Nexus

Medlemmer
  • Content count

    981
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Nexus

  1. Vold og trusler mod personale

    Hvad med denne her - såen juridisk set. Et sæt helt klare regler, som en person, der vil oprettes som medlem, kvittere skriftligt for at have set og forstået - ligesom en software licens. Reglementet indeholder retningslinier for opførsel i centeret, brydes de, er det ud - eller først advarsel og så ud, alt afhængig af, hvor konsekvent man er. Medlemmet har jo skrevet under på at vedkommende er indforstået med centerets retningslinier. Jeg har oplevet i mange cantre, at man bare skal udfylde en blanket med sit navn og adr., og så betale et indmeldelsesgeby - yadida - så er man medlem. ganske vist hænge der som regel retningslinier i canteret, men i teorien kan man have overset dem. Det har man ikke hvis man har skrevet under.
  2. Vold og trusler mod personale

    er løsningen ikke et sæt klare adfærdsregler, hvor man meget kraftigt påpeger at at truende, anmassende, barnlig, uregerlig og generelt dårlig attitude ikke, under nogen omstændigheder, tolereres - ellers er det bye bye membership. det er vel ikke for meget at forlange at voksne mennesker opfører sig bare nogenlunde anstændigt og respektfuldt overfor andre mennesker. kunne man, i rent foeningsregi, som mange motioncentre jo er, forstlle sig sådan et regelsæt
  3. Salt til næseskylning

    Jeg har skyllet næse med alm. postevand de sidste 10 år (mindst), har vel været plaget af høfeber dit sidste 20-25 år. Jeg plejer bare et stikke næsen ned i et glas vand og snuse kraftigt ind. Har aldrig oplevet nogen problemer. Bevares, det sviger lidt men irritationen og kløen går væk umiddelbart efter. Men det kan da godt være jeg skulle prøve salt. Nogen edr kan fortælle mig koncentrationen - kan det passe at det er en 1,2% opløsning%
  4. Salt til næseskylning

    Er det fordi du har allergi? plejer bare at skylle næsen i almindeligt vand fra hanen uden, det giver ingen problemer.
  5. Equinox konkurs?

    Hey jeg har tænkt på at melde mig ind i Equinox, men jeg har hørt/læst rygter om at de er ved at gå på røven. Er der nogen der kan be/afkræfte det?? Hvis man melder sig ind under deres 'kom én gang om ugen', betaler man et indmeldesgebyr, og kan derefter træne gratis, såfremt man møder op én gang om ugen. Men hvis de er ved at gå konkurs (eller er på vej til), virker det så ikke som en kapitalindsprøjtningsfinte (kan man sige det?), for at minimere tab?
  6. Økologisk Protein Pulver

    Hvis det vallekoncentrat (som promax jo er), som han bl.a selv har været med til at udvikle, skulle være så dårligt som han påstår, hvordan kan det så være at hhv. valle koncentrat og valle isolat har så høje BV indeks - de to ting er modstridende i mine øre
  7. Tid

    Mon ikke du selv kan svare på det med alle posts du har under huen
  8. Tid

    det er altid en god ide at holde træningen intensiv og gemme snakken til bagefter. hypertrofi responset daler nok i som funktion af tiden, vil jeg tro - det findes der sikkert utallige artikler der kan be -eller afkræfte.
  9. ang. roning - det er en kendt sag at mange bryst -og skulder-relaterede skade (specielt presse øvelser) stammer fra for svag muskulatur (stabiliserings muskler i ryggen) i ryggen. Der er så hut jeg visker en her på siden der har skrevet en længere artikle, med billeder og videoer, som illustrerer hvordan shoulder rehabber - eller os er det på getbig (sorry hvis det er reklame)
  10. Tid

    Det kommer vel an på hvor aktiv du er når du træner, og godt konditioneret du er.
  11. Mener at have læst et sted (kan ikke lige huske hvor), at proteinerne normalisere sig igen efter opvarmning, lidt lige som metaller. Strukturen i proteinet ændre sig godt nok under opvarmning, men normalisere sig igen ved naturlig nedkøling. er ikke 100% sikker på dette - men kan da lige prøve grave lidt i det.
  12. Jeg vil da gerne høre dem - hvis du ikke har noget imod det. Hende Bernadette helsesjov, der har skrevet 'kerne sund familie', mener jo f.eks. at det er årsag til alverdens ulyksagligheder, og at man lige så godt kan ligge sig i hullet hvis man drikker meget (ko)mælk.
  13. Hello Fitness

