Aesthetic

Medlemmer
  • Content count

    48
  • Joined

  • Last visited

  1. Større muskelmasse

    Spring flødeisen over, det behøver ikke decidedet at være klamt :-D Drik en liter sødmælk hver dag - der går hurtigt og nemt, og der er 600 kcalorier pr liter - masser af protein, kulhydrater og fedt. Hvis det stadig ikke er nok - så drik 1,5 liter! Det er også billigt. :-)
  2. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Jeg vil gerne understrege, at jeg *ikke* laver dragonflags, og ikke har gjort det udover en lille 'prøve', så diskussionen om denne øvelse er vist ikke helt relevant ift. mig :-D I stedet laver jeg ab-wheels roll-out, som ikke går i lænden, efter jeg lige har set et par videoer og været opmærksom på min teknik. EDIT: Mht. dragonflags, så har jeg været vældig glad for øvelsen for år tilbage, hvor jeg dog var væsentlig større og ikke mindst stærkere, end jeg er i dag. Når jeg på et tidspunkt er stærk nok (igen), så vil jeg nok kaste mig over øvelsen. :-)
  3. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Jeg ved ikke hvem der har sagt, at jeg har problemer med ab-wheels - det er i hvert fald ikke mig. Jeg har kun sagt, at dragon flags er lidt hårde for min lænd. :-)
  4. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Så dette er forkert udførelse af ab wheel rollout?
  5. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Jeg er lidt bekymret for min lænd under dragon flags. Jeg har kastet mig over en ab wheel, som umiddelbart virker ganske udmærket. Jeg vil i hvert fald prøve at give den en chance, selvom den også er hård for lænden - dog ikke lige så slem, som dragon flags.
  6. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Ja, støre abs er ønsket. Men måske skal jeg bare holde mig til cable crunches? Min mave har nu altid været mit svage punkt, selv ved en lav fedprocent, og på trods af, at jeg båder squatter og dødløfter, så det ville være rart med en eller anden øvelse, der ramte godt.
  7. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Så skal jeg forstå det sådan, at leg raises trodsalt er en glimrende mave-øvelse, eller hvordan?
  8. Leg raises: Abs eller hip abductors?

    Hvorfor bliver leg-raises så anbefalet vidt og bredt som en øvelse til maven?
  9. Ja, spørgsmålet er forholdsvist simpelt: Jeg hører ofte, at leg raises er en glimrende maveøvelse. Jeg har været inde og undersøge hvordan den skal udføres, og der skal torsoen holdes ret, mens man løfter benene. Men hvis man nøjes med blot at løfte benene uden at flekse torsoen, går øvelsen så ikke primært i hoftebøjerne i stedet for abdominis? Eller har jeg misforstået noget..
  10. Hehe, den har det ganske glimrende, især efter, at jeg har fået rettet min teknik i dødløft for nylig. Det skal dog siges, at jeg ikke squatter særlig tungt, og husk, at min clean & press er med kettlebells - en arm ad gangen. Derfor er vægten her ikke særlig høj. Det havde nok været noget andet, hvis det havde været barbell c&p - her ville vægten være betydelig højere og derfor væsentlig hårdere for lænden. Jeg tænker lidt på, at jeg med kettlebell c&p også rammer obliques, der skal stabilisere, når jeg jo kun har vægt i en side. Men jeg overvejer, om jeg skal udskifte øvelsen med noget isolation - fx curls, military press of nogle sidebends?
  11. Tusind tak for hjælpen. :-)
  12. Jeg skal til at cutte nu, og mit spørgsmål er, hvordan jeg skal tilrettelægge mit program. Under bulk har jeg kørt følgende fullbody 3 gange om ugen, med progression, selvfølgelig: 4x6 dødløft 4x6 squat 3x10 bænk 4x6 weighted chinups 4x6 weighted dips 4x8 kettlebell clean & press 3x10 cable crunches + nogle lette stabilseringsøvelser til skuldre/bryst på ringe, planken til transversus osv. Skal der laves noget nævneværdigt om, når jeg nu skal cutte? Og et bonusspørgsmål: Post workout meal - under bulk har jeg bare sørget for at indtage en shake med hurtigoptagelse kulhydrater og proteiner. Skal det laves om under cut? (Jeg er selvfølgelig klar over, at mit totale kcal-indtag skal sænkes i forhold til bulk-perioden). På forhånd tak! :-)
  13. Flere af jer er nok faldet over den nye diskussion om, hvorvidt vitaminpiller skal på recept. Ideen er bragt op af flere eksperter, efter at en gennemgang af en række undersøgelser har vist, at vitaminpiller medfører en overdødelighed på 4 procent. Eks: http://www.dr.dk/P1/P1Morgen/Udsendelser/2012/03/26/092015.htm Det ser især ud til, at det er vitaminerne A, E og betacaroten, som er synderne. Jeg har altid taget 1-2 vitaminpiller om dagen, da jeg har været af den overbevisning, at ADT var for lavt, og at der alligevel var langt op til forgiftningsdoser, så man i bund og grund ikke kunne få for meget. Dette bliver imidlertid anfægtet nu. Så spørgsmålet er vel så: Skal man droppe den daglige multivitamin-pille og i stedet købe separate doser af særlige nyttige vitaminer/mineraler - fx vitamin C og Zink - eller er nogen, som har anfægtet den nye forskning endnu? Medierne er jo ofte temmelig ensidige, men jeg synes, at det er en spændende konklusion, man er nået frem til. Det vender jo op og ned på lang tids 'viden'. Kort og godt er mit spørgsmål: Hvad nu?
  14. Sauna!

    Jeg elsker at tage en omgang sauna efter træning. Gerne 15 minutter ved 95 grader, derefter kolde bade og hvile i 10 minutter, og så endnu 15 minutter i saunaen. Efterfølgende kan jeg stå under den helt kolde bruser i flere minutter, tage en pause, gentage det kolde bad, og så gentage hele processen flere gange. Alligevel går der 2 minutter og jeg er igen badet i sved, og jeg bliver ved med at svede i mindst 20 minutter. Jeg har også prøvet at være så længe under den kolde bruser, at jeg til sidst rystede af kulde, men alligevel gik der ikke mere end et par minutter efter jeg havde tørret mig, før jeg igen begyndte at svede som et svin. Jeg har læst, at indtag af kold væske i varme omgivelser kan sætte svedproduktionen i vejret, så jeg har prøvet med varmt/lunkent vand, men det har heller ikke hjulpet. Er der nogen, der kan nogle tips/trix?
  15. Antioxidanter og hypertrofi

    Nu vi er i gang, så skader en hård sauna-session vel ikke efter træningen, så længe jeg dår drukket noget ekstra væske?