Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 07/15/2018 in all areas

  1. 3 points
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Tak, Henrik, for din video med Shaggy. Ham havde jeg da glemt alt om. A propos fortid, så blev vores "skrøbelighed" lige opfrisket i går og i dag. 1/8 har jeg været ved DSB i 20 år og smider i anledningen lidt analoge jernbanebilleder i min Instagram. Så jeg var i papirbillederne i går. Puha, vi bliver gamle. Og vi dør. I dag døde Jeppe Bisgaard af kræft i hjernen. Var det 46 han blev? Han var en af de vigtigste mennesker for dansk hiphop da jeg var yngre. Jeg hader at blive fotograferet, så har heldigvis ikke mange billeder fra min fortid. Men der var et fra for 15 år siden - shit nogle solide overarme jeg rendte rundt med dengang, det var da syret. Men det var dengang. I dag har CH så fødselsdag. Da Kermit og jeg kørte oppe i Hørsholm Cykel Motion, skulle vi stramme os an når han trådte igennem. Nu sidder han så i kørestol og sidder. Alle på MOL spræller i nettet og prøver at udskyde det uundgåelige ved at holde os i gang. Måske virker det også. Lidt. Alligevel kan det hele pludselig stoppe på ingen tid, selvom vi prøver. Når solen er væk må jeg hellere rykke ud på altanen og nyde.... nyde mens man kan. Undskyld, et upassende indlæg
  2. 2 points
    Kermit

    Got legs?

    Udfordringen er klart tid i den her sammenhæng :) For 2 år siden havde jeg AL tid i verden. Min kæreste arbejdede i Tivoli og det betød at jeg kunne træne så meget jeg havde lyst til uden at det gik ud over vores forhold, for hun var alligevel på arbejde. Nu har vi en unge og et hus, og det tager bare tid på en helt anden måde, så derfor er fokus mere på træning end det er på at logge det. Også derfor Youtube kanalen har stået stille på det seneste. Jamen i udgangspunktet kan det ikke undgå at ødelægge cykeltræningen en anelse på det her tidspunkt. Mest af alt fordi man bare er lidt mere mat i stængerne efter en omgang styrke. Som det er lige nu kører jeg styrketræning 3 gange om ugen: mandag, onsdag og fredag. Mandag og fredag er det hele kroppen, og onsdag hovedsagligt "let" med fokus på få øvelser. Med let skal ikke forstås lavere vægte, men bare kun squat og dødløft o.lign. og ikke hele paletten. Cykeltræningen hedder intervaller tirsdag og torsdag - tirsdag sjældent mere end 1,5 time, og torsdag gerne omkring de 3 timer. Søndag plejer at være en lang tur, og så kan der snige sig ekstra træning ind de øvrige dage på cyklen. Lørdag kan være alt fra en trilletur til 2-3 timer. Planen er at udnytte sommeren, hvor der alligevel ikke er noget jeg skal være klar til, til at opbygge styrken, så jeg i august måned når løbene begynder at dukke op igen, kan skrue ned for mængden og op for vægten. Dvs. jeg gerne skulle være et sted hvor jeg kan nøjes med at køre 3-4-5-6x3 reps med fokus på høj vægt, og måske kun 1 eller 2 gange om ugen. Der må jeg lige vurdere hvor meget det påvirker min performance på cyklen ift. hvor mange sæt jeg skal tage. Men så skulle jeg også være klar til når offseason går igang, så jeg ikke skal bruge 1,5-2 måneder på bare at komme igang, og så kun have en enkelt måned eller to hvor jeg virkelig træner tungt. Så træningen ser nogenlunde således ud: Mandag: Styrketræning + fri/rulletur Tirsdag: 1,5-2 timers intervaltræning Onsdag: Let styrketræning + fri/rulletur Torsdag: 2-3 timers intervaltræning Fredag: Styrketræning + fri/rulletur Lørdag: Rulletur/2-3 timer Søndag: 3 timer Z2 Tanken bag styrketræningen på nuværende tidspunkt er hovedsagligt at øge min peak power i sprinten som jeg synes er lidt til den lave side, uden dog rigtigt at være lav. Derudover er det at få trænet lidt mere specifikke benmuskler så mit knæ forhåbentlig ikke laver ballade.
  3. 2 points
    Bjergtrold