    Ah ja - problemet var at jeg ikke kunne finde deres prospekt / vision, men det er jo placeret nede i bunden af startsiden - DOH
  14. Hello Fitness

    Ja - beklager jeg lige puster lidt liv i denne gamle tråd Nu er det ligesom om der begynder at komme en del fokus på konceptet - men helt ærligt, de tager penge for noget der ligner fælles træning, er det ikke lift tyndt. De tilbyder da ikke noget man ikke kan finde på MOL, hvor det oveni købet er gratis - eller tager jeg fejl.
  15. Den glemte spiseforstyrelse - Ortoreksi

    so much for that story :)
  16. kilde?? så kald det et statement - det var frit fra huskeren. synes at kunne læse at der bliver sat lighedstegn mellem bl.a gainer og bumser - altså at der er manger der får bumser 'af' gainer. Men der er også manger der ikke gør. Nej jeg mener ikke man kan sige at det er kostbetinget, for der er mange mennesker der døjer med bumser og acne selvom de ikke spiser gainer, sukker, junk og andet
  17. bumser og acne er ikke kostbetinget - det er hormonelt bestemt. Jeg tror problemet ligger i at man stimulerer hormomelle reaktioner ved bestemte kostsammensætniger
  18. Doping Kontrol i mit Center

    Du skulle da have sagt til kontrolørene, at fjolserne gemte sig ude i saunaen - what a laugh
  19. hvilken ryg øvelse

    hurtigt spørningsmål - hvilken ryg øvelse ville i vælge yates rows eller t-bar rows i mit lidt kompakte prg har jeg 2 rygøvelser den ene er chins den ábden er op til jer
  20. sveder efter bad

    Ok jeg synes det er rimlig irriterende, at efter et godt træningpas. tager jeg lige en stille å rolig tur på 5 min på cyklen eller treadmillen for lige at få kroppen til at falde til ro. Fint nok, jeg falder til ro, og føler mig afslappet, så går i bad. arhh dejligt!! Ren spm en nyslået mønt - men ikke så snart er jeg ude af baderummet før sveden lige så stille pipler frem på panden. skal jeg under den kolde bruser for at lukke porene eller hva - jeg synes det er lidt irriterende. Nogen bud??
  21. hvilken ryg øvelse

    Glemte at sige, at jeg selvfølgelig kører DL, jeg kører den bare den dag jeg træner ben derfor havde jeg ikke lige tænkt på den af rygøvelser kører jeg bendag: revers hypers DL + hver anden gang stiff leggede deads (bob bob - det er jo egentlig en hamstring øvelse, men den stresser også ryggen lidt), og hver anden gang lunges overkropdag chins + hver anden gang bent over rows, og hver anden gang T-bar / yates -> men jeg fortsætter bare med at køre yates tak for budene :4thumbup:
  22. Jeg er begyndt at træne styrke/BB, men jeg synes min kondi er dårlig, og det vil jeg gerne gøre noget ved. jeg gider ike løbe, fordi mine ikke kan holde til både squat og løb og jeg gider ikke powerwalk 45-60 min. jeg har overvejet spinning (men det tager jo osse lang tid) eller intervaltræning i form af bronzecirkler. jeg ville gerne høre jeres mennig og evt forslag MVH
  23. Lidt cardio til en pumper

    ja det er rigtigt med svømning - jeg var en habil svømmer..........engang
  24. Hvad synes DU smager godt?

    tun og wasabi
  25. Hørfrø-olie

    Hej typen du kan også gå i føtex eller bilka - de sælger en rigtig lækker olie, der hedder omega 3 (det er betegnet w3 på flasken) - den har en god sammensætning af omega3 og omega6, og er fremstillet af bla. hørfrøolie - den koster kun 50 kr,- for 500ml