Nexus

Medlemmer
  • Content count

    981
  • Joined

  • Last visited

About Nexus

  • Rank
    Religion is Poison
  • Birthday 01/01/1907

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. Ikke nødvendigvis på tom mave. jeg bed morgenmåltidet over i 2 i dag - 25 gr. whey lidt mælk og havregryn - blende blende - og så afsted. så spiste jeg lidt musli da jeg kom hjem ca. 20 min senere. jeg gider ikke bruge meget tid (max 5-10 min) på cardio ifbm. mine styrke pas, da jeg ikke har meget fritid i løbet af normale hverdage pga. arbejde, familie osv. jeg forsøger at holde pasne på ca. 1 time Derfor passer det fint hvis man kan smide noget cardio/løb ind om morgenen. det er forudsat at knæene kan holde til det - de skal jo også køre squat, som har højere prioritet
  2. Hej MOL Jeg vil lige høre jeres mening omkring en bicepsskade jeg har døjet med igennem noget tid (vestre arm) Smerten kommer lige der hvor albuen (indvendig albueled) bøjer imellem underarm og biceps. det er gradvist blevet værrer over tid indtil jeg har måtte indse at det ikke bliver bedre - det er adskillige ibuprofen (600 mg) siden, ad flere omgange. Efter at have prøvet at diagnostiserer mig selv (google hjalp mig), er jeg nået frem til, at jeg tror at det er Aponeurosis m. bicipitis brachii - biceos-senen der hæfter på underarmen - altså den nedre del af biceps-senen det er galt med. Når jeg holder hånden vandret med håndryggen opad, får jeg smerter hvis jeg forsøger at roterer hånden samtidg med at jeg yder modstand med anden hånd. Ligeledes giver det smerer hvis jeg vender håndfladen opad, placerer armen bøjet 90 gr. og yder statisk belastning med anden hånd samtidig med at jeg presse opad med den syge arm. Jeg har været ved lægen som har givet mig en henvisning til en sportsmedicinsk klinik. Det må være en ret almindelig skade / tilstand blandt styrketrænere. Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med sådanne skader. MVH
  3. Hej MOL Jeg vil lige høre jeres mening omkring am cardio. Jeg går og leger med tanken om at sparke noget mere cardio ind i min hverdag, og morgen-cardio synes at være en fin måde. Jeg ønsker at reducerer mit kropsfedt Der er tilsyneladende vekslende meninger på nettet når det kombineres med styrketræning. Nogen siger "don't do it it's - hoax", men jeg synes jeg kan se på dem der rent faktisk gør det, at det ser ud til at virke (om det så er cardioen eller noget andet). Jeg er ikke ude efter en debat om kalorieunder- eller overskud - mere en snak om hvordan cardio kan arbejdes ind i en styrke rutine, da det er styrketræningen jeg brænder for. MVH
  4. Lebert EQUALIZER

    Hej MOL Det er ved at være lang tid siden jeg har været forbi. Jeg skal lige høre jer om der er nogen der kender Lebert EQUALIZER eller ligende produkt http://performbetter.dk/66-lebert-equalizer.html Jeg fik lyst til at købe et stativ ala Lebert EQUALIZER, men jeg tror ikke det skal være den, da jeg er for nærig til at give ca. 950 kr for sådan 2 stativer. De burde MAX koste 500 kr. og så ville der stadig være en fed fortjeneste på. Det må kunne gøres billiger end 950 kr - er der nogen der har set et plagiat eller ligende. Hvis jeg kan få et ligende produkt til en overkommerlig pris, så bider jeg på - ellers må jeg i workshoppen Cheers
  5. Træppetræning i Odense - hvor?

