Tube

Medlemmer
  • Content count

    585
  • Joined

  • Last visited

About Tube

  • Rank
    Løb og styrketræning

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Interesser
    Løb og styrketræning
  1. OPSKRIFTER!

    Jeg er opvokset med at fyldet til maden som regel er enten ris, pasta eller kartofler(som regel det sidste). Kunne godt tænke mig, at lave evt. nogle salater med nogle af de mere "moderne" energi kilder. Bulgur, quinoa, linser, bønner og andre ting og sager jeg dårligt kan identificere. Nogen bud på hvordan man kører det ind? Mvh
  2. Atletik

    Det ser ikke sådan ud 14.51 på 150 m ( ), under ca. samme forhold som Usain Bolt løb 14.36 på i 2009. Men om vi skal vente til VM med at se det endelige opgør er vist ikke helt klartEdit: Hov Tyson Gay siger da også i interviewet, at han løber diamond league i New York
  3. Atletik

    Usain Bolt har sæsondebut på torsdag i Rom. Det bliver på 100 m hvor han kommer op i mod Asafa Powell og Christophe Lemaitre. Efter en 2010 sæson, der dels var nedprioriteret og skadesplaget, bliver det spændende at få en indikation af hvor han er! Btw. har jeg tænkt lidt på hvad sådanne sprinter egentligt kan på de lidt længere distancer ex. 800 m og 1500 m? Har før trænet med sprintere og set, at de løb nogle pæne intervaller i grundtræning(500-600m) om vinteren. Og de har vel sikkert også en god løbeøkonomi eller hvad?
  4. Hånd i gips

    Hej Jeg var så uheldig at være impliceret i et trafik uheld i tirsdags. Jeg slap dog med at få min venstre hånd i gips med mistanke om et lille brud ved tommelfingeren en knogle der har en flade mod håndleddet. Mit spørgsmål er så, i hvilket omfang må man træne(løb, styrke, badminton) med hånden i gips(til lige under albuen) Mvh
  5. Min kæreste vil ikke have at jeg træner..

    Haha sjældent har en poll på MOL haft så entydigt et udfald :P Tror du ikke dybest set, at du allerede har bestemt dig når du vælger at rådføre dig på et motions-forum? Du kunne næsten ligeså godt have spurgt Patrick Bateman, hvad han synes du skulle gøre
  6. m/s på concept 2

    Ahr okay mystery explained. Tak :)
  7. m/s på concept 2

    Det ville give mening, men husker det godt nok som m/s. Jeg må hellere dobbelt checke i morgen, når (hvis) jeg kommer derned :) Tak for svar!
  8. m/s på concept 2

    Hej Jeg bruger tit romaskinen, som opvarmning til min styrketræning. På displayet er der angivet en størrelse med enheden m/s, der gerne ligger omkring 34-36. Har overvejet om det kunne være meter pr. sekund eller meter pr. stroke, men ingen af de fortolkninger lader til at stemme overens med værdien. Det kan godt være der er et helt indlysende svar, men jeg har stirret mig blind på det. Så - hvad betyder det? M.v.h. Tobias
  9. Enig! Fodbold en gang om ugen bør være rigeligt, hvad de korte intervaller angår. Fokus bør være de lidt længere intervaller, som SportsFys også nævner indledningsvis. Uden at det skal tages som nogen fornærmelse, er 3,7 km på 20 min, for en mand i sin bedste alder, uden vægtproblemer, ikke særlig imponerende og det kan de lange intervaller helt sikkert gøre noget ved. Intervaltræning er dog hård kost og din skadeshistorie i betragtning, er det vigtigt at være meget opmærksom. Nogle pointers til at undgå skader kunne være: - Løb på varieret underlag(græs, grus, sand, asfalt, løbebånd) - Lyt til kroppen! - Løb nogle rolige ture indimellem(Prøv at løb ca. ligeså mange km rolige ture som AT og IT træning) - Hvis du har fået nogle styrkeøvelser af din fys, er det en rigtig god idé at forsætte dem og øge belastningen i takt med at du bliver stærkere Mvh Tobias
  10. Hej god log! Er det inde i selve centret du kører rings og i givet fald hvor? Mvh Tobias
  11. Jeg tror xraz tanke er at det er en smule hasarderet at gå efter en tid på nøjagtig 14:30. Det er rigtigt, at hvis man kun lige akkurat kan klare at løbe 14:30, opnås de bedste resultater, ved at løbe så konstant så muligt eller en anelse progressivt. Men har man bare en lidt overskud, bør man gå efter at løbe 14:00-14:15 så man ikke risikerer og fejle, fordi man misser sidste runde med et par sekunder.
  12. Løberen i Aalborg ved tyren på vesterbro giver vist en ret god vejledning mht sko :) Man kan da sagtens tage til lægen først, der ikke noget at miste. Men programmet har en meget balanceret progression, og lytter man til ens krop vil jeg vurdere risikoen som minimal. Man kan yderligere beskytte sig selv ved, som du selv er inde på, at købe gode sko og evt. løbe på jævne bløde underlag(græs, stier med fint grus o.lign.)
  13. Energi pr. hjerteslag

    Jeg vil ikke mene det er noget særlig godt mål at bruge. Det er som AndreasH siger udmærket at se på om man kan arbejde ved en given intensitet i watt med en lavere puls, eller om man ved den samme puls kan levere flere watt. Men jeg tror ikke man kan sammenligne værdien watt pr hjerteslag, ved to testninger hvor den ene er har kørt puls med en puls på 120, mens den anden er kørt med puls 180. Det er klart at ved lav puls(tæt på hvilepulsen) er værdien meget lav, da man ikke får meget bang-for-the-bucks med de slag hvilepulsen bruger. Når man langsomt øger sin puls vil værdien stige, da der langsomt bliver trådt flere watt i, om den bliver ved med at stige hele vejen op til max pulsen skal jeg ikke kunne sige. Man kunne godt forestille sig at den faldt en smule tæt på max området, hvor kroppen begynder at benytte mindre effektive energiprocessor. Håber det var klart, lidt svært at forklare, mere matematik end fysiologi ;)
  14. OL Beijing 2008

    Det undrer mig lidt, at der kommer så mange rekorder i svømning. Det jo ikke fordi det er en ny sport, er det pga. udstyr eller nye træningsmetoder eller hvad er det der gør forskellen?
  15. Bare fødder!

    Newline lavede engang løbesokker med gummidupper på undersiden og specielt til højre og venstre fod. Det kan være du kan finde noget tilsvarende, så giver det vel næsten det samme som at træne i bare fødder.