Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 08/26/2012 in all areas

  1. 2 points
    Kørt det ca igennem et år og går aldrig tilbage. Min fedtprocent er lavere end nogen sinde, min muskelmasse er større end nogen sinde, og jeg har det bedre end nogen sinde.
  2. 1 point
    VELKOMMEN TIL MIN LOG Jeg har trænet CrossFit siden 2009 og har min daglige gang i CrossFit Aalborg. Jeg har deltaget i adskillige CrossFit konkurrencer, hvilket har udviklet mig meget som atlet. Jeg vil bruge min logbog til at holde styr på mine stats og min udvikling i min træning. Jeg vil forsøge at holde mine stats opdateret så I altid kan følge med i mine nuværende resultater. STATS Højde: 180 cm Vægt: 87-91 kg Alder: 25 år EVENTS CrossFit Aalborg Christmas Challenge 2010 - 5. Plads CrossFit Aalborg Challenge 2011 - 1. Plads CrossFit Aalborg Team Beach Challenge 2011 - 1. Plads CrossFit Aalborg Team Christmas Challenge 2011 - 1. Plads Butchers Classic VOL 2.0 Team - 2012 - Mens Elite - 6. Plads Fit as Fuck 2012 - Team - 5. Plads Army Games 2012 - Mens Individual - 2. Plads The Danish Weigthlifting Federation & Butcher's Garage Invitational Team Cup 2012 - 5. Plads CrossFit Aalborg Christmas Challenge 2012 (Team) - 2. Plads Butchers Classic Games Edition VOL. 3.0 - 2013 - 3. Plads CrossFit Reebok Open Europe 2013 - 126. Plads CrossFit Reebok Regionals Europe 2013 - Team CrossFit Aalborg - 21. Plads Box Cup Invitationel 2013 - Team CrossFit By the Mill - 1. Plads CrossFit Aalborg Beach Challenge 2013 (Team) - 4. Plads CrossFit Aalborg Christmas Challenge 2013 (Team) - 1. Plads Battle of London Qualifier 2014 - 106. Plads Battle of London 2014 - 39. Plads CrossFit Reebok Open Europe 2014 - 131. Plads CrossFit Aalborg Weightlifting/CrossFit Challenge 2014 (Team) - 2. Plads Army Games Spring Team Challenge 2014 - 1. Plads Sport in Progress Team Challenge 2014 - 1. Plads CrossFit Reebok Regionals Europe 2014 - Team CrossFit Aalborg - 19. Plads Copenhagen ThrowDown 2014 - Team Compitition - 2. Plads MAX LIFT 1 RM Deadlift: 225 kg 1 RM High Bar Back Squat: 170 kg - d. 260514 3 RM High Bar Back Squat: 148 kg - d. 071113 1 RM Front Squat: 140 kg - d. 230913 3 RM Front Squat: 130 kg - d. 110114 1 RM Overhead Squat: 120 kg - d. 140114 3 RM Overhead Squat: 110 kg - d. 080114 1 RM Clean and Jerk: 130 kg - d. 120413 1 RM Squat Clean: 135 kg - d. 020514 1 RM Snatch: 100 kg - d. 210413 1 RM Hang Snatch: 100 kg - d. 030514 3 RM Hang Snatch: 85 kg - d. 161113 5 Touch'N GO Snatch @ 85 kg 1 RM Press: 80 kg 1 RM Push Press: 110 kg d. - 100613 1 RM Split Jerk: 135 kg - d. 140613 1 RM Bench Press: 131 kg - d. 230514 1 RM Thrusters: 100 kg 1 RM Weighted Strich Pull-Ups: BW + 44 kg - d. 060912 CrossFit Total Squat: 155 kg Press: 80 kg Deadlift: 210 kg Total. 