Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 07/05/2020 in Posts

  1. 2 points
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Bare for god ordens skyld, så bliver der altså stadig trænet, men det er i dén grad business as usual. Et par løbeture hen over ugen, et par gange fællestræning med ABC motion og så ellers soloture på cyklen. Nyder det hele, men det er også lidt ufokuseret, fordi der ikke har været de store motionscykelløb at teste formen af på. Har faktisk lige rundet de 7500 km på cykel i år, og det er fint, men det ville godt nok have været sjovere med nogle af de store arrangementer i foråret. Anyhow, så har jeg tænkt mig at lægge lidt mere vægt på løb her til efterår og vinter. Suppleret med lidt cykling på en vinterlåge, men med hovedvægten på løberiet. Så må det tidlige forår næste år vise, hvad forår og sommer 2021 skal bruges på. Måske skal det simpelhen bruges på begge dele. Måske skal der næste år en rigtig bjergtur (på cykel) med i programmet. Jeg savner at cykle i bjerge. Søndag bød i øvrigt på en god omgang fællestræning med to solide blokke med hhv. rulleskift og holdløb. Der er ikke nogen tvivl om, hvor de ligger henne på grafen.
  2. 1 point
    Tinapigen

    Tinapigens log!

    Lørdag d. 4. juli 2020 Vejrudsigten har ændret weekendens planer, så ingen taglægning i dag... Besøgte min kære ældste lillesøster og min nevø og niece på vejen til sommerhuset og nød at blive "friseret" og klippet af min søster, der har en hemmelig frisøraspirant i maven ;-) Lækker frokost inden nåede vi også. Fik åbenbart fortalt min kære niece på 5 år om enhjørningesporene, jeg har set i Sverige sammen med Thore og Lauge (der godt nok har udtrykt megen skepsis) - så min søster efterfølgende har fortalt, at hun nu rigtig gerne vil besøge sin farmor og farfar, der bor i Sverige (så de kan lede efter enhjørninger) ;-) Var temmelig træt til aften, så det passede "fint nok" at kunne slappe af/gå omkuld på en madras og stene inden tidligt op søndag og "knokle" videre med taglægningen på den anden side. Søndag d. 5. juli 2020 Taglægning hele dagen. Igen først hjem efter solnedgang... Mandag d. 6. juli 2020 Arb 9-17.... træt...brugte aftenen til til at forberede mig til en operation på onsdag samt slappe af... Tirsdag d. 7. juli 2020 Tidligt fri :-) Lille eftermiddags afslapning: BJJ no-gi: rigtig mange: modstander siddende knæsiddende foran dig på gulvet: tag fat og hiv om til diverse... Teamede op med "lille D". En times rul med rigtig godt flow og flere ting, der lykkedes :-) BJJ med gi: Defense fra side control. Det har jeg behov for, så "blev". - nøjedes dog med en enkelt rulle runde efter "specifics" a 3 minutter - og tog hjem lidt før tid. Onsdag d. 8. juli 2020 Pullups 1x10 xbw Cykling 28 km Havde en "udfordrende operation" på jobbet sammen med min kollega - det gik godt - en hund, der var både lyske+abdominalchrypthorchid. Torsdag d. 9. juli 2020 Fri-dag :-) Bw: 60,4 kg lige da sprang ud af sengen... Tidligt op med kæresten og fik mulighed for at låne kajak og ro på Furesøen og "nabosøen" i godt to timer, mens "drengene" cyklede på MTB. Startede med en virkelig idyllisk tur på den lille sø /Vejle sø), hvor der var nærmest blikstille og nød synes af lappedykkerne på rede i å-kanderne og de smukke omgivelser. Derefter en tur på Furesøen langs kanten - til at starte med i pæne modbølger fra "bunden af søen" ind til Frederiksdal fribad - tissepause - og så retur - lige et smut ind til Vejle sø igen. "Desværre" havde vinden lagt sig til hjemturen, hvor jeg gik glip af de store medbølger hjem. Virkelig lækker tur, hvor jeg beundrede alle de flotte huse der lå ud til søen - og synes af de mange lappedykkere og deres store unger. Så også en svane ligge på en stor rede i sivende. Kaffe med "drengene". Hjem og få en skøn frokost og et eftermiddagshvil - inden jeg rundede dagen af med 3,5 times jiu-jitsu-træning :-) BJJ no-gi: Fokus på angreb på turtle: forfra. En times rul - sprang dog nogle runder over. BJJ-med gi: videre på defenses fra side-control, specifics + et par rullerunder. Dejlig træningen - og synes det går bedre med knæ og ankel :-)
  3. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    92,7kg efter lidt over 4000kcal i går Kollegaen forblev tavs. Om det så var konen eller udsigt til regn der holdt ham hjemme, er ikke til at vide. Den vanlige slendrian når jeg ikke “skal ud”, så tiden gik. Jeg var også “forvirret” af radarkortet, der meldte nedbør men her var tørt. Til sidst troede jeg på tørvejr, gik i bad og smuttede i cykelklunset. Da jeg er i køkkenet for at tage en tår vand som det sidste inden jeg kører, begynder det at regne og inden jeg er nået langt væk, er det ret vådt. Men det blæser stadig ikke og temperaturen holder, så jeg kører på Amager som planlagt. Diget er dejligt tomt og TADAAA - næsten vindstille Jeg er normalt ikke glad for regnvejr. Eller blæst. Eller kulde eller varme. Men når det er vindstille, regnen siler ned uden det er koldt, så sker der mystiske ting i mit hoved, for jeg elsker at cykle under de forhold. Jeg er skide ræd for at punktere men jeg kører langt over evne og det gjorde jeg også i dag. Så jeg droppede bykørslen og snuppede 3 runder på “Lille Tonser” før jeg vendte snuden hjem, så jeg kunne holde kæden stram og bare rå-nyde at alt gik op i en højere enhed. Var jeg ikke begyndt at blive sulten på runde 3, så havde jeg nok kørt 5 men jeg besluttede at sætte pris på at komme hjem med overskud og ikke ærgre mig over en lidt kort tur. Bortset fra de allermest vellykkede at turene med HvidovreCKs fredagstog, så er det den tur med størst herlighedsværdi jeg har haft, mens jeg har boet i Avedøre. Og den lille bonus: Det regnede så meget at cyklen ikke var snavset da jeg kom hjem, så eneste rengøring var bremsefladerne på fælgene - ellers var det blot aftørring og smøring af kæden. Så alt var perfekt Jeg fik btw lige snuppet to sæt tåhævninger på hvert ben til fail og så 100 på begge.
  4. 1 point
    vestjyden

