Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 01/22/2018 in all areas

  1. 2 points
    salt

    Onkel Troels

    Vi er flere i logbogsforaet, der skal prise os lykkelige over at vi ikke er blevet slæbt ud bag laden og har fået med Oksens oversavede.
  2. 1 point
    Tak kære super løber (og skabsyogi) og ja det er også et af mine all time yndlingsnumre, så er helt som det skal være
  3. 1 point
    Velkommen tilbage. Glæder mig til selv at komme op i nogle bjerge, selv om det kun bliver i alperne.
  4. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel Troels

    Ja, løb lærer jeg vidst aldrig rigtigt at holde af. Sidst jeg løbetrænede seriøst tilbage i 2013 var de momentvis ok men mit løbebundniveau er bare elendigt :-D Takker :-) Træningen kører rimeligt lige for tiden. Det er dejligt. Nu skal jeg bare lige ha' den skulder 100% igen. Det føles som en af de der uploading countbars på en ældgammel computer. 67%........... functionel shoulder still uploading :-D
  5. 1 point
    Velkommen i klubben. Ja, man får lyst til at spænde vandrestøvlerne på og finde sig et bjerg :)
  6. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel Troels

    Tirsdags træning i fitness World: Trap bar dødløft - (10x70kg, 10x110kg, 10x150kg, ), 5sæt x 2reps med 190kg Benpres - 5sæt x 20 reps med 200kg Leg ext - 5sæt x 10-15reps Kabel rows (bredt spadegreb) - 5sæt x 12reps med 50-90kg Roman chair mave - 2sæt x 50reps Decline bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg(Styrken var til mere men energien var der ikke lige) Kabel flyers (stående) - 5sæt x 10-12reps Kabel flyers (liggende på bænk) - 5sæt x 10-12reps DB curls (isolated) - 3sæt x 12-15reps Rotator cuff - 3sæt x 20reps Cardio: Løbebånd - 5km (27min og 8sek) Ganske udemærket. Styrken kunne have været bedre men med udgangspunkt i et det er faste dag samt en morgentræning og stadig godt Domset efter i lørdags. Så kan jeg vidst godt være tilfreds. Løb var som altid ubehageligt. Tænker på om det nogensinde bliver bare nogenlunde rart.
  7. 1 point
    Godt at høre at du kom ned igen. Jeg følger lige med på sidelinjen, det er interessant det du skriver. Jeg får altid sådan en lyst, til at gå en Laaang tur, i en bjergrig egn, når jeg læser din log.
  8. 1 point
    Velkommen tilbage. Knap 6 km lige op i luften er jo for vanvittigt. Lyder som en fantastisk tur. Og så er det en god logtitel. Både fordi det er en god ting at holde sig for øje, og fordi det er en god anledning til at spille et nummer fra dengang, far her var ung ...
  9. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    19 Februar 2018 Stadig ingen smerter eller bøvl med underarmen. Men jeg tager progressionen helt stille og roligt. Jeg håber på at jeg kan bruge det som et værktøj til at bryde igennem den stagnering jeg har stået i længe Closegrip med stop og ben oppe 5x85 5x87,5 5x90 5x92,5 5x95 Konventionel dødløft 5x110 DOH 5x150 5x180 5x210 Bite me - stropper 5x180 -stropper 5x150 - stropper
  10. 1 point
    Heyyyyy hvor dejligt at have dig blandt os igen. Jeg håber at der på et tidspunkt kommer lidt billeder at turen. Spændende med ny træningsform og soveprojekt og ikke mindst at du vil skrive på MOL en gang i mellem.
  11. 1 point
