Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 07/22/2018 in all areas

  1. 2 points
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Pyha, tilbage igen efter 3 ugers rundrejse i Canada i autocamper. I alt blev det til omkring 4200 km i Alberta og British Columbia. Til gengæld er det ikke blevet til meget løb eller lignende. Blandt andet fordi vi på det meste af turen har boet i bjørneland, og bjørne ser løbere som bytte. Derfor holdt jeg mig i skindet de fleste dage (har dog fået småjogget lidt for at holde benene i gang). Canada kan anbefales som ferieland. Her et billede af høvding med billedskønne Lake Louise som baggrund.
  2. 2 points
    mugge

    For meget sukker gennem frugt og grønt

    Hvis det passer med de 1,2 gr. protein pr. kg kropsvægt, og du har det kalorieindtag, du sigter efter, får du ikke for mange kalorier fra kulhydrater, og hvis du ellers også får sundt fedt, vil jeg se stort på den sukkergrænse, når det er frugt og grønt, du får det fra. Der er ingen grund til at være sukkerforskrækket, hvis kosten i øvrigt er, som den skal være.
  3. 2 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Jeg fik kørt 51km på tricyklen - broderparten af tiden med pulsen på 75-80% og kun sporadisk over 80. Fint at få rørt stængerne og godt de holder fri i morgen, for jeg er mere slidt end tallene i TrainingPeaks viser. Nu bliver det off topic. Meget! Men jeg har fået en af mine små mentale forelskelser, så... Min lillebror arbejder jo på at blive japansk i sindet, til når han en gang flytter over til "Trunten" i Tokyo. Derovre er de ved at forberede sig til OL i -20 og der er det kommet et stykke munter musik ud af, der drejer om sproget. Og så lærte jeg jo at man ikke bare tager ord ind på japansk. Heller ikke navne. Alt - ALT bliver japaniseret med de sproglige regler der nu er, f. eks. at det skal slutte med en vokal eller et "n".Der er også konsonanter der ikke kan være naboer og ... med forkærlighed for pelsede dyr og figurer der taler med falset, så vil jeg næsten gå så langt at det sproglige også går hen og ender med at blive.. ja nærmest nuttet. Disneyland -> Dizunilando. Ice Cream -> Aisokurimu. Escalator -> Esukareta På tryk er den svær. Men udtalt... så lyder det pludselig som dårligt engelsk men det skal altså lyde sådan. Naturligvis er de fleste ord bare fremmede men jeg er helt skudt i den måde man værner om sit sprog og alligevel får de fremmede ord kringlet ind, de gange de samtidigt skal lyde oprindeligt og japansk. Omkvædet og C-stykket er klart de sjoveste. Og måske også op til 4:09. Jeg underholdes af sære ting Det første minut er blot musikvideo-fyld og efter 4:09 det samme. Der er tekstet på både dansk, engelsk og japansk - også med latinske bogstaver, og uden det var man nok fortabt. Det er vist kun logisk når man samtidigt kan se oversættelsen.
  4. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Bliver man fed af ferie? Det er jeg heldigvis ikke blevet! Første kontrolvejning efter tre ugers - næsten - inaktivitet afslører præcis samme vægt som før ferien. Jeg har så heller ikke spist så meget som sædvanligt på turen, så det har åbenbart reguleret sig selv. Super. Jeg har fejret med en lille løbetur :)
  5. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    Lidt opdatering: løb i morgen. Har ingen anelse om hvor jeg er form mæssigt, andet end at jeg ikke har været helt flyvende de sidste 2,5-3 uger. Det skyldes hovedsagligt min kæbe som virkelig har drillet. Det kan virke underligt at kæbesmerter kan påvirke cyklingen, men det kan det altså. Det betyder at jeg ikke kan åbne munden helt op, og hele tiden har en anelse spænding i kæben selvom jeg slapper af i den. Jeg har været til normal læge som ikke kunne gøre meget andet end iprener, en tandlæge som ville give mig en bideskinne for at aflaste samt nogle afspændingsøvelser og iprener. Efter at have afvist at købe en bideskinne til 3200,- anbefalede hun så at man kunne købe en på apoteket til 300,-. Den har jeg så sovet med de sidste par dage, og det er gået fint. Nu kan jeg så bare vågne i løbet af natten og have kæmpe ondt i kæben fordi min mund aldrig er helt lukket grundet skinnen, så kæben hele tiden er fikseret. I dag var jeg så til en osteopat, som kunne konstatere at mine kæbemuskler var helt spændte, så dem prøvede hun at løsne op samt noget i nakken. Det gjorde vildt naller, så jeg tænker at der har været noget om det. Efterfølgende gik det i hvert fald bedre, om end jeg forventer at min kæbe kommer til at være øm i nogle dage endnu før jeg kan begynde at mærke en ændring. ANYHOW - spændt kæbe og iprener betyder dårlig mave og ikke rigtig hul igennem til benene. Men forhåbentlig kan det gå an til løbet i morgen, som er Sorgenfriløbet. 