    OUH og Fynsværket
  6. Vand i kød

    ok tak for svarene. man vælger jo altid selv om man gider købe kødet. Jeg anerkender at der i nogle tilfælde skal tilføres lidt vand i kødet, så det kan holde sig saftigt osv., men der er en grænse, hvor forhandlerne bevidst profitoptimere, ved at pumpe kødet med vand - og det er med garanti noget af det dyreste man kan købe. Det er jo ikke for ingenting at der er et gammelt ordsprog om at, slagteren binder en rød sløjfe om vandhanen juleaften.
  7. Vand i kød

    Hey Jeg var lige i bilka i dag for at kigge lidt på deres skinker, der var på tilbud. Jeg kunne læse på bagsiden at 15% tilført vand. dvs. for en skinke på 1000g til 45 kr,- er 150g vand - hvilket vil sige at man betaler ca. 3 kr,- for vandet i denne skinke. Der er rimelig dyrt når man tager i betragtning at du kan få 1 kubikmeter vand for ca. 20 kr,-. Men mit egentlige spørgsmål er, hvor meget vand det er tilladt, fra slagterierne (dem der bestiller kødvarene), at tilføre kødet. Jeg mener selv det er et sted mellem 10 - 12%, i følge EU-lovgivningen, men jeg kan ikke finde bekræftelse eller afkræftelse på det. Er der nogen der kan bidrage?
  8. Officer i det Danske Forsvar

    Du skal træne efter basiskravene for udsendte som er 3000m på 15-16 min alt afhængig af hvem du spørger (under alle omstændigheder er optagelseskravet på officerskolen 3000 på 15-16 min alt efter hvem du spørger). Det samme gælder øvelserne - sørg for at kunne klare 15 armstræk, 25 mave, 25 ryg, umiddelbart efter løbeturen. Og så der er jo lige opvarmningen, hvor man typisk tager 400 m (1 lap) i rask tempo, med højeknæløft gadedrengejop osv., efterfulgt af en demonstration i øvelserne, som man deltager i, på ca. 9-10 stk. af hver. Forsvaret vil jo gerne have at man udviser overskud Glem alt om hvad du kan læse dig til! hvis du ikke kan klare det de beder dig om den dag du står på banen, får du 5 kolde tæer bagi, og så kan du søge igen når du er kommet i bedre form - det var i hvert fald det vi fik at vide
  9. Officer i det Danske Forsvar

    Hvis jeg får min sikkerhedsgodkendelse, så kigger jeg forbi
  10. Officer i det Danske Forsvar

    For at blive officer skal du som minimum have en gymnasial uddannelse, så det går man ud fra, fra forsvarets side, at folk der stiller op har. du skal igennem en simultankapasitetstest eller "hånd-øje koordinationstest" som det også kaldes. du kan finde en der minder om den på astronaut.dk så er der nogle logisk tænkning opgaver og nogle kritisk tænkning opgaver, som tester dine forståelse af tal og ord. alt sammen på (for lidt) tid naturligvis. Men det er mit indtryk at det hverken er på basis af den fysiske del eller tal - og ordprøverne, folk bliver sorteret fra. Det er derimod den psykologiske profil, da det kræver at man har et specielt mindset. Det afgøres på baggrund af nogle spørgeskemaer, gruppeprøver og interviews med psykologer. Håber det besvarer dit spørgsmål
  11. Officer i det Danske Forsvar

    Hej Jens Jeg bestod den fysiske del og er pt. under vurdering af kommissionen men du skal regne med: 3000m på 15-16 min (basiskrav for udsendte) og efterfølgende 15 armbøjninger 25 forside 25 bagside og så lige opvarmning som er ca. 400m let løb plus en demonstration (som du deltager i) på ca. 10 armbøjninger 10-15 forside 10-15 bagside Håber det besvarer dit spørgsmål
  12. PROBLEMER igen :(

    Du kan jo supplere med lidt lækkert olie i havregrynene. Spise lidt mere fed fisk. Spise lidt flere nødder eller advocadoer / guacamole til nogle gulerodsstænger. evt. en proteinbar, hvis du er til den slags. Bare øg mængden af mad en lille smule i samarbejde med vægten, så kommer du da hurtigt på sporet igen.
  13. Overgangsalder

    Det er vel meget individuelt fra kvinde til kvinde, eftersom kvinder har forskellige antal æg i æggestokken fra starten. Overgangsalderen er, som jeg forstår det, bestemt af frigørelse af æg. Dvs. at begynder du at få uregelmæssig menstruation, er overgangsalderen på vej. Jeg ved ikke om du kan påvirke det med træning. Men det er lægmands snak.
  14. Falder hele tiden tilbage

    ... eller noget med nogle flere proteiner. I stedet for pizza, så prøv en af mine favoritter - en skål (ca. 30-40 gr) musli med ca. 20 gr. valle choko-protein og lidt skummemælk.