445 kg - d. 220613 Concept 2 Row Distance 500 m - Time. 01:27.4 - d. 140613 Distance 2000 m - Time. 07:00.8 - d. 010213 Distance 5000 m - Time. 18:12.3 - d. 130913 Distance 42195 m - Time. 2:51:34.6 - d. 210111 Run Cooper Test. 2870 m - d. 160214 Distance 3000 m - Time. 11.17 Distance 5000 m - Time. 20.59 - d. 270913 The Heroes JT Time. 11.24 Michael (ROW) Time. 17.46 Murph Time. 30.44 Nate Rounds. 15 + 2 MU + 4 HSPU DT Time. 09.49 - d. 100413 Jack Rounds. 10 + 10 KB-S Bull Time. 48.25 The Girls Angie Time. 15.14 Annie Time. 04.19 Amanda Time. 07.41 - d. 091212 Barbara Time. 24.07 Cindy Rounds. 29 Diane Time. 04.53 - d. 030912 Elizabeth Time. 04.46 - d. 021113 Fran Time. 02.44 - d.160113 Helen Time. 07.49 Jackie Time. 05.50 - d. 090213 Linda Time. 21.50 Kelly Time. 29.34 Lynne Reps. 114 (Strict Pull-Ups) Grace Time. 02.27 - d. 171012 Nancy Time. 13.25 - d. 160213 Naughty Nancy Time. 25.02 - d. 140813 Karen Time. 05.38 - d. 130114 CrossFit Iconic WODS Filthy Fifty Time. 18.16 Nasty Girl Time. 06.50 - d. 100113 The Seven Time. 29.30 - d. 261013 Megan Time. 05.55 King Kong Time. 09.10 Tabata Somthing Else Reps. 440 - d. 071013
  3. 1 point
    :hippy: H´ola søde Stine og ja havde det nøjagtig lige sådan i fredags. Er nu sikker på, at vi nok skal finde ud af mange flere hyggelige ting at foretage os +/- det våde element. Håber at alt er vel hos Jer Træning d 26.8 Svøm 5400 m medstrøms !! = open water ruten i Gudenåen fra Fladbro til Randers regnskov i ultimativt godt selskab med smukke og seje Spinderella og nogle andre herlige åben vands svømmere. Havde svømmefødderne på, hvilket sammen med strømmen gjorde det muligt i høj grad at nyde landskaberne, solglimtene i vandet, skyerne og den blå himmel. En helt igennem vidunderlig oplevelse og en perfekt afslutning på en dejlig ferie. Var ellers absolut :chicken: :chicken: fra morgenstunden efter at have oplevet skybruddet inkl lyn og torden over Århus men kloge S fik motiveret mig til, om ikke andet at pakke grejet og med masser af god kaffe og brunch i maven, gik det jo alt sammen. Nu tid for at tage masser af dejlige oplevelser og samvær med skønne mennesker med ind i en travl hverdag, hvor job ikke igen skal få lov at suge al energi ud af mig. Søde drømme til boardet
  4. 1 point
    Hurra for svømmetræning med 1900. Elskede de halvsene fredag aftener med klubben. Det var bare så hyggeligt!
  5. 1 point
    KongKent

