Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 05/26/2019 in all areas

  1. 2 points
    Tinapigen

    Tinapigens log!

    Hej igen kære log og evt. loglæsere (??) Jeg lever og træner stadig - og vil i gang med logningen igen! Det meste af mit træningsliv er jo her ;-) - har lidt tlf.noter - jeg prøver at få "overført" -men det tager nok lidt tid. En del af motionen for tiden udgøres af transportcykling - vi kan jo kalde det intervaltræning, sådan som lyskrydsene sjældent passer sammen.. - det giver masser af frisk luft, sol og "klarer tankerne" (efter lidt - for tiden måske - lidt for hektiske arbejdsdage ;-)) Har siden sidst bl.a. nået at være til en bjj no-gi konkurrence (meget lærerigt ;-) ) - og været på et par skønne småture i naturen.. Mandag d. 1. april 2019 Denne dag var det transportcyklingen, der udgjorde dagens motion - takket være togstrejke blev den øget lidt udover planlagt - 32 km. Tirsdag d. 2. april 2019 Cykling ca 22 km Meget lang arbejdsdag. Så en hel film ;-) The Green Book Onsdag d. 3. april 2019 Cykling...21 km Torsdag d. 4. april 2019 ?? Fredag d. 5. april 2019 Cykling 16 km? Lørdag d. 6. april 2019 Cykeldag med ungerne og L. Via Vigerslevparken og Valbyparken og videre "Kalveboderne rundt" på cykelstierne og se havnene m.m. Ca 16 km - lækkert vejr. Søndag d. 7. april 2019 Cyklede med Lauge til Amager Naturcenter - dejlig tur med min efterhånden store, dejlige søn - i lidt hurtigere tempo når vi kun var to. Mandag d. 8. april 2019 Cykling 16 km? Tirsdag d. 9. april 2019 Cykling 13 km Gåtur i Hareskoven ved Skovlyst og kiggede på anemoner - så en del snoge - og fangede endda en for lige at se nærmere på dens flotte farver.. Pullups 1x14, chins 1x8xbw - bw ca 61 kg - lige inden bjj-træningen startede - styrken nedadgående...det kræver konstant træning... Nå, det kan vel komme igen, hvis jeg "vil"... BJJ - er også sjovt - og giver mig en anden styrke - da jeg ofte træner med tungere personer end mig selv og teknikken ikke er god nok endnu til at "spare på energien" ;-): 1 times træning med fokus på armbar + 1 times rul. Onsdag d. 10. april 2019 Cykling... Fodterapeut - er ved at få justeret nogle nye indlæg til... Torsdag d. 11. april 2019 BJJ: 1 times rul samt BJJ med gi begynder med Andreus som gæstetræner: Cykling pullups: 1x10 Fredag d. 12. april 2019 Lidt cykling...skulle nå at hente unger, så måtte tage toget... Lørdag d. 13. april 2019 Cykling til Nørrebro og retur. Var til Bjj Danish Open om eftermiddagen, som tilskuer og støtte klubkammeraterne.. Søndag d. 14. april 2019 Afsted til Jylland med mine to drenge og besøge mormor... Nåede en travetur i Vindum Skov med masser af bakker og "off road"...
  2. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    Det er alligevel vildt at man kan være væk i 3,5 måned, og stadig ligge på første side. Det er godt nok en anden tid på MOL efterhånden. Nå, men en update herfra. Mit forår har været præget af super meget sygdom. Ikke noget alvorligt, men hver gang jeg har presset lidt på er jeg blevet syg i en uges tid. Stille opstart, og så efter 2-3 ture er det kommet igen. Det har med garanti været en blanding af at der har været noget i luften og det faktum at jeg er startet på nyt job, og dermed har haft