Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 07/13/2020 in all areas

  1. 1 point
    Træning d 12.7 Abattack 25 minutters intens mavetræning Bodyfit 1 lille time. Kørte det stadig ret konservativt og uden den store belastning men kroppen kan nu mærke det alligevel Først og fremmest super dejligt at røre mig. Gør så meget godt for mig. Løb Hechmann grundtræning uge 1 dag 7, 60 min 20 jog 15 Ae1 10 Ae2 15 jog 10 Ae1 Oplægget egentlig 80 minutter men kunne pludselig mærke, at jeg var træt og sulten og ja der er jo ikke nogen grund til at mase citronen fuldstændigt. Ja og så må evt læsere gerne ryste på hovedet af mine ups & downs mht koffein. Har jo ofte skrevet, at jeg blev ved, fordi, at det netto var så godt. Her de sidste 3 dage har jeg så måttet konstatere, at jeg trods muligheden for at sove længe, få hvilet ud, ja at jeg alligevel har haft været vågen ved 4-5 tiden. Og i går sov jeg endda først nær midnat. Og når jeg så vælter ud af sengen og brygger både 1-2 kander espresso (1 kops), så må jeg bare konstatere, at "the drugs don't work anymore". Bliver ikke længere frisk. Well og så er det jo tid til at gøre noget andet. Så rydder skabene for kaffe relaterede ting, forsyner mig med en god portion smertestillende, en ny fin dagbog og så bliver i morgen dag 1. Belært af historien med et meget ydmygt - 1 dag ad gangen - approach. Måske at det ikke er sidste gang, at jeg har haft været faldet i. Måske det er. Time will show. Senere i dag lidt yoga og så burde 40 minutters jog/Ae1 også være muligt. Dejlig dag til boardet
  2. 1 point
    vestjyden

