Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 02/02/2021 in all areas

  1. 3 points
    Kermit

    Got legs?

    Sidste uge blev en nullert, sådan nogenlunde i hvert fald. Havde egentlig tænkt mig at tage hverdagene fri fra træning, og tirsdag aften kom der kriller i halsen og ubehag de næste par dage. Fordelen ved at arbejde hjemmefra for tiden var at jeg kunne være syg i 2 dage, og selvom jeg ikke var 100% rask fredag, så kunne jeg alligevel lige arbejde lidt uden at skulle tænke på at smitte andre. Så det eneste træning der kom ind i sidste uge var lidt over en times kørsel i dybfryseren lørdag. Men heldigvis er cyklen blevet færdig :)
  2. 1 point
    Thx Og ja to gange + godt spørgsmål. Da vi begyndte at blive tilbudt vaccinen, stillede jeg mig absolut ikke forest op i køen. Formentlig har jeg lige nu, trods alt, antistoffer. Omvendt begyndte hele afdelingen på et tidspunkt at være næsten færdigvaccineret og det begyndte at blive mere usikkert, hvilken vaccine der var i spil og der slog jeg til sammen med de allersidste. Skal således have stik nr 2 på torsdag. Allerede i forbindelse med første gang var jeg ret dårlig, formenligt pga min(e) tidligere infektion(er), så nu er jeg spændt på nr 2. Flere af mine kolleger har haft været ret dårlige og sengeliggende. Jeg ved godt, at langt de fleste heldigvis har et meget mildt forløb med COVID, men ovenpå min vaccination, havde jeg tilbagefald af flere af mine senfølger med ligesom at få stød i armene, hårtab, ekstremt kløende knopper, meget koncentrationsbesvær + dårlig hukommelse. Skriver det ikke for at få medlidenhed men bare for at minde om, at det (for nogle - måske 20 %)) er en rigtig grim sygdom. Vi har flere cases med langtidssygemeldte et helt år efter infektion. Ved også godt, at "kuren" med nedlukning etc, også har store og uoverkommelige konsekvenser for alt for mange. Kronikken med eksempler fra psykiatrien var jo så rystende. Men det handler nok også lidt om et sundhedssystem, der i løbet af de sidste mange år, har haft sparet milliarder ved at skære ned og væk og det går jo altid ud over de mest sårbare. Mange af dem som jeg hører brokke sig mest over nedlukningen er folk, som alligevel via deres private sundhedsforsikringer har nem og hurtig adgang til fx scanninger. Nå ved godt, at jeg er priviligeret at have et job og være tilpas indadvendt og dermed ikke så påvirket af, at jeg ikke kan feste igennem. Er bare bekymret over stigende antal smittede allerede inden, at der skal åbnes op med en dominerende britisk variant + den sydafrikanske med resistens overfor vaccinen. Og ja der er få indlagte lige nu men det kommer jo til at ændre sig, hurtigt..... nå bare strøtanker. Håber ikke, at jeg kommer i shitstorm. Forhåbentligt er der ikke så mange evt. læsere Træning blev til lille dejlig shopping jog måske 3 k, 45 minutters barre og 45 minutters dejlig Vinyesa. Nu rydde op, så vinduespudser kan komme til i morgen og få forårssolen til at skinne ind igennem vinduerne. Dejlig uge til boardet, stay strong
  3. 1 point
    Lyder godt med træningen - thumbs up. Off-topic: Du har da haft covid-19, ikke? Bliver så sprunget over eller kommer bagest i køen med vacciner?
  4. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Det er åbenbart en god tradition :) Denne lørdag (i går) havde jeg så mere end svært ved at få min tunge mås med over bakkerne og måtte derfor døje med at blive overhalet gang på gang af nogle 17-19 årige unge løbere, der var super tynde og bare høvlede bakkerne igennem på fuld speed. Svært deprimerende. Heldigvis har søndagsturen i dag været glimrende.
  5. 1 point
    Torsdag i abeskuret: Airbike - 50kcal (2min og 26sek) Orkede ikke træning idag. Havde noget kage der skulle spises. Så bare lige for at få pulsen op. Imorgen skal der cykles
  6. 1 point
    WBO

    Got legs?

