert og så hurtigt få smidt resten i kitchen safen. Forberedelse er stadig helt ekstremt afgørende og der har jeg haft manglet mine havregrynskugler og hjemmebagte boller = høj prioritet at få dem tilberedt/bagt her i løbet af i dag og spidskålssalat boksene skal der også være styr på. Mht mundbind, så kan jeg godt følge dig mht signalværdien men resten af min post handlede jo om, hvor anti mundbind jeg i øvrigt er. Heldigvis var alle super gode til at gøre corona albue hilsen og vi kunne være ude hele aftenen i det fantastiske vejr, så det var ekstremt vellykket. Lidt træning er det blevet til i løbet af ugen Træning d 30.6 Løb 40 min på løbebånd jog/Ae1 tempo Selvom, at jeg helst løber ude, så var det super dejligt med sådan et nemt lille pas og ville gerne gøre det lidt mere i Hechmann løb, inkl interval træning, da jeg tænker, at det kunne gøre noget godt for tempoet. Også meget positivt, at det ikke var noget stort pres at skulle i FW ovenpå tog tur etc. Måske at der faktisk kommer til at være mere overskud trods tidlige morgener, nu hvor jeg efterhånden er faldet mere til på mit nye job. Det kunne være dejligt. Træning d 1.7 Styrke TIlbage i folden hos super coach med gode øvelser i form af bænkpres, dødløft og så nogle mindre mellemliggende øvelser. Efterhånden følelsen af at få lidt mere vægt på og synes at det er sjovt og fedt at være tilbage og bruge musklerne. Det var dejligt og jeg var virkelig frisk og i godt humør bagefter. Også selvom, at egentlig jeg sad i toget og ikke rigtig kunne overskue det. Både torsdag og fredag var jeg i gymnastik tøjet fra morgen stunden men lykkedes mig alligevel ikke at komme ind og få trænet mere Hechmann løb. Fredag havde jeg endda sat uret til kl 4 i håb om, at jeg kunne få løbet til Hørning st men flyttede bare alarmen frem og vendte mig om og sov videre. Har også haft snorksovet i toget om eftermiddagen, for har haft været SÅ træt. Godt, at det snart er ferie. Træning d 4.7 Løb 10 k Blommehaven t/rt. Sad hele dagen og ringede til 18 kontrol patienter som led i corona pukkel afvikling. En god men selvfølgelig alligevel arbejdsom dag. Ja og bagefter befriende at jogge ud i støvregnen og så bare chille fuldstændigt hjemme i sofaen bagefter. Ikke energi til mere. I dag styrke med super coach og skulle meget gerne nå en hel del inden. Det gode ved at arbejde hjemme i går, at jeg så alligevel kunne sætte 3 vaske over, lade robotterne gøre deres arbejde og dermed nu befinder mig i pæn og fin lejlighed med rent tøj og ikke skal bruge halvdelen af dagen på at muge ud. Vil tilgengæld gerne prøve at udsætte indkøb lidt da det føles anstrengende at skulle ud i regnvejret. Særligt nu hvor corona formen føles lidt uforenelig med mine xs regnbukser, som aldrig har haft været store. Muligt at der bliver en god anledning til at udstyrsshoppe lidt men det skal jeg nok vende tilbage til når jeg ved mere. Den fortsat gode søndag og snart gode uge til boardet
  21. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: MTB - 1time og 7min Hindsgavl med Gomes og Farfar. Boksning - 5-6min tæv af sandsæk. Ret rusten. Men dejligt nok supplement til cykleriet.
  22. Earlier
  23. Langt pokker i MOL

    91,0kg efter 3700kcal. Kollegaen skulle møde tidligt, så jeg måtte ud alene. Det gik pludseligt hurtigt, for det var meningen at jeg skulle over til ex´en i morgen + weekend. Da hun ringede for at høre hvad tid, fik jeg nævnt at jeg er blevet sendt på tvangsferie og pludselig skal jeg så derover i dag. Men ud på diget og køre en serie antrit. Efter noget rulleri (det er da vist et hjemmelavet ord?) kørte jeg næsten fem stk 3/2 - jeg løb tør for dige, så den sidste blev kun på 2 minutter. Et par gange var jeg ved at køre lidt sur i wattene men da jeg kom forbi “punktet”, så var det ikke så febrilsk at holde dem tiden ud alligevel. Fine watt (for mig) i betragtning af antrittene først. Men altså... mere restitution nu, selvom jeg ikke trænger. Det er dog så sjældent at jeg er væk hjemmefra, så det skal jeg vist ikke lade mig gå på af. Da jeg kom hjem fik jeg lavet to sæt tåhævninger på hvert ben til fail med 14kg. Derefter 100 rep på begge ben med BW. Snart til Esbjerg og håbe jeg kan finde en tempo 100-bus og ligge på hjul af. Der er piv modvind derover og min lille bil er ikke ligefrem økonomisk på motorvej, ellers.
  24. Vestjysk dagligdag

    30-06-2020 Løb 10,0 km 1h02m22s Det er åbenbart den tid det tager at løbe 10 km for mig. 01-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1x 5 x 80kg. 1 x 5 x 90kg. 3 x 5 x 100kg. Arnold pres db.: 1 x 10 x 10kg. 2 x 10 x 12kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x bw Curl db.: 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 10kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 40 2 x 10 x 50
  25. Langt pokker i MOL

    90,9kg efter 3500kcal i går De sædvanlige 47-ish km med kollega. De vanlige to spurter men ellers fredeligt. Omsider føles benene super friske og kunne lave lidt watt uden at pive.
  26. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag. Lidt mere... Løbebånd - 3km (16.01)
  27. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandag: MTB - 1time og 40min Hård tur med nogle hårde gutter.. Jeg var det tynde øl som man siger... Tirsdag: Løbebånd - 2km med 12km/t 1,3km med 5,5 - 12km/t Lækkert
  28. Langt pokker i MOL

    Stadig 90,4kg efter 3450kcal i går Jeg vågnede for tidligt, helt sikkert fordi jeg havde sat mig op til en gang morgenintervaller, hvis jeg kunne nå ud før det blev regn. Jeg kunne mærke at jeg var tændt. Efter kig på radarkortet kunne jeg ikke falde ned igen og endte med at stå op. I virkeligheden er det også smartere at vente til i morgen og lade benene få restitutionstid, så det blev styrketræning i stedet, for at få brugt energien: 2 sæt kropshævninger ss 2 sæt tåhævninger på et ben 2 sæt bicepcurl 10 knæbøjninger, 10 knæbøjninger + 50kg 2 sæt laterals ss 2 sæt mavebøjninger 2 sæt rows (hænger i ringene nederst på trappen med fødderne på et højere trin, således jeg er ca. vandret) ss 2 sæt baglår (samme opstilling men bøjer benene - ikke vildt hårdt men det må gå an, indtil jeg finder på noget bedre) 2 sæt rotator cuff Det er dejligt at cykle men det ER altså også dejligt at give mullerne noget rigtigt belastning, selvom det er lidt “klippe-klistre”. Håber på intervaltræning i morgen før arbejde - den sidste dag før jeg skal gå hjemme to en halv uge. Det må godt blive bedre cykelvejr mens jeg er hjemme
  29. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "jeg ikke tænkt mig at kramme nogen men ved ikke, hvordan resten af selskabet forholder sig. " Hvis du ønsker at holde afstand, er mundbind er en god sinalgiver. Tag et på, og der er ingen der kommer tæt på dig. Ellers er jeg ret imponeret af din disciplin mht. mad. hep herfra.
  1. Load more activity