Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 11/07/2019 in Posts

  1. 2 points
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Første dag i min off-uge, og det er allerede vildt kedeligt. Jeg har nok taget 5 kg på allerede
  2. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    I går frøs jeg konstant og var øm i halsen og frygtede at jeg var ved at blive syg - sker jo tit i træningspause eller ferie fra stresset arbejde, når immunforsvaret drosler ned. Meget u-Greta´sk har jeg knaldet fuld skrue på alt varme incl min varmeblæser. I går aftes tåhævninger på et ben fra plant gulv: 50, til fail for vanstre - vist lidt over 40 I morges lidt i tvivl om jeg skulle tage til banecykling eller ej, for det gik bedre med helbred men det var ikke super. Det viste sig at jeg ikke havde feber og tog afsted. Ok opvarmning - ret lang 3 x 20 omgange progressivt med meget roligt udlæg. Til sidst en 4-4 med 8 omgange nede på sort. Jeg gad egentlig ikke men blev lovet højt og helligt at der VILLE blive restitution på den blå så jeg kørte med alligevel. Da jeg ligger på 36 råber de at jeg skal sætte farten op - så er det jo ikke restitution. Ikke for mig, i hvert fald. De 4 omgange oppe ved barrieren kører jeg på 90-95% og har sat dem med en halv omgang da jeg er færdig. Jeg hægter mig på igen og resten er der ingen tempoforskel mellem restitution og interval. Men det vidste jeg jo godt og var derfor jeg ikke gad køre med. Der er ikke rigtig nogle ryttere til næste træningshold og der må jeg også gerne køre, så jeg fik kørt en håndfuld sprint-indløb i tekniktempo. Lidt trilleri på fortovet - der var 3 “nye” der var dukket og jeg kunne ikke lige få min fede røv ud på banen.... men så kørte den ene en flyvende 200meter og så kunne jeg jo også, så ned og skifte tandhjul bagerst. Op på banen hvor jeg fik 4 ekstra runder ved barrieren indtil jeg var sikker på at kunne spurte uden at komme i nærheden af de andre. Det blev alligevel kun en 175meter da de to ungdomsryttere kørte og snakkede og sejlede over meget af banen. Trods trætte stænger gav det ny hastighed-PR i gear 51-13 (udover dengang Dior gav mig dernypace). Så virkelig dejlig afslutning efter de sidste pauvre træninger på banen. Jeg fik også sat ny sadel på og indstillet højde og hældning - jeg tror det fungerer fint som den står nu. Sadlen er egentligt fejlkøb men det kunne være at jeg skulle få en magen til på tricyklen, for man klistrer godt fast på den. Måske jeg ikke hele tiden glider frem, som jeg gør med den der sidder på nu, hvilket reelt er ret irriterende. 51km på kontoen
  3. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Jamen, jeg blev sgu også lidt bleg, da det skete. Men nu er det længe siden, og jeg har lige monteret frisk kæde og kassette, så jeg er klar til at stævne ud i morgen igen efter min off-uge. Jeg havde faktisk indkøbt kæde og kassette til montering i juledagene, for de skulle alligevel skiftes ud, så det hele lå på lager. Ja, Friel er skam klog nok, og jeg har læst 'Fast efter 50' som en opsang til os gamle motionister og sportsfolk, der alt for ofte forfalder til noget komforttræning, som er 'langt og langsomt'. Hans opskrift er i hvert fald at komme meget mere intervaltræning ved høj puls ind i programmet, og det vil jeg da skrive mig bag øret. Hans påstand er, at formen/den maksimale iltoptagelse/farten daler støt, hvis man bare hyggetræner. Så kan det godt være, at man tilbagelægger mange kilometer, men hvis det er i komfortzonen, så daler formen ret meget med alderen. Der skal noget mere til, og man kan åbenbart forhindre formnedgangen dramatisk ved at træne mere målrettet med flere hårde pas og flere intervaller. Det skal naturligvis doseres og periodiseres alt efter sæson, mål osv. , men groft sagt lyder hans opskrift på at supplere mængdetræningen med tempointervaller (som man kan holde i 3-5 minutter) og intensive intervaller (over 30-40 sekunder). Nu hvor min egen grundform føles fornuftig, vil jeg prøve at snige nogle af hans forslag ind i de kommende 2-3 måneder.
  4. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    En bette banecykling. På hold 4 af 4 men kunne have kørt på hold 3 hvis jeg ville. Jeg vil hellere prøve at have lidt at lege med på banen i morgen. Udover opvarmning så blot 2 x 20 omgange progressiv holdkørsel. Jeg fandt lige ud af at jeg åbenbart går under navnet Bøf eller Bøffen, derude på cykelbanen.
  5. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Jeg er ikke helt på hjemmebane men den er et fornuftigt bud - Tacx plejer sjældent at være helt tosset. ... De punkteringer jeg i år slap for på landevejen, har jeg fået på banen. Onsdag morgen stod banecyklen flad. En siver omkring ventilen præcis som før, så mon ikke der er en produktionsfejl den serie ringe - de blev begge sat på i foråret. Jeg må vist skifte mærke.... Heldigvis har jeg ekstrahjul stående, så den stod alligevel på banecykling i går. Psykopatisk opvarming - efter 3 omgange kørte vi over 45 i timen. Farten gik så ned til 42 efter en tid men vi satte en mand af. Det er elendig opvarming. Næste blok var 5 pointløbsspurter med opsamling efter hver spurt. Feltet knækkede og de der lå forrest i gruppe to, fik os aldrig kørt helt op, så det føltes mere som intervaller i stedet. Direkte over i 10 omganges løb hvor jeg udgik efter de 4. Jeg sad på hjul af en af de hurtige der rykkede og jeg brændte ud i min føring bagefter og udgik. Så italiensk. Jeg bad om plads 3-4 stykker men til sidst var der kun den forreste. Der måtte jeg sgu ikke sidde og sprinte og blev byttet med nummer 4. 4´eren startede nu også pænt hurtigt. Nr 2 visnede og ham foran mig var Steffen - nr 4 i flere VM-discipliner i H70. Han kører sgu godt, så jeg var stegt allerede før mine 3 omgange I front. Endelig kunne jeg få lov at spurte. Vi skulle tage halve omgange op til gruppen foran. Vi plejer at køre 3, så jeg gik uhæmmet all-in på dem incl støn og grynt. Efter nummer 4 blev pauserne kortere og jeg måtte nøjes med forceringer for resten og løbet på 10 omgange bagefter, sad jeg helt over. Og jeg sprang også sidste interval over. Havde der været 5 minutters mere pause var jeg kørt med men all-out-sprinter koster lidt tid at komme sig over. Fin og sjov dag - også selvom jeg ikke er med hvor det sner. Vi har fået et par nye folk ind i år, som kører en god sjat bedre end de bedste før har gjort, så basistempoet er generelt gået i vejret. Det passer ikke ret godt til min fysik/kørestil.
  6. 1 point
    Blackmoore

