Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 11/20/2012 in all areas

  1. 6 points
    Jeg har ok styr på det med damer. Du siger bare til, bro. 100.
  2. 1 point
    :hippy: Ihhhh tusind tak for input super svømme coach H. Glæder mig meget til at afprøve dine super forslag og har faktisk til teknik træning oplevet, at jeg nok reelt godt kunne begynde at trække vejret på hvert 3. armtag men det var bare så indgroet fra start af, at det var rigeligt svært at trække vejret på hvert andet og nok først og fremmest få pustet tilstrækkeligt med luft ud undervejs. Og ja ved jo, at du i den grad får brændt igennem træningsmæssigt og loggen skal jo virke som et afstressende og hyggeligt + opbyggeligt element. Personligt syntes jeg nu, at dine logføringer var gode og inspirerende så overvej det nu alligevel lidt Træning d 20.11 Løb Ca 10 k gennemsnitspuls 145 temp 5.22. sjældent tabt så meget momentum men begik fejlen at løbe lige ovenpå aftensmaden og var, for at sige det lige ud, ved at knække mig fra knapt halvvejs til hjem.. så opgav også svøm Well well men selv lidt utilpashed kan ikke fratage mig glæden ved dagens optur nemlig besøget hos coach T der var nøjagtig ligeså skarp og oppe på beatet som jeg huskede det. Dvs ingen mulighed for at skøjte rundt på overfladen men lige til benet og rigtig god snak om hvorfor, hvordan, hvor meget, motivation, tidsforbrug, særlige behov i forhold til IM mv mv mv. Super inspirerende og føler mig glad og fortrøstningsfuld i forhold til at fucking forsøge. Vejen er målet og sky is the limit Som forventet SKAL jeg bare pinedød sove mere, spise bedre og så ellers restituere en hel masse... hæ hæ.. vi har dog også talt om helvedes uger og fryse r.. i laser på landevejen, så trænet skal der nok også blive men ikke som et straffe kroppen kamikaze projekt men mere som en øvelse i nærvær, nænsomhed og zen :hippy: :hippy: Fod i hippi hose :hippy: Prøvede lige at uploade "kontrakt" fra i dag men filen er for stor så må blive på et andet tidspunkt og er iøvrigt rigtig glad for "auto saved content" knappen Søde drømme til boardet, hvor jeg også snart skal ligge i min seng for 8 timers baby søvn
  3. 1 point
    Der er klart mere kraftoverførelse til vandet med bøjet albue, armføring ind under kroppen og ned langs med låret. Næste fokus punkt er en klar mere løftet albue, men den er sikkert allerede i orden med al det teknik træning, du har haft. Personligt kunne jeg ønske, du havde en mere aggresiv isætning af hånden i fremførelsen, og dermed fik løftet skulderen en lille smule mere, men det koster dyrbar energi, som jeg dog vil mene vil blive belønnet med et bedre flow. hvad med - rullevendinger? - vejrtrækning hver 3. armtag? (er selv stor tilhænger at vejrtrækning ved 2. eller 4. armtag, men det er pgra at mit eget voldsomme temperament med i sætning af højre hånd, med tilhørende asymetriske stil) - energiøkonomisk benspark? - fremadrettet og let løftet hovedstilling? Her er 4 minutter mere at hente Selvom jeg ikke skriver på loggen, passer jeg skam min træning. Men at føre log er faktisk et stressmoment for mig, i en lidt stresset hverdag, derfor ingen skriv her i min log. Men måske kunne jeg notere lidt engang imellem, men så er det jo ikke en daglig træningslog!!
  4. 1 point
    TheDagsform

    Todayshape

    Mandag: OL Squat 10 x 120kg 10 x 120kg 10 x 120kg 10 x 120kg 10 x 120kg - Nem! EMOM (15 min) Snatch + one 'n' a half OH-squat 60kg - Nemt og smukt. Goodmornings 8 x 60kg 8 x 60kg 8 x 60kg 8 x 60kg 8 x 60kg Skill-Work Hand-stand Walk. Tirsdag: CG-Bench (ME) 5 x 40kg 5 x 60kg 5 x 80kg 5 x 90kg 5 x 100kg 5 x 105kg Pendlay Rows 10 x 80kg 10 x 80kg 10 x 80kg 10 x 80kg 10 x 80kg WOD: 5 Rounds of: Handstand Hold - 30 seconds Max Handstand Push Ups* Static Chin-Up Hold - 30 seconds Max Strict Chin-Ups Hold Top of Ring Dip - 30 seconds Max Ring Dips *Perform isometric hold for 30 seconds, kick down, shake out your hands and perform max reps of given exercise. *There is no time component for this workout other than the 30 sec holds. *Games Standard. Runde 1: 8,15,12 Runde 2: 5,11,7 Runde 3: 6,8,6 Runde 4: 3,10,10 Runde 5: 3,8,6 - Hård.
  5. 1 point
    salt