en masse indtryk der har tærret på kræfterne. Jeg endte dog med at tage et smut forbi lægen fordi det bare blev ved. Her så tallene dog ganske fine ud, og der var ikke det store at komme efter. Det betød også at jeg ikke har kørt et eneste løb her i foråret, og for en uges tid siden valgte at skrive til min træner at jeg syntes at vi skulle sætte samarbejdet på pause. Mest af alt fordi jeg ikke har kunnet følge træningsplanen med de mange pauser, og der hvor jeg virkelig har behov for en træner har været i perioder hvor jeg ikke selv har haft tid til at lave min egne programmer og hvor jeg har skulle stå så skarp som mulig. Jeg håber stadig at komme til at køre nogle løb efter sommerpausen, men sker det ikke, er det også helt fint. Rent mentalt er jeg lidt indstillet på at jeg ikke skal forcere noget, og at tiden med licensløb nok kommer lidt på hylden for en stund. Det er simpelthen bare for svært at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg har også mange andre ting jeg også gerne vil. Så kan det komme igen når der er lidt mere frihed i weekender o.lign, eller når jeg bliver nødt til at prioritere det igen Jeg synes sgu bare at det er blevet lidt for dyrt, specielt når jeg ikke kører hver weekend alligevel. Licensen koster 1000,- for et år, og så koster hvert løb 140,- og tager vel i snit 4-5 timer ud af en lørdag eller søndag hvis man regner transporttid ind og andet. Så hellere skifte lidt spor og måske køre nogle motionsløb, sommercup eller andet. Af samme årsag har jeg egentlig også valgt at sætte min TT cykel til salg. Dels fordi jeg meget gerne vil bruge pengene på noget andet, men også fordi den egentlig bare står derhjemme som en fed ting at have til de dage hvor jeg synes det er fedt at køre TT. Ulempen er bare at det måske er et par uger om året, og dertil er det simpelthen for dyr en ting bare at have stående. Jeg skal nok få abstinenser på et tidspunkt, men lur mig om ikke de går over igen, og gør de ikke, så må jeg jo bare købe en ny igen. Ellers går det egentlig meget fint på det nye arbejde. Det ligger i Taastrup, så det giver mig mulighed for at cykle til og fra arbejde når det passer ind, og de 25 km der er hver vej er ret fint til lige at holde det hele nogenlunde i skak. Jeg forsøger at køre en lidt længere tur når jeg kører hjem, men det er ikke altid tiden tillader det. I går tog jeg lige en 15 km ekstra, og gik samtidig efter en KOM på Søsum bakken hvilket jeg fik fingrene i med 1 sek. Alligevel en pæn margin når man tænker på at den bedste tid hed 29 sek, og min var 28 sek. Det krævede også en del watt, og jeg kan se at jeg i 30 sekunder holdt over 1000 watt i snit. 1020 watt faktisk, og på de 20 sekunder kan man smide 100 watt oveni. Når man tænker på at jeg egentlig ikke har følt mig særlig godt kørende de sidste 2-3 måneder, så siger tallene lidt noget andet.
  3. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    14 Juni 2019 Boksen Farmerwalk 1x45m 1x45 Så satte regnen ind og jeg gad ikke vandre rundt ude i haven. 15 Juni Farmer walk 1x54m 1x41m Skulderen er stadig ikke god. Så jeg eksperimenterer en del med hvad der kan fungere Fatbar pres 10x28kg 10x33 10x38 10x43 10x48 10x50,5 Hammergrip pull ups 9x 8x 8x 8x
  4. 1 point
    kahlua-kalv

