Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 04/24/2019 in all areas

  1. 2 points
    kahlua-kalv

    Motion i balance™

    Nu med rygnummer
  2. 2 points
    kahlua-kalv

    Langt pokker i MOL

    VM lyder ellers som et fedt mål! Kan kun bifalde det. Hvis de andre tænker det er sjovt at køre med dig og du er omkring deres niveau, så det da bare med at få prøvet det af!!! Kørte løb DGI/erhvervscup i går i B klassen. Det gik over stok og sten fra start og jeg var ikke rigtig klar mentalt, men efter at have hængt på bagi i 10-15 min. kører jeg mig op i feltet og hygger i 20 min i læ. Vi kørte omgange på en ca 2 km rundstrækning og holder 42 km/ i snit, så det gik halvstærkt. På næstsidste omgang forsøger jeg at komme afsted og slår også et hul, men sidder ude alene og det er jeg ikke stærk nok til, så sidder bare med feltet hjem. Fint arrangement! og giver da lidt blod på tanden at køre samlede starter igen.
  3. 2 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Morgenvægt var 92,1kg. Jeg kan alligevel ikke tælle kalorier, da MyFitnessPal ikke virker i øjeblikket. I dag en tur på cykelbanen. Tirsdagsholdet kl 13 havde sæsonens sidste dag og jeg var tilsagt kaffestuen bagefter og sprinttræningen måtte vige. I bedste Garmin-stil ville min speedsensor ikke virke. Efter at have rodet forgæves med det, fandt jeg med i opvarmningen. Så kørte vi 20 omgange progressivt. Så kørte vi den hvor hver mand tager en føring på to omgange på blå og så derefter to oppe ved barrieren. Styrkeforskellen var stor, så vi var kun to til sidst og de 10 afsluttende omgange blev droppet. Hyggesnakken var i højsædet så det var stort set det. Der blev kørt noget der kunne kaldes afrulning og jeg kørte med men fik øvet linien i to 200m-indløb, når jeg sad bagerst. Sprinterholdet begyndte at indfinde sig og som det sidste, fik jeg sat en 13’er på baghjulet og ville køre en enkelt 200m, inden jeg fandt ned til kaffen og kagen. Det var første gang jeg kørte med 13’eren og også kørte indløbet stående, de andre tog stopurene frem og stillede sig klar. Jeg tænkte 1000 tanker og fik ikke trådt max i den stående fase. Alligevel for cyklen rundt som en flue i en flaske og jeg kæmpede med at finde ro på den sorte streg. Mit indløb havde været piv langsomt og sidste halvdel var hurtigere end første, hvilket er helt forkert da meningen er man indlede de 200 meter med sin topfart og “dø” noget før målstregen. Det var også et par andre småting jeg skal rette. Jeg endte med at trille rundt på 12,0 sek og burde kunne finde et par tiendedele ved at forbedre teknikken, time indløbet bedre og måske finde en bedre gearing. Til VM i H50 rækker 12,0 til at gå videre fra kvalifikationen og de fablede igen om at de have mig med med til VM i Manchester som tredjemand i team-sprint. Jeg tror sgu de mener det meeeeen.....Nu må vi lige klappe hesten. Omvendt bør jeg overveje hvor meget det her faktisk skal fylde sommeren over, for hvis jeg vil det så skal det nok trænes så tit som arbejdet tillader, ellers falder jeg igennem på det tekniske. Noget af mig vil gerne og resten af mig er rædselsslagen ved tanken. Bare tanken om at skulle til Manchester og være et fremmed sted er gennemsyret hæslig. Det mest afgørende er dog i første omgang, om der er lige så dårlig kemi mellem mig og sprintertræneren som sidst vi mødtes men det opdager jeg på søndag.
  4. 1 point
    Gregers TF

