Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 09/20/2018 in Posts

  1. 3 points
    salt

    Hver dag er hver dag!

    Jeg fik lavet en bænk PR i dag, der føltes ret godt. En 5er på 150 kg blev det til.
  2. 3 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Planen i dag var styrketræning men jeg vågnede 8:15 og kiggede ud til blå himmel. Hurtigt op og sluge morgenmad og bælle en liter kakao og på cyklen. I min underbevidsthed har jeg måske haft ide om det, for cyklen var pudset og kæden smurt efter regnen i går. Jeg nåede at se 9 Hvidovrefolk svinge væk fra mig mens jeg holdt for rødt, så koldstartede med et interval for at indhente dem. Benene var pænt tunge. Fik kontakt og den første times tid skulle jeg have tømt mavesækken ud i systemet og var mat i det. En overgang efter et hurtigt stykke, også med opkastfornemmelser. Der var nogle D´er med og en endnu hurtigere, så tempoet var friskt. Men så vågnede kroppen og jeg følte mig helt OK. Ved en spurt der starter på en bakke og ender i et langt falsk fladt, var der tre der stak af. Et par stykker foran mig slap og jeg sad toer og ventede på at ham foran slog ud og fik så kørt en fin forcering uden at gå all out. Jeg fik ikke helt hentet de tre men kom alene op til dem, hvilket var noget overraskende. Kirkestop og ned til Roskilde og spurt på Frederiksborgvej - bakken ved domkirken. To stak fra start, et par stykker satte efter og jeg fik så også nusset mig sammen og for første gang i år kom jeg først op. Endda pænt langt foran de næste. Så er der alligevel lidt spurt tilbage i den gamle - det højnede moraleren ret meget og efter jeg fik syren kørt ud, havde jeg de vildeste diamanter i stængerne resten af turen. Fik en dobbeltføring og da makker 2 slog ud, tog jeg så en dinger alene. Fik en D-mand op i et kvarters tid som jeg kørte flad og jeg endte med at sidde i front i over en halv time i streg. Til sidst Avedøre Havnevej hjemad og i stedet for at køre vo2max, så lå jeg på 130-140%. Bevares, det sved afsindigt i lårbasserne og vejrtrækningen var hektisk men det var så også efter 90 hårde km. Totalt Duracell-kanin. Der blev lige pillet 4-5 år af dåbsattesten i 97km. Vildt, vildt fedt og vild optur at slutte sæsonen af med en succestur helt uden for kategori. Det var i hvert fald den sidste weekend med officiel Hvidovretræning, før vi rammer november.
  3. 2 points
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Sådan helt generelt er jeg overrasket over, hvor mange, der primært er ude at gå tur med deres mobiltelefon og så bare ved et tilfælde også har deres hund eller barn på slæb, nogle gange begge dele. ... sagde den sure, gamle mand :)
  4. 2 points
    Hübner2.0

