Achilles

Medlemmer
  • Content count

    895
  • Joined

  • Last visited

About Achilles

  • Rank
    Fortis cadere cedere non potest

Contact Methods

  • Website URL
    http://chokeacademy.com

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Gun City
  • Interesser
    Grappling & mad

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Grappling
  1. Fredag 9-3-2012 Kendt dumbass bodybuilder vs. mig i fitness world."hvad er det for en øvelse, den kender jeg ikke, det kunne godt ligne rows, men det er det ikke for så gør du det helt forkert" "øh hvad blander du dig for?" "jeg kan jo ikke lade vær at blande mig når du sidder der og laver det fuldstændig forkert og ender med at brække din ryg vel, måske du skulle sætte mindre vægt på og tage nogle flere gentagelser knægt" "nej det tror jeg sku egentlig ikke jeg skal, hvorfor helvede skulle jeg det? hvad er det lige præcist jeg træner for din klovn og hvorfor helvede blander du dig i min træning? ligner jeg en der gider høre på dit mund lort? "du bliver jo aldrig stor sådan der din idiot" "det er heller ikke meningen din dumbass!" "hvad fanden laver du så i et fitness center?" "jeg laver kolbøtter.. hvad fanden tror du jeg laver din kød klump?? kunne det ikke tænkes at eftersom jeg ikke træner som en bodybuilder at jeg måske ikke har intentioner om at blive en?? "hvad træner du så for?" "kunne mine fighterwear shorts, trøje eller cap være et hint måske?" "du bliver stadig aldrig stor af at træne sådan og du laver øvelsen forkert" "hvordan ved du jeg laver øvelsen forkert? hvad er det jeg prøver at opnå med den??" "det ved jeg ikke.." "NEJ SÅ FUCK AF" - Hold kæft en kegle! Dag 1: SSP 1 4 rounds of A One arm row Reps: 5/5 Weight: 55 - 55 - 55 - 50kg B Full extension one arm row ( drejer kroppen ) Reps: 5/5 Weight: 45 - 45 - 45 - 45kg C Bridge Reps: 10 Weight: Bw D Asymmetrisk KB bridge press Reps: 5/5 Weight: 32/16 - 32/16 - 32/16 - 32/16 E Farmers holds Weight: 2x42kg db's Time: 1:04 - 55s - 60s - 53s F Controlled guard stand up ( Op at stå, et ben af gangen fra knæ med en KB ude foran kroppen ) Reps: 5/5 Weight: 24 - 24 -24 - 24 G Full extension one arm ring drag ( recline row i ringene med fuld torso rotation i slutningen ) Reps: 5/5 Weight: Bw H Medball band ressisted plyo push ups Reps: 5 I Medball seatbelt squeeze Time: 10s Weight: 20 lbs medball.
  2. The big easy

    Lækkert sted du træner og fedt med videoerne
  3. Tirsdag 7-03-2012 Dag 6: Accessory workout 2 Ring Dips: Sets: 5 Reps: Max Weight: BW Reps: 11+1 - 8+1 - 7+1 - 6+1 - 5 - Ingen ide om hvor mange eller hvor tungt jeg kan køre i alm dips, men ring dips er hårdt! Jeg står dog og mangler en power øvelse hvor jeg kan sætte af som ved armbøjninger med klap. Som det kan ses med stort set alle de andre dage er alle øvelser paret hvor den ene er en styrke øvelse og den anden power. F.eks bænkpress og armbøjninger med klap. Jeg havde den forestilling om at jeg var både stærk og eksplosiv nok til at kunne lave klap dips, men der tog jeg sku fejl.
  4. Mandag 6-03-2012 Dag 5: Accessory workout A Single am DB shoulder press B BB Push press Sets: 5 Reps: 3/5 Weight: 22 - 24 - 26 - 26 - 26 / BB+12.5 + 15 + 17.5 + 12.5 + 12.5 - De 15 og 17.5 kg i push press var lige i overkanten, men i forhold til sidste gang havde jeg også svært ved at få accelereret vægten op. jeg tror jeg havde fået fat i en af de lette 10kgs stænger sidst frem for den på 20 jeg brugte her. Sprang Biceps træningen over pga de sidste par dages back 2 back ryg favorisering. Kan mærke at min træk muskulatur trænger til en pause nu, ligesom alt andet.
  5. 321's log - 2015

