Gudderman

Medlemmer
  • Content count

    366
  • Joined

  • Last visited

  1. Kalorieindtag ved styrketræning - HJÆLP!

    En nem måde at få kalorier på ville være at spise noget kalorierigt. Pasta, kartofler, fedt... Gå i gang
  2. Svært at træne VO2 max - Gener?

    Ja, gener spiller en stor rolle i forbindelse med træning! Som det vist er blevet sagt før: For at blive rigtig god inden for en given disciplin, skal du vælge dine forældre med omhu.
  3. High reps / Low reps

    Hvordan ser et kompakt/tæt look ud? Enten er der jo muskler, eller også er der ikke! Hvilke dele af kroppen man så vælger at træne er jo op til den enkelte, set ud fra hvilke skønhedsidealer man arbejder ud fra.
  4. Vurdering på fremtidsplan(motion)

    Du må spise alt for meget til dit morgenmåltid og aftensmaden, for hvis resten passer er der ikke nogen grund til at du sku veje så meget!!
  5. Kostplan til triathlon-træning

    Hvad er ideen i at træne eksplosivitet i forbindelse med triatlon-træning?? Den slags træning kræver lang restitutionstid, hvilket ikke er noget man har lyst til med de træningsmængder triatlontræning kræver. I triatlontræningen skal du tænke på kroppen som en dieselmotor. Den er ikke videre eksplosiv, men den kan blive ved og ved og ved og ved! Der er jo ikke det store spurtbehov i en triatlon. Som skrevet ovenover får du alt for få kulhydrater!!! Pasta er din bedste ven!
  6. hjæp til at få styr på vægten.

    Jeg tror ikke der er ret mange herinde på MOL, der kan hjælpe dig. Det lyder meget som et medicinsk/kirurgisk problem det du kæmper med, for sådan som du beskriver det, burde du ikke være særlig overvægtig. Hvis du spiser det som du skriver, og du bevæger dig som du beskriver, burde du være normalvægtig. Folk har dog en tendens til at tro at de spiser mindre end de rent faktisk gør, så prøv og gå din kost igennem grundigt, og find ud af helt præcis hvor mange kalorier du får smækket indenbords i løbet af et døgn. Så har du noget at gå ud fra.
  7. hjæp til at få styr på vægten.

    Vil du hellere gennemgå en operation, end at drikke lidt nupo-pulver et par gange om dagen?
  8. tab af cm. men ikke kg?

    Et vægtudsving på et par kilo er ikke noget at råbe vagt i gevær for. Det er formentlig væske der er skyld i de udsving du oplever. Bare tænk på hvor meget du sveder under en løbetur. Hvis du ikke får drukket den væske som du har svedt ud, vil vægten naturligvis svinge.
  9. Styrketræning efter tandudtrækning?

    Jeg tror ikke du dør af at holde en pause et par dage. Hvorfor ikke lade tandsættet hele.
  10. Max 500 kcal

    Hvis du spiser 500 kcal i form af protein/kød vil det mætte mere end hvis du spiser 1500 kcal i form af slikkepinde/kulhydrater.
  11. Carb Back Loading

    Nej du skal ikke droppe morgenmaden!!! Du spiser fornuftigt og sundt (hvis du tænker dig om ved du nok godt hvad det betyder) løbende hele dagen. Det gør at du hele dagen kan holde et højt energiniveau hvilket i sidste ende vil forbrænde flere kalorier.
  12. Hjælp, hjælp. hjælp.

    Du skriver at du er ny inden for træning og at du lige har fået nye løbesko.! Er det sko der er blevet udvalgt til dig af en kvalificeret ekspedient i en løbebutik, eller er det en sko fra tilbudskassen i den lokale kvickly? Forskellen er enorm, og kan sagtens være grunden til at du får ondt i skinnebenene. Det behøver ikke absolut at være skinnebensbetændelse endnu, men det føles aldrig rart når sener og muskler i underbenet belastes på en uhensigtsmæssig måde. Find ud af om du overpronerer, underpronerer eller om du har en neutral fodstilling når du løber, og køb så sko ud fra det.
  13. Ankelsmidighed og squat - hjælp

    du ku prøve at strække achillesenen ud både før og efter (dog ikke alt for voldsomt). Hvis det er smidighedsproblemer er det næsten det åbenlyse valg at tage
  14. Juleferie og løfte mere

    Du skriver at du vil løfte mere hen over ferien! I hvilket løft vil du gerne løfte mere.? Er det bænk, squat, dødløft eller noget helt andet.