    Tusind tak for interessen Salt og jo who knows .. den korte udgave, at jeg havde en fantastisk rejse og at Nepal for altid har vundet mit hjerte. Bjerge, floder, mennesker, hele mindsettet, Kathmandu. Jo og det at rejse i bjergene er og bliver noget, som jeg håber, at jeg for altid vil opsøge. Havde ingen uheld, ingen alvorlig sygdom og et fantastisk hold af medrejsefæller, sherpaer og guider. Endte med at blive i 5800 m i Mere Peak High camp, da jeg om natten havde det meget skidt med svær hovedpine og vidste, at jeg ikke skulle udfordre det yderligere. Men som sagt en fantastisk tur og det også selvom, at jeg ikke kom helt til tops. Det eneste der måske ærgrede mig lidt, at jeg både fysisk og psykisk følte mig stærk men højden er bare ikke at spøge med og jeg har vil flere lejligheder oplevet, at jeg er følsom. Måske også pga min astma og det forhold, at jeg var nødsaget til at være nærmest emballeret i dun. Ville have indsat et "lille" billede men kan se, at det er alt for stort. Vi havde også nogle fantastiske videoer men lige nu er de indlejret i min fb konto, som jeg har deaktiveret for at få noget ro i hovedet. I det hele taget har det haft fokus ovenpå Nepal. Hvordan prøve at skabe et liv herhjemme med den samme ro og det samme overskud, som jeg oplevede på turen. Jeg kan jo for hulen jo ikke blive ved med at "flygte" ud i bjergene, eller ud i ekstrem sport for ligesom at finde noget ro. Ja og det er også min motivation for at genoptage loggen. Elsker det her med at prøve at sætte lidt ord på processerne. Som led i forsøget på at gøre alt lidt mere frit og anderledes (og spare nogle monetos) har jeg på det seneste i høj grad trænet med fx løb til og fra arbejde. Hjemme yoga med YogaVivo og så har jeg indrettet mit eget lille home gym med lidt TRX strop, bold, et sæt håndvægte, en KB, lidt elastikker og en pull up barre. Både yoga og styrke hjemme kræver noget disciplin men når det lykkes, så er det faktisk rigtig fedt. Derudover, så har en vigtig del af processen på det seneste været at læse bogen "Why we sleep" af Matthew Walker. Mens begrebet binyretræthed, som jeg på et tidspunkt var optaget af, på ingen måde er videnskabeligt underbygget, så er der jo massive mængder data på, hvad søvnmangel gør ved os, ved alle vore organer, vores sind, vores evne til at træne og ja være. Så det var opbyggelig og god læsning de sidste uger, hvor jeg faktisk nu på 15.døgn er uden kaffe. Evt læsere vil videre, at det ikke er første gang, at jeg har kæmpet med det men måske (forhåbentlig) holder jeg ved denne gang. En anden god hjælper i den proces har haft været Garmins Vivosmart ur = en lille smart ting til under 1000 kroner, der kan måle søvn og alt muligt andet godt. Kan se, at jeg endnu ikke er helt i mål mht dyb søvn men sover allerede meget mere, så der er kun en vej. Ja så søvn, yoga, løb og lidt styrketræning. Lige nu er det målene. Ja og på et tidspunkt skal jeg tilbage til Nepal men måske først i 2019. Prøver som sagt at holde lidt gang i opdateringerne her. Har lige været syg med bihulebetændelse, så i dag meget light fullbody hjemmetræning og så knapt 3 kvarters flow yoga på Yoga Vivo. Very nice. Søde drømme til boardet
  12. 1 point
    9x13 pull ups i supersæt med tung bænkpres. Du er godt imponerende stærk. Respekt.
  13. 1 point
    Davai