    Ny start - igen

    Så gik der sgu lige et halvt år uden updates. Intentionerne har ellers været gode nok, og træningsindsatsen faktisk også ok, men det er ikke lige blevet til noget med logningen. Et par uger efter min seneste update sagde jeg mit job op for at realisere en gammel drøm om at blive selvstændig. Min direktør var noget rystet, og vi lavede derfor en aftale om, at jeg først stoppede i ansættelsen op til sommerferien. Det var et kæmpe arbejde at afslutte ansættelsesforholdet, overdrage opgaver til efterfølgere osv. Efter sommerferien startede jeg så mit eget lille kommunikationsrådgivningsfirma, og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Træningsmæssigt har den stået på løb og fodbold. Fodboldsæsonen i Fælledparken nærmer sig sin afslutning. Min formkurve har været stigende hen over sæsonen, og de seneste kampe har været særligt gode, intense og meget fysisk betonede. Et minus er dog, at når jeg er ovenpå spillemæssigt, begynder jeg at råbe af mine medspillere. Det er ikke videre god stil, og jeg bliver nødt til at arbejde med det, så råberiet kun bliver af den positive/opmuntrende/anerkendende karakter. Løb: Tiderne for mine træningspas har på det seneste været bedre end længe. Jeg havde derfor skruet forventningerne til min præstation i dagens Eremitageløb pænt i vejret, men det endte med alletiders dårligste e-løb-tid, 1:27:56. En del af årsagen er, at jeg ikke fik bevæget mig tilstrækkeligt langt frem i feltet ved starten. Derfor kom jeg til at starte sammen med de allerlangsomste. Det kostede i hvert fald to minutter og formentlig også mere, fordi jeg var meget længe om at finde ind i en god rytme. Men derudover må jeg have haft en løbemæssig offday. Forholdene var der ikke noget galt med: Smukt vejr, fint terræn og god plads efter de første 5 km. Nå, det er bare op på hesten igen. Det sker allerede i aften, hvor indendørs fodbold-sæsonen starter i Svanemøllehallen
  5. 2 points
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Uge 6 af 20 Sjette uge vel overstået, og jeg har fulgt mit 20-ugers Matt Fitzgerald-program til punkt og prikke. Onsdag bakkeløb, fredag 10 x 90 sekunders tempointervaller. Derimellem almindelige løbedage inklusive to pitstop i FW til lidt styrketræning. Så skibet sejler støt fremad i henhold til planen, og næste uge strammes skruen med nogle 400 og 1600 meter-tempointervaller. Jeg prøver at holde mig selv op på at løbe det intensive arbejde mere intensivt end i foråret. Jeg tror, det er nøglen til at få noget mere fremgang. Mit udgangspunkt er også et andet. Nu, hvor feriebenene er ved at fortabe sig, kan jeg godt mærke, at jeg har taget tråden op fra foråret med den samme type træning. Det falder mig mere naturligt i denne omgang, så jeg er ikke begyndt helt fra nul. I dag skulle den stå på 21 kilometers Endurance Run, så jeg løb samme tur som sidst, dvs. præcis et halvmaraton på 21,1 km. Havde egentlig gjort op med mig selv, at det skulle lidt langsommere end sidste søndag, men altså det gik over stok og sten, og med 4:48/km landede hele turen på 1:41:25. Det er jeg særdeles tilfreds med på nuværende tidspunkt, og pulskurven er jo én stor rød blok som det skal være med udholdenhedstræning (desværre inklusive en fejllæsning på 169/min hen mod slutningen. Se lige bort fra den!).
  6. 2 points
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    Så har matriklen fået lidt nyt landbrugsudstyr
  7. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    19 Oktober 2018 Boksen Bænkpres med stop 8x90 5x100 5x102,5 5x105 5x107,5 5x112,5 Forbavsende fin runde. Rimelig godt tryk. Det er jo stadig 20kg for lavt, men man må afpasse ambitionerne efter omstændighederne
  8. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Nå, har jogget mikroture både i dag og i går, og det går fremad med min krigsskade, så jeg vil tro, at jeg overlever :)
  9. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Jeg kom til at købe ny cykelcomputer i dag. Noget ikke-almindeligt: Xplova X5 evo - sat ned med en tussebasse. Jeg har dog dog end ikke pakket den ud, for hold nu fast jeg er kørt i sænk. Jeg synes ellers plejer at være nogenlunde hårdfør hvad omfangsrige træningspas angår men... puha Tacx Neo: 30 minutter zone 2 Tåhævninger: 50 (tut over 4 minutter) Tåhævninger på et ben: 15, 20, 20, 20, 20 + 20 kun venstre Tåhævninger på hug: 20, 20, 20, 20 Tåhævninger (gulv, ej trappe som øvrige): 50, 50 (23 minutter) Hurtig bad og omklædninger og i FW: Stepups: 10, 10, 10 Frontsquat: 5 x 8 x 60 Benpres et ben: 5 x 9 x 105 + 9 x 105 kun venstre Glutes-maskine: 5 x 8 x 165 Liggende lårcurl: 5 x 8 x 105 + halv plade (58 minutter) Hurtigt hjem og Taxc Neo: 30 minutter zone 2
  10. 1 point
    Spock

    Spock 2018

    Må hellere starte lidt logging op igen efter flere års fravær, og se hvor det tager mig :) Var igennem hofte-operation 12 dage siden, så kan endnu ikke bruge undervognen, det er relativt begrænset hvad jeg kan. Når jeg om nogle uger forhåbentligt kan begynde at bruge ben/ryg igen, har jeg tænkt at starte på et Stronglifts 5x5 inspireret program. Lørdag d. 6. okt 2018 Closed Grip Paused Bench (CGPB) 10x60 10x70 5x80 5x81 5x81 5x81 Pullups 5 x 6 reps Dips 3 x 15 reps Søndag d. 7. okt 2018 Pullups: 10 x 3 reps Generelt: Ideen med pullups er at køre 5 dages pullups, efterfulgt af 2 rest dage. Der trænes skulder-mobilitet/stabilitet samt smidighed hver dag (logges som regel ikke her) Der trænes core 5 dage i ugen, primært som hanging leg raises, hollow body holds. Skadessituation (pr. 5. oktober 2018) Operation i hoften for labrumskade, cam-ændringer og andet sjov 25. sept 2018, kører genoptræning Golfer's Elbow (medial epicondylitis) i 2 år nu
  11. 1 point
    TRS