    Fodbold Form

    Du er sgu nok nået den alder hvor usund livsstil sætter sit præg på kroppen. Det kommer før eller siden, hvor irriterende det end er, at man ikke kan leve som da man var 17 eller 23. 1 spis sundere 2 drop at sove på den forkerte tid af døgnet. Du får måske sovet timer nok, men hjernens søvncyklusser starter ikke bare når du begynder at sove. Jeg mærker det på egen krop. At begynde sin nattesøvn før eller omkring midnat lave små mirakler, da hjernen får “kørt de programmer” efter midnat, som naturens gang har bygget den til. Du må google hvorfor. Jeg har læste det men det er ikke noget jeg kan huske, Så få en normal døgnrytme og bliv et energibundt, bedre appetitregulering mm 3 intervaltræning. Fundamentet for et godt resultat af punkt 3, bygger du på punkt 1 og 2
  5. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Jeg vil slet ikke afvise, at frempinden kommer til at pege opad igen, os at saddelhøjden måske komme en bønne ned. Nu prøver jeg mig foreløbig frem. Det skal dog siges, at min ømhed nede omkring lænden begyndte, da jeg startede med cykeltræning igen i januar og februar, og det var på vintercyklen med en rimeligt komfortabel geometri og indstilling. Jeg tror derfor mere, det er typen af arbejde og ikke selve positionen, men altså, det hører afgjort med i overvejelserne, om der måske skal justeres. Det er godt set med positionen og meget relevant. Foreløbig kan jeg allerede på dag 3 af min cykel-detox konstatere, at jeg er noget mindre øm om morgenen end de foregående to dage, hvor det var ret akut. Så lidt joggeri kombineret med de gode øvelser, jeg fik fra fyssen er nok vejen frem en rum tid endnu, før jeg for alvor lusker cykeltræningen ind igen. Det slår mig lige nu, at jeg egentlig godt kunne bruge en spinningcykel til at vurdere det med positionen. Man kunne jo tage en times solospinning, hvor man justerer lidt op og ned og mærker efter, om det gør nogen forskel nede i lænderegionen. Det er alt sammen ret nyt for mig overhovedet at mærke noget til min ryg, men nu er jeg meget besluttet på, at det skal helt væk, for det da godt nok irriterende :/
  6. 1 point
    kahlua-kalv

    Motion i balance™

    Det er nok en god ide. Det er også mange og lange ture du er startet op på. Nok meget smart at dosere det lidt en periode.
  7. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Jeg overlevede også anden afdeling af SommerCup: 5 runder linjeløb ved Alsønderup og Arresø. Dog kun lige med nød og næppe, for det blev en tydelig demonstration af, at jeg trods alt kun lige er startet og slet ikke har tempo til at rykke med. Nu er feltet ikke voldsomt stort i gruppe 4, og tempoet er nok ikke afskrækkende (for andre), men pyha, det blev en lang aften nede i den tunge ende af feltet På anden omgang var der først 3 og dernæst 2, der kom af sted, og bagved faldt et par stykker fra, så ud fra dagsformen blev projektet bare at komme med feltet hjem, og det gjorde jeg så. Opløbet blev hat og briller, da gruppe 1 eller 2 susede forbi os på opløbsstrækningen, men der var alligevel ikke noget tilbage til en spurt, så deeeet ... I alt 66 km med en 35-36 i snit, men det mindede trods alt om cykelløb med ryk undervejs osv. (hvad der også fremgår af hastighedskurven). Så alt i alt ikke helt skidt, men også et billede på, at jeg kun hænger på med det yderste af neglene, når nogle af de hurtigere motionister lukker op for gassen. Det virker som om gruppe 4 består af en 3-5 ret hurtige gutter og det samme antal - herunder mig - som hænger lidt i bremsen, og så er der alle de andre sådan midt imellem. I de kommende uger går det i øvrigt slag i slag med et løb om ugen.
  8. 1 point
    kahlua-kalv