92-93 km i Vedbæk. Kan jeg gennemføre er det en kæmpe sejr, for jeg har aldrig gennemført det løb før og har aldrig haft defekt. Og så lige en lille øvelse til Gregers. Min træner har lavet en ny benåbner øvelse til mig, som er en variation af 40/20 intervallet. Men i stedet for at holde en fast belastning som f.eks. 120% af FTP, så er det progressivt fra 100% til 120%. Så første 40 sekunder er 100%, det næste måske 102%, det tredje 105% etc. Det er en ret sjov måde og køre intervallet på, og man kunne jo også lave det som et pyramide interval :)
  6. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Godt at høre fra dig igen. Jeg skal ikke bruge buret, så få du bare fat i det permanent mens det er til at få fat i. Og jo, det er snart banetid igen men hvis efteråret er ligesom foråret, hvor vi kører allerede klokken 18, så når jeg aldrig at få fri fra arbejde - det kræver en hel fridag. Jeg vil selvfølgelig prøve at bytte noget weekend-fri til onsdags-fri men vil gerne lige se kalenderen først, så det ikke er forgæves - det er jo så en lang weekendtur jeg mister. En 200meter tid er altid sjov at få men det er ikke let at komme til at at have banen alene i det minut det kræver og hvem tager tid? Desuden må jeg hjerteskærende konstatere, at alderen har indhentet mig, i ledtog med at ingen gider køre spurter med mig (andet end min kollega man han holder max 100meter og får dårlig mave bagefter) og jeg kan ikke rigtigt fyre den af alene. Årets bedste peakpower er 100watt under sidste års rutinemax og jeg mangler 200w i et 20 sekunderssnit. Det er noget rigtig pis. Jeg ved så reelt ikke om jeg ville kunne finde mere frem hvis jeg blev presset over 20sek men mit peak ER i hvert droppet fælt. Use it or loose it ... Dagens træning var med HvidovreCK. 78km der startede grotesk let men blev fint da vi var 4 der kørte forkert og holdt sammen hjem. Første interval var 11km rulleskift. Jeg var i gruppe 2 af 3. Starten var med nogenlunde intensitet men rulleskiftet var så ringe, at vi satte farten ned få at få styr på det. Med så blev det også hyggeligt. Næste interval var 3 omgange på en 4km rundstrækning i 4-mandsgrupper som holdløb. De 2 hurtigste hold var hurtigt sat og derfra dannede træneren resten og jeg endte på det absolut langsommeste hold. Det hjalp lidt da de to dårligst kørende blev sat af men blev først godt på den sidste runde hvor der var fri leg. Jeg kørte så vo2max mellem sving og bakker. Herefter fik vi en kringlet rute som ingen kendte, hvor vi skulle køre parløb. Jeg har aldrig set min makker før og vi var begge flinke at tage føring, så vi ikke satte modparten af. Efter 3-4 føringer til hver, viste det sig at vi var nogenlunde lige. Vi kører dem ind der ligger foran og til sidst æder vi klubbens to hurtigste mosjoer. De havde sat farten ned, da de ikke anede hvor de var og det gjorde vi heller ikke. Vi indser at vi er væk og prøver at finde hjem - det bliver en omvej via Roskilde, hvor den næsthurtigste mand punkterer og sender os videre. Jeg prøver at holde kæden stram men har sjældent de andre på hjul. Kun en enkelt gang kan jeg tage en dingerføring. Jeg fatter det ikke, for ude på cykelbanen er der tit kamp om mit hjul og på landevej bruger man mig gerne til dem der er bange for at ligge på hjul. I går trak jeg ham igennem sidevinden, der ellers var sat af. Når min parløbsmakker var i front, gik det noget langsommere end min føring og ham den hurtige kørte omvendt lidt hurtigere. Virkelig frustrerende at se sig tilbage og opdage et hul ned til de to andre, lette gassen for at få dem med og så tæsker de bare forbi, når man gerne vil ligge lidt forrest. Resten af gruppen har punktering på Roskildevej og vi samles tilfældigvis. Da vi kun er tre tilbage sidder jeg med to D-ryttere og det går nu igen med stram kæde. Næsten hjemme skal vi over en jernbanebro aka en god stigning, som jeg kører spurt på men de andre gider ikke lege med.
  7. 1 point
    stinger