    Davai, davai!

    Tirsdagstest Her efter hvile ugen, hvor der har været skruet ned for intensiteten skulle jeg lave en ny FTP test, for at få et nyt udgangspunkt. Min wattmåler har den sidste måneds tid givet besked på at batterierne var ved at være flade, men jeg har ikke fået dem skiftet før i dag, hvor den kun ville give mig information fra den ene side. Det stressede mig unødigt, men det er jeg selv ude om :) Jeg fik skiftet batterierne og begyndte opvarmningen. Sidste test i december kørte jeg 337 watt på de 20 minutter, så i dag forsøgte jeg at ramme 350. Det lykkedes og da de 20 minutter var overstået var gennemsnittet på 353 watt og et pulsgennemsnit på 174. Jeg tager hul på Trainerroads General build træningsplan. Jeg ser frem til at træne korte og de endnu kortere intervaller, da jeg især her regner med at kunne forbedre mig meget, da jeg ikke rigtig har trænet dem tidligere.
  14. 1 point
    jsc

    Doktorens log

    Det afhænger selvfølgelig meget af underlaget. Vi kører på filt, hvilket er meget forskelligt fra asfalt, som vi kørte på tidligere. Der svarede 120 kg på slæden meget godt til 300 på slæden på filt. Og så er det konditionering. Jeg har ikke kørt med en vægt, som andre ikke har kunne køre med, hvis de tilfældigvis har ville prøve at springe ind og skubbe slæden. De har haft styrken, men de har ikke kunne følge os i et længere pas med flere sæt, hvis jeg tolker som konditionering :)
  15. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel Troels

    Onsdags træning i RAW: Car deadlift - 10x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x220kg, 5x260(Sidst fik jeg kun 4 på 260kg. Uden bælte. Så forbedring og ikke allout. ) Leg ext - 4sæt x 10-20reps Hyper ext - 4sæt x 20reps Kabel rows - 6sæt x 10-20reps op til 2sæt med stakken Pulldowns - 6sæt x 4-10reps op til et enkelt sæt med stakken. Rear delts - 3sæt x 10reps Leg curls - 3sæt x 10reps Smal bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 4x115kg, 4x110kg, 6x100kg Military press - 20x20kg, 15x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x30kg, 10x20kg Stående DB curls - 3sæt Isolated DB curls - 3sæt Cardio: Prowler - 6turer af 2x20meter (hold nu kæft det er hårdt. Specielt på det lave håndtag. Det høje håndtag er væsentligt nemmere) Dejlig træning. Nogle gange frustrerende at det går SÅ langsomt med skulderen. Men må bare være glad for at det trods alt går fremad.
  16. 1 point
    Tinapigen

    Tinapigens log!

    Hej Gregers, Jeg mener sagtens, at man kan holde det på et plan, så det forbliver på "blå mærker-planet". Det gode ved grapling er, at "tapper du" slipper din modstander øjeblikkeligt - bare lad være med at spille macho! Der øves teknikker helt stille og roligt - og vi passer på hinanden - og er ikke ude på at skade hinanden. Træner du selv hensynsfuldt bliver der taget hensyn retur. Der er andre "modne" folk på flere af holdene... Bare tag det stille og roligt - og hav lidt selverkendelse ;-) Kom og kig og bedøm selv.
  17. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    En plan tager form ... Hmmm, jeg var tidligere - for nogle år tilbage - optaget af Brain Training-bogen af Matt Fitzgerald. Egentlig havde jeg glemt den lidt, men i går støvede jeg den af, og den har nogle gode pointer plus nogle virkelig fine 16-ugers programmer. Det ville passe præcist med, at jeg kunne gennemføre et af dem og så prøve kræfter med nogle 5 km-løb i juni måned. https://www.amazon.com/Brain-Training-Runners-Revolutionary-Endurance/dp/0451222326 Så jeg tror, at jeg - for en gangs skyld! - vil følge et program meget slavisk og finde ud af, om det rykker noget. Det passer godt med at løbe nogle 5 km-løb hen over juni måned. Sidst i juli og nogle uger ind i august skal jeg på en længere ferie, hvor der ikke bliver meget løb, så dér bliver der under alle omstændigheder et afbræk alligevel. Det gode ved 'kun' at løbe 5 km-løb er jo som bekendt, at man ikke bliver smadret som ved halv- og helmaraton. Konkurrencerne er ikke så definitive, og man kan sagtens nå en lille håndfuld hen over en måned. Back in the day løb jeg mine to bedste 5000 meter-løb med kun 3-4 dages mellemrum.
  18. 1 point
    Så passer det fint med jeg godt kunne tænke mig 2 børn :) så er vi omkring 82-85kg.
  19. 1 point
    Lonely Rider

    Livsstilsændring Vægttab

    Endnu engang tusind tak for dine svar. Jeg kan godt se du har fuldstændig ret, så vil lige tjekke div gym ud for at finde et sted der kunne passe til mig, så jeg kan få noget pro vejledning om træning til svært overvægtige
  20. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel Troels