    Projekt Punktslankning / Projekt CBB

    Solid benafbrænding! Ifølge din signatur synes du dog at glemme vigtigste basisøvelse i dine pas, eller også glemmer du at logføre dem.
  6. 1 point
    Helt enig med Mads og RuneB. Wendler mener jeg hellet ikke er ideelt til VL, fordi det i min optik er mange løft som alle sammen er langsomme løft. Jeg ville træne VL flere gange om ugen med en træner for at blive bedre. Du kan sagtens gøre det selv og alene, men du vil nok ende med at bruge rå muskelstyrke fremfor teknik, og det er ikke altid nemt at rette dårlig teknik når du først har fået dårlige vaner. Som assistanceløft ville jeg køre Benbøj foran, Stem og dødløft med fokus på at eksplodere fra lige over knæene. Hermed min mening givet videre :)
  7. 1 point
    Wally

    Chin-ups - for dummies...

    Et andet fif er at 'hoppe' op og så sænke dig ned så langsomt som muligt... Derudover kan du som mugge også siger starte med pull downs i motioncenteret... og på den måde bygge din styrke op... og så hjælper det selvfølgelig også at tabe et par kilo ;) Jeg selv er kommet til et punkt hvor jeg kan tage 5-7 stykker af gangen... hvor mit første mål er [email protected] Jeg har fået at vide jeg skal lave 30 hver gang uanset hvor mange sets jeg så bruger på det... Det har hjulpet mig ret meget og har på små 2 uger allerede rykket mig fra at kunne lave 3-4 stykker til nu at kunne lave 6-7 stykker.. Men det er klart at denne metode først er relevant for dig når du er kommet lidt længere...
  8. 1 point
    Alle begyndere (og folk med teknikproblemer) bør læse dette uendelig mange gange
  9. 1 point
    Træning d 23.8 Spinning 1 h Bodyflow 1 h I morgen tidlig spin med super instruktør Jan (skal op men bliver svært), forhåbentlig noget ashtanga og så kl 18 svøm med triklubben, som jeg netop har meldt mig ind i igen :bubblebath: :bubblebath: :devil:
  10. 1 point
    Race rapport - Challenge Copenhagen (beklager at den er lidt lang, men jeg har valgt at være lidt grundig for at have den til evigt minde om denne dag;-)) For lige godt og vel et år siden, var jeg vidne til en helt fantastisk sportsbegivenhed i DK´s by no. 1, København. Det blev startskuddet til et helt forrygende år, hvor jeg selv i den grad blev indfanget i et univers af super dedikerede og dejlige mennesker. Inden jeg havde set mig om, havde jeg fået mig tilmeldt til det kommende års race, og siden da har jeg ikke kigget mig tilbage. Da min tri karriere startede for ca. et år siden, havde jeg ikke svømmet siden det var obligatorisk i folkeskolens 4. klasse. Crawlteknik var derfor en by i Rusland, og alt hvad der overskred to sammenhængende baner i basinnet gav anledning til heftig åndenød. Heldigvis fik jeg lidt kyndig vejledning fra sidelinjen, så efter masser af hårdt arbejde i vandet følte jeg mig nogenlunde rustet til de 3,8 km i lagunen. Ikke desto mindre, så var det en Jannie med bævrende ben der stod linet op ved startstregen. Sjældent har jeg følt mig SÅ presset, ja rent faktisk var jeg på tudegrænsen i de sidste minutter før startskuddet lød. Jeg følte mig tynget af den foranliggende udfordring og af mine egne forventninger til resultatet, men heldigvis forsvandt hele dette selvforskyldte pres som dug for solen i det sekund startskuddet lød, og derfra så jeg mig aldrig tilbage;-) Svømning: Som følge af mine relativt begrænsede svømmeevner, valgte jeg en noget konservativ start i venstre side af feltet. Planen med dette var at tage den bredde vej ud til første bøje for at undgå de værste slåskampe helt inde ved bøjen, og det lykkedes mig ganske glimrende. Jo, jeg fik da lidt tæsk i starten, men i modsætning til Challenge Aarhus var jeg nu forberedt, og jeg lod mig derfor ikke slå ud af det. Fra første