    Fedt du fortsætter og tager et par WODS extra
  6. Lørdag 5-3-2012 Stats: 80kg, 178. 33 år. Dag 4 : SPEH 2 - Jeg eksplodere fremad i styrke i øjeblikket. Jeg har bustet mine PR's i næsten alle øvelser hver eneste gang med 5-10%. På det sidste år er jeg gået fra at kunne lave 8-9 pull ups med besvær til at kunne påspænde 25+kg i sæt, lave klapping pull ups. Mine rows er gået fra godt 85kg til 130kg. Jeg kan lave tripple klapping push ups og min dødløft er igen på vej op. Alt går bare fremad hurtigere end jeg nogensinde har oplevet før. Det skal selvfølgelig ikke lyde som en klage sang for det er det selvfølgelig ikke, tværtimod er jeg estatisk over det. Nu er det interessante bare at se hvor længe jeg kan blive ved med at slå mine PR's og hvornår stagneringen opstår.. Forhåbenligt ikke foreløbig! Rest : 60s mellem A-B og 90s mellem B-A Efter hvert sæt forlænges pausen med yderligere 10s. 60/90 - 70/100 - 80/110 - 90/120 - 100/130 A Neutral grip pull up B Plyo pull up m.klap Sets: 5 Reps: 3/5 Weight: 14 - 16 - 18 -24 - 26 / BW - jeg ved sku egentlig ikke hvorfor jeg starter så lavt nede i vægt for det er først når jeg kommer op på de 24 at jeg skal arbejde lidt for det så de tre første sæt trætter mig vel egentlig bare unødigt.. Prøver at starte ud med 20+ kg næste gang tror jeg, alt efter hvordan energien er selvfølgelig C Seated cable row D Bar to bar pulls / explosive recline rows from one bar to another Reps: 3/5 Weight: 115 - 115 - 120 - 125 - 127.5 / Gult band hen over brystet for at holde mig nede i første 4 sæt, 5 var uden - Jeg satte igen ny PR som jeg har gjort hver eneste gang de sidste gange, gik fra gammel pr på 120 til ny på 127.5 hvor de 127.5 var i sidste sæt. E KB Bridge press F Clap push up Reps: 5/5 Weight: 32 - 32 - 32 - 32 - 32 / BW med band assist G Dødløft F Bridge Sets: 5 Reps: 3/5 Weight: 105 - 110 - 120 - 130 - 140 / BW - Enste øvelse hvor jeg ikke har overdrevent overskud, men det har nok mere med udtrætning at gøre da den ligger sidst i øvelses valget. Måske man skulle rotere øvelserne lidt..
  7. Lørdag. 3-3-2012 Skulle have lavet dag 2 idag, men glemte nogle af de ting jeg skulle bruge så istedet blev det til dag 3. Dag 3 : Eksplosion/plyometrics/styrke A Seated cable row B Bar to bar pulls / explosive recline rows from one bar to another Sets: 5 Reps: 5/5 Weight: 105 - 110 - 110 - 115 - 120 / BW - BW - BW - BW + gult band - BW + Gult band - Først var der PR med 100kg sidste uge, så med de 105 i efterfølgende sæt og til sidst 110. Et par dage efter blev dét til ny PR med 115 og idag blev der så sat endnu et spring på 120 med 5 hvor det de andre gange har været 3 reps. C KB Bridge press D Band assisted Med ball plyo push ups Sets: 5 Reps: 5/5 Weight: 32 - 32 - 32 -32 -32 / BW + band assist E Zercher squat F Lunge jump Sets: 5 Reps: 5/4 Weight: 10 - 12.5 - 13.75 -13.75 -15 / BW G Neutral grip pull up H Plyo pull up m.klap Sets: 5 Reps: 3/5 Weight: 14 - 16 - 18 - 24 - 28 / BW - De 28 var lige i overkanten, ihvertfald som 5 sæt.
  8. Restitution og progression