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Li meget hva du gør er jeg fan.. Sådan noget her er jeg mega fan af: https://www.bodylab.dk/blog.asp?id=163&utm_source=Denmark_bodylab.dk_bodylab.dk&utm_medium=CPC_CPA_CPIA_CPS_CPIS&utm_content=text_web_22C_BID202649&utm_campaign=AID_bodylab.dk_CID4121#
  12. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Bare det at du får trænet er godt. Når man får unger er de bare vigtigere end træningen. Men du har sikkert alligevel et voldsomt bundniveau og kan altid booste din styrke til det gamle niveau eller måske over ved en 8-12ugers struktur, gætter jeg på :-) Jeg kan mærke jeg har svært ved Grease The grove da jeg bare har brug for opvarmning hver gang jeg skal træne. Så det med mange små Pas fungere ikke så godt. Så hellere få fyret et fullbody pas igennem 2-3 gange om ugen.
  13. 1 point
    Spock

    Spock 2018

    Søndag d. 14. oktober 2018 Program A Closed Grip Paused Benchpress 5 x 70kg 5 x 84kg 5 x 84kg 5 x 84kg 5 x 84kg 5 x 84kg 20 x 70kg (backoff) Øgede med et kg men føles helt på grænsen. Sidste rep i stort set hvert sæt var med lidt besvær uden dog at formen gik ned. Gode pauser i bunden. Eksperimenterede med 2-3 sec pauser i bunden et par gange (mod normalt 1-2), virkede ikke til at det ændrede det store. Weighted Pullups 5 x 1kg 5 x 1kg 5 x 1kg 5 x 1kg 5 x 1kg Dips 10 x 1kg 10 x 1kg 10 x 1kg Desuden core, skuldermobilitet/stabilitet Stille og roligt, men føler mig ikke fysisk på toppen. Set i det lys er jeg tilfreds med styrken. Det skal nævnes at jeg træner hjemme og ikke i gym. Mit setup: https://photos.app.goo.gl/3NpAhLLn4ZwtUPSx9 https://photos.app.goo.gl/YSmy5w2Vryp773on6
  14. 1 point
    mugge

    Spock 2018

    Fin overkropssstyrke du har.
  15. 1 point
    Gregers TF

    Spock 2018

    Velkommen tilbage
  16. 1 point
    Henrik S.

    Spock 2018

    Welcome back ...
  17. 1 point
    mugge

    Spock 2018

    velkommen tilbage og god bedring
  18. 1 point
    BLACKICE

    Nice and clean power building

    29 September 2018 Boksen Chins 1x10 1x10 1x10 1x10 1x10
  19. 1 point
    ..... Iøvrigt var det i bedste Blackice-stil lavet med pause på patten :-)
  20. 1 point
    God Bænkpres der!!
  21. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Uge 5 ud af 20 ... ... blev afsluttet med ugens lange tur, som jeg denne gang landede på præcis 21,1 km. Dels for at gøre den lidt længere end sidste søndag, dels for at gøre den præcis lige så lang som et halvmaraton, der jo er målet med hele dette forløb. Selv om jeg var til god middag med vin og hele molevitten i går, så gik det over stok og sten med 5:02/km. Vel at mærke med et meget stabilt tempo, som det fremgår af puls'kurven', der bare er én, stor blok. Det var også første tur i ét af de to par Skechers GoRun 6, jeg lige har fået fra en svensk webbutik, der byderpå både lave priser og hurtig levering (www.sportamore.dk). Jeg har tidligere været meget glad for Skechers' sko, og de her virker også helt perfekte til min fod og mit løb.
  22. 1 point
    mugge

    Mugges log

    Så var der friløbet 10 km i dejligt vejr. Min frygt for ikke at kunne løbe under en time var helt ubegrundet. Tiden hed 57,5 minutter. Meget tilfredsstillende. Henrik S har helt ret i at det gør noget at få et nummer på maven. Gns puls 142 bpm. Max. puls 157 bpm. Det gik fint hele strækningen. Benene var så gode, at jeg måtte holde tempoet nede i starten. Så der var overskud hele vejen. Kun de to sidste km var lidt hårde. Men det er vel som det skal være.
  23. 1 point
    Henrik S.

