Nicolai Thygesen

Medlemmer
  • Content count

    205
  • Joined

  • Last visited

  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Hang lige ud med nogle af gutterne nede fra Fightgym igår, og de kunne slet ikke komme sig over hvor store I var (dig og Bøffen). De blev vildt overasket, da de så fik at vide, at I ikke en gang var juiced op. :4thumbup:
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Ha ha, Trolle. Ja, der fik du mig. Så kan jeg lære ikke at være så smart-ass og uforsigtig. :4thumbup: Men vi ses jo i morgen.
  3. Side-Delts

    En tommelfingerregel siger, at supraspinatus er årsag til smerterne i 75% af tilfældene ved skulderproblemer.
  4. Testosteron

    Værs go`. Den er noget kort, den artikel, troede først at bare var et abstract, men det er altså den fulde artikel. Volume 36(5) Supplement May 2004 p S238 -------------------------------------------------------------------------------- 24-Hour Serum Testosterone Concentrations Following Acute Moderate and High-Volume Resistance Exercise [Annual Meeting Abstracts: F-16 – Free Communication/Slide: Endocrinology – GH/Testosterone] Alemany, Joseph A.1; Kellogg, Mark D.2; Sharp, Marilyn A.1; Tuckow, Alexander P.1; Staab, Jeffery S.1; Patton, John F.1; Nindl, Bradley C. FACSM1 1Military Performance Division, U.S. Army Research Institute of Enviormental Medicine, Natick, MA. 2Military Nutrition Division, U.S. Army Research Institute of Enviornmental Medicine, Natick, MA. Email: [email protected] -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Output... Links... History... 24-Hour Serum Testost... 1660 Manipulation of exercise volume is known to acutely increase serum testosterone (T) for brief periods post-exercise. It is not known whether the acute resistance exerciseinduced changes in T are transient or if these changes alter the normal circadian rhythm for T. More rigorous blood sampling schemes may provide greater insight into the effects of exercise volume on subsequent T response patterns. PURPOSE: To examine the hypothesis that manipulating acute resistance exercise volume would alter 24h post-exercise serum T concentrations. METHODS: Eight healthy men (24 ± 5yr, 87 ± 9kg, 182 ± 6cm, 21 ± 5% body fat) completed three randomized sessions (separated by at least one month): control (C; no exercise), moderate volume resistance exercise (MVRE; 25 sets) and high volume resistance exercise (HVRE; 50 sets). Resistance exercise consisted of alternating back squat (1-RM, 117 ± 32kg), bench press (1-RM, 96 ± 16kg), leg press (1-RM, 201 ± 47kg) and lat pulldown (1-RM, 80 ± 63kg) separated by 90–120 sec rest between sets using five or ten repetitions maximum (relative intensity was matched across sessions). Serum was assayed for T every hour for 24h after each session. Energy requirements were calculated from resting metabolic rate, age and an activity factor. Diet was controlled by supplying subjects with meals the day of exercise and 24h post-exercise. Repeated measures analysis of variance was performed to detect statistically significant differences (P<=0.05). Tukey's post-hoc was performed to observe where significant differences occurred. All values are presented as mean ± SD. RESULTS: Total work for HVRE (2715 ± 445kJ) was significantly different from and approximately double that of MVRE (1337 ± 209kJ). Mean 24h T concentrations for HVRE (433 ± 33ng• dL-1) were significantly lower (~19%) than C (491 ± 31ng• dL-1) and MVRE (489 ± 30ng• dL-1). Significant time effects were also observed for serum T concentrations over 24 hours, indicative of the normal circadian rhythm for T (i.e. peak values, 534 ± 38ng• dL-1 were observed between 0200 to 0900h for all sessions). There were no significant interaction effects observed between exercise sessions and time. CONCLUSION: In contrast to previously reported data using short-term sampling, high volume (50 sets, ~2 hours), but not moderate volume (25 sets, ~1 hour) acute resistance exercise suppresses circulating T concentrations when sampled over 24h. The C and MVRE response for T was similar, indicating a lack of a dose-response relationship. These data suggest a threshold may exist for resistance exercise volume that inhibits T concentrations when exceeded. Accession Number: 00005768-200405001-01139 -------------------------------------------------------------------------------- Copyright © 2000-2005 Ovid Technologies, Inc. Version: rel9.3.0, SourceID 1.10284.1.251
  5. MRP vs Proteinpulver

    Hvad er forskellen helt konkret på MRP (meal replacement product) og ganske almindeligt proteinpulver? Så vidt jeg kan se, så består MRP hovedsageligt af protein.
  6. Idiotprogrammet "Du er hvad du spiser"

    Overhovedet ikke, men hendes erfaringer er vel lige så valide som dem folk her inde besidder. Faktum er jo, at folk åbenbart taber sig, ved at benytte sig af hendes råd.
  7. Idiotprogrammet "Du er hvad du spiser"

    Man kan altså sagtens få dårlig ånde, hvis man har en eller anden form for patologisk tilstand i fx. mavesækken, spiserøret eller mandlerne. Og man skal altså også lige huske, at videnskabelige artikler kan være en noget modificeret udgave af sandheden. Der findes forskellige former for bias (Skævheder/fejl i undersøgelsen, type1/2 fejl osv.), der skal tages hensyn til når de læses. Derefter kan man vurdere styrken af validiteten af undersøgelsen. Og så synes, jeg det er lidt sjovt, som empiri er blevet klassicificeret som ikke-brugbar viden herinde på forummet, og lige pludselig, er alle eksperter fordi de besidder praktisk erfaring. Vi kan vel vende den om, og antage at hende "eksperten" vel også har en masse praktisk erfaring med det hun laver. En eller anden form for succes med hendes råd, må hun sgu` da have, siden hun kan leve af skidtet - det er vel de færreste der kan prale af det herinde. I øvrigt, så gad jeg gad ikke se programmet færdigt, da der var Chapelles show på MTV :4thumbup:
  8. Frekvens

    Det har jeg også tit tænkt på.
  9. Frekvens

    Noget som undre mig, er nemlig den tendens til at træne muskelgrupperne en gang pr. uge på t-nation. Det strider jo imod de "gængse" anbefalinger, nemlig at man skal træne hver muskelgruppe igennem 2 gange pr. uge. Det troede jeg egentlig var lidt 80`er agtigt. Her snakker jeg ikke om generel styrke eller styrke i de 3 store. Det kunne være spændende at høre folks egne erfaringer.
  10. Frekvens

    Har lige læst denne artikel Gameplan Hvad er jeres erfaring med diverse splitmuligheder?
  11. pivklar i odense

    Så har jeg læst din log igennem. Det er da godt nok nogle lange træningspas du har holdt dig. Nå, men nu har jeg så et forum hvor jeg kan holde øje med dig Men tak for din rosende ord (og tak til ptpoul, men du ved jo at jeg slet ikke er så flink og kompetent, det er kun noget kunderne tror )
  12. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tillykke, gamle dreng! Så ender det sgu`med at vi bliver fysser alligevel :4thumbup: Argh, den er da også lidt nasty. Det kan jeg ikke huske en bønne af
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Jamen, så rigtig meget held og lykke med i morgen! DU skal sgu` nok klare den! Mhs. til case-rapporten, så kan jeg underholde med, at min faktisk er færdig Der skal bare lige rettes stavefejl og lign.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Ha ha, der er vist en der ved at skrive case-rapport om laserbehandling?!!! :4thumbup:
  15. Ryst rumpen

    De har vist også kørt nogle lignende forsøg på Odense Uni med samme resultat.