    Stærk bryst muskulatur har vidst ikke den store carry over til løb. Dét har stærke skuldre derimod da de bliver brugt til at skabe moment og acceleration. Derfor vil jeg mene at rækkefølgen er korrekt da det i tilfældet her er skulderene som skal have første prioritet hvis en øget forbedring af løb er målet. Edit: Derudover er det flue knepperi om der bliver trænet det ene eller andet først. Hvis det er så stort et problem, så skift rækkefølgen fra gang til gang.
  9. Fredag 2-3-2012 Dag 1: SSP 1 4 rounds of: A One arm row Reps: 5/5 Weight: 55 - 55 - 50 - 50kg B Full extension one arm row ( drejer kroppen ) Reps: 5/5 Weight: 45 - 45 - 50 - 45kg C Bridge Reps: 10 Weight: Bw D Asymmetrisk KB bridge press Reps: 5/5 Weight: 24/20 - 24/20 - 32/24 - 24/20 E Farmers stand for time Weight: 2x42kg db's Time: 40s - 33s - 28s - Glemte at tage tid på første sæt. F Controlled guard stand up ( Op at stå, et ben af gangen fra knæ med en KB ude foran kroppen ) Reps: 10 Weight: 20 - 20 -24 - 24 G Full extension one arm ring drag ( recline row i ringene med fuld torso rotation i slutningen ) Reps: 5/5 Weight: Bw H Medball band assisted plyo push ups Reps: 5 I Medball seatbelt squeeze Time: 15s Weight: 20 lbs medball. J Band pull apart Reps: 15 Band: blåt
  10. Onsdag 29-02-2012 Dag 6: Accessory workout 2 Ring Dips: Sets: 5 Reps: Max Weight: BW Reps: 10 - 7 - 6 - 5 - 5 2 runder af: A 1 arm/1 leg front plank på fødder og hænder 30s B Side plank på albue, øverste fod hævet 30s C 1 arm/2 leg front plan på fødder og hånd 30s D Cabel side bend, vægten oppe fra 1x15x20kg / 1x15x25kg E Cabel side bend, vægten nede fra 2x15x30kg F Dynamisk planke på løbebåndet 60s / 52s
  11. Begyndene smerter i skulderen

    Jeg gik i gang med ring dips tidligere idag og kunne med det samme mærke at jeg har en del sværere ved at stabilisere venstre arm/skulder. Nu skriver du godt nok 100 lette pull aparts, men det eneste band der var til rådighed var et stærkt tera band som jeg trak en ti gange mellem hvert dip sæt. Nu er der selvfølgelig den mulighed at det kan tilskrives øget opmærksomhed, men allerede efter første sæt med bandet var der en mærkbar forskel på stabiliseringen under dips'ne. Godt råd! Øvelsene i videoen som jeg forstår det er til at løsne op i skulderen for at genvinde bedre rom i den interne rotation. Er det under intern rotation impingement opstår eller var det bare et nyttigt link til generel skulder helbred ?
  12. Kostplan

    Jeg har gennem en længere periode fuld understående kostplan med både overskud og glæde. I de 5-6 mdr jeg har fuldt planen har jeg hverken taget på eller tabt mig synderligt meget, dog er fedt procenten dog dalet lidt. Planen med planen er af give mig energi igennem dagen hvor sport optager det meste af mine vågne timer, mens jeg samtidig får masser af sundt fedt og antioxidanter. Jeg har regnet lidt på det og med planen ligger jeg et sted mellem 2200-2600 cal på dage hvor jeg ikke styrke træner og et sted mellem 3000-3200 på styrke trænings dage. Som skrevet har jeg fuldt planen i 5-6 mdr og har i den tid haft masser af energi og overskud i hverdagen, så jeg har faktisk ikke noget at brokke mig over, men nu og da skader det ikke gå tingene efter i sømmene og da ernæring ikke er min stærke side ligger jeg nu planen ud til åben skue så nogen med større viden måske kan komme med et par hints etc. Morgenmad : 6 æg(2 hele, 4 hvider) 1 stk frugt. 15g protein shake. Snack 1: Håndfuld blandede nødder, 1 stk frugt Middagsmad: 2 energy sandwich. (p-butter, advocado, skinke strimler, spinat) Snack 2: Halv liter yoghurt, 1 stk frugt, 30g protein shake, håndfuld blandede bær. Aftensmad: stort stykke kød (bøf, kylling, kalkun) grønt(broccoli, blomkål etc.) spinat.
  13. Begyndene smerter i skulderen

    Den side ser ud til at være fyldt med gavnlig information, tak
  14. Begyndene smerter i skulderen

    Hey gang, jeg er igen begyndt at opleve smerter i min venstre skulder. Det er ikke store smerter, men nok til at jeg f.eks ikke kan presse mig selv 100% i visse øvelser. Arnold press f.eks kan det mærkes en smule, hvor skulderpress ikke synes at have en negativ effekt. Jeg synes at kunne se et mønster i smerterne som umiddelbart kun opstår når der kommer et element af lateral bevægelse ind over og lataral raises er også den øvelse hvor smerterne viser sig mest og hurtigst. Det føles som om noget bliver klemt inde under bevægelsen og jeg tænkter derfor på noget impingement syndrome. smerterne bevæger sig fra ydersiden af skulderen og et kort stykke ned af armen mod bicepsen. Jeg har før døjet med problemet, specielt efter at have bænket tungt gennem længere perioder, men trods flere besøg til div. fysser i mine yngre år er jeg aldrig rigtig kommet af med skaden. Nogen råd, ideer til self screening eller andet ??