789

Medlemmer
  • Content count

    2,177
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by 789

  1. Så har jeg kastet mig over styrketræningen igen. Målet er primært styrke, dernæst at supplere min løbetræning. Jeg har lagt et simpelt program, som jeg synes kører meget godt, men mener i at der mangler noget? Jeg styrketræner mandag, onsdag og fredag. Skiftevis program A og program B nedenfor. Belastning køres efter dagsformen, ofte med stigende belastning for hvert sæt (opbyggende til et rigtig tungt sidste sæt) De fleste af ugens dage løbetræner jeg (50-80km/uge) med intervaller tirsdag og torsdag. 3 dage om ugen svømmer jeg (ca 10km/uge) med et hårdt pas om lørdagen. Program A Dødløft, 5x2 Bænk, 5x5 Bent over Row, 3x8 Kropshævninger, 3x8 Mave, 3x8 Program B Squat, 5x5 Push press, 5x5 One arm row, 3x8 Kropshævninger, 3x8 Mave, 3x8
  2. Fullbody med fokus på styrke

    Tror du har fat i noget spændende. Som jeg træner nu, så bliver mine tunge sæt ofte så tunge at min hastighed i løftet bliver lav. Måske man skulle prøve at køre lidt mere dynamisk med fokus på acceleration i nogle pas. Godt indspark, tak!
  3. Nej det er helt udelukket at der kan være tale om en stave/slå-fejl. Hvorfor spøger du? Fordi det står i programmet! Og programmet er fra det troværdige internet, derfor! Men jo, mon ikke der skal stå 3 eller 5 sæt á 6 reps. I øvrigt synes jeg programmet ser meget omfattende ud. Skulle det, i følge planen, køres som fullbody? Og evt hvor tit?
  4. For satan du har humor. LOL og ROFL. Hvor får du det fra? En milion kalorier og 140kg ha ha ha.... LOL og ROFL.
  5. Svømmeteknikker.

    Hvis vi snakker om http://www.totalimmersion.net/ Så synes jeg, at der ser fornuftigt ud. Fokus på teknik er vejen frem, hvilket det vrker til at de lægger meget vægt på.
  6. dødløft

    Smidighed i baglår og bagdel kan nemt være en faktor for trådstarter. Dog svært at udtale sig sikkert omkring uden at have set ham løfte.
  7. DHL Stafet

    christianspoer: 00:22:12 (Kbh., 2008) Onkel Troels: 00:23.14 (Odense, 2007) MTB4ever: 00:24:12 (Århus, 2009) mugge: ca. 25 minutter (2007)
  8. Hvis du træner to gange om ugen vil jeg foreslå et fullbody-program. Prøv at søge lidt rundt her på MOL der findes mange gode program forslag. Grundlæggende bør du holde fokus på store tunge basisøvelser.
  9. Usain Bolt WR

    Er der nogen som ved om der findes data/grafer som viser hans hastighed/accleration som funktion af tid/distance? Kunne være lidt sjovt at se.
  10. Appelsinhud

    Hvad er "rigtigt meget" og "en del"? Er blot nysgerrig.
  11. Markeret mave/six pack...?

    Prøv at søge lidt rundt her på MOL, der findes 100-vis af tråde om emnet.
  12. DHL Stafet

    Hvad er din subjektive mening om ruten, synes du ikke den er hård? Onkel Troels: 23.14 (Odense, 2007) MTB4ever: 00:24:12 (Århus, 2009)
  13. dødløft

    Det har du helt ret i.
  14. DHL Stafet

    Jeg har aldrig løbet løbet, kun fået en rundvisning på ruten. Tiden er ukendt og ikke speciel hurtig. Dertil skal siges at mine gode tider ikke er sat ved en kropsvægt nær din... Men jeg mener klart at bakken, og den resterende ruteopbygning, i Århus vil koste de fleste ½-1 min.
  15. DHL Stafet

    Onkel Troels: 23.14 (Odense, 2007) MTB4ever: 00:24:12 Så vil vi heller ikke høre mere brok, onkel troels
  16. DHL Stafet

    Listen: Onkel Troels: 23.14 (Odense, 2007) MTB4ever: 00:24:12 EDIT: rækkefølge
  17. DHL Stafet

    Der er måske ikke uvæsentligt, at tilføje i hvilken by tiden er sat. Jeg løb ikke i år, men husker i hvert fald ruten i Århus som værende meget bakket. Sådan som jeg husker ruten startede man med en flad strækning hen ad strandvejen, ca 1,5km. Herefter gik det faktisk mere eller mindre op ad i 1,5 km hvorefter man løb ned ad indtil mål. Hvordan er ruten i de øvrige byer? Smider lige listen med, for ikke at øgelægge tråden: MTB4ever: 00:24:12
  18. dødløft

    Men hvis trådstarter kører med 60 kg, kan dette gøres med stang plus to gange 20 kg. I øvrigt svarer dødløft med skiver med mindre diameter vel blot til dødløft fra plateau.
  19. dødløft

    Som andre også har påpeget, så er der meget sandnynligt tale om dårlig teknik. Få din teknik til rettet inden du smider mere vægt på, det vil du blive glad for i længden. Kan du sætte dig på hug (med armene rækkende strakt fremad, foran kroppen) uden at løfte hælene?
  20. Intervalløb med skuffende udbytte.

    Ovenstående er en øgning på 100% i km pr uge i forhold til hvad trådstarter løber nu(!) IMO vil det være for voldsomt at starte med uden lige.
  21. Kombination af løb og styrketræning

    90% af 10k tempo er jo også milevidt fra syregrænse - i hvert fald for mig!
  22. Løbetræning

    Hvilken mening giver de to sætninger efter hinanden i forhold til at målet er et marathonløb på 3:45?
  23. Svømmetræning med pulsur

    Har du svømmepas af flere timers varighed?
  24. Super-kick-ass-middel...

    Selv hvis de byttede om du før/efter-billederne ville det være næsten umuligt at opnå en sådan ændring i løbet af 49 dage!
  25. Super-kick-ass-middel...

    Billedet er nok for mig. Det er BS.