marha02

Medlemmer
  • Posts

    123
  • Joined

  • Last visited

Reputation Activity

  1. Like
    marha02 got a reaction from LaMotta in Tour de France 2012   
    Tja, der er umiddelbart ikke mange, der skriger underholdning, men følgende kunne være et bud:
    11. etape (12/7) – er årets store alpeetape med 2 hc-stigninger og afslutning på en kategori 1 stigning
    16 etape (18/7) – 2 hc-stigninger og 2 stigninger på kategori 1. Etapen slutter med en nedkørsel, men de ser umiddelbart ud til, at det er lige ned og så over stregen, dvs. ikke lange flade stræk til sidst.
    19. etape (21/7) afsluttende enkeltstart på 53 km.

  2. Like
    marha02 got a reaction from Spinderella in Going long   
    Race report - Melfar24

    Optakt
    Jeg havde et par enkelte meget lette træningspas i ugen op til løbet. Udover lidt let styrketræning og crosstraining var jeg fredag ude at rulle en times tid. Fredag aften var jeg så ude af få en burger og et par øl. Det var måske ikke den optimale ernæringsmæssige optakt, men gav afslappet optakt. Jeg vågnede ved 6.30-tiden og fik et solidt morgenmåltid. Herefter begyndte jeg at pakke bilen, og da det var første gang, at jeg kørte løbet, så der blev pakket til alle tænkelige behov.
    Jeg ankom til startområdet i Middelfart 8.30. Så efter at have afhentet startnummer var der masser af tid til, at min startgruppe skulle sendes af sted kl. 10.15. Der var ikke ligefrem vejr til at gå rundt og hygge i målområdet, da vinden gjorde det rigtigt koldt. Det betød også lidt overvejelser omkring tøjvalg, men jeg endte med på løse ben og ærmer samt vindvest, hvilket viste sig at være et godt valg.
    Løbet
    De første 10 timer af løbet foregår på en 58,8 km lang rundstrækning med 420 højdemeter. Min startgruppe blev sendt af sted kl. 10.15. Planen var tage det forholdsvis stille og roligt og så finde en gruppe, hvor tempoet var passende, men der blev umiddelbart ikke dannet de store grupper udover en frontgruppe, som jeg sad for langt tilbage til at fange (rookie fejl). Jeg tror egentligt godt, at jeg kunne have lukket hullet, men med 24 timers cykling forude vurderede jeg, at det nok ikke var en god ide at sende mig selv i rød felt 2 minutter inde i løbet. Desuden startede vi med vinden lige ryggen, så det var tid til at finde en gruppe til modvindstykket.
    Ruten var bygget op således, at de første 25-30 km. foregik med vinden lige i ryggen, hvorefter der kom et stykke med sidevind og så var der modvind det sidste stykke mod mål. På den første runde kom jeg til at sidde i en gruppe på 10 mand og vi fik et godt samarbejde på modvindstykket. Mange fra gruppen valgte at køre i depot, så jeg fortsatte ud på anden omgang alene. Igen lykkedes det at finde et par stykker at køre med i modvinden. Jeg havde planlagt et hurtigt stop i depotet efter 2 omgange, så jeg fik hurtigt fyldt dunkene. 3. omgang kørte jeg stort set alene. 4. omgang foregik i forskellige grupper. Løbet bliver brugt som RAAM (race across america) kvalificering. Disse ryttere må ikke lige på hjul, så de blev til tider udnyttet som trækdyr.
    På 5. omgang var vi 3 ryttere, der aftalte at køre sammen og vi fik et godt samarbejde i gang. I modvinden samlede vi et par ryttere op, som gav en hånd med. Da vi kom til målområdet var klokken omkring 20 og den lange rute var dermed lukket. Hele natten frem til kl. 9 søndag morgen foregår løbet på en kort 15,5 km lang rundstrækning. Jeg valgte dog at foretage et lidt længere stop, hvor jeg fik et godt måltid mad og noget tørt tøj på.
    Jeg havde det på dette tidspunkt utroligt godt selvom, der var knap 300 km i benene. Det var dog lidt svært at komme i gang, da jeg rystede at kulde, men fik da kørt varme i kroppen i løbet af en halv omgang. Natruten er relativt flad, men også enerverende da det er nøjagtigt samme vej ud og hjem.
