Iggy

Medlemmer
  • Content count

    227
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Iggy

  1. Muskelvækst alder.

    Hej! Vil høre hvad jeres erfaringer er med ens alder og muskelvæksten er. Er snart 38 år og ved jo godt at det ikke går så hurtigt med muskelvæksten, men er der nogen her der er i cirka samme aldersgruppe og hvad er jeres erfaringer? Styrketræner 2-3 gange om ugen.
  2. Muskelvækst alder.

    Godt at høre :-) Så jeg klør bare på, der er selvfølgelig ikke nogen grund til ikke at træne uanset alder!
  3. Hej! Har trænet fullbody to gange om ugen nu, siden jeg kom igang med træning igen. Men vil nu prøve en slags fullbody 5x5 stronglifts ting så ville høre nogle erfarne herinde om hvad de synes om mit program? Det er som følgende: tirsdag: Dødløft 5x5, BB-row 5x5, bænkpress 5x5, Torsdag: Dødløft 5x5, BB-row 5x5, bænkpress 5x5. Lørdag: Squat 5x5, chinups 5xf, OHP 5x5. - biceps curls 3x10. Vil køre det progressivt som foreskrevet i ca 3 mdr. Er det ikke en god ide når man når de absolutte max løft med 5x5, at droppe vægten lidt ned til ca halvejs tilbage i programmet efter en uge ude træning for at dekonditionere musklerne lidt ala HST?
  4. Kaos Program ?

    Hmm hvad med noget fullbody 5x5 tre gange om ugen? Synes det kunne være en god ide hvis du fik noget squat og dødløft ind i dit program.
  5. Tun hver dag? :)

    http://www.forbrugerkemi.dk/kontakt/sporgsmal-og-svar-1/mad/hvor-meget-tun-skal-jeg-spise-fa-r-det-bliver Og hvis du skulle gå hen og blive gravid så hold igen med fisk på dåse.
  6. Hjælp til styrketræningsprogram

    Hvad med squat?
  7. Hjælp til styrketræningsprogram

    Stadigvæk for mange øvelser hvis de skal trænes allesammen hvergang. Dødløft, barbellrows, bænkpress, military, og derefter et par øvelser til biceps/triceps samt maveøvelser. Disse øvelser er nok. Træn dem 2-3 gange i ugen progressivt, dvs mere vægt på hvergang. Mere er ikke nødvendigvis bedre... se fks Stronglifts 5x5.http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/
  8. Hjælp til styrketræningsprogram

    Overkill...! Alt for mange øvelser som Løber Tue skriver. Hold dig til de fire store øvelser: Dødløft squat bænkpress og dumbbellrow eller barbellrow. Det er hvad du behøver for at træne så at sige hele kroppen. Kør dog ikke squat og dødløft på samme træningsdag, det kan blive for hårdt. Jeg træner selv to gange i ugen- onsdag og lørdag, hvor jeg træner med følgende øvelser: Dødløft, dumbbell rows bænkpress og derefter overhead press, ja det er det :-) det tager ca 30min og jeg garanterer dig at det er nok, specielt for en "nybegynder" som dig. Se på fodboldspillere, ishockeyspillere osv de træner netop disse øvelser da de er relativt simple men meget effektive til at opbygge styrke og eksplosivitet. Bliv god til de ovennævnte øvelser og du vil opleve fremgang. træning handler ikke om volumen men om at vælge de rette øvelser. God weekend!
  9. Nyt arbejde, ny træning.

    Har du overvejet et fullbody to gange om ugen? Jeg har nemlig heller ikke tid til træning flere gange om ugen pga arbejde og familie.
  10. Jeg har i 3 uger trænet fullbody to gange om ugen med følgende øvelser: Dødløft, Db-rows, db-press, military, og bi/triceps. Er det hensigtsmæssigt at træne disse øvelser to gange om ugen, eller kunne jeg træne et A/B program fks: Mandag: squat, db-rows, bænkpress, military. Onsdag: Dødløft, db-row med stang, db-press, military + biceps/triceps. Har i forslag til flere øvelser jeg kan bygge ind eller er det tilstrækkelig? Hvad med progression? kan i fortælle mig kort og klart hvordan det gøres? har et vist begreb om det fks kører jeg med flere kilo på hver øvelse hver anden gang, og færre gentagelser pr sæt fks: 3X12 3X10 3X8 3X6....
  11. Fullbody spørgsmål.