    Drømmen om mikroskopiske nosser

    Der er forskel på en lukket log (min) og så en nyoprettet åben log (Mads'). Hvad med din egen log, hvor er den?
  6. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    Der kører i øjeblikket en fantastisk debat på Feltet omkring styrketræning. Det er efterhånden en klassiker der kommer op og vende her i off-season, og der er altid for og imod holdninger til det. Det overraskende ved debatten denne gang er faktisk at der ikke rigtig er nogen der siger at det er spild af tid. Gad vide om cykelryttere efterhånden er ved at give lidt efter overfor styrketræning? Det der tilgengæld er rigtig underholdende, er helt sikkert det ekstreme fokus der er på den famøse "core" træning. Det skal selvfølgelig gøres med planker, mavebøjninger etc. etc. Der er det nu meget sjovt at tiltræde som cykelrytter med en smule viden om styrketræning, specielt når man foreslår at man ikke får bedre core øvelser end squat og dødløft. Det kan godt give lidt undrende miner, lige indtil man beder dem om at lave squat eller dødløft uden at bruge deres core. Det er praktisk talt umuligt.
  7. 1 point
    Hov, hov, nu skal du ikke forvirre debatten med fakta
  8. 1 point
    Sterup

    Strong is The New Skinny!

    Uge 47: Endnu en ny uge er igang, og jeg ved at jeg garanteret tid skriver dette, men hold op hvor går tiden hurtigt... Det bliver snart december måned, og der er ikke længe til at jeg skal hjem og besøge Danmark, kæreste, familie og venner igen... og jeg glæder mig faktisk rigtig meget efterhånden. Jeg kan mærke at jeg har meget mere energi og overskud idag (Mandag) i forhold til hele sidste uge... jeg var bare så udkørt, uden at vide hvorfor. Men nu føler jeg mig ovenpå igen og klar til at komme igennem endnu en uge med hård træning og skolearbejde... (burde ikke klage når jeg har fridag både Tirsdag og Fredag God uge til jer danskere derude. MANDAG: Idag føltes træningen rigtig godt! Jeg frygtede vores workout, da der var en hel del løb i den (tror faktisk aldrig jeg har løbet så langt i en workout før) Men det gik overraskende godt og temmelig smertefrit. - fik en okay god tid og havde ikke ondt i mine skinneben bagefter. Her til aften fremlagde jeg og min gruppe vores forretningsplan (som sjovt nok handler om at åbne et CrossFit center i Barcelona) og det gik helt godt faktisk Så nu kan jeg stresse lidt af de næste par dage inden det går løs igen. Her er lige et billede af vores fine bluser med logo designet af mig (mig til venstre) Middagstid: Crossfit time i boxen Opvarmning: 750 meter roning + forskellig løbeopvarmning og spurt. Skill: Løb i hold - konkurrerende imod hinanden WOD: På tid 2000 meter løb 10 thrusters (20 kg) 1600 meter løb 15 Thrusters (20 kg) 1200 meter løb 20 thrusters (20 kg) Tid = 30.30 min TIRSDAG: Idag er vejret helt fantastisk i Barcelona. Der er helt blå himmel og 17-18 grader. (ikke dårligt sidst i november måned) Jeg er lidt øm idag men ikke noget at klage over.... og så har jeg i øvrigt fridag fra skole! Så livet er bare dejligt. Det eneste problem lige nu er at jeg savner min kæreste! Formiddag: Open box Opvarmning: 1000 meter roning (7 i modstand) + udstræk og mobilitet til skuldre, hofter og baglår Front squat: 1 x 10 @ air 1 x 8 @ 20 kg 1 x 5 @ 35 kg 5 x 5 @ 45 kg Clean + Jerk: 1 x 8 @ 20 kg - Pushpresses 1 x 3 @ 30 kg - pushpresses 10 x 1 @ 45 kg - med 2 minutters pause imellem hvert sæt De var tunge idag men føltes temmelig gode Goodmornings: 2 x 8 @ 15 kg 2 x 8 @ 20 kg --- Udstræk --- Aften: CrossFit time Opvarmning: 800 meter løb + udstræk og mobilitetsWOD MobilitetsWOD: 3 runder af 3 øvelser med 10 gentagelser på hver øvelse Skill: Strict pullups (med lilla elastik) 8-8-8-8-8-8 WOD: På tid 21-15-9 -Cleans (25 kg) -Wallballs (7 kg) Tid = 5.03 min De cleans var overdrevet lette og de fløj derudaf... men wallballs derimod var en bitch! AfterBash: 25 rullende airsquats (fra liggende på gulvet og op) ------- Kender i det med at man bare har en sang på hjernen, som ikke vil forsvinde fordi den bare er fantastisk god? Sådan har jeg det med