bøje gik det bare derudad. Jeg fandt en fin rytme, følte masser af overskud og havde en god fornemmelse af retningen, selvom det var svært at orientere sig med den lavt hængende sol på himlen. Efter hvad der føles som ingen tid når jeg første vendepunkt, og alt kører stadigvæk helt efter bogen. Jeg fornemmer at have et ok pace på min svømning, og jeg prøver virkelig at drage fordel af de andres fødder så meget som muligt, hvilket vist også lykkedes mig meget godt. Efter ca. 2200 m begynder nogle af de hurtige herrer fra efterfølgende heat med at overhale mig. Nogle af dem svømmer nærmest hen over mig, hvilket var noget ubehageligt. Dog erfarede jeg hurtigt, at den slipstrøm som de efterlod gav mig masser af fart, så jeg valgte at se det positive i det og prøve at udnytte det til min egen fordel. Efter ca. 2900 m når jeg sidste vendepunkt, og jeg kan nu pludselig se enden på det jeg på forhånd frygtede allermest. Det gav et helt fantastisk boost, og jeg formåede derfor virkeligt at nyde de sidste meter ind mod Jollerampen og første skiftezone. Da jeg atter får fast grund under fødderne viser mit ur 1 time 14 min og 5 sek. Det er 6 minutter hurtigere end det drømmemål jeg på forhånd havde sat mig, så jeg knytter næverne og jubler over dagens første sejr! T1: Jeg finder hurtigt min bikebag og løber ind i teltet for at få våddragten af. Jeg har på forhånd besluttet mig for at undlade at stresse i skiftezonerne, og denne plan holder jeg mig til. Jeg får mig tørret godt, får cykeltrøjen på, lidt energi i lommerne og så til sidst cykelskoene på. Jeg er ikke stor fan af at forhåndsmontere cykelskoene med elastikker eller lign (læs: jeg kan ikke finde ud af det….), så jeg havde valgt at løbe ud af skiftezonen med cykelskoene på. Det fungerede i øvrigt uden problemer;-) Jeg bruger 6 min og 45 sek i T1 hvilket nok er lige til den gode side, men jeg fik til gengæld det hele med og gjort det jeg på forhånd havde besluttet mig at gøre;-) Cykling: Med masser af godt humør og overskud sidder jeg endelig på cyklen, og kan se frem til 180 km i min favorit disciplin. Jeg ved, at jeg skal være lidt små forsigtig med mit tempo i starten, så øjnene er klistret til mine watt tal på cykelcomputeren. Det kræver da også lidt af en indsats at holde igen, men jeg vælger at være 100% tro mod min gameplan og undgår derfor også at overforcere. Jeg finder lynhurtigt rytmen på cyklen, har god kontakt til benene og masser af dejligt overskud. Jeg får indtaget min energi på de rigtige tidspunkter og i rette mængder(1 liter energidrik pr. time, 1 gel pr. time samt 1 saltstick pr. time), og alt fungerer generelt helt perfekt. Allerede efter ca. 2 timer i sadlen begynder jeg at mærke en snigende tissetrang. Jeg tænker en del over hvordan jeg lige skal håndtere den. Skal jeg tisse på cyklen (det har jeg aldrig gjort før), skal jeg stoppe op for at tisse eller skal jeg holde mig? Jeg kan ikke rigtigt beslutte mig, så jeg gør ingenting i første omgang….. Efter ca. 80 km rammer jeg Geels bakke for første gang, og her ved jeg at min familie står klar og hepper. Det giver et dejligt boost at høre dem tiljuble mig lidt, og at min venindes familie samtidigt også hepper giver bare lige lidt ekstra energi. På vejen ned af Geels bakke er jeg på vej til at overhale en anden pige, da jeg pludselig mærker nogle små stænk af væske på min højre arm. Først forstår jeg ikke helt hvad der sker, men kort tid efter erfarer jeg, at det er hende som jeg er ved at overhale der lige lader vandet. Da jeg ser hvordan pisset render ned af benene på hende og cyklen, ved jeg med det samme hvad der er min løsning – jeg må holde mig indtil T2! Jeg er simpelthen for forfængelig til at cykle mere end 90 km i urinvæddede cykelbukser….. Fra