    Langt pokker i MOL

    Synes Hamborg lyder som en god progressionsplan! Men det kræver selvfølgelig at hovedet (maven) kan følge med. Det er jo nemt nok for os andre, i mange sammenhænge, så håber du lykkedes med at få det mentale på plads. Der findes jo også professionelle trænere af den type udfordringer...
  9. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Ja, ubehageligt langsom Det er Gruppe 4. En fin gruppe for gamle, vrisne mænd
  10. 1 point
    Spock

    Spock 2018

    Mandag d. 6. maj 2019 Program A Har nærmest ikke kunnet bevæge mig for rygsmerter, men idag kunne jeg træne for første gang igen. Med 4 dage uden træning føltes det nærmest som en deload :) Strict Overhead Pres: 5, 5, 5, 5, 6 @ 60kg (PR) !!! Squat: 5, 5, 5, 5, 5 @ 66kg (PR) Pullups: 5, 5, 5, 5, 5 Rows: 10, 10, 10 @ 60kg Accessories Jeg så forkert i programmet, skulle have kørt 5x5 @ 56kg, men af een eller anden årsag havde jeg fået ind i hovedet at jeg skulle køre med 60kg. Fik sgu kørt det, fantastisk. Har kun een gang i mit liv kørt 5 reps 60kg, men det var kun eet sæt. Idag klarede jeg 5x5 @ 60kg, og der var ovenikøbet energi til 6 reps på sidste sæt. Dejligt med en PR i en alder af 50. Squat føltes med overskud, atter PR men det er så lave vægte at det kun giver mening for lille mig. .for de fleste andre ville dette være opvarmning. Men jeg tager hvad jeg kan få. Desuden: 30 mins crawl svømning
  11. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Sprinttræningen og for første gang med træner på. Det vigtigste : Oplevelsen af ham var HEEEEEElt anderledes end sidst. Han var retti, retti flink og gav masser af feedback, uden af tvære alt for meget rundt i de fejl vi lavede. Først en ret ukompliceret opvarmning bag derby. De første 10-12 minutter med 35-ish i timen og kun de sidste 5 omgange blev der progressivt lukket op. Opvarmningen sluttede med 3 stk 50 meter antrit Irriterende nok fik jeg nu teknisk uheld. Nok i antrittene, fik jeg trådt tandhjulet så hårdt på (banehjul har skruekrans) at det sammenholdt med måske manglende fedt, ikke kunne drejes af, da indmaden i hjulet drejede med rundt. På første tur lånte jeg et hjul af den anden nye med en 14 ‘er bagpå og på de sidste lånte jeg er hjul fra kælderen med en 13’er. Fedt at stemningen var at man selvfølgelig hjalp. Alle mine 4 ture var 200metere. Den første var fri og herefter skulle jeg naturligvis forsøge at rette på de ting jeg gjorde forkert. Det gør det absolut IKKE lettere at træde max samtidigt med at koncentrere sig om noget andet. I de sidste to blev indløbet kørt bag derny - det var heller ikke let, nu det var første gang men jeg rundede da 65km/t for første gang derinde. På den sidste tur gad kroppen ikke mere. Lårene meldte helt udsolgt og mine baller gjorde ondt ved hvert tråd. BTW tydeligt at jeg har været muskulært udfordret for det er længe siden jeg har tisset SÅ grønt som her bagefter - proteinstoffer i urinen giver den en grønlig farve. Men jeg er også absurd mørbanket i skinkerne, så det passer fint sammen.
  12. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    ... og så fik jeg lige rundet ugen af med knap 123 km klubtræning i dag. Så skulle den ged vist også være barberet. Og nu over til LBL.
  13. 1 point