    Mit mål fra start var 500 km og det var jeg sikker på at nå allerede før vi begyndt på natruten. Jeg satte derfor næsen op efter minimum 600 km, men natten bød på en del udfordringer. Fysisk og mentalt havde jeg det utroligt godt, men punkterede tre gange i løbet af de første runder på natruten. Det var ikke holdbart i længden, men heldigvis var der en cykelmekaniker i startområdet, hvor der kunne købes reservedele, så jeg fik fat i et nyt dæk. Der kunne desværre kun betales med kontanter, så jeg var inde i Middelfart by for at finde en hæveautomat, da jeg ikke havde nok kontanter med. Herefter kørte materiellet upåklageligt resten af natten.
    Det er nok en læring til næsten gang (hvis der er sådan en), at jeg skal have nogle lidt mere solide dæk på. Det var ellers et helt nyt dæksæt, men mørket gør det svært at se, præcist hvad man kører over. Set i retrospekt er jeg overrasket over, hvor godt jeg håndterede punkteringerne, da det ikke betød et fald i moral, men blot blev behandlet som en opgave/udfordring, der skulle løses.
    Den sidste time af løbet foregår på en 3,8 km. rundstrækning. Jeg kom tilbage fra natruten omkring kl. 9.30, så jeg havde 45 minutter til, at løbet var ovre for mit vedkommende. De 45 minutter var en surrealistisk oplevelse. Selvom jeg ikke havde sovet i 27-28 timer og havde 550+ i benene havde jeg en følelse af, at være bedre kørende end nogensinde før. Garminen var løbet tør for strøm, så jeg ved ikke, hvor hurtigt jeg reelt kørte, men følelsen var fantastisk. Om der findes et bikers-high, ved jeg ikke, men det var en følelse af ubegrænsede kræfter og overskud.
    Ifølge resultatlisten kørte jeg 579,3 km. Det var således langt over mit umiddelbare mål, men jeg sidder lidt med følelsen af, at der kunne være blevet til mere. Der er naturligvis tiden, der gik med defekter, men derudover brugte jeg tid på et tøjskifte søndag morgen, som jeg nok godt kunne have undværet. Derudover føler jeg mig overraskende frisk her bagefter. Naturligvis var jeg træt søndag, men det har ikke været følelsen af en fuldstændig tømt krop, så måske kunne jeg have presset endnu hårdere på.
    Alt i alt var det dog en super oplevelse og en rigtigt spændende udfordring. Især de sidste 45 minutter vil jeg huske som en fed oplevelse. Hvis det holder tørvejr, satser jeg på en kort trilletur i eftermiddag for at lige at få lidt gang i benene igen.
  3. Like
    marha02 got a reaction from jullemayn in Going long   
    Årets Lillebælt ½ maraton blev afviklet i går lørdag. Tilgangen til løbet var, at det skulle bruges som ren træning, men det er sværere sagt end gjort, når der først kommer et nummer på. Der var dog ikke ligefrem optimal optakt til løbet. Jeg havde aftalt med en kollega at mødes på en holdeplads ved motorvejen, så vi kunne følges ad det sidste stykke. Uheldigvis var der uheld på motorvejen og da vi endelig kom frem til p-pladserne i udkanten af Middelfart var der lang kø til busserne, der skulle køre det sidste stykke ind til byen.
    Det betød, at nummerudlevering og bagageopbevaring skete med få minutter til start. Så jeg startede bagerst i feltet, hvilket betød, at de første mange km blev brugt på at kæmpe mig frem. Det var faktisk først efter 10-12 km, at der begyndte at være en smule plads, så jeg kunne finde et jævnt tempo. Den samlede tid blev på 01:41:49, hvilket svarer til 04:48 min/km.
    Det var efter omstændighederne en udmærket tid. Jeg kunne formodentligt have hentet noget tid, hvis jeg var startet længere fremme, men jeg kørte fra Odense 2,5 time før starten, så det burde efter normale omstændigheder havde været rigelig tid til at nå til starten i god tid.
  4. Like
    marha02 reacted to Elkjærmark in Marha02 log   
    Velkommen til
    Der hersker ingen tvivl om at cykling, spinning og løb, er alle tiders midler til at opnå vægttab. Og med den indsat du indtil videre har leveret i dette år, burde 90 kg også være et yderst realistisk mål - hvis kosten ellers ser nogenlunde fornuftig ud.
    Jeg ser frem til at følge udviklingen