Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 03/06/2014 in all areas

  1. 3 points
    incognito

    Nice and clean power building

    Oldboystræning når det er bedst "efter bænkpres faldt min arm af, men efter to timer på skadestuen og nogle tramadoler så virker det nogenlunde. Imorgen tunge dips."
  2. 2 points
    venaN

    Hjælp til rigtig træning

    Det er ikke rigtigt, det hovedsageligt er nervesystemet der optimeres de første 3-4 måneder. Hypertrofi, koordinering/balance og mobilitet optimeres ligeså meget som nervesystemet. Der er absolut ingen grund til kun at bruge maskiner de første 3-4 måneder. Muskelkoordination begrænses kraftigt ved brug af maskiner, hvilket ville være utrolig dumt for en nybegynder (tænker her på stabilitetsmuskler). 15-20 gentagelser er tosset for en nybegynder. Du ville skulle så langt ned i vægt, det nærmest kun er kropsbelastning. Samtidig mister man også fokus efter de 10 gentagelser. Få nogle kilo på, så kroppen stadig er under belastning, kombineret med kyndig vejledning, så kan du sagten lave flerledsøvelser med fri-vægt. Ang. bevægbaner er det selvfølgelig ikke en "ubrugelig" bevægebane i en maskine, men til gengæld låser du banen, som ikke ligefrem er anbefalelsesværdig.
  3. 2 points
    Ramius

    Hjælp til rigtig træning

    3x10 er en god ide at starte op på, men frygten for flerledsøvelser er efter min mening ubegrundet. Nej, man skal ikke starte med at squate med 100 kg på ryggen, men hvis målet er 3x10 så vil de fleste vel starte med en 50kg på ryggen. Hvis man så finder ud af at man kan lide at squate eller dødløfte så bør man opsøge folk der kan teknikken og vil lærer én den.
  4. 1 point
    Juan Pelota

    Afdanket IRONMAN Podium Finisher

    Det lød måske også lidt for arrogant fra en mand på SU. :-)
  5. 1 point
    TRS

    Bjørnen er back....

    Sagde jo du ville tude ;)..
  6. 1 point
    Jeg ved, at ALLE går og tænker over, hvordan det mon går med min træning. NU får I svar. Det går fint. Har som sagt ændret lidt i programmet og kørte det for første gang tirsdag og for anden gang senere i aften (ja, jeg logger før jeg har trænet, deal with it). Kører 4 gange med 3x9, derefter 4 gange med 3x7 og så 4 gange 3x5. De 3x9 tager jeg med vægten fra uge 3+4 i sidste program og øger så, når jeg sætter antallet af gentagelser ned. Dvs. de 3x9 køres med følgende kg: Squat, DL, Pull-downs: 30 kg BOR + Bænkpres: 22,5 kg Biceps curl + skulderpres (DB): 2x7 kg Skullcrushers (BB) 15 kg (ja, her snyder jeg lige lidt, fordi jeg har megastærke mormorarme - og lidt fordi mit center ikke har en 12,5 kg BB og jeg er for doven til at samle den selv) Kan ikke huske, om jeg har nævnt, at jeg har slået en tå halvt ihjel? Nå, men for godt tre uger siden hamrede jeg 4. tå på højre fod ind i et dørtrin, og den gør stadig ondt. Jeg var ved lægen i dag, og han sagde - selvfølgelig - bare: Hold den i ro. Det er jeg ikke god til. Har været til step et par gange, men kan godt se at det var/er en dårlig idé. Så min cardio er ret død for tiden, udover den smule jeg tillader mig at løbe som opvarmning, og så de gåture i det gode vejr, som jeg bare ikke kan undvære. Kunne cykle (hader det) eller svømme (magter det ikke). Styrketræning it is, men det er også ok. Glæder mig dog til, den går i orden igen. Nu har jeg tapet den sammen med en anden tå, måske det hjælper lidt.
  7. 1 point
    Denne artikel er tl;dr, men ellers er jeg enig med den: http://examine.com/blog/high-protein-diets-linked-to-cancer-should-you-be-concerned/
  8. 1 point
    Gregers TF

    Got legs?