    Langt pokker i MOL

    høj puls=udbytte
  5. 1 point
    Det går sådan lidt skidt. Jeg har lavet noget skralder med min skulder. Formodentligt Biceps impingement. Det er træls nok i sig selv. Jeg ringer til lægen for at bestille tid. Jo jo, en om 14 dage. Naeh, det må I kunne gøre bedre, beklager. Nå, men jeg kan ikke den dag. Jeg skal være censor. Nå, men vi har ikke ret mange tider for det er sidste uge før lægerne går på ferie i 3 uger. Jeg spørger efter en telefontid. Nix. Nå, jeg bliver så anbefalet at skrive til lægen. O.k. så prøver jeg det. Max 200 tegn. Well, det lykkedes mig at få det vigtigste kogt ned til 200 tegn, inkl. eksplicitte spørgsmål om jeg kan fortsætte med at træne de øvelser som ikke direkte vedrører biceps, om jeg kan gøre noget for lindring og/eller heling. Svaret: "Bestil tid". Flot karl Smart! Og så skal staten lige betale et eller andet for at lægen har skrevet ingenting. Og om 2 uger, når jeg kan komme til, - ja så er armen sgu nok enten faldet af eller blevet o.k. Det er da absolut ikke fair! Nå, men i mangel på svar fra lægen må jeg jo få input andre steder. Mine tanker er: Jeg fortsætter med at træne, men ikke det der gør ondt og ikke direkte biceps træning. Jeg skulle have lavet pull ups i dag, den udgik. For en sikkerhedsskyld også military som jeg følte måske var problematisk sidst. Nok ikke, but better safe than sorry. Preacher EZ curls udgår selvfølgelig også. Hvor længe? ? Jeg massere skulderen lidt, men ved ikke lige hvad jeg ellers kan gøre. Nå jo. Jeg har kørt shrugs. Tror i øvrigt det var godt. Føler næsten det lindrede allerede under øvelserne. Træning tirsdag 11. juni - i FW, med makker Squat: [email protected], [email protected], 8,8,6,6,[email protected] kg. Det skulle have været 5x8, men det glemte jeg lige, to gange. Det gik fint. Ingen problemer med benet i dag. cgBP: [email protected], [email protected], [email protected] kg. (PR) Det gik super. Ét enkelt sæt (tror det var 2. sæt) glemte jeg opspænd (lidt skræmmende, at jeg stadig glemmer formen hvis ikke jeg tænker aktivt over det). Det straffede øjeblikkeligt. Det var klart det tungeste sæt! Men jeg fik alle 5 sæt, - og også det tunge fejlagtige sæt uden opspænd. Det går bedre end forventet. Jeg begynder så småt at have svært ved at bevare pessimismen. Total abdominal: [email protected]½ kg. (PR) 1. "bane" gennemført. Jeg maksede ud. Maskinen kan ikke mere. Nice! Shrugs: [email protected], [email protected], [email protected] kg. For min skulder. 3 bananer - Træls at flere øvelser var udgået pga. skulder, men dem der var gik jo super. Især var det positivt at cg gik så godt som det gjorde. Og så var det selvfølgelig en stor oplevelse at maxe ud Også selvom det ikke er en øvelse jeg sådan anser for super vigtig.
  6. 1 point
    Gregers TF

