coachmichael

Medlemmer
  • Content count

    460
  • Joined

  • Last visited

About coachmichael

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 07/12/1976

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Svendborg
  • Interesser
    Sprut og sport...

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Vægttab/styrke?!
  1. Discusprolaps i lænden

    Big NO-NO efter en discusprolaps! Frontsquat adskiller sig ihvertfald hvis man kan træne med et almindeligt squatrack og ikke et powerrack ved at det er nemmere at komme af med vægten. At få bare 10 kg fra strakt arm over hovedet og ned på gulvet var ikke en mulighed da jeg gik igang med genoptræningen. Havde to discusprolaps i lænden for små 6 år siden nu, og jeg var nød til at arbejde med at stabilisere overkroppen længe inden jeg kunne squatte igen. Men efter seriøst arbjede på swissball og gulv i et års tid, lykkedes det mig at få bygget noget ordentligt squat op igen. Kan nu backsquatte og frontsquatte tungt uden at kunne mærke det i lænden overhovedet.
  2. Michael's første log..

    Træning mandag d. 1. april 2008: Bænkpres: 1 X 14 @ 20 kg 1 X 14 @ 20 kg 1 X 5 @ 60 kg 1 X 5 @ 70 kg 1 X 5 @ 80 kg 1 X 5 @ 90 kg 1 X 5 @ 110 kg 1 X 3 @ 120 kg 1 X 8 @ 90 kg Widegrip pulldown: (Superset reverse closegrip pulldown) 1 X 12 @ 150 pounds + 1 X 10 @ 150 pounds 1 X 12 @ 150 pounds + 1 X 10 @ 150 pounds 1 X 12 @ 150 pounds + 1 X 10 @ 150 pounds 1 X 12 @ 150 pounds + 1 X 10 @ 150 pounds Upright row: (Superset Lateral raises) 1 X 12 @ 20 kg + 1 X 10 @ 8 kg 1 X 12 @ 20 kg + 1 X 10 @ 8 kg 1 X 12 @ 20 kg + 1 X 10 @ 8 kg 1 X 12 @ 20 kg + 1 X 10 @ 8 kg 1-handed DB overhead pulls:(HVAD FANDEN HEDDER DE???!!) 2 X 3 @ 30 kg 2 X 3 @ 35 kg 2 X 3 @ 35 kg 2 X 1 @ 40 kg Leg raises: 1 X 12 @ BW 1 X 12 @ BW 1 X 12 @ BW
  3. Michael's første log..

    Kost mandag d. 31. marts 2008:
  4. Michael's første log..

    Træning søndag d. 30. marts 2008: Bænkpres:(Feet in the air) 1 X 20 @ 20 kg 1 X 20 @ 20 kg 1 X 12 @ 60 kg 1 X 10 @ 80 kg 1 X 8 @ 90 kg 1 X 5 @ 100 kg 1 X 3 @ 110 kg 1 X 8 @ 90 kg Closegrip bænkpres: 1 X 12 @ 60 kg 1 X 12 @ 70 kg 1 X 12 @ 70 kg 1 X 12 @ 70 kg Pressdown: (superset DB curls) 1 X 12 @ 35 kg + 1 X 10 @ 17,5 kg 1 X 12 @ 35 kg + 1 X 10 @ 17,5 kg 1 X 12 @ 35 kg + 1 X 10 @ 17,5 kg 1 X 12 @ 35 kg + 1 X 8 @ 17,5 kg Seated hi row: 1 X 10 @ 110 pounds 1 X 10 @ 130 pounds 1 X 10 @ 150 pounds 1 X 10 @ 150 pounds Roman chair situps: 1 X 14 @ bw 1 X 14 @ bw 1 X 14 @ bw 1 X 14 @ bw
  5. Anita Rye's log

    Det var efter at du blev taget på fersk gerning i at se Beverly Hills 90210 at du simpelthen blev nød til at opgradere skærmstørrelse, ellers ville Brandons føn-perm-krøller ikke komme til sin magt?!?!?
  6. Michael's første log..

    Kost lørdag d. 29. marts 2008:
  7. Michael's første log..

    Træning og kost fredag d. 28. marts 2008: Bænkpres: 1 X 20 @ 20 kg 1 X 20 @ 20 kg 1 X 10 @ 60 kg 1 X 10 @ 90 kg 1 X 6 @ 110 kg 1 X 3 @ 120 kg 1 X 1 @ 130 kg 1 X 80 @ 90 kg Seated row: 1 X 10 @ 150 pounds 1 X 10 @ 190 pounds 1 X 10 @ 210 pounds 1 X 10 @ 230 pounds Roman chair situps: 1 X 15 @ bw 1 X 15 @ bw 1 X 15 @ bw 1 X 15 @ bw Kost:
  8. Michael's første log..

    Kost torsdag d. 27. marts 2008:
  9. Michael's første log..

    Kost onsdag d. 26. marts 2008:
  10. Michael's første log..

    Træning og kost tirsdag d. 25. marts 2008: CARDIO: 1 times bike 1 - med mig selv som instruktør. Kost: Foreløbig laveste kcal indtag i diæten, men havde virkelig brug for at "rense" ud ovenpå et par dage med semi-usund kost. Var på intet tidspunkt særlig sulten andet end om morgenen. Der var masser af energi i benene i spin timen og jeg var monster mæt efter proteinpastaen om aftenen. Den har virkelig gjort mit liv lettere
  11. Michael's første log..

    Træning mandag d. 24. marts 2008: Warm-up: 15 min på arc-trainer. Længe siden jeg har prøvet den. Fantastisk cardio maskine :4thumbup: Bænkpres: 1 X 20 @ 20 kg 1 X 20 @ 20 kg 1 X 20 @ 20 kg 1 X 8 @ 60 kg 1 X 6 @ 90 kg 1 X 5 @ 100 kg 1 X 5 @ 110 kg 1 X 3 @ 120 kg 1 X 6 @ 100 kg Pressdown: 1 X 12 @ 25 kg 1 X 12 @ 30 kg 1 X 12 @ 35 kg 1 X 12 @ 40 kg Roman chair situps: 1 X 12 @ bw 1 X 12 @ bw 1 X 12 @ bw 1 X 12 @ bw 1 X 12 @ bw Meeeeeeeeeeeget let omgang disko pump der mest blev gjort for samvittighedens skyld - desuden skulle der jo kæwes godt at efter påsken
  12. Michael's første log..

    Træning lørdag d. 22. marts 2008: Bike 1 - mig selv som instruktør. Fin time der dog blev kørt med et minimum af belastning - var sindssygt træt.. Er helt klart ikke frisk på de tidlige timer endnu.
  13. Michael's første log..

    Påske-kost: (Eller mangel på samme) Har holdt et hæderligt kcal indtag hen over påsken der ellers har været præget af hektisk aktivitet. Men kcal er desværre nok oftest kommet fra håbløse energikilder - men underskud er underskud
  14. Michael's første log..

    Kost og træning tirsdag d. 18. marts 2008: CARDIO: Bike 3 - mig selv som instruktør.. Av av av av av av av av av av av av av.... Kost: Onsdag forsvinder træningen ud af billedet - tilgengæld får jeg forhåbentligt pulsen op når det gælder første DM-semifinale mellem Rabbits og BK Amager... GOOO RABBITS!!
  15. Anita Rye's log

    Har altid fulgt med i denne log da jeg betragtede den som en af de mere seriøse - men her fandt jeg da lige en enkelt ridse i lakken!!