    Langt pokker i MOL

    Imho da et yderst!!! vedkommende indlæg, som ikke skal undskyldes. Jamen det er vel for f.. det vi bla må bruge MOL til. Jo det er et træningslogbogs forum men for mig er træningen da også uløseligt forbundet med eksistens og også et sted, hvor vi bliver mindet om altings foranderlighed og somehow, så bør vi vel reflektere over det, måske hver dag og huske at være taknemmelige, hver dag - nå nu er det min tur til at undskylde for at sprede ordet (dobbelt hippie smiley virker passende)
  4. 2 points
    Bjergtrold

    Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Tak kære Vestjyde og jo ville ønske, at jeg lige havde et link, der samlede tingene over dameblads niveau. For mig er det nok kombinationen af rigtig meget forskelligt info. Dog har især de to bøger "Skyhøj forbrænding" af Anna Bogdanova og "Hormonel harmoni" af Caroline Fibæk og Stine Fürst fået mig til at se ting fra en anden vinkel. Og især det her med i hvor høj grad, at hormonbalancerne spiller en rolle. Og især når vores kortisol niveau bare spiker op. Især Bogdanovas bog har rigtig mange referencer. Mens en af forfatterne til Hormonel Harmoni er gynækolog og skriver baseret på egentlig ret basal hormon viden. Igen vil mange mænd sikkert stå helt af når snakken kommer på kvindelige kønshormoner men som jeg også skrev til Gregers, så er det nok i virkeligheden også relevant for mænd. Skal nok poste, hvis jeg falder over noget og beklager, at jeg ikke kan levere det magiske link. Helt overordnet så har jeg taget til mig, at hvis vi træner på en i forvejen presset krop uden at se på indtag af gode sunde fødevarer, så bringer vi måske i virkeligheden os selv mere ud af balance. Og skriver det ikke for at prædike men må bare erkende, at det i mange, MANGE år var min måde at leve/træne på og ja jeg tror på, at der er en bedre vej. Mht at kombinere yoga og styrke, så har jeg faktisk i tidens løb haft ekstremt gode erfaringer med at kombinere yoga både med cardio og styrke pas. Og egentlig både med at dyrke yoga før løb, eller yoga efter styrkepas. Den begrænsende faktor i mit nuværende liv har haft været den manglende tid og energi men synes faktisk allerede, at jeg kan mærke, at der er sket positive ting. Vi er jo alle forskellige men ingen tvivl om, at mit sind har det meget bedre med de meget færre stimulanser via sociale medier. Noget af den genvundne tid bruger jeg jo så på at presse, blende, snitte grøntsager til morgen grøndrik og frokost/aftensmad + holde maskinparken bestående af saftpresse, blender og citrus presse ren + pakke madpakker. Har ikke kunnet holde mig helt fra sommerferie slik skålene på job, så træerne vokser ikke ind i himlen men små skridt i den rigtige retning har også ret. Træningsmæssigt i går Bodyfit, Fredag og torsdag løb frem og tilbage til arbejde + torsdag poweryoga. Onsdag løb og yoga, tirsdag yoga, mandag løb. Fredag var jeg booket ind til Kettlecross warrior level II igen men eftermiddagen på job trak ud af gode grunde. Ja og så var det dejligt at have løbeturen hjem fra job i baghånden + lige jogge forbi DOKK1 og købmanden, hvor 2 gode pakker med lidt ekstra grej til Frankrig/Schweiz var dukket op. Har slidt Arcteryx rygsæk fra Korsika turen i 2013 fuldstændigt op via daglig brug men lykkedes med at bestille helt den samme model til meget billige penge. Så det var dejligt. Nu igen i løbe tøjet for lang langsom søndags tur. Føles som god kombo af at være ude i det gode sommervejr og samtidigt træne noget udholdenhed til vandreturen. I går Verdensballet med god veninde på Møllerup Gods og Mols i aftensolen mindede mig om fabelagtige aftencykel ture. Fik nærmest helt lyst til at køre lidt på landevejen men det er jo også i lyset af det fantastiske vejr vi har. Fortsat dejlig weekend og måske endda ferie til boardet
  5. 1 point
    Kermit