    Stærkt! jeg kommer til at tage en ramp test som jeg plejer. Kører den imorgen :-)
  7. 1 point
    kahlua-kalv

    Got legs?

    Skarpt! Spændende hvad du kan få den hævet til med din nyvundne træningsindsats og formfremgang.
  8. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Det er i øvrigt sjovt, at jeg har valgt bakketræning i den nærliggende Søndermarken om lørdagen uden at tænke yderligere over det. For det er der faktisk mange andre løbere, der også gør og altid har gjort. Jeg havde nogle år sidst i 1980'erne hvor jeg trænede semiseriøst løb igen, og da var vi faktisk tit i Søndermarken om lørdagen. Sådan er det også nu, hvor både vi motionister og 'rigtige løbere' tonser rundt på bakkerne. Lige nu i tæt trafik med alle dem, der er ude at gå coronature til fods. Oven i det hele må hunde løbe frit i Søndermarken, men stierne er heldigvis brede.
  9. 1 point
    WBO

    Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Opdatering fra 10-22 februar Som jeg var inde på, i seneste opdatering - var jeg ret sikker på min FTP formentlig var højere end ramp testen indikerede, og jeg justerede den derfor op til 280watt, og trænede med dette - og det har jeg gjort de sidste par uger. Om tirsdagen tog jeg nogle 1½ minutters vo2 max intervaller på 120% af FTP x 15 - hvilket gik ganske fint, så jeg formoder lidt at det må været tilpas justering! Efterfølgende kørte jeg 1 time på 70% af FTP'en, for lidt zone 2 træning. Onsdagen blev også brugt på 1½ time i zone 2 efterfulgt af en noget hårdere torsdag - men mine absolut hade intervaller. Over/unders - men jeg overlevede da - også med min egen justering af FTP'en. Fredag var en tiltrængt hviledag, og lørdag ville jeg kører til zwift løb. Jeg kunne godt mærke at bentøjet ikke var helt frisk inden starten til zwiftløbet, som var 70km langt - men det skulle have et forsøg. Efter 25 minutter og en dårlig placering inden en lille knold som gjorde jeg lige pludselig skulle jagte feltet inden den RIGTIGE bakke, gjorde jeg var halv flad da jeg endelig indhentede feltet. 5minutter efter, så kom bakken der skulle forceres. Mener den var 4 km, men jeg nåede aldrig op - efter 1 km stoppede jeg med at træde i pedalerne - var så kvæstet, haha. Tænkte det var bedre at kalde den, og så bare kører videre med et eget tempo. De 25minutter løbet varede for mig, endte da også på 285watt - så der blev også gået til stålet. Efterfølgende kørte jeg nogle tempo intervaller 3x15m på 86% af FTP og løb ind og fik en protienshake :D Om søndagen fik den en halvanden time på sweetspot fra 88-92% - og så var alt saften ligesom ude af stængerne! Jeg startede træningsugen om tirsdagen, med endnu en over/under session 5x9 minutter. Onsdagen fik jeg kørt en time på 70% og torsdagen ville jeg egentlig have taget nogle vo2 max intervaller, men synes ligesom kroppen var noget brugt op, så jeg kørte 1t40m på 70-75% af FTP'en. Det gjorde tilgengæld også, at jeg havde gode ben om lørdagen - Hvor jeg besluttede mig for at udfordre en af mine kammerater på Alpen i zwift. Den blev tilbagelagt på et watt snit på 276 over 55 minutters tid, så det var virkelig godkendt for mig - på denne tid af året! Søndagen tog jeg sgu sommercyklen ud og kørte lidt lir - total ustruktureret og bare fyrer den af henover nogle bakker, og tjekke watt talene. Det er sådan, at jeg ofte kan producere noget flere watt i pedalerne udenfor, end indenfor. Fik da også kørt godt og vel 3:30minut op af yding på et snit der hed 415watt - så det var sgu fint :) Faktatjek: Vægt: 79.5 FTP: 280 Vægtmål: 77kg FTPmål: 320 (ved slutningen af i år)
  10. 1 point
    De er fantastiske. Genså også nogle for nylig og var godt underholdt. Ikke mindst 'Presto' med tryllekunstneren og den sultne kanin.
  11. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    Morgen gymnastik Concept 2 opvarmnings runde niveau 5 500m 1:56.8 Concept 2 niveau 6 1000m 3:34.3 (1:47.1 snit) PR med 4 sekunder
  12. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    Concept 2 niveau 4 Inspireret her fra siden 7x2min med 1 min pause 500 m snit tider, startende fra sidste til første sæt 2:04.4 1:55.3 1:56.9 2:00.2 2:04.2 2:05.7 2:07.6 Dødløft dobbelt overhånd 5x115 5x125 5x120 5x120 5x115
  13. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    89,0kg efter 3050kcal Op ved vækkeur men helt som vanligt skred tiden, så jeg ikke nåede alverden på turboen. Stadig moderat DOMS i baller og mystisk nok er læggene stadig pænt ømme Jeg kunne køre en halv time men gad altså ikke det samme igen. Tænkte 2x8 min på FTP ville være godt. Men jeg kan bedre lide pæne tal, så måske 300w i stedet. Det blev rettet til en blok på et kvarter og hved fa´en... så måtte jeg panikke på arbejde og kørte så 20 minutter i stedet og lagde lidt på. Både Zwift og Garmin har justeret min FTP op men pudsigt nok ikke til samme værdi. Godt nok kun 2 watts forskel men man skulle tro at når det var baseret på en klassisk 20 min, ville tallene være ens. 35 minutter i alt, der gav en god “eftervarme”.
  14. 1 point
    Gregers TF

