789

Medlemmer
  • Content count

    2,177
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by 789

  1. Kogt Pasta

    Som det også er skrevet ovenfor, så ændrer selve pastaen sig ikke rent energimæssigt ved at blive kogt. Dog optager pastaen en del vand under kogning. Så den samme energimængde er fordelt over en større masse efter kogning. De værdier du har skrevet er opgivet pr 100g. Derfor bliver værdien for den kogte pasta lavere end den rå pasta.
  2. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Pt ligger jeg meget stabilt hvad angår løbetempo. Jeg løber ganske enkelt for lidt til at flytte mit niveau yderligere. Jeg kan holde mig omkring 16:30 på 5000m med omkring 50km/ugen, her er de 5-8km km løbet som intervaller, som beskrevte ovenfor.
  3. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Måske ikke, men nu har du set mig anbefale det. Om du vil prøve det af, bestemmer du helt selv.
  4. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Det er som bekendt øjnene man bliver blind på først... Jeg plejer selv at løbe 1000m intervaller i ønsket 10km tempo og 400m i ønsket 5km tempo. 10x400m intervaller løber jeg ofte med start hvert andet minut, som giver min en pause på 40-45 sek.
  5. Kombination af løb og styrketræning

    Vil du virkelig anbefale 1½ times løb lige under syregrænsen? Kan du selv løbe det dette 12uger i træk, eller blot en enkelt gang? Netop i en opbygningsfase, ville jeg holde intensiteten lav i de fleste pas. (Jeg tror aldrig jeg har kunne løbe 1½ time lige under min syregrænse, alt efter hvordan du definerer "lige under")
  6. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Jeg kan ikke få øje på hvor michael angiver sine tider på intervallerne. Overser jeg dem?
  7. Hjælp til ½ marathon

    ... og IMO hyppighed ind før distance!
  8. Kombination af løb og styrketræning

    Der skal naturligvis være en afvejning af intensiteter i al din træning - både løb og styrke. Det kræver tilvænning at træne mange dage om ugen, og i starten bør du holde intensitet lav i al din træning. Når du først har opbygget en passende arbejdskapacitet, og fået tilpasset intensiteterne, behøver styrketræningen dog ikke have nogen negativ indvirkning på dit løb. Selv eliteløbere styrketræner jævnligt. Ovenstående er dog meget generelt skrevet. Du er nødt til at overveje hvad dit primære mål er med træningen. Er det at blive en bedre løber? At opbygge mere muskelmasse? At tabe dig? At blive stærkere? En kombination? Først når din målsætning er på plads kan du målrette din træning.
  9. Kombination af løb og styrketræning

    Hvis tiden tillader det, vil det være godt at styrketræne den ene dag og løbe den læste. Det sagt, så får man ikke det optimale ud af nogen af delene ved at kombinere dem. Dermed ikke sagt, at det er en dårlig kombination. Tværtimod. Ved at kombinere løb og styrketræning vil du få en meget varieret og alsidig træning. F.eks: Man: Løb, 5km i jævnt tempo Tir: Styrke, fullbody Ons: Løb, 5km incl en periode med højt tempo, eller intervaltræning Tor: Styrke, fullbody Fredag: Fri Lør: Løb, 10km i roligt tempo Søn: Styrke, fullbody eller fri
  10. Fra: http://www.rasmushenning.com ( http://www.rasmushenning.com/cms.asp?AutoID=4 )
  11. Det ville bestemt ikke undre mig hvis han squatter og dødløfter. Hvis man f.eks læser lidt om hvordan Rasmus Henning styrketræner, så er squat en af de eneste BB-øvelser han udfører.
  12. smart at undgå proteinpluver hvis man på cut?

    Jeg skaffer mine råvarer i Netto, alternativt i Føtex. Når det er sagt, så vil jeg understrege vigtigheden af at få nok protein under cut. Optimalt set ville jeg altid holde mig fra shakes og spise almindelig mad i stedet. I parksis kan shakes dog ofte være løsningen på at få tilstrækkeligt protein i løbet af en travl dag.
  13. Præcis analyse. Og dette gør det interessant. Man må formode, at Armstrong's motiv for styrketræning netop er at han vurderer, at det vil kunne give ham en fordel i forhold til hans primære mål - store etapeløb.
  14. Pulsure

    Du kan prøve selv at tælle din puls og samligne med urets værdier. Min erfaring er at Polar - og andre - pulsure er meget pålidelige. Dog virker din arbejdspuls umiddelbart meget høj.
  15. http://www.youtube.com/watch?v=uDawlrIeaVM
  16. 789's log

    Efter mange opfordringer vil jeg give mig i kast med en log. Jeg kan ikke love at den vil blive opdateret alt for ofte, da det ikke vil være højt på min to-do liste. Lidt fakta: Mand 23år Studerende 178cm 68-70kg Min træning er fortiden fokuseret omkring løb på distancer mellem 5000m og ½ marathon. Derudover laver jeg mange andre ting: fridykning, styrketræning, march, MTB, O-løb Jeg overvejer at søge ind til frømandskorpset, men er ikke afklaret endnu. Men træningen er lagt efter at denne dør skal være åben, hvis jeg finder frem til at det er det jeg vil. Kommentarer er meget velkomne.
  17. 789's log

    Jeg ved noget... Tiden blver ganske enkelt brugt på træning og studier frem for skriveri herinde! Håber at I alle holder gang i hjulene, og fortsat træner seriøst mod jeres mål. Jeg selv træner ikke på fuld kraft for tiden, da mit studie tager meget af min tid. Samtidig har jeg været så "uheldig" at møde en sød pige , som også kræver lidt opmærksomhed . Hold jer munter!
  18. klatrestativ til pullups og rings

    SaniStål skal nok have noget du kan bruge.
  19. Løb på forfoden

    Jeg synes ofte man glemme forskellen på årsag og virkning i forbindelse med forfodsløb. I min optik løber man ikke stærkt blot fordi man løber på forfoden. Men man løber ofte på forfoden når man løber stærkt. Bemærk forskellen på de to!
  20. Har du aktier i foretagnet? Det virker til at du er meget ivrig efter at få lokket folk til crossfit.
  21. Hvilken retning i milatæret?

    Et umiddelbart bud: jægerkorpset og frømandskorpset
  22. Når jeg løber 400m intervaller løber jeg ofte med en startid på 2:00, dvs jeg starter på et nyt interval hver andet minut. Tempoet er typpisk 3000-5000m tempo. Disse korte intervaller synes jeg personligt godt om, da de giver en god føling med farten, idet man mange gange tvinges til at finde ind i rytmen. Jeg løber ofte 10x400 eller 3x(5x400) med 4 min pause mellem serierne
  23. I gymnasiet svømmede jeg typisk 8-10gange om ugen og løb 3-4 gange. Det uden nogen form for tidsproblemer.
  24. Hvor lang er "en lang cykeltur"?

    Ture over 2-3 timer vil jeg kalde lange, det være sig på racer eller MTB
  25. MaveMullerne vokser ikke længere :(

    Billedet er meget uklart og bærer præg af, at være taget med et kamera af dårlig kvalitet. Beskæringen lader også meget at ønske tilbage.