    Motion i balance™

    Generelt enig. Touren har de seneste par år været lidt ligesom et afbrudt samleje - der sker en hel masse spændende, men det udmunder sig aldrig rigtig i noget. Jeg sad da og håbede da Movistar, Astana og Sunweb sendte folk med i morgenudbruddet, at det ville betyde en eller anden form for udspil. Desværre løb Valverde tør for kræfter, og det samme galt Fuglsang. I stedet sørgede SKY for et så højt tempo i feltet at ingen kunne angribe. Det undrer mig i øvrigt lidt at ryttere som Kwiatkowski og Luke Rowe er SÅ gode til at køre i bjerge som de er, men tænker at deres træning bare er så specifik i tiden op til Touren at de kan. At jeg så samtidig synes at Dan Martin er en komplet hat for at køre Froome op til Geraint Thomas igen er en helt anden sag. Det kunne da i det mindste have skabt lidt spænding hvis favoritterne havde ladet Thomas kørt og dermed isoleret Froome til at tabe tid. Det ville stille Froome i et kæmpe moralsk dilemma, for det er dårlig stil at køre sin egen mand ind. Eller de kunne have angrebet Froome på skift. Først Martin, så Bardet, så Nibali, så Quintana. Gøre Froome mør for han kan umuligt køre med i ALLE ryk. Som Kim Plesner fra Veloropa skriver så er de andre ryttere bare for fokuserede på sekundære placeringer, frem for at forsøge at vinde.
  6. 1 point
    Kermit

    Got legs?

    Er du sunshine der er ikke meget aktivitet herinde efterhånden. Hverken i min egen log eller generelt på MOL. En hurtig update - jeg får styrketrænet og får stille og roligt lagt mere og mere vægt på. Det er altså ret lækkert at man ikke skal stå og vente på at andre bliver færdige, men har sit private område hvor man kan træne på alle tider af døgnet. Cyklingen går egentlig også rigtig godt. Så sent som her til morgen var jeg ude på cyklen og køre 4x8 minutter med 100-105% af FTP. De er altså ikke sjove når man samtidig har lidt trætte stænger fra styrketræningen, men det lykkedes. Det er dog ekstremt langt tid siden at jeg sidst har fået vasket cykel, så det skal klares i denne uge. Især kæden kunne godt trænge til en overhaling. Men med det vejr vi har haft de seneste 2 måneder har der jo ikke været en eneste træningsdag i regnvejr. Det går egentlig også godt fremad med huset. For nogle uger siden fik vi leveret 20 m3 jord i indkørslen som skulle køres ind i haven for at fylde hullerne op efter den havedam der havde været der. Jeg arbejdede to aftener, og så to hele dage fra morgen til aften for at få det hele af vejen. Ifølge vognmanden havde de leveret 36 tons jord, som jeg så manuelt har skovlet op i en trillebør, og kørt ind i haven og læsset af. Da jeg havde kørt den sidste bør ind i haven og læsset af, kunne jeg for alvor mærke hvor træt jeg var. Dagen efter vågnede jeg op med ondt i halsen og snot i hele hovedet - jeg havde simpelthen bare kørt mig selv helt ned. Men resultatet er blevet godt, og græsset er så småt begyndt at spire. Nå ja, og så kørte min træner Magnus Bak Klaris La Marmotte igen i år og blev 3'er. Det er sgu ok.
  7. 1 point
    Gregers TF

    Langt pokker i MOL

    Da vækkeuret ringede 7:25 fik det tæsk. Nææææh, ikke noget blødsødent tryk på snooze. Jeg drømte og jeg var træt og ville sove videre. Og jeg kunne ikke falde i søvn igen. Lidt i 8 opgav jeg og konstaterede også, at det blæste vel rigeligt til de høje fælge på tricyklen og en tur med HvidovreCK alligevel var en god ide. Der var stort fremmøde og niveauet meget blandet. Nogle af de ældrer herrer som i forhold deres alder kører fantastisk men i faktisk tempo ligger i den tunge ende. En enkelt drengerytter og drengetræneren, der er D-rytter og en mosjo som alle taler om er pisse hurtigt og også skal i licens efter ferien. Og to der ellers altid er kække. Så forhåbentlig nogle at lege med, når den blev givet fri. Stængerne var nemlig dejligt friske og selvom jeg var morgentræt, så var jeg alligevel legesyg. Efter en lidt kaotisk start hvor vi knækkede i flere dele, blev tempoet dikteret ned så alle kunne være med. Jeg fik grønt lys til at køre skiltepurter — i starten missede jeg dem dog, da jeg havde søgt i højre række for at sidde i vindsiden. Omsider fik jeg skudt et par stykker af inden der blev givet frit løb i ca. 3km. Ingen ville noget og farten øgedes kun langsomt og jeg sad i indersporet og ventede på en fysisk åbning. Pga. den lave fart var der mange med. Omsider begyndte folk at blive skivet af og jeg forventede at de “to” licenser gjorde noget men intet skete og så måtte jeg selv hakke en 5-600 meter forcering af. Og det fik jeg bare lov til Herefter et par skiltespurter mere - fik kørt 6 i alt. Alle i en fornuftig længde undt. den ene, hvor der omsider var en der ville være med og fumlede i gearskiftet - ham ventede jeg på inden jeg lukkede op for gassen. Men i praksis kørte jeg også den alene, hvilket også gjorde at der ikke var meget peakpower i dem; som vanligt undskyldningen med, at jeg ikke kan finde maxwattene hvis jeg ikke er presset. 78,5km. Sur røv at være i hopla og ingen andre gider lege Men det giver trods alt et meget bedre umph at spurte med “tilskuere” end helt alene, så en godkendt træningsdag trods alt.
  8. 1 point
    Bjergtrold

