Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 01/23/2019 in all areas

  1. 2 points
    Kermit

    Motion i balance™

    Så er vi 2 - og udtrykket "kryster" bliver brugt alt for sjældent.
  2. 1 point
    Torsdags træning i fitness World: Chest supported Rows(plate loaded) - 10sæt x 12reps med 4 20ere ialt Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 5x80kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x130kg, 1x140kg, 1x150kg(Bedste siden 2016 :-)), 3x100kg, 3 x100kg, 3x110kg, 3x110kg Chinups - 5sæt x 10reps Seated Smith shoulderpress (The real Z-press) - 8x60kg, 8x80kg, 4x100kg, 8x80kg, 12x60kg Pec dec - 5sæt x 8-12reps Roman chair(mave) - 5sæt x 20reps Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps Cardio: Trappemaskine - 1100trin på niveau 10 Løbebånd - 10min Super lækkert igå'... Det var bare dø' lækkert igå'!!
  3. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    Onsdags update: Vægten sagde 80 kg rent i morges, hvilket er ganske udmærket. Som nævnt tidligere har vægten stået en anelse stille, men jeg har også været mindre opmærksom på hvad jeg har indtaget, og har måske hygget mig lidt for meget. Forhåbentlig kommer der lige et skub her igen så vægten endnu engang kan få et nyk nedad. Ift. bil så har vi faktisk været ude og bestille en i går. Jeg nåede selv et punkt hvor jeg nærmest blev i dårligt humør over at tænke bil hele tiden. Det er måske de sidste 4-5 uger hvor det har fyldt meget mentalt, og vi kom bare ikke nærmere en beslutning. Så jeg endte med at presse på, og i stedet for at tænke det til døde, tage en beslutning. Derfor skrev vi i går under på en sprit ny Alfa Romeo Giulia. Den bliver leveret indenfor de næste 10-12 dage, og kommer til at have det vi skal bruge. Fordelen ved at købe en ny bil er selvfølgelig at lånemulighederne er nogle andre, og med en lavere rente og ÅOP end vi har fundet andre steder. Ulempen er selvfølgelig at man tager et ordentlig skrald ift. værdien de første par år, men vi fik en ganske klækkelig rabat, og bilen er betydeligt bedre udstyret end mange af dem der er til salg brugt og som demo i øjeblikket. Samtidig er det en bil vi forventer at have i mere end 3-4 år, så det går nok det hele. Træningen er egentlig ganske godt med. Var ude med klubben i lørdags og endte med at køre i 4 timer. Undervejs følte jeg at jeg egentlig sad med uden de store problemer, og kunne følge de andres tempo. Så det er jo fint.
  4. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    17 Februar 2019 Boksen Dødløft 5x130 3x150 3x170 3x190 3x205 8x110 Dobbelt overhånd
  5. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Leg ext - 4sæt x 20-30reps (Bare for pumpet) Fint fint.
  6. 1 point
    Onkel Troels

