789

Medlemmer
  • Content count

    2,177
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by 789

  1. envendelige spørgsmål: pulsure hvilket et?

    Der er nok ingen vej uden om Garmin 305 eller 405. Kender flere som har dem, og alle virker meget tilfredse.
  2. Undervandssvømning

    Se evt nogle videoer på youtube med teknik. F.eks:
  3. Undervandssvømning

    Kan du svømme crawl under vand? En kombination af fly ben i starten, og derefter bryst virker bedst for mig. Ved vendinger laver jeg en "almindelig" bryst-vending under vandet.
  4. Svømmetræning med pulsur

    Jeg har desværre ikke en løsning på dit problem. I stedet vil jeg gerne høre, hvordan du vil bruge pulsuret i din svømmetræning? På samtlige svømmehold jeg har været på, har vi aldrig brugt pulsen til noget særligt under træning.
  5. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Du efterlyser tempo, og det hænder da at der går konkurrence i nogle af turene, særligt hvis der er en makker med. Dog er jeg opmærksom på, at ikke alle ture ender i væddeløb. Det er ganske enkelt for hårdt at restituere fra. Jeg løber ikke særlig slavist efter nogen skabelon. Jeg er studerende, og alt efter hvordan mine forelæsninger ligger, så planlægger jeg hvornår jeg kan løbe. Nogle uger løber jeg mere, andre mindre. I perioder, hvor jeg satser på mit løb, plejer jeg – alt efter konkurrencedistance – at indlægge optil 50min AT-træning i et af mine træningspas.
  6. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Jeg løber typisk fire gange om ugen for tiden. Disse er ofte fordelt således: - To ture i skoven omkring en times tid, evt med lidt fartleg på nogle bakker. - En gang intervaller på banen, gerne med atletikhold hvis jeg kan få det til at passe. - En lidt længere tur (12-20km) i skoven i weekenden Derudover svømmer jeg 10-20km og forsøger at styrketræne et par gange i løbet af ugen. Således så min sidste uge f.eks ud: Mandag. Morgen: 1 times jævnt løb i skov (13-14km). Aften: 5000m svømning, hovedserie 2x(50-100-200-400-200-100-50) Tirsdag. Morgen: løb 1 times fartleg i skoven (13-14km) med ryk på bakkerne. Aften: styrketræning med kropsøvelser samt lang udstrækning af bagside af lår. Onsdag. Aften: 3500m svømning, primært teknik samt nogle korte serier med fokus på vendinger. Torsdag. Aften: Interval træning med atletikholdet, 5x1200m pause 2min. Fokus på ikke at tabe fart i kurverne. Opvarmning, tekniktræning og afjog, total ca. 12km. Fredag. Morgen: 3000m svømning, primært teknik dog incl 2x800 med håndplader. Lørdag: Morgen: ca 15km jævnt løb i skoven. Søndag: Morgen: Svømning, 2500m roligt incl 5x100 med lidt fart. Eftermiddag: Styrketræning. Ben foran 3x3x70kg. Dødløft 3x3x120kg. Skulderpres 5x5x35kg. Kropshævninger OH 5x10.
  7. Svajrygget - hvad gør jeg?

    Prøv at søge efter "neanderthal no more" på t-nation
  8. Weight Gainer

    Quoted For Truth. Det seriøse svar er, at hvis du ikke har nogen ide om hvor meget WG du skal indtage, så har du heller ikke styr på din øvrige kost. Gør dig selv en tjeneste og start med at få styr på din 'normale' kost. Hvis du, eller andre, kan vurdere at der er mangler i din kost, som kan/skal dækkes af WG, så kan du genoverveje ideen!
  9. Kombination af løb og styrketræning

    Hvad er der, i følge dig, galt med at løbe 10km i et stræk? Med det forslag du viser, løbes og styrketrænes der kun ca 2 gange pr uge. Det er IMO for lidt til at flytte sit niveau.
  10. Bananpiller?