    Ok tak for svaret! Kører fortsat det første nævnte program de næste 4 uger og derefter går jeg over til A/B programmet. Hvor lang er en træningscyklus cirka? altså hvor mange uger træner man progressivt før man starter på et nyt program eller forfra med det samme program?
  12. Fik ædeflip med chokolade :(

    Kender godt depression og angst, har selv døjet med det. Måske du skulle overveje at lave en kombinationsbehandling af psykologtimer, moderat motion og sund normal kost og søvn? Tror du ville komme langt og få det bedre af det :-) God weekend!
  13. Fik ædeflip med chokolade :(

    Undskyld jeg siger det men tror du ikke du burde droppe smøgerne? Er slv stoppet for en del år siden og det er det bedste jeg har gjort for mig selv.
  14. Hej! Så har jeg endelig taget mig sammen til at begynde at løfte noget jern efter ca 6 års "pause" (familieførøgelse). Derfor vil jeg gerne at nogen kunne kigge lidt på mit træningsprogram? Det lyder som følgende: 2x om ugen fullbody. Øvelser: Mave/ryg opvarmning. Dødløft 1 sæt opvarmning derefter 2 x 12.. Rotræk til bryst 3x12 (maskine). Bænkpress håndvægte 1 sæt opvarmning derefter 2x12. Biceps curls håndvægte 2x12 Triceps pressdowns 2x12 Slut.... tager ca 30 min og jeg kører progressivt, altså jeg dropper gentagelser og øger vægten gradvist. Er det et ok program? Har ikke mulighed for at træne mere end to gange om ugen derfor fullbody.
  15. Igang igen efter 6års "pause"

    Ok squat men det knaser i knæene når jeg prøver.... har nemli hypermobile led desværre.
  16. Igang igen efter 6års "pause"

    Har updateret mit program: Dødløft, Db-rows, Bænkpress, military, og der efter lidt triceps og biceps 2 sæt pr muskelgruppe. Tager ca 45min to gange om ugen, hvad siger i? Spiser ca 6 gange om dagen + proteintilskud og weightgainer. Har taget over 1 kilo på siden d 30 marts og det ser ikke ud til at være fedt!
  17. Fik ædeflip med chokolade :(

    Lidt frugt tager ens sukkertrang, men helt ærligt så tror jeg du skal passe på det ikke bliver en besættelse.... er du normal vægtig?
  18. program til massiv muskelvæskt!

    Ligner total overkill! træne hver dag nærmest, nej find hellere andre træningsprogrammer fks her på siden ;-)
  19. Igang igen efter 6års "pause"

    Hej igen Jeg har bygget mit program lidt ud og tilføjet 2 sæt military efter brysttræning, og derudover træner jeg frenchpress til triceps og 2 sæt curls til biceps. Ville gerne lave chin-ups men tror ikke jeg har styrke til det endnu LOL! kunne før i tiden lave 20 chinups.... men når jeg føler jeg er blevet stærkere i DL og træk til bryst så vil jeg lave chinups self. Kører max 12 løft pr sæt, hvis jeg kan lave 12 løft/press i sidste sæt så øger jeg vægten i næste træningspas, og satser på at lave ca 6-10 løft/press pr sæt indtil jeg kan tage 12 igen, det lyder vel ok? Squat overvejes men min knæ knækker en del når jeg prøver, har hypermobile led desværre. Er det overkill at træne DL to gange i ugen?
  20. Hjælp til træningsprogram

    Velkommen :-) Nu jeg ikke ligefrem ekspert men tror du skal skære lidt ned på roningen og bruge lidt mere tid på vægtene, hvis du vil øge muskelmassen- kan se på din højde/vægt at du er ret slank idet.
  21. Mine led knækker ved styrketræning

    Lyder som hypermobile led.... har det selv i let grad, pas på dig selv!
  22. Træning af bryst

    Jeg har trænet en del tidligere, og har oplevet ulige brystmuskler. Det fik jeg af for meget bænkpress som ellers er en god øvelse. Så mit forslag er: træn dit bryst med håndvægte istedet for stang i en periode, eller suppler brysttræning med håndvægte. Træning med håndvægte træner balance og "tvinger" hver brystmuskel til at arbejde "alene" da brystmuskulaturet ikke arbejder sammen som ved bænkpress.
  23. Stærk gut

    Helt enig! det er godt at se at grandvoksne mænd løfte seriøst.
  24. I kender det sikkert. Hvalpefedt

    Kvinder har naturligt lidt mere fedt på kroppen og har de for lidt så er de mindre frugtbare så vær nu realistisk og kig på dig selv og sig er det "kvindeligt fedt" eller er det noget der skal væk?! Hvor høj er du og hvad vejer du?