    Fååårk hvor skal jeg købe mange, for at smide 6-8 kg
  9. 1 point
    Cat

    Hjælp til rigtig træning

    Nej du tager ikke fejl - men at det har betydning argumenterer stadig ikke for hvorfor maskiner skulle være bedre end frie vægte... Der er rigtig mange i centrene som træner med hovedet under armen - men det gør ikke maskintræning mere anbefalelsesværdig. Det optimale kan vi vel alle blive enige om ville være frie vægte / flerledsøvelser med korrekt teknik? Jeg har personligt altid undret mig over hvorfor fysser tit anbefaler maskiner - netop fordi det koordineringsmæssige og stabilitetskravene er meget bedre ved de frie vægte... Hvorfor træne styrke i maskiner og så isoleret stabilitetstræning - hvorfor ikke koble øvelserne og få et endnu større udbytte? - her skal jeg måske understrege at jeg snakker normalt velfungerende mennesker som ikke er skadede eller på anden måde begrænsede (udover inaktivitet eller manglende træningserfaring)...
  10. 1 point
    venaN

    Hjælp til rigtig træning

    Jeg beklager, hvis jeg virker nedladende, det er ikke min mening. Jeg bliver dog lidt provokeret af sætningen, "jeg er fysstuderende, hvad er dine kilder?". Undervisningsmateriale er ikke valide kilder (selv om det meste bør være faktuelt korrekt). Det er som du selv siger en videreformidling af diverse data, som nogle gange bliver fejlfortolket eller misforstået. Med kilder bør man referere direkte til den pågældne dokumentation, hvilket du ikke rigtig har formået i hele diskussionen. Jeg mener, du er ude på et sidespor ved at anbefale maskiner de første 3-4 måneder. Længere er den egentlig ikke. Jeg mangler bare ét argument for, at det er en god anbefaling. Ja, nervesystemet er en rigtig stor spiller, men man kan ikke bare sætte det foran alle andre muskulære tilpasninger. Jeg forstår dit argument som, "det er næsten kun nervesystemet der optimeres de første måneder, derfor skal du holde dig til maskiner". Dette er langt fra korrekt. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20093960 PS: Jeg har skam også selv læst det meste af DIF's materiale, og jeg mener faktisk ikke det bliver lagt op, som du fremlægger det her. Edit: Nu gik det selvfølgelig lige op for mig, hvor du sandsynligvis har din viden fra: http://www.dif.dk/da/foreningsliv/viden-s-om/traening/styrketraening (side 6). Det er en forenkling, sandsynligvis for at pointere, at det ikke kun er muskelhypertrofi der gør dig stærkere. Kurven er tegnet ret subjektivt. Man kan måle en RFD-forbedringer, og man kan tage en biopsi, for at måle tværsnitarealet af fibrene. Men man kan ikke præcis måle hvorfor der sker en kraftig RFD-forbedring de første måneder. Jeg kan sige at forbedret teknik og mobilitet også er nogle rigtig store spillere, som ikke figurere på kurven.