    Motion i balance™

    Ser stadig sød ud. Det lyder meget sandsynligt at fysisk aktivitet bringer orden i sagerne igen. Du har tillige et yderst solidt fundament at bygge på så lur mig, om du ikke også hurtigt bliver tempo-giftig igen - hvis du ikke allerede er det, fordi det er der bundniveauet ligger.
  15. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Nå ja, sorry, var lige ved at glemme et aktuelt billede af vidunderet. Han er normalt mere aktiv end her.
  16. 1 point
    WBO

    Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Synes RAMP test har ramt godt, umiddelbarte følelse når jeg tager mine intervaller i hvertfald - men tog lige 15x 90sekunders på 120% af FTP, hvor FTP var indstillet på 280 (splittede differencen) og det føltes egentlig fornuftigt. Det var ikke en 20 minutters test, men egentlig bare 20 minutter som zwift havde taget ud fra mit løb og beregnet en ny FTP på. Jeg har det med at kunne give mig mere til konkurrence :P Det er sgu vildt sjovt - faktisk lidt pga. jeg læste du var igang med dem, jeg lige prøvede det an. Det kan et eller andet, og beværer mig i nogle zoner jeg ville have svært ved at ramme, hvis jeg bare kørte intervaller - tror jeg. Ja, synes det går rigtig fint fremad egentlig, og træningslysten er rigtig stor for tiden. Jeg justerede den op på 280 og gennemførte Baird+6 uden de voldsomme problemer - men stadig så kræfterne var tømte - så tænker 280 er mere realistisk end, 272 hvertfald! Hvad med dig og lysten? Er den blevet bedre?
  17. 1 point
    WBO

    Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Opdatering på de seneste uger Efter de seneste uger med noget højt intensitet træning, tog jeg en stille og rolig uge med træninger på lav intensitet og egentlig bare rul. Weekenden kom der lidt mere intensitet indover med halvanden time på HT om lørdagen med lidt vo2 max intervaller på 115%, og så efterfølgende lidt længere intervaller på 86% af FTP. Om søndag tog jeg udenfor og kørte et par timer på min cross - det giver sgu bare noget mentalt at komme ud! Og så var jeg ellers klar til at tage en ny FTP test om tirsdagen. Efter min seneste test af FTP var en stor skuffelse, hvor jeg var gået ned med 5 watt, således den var 260 - håbede jeg på noget stort. Men synes sgu ikke jeg kan presse den så langt op som jeg havde håbet, og testen sluttede et minut før end jeg gerne ville have haft det - men under alle omstændigheder, så blev den forhøjet, og min nye FTP målte til slut 272 watt. Om onsdagen tog jeg en rulletur på HT i lav zone 2 en times tid, og sluttede det af med nogle sprints på 15sekunder. En af de workouts som jeg hader allermest er over/under intervaller - og derfor har jeg egentlig tænkt, det nok er en meget god idé at få nogle flere af dem - da der må være en grund til at jeg hader dem :) - Så torsdag blev det til 3x12 min over/under, hvor jeg endda sidste sæt havde overskud til at øge intensiteten med et par procenter - og efterfølgende, gik jeg spontant ind og tog et kort race på zwift. Det er sjovt som sådan noget konkurrence, virkelig kan give mig noget ekstra energi.. Løbet varede 25minutter, og blev kørt med 275 watt i snit - Er min FTP test mon for lav? Det er voldsomt at efter en session med over/under gå ind og præstere det :P Fredag blev der slappet af, og i løbet af fredagen besluttede jeg mig for, at få nogle flere løb ind - da det virker som om, at jeg virkelig kan give mig noget mere - og det kan vel kun være godt at komme op og rører nogen zoner man ikke er vant til. Så om lørdagen deltog jeg i et lang løb på 73km og 1500HM - Hvor vi skulle kører op af EPIC KOM - og det tog mig knap 23 minutter, og i gennemsnit 302 watt - og kørte faktisk 302 watt i 30m ift. min power curve - så igen tænker jeg - at jeg måske ikke har ramt dagen på RAMP testen - for at kører 302 watt i 30minutter, indikere jo egentlig en højere FTP? - Men mega fedt, at kører løb har jeg fundet ud af - og derfor vil jeg også prøve at implementerer dem lidt i min træning. Søndag kørte jeg igen et løb, hvor jeg startede 40min inden hvor jeg kørte i zone 2, og derefter et løb på 45m med et watt snit på 265watt - mine kramper var også noget tømte fra løbet dagen inden. Men mega fedt og motiverende med lidt løb synes jeg! Og især, at jeg så kan se at jeg presser flere watt end min FTP indikere ved ramp test.
  18. 1 point
    kahlua-kalv

    Nice and clean power building

    nej med den pause, så er det nærmest enkeltstående pas. Hmm, med din træningsbaggrund så er 6*3min med 2min pause i mellem måske lidt hårdt at lægge ude med. Du kan jo arbejde hen mod det. Forslag til træningspas kunne være 6*2 min med 1 min pause - Så kan du lige nå en tur på bænken og være tidseffektiv. Hvis jeg løb ville jeg stå stille i pausen, men tænker roning er mere som cykling, så du kan også bare sætte belastning 30% ned i pausen og ro videre 4*3 minutter med 2 min pause. 10-16*40/20 sekunder med 40s arbejde og 20s 'pause' - kadance på 48 vs 36, men tallene er kun eksempler på opbygning. 10 minutter med 15/15 - 15 sek maks og 15 sek pause. Bare til inspiration. Det afhænger jo også lidt af hvad du har af tid og hvad der ellers skal løftes i stalden. Ellers er det jo som styrketræning - progression, variation, intensitet og vedholdenhed.
  19. 1 point
    kahlua-kalv

