Mr. Power

Medlemmer
  • Content count

    73
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Mr. Power

  1. Wendler 5/3/1 og værnepligt

    Jeg har selv haft succes med wendler i forhold til at øge min styrke,men hvis du går efter muskeltilvækst bør du vælge et andet program. Desuden vil jeg råde dig til at træne de øvelser,som indgår i forsvarets coretest. Du kunne med fordel også smide en løbetur ind på 5-10 km i dit program,så du træner noget løb ud over interval.
  2. C-Fit vs. Traditionelle KB Swings

    Når man skyder hovedet frem,samler man så netop ikke skulderbladene og bevarer spændingen i øvre ryg?
  3. Værnepligt

    HBU'en burde være ens over alt,men det er den desværre ikke. Der bliver ofte stillet større fysiske krav ved kamptropregimenterne. Hold dig til det træningsprogram du har fundet frem til og træn øvelserne fra coretesten. Mht. til løb vil jeg foreslå intervalløb, f.eks. 6-8x400 m, 4-6x800-1000m. Nogle steder har det ændret sig og andre steder ikke, desværre! Det er meget op til faglære idræt, men også til befalingsmændene i deligen, hvor kreative de er. Bare at vælge løb peger på dovenskab. Og jeg ser ikke noget problem i at give den gas med træning når muligheden byder sig? Det er bedre end at lade være. My five cents :)
  4. Crossfit - Skal det suppleres?

    Hvis du er kørt rigtig træt i traditionel styrketræning så drop det helt,og kør en periode kun med crossfit. Det virkede fint for mig,og senere er jeg så begyndt at køre styrke indover igen. Mht. til løb kan det sagtens kombineres med løb. Jeg trænede f.eks. op til CPH marathon samtidig med at jeg havde 2-4 cf træninger om ugen, bare du lytter til din krop.
  5. Proteinbarer

    Hvordan blev de?
  6. Proteinbarer

    Jeg har ikke havregryn i når jeg laver dem,og jeg skærer 50-75 gram af honningen væk også. De bliver hurtigt lidt tørre i det,men ellers er de gode :)
  7. Proteinbarer

    http://www.bodybuilding.dk/hjemmelavet-proteinbar-t22923.html Opskriften er et godt udggangspunkt,men jeg kan anbefale at skære ned på antallet af kulhydrater og selv eksperimenter med ingredienser. Lars
  8. Det lyder meget spændende :) Hvordan skal ens niveau være med hensyn til svømning? /Lars
  9. Underkrops WOD

    God pointe,burde selv tænke mere ud af boksen nogle gange! Lars
  10. For store arme (tab af muskelmasse)

    @ Onkel Troels Når man ofte får kommentarer om steoider grundet sine overarme vil jeg mene at de ikke er helt små. Er begyndt at interessere mig mere for løb og der er overarme ikke så brugelige,og synes ikke at de er proprtioneret i forhold til resten af min krop,men kan selvfølgelig godt være mig der er emsig :) Og tror næppe jeg kan smide noget fedt af betydning. Og vil på ingen måde ligne typer som Gustav, og hvis du ser på mine stats,så gør jeg det næppe heller ;) EDIT: Det er måske også forkert udtrykt at jeg direkte ønsker at tabe muskelmasse,men undgår at træne isoaltionøvelser osv. Lars
  11. For store arme (tab af muskelmasse)

    Det er jeg uenig i og det kan sagtens være et mål, det er nok bare lidt det samme som at ville punktforbrænde,umuligt. Jeg har det på samme måde som Mikkel med hensyn til mine arme. Men hvis man gerne vil være i god form og være stærk er det bare svært ikke at få store arme,især hvis man synes at pullups er super fedt. Jeg har dog bare accepteret at tingene er som de er. Jeg undgår f.eks. isolationsøvelser for at 'holde dem nede'. Lars
  12. Underkrops WOD

    Jeg ville nok undlade prowleren hvis du har problemer med hånden. Ellers er der pistols, doubble unders, v-situps, diverse former for squat. Lars
  13. Decline presses - nødvendigt?