    Vestjysk dagligdag

    Bjergtrold. Jeg takker og bukker for de pæne ord. 09-07-2020 Løb 10,4 km 1h06m17s 10-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Arnold pres Db: 3 x 10 x 12kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x Bw. Pull down kabel. Smalt fat parallelt greb : 3 x 10 x 60 Laterals raise db. 2 x 15 x 8 kg. Hurtigt ind, hurtigt ud. 38 min. i alt. 12-07-2020 Løb ca. 5,5 km Tid ukendt. Fik stoppet midt ur efter 25 min. Underlig tur. Fik sparket mig ud, det var ikke lysten der drev mig. Efter ca 20 min. løsnede det hele op og blev en fin tur. Er ret presset arbejdsmæssigt for tiden, det kan mærkes. Der skal mere vilje til at få ryggen fri af sofaen. Men når jeg først er i gang, er det en god følelse.
  3. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Ja, jeg tror i hvert fald, der står noget bjergcykling på programmet næste år. Det trækker gevaldigt. Det samme gør løb til vinter i stedet for nogle af de lange udmarvende cykelture. Så vi må se, hvad det ender med. Lige nu har jeg faktisk skruet lidt op for løberiet, og så sikkert som amen i kirken melder den gode cykelform sig. Det er typisk, når man lige letter foden fra gaspedalen. Jeg var virkelig godt kørende til dagens fællestræning i dag på over 100 km. Og ud af de tre intervaller på Avedøre Holme i går var to af dem pludselig under 3 minutter. Den hurtigste endda 2:53. Hjulpet lidt af medvinden, men alligevel ... det er da andre hurtige tider på Kystholmen sikkert også
  4. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Ja, det er ret underligt, nu jeg ellers ikke er glad for “besværligt vejr”. Jeg ar prøvet det få gange før (det er ikke SÅ tit det regner og er vindstille samtidigt) og det er mega hyggeligt 91,7kg efter 3800kcal For ikke at blive alt for slidt igen, ville jeg give cyklen en fridag men ender med at rende rundt som en løve i et lille bur, så jeg styrketræner for at få brugt kroppen: 3 sæt kropshævninger 2 sæt bicepcurl 2 sæt skulderpres 2 sæt bagskulder 2 sæt laterals 3 sæt rotator cuff 2 sæt dips 1 sæt knæbøjninger (bw, +50kg) - jeg er stadig DOMS´et fra sidst, så jeg burde jo nok lave lidt flere af dem 2 sæt siddende læg (med den store elastik lagt dobbelt) 2 sæt mavebøjninger Jeg kom i tanke om et bælte med kæde til vægte, som jeg havde liggende i bunden af et skab og jeg fandt frem. Man kan også få håndvægte til at hænge i kæden, støttet af kroppen, så de ikke faldet på gulvet. Kropshævninger blev droppet, da skruerne loftet til bøjlerne knirkede og knagede lidt for voldsomt - jeg gider ikke at de arbejder sig løs. Men jeg fik lavet 4 sæt dips og også med lidt statisk gøgl ind over. Ganske sjovt men måske ikke så sundt for låsemekanismen i håndvægtene, så jeg har lagt bæltet i skabet igen. Jeg satser på en rolig cykeldag i morgen og en tur på cykelbanen mandag. Det er lækkert at kunne det med den ekstra ferie og jeg er generelt mere glad for den end forventet. Det var jeg vist også sidst jeg havde ferie, så jeg er måske begyndt at lære at holde af at have ferie Indtil videre har jeg leget mig gennem det hollandsk og kun lært hvad jeg tilfældigvis kunne huske. Eftersom det stadig er sjovt, så har jeg de sidste dage været noget mere obs på ny viden aka grammatik og fra i morgen begynder jeg med noter og lave små opgaver til mig selv. I aften skal jeg finde de sidste grammatik-afsnit frem på youtube og sat dem i mappe, så jeg ved hvor jeg kan finde tingene.
  5. 1 point
    Thx super løber og ja rigtig god pointe Virkelig dejligt i går at kunne gå på ferie. Ja og det også selvom, at der selvfølgelig var ekstra travlt og også selvom, at jeg faktisk har haft ændret i mine planer og flyttet to ugers ferie til uge 34 og 35, dels for at hjælpe til på job i nogle meget travle uger og dels for forhåbentligt at kunne komme lidt ud at vandre. Skriver mere om det når det, som jeg håber, falder på plads. Særligt ugerne 30/31 kommer til at blive ret intense arbejdsmæssigt men meget tyder på, at vi på sigt kunne få organiseret os frem til nogle hjemmearbejdsdage og i går havde jeg også spændende samtaler med min chef mht at få noget motion ind i fx frokostpausen. Fornemmer stor lydhørhed mht, at det i det lange løb gælder om at finde balancen mellem arbejde og fritid. Det lyder selvfølgelig banalt men er grundlæggende glad for arbejdet og så er det også vigtigt, at det er langtidsholdbart på en eller anden måde. Mad mæssigt var ugens første dage super super gode, hvor jeg både arbejdede med intermittent fasting og sukker detox = god ro i både krop og sind. Sidst på ugen slap jeg det så sådan lidt i ferie euforien men har tiltro til, at jeg godt kan komme tilbage på sporet igen. Sjovt nok er det oftest når jeg overfor andre skal sige nej til det ene eller det andet, at jeg føler mig mest udfordret, måske lidt under pres, trangen til at glide ind i mængden og gøre som alle andre, frem for at skille mig ud. Well det skal jeg jo bare lære at være ligeglad med. Lidt træning er det også blevet til Søndag d 5.7 Træning med super coach J Mandag d 6.7 0 Tirsdag d 7.7 0 Onsdag d 8.7 PT med super coach Torsdag d 9.7 Løb 40 min jog/ae1 Fredag 10.7 0 Lørdag d 11.7 Stram op - 1 time med gode øvelser hele kroppen rundt, mange gentagelser og ikke høj vægt Derefter Løb - Hechmann grundtræning dag 6 i uge 1 15 min opvarmning jog/Ae1 2 x 4 min AT/an1 4 min jog indimellem 15 min afjog i jogge zonen Har jo bare haft taget udgangspunkt i mine gl zoner og det har haft føltes godt at løbe langsomt. Anede dog intet om, hvad stænger og kredsløb ville være med til, så lagde ud i 4.30 og da det føltes ret nemt tog jeg nr 2 i 4.15 = faktisk også stadig ret fint. Tænker, at det må have alt at gøre med, at min astma jo nu er det på det laveste niveau, som den har haft været i ekstremt mange år. Og at det går meget bedre med at få luft. Skal selvfølgelig passe på mht bare at give fuld gas på intervallerne men det er ikke en dårlig ting at have lidt tempo at skyde/løfte med da det også vil gøre andre løbeture lettere. Hvis og hvis og når det forhåbentligt lykkes med bjergtur, så vil det være godt med noget regelmæssigt løb, som led i forberedelsen, så håber, at ugen her bliver lidt træningscamp agtig og at det dermed bliver lettere at få listet noget ind, når hverdagen rammer igen i uge 30. Den gode weekend til boardet og gode ferieønsker til dem der er ramt af det