    Langt pokker i MOL

    Det betyder da bare, at man ikke er helt død endnu :)
  24. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Snooze fra 7:25 til 8:05. Hvidovres træning starter kl 9 og jeg skulle til at finde varmt tøj frem, så måtte skyde genvej til et opsamlingsted. Der stod en gut jeg ikke har set før, som fortalte at han kørte licens for nogle år siden - stoppede og tog på men i løbet af sommeren var kommet ned på 103kg og i D-form. Så kom der 4 mand og en kvinde og ud på ruten. Jeg havde hende foran og ham bagved. Hun trådte farten op da hun kom forrest og da ham semi-D´eren kom op på siden, gik det stærkt. De 103kg flyttede en masse modvind! Han sad og smårykkede og kørte en masse forhjulslir og.... jeg lod mig provokere og kørte mig op på linie men boksede noget med det. Da han endelig slog ud faldt farten 7-8km/t, så de andre har nok været trætte af os. Han var her og der og alle vejne. Lidt ude i venstre side og antritte 10 meter frem og bremse og tilbage i gruppen. Så 20 meter foran gruppen og 50 efter. Hele tiden. Rækkefølgen blev ændret og han fik en makker der ikke kunne træde sig op på siden. Han kiggede men holdt kæden stram. Da makker efter et halvt minuts tid forsøgte at stå op, tog han en slurk af dunken og trak yderligere frem samtidigt. Så blev jeg ramt af min børnebog fra Venstresocialisterne om overlægen og skraldemanden. Når man er SÅ kæk med at være overmand, så skribler det i mig for at dæmpe kækheden. Eller prøve. 103kg D-rytter og mindst 20 år yngre.... men blev jeg revet rundt, så var det jo nok også sjovt, så efter han havde kørt et par (lidt fesne) spurter, fik jeg sagt at jeg gerne ville lege med. Det var han med på. Efter jeg pillede ham på en bakke, kørte han igen uden at sige til, for "så kunne han jo ikke vinde". Sgu en sær holdning fra en licensmand. Omsider fik jeg lokket ham til en skiltespurt. Side om side de første 100m men så visnede han. Han fandt så et afstandsskilt med en km til nærmest by - den ville han gerne køre på. Fair nok og der ville jeg nok blive udfordret men byskiltet kom om hjørnet efter 300m, så den fik vi aldrig afgjort. Herefter drejede han fra. Lidt sjov fartleg men også lidt tosset at jeg lader mig provokere. Manden var skide flink men... han ramte mig lige på "kontakten". 84,6km
  25. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Jeg sov alt for længe igen i dag - irriterende uvane, der pludselig er kommet. Før arbejde var jeg en time på cyklen for at tage afsked med sommeren - det var jo nok årets sidste mulighed for at køre i kort/kort. Ellers ærgeligt at efterårsblæsten ikkke kunne vente et par dage. Der er D-løb på søndag oppe i Hillerød og først start klokken 12:18. De sidste gange jeg har kørt med D-folk til Hvidovres træninger, er jeg på ingen måde faldet igennem. Godt vejr (motivation), gode arbejdstider og en masse ekstra feriedage i denne sommer og en dum dåbsattest... jeg kommer aldrig igen i samme form som jeg er i lige nu, så skulle det være, så var det nu. Men de små snoede veje oppe nordpå, blæst og massiv viftekørsel... Kermits stuntnummer har heller ikke gjort mig mere modig - omend det nok ikke kunne blive meget værre end det var Nå, men sådan er det bare. Altid noget at jeg lever i et stift regeltyrani på arbejde. Btw ganske muntert i dag, da blæsten rev de første gule blade af træerne og den lette regn fik dem til at klistre til skinnerne, uden at fortynde bladsmatten for meget. Der var lige et kvarters tid, hvor der var skøjteglat og man kunne trække hjulkryb op til topfart. Omvendt skulle der bremses i god tid. Med 15 år i samme togtype, så ved man præcis hvordan det reagerer. Med endnu længere tid på banen, så ved man også hvor træerne med de glatteste blade står. Så kan man stadig køre friskt til og have fat i den lange ende. De nye kommer til gengæld hjem og er fuldstændigt smadrede i hovedet efter sådan en dag, hvor de har kæmpet mod bladsmatten og momentvis har været sendt til tælling. Den fase genoplivede jeg jo selv sidste år, da jeg var ny på fjernbanen.
  26. 1 point
    BLACKICE