    Nice and clean power building

    Dejligt, du logger igen
  7. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Cyklen bag i bilen og op til KCK Herlev, hvor jeg har en kollega der kører - ikke den sædvanlige. Det blev til små 80km. Først ud på flyvestationen og køre 5 x 40/20. Herefter et længere interval i rulleskift. Fornuftigt nok, nu ingen vidste hvor jeg lå formmæssigt, blev jeg puttet i den dårligste gruppe. Resten af turen i parade med en håndfuld skilte/bakkespurter på 500-3000m De første to holdt jeg lav profil og så lige om folk kørte åndssvagt eller hovedet stadig var på. I den næste lå jeg i indersporet bagved en der skulle bokses inde (må være noget intern) og det blev han og det gjorde jeg så også. Før den næstsidste, lå jeg forrest og lurede om vi skulle køre om Riisbyskkiltet, som er meget oplagt. Der blev råbt en ned. Opsamling. En ned og så susede folk forbi. Min sidemand og jeg kiggede lidt på hinanden og undrede os og så blev han småsur over at vi var dirigeret ned i fart men så trådte hans an og det gjorde jeg så også. Jeg fik hentet de tre forreste og skulle lige suge luft på hjul inden selve spurten mens jeg spottede efter byskiltet, der pludselig dukkede op i det høje græs og fløj forbi et sekund senere. Den sidste blev kørt på busvejen mellen Riisby og Ballerup. Hastigheden blev øget meget jævnt. De der havde siddet forrest blev fremme, så jeg overvejede længe om jeg kunne tillade at køre efter den. Ny pyt. Jeg åbnede langt, langt udefra og fik den uden konkurrenter i nærheden. Det føltes momentvis lidt hårdt undervejs men i betragtning af, at det var årets første fællestræning og et par dage siden en hviledag, så er der ingen øffen. Måske lidt over at der her 23:25 er kø i vaskekælderen og jeg derfor kommer for sent i seng.
  8. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Det har været en glimrende uge med både løb og cykling - man kan åbenbart begge dele på én gang - og endda med to fridage fra træningen onsdag og torsdag, hvor vi havde besøg. Det har faktisk kun taget mig nogle få løbeture, at finde løbebenene igen, og jeg er stadig lidt forbløffet over, at jeg kan dyrke begge dele med lige stor fornøjelse. Det har jeg aldrig prøvet før. Lænd og ryg opfører sig nogenlunde. Ja, i dag er der næsten ikke noget at mærke. Når jeg løber, kan jeg mærke, at det giver et godt vrid midt på kroppen - en rotation - som man ikke træner på en cykel. Når jeg cykler, mærker jeg til gengæld ikke den venstre ankel, hvor jeg havde en forstuvning i vinter - den øffer lidt, når jeg løber. Så denne her afveksling er ikke så tosset lige nu. Så må vi se, om jeg bliver mere målrettet med den ene eller anden ting i fremtiden igen. Ugen har fordelt sig som følger: Mandag 14,5 km løb med 5:07 i snit. Tirsdag 6,5 km jogging med indlagt styrke og smidighed i den lokale FW. Onsdag en omgang massage af rygstykkerne, det gjorde godt. Torsdag helt træningsfri. Fredag på cyklen, knap 53 km med 28,2 km/t i snit. Lørdag 14,2 km løb med 4:57/km i gennemsnit. Søndag knap 77 km på cykel med 28,7 km/t i snit. Nu har jeg hverken trænet intervaller eller noget, så jeg har bare løbe/cyklet derudad, men som det fremgår, har der egentlig været god gang i benene på både to fødder og to hjul. Det er da forunderligt, at man kan begge dele, så det gør jeg da indtil videre - specielt, fordi de to motionsformer åbenbart supplerer hinanden godt, hvad angår ryggen og lænden.
  9. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    DSB gik jo modvilligt med til, at det ikke skal være en af deres computere der deler arbejdstider ud, også derfor jeg kan møde fast mellem 11 og 13. Ham der styrer det, uddeler også ferie og han har lovet mig fri den første weekend i oktober, trods man egentlig først kan søge i august. Dér er der NM i banecykling i Odense og jeg er et par gange kommet til at melde ud, at jeg påtænker at køre med. Så det gør jeg jo nok. Koger jeg mentalt over (som jeg plejer når der en målsætning), så dropper jeg det selvfølgelig ASAP. Håber dog at min forkærlighed for sprint gør, at jeg holder modet oppe. Viser det sig at jeg skal køre tidligt, så er jeg ude. Planen er 500-meter med stående start og flyvende 200-meter og helst ikke mere. Det kan jeg ganske enkelt ikke køre først på dagen, uden det bliver pinligt ringe. Det skrevet, så er det bare for sjov (ikke stresse - ikke stresse ikke stresseikkestresseee ) og sommeren skal også bruges på unyttig træning. Nu hente måtten og lave lidt smidighedstræning - for anden dag i træk