    Vestjysk dagligdag

    06-07-2020 Løb 9,4 km 56m28s. 07-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 15 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 2 x 5 x 60kg. 2 x 5 x 65kg. 2 x 5 x 60kg. Flad brystpres db. 3 x 10 x 20kg. Row db. 3 x (10+10) x 22kg. Baglår(pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20kg. Læg stående 1 ben. 3 x (15+15) x Bw. Curl db. 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 10kg. Laterals raise db. 2 x 15 x 8kg. Ved ikke helt hvad jeg vil med min træning, så har besluttet at målet er at få lidt mere volumen på i forhold til corona pausen.
  5. 1 point
    Henrik S.

    Got legs?

    Nej, MOL Logbog er en lille, sluttet kreds Har vist ønsket tillykke med familieforøgelsen andetsteds, men kan da sagtens gøre det igen. Det er sgu fantastisk at stifte sin egen familie og se den vokse
  6. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    Der er godt nok sket ting og sager siden sidste opdatering, og så er det nærmest skræmmende at man kun er halvvejs nede på første side, selvom der har været stilstand i godt og vel 4 måneder. Først og fremmest er jeg blevet far igen. Hvad der vidst var en termin omkring 12. april, blev til planlagt kejsersnit d. 2/4. Alt forløb efter omstændighederne godt, selvom det lidt var et helvede at være på et hospital i coronatiden. Sund og rask unge, og endnu en dreng til samlingen :) Cyklingen har været alt andet end stabil. Der har været uger hvor jeg har trænet 2-3 timer, og uger hvor jeg har trænet 12 timer. Og så har der været uger hvor cyklen slet ikke er blevet luftet. Men formen er egentlig fornuftig, og jeg kan fornemme at jeg stadig kan sidde med i midterfeltet, hvilket er betryggende. Lige omkring fødslen blev jeg enig med mig selv om at begynde at tage daglige armbøjninger. Det udviklede sig sidenhen til også at inkludere air squats, og da jeg stadig døjer en del med smerter fra min glute med og piriformis, så kom der pludselig også fokus på at træne ben, balder, og core igen. Så jeg har faktisk mere eller mindre fra maj kørt styrketræning hver anden dag. Primær fokus har været på overkrop og core, da jeg aldrig rigtig har været tilfreds med min brystkasse, og nu vil forsøge at give det et skud for at se om det kan blive bedre. Samtidig bliver der selvfølgelig også kørt lidt ben med fokus på stabilitet og teknik. Det har faktisk været rigtig lækkert, og synes allerede nu at jeg begynder at se resultater både oppe og nede.
  7. 1 point
    Sådan har jeg det vist hvert år i denne periode op til sommerferien. Det er som om om, man næsten ikke kan hænge samme, og man må virkelig tage sig sammen for at koncentrere sig om arbejdet. Nok bare et godt bevis på, at man har behov for at koble af fra tid til anden. Mennesker er ikke maskiner.
  8. 1 point
    "jeg ikke tænkt mig at kramme nogen men ved ikke, hvordan resten af selskabet forholder sig. " Hvis du ønsker at holde afstand, er mundbind er en god sinalgiver. Tag et på, og der er ingen der kommer tæt på dig. Ellers er jeg ret imponeret af din disciplin mht. mad. hep herfra.