    Torsdagstræning i Fitness World: Dødløft (Thumbless grip) - 10x60kg, 10x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 1x140kg, 10x100kg (Havde på forhånd bestemt mig for at give den gamle ryg lidt ro men samtidig stimulere den lidt og så ramme underarmene en masse istedet. Fin måde at gøre det på) Kabel Rows - 5sæt x 10-12reps med 60-100kg Hyper ext - 5sæt x 20reps Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 1x140kg, 1x150kg(Tungste pres efter skulderproblematik), 12x100kg, 12x100kg, 12x100kg (Kørte ret godt idag. Ikke den store irritation omkring skulderen) Curls - 6sæt Reversed Curls (Ez-bar) - 6sæt Seated Dumbell Press - 5sæt x 10-20reps Supersættet med Seated Dumbell Laterels - 5sæt x 12reps Cardio: Løbebånd - 1km med 13,5km/t (Jeg er så ringe løbeform. Var mega klamt bare denne smule. Men fedt det ikke gør ondt nogle steder og at jeg er kommet igang igen) Dejlig træning.
  21. 1 point
    Gregers TF

    Livsstilsændring Vægttab

    Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig men jeg begynder at komme på udebane. Dels er jeg ikke vant til at tænke i baner med at træne hjemme alene med håndvægte/stang og dels så har du trods alt en pæn vægt at bære rundt på og det skal man også tage hensyn til, så eksempelvis dine knæ ikke ikke bliver overbelastet. Din tredje øvelse med vægtstang fra mave til hage ville jeg droppe. Den var populær før i tiden men indmaden i skuldrene er ikke glad for den bevægelse og der er kun få der laver den i dag. Når du laver de samme styrketræningsøvelser (bruger de samme muskler) hver gang, ville jeg kun styrketræne hver anden dag. Styrketræning nedbryder musklerne og hvilen bagefter genopbygger dem - helst en lille smule stærkere end de var før træningen. Det tager typisk et par dage. Når du træner hver dag, bliver de mere og mere nedbrudt men får aldrig ro til at genopbygge sig igen. Sådan forsimplet beskrevet. Du træner meget arme og skulder. Resten af kroppen får ikke rigtig gavn af håndvægtene. Men jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan jeg ville gribe det an for en gut på 160kg. Jeg vil helst heller ikke gætte, for ikke at skrive noget der kan giver dig skader. Et motionscenter ville gøre det lettere hvad styrketræning angår. Nu fik du professionel hjælp til din mad. Jeg ville også få en prof til at hjælpe dig i gang med træningen. Så det passer til dig og lige præcis til dér hvor du står lige nu. Ikke at jeg ikke vil hjælpe eller svare på spørgsmål men jeg tror du vil komme bedst fra start med en fagmand og så kan man altid kommentere det bagefter og komme med opbakning osv.
  22. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Inden banecykling (trænervikar igen i dag) stod jeg egentlig under den varme bruser og prøvede at trække tiden så jeg ikke kunne nå det. Som vanligt ombestemte jeg til sidst og panikkede i tøjet og ned til bilen..... med is på ruderne. Nå men der var grøn bølge, så jeg nåede det alligevel næsten til tiden. Benene var ret off efter i går (havde indtaget 1600kcal da jeg kom hjem fra arbejde 20:30 - det restituerer man ikke godt på) og jeg blev sat, da der manglede 6 omganges opvarmning. Første interval gik op i hat og briller. Alle var på banen på blå streg og man skulle så som par tage en omgang. Feltet var langt, så for at have noget at arbejde med, så lå farten på 40-42 i timen. Det gjorde bare at de par der var ude og tilfældigt sammensat gik i stykker. Da jeg blev væk fra min makker og lå bag én der havde opgivet og folk overhalede både højre og venstre om, trak jeg stikket og kørte af banen. Det var sgu for farligt. Næste interval var den klassiske 4 på blå/4 ved barrieren, dog uden afsluttende kørsel på sort. Scratch over 16 omgange, delt i to hold tilfældigt sammensat. Fredeligt med halve omganges føringer de første små 14 omgange. Så stak banens hurtigste mand af. Jeg lå længe fanget i indersporet inden jeg kunne komme ud. Fik kørt en spurt på 400-450m og det har jeg aldrig før prøvet på banen. Fik dog ikke fanget ham og var heller ikke tæt på. Men selve spurten var faktisk god, trods længden. Herefter scratch over 12 omgange. Trænerens melding var at vi skulle køre på ham - han skulle bare ikke vinde igen. Han holdt egentlig bag mig fra start men møvede sig foran mig på den døde omgang og så var det jo bare at klistre til hans hjul og spurte fra ham til sidst. Han kan være nok så hurtigt men når han har ligget i front 6-8 omgange, så vinder man ikke.
  23. 1 point
    Jeg håber at vi får en lang recap af turen.