    Butcherslab eller crossfit copenhagen?

    Sejt at svare 7 år efter spørgsmålet :)
  7. 1 point
    Onsdagstræning i abeskuret: Incline bænkpres - 20x20kg, 20x20kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x90kg (Fin runde) Supersættet med Fat man pullups - 6sæt x 10reps High incline DB press(m.pause i bund) - 3sæt x 10reps med 27,5kgs Supersættet med Rear delts - 3sæt x 15reps Flat Tate press - 3sæt x 6-10reps med 27,5kgs Supersættet med Flat DB press - 3sæt x 6-10reps med 27,5kgs Band Rows - 3sæt x 20reps Cardio: Tævning af sandsæk - 2 x 4min Fin runde. Åndssvagt at jeg har været så øm efter den smule squat jeg lavede i søndags. Overvejer næsten at kronisk tynde ben er bedre :-D
  8. 1 point
    Henrik S.

    Motion i balance™

    Lang søndagstur med 76 i kadence. Den kadence på 'midt i 70'erne' begynder at sidde fast nu, også på de længere ture, hvor jeg er træt til sidst. Bliver spændende at se, om jeg kan løfte den yderligere. Ville gerne op på noget 78-80 som gennemsnit. Indtil videre krydser jeg bare fingre for, at det her fantastiske vejr fortsætter ... hvad det jo nok ikke gør. Men lige nu er det da helt forrygende.