    Motion i balance™

    Ja det er da super imponerende men måske lidt bagdelen ved at have baggrunden som eliteløber, at det ikke føles som nok. Og fedt at det har været en sjov måde at træne på også. Vi følger med
  9. 1 point
    vestjyden

    Vestjysk dagligdag

    12-07-2018 Løb 10,6 km 1h05 Pulssnit: 140 God tur. Efter en ca. 30 min. skruede jeg tempoet op til puls + 150 og holdt den i ca. 3 min. en lille pause med langsomt løb hvor pulsen kom ned på ca. 130, hævede jeg tempoet igen og holdt den i ca. 3 min. Det lyder ikke af meget, men det er en start på variation i mit løb.
  10. 1 point
    "Hyper ext - 3sæt x 50reps " Det er mannnnge rep. Jeg vil kalde det cardio. God tur og forsinket tillykke.
  11. 1 point
    vestjyden

    Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Det ene udelukker ikke det andet. Styrke er godt for yoga og omvendt. (Af erfaring vil jeg dog sige, at man ikke skal blade det samme i samme pas.) Du skrev følgende: "det er utrolig interessant det med tarmbakterier, leverfunktion og hormon balancer i kroppen !!! Ville ønske, at jeg havde forstået det tidligere inkl, at det faktisk er muligt at slå de massive sukkercravings ned. " Jeg har lidt svært ved at finde noget, der er et niveau over ugeblades artikler. hvis du kan huske et link, eller et søgeord, må du gerne skrive. Jeg er lidt nysgerrig. 17 km. i denne varme. Respekt!
  12. 1 point
    vestjyden

    Motion i balance™

    I betragtning af dit høje niveau, syntes jeg egentligt det er en ok fremgang på 16 uger. (jeg ved godt du gerne vil have haft mere)
  13. 1 point
    Aah så prøver vi endnu engang. Jeg tror sidste indtastning er sånogenlunde det sidste jeg har gjort - bortset fra at jeg, for Gud ved hvilken gang, er kravlet på hesten igen. 28/6 BP [email protected] 29/6 SQ [email protected], BP [email protected] 1/7 SQ [email protected]½ BP [email protected]½ 3/7 SQ [email protected] BP [email protected] DL [email protected] 6/7 SQ [email protected]½ BP [email protected]½ 7/7 SQ [email protected] BP [email protected] (fejl) BP [email protected] DL [email protected] 9/7 SQ [email protected]½ BP [email protected]½ Indtil videre har det ikke været super hårdt, - men det var jo også tanken. At få maks effekt af 'naturlig' progression og at ungå overbelastning samt gøre det lettere, også psykisk, at komme igang igen. Og jeg har taget ca. 20 kg på siden oktober. Det er noget der ligner 2 kg om måneden. Suk Jeg spiser sånogenlunde stadig efter IF, - men har spist for meget slik (aldrig om morgenen, men nogle gang senere end IF egentligt tillader). Jeg er selvfølgelig opmærksom på min kost (dog uden at være på diæt), men holder igen med slik, er lidt mere stringent omkring IF etc. Og så er jeg i gang med træning. Jeg har en uge hvor jeg skal noget andet og næppe får trænet. Men tanken er at fortsætte bare-essential indtil, tage en uges ferie og så anse det som strategic deconditioning, dvs. gå lidt tilbage og så eller lave progression. Min tanke er at få hjælpeøvelser - og sikkert også nogle fys-øvelser til min ankel på efter pausen. Jeg skal til Indien med elever til januar. På det tidspunkt vil jeg gerne have en vis kondi. Så på et eller andet tidspunkt starter der nok også noget cardio af en slags. Men jeg tænker ikke det haster.
  14. 1 point
    Tillykke med fødselsdagen 39 år er jo ingenting, min knægt. Det bliver noget værre næste år. Og især om11. Nyd hellere dit sidste år som drengerøv, inden du bliver rigtigt voksen. Og turen til Italien.