denne og jeg hører den bare konstant for tiden ONSDAG: Lang dag med praktiske gøremål, træning, spansk undervisning og skole indtil kl. 22. Når man først er hjemme lidt i 23 og så derefter skal lave aftensmad og læse lektier, kan man vist godt betegnes som træt. Middagstid: CrossFit time Opvarmning: 750 meter roning + udstræk og mobilitets runder frem og tilbage på gulvet Skills: Wallwalks + Pistols Prøvede et par reps af hver... ville ikke spilde kræfter inden workouten. Wallwalks kunne mærkes tydeligt i skulderen... så valgte den scalerede udgave af workouten med pushups istedet (blev dog til 300 pushups, hvilket er en del) WOD: 30 min Every minut on the minut -10 pushups -2 pistols (på medicinbold) - Fik alle 30 runder AfterBash: 100 situps ---- Udstræk TORSDAG: Idag stod den på styrkeprogram (er igang med uge 9 af mine 11 uger), og det er ved at være ret tungt for mig... Dødløft går egentlig helt, helt fint... men squat derimod (i alle former) er stadig bare lort! Kan ikke finde glæden ved at lave squat. Det er bare altid lige hårdt, modbydeligt og kvalmende at lave den øvelse... også næsten lige meget hvilken vægt det er med. Ved sku snart ikke hvad jeg skal stille op med det. Squat er den eneste øvelse jeg ikke føler jeg har fremskridt med... og er så frustrerende at jeg næsten ikke kan bære det.... Nå men her er dagens træning: Formiddag: Open box Opvarmning: 800 meter roning + mobilitet til balder, hofte og baglår Sumo Dødløft: 1 x 8 @ 20 kg 1 x 5 @ 60 kg 1 x 3 @ 80 kg 5 x 1 @ 100 kg - de 2 sidste var ikke helt så pæne som de 3 første.... men fik dem alle ok op og satte dem pænt ned igen med kontrol over skidtet! Front Squat: 1 x 10 @ air 1 x 8 @ 20 kg 1 x 3 @ 40 kg 5 x 4 @ 50 kg - fik ikke 5 i hvert sæt som jeg skulle... var for presset. Men håber på at få alle 5x5 næste gang (som er sidste gang inden D-load og MAX. FREDAG: Idag er jeg godt nok en lille smule ugidelig... Vi tog et smut forbi den irske pub igår efter skole og fik en enkelt. Er virkelig svært at sige nej til den slags hernede, da jeg jo gerne vil være en del af fællesskabet og hygge mig med de andre studerende. Er jo også lidt det jeg er i Barcelona for! Alternativt kan jeg sidde hjemme alene hver aften? Kunne jeg sku lige så godt gøre i Randers så! Derfor er det en lidt svær balancegang for mig lige nu, når pengene er små og mulighederne og oplevelserne er mange Er ikke som sådan træt idag... gider bare ikke så meget. Men regner nu alligevel med at tage ned og træne her i eftermiddag (mangler nogle styrkeøvelser i programmet) Eftermiddag: Open box Opvarmning: 3 x max rep DU (55,45,35) + mobilitet til både under og overkrop (opvarmning = 20 min) Back Squat: 1 x 10 @ air 1 x 8 @ 20 kg 1 x 5 @ 40 kg 5 x 4 @ 60 kg - var urealistisk at få 5 reps på hvert sæt (de var tuuunge) Mobilitet og udstræk mellem hvert sæt (for at få presset mere af det shit ind i et presset program) Bænkpres: 1 x 8 @ 20 kg 1 x 5 @ 35 kg 1 x 2 @ 45 kg 3 x 1 @ 45 kg 1 x 2 @ 45 kg Skulle egentlig have haft 5x5 her.... men var totalt urealistisk for mig at tage så mange reps med så tung vægt (fik jo kun lige de 5x5 med 40 kg i sidste uge) - Ved ikke lige hvad min programlægger har tænkt på ! Pullups: 4 x 2 strict 4 x 2 kipping Var så træt da jeg kom hjem at jeg sov 2 timer til "middag"... gamle mig!! LØRDAG: Dagen gik med afslapning og første lørdag med VL-kursus. Jeg skal følge kurset i 12 uger (med pause hen over julen self) Det gik faktisk helt okay idag og fik ros for mine snatch da vi filmede teknikken og så den i vores træners computerprogram i slowmotion. Har helt fin teknik... men er for ufleksibel i mine skuldre, hvilket resulterer i at jeg ikke kommer helt langt nok tilbage i mine "overheadsquats" plus at jeg skal lige vænne mig til at jeg skal kigge op når jeg laver snatch og ikke have neutral nakke ligesom i eks. dødløft. Eftermiddag: VL-Kursus Opvarmning: 2000 meter roning (7 i modstand) Tid = 9.25 min 1 times progression øvelse af de forskellige elementer i snatch 30 minutters evaluering + filmklip af vores individuelle teknik
  9. 1 point
    Sterup