    Dagens bedste tråd!
  11. http://vault.sportsillustrated.cnn.com/vau.../1/20/index.htm Synes har ser utrolig "fit" ud. Kunne ikke forstille mig Andy i samme "form".
  12. Jeg har ikke skrevet, at han behøver super genetik! Min mening var blot at genetik spiller ind, og vil være afgørende for hvor nemt han vil have ved at nå sit mål.
  13. Min vej til Jæger Korpset

    Øhh... er ironman ikke blot en distance inden for tiathlon-sporten? I så fald giver citatet ingen mening!
  14. http://www.metacafe.com/watch/237479/amazi...e_under_6_feet/
  15. Jeg har set folk omkring din højde dunke. Så alt efter din genitik, så burde det være muligt med målrettet træning.
  16. Crossfit - Århus tråd 2

    Så sker der noget: http://aarhuscrossfit.dk/
  17. Weight Gainer

    Hvis dette passer: Så spiser du for lidt!
  18. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Hvordan vil du, udfra indlægget, foreslå en dansk motionist som løber ca 30km/ugen (2-3timer/ugen) at tilrettelægge sin træning? EDIT: Målet med træningen kunne f.eks at bliv hurtige på 5km
  19. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Jeg har også svært at se relevansen. Hvordan skal en motionist som løber ca 30km om ugen bruge indlægget til at planlægge sin træning? Dermed ikke sagt, at det ikke er interessant læsning - det er det helt klart!
  20. Træningsprogram til kvinder

    Et træningsprogram til en kvinde behøver ikke være anderledes end et til en mand. Prøv at søg efter fullbody, der findes mange gode forslag her på siden.
  21. vægt ved chin ups..

    Dip belt Chin up belt
  22. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Jeg ved ikke hvordan JD gør. Det jeg gør er, at jeg løbet et testløb eller konkurrence og finder mit nuværende niveau på den givne distance (5km eller 10km). Løber oftest disse test på bane. Udfra mit nuværende niveau bestemmer jeg mig for en måltid. F.eks nuværende 5km tid 21min, måltid 20min. Det er naturligvis vigtigt at vær realistisk med sin mål tid. Mine intervaller løber jeg så på den ønskede km tid. Jeg vil umiddelbart mene, at du ganske enkelt mangler en aerob base at bygge din fart på. Som jeg læser din træningsbeskrivelse, så bliver op mod halvdelen af din mængde løbet som intervaller eller tempo. Det er IMO alt for stor andel. Hvor mange km eller timer løber du cirka om ugen?
  23. Weight Gainer

    Weight Gainer (WG) i sig selv vil ikke få dig til at tage på! Du tager kun på hvis du indtager mere energi end du forbrænder. Om denne energi stammer fra WG er underordnet. Du skal ganske enkelt til at spise noget mere - så simpelt er det!
  24. Pause i træningen og fortsæt?

    Det er helt naturligt. Du har haft en periode med ingen træning og det er kroppen begyndt at tilpasse sig. Nu ved jeg ikke hvilket niveau på trænede på tidligere. Men jeg ville tage et par uger med lidt let træning med fokus på teknik og i løbet at den efterfølgende måned langsomt bygge mig op til normal træningsrytme.
  25. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Det passer faktisk meget godt. Jeg prøvede lige at taste 16:00 og 16:30 ind for 5km på http://lobesiden.dk/beregn_tid.php Ligeså med 34:00 og 35:00 for 10km. Dette giver 3:27-3:38 for 1000m for det som kaldes "Tærskelintervaller". Selv løber lige under 3:30 (35min/10km) for tiden på mine 1000m intervaller. Jeg synes dog, at det hører med til historien, at jeg synes du løber en meget stor del af dine ugentlige km som intervaller. Har du mulighed for at tilføje nogle flere rolige/jævne ture? Interval træning er rigtigt godt til at opbygge den sidste topfart, men topfarten bliver ikke bedre end det aerobe fundament den bygger på!