    Nice and clean power building

    prøvede at finde en sjov duck-meme træningsrelateret... lykkedes ikke rigtig. Fremgangen kunne også skyldes dine chins fredag? Det primer vel neurologisk, så kunne forklare du effektivitetsforbedringen. Tænker i øvrigt nogle af dine intervaller ligger i den høje ende af Vo2 max. Du kunne afveksle med 6*3min ved en bestemt kadance, så der er mere fokus på samlet belastning af pumpeværk og lidt mindre på snittider, hvis du gider...
  20. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Du har egentlig ret, for 20 min testen er jo ikke super hård før til sidst. Men den er stadig frygtelig kedelig Jeg fik gravet løbsresultaterne frem - nedslående. De to eneste i min vægtklasse trådte hhv 336 og 372w i snit i hele løbet. Der er jeg jo ikke engang i nærheden. I første gruppe lå alle pænt over 4w/kg og det er jeg også lysår væk fra. Hvis jeg smider 10-12kg, så passer wattene til gruppe to Nå pyt, det havde været en OK afveksling men heldigvis, er det ikke noget der har prioritet at kunne deltage i. Men fint at få gravet tallene frem og få det taget af bordet og der er jo heldigvis bunker af andre muligheder. .... Mærkelig nummer. Som rap er ikke det liiiige det... Der er ikke så meget tant og fjas. Måske enkeltheden der virker. Spørgsmålet er så om den i dag er for krænkende Men der er i hvert fald sol og sommer
  21. 1 point
    Pullups er med overhåndsgreb og chinups er med underhåndsgreb men der er vidst frit valg. Måske man endda må skifte greb undervejs? Ikke at jeg tror det gør den store forskel for mig :-D Går ok med der første sæt men derefter er røven godt nok tuuuuung :-D
  22. 1 point
    Ubeha´lig
  23. 1 point
    Wouw, super lækker løbetur! Kombineret med endnu mere lækkert! Totalt sejt og dejligt at læse :-) Thumps up for fortsat god energi! Surf på bølgen så længe som muligt - og fang derefter den næste ;-)
  24. 0 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    89,7kg efter 3200kcal og kun 4 timers søvn, da man havde byttet min oprindelige vagt til en tidligere De 3200kcal i går var vel i overkanten, så jeg fik styrketrænet overkroppen, så det var lidt at bruge energien på. Efter fyraften i dag, gik jeg fluks i seng og vågnede efter to timer. Stadig DOMS i læggene og med trætte lår efter i går. Fik trænet to sæt tåhævninger på et ben ss Skateboardsquat: 2 x 20 som opvarming Bulgarsk split squat: 10, 10x30, 10x30 - altså lige et step ned for mindske ømheden Mavebøjninger: 2 x 30 Krydsløft... hed den hunden? Eller noget?: 2 x 15 Nuldag i morgen pga arbejdstider ... Hvis man kigger i en hollandsk kalender over festdage, så står der ud for i dag: Carnaval. Og karnevalsmusikken var jo det som tændte min lyst til at lære sproget - omend deres vanvittige grammatik har sænket ambitionsniveauet en del. Hele det her Corona-cirkus har gjort, at jeg faktisk havde glemt årsagen. Lige nu virker det næsten urealistisk igen at samles tusindvis af mennesker på lidt plads. Der er lagt timelange “carnaval-mix” ud på nettet men det er jo ikke de samme, som i den gamle verden
  25. 0 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Uh - jeg er nervøs for om jeg er gået lidt i stykker Vægt i går 89,2 efter 2850kcal Vægt i dag: 89,0 efter 3350kcal I går var heldigvis en nuldag. Det er så længe siden jeg har trænet bulgarsk split squat, at min bagkæde var vanvittig øm. Isæt mine baller. Jeg kom for sent til toget da jeg skulle på arbejde, fordi de ikke rigtigt ville strækkes, så jeg kunne få sokker på. Trapperne på hovedbanen var et helvede (opad men ikke ned) og et par gange gik jeg “ud af kurs”, formodentlig fordi ballen slap grebet, så der var dømt gakkede gangarter. At jeg så også fik kvalme og længe havde mundvand,af den slags man får før man ørler, gjorde det ikke mere muntert men jeg slap dog med skrækken, da maven blev god efter jeg fik drukket noget væske. I løbet af aftenen fik jeg også pænt DOMS i lårene og især i mine inderlår. Øvelsesvariation Jeg har heldigvis fri i dag, for jeg måtte rulle ud af sengen pga DOMS. Den var aftagende, så tidlig eftermiddag hoppede jeg på turbotræneren. 10 minutter fra zone 1 til 2 og så op i zone 3, da det pludselig gør nas i venstre inderlår. Først tror jeg det er krampe men det kom igen kort efter det forsvandt, så mon det er en “fiber”? Jeg stoppede i hvert fald og går sjovt igen Men latterligt på så lav belastning og så lang inde, at jeg skulle være varm. Håber på at det er krampe et uvant sted, der føles atypisk. Den planlagte overkropstræning har jeg ikke mod på lige nu men måske senere, alt efter hvordan benet opfører sig.
  26. 0 points
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    Overlevelses træning . Forfærdelig weekend og dag igår. Vi har fået vores elskede familiehund aflivet pga alvorlig sygdom i en alt for ung alder. Træning her til morgen var bare et spørgsmål om at gennemføre Concept 2 - niveau 4 4400m 20:08.5 (2:17.3)