    Strong is The New Skinny!

    Workout i vores box... Her er lige en video der blev lavet i Fredags under vores WOD (i øvrigt en rigtig god workout)... Det er mig i den lyseblå trøje
  10. 1 point
    He he, ja, kom lige til at tænke på din egen historie fra forleden med ham der den dopede fyr i fitnesscentret. Ofte er folk jo søde og rare, og viser hensyn, hvis man påpeger at de faktisk er kommet i den forkerte bane...
  11. 1 point
    Var det ikke i går den røg i garage?
  12. 1 point
    Jeg ved hvad du taler om! Afleverer selv revideret afhandling om to uger, og kan totalt genkende det du skriver - omend jeg heldigvis har fået noget af den faglige motivation tilbage. Nu ved jeg ikke lige hvor langt du er i processen, og hvor meget skrive erfaring du har i forvejen, men mine råd vil være: 1. Lav en detaljeret tidsplan inkl. delmål for hvornår du skal være færdig med forskellige afsnit (jeg satser på at du allerede har en struktur på afhandlingen, ellers er det åbenlyst første punkt). Husk at afsætte tid til korrektur, lay-out, formalia mv. 2. Identificer de sværeste steder, og sørg for at gå i gang med dem tidligt - evt. diskuter med andre. Så har du tid til at lade dem ligge lidt og vende tilbage til dem senere, når (ja når!) det går i hårdknude. 3. Lav en liste over ting du mangler, både store og små ting. De dage hvor du ikke har hoved til at skrive store nye indsigtsfulde afsnit kan du måske sidde og pusle med nogle grafer eller læse korrektur på noget allerede skrevet eller finde manglende referencer eller andre småting. Så har du i mindre grad følelsen af at have spildt tiden - og tit får man tænkt nogle gode tanker, mens man laver den slags. 4. Forpligt dig på dine deadlines. Hvad enten du kan aftale at få andre til at læse det igennem (kan klart anbefales både som en snor i at tiden ikke skrider og i forhold til værdifuldt input) eller du skal give dig selv belønninger eller andet. 5. Lad være med at piv - sæt dig ned og skriv. Ja, det sutter max nogle gange, men det gør det i mindre grad hvis du stopper med at have ondt af dig selv. Og det er ikke kun skills der skiller dem der gennemfører en phd fra dem der ikke gør, det er også evnen og villigheden til at bide sig fast og stå det igennem. Jeg ved ikke om ovenstående på nogen måde hjælper dig, men nu er jeg i hvert fald motiveret til at skrive videre på min konklusion.