Fitness C.Heidemann

Medlemmer
  • Content count

    55
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Fitness C.Heidemann

  1. Til de intiligent moller.

    Til de intelligent moller. Jeg står i en trist situation, hvor min faster har fået stillet diagnosen Inklusionslegeme myosit… Jeg har prøvet at søge på nettet omkring denne muskelsygdom, men studier omkring denne sygdom er minimal. Jeg kan umiddelbart ikke finde det engelske ord på sygdommen, så må man kunne bruge pubmed.com Håber på lidt hjælp Mvh Christian Heidemann. P. S Lidt info omkring sygdommen http://forlag.fadl.dk/sample/87-7749-422-9...kelsygdomme.pdf
  2. Til de intiligent moller.

    Nej, det er problematisk at der ikke findes flere studier omkring denne sygedom. Men mit store spørgsmål er, om der ikke kan gøres noget aktivt for at reducere atrophyen muskulaturen? Jeg tænker selvfølgelig på en aktiv behandling i form af styrketræning, hvor man evt. kunne lave hypertrofi træning for at reducerer nedbrydelsen... Men 1000 tak for svaret gribben. :4thumbup:
  3. Uenighed om øvelse

    Hvis jeg ikke tager helt fejl er det Kim Lynge! Fra træner akademiet, han er en kompetent mand, så ingen ko på isen dér
  4. Slapt maveskind

    Jeg står overfor en virkelig svær beslutning i mit liv syntes jeg... Jeg har for 2½ år siden reduceret min BF relativt meget, jeg startede med en relativ høj BF på ca. 24 % efter godt og vel 1 års træning havde jeg opnået en fedtprocent på ca. 5 procent. De efterfølgende 1½ år har fedtprocenten ikke oversteget 12% . Jeg står den dag i dag i situationen og har overskydende hud i den abdominial region. Jeg har igennem flere år trænet målrettet til Mr. Fitness eller AF, og drømmen skal bare udføres, men mangler den lille sidste detalje. Jeg tilladder mig hermed at poste et billede, billedet er ca. 2 år gammelt. Heldigvis er der kommet mere masse på rammen siden ca. 12 kg og stadig med en bf 12%.. Hvor der er vilje, er der vej! :4thumbup:
  5. Slapt maveskind

    Jeg kom lige forbi min gamle tråd. Jeg er nu begyndt på min cutteperiode op til sommer, nu skal det underhudsfedt bare væk engang for alle. Jeg vil derfor følgende prøve at holde jer opdateret igennem perioden der strækker sig over 4 måneder. På nuværende tidspunkt er min BF på ca. 10% og regner med, at cutte indtil at jeg ender på 4-5 stykker. Nuværende stats BF: 10 % Højde: 174 Vægt 86,5 Ugentlig trænings forløb. Seks instruktør timer i spinning om ugne. Styrketræning 3 split = 6 dages træning.
  6. Øvelser til skuldermuskler

    Flinke9, du biver nødt til at se på de fysiologisk krav for hypertrophy. Der hvor musklen har størst potentiale for muskeltilvækst er ved 70-80 % af 1 RM.
  7. Opvarmning til program

    En opvarmning skal gerne være praktisk og selve udførelsen af den dynamisk opvarmning på vidoen, er og bliver ikke praktisk opvarmning i et center... Og selve den dynamiske opvarmning han laver på vidoen er HIGH impact, og derfor ikke en gradvis opvarmning. Hvis man skal se på en funktionel opvarmning til centermilijøet, er det gradvis opvarmning på en cardiomaskine, hvor overekstremiteterne helst skal være aktiveret... Derefter lav nogle hurtige dynamisk stræk og en progresiv opvarming via styrketræning, som også er nævnt tidligere.
  8. øvre pec

    Jeg faldet for et stykke tid siden over nogle iEMG målinger, der viste aktivitetsforskellen i mellem calvicula head og sternal head. Selve aktivitets niveauet i mellem bench press og incline bench press var på 2 %... Så hvor meget ekstra hypertrophy, man kan opnå på den enkelte muskel er vel minimal, men i bb sammenhæng er det vel marginalerne der tæller.
  9. Motion virker appetitregulerende

    Hvordan ligger din energifordelling i diæten ?
  10. Slapt maveskind

    1000 tak for svarene! Selve sammentrækningsprocessen er godt nok langsom, men billedet er som sagt også to år gammelt og det er også blevet lidt bedre med årene.... Nu må vi se om en hård diæt kan gøre værket... Go weeeeekend!
  11. Slapt maveskind

    Mit maveskind hænger ikke i ruder, hvis det er det du fisker efter... Dog binder jeg stadig lidt uderhudsfedt, men det kan muligvis cutte´s væk igennem en længere diæt periode. I min årsplanlægning begynder jeg også at cutte i midten af april!
  12. Crosstrainer.....Er dyere altid bedst?

    Der er ingen tvivl om, at man får hvad man betaler for. Jeg har prøvet en del discount modeller og jeg ville helt klart råde dig til, at nøjes med den du har i dit lokale fitnesscenter. Men køb endelig en, der har forholdvis god stabilitet, det hopper lever jeg som særdelles vigtigt samt omløbet. Held og lykke med det !
  13. fodbold - platfodet

    En del knæskader opstår ved ukorrekt fodstiiling, derfor vil jeg råde dig til at træne muskulaturen under foden og få lavet nogen indlæg der passer til din støvle… Begynd at lav gribbeøvelser med tæerne og løfte genstande op fra gulvet ved hjælp af dine tæerne eks. et håndklæde, små glaskugler osv.
  14. Mr. Fitness 2007!?