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det må siges at være en af de bedste måder at blive spændt ben for.
  8. 1 point
    mugge

    Vestjysk dagligdag

    Godt løbet her i varmen.
  9. 1 point
    Tirsdagstræning i fitness World: Pullups - 4sæt x 8reps(hold nu kæft det holdt hårdt. Mega tung i røven) Kabel rows - 4sæt x 20reps med 60-80kg Hyper ext - 4sæt x 20reps Chest supported rows(plate loaded) - 4sæt x 12reps Bænkpres - (10x60kg, 10x80kg), 6sæt x 6reps med 100kg Skulderpres i Smith stativet - 5sæt x 6-10reps (så en video af BigZ der elsker den øvelse og blev inspireret) Triceps pushdowns- 4sæt x 10-12reps Mave - 2sæt x 20-50reps Cardio: Trappemaskine(impire state building) - 17min og 58sek (kæft hvor klamt hårdt) Løbebånd - 30min (incline Walk. 3km på de 30min. 5,5% hældning. Stille og roligt) Dejlig træning. Ikke fordi jeg var stærk eller fit. Men fordi jeg fik fyret alt det nødvendige af og har det fantastisk her bagefter.
  10. 1 point
    Henrik S.

    Mugges log

    Klog mand :D
  11. 1 point
    vestjyden

    Vestjysk dagligdag

    Det har været en god ferie, Tak. Den måde at variere på, er ret nem at få ind i dagligdagen, samt tilpasse til, hvordan min krop har det. så den metode fortsætter jeg, til jeg finder på noget andet. Nå træning: 15-7-2018 Løb: 30 min. Ingen data, tid taget med gl. casio stopur. 17-7-2018 Løb: 33 min. igen gl. casio stopur 18-7-2018 Kom forbi en vægtstang. Squat: 3 sæt, 6 rep, op til 65 kg. Row maskine 4 sæt, 6 rep, op til 100 kg. Bryst maskine 4 sæt, 6 rep, op til 60 kg. (frit efter hukomelsen) 19-7-2018 Løb: 43 min. igen gl. casio stopur. Meget reto løbeserie, iført gl. bomulstøj og gl. løbesko, som jeg egentligt bare bruger til spadsere i. 22-7-2018 Løb: 55 min. 8,8 km. Puls 141
  12. 1 point
    Bjergtrold

    Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Træning d 15.juli Løb Igen ca 17 k Moesgaard t/rt. Gik lidt af vejen da jeg talte i telefon med en god veninde men ellers helt samme koncept som sidste søndag med løberygsæk på og masser af sol på kroppen undervejs. Ja og i dag fik jeg brugt badedragten og dyppet mig på et super super smukt sted mellem Ørnereden og Blommehaven camping. Et sejlskib lå for anker ude i bugten, vandet var så lækkert blåt og der var helt stille = følte mig nærmest hensat til et meget andet og langt mere eksotisk sted. Yoga 60 min med instruktør som jeg begynder at kende rigtig godt og være rigtig glad for. Mødte også god ven E, der havde været meget bekymret over mit fravær på de sociale medier = meget rørende men er squ også lidt skræmmende, at fravær fra fb efterhånden synes ensbetydende med, at man er død. Hvis der pludselig skulle ske noget med mig, så har jeg det egentlig også godt med, at ingen skal ind og rydde op i det. Ja trods tvivlen om min eksistens, så en dejlig alive & kicking da hvor jeg lige skulle overvinde noget mental udfordring for at komme afsted til yoga men fik 100% benefit. I morgen havde jeg planer om igen at overvinde mig selv lidt men kan se, at det ikke er et realistisk koncept med Hechmann løb, warrior træning først 17.45 og så først 19 et eller andet yoga på JBV. Det holder ikke, så kan lige så godt satse på at løbe frem og tilbage og i stedet knytte håb til, at jeg kunne få svømmet lidt på svømme stadion. Det kunne være så dejligt. Søde drømme til boardet
  13. 1 point
    Yes fedt at have dig tilbage i logland
  14. 1 point
    Bjergtrold

    Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Tak kære Vestjyde og jo ville ønske, at jeg lige havde et link, der samlede tingene over dameblads niveau. For mig er det nok kombinationen af rigtig meget forskelligt info. Dog har især de to bøger "Skyhøj forbrænding" af Anna Bogdanova og "Hormonel harmoni" af Caroline Fibæk og Stine Fürst fået mig til at se ting fra en anden vinkel. Og især det her med i hvor høj grad, at hormonbalancerne spiller en rolle. Og især når vores kortisol niveau bare spiker op. Især Bogdanovas bog har rigtig mange referencer. Mens en af forfatterne til Hormonel Harmoni er gynækolog og skriver baseret på egentlig ret basal hormon viden. Igen vil mange mænd sikkert stå helt af når snakken kommer på kvindelige kønshormoner men som jeg også skrev til Gregers, så er det nok i virkeligheden også relevant for mænd. Skal nok poste, hvis jeg falder over noget og beklager, at jeg ikke kan levere det magiske link. Helt overordnet så har jeg taget til mig, at hvis vi træner på en i forvejen presset krop uden at se på indtag af gode sunde fødevarer, så bringer vi måske i virkeligheden os selv mere ud af balance. Og skriver det ikke for at prædike men må bare erkende, at det i mange, MANGE år var min måde at leve/træne på og ja jeg tror på, at der er en bedre vej. Mht at kombinere yoga og styrke, så har jeg faktisk i tidens løb haft ekstremt gode erfaringer med at kombinere yoga både med cardio og styrke pas. Og egentlig både med at dyrke yoga før løb, eller yoga efter styrkepas. Den begrænsende faktor i mit nuværende liv har haft været den manglende tid og energi men synes faktisk allerede, at jeg kan mærke, at der er sket positive ting. Vi er jo alle forskellige men ingen tvivl om, at mit sind har det meget bedre med de meget færre stimulanser via sociale medier. Noget af den genvundne tid bruger jeg jo så på at presse, blende, snitte grøntsager til morgen grøndrik og frokost/aftensmad + holde maskinparken bestående af saftpresse, blender og citrus presse ren + pakke madpakker. Har ikke kunnet holde mig helt fra sommerferie slik skålene på job, så træerne vokser ikke ind i himlen men små skridt i den rigtige retning har også ret. Træningsmæssigt i går Bodyfit, Fredag og torsdag løb frem og tilbage til arbejde + torsdag poweryoga. Onsdag løb og yoga, tirsdag yoga, mandag løb. Fredag var jeg booket ind til Kettlecross warrior level II igen men eftermiddagen på job trak ud af gode grunde. Ja og så var det dejligt at have løbeturen hjem fra job i baghånden + lige jogge forbi DOKK1 og købmanden, hvor 2 gode pakker med lidt ekstra grej til Frankrig/Schweiz var dukket op. Har slidt Arcteryx rygsæk fra Korsika turen i 2013 fuldstændigt op via daglig brug men lykkedes med at bestille helt den samme model til meget billige penge. Så det var dejligt. Nu igen i løbe tøjet for lang langsom søndags tur. Føles som god kombo af at være ude i det gode sommervejr og samtidigt træne noget udholdenhed til vandreturen. I går Verdensballet med god veninde på Møllerup Gods og Mols i aftensolen mindede mig om fabelagtige aftencykel ture. Fik nærmest helt lyst til at køre lidt på landevejen men det er jo også i lyset af det fantastiske vejr vi har. Fortsat dejlig weekend og måske endda ferie til boardet
  15. 1 point
    Hep. Jeg læser lige med. Du har ret i at komme igang er vigtigt