    Torsdagstræning i abeskuret: Hyper ext - 15xmig, 15xmig+25kg, 15xmig+25kg, 15xmig+25kg, 10xmig+50kg, 10xmig+50kg Squat - 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 8x140kg(Bedste squat længe. Kørte uden knækogere og bælte op til de 3x140kg og smed bælte og kogere på, på 8eren:-) ) Siddende skulderpres - 3x50kg, 3x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x90kg(PR :-)), 1x100kg(PR, ok jeg gled lidt ned i sædet så ikke så pæn. Men den kom op) Siddende skulderpres m. Håndvægte - 10x27,5kgs, 10x35kgs, 10x27,5kgs, 7x35kgs, 10x27,5kgs (Fokus på fuld ROM. ) DB laterels - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte Dødløft - 10x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x150kg Pullups(widegrip, fatgripz) - 5xmig, 5xmig+5kg, 5xmig+10kg, 5xmig+5kg, 5xmig Spider curls - 12x19kgs, 10x19kgs, 8x19kgs Incline Tate press - 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x19kgs Cardio: KB snatch - 100reps med 16kg (skiftede hånd ved hver 10ende) 6dages fri fra træning har åbenbart gjort godt. Ihvertfald var både styrke og volumen god idag. Et 100kgs skulderstem er lidt en milepæl for mig. Har måske presset det før. Måske/måske ikke. Mit bænkpres har jo været meget stærkere end nu i mine unge sen 20ere :-D Men her snart 40år gammel og et comeback fra en træls skulderskade så er jeg sgu meget godt tilfreds.
  14. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    94,6km på landevejen. Ca første halvdel med kollega (der ikke aflyste i dag) og derefter tog jeg min Amagerrunde. Benene var nogenlunde friske men jeg snød nu også lidt i går efter træning og hældte godt med carbs på kroppen. Måsen klynker men sådan er det. Jeg regner med at mine nye bibs kommer her en af dagene, nu Heino ikke længere vil sælge Giordano/Alé, og man må via nettet Kæmpe, kæmpe positiv forskel i friskhed i forhold til sidste lange tur og med tanke på hvor mange tæsk mine lår fik i går, så er jeg vældig glad. Kan ske, jeg skal begynde at overveje klubtræning. Nå... mor venter med kage, så læggene får først en tur når jeg kommer hjem
  15. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Banecykling, vi var kun 19 og jeg tog den sidste plads på hold 1. Først pointløb, som vanligt med tvungne opsamlinger og de første SKAL efter spurten ned og runde bagenden af feltet. Mod sædvane gik farten ikke meget ned mellem spurterne og det var faktisk hårdt bare at sidde i feltet. Jeg sad toer da der blev ringet til spurt nr 2 og nassede hjul. Da ingen overhalede bagfra, så snuppede jeg den. Dernæst stod den på Italiensk jagtstart. Mens jeg var på toilettet for at hente vand, havde de andre besluttet at jeg kunne vælge mellem plads 4 eller 5 (af 5). Det blev 4. De to forreste skulle føre 4 omgange og vi andre 3. Forreste mand skulle nok have siddet længere tilbage, for det gik satme stærk fra start - efter 2 omgange var jeg oppe i højrød zone. Mand nr 2 kunne heldigvis slet ikke holde farten men 3’eren havde fået pusten og føj igen. Heldigvis var vi ved at indhente det andet hold og vi må ikke overhale, så jeg skulle “blot” holde afstand på mine 3 omgange... det var så alligevel en balancegang på at eksplodere. Uden vi fik pause kom det andet hold på banen og alle skulle køre øvelsen med lige dele pause og lige del interval. Filmen knækkede lidt til sidst og jeg sad og småørlede, trods det efterhånden var over 3 timer siden jeg spiste. Efter en tiltrængt pause (og vand til at tage smagen) skulle vi lave felt og tage en omgang på skift - 3 gange. De to første var gode men til sidst var jeg udsolgt. Den gik direkte over i linieløb på 8 omgange. En energisk mand førte de første 4 i høj fart, før han slog ud. Så den sædvanlige rumle med en halv omgang til hver, indtil der blev ringet for sidste omgang. Vi var tre tilbage og jeg sad sidst. Egentlig perfekt men den forreste var for hurtig så vi to andre havde nok med at sidde på hjul. Dejligt hårdt, stadig på den sjove måde.