    Bliver det virkelig slaaet sammen i aar :4thumbup: Det bliver et alt for fedt show!
  15. Fedtprocentsmåling

    I går startede vi vores nye koncept Ezee Wieght, jeg havde 14 igennem en fedtprocentmåling og vil selv vurderer at min erfaring indenfor fedtprocentmåling er rimelig, men åbenbart ikke! Jeg havde nogle store mennesker igennem målinger, en var så kraftigt bygget at han skulle bruge to badevægte. Nu kommer min problemstilling, ekstremt overvægtige personer har hofte hænge bug, men hvordan måles den? Det virker virkelig uoverskueligt for mig og ikke særlig motiverende for dem, at tangen knap nok kan nå rundt + at jeg er 100 på, at resultatet blev monster unøjagtig ved de største!
  16. Muskeltab under cutting

    Meget godt at have en energi fordeling på 30% 40% 30%
  17. Muskeltab under cutting

    Det er et rimelig komplekst emne at tage op, men snakker af egne erfaring og udfra det jeg har lært på min uddannelse! Hovedreglen for at forbrænde fedt er at man skal forbrænde flere kalorie end man indtager. Jeg vil i fitness sammenhæng ikke råde dig til at tabe mere end ½ kg om ugen og absoulut maximum er 700 g om ugen! Ved et vægttab på 500 g EW vil atrophy være minimalt. En måde at minimere atrophy ved er progressiv reducering af kalorierne! Nu vil jeg primært bruge mig selv som eksempel, mit ligevægtsindtager ligger på omkring de 3100 kcal ED, jeg er pt. offseason så har et kalorieoverskud på 500 som tilsvarende giver =3600 kcal ed! Find din LBM ved brug FEDTTANG eller en prof tanita vægt, jeg vil personligt råde dig til tangen :4thumbup:, når du har fundet din LBM(LEAN BODY MASS) * du den med 27. (Mig selv) Vægt 90,2 * fedtprocent = 12 /100 = 10,8 kg fedt Vægt 90.2 - fedt 10,8 = 79,4 LBM (79,4) * 27 = 2143 På træningsdage + jeg 400 kcal oveni hatten! Prøv så vidt muligt at holde vægttabet på 500 g EW og reguler energifordelling derefter! Din energi fordeling afhænger alt efter hvilken metabolic typment man er. Min egen energi fordelling er 40% protein 40% kulhydrat 30% fedt, men din energi fordeling afhænger som sagt af din metabolic typement, testen kan tages på alun.dk eller i bogen "how to eat move and be healthy"
  18. Maksimal muskelvækst på 1½måned?

    Er det ikke totalt overkill at træne så meget ? :o Jeg ville ønske at man kunne ! Jeg har ikke andet end tid og overskud, men er bange for at overtræne! Får masser søvn, 4500-5000 kcal om dagen, 300+ gram protein, masser sundt fedt, vitaminer mineraler osv. Er det muligt for mig at træne et 2-split 6 gange om ugen ? Ertyui Btw sry jeg lige stjæler dit indlæg :)
  19. Ernærings-/træningsuddannelse?

    Danmarks gamle træner skole - Træner akademiet i Aalborg. Har selv afsluttet uddannelsen d. 17/6-2006. http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=...8jskole&spell=1
  20. Fullbody

    Og bro´s i har fuldstændig ret, det gik lidt hurtigt i kampens hede.
  21. Fullbody

    Så vidt, jeg kan forstå på din tekst er din træningserfaring ikke stor. Der skal tages højde for nogle enkelte trænings principper. 1) Start altid med en øvelse der går over flere led. 2) Vælg øvelser efter belastning. 3) Teknisk sværere øvelser. 4) Ligevægt i mellem agonist og antagonist. 5) Træning af hele kroppen minimum engang om ugen. - Træning til nybegyndere 1) Uge 1-3 1*10-12 Reps 2) Uge 4-7 2*10-12 Reps 3) Uge 8-? 3*10-12 Reps (Ny programlægning, når der ikke opnåes mærkbar fremgang i træningen). Bliver nød til at smutte nu... Indlæg ikke færdigt. Ved brug af disse træningsprincipper kan der ligges et udmærket træningsprogram til en begynder.
  22. Kan dips erstatte bænkpres?

    Hvis det angår hypertrofi, vil jeg mene at dips ikke an erstatte bænkpres. Umiddelbart vil tyndekræften have en større påvirkning i et bænkpres, for at skabe en komplet aktivitet på pecs skal grebshviden gerne være bred. Da pecs bevægelse er abduktion af armene. Hvad angår decline BP vs BP, så er DB decline BP, den øvelse som skaber størst aktivitet i pecs med 89 %. (IMG)
  23. Diet forbeholdt konkurrence (opgave)

    Jeg sidder nu og skal til at lave opgave, jeg har nu prøvet at søge rundt omkring på nettet, men søger nogle referencer hvor der er dokumentation. Har brug for noget hjælp, så kom endelig med nogle gode hjemme sider eller evt. bøger.
  24. Halvden år - Nyt skema?

    Det er godt nok rimelig ustruktureret program og der er overhovedet ingen harmoni i programmet. Du tager ikke hensyn til at få kick startet den anabolske effekt. Du burde prøve at læse det mere om trænings principper her på mol.
  25. Kost program...

    Jeg søger et seriøst godt kost program, det skal være overskueligt, så hvad kan i byde på :4thumbup: Jeg har selv arbejdet med allnanutral og lige nu arbejder jeg primær i ankerhus, men det er simpelthen til at få dårlig nerver af... Da det enærings mæssigt overhovedet ikke har nok at byde på...