  11. 1 point
    Der skal self kun være med en kugle. Start ud med 16eren og gi den så meget gas du orker..
  12. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    BVK i dag WSB dag 2 uge 6 ME Rackpulls fra under knæene. Fokuserede på at stå i normal bredde for at undgå kritik fra Fame 1 x 5 x 60 1 x 5 x 100 1 x 5 x 140 1 x 3 x 180 1 x 1 x 210 1 x 1 x 222,5 1 x 1 x 237,5 1 x 1 x 255 1 x 1 x 265 - PR 1 x 1 x 220 Det hele var tungt i dag. Meget tungt. Jeg havde besluttet at gå efter 270, men ombestemte mig på dagen. På de 255 var der et eller andet i bagskulderen der bristede, og gav en stærk (men kort varig) brændende smerte. Det var dejligt Rumænsk dødløft 1 x 5 x 130 5 x 5 x 172,5 Og så kørte jeg
  13. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    I skal i øvrigt ikke snydes for en lille sjov historie fra turen i søndags. Der blev kørt en spurt ind mod Farum, som også blev kørt forrige søndag. Dem der har læst med i noget tid, eller som kender mig, ved at jeg er en ganske habil sprinter og har et pænt antrit. Derfor nytter det ikke noget at køre sprinten mod mig, hvis man ikke er en sprinter, da man med stor sandsynlighed vil tabe. Derfor skal der tages andre midler i brug. Der skal angribes langt udefra, man skal lave alliancer så man er 3-4 stykker der rykker på skift, eller noget helt 3. Da vi nærmede os spurten lå jeg i bagerste position, og gemte mig faktisk i blinde vinkler hele tiden. Med 7-800 meter til sprinten begynder 3 andre at kigge sig over skulderen hele tiden for at se hvor jeg er henne af i verden, der bliver skiftet gear, og der bliver rykket ned i bukningen. Har man set Brian Holm og Lars Boms dvd "CYKL!" så er der en seance hvor Holm snakker om "at telefonere". Det er netop når man skifter gear, kigger over skulderen, strammer skoene etc = han kunne lige så godt have ringet. Det er så åbenlyst at de vil rykke. Ganske rigtigt. 3-4 sekunder efter rykkede den første, og de 2 andre gik med. Jeg var opmærksom på det, så selvom jeg lå bagerst kom jeg op til dem inden de kom op i fart. Så kunne jeg ligge lidt på hjul, mens de skærmede for vinden. Da vi nærmede os skiltet lå der en og trak foran og jeg havde en foran mig og ham. Vinden kom fra venstre, og normalt ville man jo sprinte venstre om. På dette stykke er der dog et pænt område til højre, så det udnyttede jeg. Jeg blev dermed skærmet lidt af ift. vinden, og de andre havde regnet med at jeg kom den anden vej rundt. Og så blev den skiltespurt vundet. Moralen er ikke så meget "Se hvor god en sprinter jeg er", men derimod at hvis man ikke selv er sprinter, så kan man stadig godt vinde en skiltespurt. Det kræver bare at man griber den anderledes an, og udnytter sine egne kvaliteter.
  14. 1 point
    incognito