    Doktorens log

    Solide træninger. Uncle T approved :-)
  7. 1 point
    Siden sidst Jeg tror den to timers interval tur, med de lidt for lange pauser, slog mig lidt ud - eller så var min chef så flink at smitte mig med sygdom torsdagen inden. For jeg blev hvertfald sygdomsramt med feber mandag eftermiddag, og måtte være hjemme om tirsdagen. Jeg fik lagt ordentlig omgang tøj på mig, og under dynen - så jeg fik heldigvis sygdommen ud relativ hurtig - end jeg før tidligere har oplevet. Så allerede om onsdagen tog jeg en lille rolig tur på hjemmetræneren på en time, hvor fokus var lidt på kadencen og samtidig fået gjort kroppen klar til en hårdere workout om torsdagen. Torsdag d. 7 februar fik jeg så smidt mig på hjemmetræneren en times tid, med intervaller nær FTP mellem 94-99% af FTP af 8 minutters varighed, men med 3 burst på 12 sekunder hver 2. minut på 200% ish af FTP. Det var sindssygt hård. Om det var lidt sygdom som stadig var tilbage, eller bare dét at arbejde så tæt på threshold, 32minutter ud af en time ved jeg ikke, men hårdt var det. Lørdag d. 9 blev det til en lækker tur på MTB, med en buddy. Det var rart at få noget afveksling, og noget vind på snuden, samt at brænde en lækker bane op i halvandentime - det giver altså noget andet, end at sidde inde på sin hjemmetræner og presse al energi ud i pedalerne. Formmæssigt troede jeg tilgengæld faktisk, at jeg var bedre. Jeg har kørt denne bane rigtig mange gange, og kan således konstatere at jeg sidste år, på nogenlunde samme tid var markant bedre. Mine watt er også gået ned, men min fitness grundlag, er faktisk bedre ift. trainingpeaks. Men hva.. Det skal vel nok komme! Søndag d. 10 var det jo så meningen med en 2 timers hjemmetræner tur - men vejret var tørt, og der havde ikke regnet - så der var altså en lille djævel i mig, som sagde - at de to timer jeg havde inden fødselsdag skulle bruges på min nye ged - bare lige for at prøvekører den :P Så istedet for struktureret træning, blev det til lidt mere fartleg. Men tænker også det er sundt for den mentale tilstand, at give sig selv lidt fri fra alverdensintervaller. Nårh jo - jeg tog da lige en bakke, allout - som jeg plejer at kunne måle mig med. Over 3 minutter, kunne jeg holde 329watt - modsat sidste år lå den altså på 389 - så der er et stykke til peak...! Samlet træningstid: 5 timer, spot on du! TSS: 379 - noget mindre end det jeg skulle have - men pga. sygdom måtte jeg ligge i sengen istedet. Vægt: 79.2 Watt: 260w (mål: 300)
  8. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    Som det tydeligt fremgår har træningen de sidste 2-3 uger været skudt helt i sænk. Jeg blev ramt at virkeligheden med min opsigelse, efterfulgt af et par intense uger fyldt med møder med “bejlere”. Det kulminerede i en uventet drejning og jeg valgte at tage imod en større frelance opgave, hvilket betyder jeg nu har oprettet firma, domæne, erhvervs forsikring, erhvervskonto, osv. Jeg havde første dag Torsdag
  9. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Idotisk at jeg ikke gik tidligt i seng i går, nu jeg var så træt. Hele fridagen i dag har faktisk været spildt, da jeg har sumpet rundt og ingenting lavet. Ikke engang surfet musik-rariteter på youtube. Alligevel en god dag. De første antydninger at buler og streger er ved at vende tilbage på venstre lår. Det gik fint at hæve FTPen med 20w. Og så opdagede jeg ved et tilfælde, hvordan man fortsætter med at køre rundt i Zwifts landskab og mærker bakker og dale på belastningen, i forlængelse af at have kørt i ERG-mode efter watt. En anden idiotisk ting er at jeg har fået ret massiv DOMS i lårene efter i går. Jeg aner ikke hvorfor. Højre knæ var lidt sur i morges men det forsvandt og jeg hoppede en time på Zwift til eftermiddag, Træt. Sløv. Men dejligt da jeg omsider fik taget mig sammen. Intervallerne er minut længere end sidst og lidt flere watt selvom jeg ligger lidt lavere i wattzone men det er fordi jeg har flyttet min FTP-indstilling, som farverne forholder sig til.
