THansen

Medlemmer
  • Content count

    155
  • Joined

  • Last visited

About THansen

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 06/03/1965

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Viborg
  1. Metabolisk fitness

    Han/hun staver bare begrebet som så mange andre gør det, herunder Morten Z http://www.motion-online.dk/konditionstraening/testning/retfaerdig_vurdering_af_overvaegtiges_kondition/ http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=metabolisk+fitness&meta=&aq=0&oq=metabolisk+fi
  2. Mollerup mod Challenge Aarhus

    Jeg tror nu ikke at du skal træne mere, tværtimod. Nu er jeg ikke træner, men 'lidt' færre spinningtimer og en mere effektiv løbetræning vil efter min mening give resultater. Forstår godt at du ikke tager til Esbjerg på mandag, da turen hjem nok bliver meget meget lang.... Jeg springer nok også over selvom firmaets partout-kort trænger til at blive brugt.
  3. Mollerup mod Challenge Aarhus

    Også et stort tillykke herfra Jeg ser frem til at høre mere om dine forberedelser til næste års løb, og især med de målsætninger Er spændt på om vi får en helt ny Mollerup at se - nøgleord: struktureret træning, madvaner og drikkevarer Surt med kampen i går - men en 5. plads er da også udmærket Skal du forresten til Esbjerg på mandag?
  4. Vild puls ved spinning!

    Pas på - børnetv er ikke for sarte sjæle Prøv at tjekke din puls manuelt.
  5. Spinning - puls

    Er nævnt på side 26 i "Aerob og anaerob træning" af Lars Michalsik og Jens Bangsbo.
  6. Cykling

    Ok, så koster en ny kassette nok ikke det vilde - gætter på 300-400 kr.
  7. Cykling

    Jeg vil nøjes med at skifte kæden, men det kommer selvfølgelig an på hvor meget kassetten er slidt - den burde gerne kunne holde til mere end 2.500-3.000 km. Til sammenligning nåede mine sidste 2 kassetter at køre 20.700 og 9.300 km. De sidste 4 kæder kørte ca. 6.000, ca. 6.000, 6.500 og 2.500 km. Den store klinge foran kørte 29.700 km, og var ikke slidt ret meget! Et godt tip: God vedligeholdelse kan forlænge levetiden af kassette, kæde og klinger. Kædens længde/slid bør jævnlig tjekkes med en kædemåder eller andet så sliddet på kassette og klinger ikke bliver for stor. Hvilken gruppe sidder der på Frk. S - Shimano (Dura Ace, Ultegra, 105, Tiagra, Soro) eller Campagnolo (Record, Chorus, Centaur, Veloce).
  8. THansen's log

    Onsdag 24-12-2008: Distance: 153,5 km (Viborg-Esbjerg) Hastighed: 29,8 km/h Energiforbrug: 3.992 kcal Puls: 142 (avg) / 167 (max) 4-5 gr. - let vind fra de fleste retninger - ikke helt så meget medvind som lovet. Torsdag 25-12-2008 Distance: 148,7 km (Esbjerg-Viborg) Hastighed: 26,8 km/h Energiforbrug: 4.297 kcal Puls: 141 (avg) / 168 (max) 1-3 gr. - let modvind det meste af vejen. Benene var lidt mærkede af onsdagens tur og andesteg, lidt rødvin og alt for mange cigaretter gjorde det ikke bedre, men hjem til Viborg kom jeg da. Samlet for 2008: 6.816 km - 30,7 km/h
  9. THansen's log

    Tak, og i lige måde.Håber at alle herinde når deres mål - hvad de så end må være
  10. Blodtryk!

    Jeg var ude for noget tilsvarende i august måned - lægen (ny) mente at blodtrykket var lidt/noget i overkanten. Skulle komme igen et par dage efter hvor sygeplejersken så skulle måle det igen. Det blev målt til 165/115 og jeg skulle så måle blodtrykket morgen/aften den næste uge i hjemlige omgivelser. Mente nu ikke at der var noget i vejen med mit blodtryk da tidligere døgnmåling for et par år siden viste et gennemsnit på 130/77/52 (højt/lavt/puls) - men man siger jo ikke sin læge imod. Gennemsnitsmålingerne for morgen/aften var (højt/lavt) 128/79 116/77 117/78 116/76 113/74 117/75 Lægen grinte lidt, da jeg efterfølgende spurgte om hun havde en plan til nedbringelse af mit 'høje' blodtryk. Gætter også på at dit lettere forhøjede blodtryk skyldes nervøsitet, men det kan som nævnt kun opklares ved en døgnmåling eller morgen/aften måling i en periode.
  11. Findes der en fitness ordbog?

    Der er lidt her http://www.motion-online.dk/wiki/index.php...ciel:Alle_sider
  12. Det siges at et væsketab på 1% betyder en forringelse af ydeevnen med 10% http://www.google.dk/search?hl=da&q=v%...tart=0&sa=N Jeg kunne for et år siden godt tømme 2-3 drikkedunke (70 cl) vand på en enkelt spinningtime, men drikker i dag sjældent noget når jeg kun kører en enkelt spinningtime selvom jeg også sveder ret meget. Sørger som dig selvfølgelig for at drikke før og efter timen, og kan så koncentrere mig fuldt ud om at cykle.
  13. Mollerup mod Challenge Aarhus

    Gætter på denne her http://www.equinox.dk/default.asp?pageId=2...listItemID=2152 Prøv også http://www.topspinning.dk/ for flere events
  14. THansen's log

    Så er der gang i spinningtimerne - helt rart at kunne holde varmen uden at skulle have alt for meget tøj på. Dagens time hvor jeg forsøgte at ramme de 203 bpm i puls, men det lykkedes ikke helt. Max. pulsen er tidligere testet til 202 bpm
  15. 10-11 kg skal tabes på 10 uger

    Indgik et tilsvarende væddemål for 2 år siden - skulle tabe 6 kg på 6 uger dvs. min vægt skulle falde fra 80 til 74 kg. Nu havde jeg ikke for mange overflødige kg at slæbe rundt på, så nøgleordene var disciplin og hårdt arbejde hele vejen igennem. Der blev ført nøje regnskab (regneark) med energiindtag og energiforbrug så godt som det nu kan lade sig gøre - vejede alt mit mad i de 6 uger. Du behøver ikke at leve af vandmeloner i hele perioden. Jeg fik i gennemsnit 2.100-2.200 kcal om dagen og det giver plads til en rimelig fornuftig kost som var RIG på kulhydrater. Energifordelingen var 25% protein, 57% kulhydrat og 18% fedt. Det 'høje' energiindtag krævede derfor lidt motion som bestod af: 2*15 km på mtb til/fra arbejde på hverdagene, 2-3 timers landevejskørsel på mtb i weekenden og 3-6 timers spinning om ugen. Det daglige energiunderskud var i gennemsnit på 1.300 kcal men det kunne ikke mærkes. Endte med at tabe 8 kg på de 6 uger og vandt væddemålet.