    Farmers hideout.

    så du gokker i det lokale legetårn? Det er jeg ikke sikker på at jeg ville skrive her, hvis jeg var dig ;o)
  15. 1 point
    BLACKICE

    Hjælp til rigtig træning

    Hvorfor skulle nogen dog spilde deres tid i maskiner først? Hvilken gavn skulle de have af at øve sig i meningsløse bevæg baner, førend de lærer meningsfyldte, anvendelige bevæg baner? Og hvorfor sætte nogen til at køre 20 gentagelser? Mener du at skades potentialet bliver mindsket på den måde?
  16. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    I dag var jeg hos Dr. Kauf Desværre skal højre arm amputeres vel skulderen, da jeg har fået et alvorligt tilfælde af pest i en biceps hæftning. Det er lidt surt, men det er kun et mindre set back i forhold til FHK
  17. 1 point
    Kauf

    Farmers hideout.

    Squat, for helvede! Squat! Opvarmning: 3 runder: Squat, 10x60 kg. Ring rows: 10 Kneeling woodchops m. medicinbold: 10/10 Rodede også rundt med noget goodmornings… Cat prøvede at rette mig til. Endnu en gang vinder hun på sin utrolige tålmodighed Squat: Jeg legede lidt med low bar og high bar. Jeg har aldrig prøvet low bar før og det er klart noget, jeg kan mærke i teknikken. Det virkede usikkert, men absolut nemt og ikke mindst en stilling, som man kan flytte kilo i, når man mestrer den. Så derfor legede jeg lidt. Squat, low bar + high bar: 5x100, 5x100 3x110, 3x110 1x120, 1x120 1x130, 1x130 Squat, low bar: 1x140 1x150 1x160 1x170 - den var lidt wobbely... jeg skal vist liiige finde ud af hvordan, man spænder i den her teknik. 1x180 - lidt woblet, men bedre. 1x185 – PR! – arrhhh… ish… Tænkte på Hermans video fra Target og fik spændt rigtigt op. Det føltes som om jeg havde til 10 kg. til, mindst! Jeg nåede også at udbryde, noget i retning af ”Der er 10 kg. mere, JEG SQUATTER SNART 200!!” Da jeg så videoen, måtte jeg desværre sande, at de var liiige i 90 grader eller knap under, altså lige knap godkendt, hvilket betyder lige præcis underkendt… meeh… Nå, i det store hele føltes de stadig nemme og med lidt mere leg med teknikken er de hurtigt godkendt, plus mere. Jeg havde svært ved at mærke, hvor langt jeg var nede, så det skal der bare arbejdes med… Det er godt. Cat udgjorde en god spotter, dog er jeg stadig lidt usikker med at stå med vægte over 170 i Homegym. Glæder mig til at sætte rigtig PR i et powercage eller sådan noget engang ude i fremtiden. Squat, high bar: 5x150 5x150 5x150 5x150, dropset direkte bælte af og videre til 20x100… HEJ Cardio! Hej! Hold da op, jeg blev helt svimmel. Undervejs fik jeg også lavet: Ring Rows: 8x10 KB BU pres: 3x10/10x16 kg. + 8(højre),4(venstre)x24 kg. Kneeling Woodchops: 3-4x10/10x10 kg. + 3x10/10x16 kg. Nu vil jeg gå en tur med hunden og en eller anden form for vægt, båret på en eller anden form for måde. Edit: Inden jeg gik med hunden, skulle jeg lige sortere "lidt" vasketøj... så havde jeg jo alligevel en halv fod i træningsrummet og kunne fyre lidt pres af undervejs: Pres: 5x60 5x60 5x65 5x65 5x65 5x60 5x60 10x60 Og så gik jeg en lille tur med hunden. Han har været ude på tre gode ture, så det var en lille kort aften tissetur. Unilateral farmerwalk m. 40 kg. KB. 10 håndskift ved hver 25-30 ish meter. Satte kuglen og legede med hunden, han snusede rundt, mens jeg gloede på stjernerne, jeg kastede en pind osv. 10 håndskift ved hver 25-30-ish meter. Slut for i dag, nå.
  18. 1 point
    Tillykke med fremgangen :-) Jeg er ikke enig i at du ikke kan løbe med en vægt på 100 kg. Jeg løber selv og vejer 97. En af mine venner som nok vejede 120-130 kg trænede sig op til at løbe fem km som en del af sit vægttab, fra nul. Det handler om at følge et begynderprogram og følge det slavisk i starten, så at kroppen vænner sig til belastningen, men uden at man kommer til at øge belastningen hurtigere end kroppen kan nå at være med. Det kan du prøve, hvis at du gerne vil i gang med at løbe :-)
  19. 1 point
    mandagstræningen blev rykket til dag: box squat med kæder - 8sæt x 3reps med 100kg (Fin fart) pullups - 5sæt x 10reps Dødløft med overhåndsgreb - 150,160,170,180(Pr :-)) Dødløft - 5sæt x 5reps med 190kg. (Uden bælte) military press - 5sæt x 8reps med 65kg. Dumbell hamercurls - 5sæt op til 10er med 27,5kg bænkpres - 5x100kg, 5x120kg, 1x130kg, 1x140kg,1x150kg, 10x100kg, 10x100kg x100kg( jojo lidt skud er der stadig i patten. De 150kg var med overskud.) farmer walks Dejlig runde..