Mr. Power

Medlemmer
  • Content count

    73
  • Joined

  • Last visited

About Mr. Power

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Aarhus
  • Interesser
    Løb,crossfit,styrketræning,fodbold

Previous Fields

  • Træningsformål:
    God allround form
  1. Wendler 5/3/1 og værnepligt

    Jeg har selv haft succes med wendler i forhold til at øge min styrke,men hvis du går efter muskeltilvækst bør du vælge et andet program. Desuden vil jeg råde dig til at træne de øvelser,som indgår i forsvarets coretest. Du kunne med fordel også smide en løbetur ind på 5-10 km i dit program,så du træner noget løb ud over interval.
  2. C-Fit vs. Traditionelle KB Swings

    Når man skyder hovedet frem,samler man så netop ikke skulderbladene og bevarer spændingen i øvre ryg?
  3. Værnepligt

    HBU'en burde være ens over alt,men det er den desværre ikke. Der bliver ofte stillet større fysiske krav ved kamptropregimenterne. Hold dig til det træningsprogram du har fundet frem til og træn øvelserne fra coretesten. Mht. til løb vil jeg foreslå intervalløb, f.eks. 6-8x400 m, 4-6x800-1000m. Nogle steder har det ændret sig og andre steder ikke, desværre! Det er meget op til faglære idræt, men også til befalingsmændene i deligen, hvor kreative de er. Bare at vælge løb peger på dovenskab. Og jeg ser ikke noget problem i at give den gas med træning når muligheden byder sig? Det er bedre end at lade være. My five cents :)
  4. Crossfit - Skal det suppleres?

    Hvis du er kørt rigtig træt i traditionel styrketræning så drop det helt,og kør en periode kun med crossfit. Det virkede fint for mig,og senere er jeg så begyndt at køre styrke indover igen. Mht. til løb kan det sagtens kombineres med løb. Jeg trænede f.eks. op til CPH marathon samtidig med at jeg havde 2-4 cf træninger om ugen, bare du lytter til din krop.
  5. Proteinbarer

    Hvordan blev de?
  6. Proteinbarer

    Jeg har ikke havregryn i når jeg laver dem,og jeg skærer 50-75 gram af honningen væk også. De bliver hurtigt lidt tørre i det,men ellers er de gode :)
  7. Proteinbarer

    http://www.bodybuilding.dk/hjemmelavet-proteinbar-t22923.html Opskriften er et godt udggangspunkt,men jeg kan anbefale at skære ned på antallet af kulhydrater og selv eksperimenter med ingredienser. Lars
  8. Det lyder meget spændende :) Hvordan skal ens niveau være med hensyn til svømning? /Lars
  9. Underkrops WOD

    God pointe,burde selv tænke mere ud af boksen nogle gange! Lars
  10. For store arme (tab af muskelmasse)

    @ Onkel Troels Når man ofte får kommentarer om steoider grundet sine overarme vil jeg mene at de ikke er helt små. Er begyndt at interessere mig mere for løb og der er overarme ikke så brugelige,og synes ikke at de er proprtioneret i forhold til resten af min krop,men kan selvfølgelig godt være mig der er emsig :) Og tror næppe jeg kan smide noget fedt af betydning. Og vil på ingen måde ligne typer som Gustav, og hvis du ser på mine stats,så gør jeg det næppe heller ;) EDIT: Det er måske også forkert udtrykt at jeg direkte ønsker at tabe muskelmasse,men undgår at træne isoaltionøvelser osv. Lars
  11. For store arme (tab af muskelmasse)

    Det er jeg uenig i og det kan sagtens være et mål, det er nok bare lidt det samme som at ville punktforbrænde,umuligt. Jeg har det på samme måde som Mikkel med hensyn til mine arme. Men hvis man gerne vil være i god form og være stærk er det bare svært ikke at få store arme,især hvis man synes at pullups er super fedt. Jeg har dog bare accepteret at tingene er som de er. Jeg undgår f.eks. isolationsøvelser for at 'holde dem nede'. Lars
  12. Underkrops WOD

    Jeg ville nok undlade prowleren hvis du har problemer med hånden. Ellers er der pistols, doubble unders, v-situps, diverse former for squat. Lars
  13. Decline presses - nødvendigt?

    Jeg mener decline er meget godt hvis man er nået til et plateau i sit bænkpres. Jeg er en smule stærkere i decline end i mit almindelig pres,går ud fra at det skyldes at der er kortere vandring fra bryst til ens arme er helt strækte. Lars
  14. Ondt i ryggen

    Tak for links Don :) Og Dr Durden selvfølgelig også! Lars
  15. Ondt i ryggen

    Det ser ud til at jeg må prøve en ny fys. Takker for rådene og god weekend :) Lars