789

Medlemmer
  • Content count

    2,177
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by 789

  1. Hej Jeg har siddet og kigget lidt forskellige sider med øvelser i gennem, og er kommet i tvivl om hvor forskellen på Chins og pullups ligger. Personligt troede jeg det primært havde noget med grebet at gøre. Men kan se, at der i så fald, i hvertfald ikke er enig hed om hvilken en der sakl udføres med hvilket greb (under/overhånds) Andre steder står der at den primære forskel ligger i hvordan/hvortil man trækker: - Chins, skulle være mere "lodret" og hagen skal næsten røre stangen. - Pullups, skulle være mere "tilbagelænet" og der skulle være større afstand til stangen i topposition. Hvad siger i, hvad er hvad, hvis der overhovedet findes et "rigtigt" svar? Et bispørgsmål: i hvilken øvelser er i stærkest? Personligt er jeg væsentligt stærkere i den øvelser (hvad den så end hedder) hvor man griber med underhåndsgreb og trækker hågen tæt på stangen.
  2. Så den eneste forskel i følge exrx er størrelsen af ROM. I så fald vil jeg fastholde at der er tale om samme øvelse.
  3. Måske, men hvis jeg selv skulle navngive dem, ville jeg gøre det omvendt af dig p.g.a.: - Chinups, må have noget med hagen at gøre, så mon ikke det er den med hagen tæt på og underhåndsgreb. - Pullups, må have noget med pulldown at gøre, hvor jeg altid har fået at vide, at man skal læve sig tilbage for at ramme ryggen. derfor må dette være den tilbagelænet med overhåndsgreb. Det er blot min mening - måske man skulle lave en afstemning, hvor hvordan folk ser på det?
  4. Hvad med de to øvelser jeg har linket til, vil du ikke sige at de er ens? Hvis ikke, hvori ligger forskellen?
  5. Prøv at se: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=28684 Her står: "Pullups er håndfladerne vendt i mod dig (du kan se dine nelge) Og chins up er omvendt" Og "Pullups er så med underhånds-greb, mens chins up er med overhånds-greb." Jeg synes ikke helt det virker til, at der er enighed på dette område. Men hvad gør det, jeg fortsætter bare med at tage lidt af hvert. Men synes det er lidt sjovt...
  6. Så når der om Chin-up på: http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...i/AsChinup.html står: grasp bar with wide overhand grip Så er der tale om en fejl?
  7. Og så er grebstypen underordnet? eller hvad?
  8. Hvad er f.eks forkellen på disse to fra exrx 1) Chin-up: http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...i/AsChinup.html Greb: grasp bar with wide overhand grip Udførelse: Pull body up until the chin is just above the bar. Lower body until arms and shoulders are fully extended. 2) Pull-up: http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...i/AsPullup.html Greb: grasp bar with an wide overhand grip Udførelse: Pull body up until neck reaches the height of the hands. Lower body until arms and shoulders are fully extended. For mig at se er de ens!
  9. Hej jeg er ved at lægge min træning om. I første omgang gælder det styrketræningen. Læs om mit mål med træningen her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=28714 Har forsøgt at skære det ind til benet, så der er så få øvelser som muligt, men dog nok til at komme hele kroppen igennem. Planen er at styrketræne hver anden dag, skifte vis de to nedenstående programmer: Program nr 1: Fullbody skåret ned til det mest basale: [email protected] Dødløft [email protected] Squart [email protected] Bænk [email protected] Bent over row [email protected] Mili [email protected] Dips [email protected] Chins/Pullups Program nr 2: Cirkeltræning med fokus på “styrkeudholdenhed”: Det er lidt svært at beskrive, men her komme det: Jeg laver bronzecirkleøvelser i en time. Mit ur er sat til at bippe en gang hvert 30. sekund. Det jeg gør er så at træne en øvelse i ”to bib” (et min) holder ”et bib’s” (30 sek) pause hvor jeg kommer på plads til næste øvelse. Denne kørers så i 1 min, 30 sek pause, 1 min øvelse 30 sek pause osv osv. Dette fortsættes indtil der er gået en time. Skal lige siges at jeg ikke er nogen styrketræningshaj, så jeg har efter bedste fundet øvelserne i diverse andre programmer. Dog føler at jeg har en øvelse ”til alle funktioner”: pres/træk til stort set alle kropsdele. 1)Er øvelsesvalget fornuftigt, forslag til udskiftninger? 2)Er rækkefølgen ok? tænkte på at flytte en øvelse ind med mellem dødløft og squart 3)Vil det med tid være en ide at stræbe efter at løfte tungere, eks med [email protected] eller [email protected], når mit mål med program 1 udelukkende er generel styrke 4)Hvor lang tid vil i forvente at det vil tage at gennemføre program 1 med [email protected] i alle øvelser? 5)Ødelægger man sin almindelige styrketræning ved at slutte af med en ordentlig omgang armstrækkere efter program 1 er færdigt og f.eks kører [email protected] 6)Har i andre kommentarer som han hjælpe? På forhånd tak
  10. Tak for svaret. Jeg er ikke stødt på problemer med dødløft og løb (endnu?), så klør blot på. Tror jeg, som du forslår, vil flytte en øvelse ind mellem dødløft og squart. Om det bliver bænkpres ved jeg ikke. Hvis jeg kører de to programme skifte vis kan fordelingen blive således: uge 1: program 1 to gange, program 2 to gange uge 2: program 1 to gange, program 2 en gang uge 3: program 1 to gange, program 2 to gange uge 4: program 1 en gange, program 2 to gang Dvs at jeg tre ud af fire uger vil træner program 1 to gange ugentligt. Det tror jeg ikke vil dræne mig for energi. Og tak for lykønskningen, det bliver der nok brug for.
  11. Frømandstræning

    Hej igen Har nu læst alt hvad jeg kan opspore herinde vedr optagelse, og kan se at det tit ender med at - som nogen også skriver - at viljen er det primære. Det kommer ikke som den store overraskelse, dog var det ikke det jeg søgte i dette forum. Havde håbet at nogen havde et bud på den optimale træning frem til optagelsen. Ved godt at det er forskelligt fra person til person. Hvordan vil DU planlægge træningen hvis du havde 1-2 år???
  12. Frømandstræning

    Med al respekt, så synes jeg ikke det er væsentligt hvem jeg er, og vil foretrække at være anonym . Jeg har aftjent den nye 4 mdr værnepligt, men den kan vist ikke sige meget godt om i denne sammenhæng. Jeg har læst de tråde jeg kunne finde via en søgning. Den friuge jeg har hver 4. uge føler sikrer mig mod udbrændthed, og er som skrevet meget opmærksom på kroppens signaler. Optrapning og nedtrapning skal jeg nok sørge for når tiden nærmer sig, men pt kører jeg blot overstående program, da jeg føler det giver mig meget. Jeg har selv overvejet om man bør træner noget roning, kajak eller ligende?