    Jeg mener decline er meget godt hvis man er nået til et plateau i sit bænkpres. Jeg er en smule stærkere i decline end i mit almindelig pres,går ud fra at det skyldes at der er kortere vandring fra bryst til ens arme er helt strækte. Lars
  14. Ondt i ryggen

    Hej Jeg har igennem lang tid haft ondt i ryggen. Det er i den ene side,der hvor man kan mærke bækkenet,lige ved siden af lænden. Det er i toppen af "knoglen". Hvilken muskel hæfter der?Latissimus dorsi?Og kan det være noget infektion i hæftningen? Kom gerne med nogle bud. Jeg har prøvet både kiropraktor og fyserterapeut uden succes,og er ved at være pænt frustreret. Lars
  15. Ondt i ryggen

    Tak for links Don :) Og Dr Durden selvfølgelig også! Lars
  16. Ondt i ryggen

    Det ser ud til at jeg må prøve en ny fys. Takker for rådene og god weekend :) Lars
  17. Ondt i ryggen

    @ christianspoer Kan sagtens følge dig. Vil dog mene at hvis det f.eks. drejer sig om stræk- og mobilitetsøvelser, vil der sammen med sund fornuft være minimal risko for at forvære skaden. Lars
  18. Ondt i ryggen

    God pointe Onkel Troels,havde bare lige surfet nettet for muligheder. Og med hensyn til en diagnose kan jeg godt se at det ville være for useriøst,havde bare håbet på at der sad en derude,som havde haft lige netop det samme problem og lå inde med nogle guldkorn :) Jeg laver stadig mobilitetsøvelser for at se om det giver bonus. Lars
  19. Ondt i ryggen

    Kunne det være SI ledet den er gal med?Jeg har godt nok ikke strålende smerter ned i ballen,som ofte er et symptom,men får smerter i maven istedet. Lars
  20. Ondt i ryggen

    Hej Don Hos fyserterapeuten arbejdede han på at øge min mobilitet og jeg fik strækøvelser som jeg skulle lave hjemme,hovedsageligt at hoftebøjerne. Hos kiropraktoren fik jeg 'knækket' ryggen en 4-5 gange. Lars
  21. Virkning af koffein og gensing?

    Ja,koffein blev lovligt for nogle år siden,mener det var i forbindelse med at det blev fjernet fra dopinglisten,men du må ikke hænge mig op på dette. Synes selv at keoffein har en fin effekt. Jeg bruger det hvis jeg er træt og uoplagt før træning, eller jeg skal præstere noget ekstra. Lars
  22. Løb og alkohol

    Min egen erfaring med drukture er at det oftest er mere psykologoisk end fysisk at jeg bliver påvirket.Det første træningspas efter en druktur synes jeg altid er hårdt,hvad enten det er løb,crossfit eller andre former for træning.Synes ikke alkolen har den store indvirkning,medmindre jeg er på den flere weekender i træk. I min verden er det mere mangel på søvn,ordentlig mad og at kroppen bruger energi på at "restituere" sig, som Zimakoff også er inde på, der er skyld i ens nedtur. Det overstående bygger udelukkende på egen erfaring,og jeg har ikke noget videnskabeligt belæg derfor. Lars :)
  23. Værnepligt's forberedelse

    Det er ikke korrekt,man kan sagtens være udholden og eksplosiv. Lars
  24. Overtræning?

    Overtræning vil jeg ikke mene er der er tale om,det skulle da lige være din triceps. Efter min mening har du alt for mange øvelser til hver muskelgruppe. 2-3 øvelser burde være rigeligt. Lars
  25. CROSSFIT HJÆLP.

    Her kan du finde masser af inspiration :) http://www.wodshop.org/index.html