Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 07/14/2011 in all areas

  1. 2 points
    Scorpio

    Tour de France 2011

    Jarvig, dine forventninger er jo helt skruet op! Og så er det altså nemt at skuffe dig Jeg er med på nogle af dine betragninger, men: Det har været en serie af hårde etaper med kuperet terræn i den første uge. Jeg er sikker på at alle ryttere har været stressede, også Leopard. Der et element af pokerspil - man skal ikke vise hvad man sidder med for tidligt, da det måske begrænser ens taktiske muligheder. Hvis nu man viste, at man var overlegen, ja så var det jo bare at køre, men i en situation, hvor man forventer at være jævnbyrdig, eller næsten jævnbyrdig med sine konkurrenter, er det hverken underligt eller overraskende, at man afventer og ser. Det er første bjergetape, og ikke engang favoritterne selv ved hvor langt benene holder, og hvor de står i forhold til hinanden. De har brug for information om dem selv og om hinanden (det de kan aflæse). Økonomiserer man forkert med kræfterne på næstsidste bjerg kan man risikere, at få hammeren på næste bjerg.. hvad riskerer man: ALT, dvs. sejren. Jeg tror ikke, at Leopard kunne have smadret Contador i dag, hvis de var kørt hårdere tidligt på næstsidste bjerg. Så havde Andy og Fränk siddet alene med 4 Saxo ryttere på toppen af Tourmalet + andre ryttere. Det var kun Voigt, der var stærk i dag - de andre; især Fuglsang, Gerdemann og Monfort skuffede faktisk en del, synes jeg.
  2. 1 point
    jarvig13

    Tour de France 2011

    Sludder. Det går jo ikke stærkt. Det er ikke fordi han ikke kan følge med, men fordi han er svag.....han kan ikke følge med fordi der er noget galt idag = sygdom eller første bjergetape hvor ens ben kan være mærkelige. Hvis du skulle have ret, så er Fuglsang kun den 70. bedste til at køre i bjerge i feltet => tror du selv på det?
  3. 1 point
    Spinderella

    Runes log

    Fed t-shirt!
  4. 1 point
    christianspoer

    Hver dag er hver dag!

    Huhu
  5. 1 point
    Når man fx i mange tilfælde benytter calcium carbonat som calicum forbindelse er det fordi man får meget calcium for pengene og en stor del af molekylet er calcium. Det er muligt at få andre calcium forbindelser som optages lidt bedre, men en mindre del af molekylet er calcium og de koster langt mere. Så reelt kan det ikke betale sig. Kun hos ældre som ikke kan opløse calcium carbonat tabletten - men her kan de bare købe tyggetablet så er det løst. Det samme gør sig formentlig gældende med magnesium. Jeg undersøgte det engang for snart 10 år siden, men kan ikke huske hvad jeg kom frem til mere, men jeg mener ikke at der var voldsomt store variationer i magnesiumoptagelsen alt efter hvilken form man benyttede (af de mere gængse). Det er muligt at man kan finde nogle amino-kelerede som optages lidt bedre end de gængse (oxid, hydroxid og carbonat), men de er højst sandsynligt langt dyrere at benytte. Bl.a. fordi en mindre del af molekylet udgøres af magnesium, mens man kan få det mere koncentreret i de gængse former. Nogle mener også at hvis man får molekylerne på organisk form (fx gær eller andre) så virker de bedre og også anderledes. Det er der måske grundlag for ved enkelte mineraler, fx chrom og til dels også selen, men jeg har ikke set overbevisende data for at det gør sig gældende ved magnesium, men det er dog muligt de foreligger da jeg ikke har undersøgt dette særlig grundigt.
  6. 1 point
    AndreasH

    HIIT virker det?

    HIIT træning har en hurtig forbedrende effekt på ens form. HIIT træning alene kan dog ikke gøre det, i forhold til målet om en mere udholdenheds præget præstation. På utrænede mennesker giver HIIT typisk en forbedret lokal udholdenhed i musklerne, pga af øget evne til fedtforbrænding. Desuden træner HIIT de allerhurtigste enheder i musklerne, der ikke belastes ved almindelig træning, og har derfor en hvis værdi for selv seriøse udholdenheds atleter. Personligt tror jeg dog, at din almindelige træning giver dig godt med korte anstrengelser allerede. Så jeg vil tro at du vil få større udbytte af lidt længere intervaller, der vil have en større effekt på din anaerobe tærskel og din kondition (VO2max). Mvh Andreas