  10. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Ugen er indtil videre - næsten - gået efter planen. 3 x spinning mandag, onsdag og torsdag var lige efter bogen, og det samme var løbeturen fredag, MEN tirsdag, hvor jeg skulle have løbet lidt, nåede jeg ingen træning overhovedet Til gengæld har weekendens første landevejtur været meget god med 45 km i det hele og fire runder på Avedøre Holme. Det betød fire små tempointervaller langs Kystholmen, som er ret synlige på hastighedskurven fra Strava. Derudover har jeg eksperimenteret med lappevæske i slangen på cyklen. Jeg skal helst mestre det, for der er tubeless-dæk på Cannondale'en, og der skal helst noget væske i. Derfor har jeg prøvet at luske det i slangerne på vintercyklen også, så nu satser jeg på at slippe for punkteringer i den nærmeste fremtid. Det virker som et fremskridt med den væske, som er komme til, siden jeg for alvor cyklede sidst. Så selv en gammel hund kan lære nye tricks ... Jeg kan stille og roligt mærke, at der bliver en lille smule mere at træde med i de gamle lår.
  11. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Lidt mere går nok, efter de sidste dage at dømme. Nu er kunsten så ikke at blive overmodigt - jeg skal trods alt kun 9 dage tilbage, før jeg pressede lidt for hårdt på. Så jeg holder mig til den plan jeg postede for nylig. Benene får hvil i morgen og så lige så stille i gang med struktureret træning blandet med fartleg. Reel styrketræning tør jeg stadig ikke men jeg har i dag taget mine okklusionselastikker med i arbejdstasken. Tænker at vikle dem om lårene når jeg alligevel tager trappen op til tredje når jeg skal hjem. Lårene er ikke bøjet så meget under belastning og det er kun BW, så det snerper hen ad genoptrænings-træning. Nu må jeg se hvordan det føles.. om det er helt spild. Her før arbejde 45 (+3 afkøling) minutters Zwift med fartleg på bakkerne. Lidt frustrerende at wattene, der i efteråret var mærkbare men alligevel halvlette, i dag kun kan holdes i under 2 minutter før jeg brænder sammen. Men på den gode måde, hvor det fanme skal være løgn. Og helt rart at føle sig træt i stængerne. I går en halv time fastende i zone 2 - skulle møde allerede 11:05, så nåede ikke mere.
  12. 1 point
    Lørdagstræning i abeskuret: Pullups - 6sæt x 10reps Hyper ext - 5sæt x 20reps High Box Squat - 10x60kg, 10x100kg, 6x130kg, 6x140kg, 10x100kg Siddende skulderpres - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 1x90kg(PR), 10x80kg(PR) (Utroligt så meget springet fra 80-90kg gør. Men er meget tilfreds trodsalt :-) ) Kb press - 5sæt x 10/10reps med 20kg Chest supported Barbell Rows - 5sæt x 10reps med 50-70kg Rear laterals - 3sæt x 10reps Incline DB flyers - 3sæt x 12reps med 19kgs Tate press - 3sæt x 12reps med 19kgs Coc 1,5 - singler og tripplelayer Lækker træning med god energi og fornuftig styrke. Benene var lidt mærket efter træningen torsdag så der kunne godt have været mere skud i squatten. Men ellers godkendt.
  13. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Så landede raketten på matriklen. Det bliver den fætter her, jeg skal ud at slingre på til sommer: Cannondale SuperSix Evo Red. Den er fra 2015/16-stykker og har oprindeligt tilhørt en rytter, der hedder Nikola Aistrup. Aistrup solgte den så til en fyr på Vesterbro, som jeg nu har købt den af, fordi han skulle have en ny BMC med skivebremser. Jeg smed 14 af de lange på bordet, og det svarer til, hvad en Stevens med Shimano 105/Ultegra koster hos Heino. Så er denne her altså lige en klasse eller to op. Den vejer 7 kg, som den står nu med carbonhjul og Cannondales eget kranksæt, som jeg altid har været ret begejstret for. Ellers er det SRAM Red 11 speed hele vejen. Og heldigvis en klassisk racergeometri uden alt for meget slope. Nu må det bare gerne blive marts, april og forår, så den kan blive sluppet løs.
  14. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    HOV ... Jeg tror sgu lige, jeg er kommet til at købe mig en racer via DBA, så nu er det alvor. Mere følger, når handelen er endeligt aftalt