Geels og videre ind mod Lyngby blæser jeg derudad, og overhaler optil flere andre tøser. For hver pige jeg passerer, ved jeg at jeg henter en placering, og det føles skide godt! Inde i Lyngby for jeg mig kæmpet over de fæle brosten. Ouch, for en omgang. Heldigvis står min træningsmakker Brian klar med Lyngbys største heppekor, så de ujævne sten var hurtigt glemt;-) Videre det går, nu dog med tiltagende ømhed i røven;-) Og hertil skal det lige tilføjes, at vejene på Nordsjælland (og især Lyngby)ikke er de mest jævne i kongeriget DK. I hvert fald var det som at sidde på en nålepude hver gang jeg ramte en ujævnhed:-/ Men lige bortset fra ømheden i bagdelen, så følte jeg mig forsat godt kørende. Ja faktisk næsten bedre end på første loop;-) Jeg holder mig forsat til gameplanen – både mht. indtag af energi og power output. Dog indtager jeg en enkelt energibar, da jeg fornemmer en lille uro i maven som følge af for mange gels. Den virker efter hensigtenJ Efter 140 km begynder trætheden med at melde sig. Jeg har forsat godt drev i cyklen, men der skal ligesom kæmpes noget mere for det nu. Bedre bliver det ikke da jeg rammer Kongevejen, og må erfare at vinden har taget til siden jeg var der på første loop. Hastigheden falder derfor en anelse mens mine watt dog forsat ligger i IM zonen = gode tegn. For at overkomme de næste ca. 15 km frem mod Geels bakke, tænker jeg på familien der venter, samt på den krydderbolle og dunk med cola som min søster står klar med. Det får mig igennem de næste kilometre;-) På toppen af Geels gør jeg et kort stop for at modtage forsyninger ved familien. Jeg er træt, og magter i første omgang ikke at tage i mod krydderbollen. Heldigvis er min far dog rimelig insisterende, så han skælder mig ud og befaler mig at tage den med. Nå ja okay, man gør vel stadigvæk som far siger, gør man ikke…… I hvert fald suser jeg videre med både krydderbolle og cola, og begge dele gør mig ualmindeligt godt! Det føles som om at det går direkte i blodet på mig, og pludseligt forekommer de sidste 20 km noget mere overskuelige. At Brian igen står klar med heppekor i Lyngby gjorde det bare endnu bedre;-) På de sidste 5-8 km ind mod skiftezonen letter jeg en smule på gassen, for at finde løbebenene forud for det ventende marathon. Jeg laver et par stræk for hoftebøjerne, lår og lægge, og da jeg stiger af cyklen føler faktisk at benene er ganske velfungerende. Jeg afslutter cykeldelen på 5 timer 37 min og 10 sek, hvilket er en anelse langsommere end mit drømmemål, men dog også 3 min hurtigere end den tid jeg forventede at skulle bruge;-) T2: Jeg havde på forhånd besluttet mig for at skifte til løbetøj i T2, så jeg fik lavet et lille tøjskift, fik iført mig løbeskoene, racebelt og så var jeg ellers klar igen. Der var dog et lille men…. Jeg skulle forsat tisse, og temmelig meget endda! Desværre var der en milelang kø foran toiletterne, og det havde jeg altså ikke tålmodighed til. Jeg satte mig derfor ned i et hjørne og ladede vandet foran jeg ved ikke hvor mange mennesker. WTF…..;-) Derefter var jeg klar til løbJ Min T2 tid lød på 4 min og 47 sek hvilket igen nok er en kende for langsomt. Dog skal mit tøjskift samt tissepause tages med i betragtning, så det er nok nogenlunde ok når det kommer til stykket. Løb: Normalt har jeg altid lidt besvær med at finde løbebenene efter mine skift, men af en eller anden årsag var dette ikke tilfældet denne gang. Jeg fandt straks mine løbeben og følte mig fremragende løbende allerede fra første skridt. Utroligt, men skønt! På det første loop skulle jeg virkelig anstrenge mig for at kontrollere mit pace, men jeg ved fra tidligere erfaringer at et marathon er langt, og at man alt for nemt kan brænde energien af på den første halvdel, og dermed