tiavulu

Medlemmer
  • Content count

    60
  • Joined

  • Last visited

About tiavulu

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 12/02/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Oxford

Previous Fields

  • Træningsformål:
    I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be!
  1. vægtstang 25mm

    En 50mm stang er da kun 50mm derude hvor skiverne sidder..
  2. vægtstang 25mm

    Bare sådan ud af nysgerrighed - hvordan dør sådan en stang? Knækker den eller bøjer den?
  3. Styrketræning til kampsport?

    På en uge kan du ikke nå at træne dig op til noget-som-helst... Jeg ved ikke meget om kampsport og det er efterhånden 5 år siden jeg sidst trænede. Hvis jeg skulle starte i dag, ville jeg særligt supplere med følgende øvelser: - Tung squat (eksplosivitet i benene. Mere testosteron) - Tung dødløft (støtte-muskulatur i ryggen, som betyder meget for dine spark) - Sjipning, løb eller anden konditionstræning med fuld vægt på benene (kondition og styrke i ankler/underben. Balance) Liggende kamp aner jeg intet om. Hvordan du kan forberede dig til kamp, er en helt anden snak Jeg ville mene, den bedste tilgang, afhængigt af dit generelle trænings-niveau, ville være at have et par meget lette træninger i løbet af ugen op til kamp. Spis godt og vær fuldt restitueret. EDIT: Lad være med at starte på styrketræning, ugen før du skal til kamp!!
  4. hjertefrekvens

    Eeeehm, bliver din puls over 200 træningen igennem eller er det kun i en meget kort periode? Nu er puls jo helt forskellig fra person til person, men jeg skal altså virkelig presse mig selv for at komme over 200... By the way, hvad er en cardiolog?
  5. Ondt i lenden efter Squat/dødløft

    Jeg har haft lidt af det samme problem som dig med ryggen. Da jeg startede op med dødløft blev jeg også øm i lænden i venstre side. Erkendte at ryggen lige kræver lidt fast genoptræning med forholdsvis lav vægt. Det kan godt virke lidt underligt at squat'e 120kg og så efterfølgende lave dødløft med 90kg, men hey! jeg har ikke ondt i ryggen. Du kan eventuelt tjekke min blog for at se fremgangen Giv lige ryggen lidt tid til at komme op på dit tidligere niveau, dvs. lavere belastning inden du forsøger med mere. Måske skulle du prøve at køre squat lidt langsommere, det ligner nærmest frit fald. Specielt i bunden må være hård ved ryggen, når du skal bremse faldet... PS Har du cuttet i den periode, hvor du ikke kørte squat og dødløft?
  6. Av min hæl

    Jeg fik en hælspore sidste år. Den opstod i forbindelse med for små løbesko. Lægen sagde, at jeg skulle lade være med at løbe i en periode og eventuelt skifte mine hverdags-sko til bløde løbesko for at dæmpe belastningen på hælen i en periode. Herudover fik jeg besked på at købe noget ibuprofen til at tage betændelsen. Kan ikke huske hvor meget og hvor længe jeg skulle tage det, men jeg husker tydeligt, at det ikke var på recept. Du kan bare købe det på apoteket, men konsultér lige din egen læge først. MVH Morten PS Gør ALT hvad du kan for at komme ud af den situation så hurtigt som muligt. Lad være med at belaste foden for tidligt hvis du kan komme til det. Det er et helvede at have en hælspore.
  7. Skæv fordeling af muskler?

    Jeg har også en lidt skæv fordeling af muskler, hvis man ser rigtigt godt efter. Tror ikke det betyder noget. Mon ikke de fleste mennesker har det? Anyway, som Dines var inde på, der sker altså ikke det store på 4 uger!
  8. Forskel i antal reps?!

    Tak for alle svarerne! Nu har jeg set mig lidt lun på 5x5, så det prøver jeg lige i en periode
  9. Forskel i antal reps?!

    Jeg begyndte for et halvt års tid siden at lave squats. Dengang startede jeg ud med 6 gentagelser af 60 kg. I dag er jeg oppe på 8 gentagelser af 100 kg eller 6 gentagelser af 110 kg. 3 sæt. Hvad vil forskellen være og hvad vil effekten være af at lave hhv. 6 og 8 gentagelser?? Og hvad er "bedst"? Med venlig hilsen og på forhånd tak!
  10. Fullbody BW

    Som erstatning for military press, kan du stå på hænder op af en dør. Og lave armbøjninger, altså. Jeg prøvede det en periode, men turde ikke fortsætte, da jeg fandt trykket i hovedet ubehageligt. Fik blodsprængte øjne af det
  11. Fosfor!

    Tak for svarerne! Jeg spiser den her bøtte (heldigvis en lille bøtte) og køber et andet produkt næste gang! Og så sørger jeg for at kigge bag på bøtten inden jeg køber den God weekend!
  12. Fosfor!

    Jeg er netop kommet hjem med en bøtte protein-pulver, da jeg opdage, at der fyldt en masse vitaminer i skidtet.. Each serving (22g) contains (% Recommended daily allowance): Thiamin 171% Riboflavin 169% Panthothenic acid 265% Vitamin B6 159% Vitamin B12 955% (What tha [email protected]$?!?!?!) Calcium 75% Magnesium 22% Phosphorus 46% (170 mg) Amounts greater than 250 mg daily of phosphorus may cause mild stomach upset in sensitive individuals. Bør jeg have nogle betænkeligheder ved at spise/drikke dette produkt? Der er jo stoppet en hel del i det. Særligt bemærker jeg de vitaminer der er over 100% RDA! Og dels kommentaren om fosfor . Jeg bryder mig ikke meget om, at der i det hele taget er tilsat vitaminer i min mad..
  13. Søvn: 9 timer eller 7 plus 2 timer?

    Hey Rasmus, jeg tror du skulle følge rådene herinde og få noget mere søvn. Selvom du siger du har fin fremgang styrke- og muskelmæssigt, ser du MEGET feminin ud på dit profilbillede Spøg til side, helt seriøst, så kan jeg også mærke et større søvnbehov, når jeg har trænet. Sjovt nok har jeg også et mærkbart større søvnbehov, når jeg skal lære store mængder fagligt stof f.eks. op til eksamen. Men ellers er jeg da helt enig i, som de fleste heldigvis, at søvnbehov er helt individuelt. Sov så så meget, atl du er frisk
  14. Kondition kontra cutte i maden

    Altså med min lægmandsbaggrund lyder, synes jeg det lyder meget rimeligt, dét din anatomi-lærer siger. Ved at bevare et stort fødevare indtag, er man vel også bedre sikret mht. mikronæringsstoffer og lign. Kroppen har jo brug for andre ting end protein i form af tun og proteinpulver Men ret mig venligst, hvis jeg bruger nogle forkerte udtryk eller hvis det bare er heeelt henne i skoven, det jeg skriver
  15. Trekkingstøvler

    Nej, jeg tager med omgående virkning, dét jeg har sagt tilbage. Nu kan jeg godt se, at det var en lige lovlig bombastisk udtalelse. Jeg bryder mig normalt heller ikke om guru-agtige påstande eller postulater. Jeg vil dog stadig anbefale et par tyndere tætsiddende sokker i kombination med et par egentlige "vandresokker". Tanken er, at eventuel friktion vil foregå sokkerne imellem. Det har jeg god erfaring med. Sådan, så slipper vi for at rode mere i det.