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Så det du siger er at du prioriterede 21 minutter og 43 sekunder på løbebånd, over 5 sæt Bænkpres
  27. 1 point
    BLACKICE

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Farmerwalk? 20kg? Er det ikke det vi andre kalder at handle dagligvarer?
  28. 1 point
    Dr. Durden

    5/3/1 og Gymnastic Bodies

    Første login i evigheder og fik en update vedr. denne tråd. Vedr. Gymnastic bodies, er jeg ikke up-to-date med konceptet i dag, så jeg er ikke med på hvad strech-serien dækker over. Det er blevet lidt en marketingmaskine, der får Idos hate til at blegne :/ Men uden tvivl, der er nogle gode strækøvelser og strækøvelser virker, når man dedikerer en tiden og fokuset til det.
  29. 1 point
    BLACKICE

    Hjælp til at få styr på mit liv!

    Well at stramme op på sig selv som far og ægtemand er da ihvertfald nogle sympatiske ambitioner. Om kost og motion er en vigtig del af ligningen er måske svært umiddelbart at se, men hvis det handler om at få noget struktur på sig selv og hverdagen i nogle rammer som gør at man igen har selvtillid og livslyst i en grad der gør at man kan være noget for andre, så giver det straks mere mening. At spise sundt er uanset hvad dameblade og kulørte bøger hos Bog og Ide siger, ikke et spørgsmål om at lave smarter jucier med eksotisk frugt, ej heller at lave som stenaldermanden. For langt de fleste er det egentlig "blot" et spørgsmål om at fralægge de værste uvaner, og optimere en smule på blandingsforholdet af det der puttes i gabet. Feks, hvordan har i det med Sodavand, slik,Chips, is, kage? Er det noget der altid er i huset, som i måske ikke føler i spiser meget af, men lidt ryger der? Er lyst brød, pasta, ris hovedbestanddelen i jeres hverdagsmad? Helt basalt kan du jo arbejde på nogle af de værste kalorie kilder og så se hvad der sker. I forhold til træning kunne du sætte dig som et mål at enten du, eller i som familie kommer ud og går minimum 45min tre gange om ugen? Du kunne investere i en Slamball på 9kg og et par kettelbells i forskellige størrelser, og så kan du nemt komme i gang med noget der vil udfordre dig? Skal vi få gjort noget ved det?
  30. 1 point
    don155

    Full body ??

    Syntes 6 dage om ugen er meget for en person med 3ugers erfaring.. , antager din angivelser af f.eks. 10x3 er: 3 set m 10rm. Det bliver til 3 fullbody pas om ugen, hvilket ikke unormalt. Men ofte når man kører 2split er 4 pas= kroppen igennem 2gange om ugen almindeligt. Desuden er der kun squat og dødløft, og en masse overkrop.. Vil hælde til at 4 træningsdage om ugen er nok og mere ben.. evt så tilføj en speed/power dag, en mobilitets dag, eller en dag med cardio, hvis du partout vil starte med 6 dage om ugen. overvej et 2split m 4 dage om, der er masser af fine programmer at bruge. Hvis du klør på med 6 dage om ugen så vær obs på om du er frisk, løft kun med lækker teknik og overskud, ikke grinde, altid have et par rep i tanken det første stykke tid. My 5cents..
  31. 1 point
    Onkel Troels

    Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Haha....Tak :-D Jeg kan konstantere at du ikke har squattet de 200kg endnu. Jeg fortæller dig lige hvordan man gør det.... Man tager en vægtstang og placere den i et squatrack eller powerrack Man sætter 180kg på stangen. Stangen vejer 20kg og der er nu hele 200kg på stangen ialt. Placer stangen på nakken eller det øverste af ryggen. Løft stangen ud fra racket. Sæt dig nu ned således at din hofte er under toppen af dine knæ. Rejs dig op igen. Rack stangen i stativet. Hvis du følger overstående vejledning så kan det ikke gå galt. Biceps behøves ingen vejledning. Det er bare at bøje armene. Nemt....