stå tilbage med døde ben, dårlig moral og endnu et halvmarathon at tilbagelægge. Jeg havde på forhånd besluttet mig for at gå igennem alle depoter og udelukkende indtage vand og cola derfra. Gels og saltsticks fik jeg fra min søster, som stod i speciel-need zonen på et på forhånd aftalt sted. Det fungerede helt perfekt, og jeg havde ikke så meget som optræk til dårlig mave – noget der ellers har hjemsøgt mig en del. DejligtJ Efter ca. 18 km begynder mit højre ben med at drille lidt, og jeg frygter lidt for udviklingen af disse gener. Jeg indtager 2 iprener og 10 min senere mærker jeg intet! Mit løb forsætter derfor ubesværet og med masser af mentalt overskud. Jeg suger til mig af tilskuernes tiljublen, glæder mig til at se familien for hver omgang og modtager splits og masser af heppen hver gang jeg møder Brian på ruten. Og jeg har vitterligt overskud til at nyde scenariet! Ok, benene bliver da gradvist tungere, men rent mentalt er jeg så meget ovenpå, at jeg nemt kan skubbe det i baggrunden. At jeg samtidigt kan se at mit pace holdes mere eller mindre stabilt er bare top, og det giver mig lige det sidste boost til at forsætte. Sådan forsætter det runde efter runde, og pludselig kan jeg se 4 bånd pryde mit højre håndled. Det føles ubeskriveligt og jeg ved nu, at der er absolut intet der kan stoppe mig i min vej mod mål. Jeg møder Brian for sidste gang med 7 km igen, og jeg beder ham at gå til målområdet, hvor jeg regner med at dukke om om godt og vel 35 min. Senere møder jeg også mine søskende. Jeg gør et kort stop, de spørger mig om noget jeg ikke lige hører, og jeg besvarer med et råb: ”I´m fucking gonna do it” Derefter løber jeg videre;-) Benene er selvfølgelig ved at være noget tyndslidte, og det kniber mere og mere at holde mit pace over 6:00 min/km. Det lykkedes mig dog selvom jeg må trodse kramper i fødderne og tiltagende smerter fra lårmusklerne. Men det betyder intet. Jeg er så tæt på målet, så resten af vejen skal nydes. Da jeg med ca. 500 m til mål løber op mod Christiansborg Slotsplads, ved jeg at jeg er nær enden på mit hidtil største eventyr. Vejen mod målet har været en lang fantastisk rejse, og nu kan jeg strække hænderne op over hovedet og juble over min sejr. Det er fantastisk, meget følelsesladet og ja, helt ubeskriveligt. Jeg gjorde det! Jeg kan endelig kalde mig selv for IRON(WO)MAN!!!!!
  11. 1 point
    Folk fra Smørum af halv retarderet, så det skulle ikke overraske mig hvis det var dem begge der var en smule galt med.
  12. 1 point
    Thierry Sanchez

    The big easy

    You're welcome Arcus. I have mainly used 20-24hour fast once or twice a week in the past. Over the last 2 weeks I have been doing 16/8, but no food intake whatsoever until 1400. I plan to do it for a 5-6 week duration and see how it goes. Then I eat, and have dinner around 1800 again and a big glass of milk or kefir around 2100. I don't use protein powders or BCAAs, only creatine. Check out this blog post too I have had no problem training in a fasted statethose last 2 weeks, I train around 1030 and no problem by eating first at 1400. I think for people who do not train kinda extremes like marathons or silly WODs day after day, it doesn't affect strength or endurance enough to be noticeable. On the blog post there is a link to Mcfadden, a strongman from the early 1900, check it out doing 1 arm press with 50kg after a 7 day fast. let me know how it goes!
  13. 1 point
    321

    Puls og Marathontræning

    Jeg har en teori, at hvis man vil være god til at løbe... Så skal man løbe. Personligt ville jeg aldrig løbe under 3 gange, hvis målet var et maraton.
  14. 1 point
    Wanabee

    S. 5kg Whey Protein

    Så slem er Jordbær sku heller ikke, bare ned med skidtet........