yan

Medlemmer
  • Content count

    162
  • Joined

  • Last visited

About yan

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Interesser
    Min datter, Wing Tsun, kampkunst, træning, kost og ernæring, mental træning
  1. Crawl - styrketræning

    Hejsa, Det lyder umiddelbart som om at din kondi ikke ligefrem er i top. Jeg tror du ville få mere ud af at lave cardio træning end styrkerelateret træning, hvis du gerne vil kunne svømme længere.
  2. Hjælp mig :/

    Er jeg den eneste der studser lidt over de to tings sammenhæng? Min definition af pizzabrød er de der snaskede ting bestående af lyst brød med ost og dressing i. Hvis det er det, de består af så er det godt nok ikke ordentlig føde, skaf dig hellere noget salat og kød i en god blading i stedet ;-)
  3. (Næsten) usynlige brystmuskler

    Og i hvor lang tid har du trænet, er nok er temmelig relevant spørgsmål ?
  4. 967.500 Kcal

    Det er temmelig svært at omregne kcal til gram i varieret kost. For præcis hvad er definitionen for varieret kost? Antager du at kosten er den samme hver dag? etc. Desuden, hvilken slags ekspedition skal de ud på, skal de bære alt kosten eller har de transportmidler til rådighed så som en bil/skib/etc.
  5. Jeg har aldrig hørt om folk der er kommet til skade med håndled eller fingre ved squat, bænkpres eller dødløft. Dit håndled er positioneret ret statisk i alle 3 øvelser, så der burde næppe være risiko for skader.
  6. Carpi Ulnaris

    Umiddelbart ville jeg mene, at du bør søge professionel hjælp. Det er svært for folk på foraet her, at komme med en egentlig diagnose, ud fra en beskrivelse i ord.
  7. Spørgsmål vedrørende maven

    Tilgiv mig hvis følgende blive en smule difust, det er tidlig morgen ;-) Generelt set kan man ikke belaste de forskellige 'sektioner' af rectus abdominis der er skilt af senestrøg. Men jeg husker at have læst et mindre studie(?) på et tidspunkt, hvor man konkluderede at ved, at udføre de øvelser du formentlig kender som 'candles' meget stringent og med helt ren stil, kan man belaste den nedre del lidt mere end de andre. Så er spørgsmålet jo bare om hvorvidt det rent faktisk har en praktisk nytteværdi.
  8. 10000 kcal på en dag?

    Temlig vild appetit alligevel.. Men det er vel ikke totalt umuligt at skubbe 10.000 kcal indenbords. Det handler vist mest om at finde mad med høj energidensitet og så selvfølgelig evnen til at ignorer signalerne der fortæller dig, at du er mæt.
  9. Ondt i ryggen efter tung dødløft

    Alt behandling der hjælper er pengene værd ;-) Men husk nu at han kun retter op på det problem der er skabt, han løser ikke selve årsagen til at problemet er opstået. Så hvis du går tilbage og træner på samme måde igen, vil du formentlig opleve lignende igen. Prøv evt. at høre ham om forebyggende træning, selvom han formentlig henviser til en fysioterapeut.
  10. Konkurrence i gym...

    Som allerede nævnt, så find 3 rigtig gode øvelser der kræver at du skal bruge kroppen som en enhed, men samtidig hvor i begge er tekniske gode. Altså ingen halve løft eller tossestreger for at slå den anden. Det skal foregå så sikkert som muligt. Øvelser som kunne anvendes er: Squat (front/back) Dødløft Bænkpres (Ok, ikke lige frem en helkrops øvelse) Snatch (Træk) Clean (Frivend) Pullups (m. vægt) Dips (m. vægt) Kør så øvelserne med 3 forsøg hver, på skift og med ren teknik, den der fejler først har "tabt". Og husk at det er jeres relative styrke som er det i skal kigge på, hvis det er egentlig styrke og ikke maksimal styrke i vil teste. Maksimal styrke er hvem der løfter mest. Relativ styrke er det i løfter i forhold til jeres kropsvægt. Held og lykke med 'konkurrencen' ;-)
  11. Ondt i ryggen efter tung dødløft

    Dødløft er selvfølgelig for nogen en 'sejheds faktor' ud fra "se hvor stærk jeg er". Men når det er sagt, så er dødløft udført med den korrekte teknik en af de bedste øvelser for ryggen som enhed. Desværre er der mange som blot 'læser' om øvelsens teknik og tænker 'det lyder let'. Så hopper de ned i centeret og begynder med en vægt der er alt for tung i forhold til deres tekniske kunnen. Dette resulterer så ofte i problemer da en tung vægt løftet med forkert teknik som bekendt er skadeligt. Men for at blive i tråden, så gør som folk anbefaler. Tag en tur til kiropraktor eller fysioterapeut. Det kan være du 'bare' har lavet en forkert bevægelse som stadig har sat sig spor, du kan også være uheldig at det er langt mere seriøst. Derfor få det afklaret.
  12. For lige at indlede denne post vil jeg bringe hvad jeg modtog i en mail Jeg deltog ved Evolution Race tidligere på året og vil gerne deltage igen, jeg har dog desværre ingen transport til Isterød. Er der nogle andre brave MOL'ere som skal derop og deltage? Og har I, i såfald mulighed for at medbringe en passager? Mvh.
  13. Hvordan forsvinder baderingen?

    Som nævnt har dette udelukkende et princip på sig, energiunderskud. Dog er der selvfølgelig andre aspekter som der er værd at overveje for dig 1) Hvilken intensitet løber du med, når du løber. 2) 30 km lyder muligvis af meget, men set på uge basis er der tale om 5 km per dag. Alt efter hvilken intensitet dette løbes med er det begrænset hvor meget du rent faktisk forbrænder ekstra. 3) Det er værd at overveje at kigge på din kost, mange som har opfattelsen af at 'de spiser ikke særligt mange kcal' indtager alligevel en del. Hvis din kost 'intet fejler', kan det være at du skal tage i perspektiv hvor længe du har været i gang med at tabe dig. Mange synes ofte at det 'går så langsomt', vej dig hellere en gang om ugen end en gang om dagen.
  14. Uden at vide det helt præcist, tror jeg ikke umiddelbart at 16 år skulle være alt for begrænsende en faktor. Det er jo ikke kun alder det kommer an på, det er bare en faktor. Det kommer jo også an på talent og hårdt arbejde, hvor lærenem du er, hvad din grundform er, har du en mentalitet der giver dig en fordel fra start osv. Så lad være med at gå så meget op i alderen når du ikke er ældre end du er. Du er ung, du skulle nok kunne 'nå' det.
  15. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en bokseklub nær hvor du bor og snakke med dem, de vil helt sikkert kunne give dig nogle kvalificerede svar.