Candygirl

Medlemmer
  • Content count

    2,433
  • Joined

  • Last visited

About Candygirl

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 08/10/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Kvinde
  • Sted
    København
  • Interesser
    I marts skrev jeg: Step, pump og fornyligt spinning <br />Det udviklede sig så til spin, spin, spin<br /><br />Meeen for at få et mere konkret mål med træningen, vil jeg gerne deltage i en motionstriathlon til august. Så udover spin er der nu også svømning og løb på programmet.<br /><br />Dertil kommer så lidt volley og specielt beachvolley, når lysten (og vejret) er til det.<br /><br />

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Blive glad og tilfreds :-)

Recent Profile Visitors

3,554 profile views
  1. Tinapigens log!

    Lyder som en skøn fødsel ...måske lidt til den hurtige side, kunne i hvert fald forestille mig, det var lidt svært at følge med. Så lyder som en god disposition at komme tidligt ind. Og så går du bare hjem fra hospitalet med den lille i vikle. Du er for sej :4thumbup: ...og så vil jeg slet ikke kommentere at du finder på at lave pull-ups efter vandafgang. Tillykke med lillemanden, hils familien og glædelig jul
  2. Mollerup mod Challenge Aarhus

    Selvom jeg ikke har været her noget tid er dette vist anledningen: RIP Martin Og mange tanker til familie, venner og træningskammerater.
  3. Daisygirls CrossFit log

    Spændende med MOL log - jeg "kommer nok også til" at læse lidt med, du er jo en sej kwinde :4thumbup:
  4. Han får trænet herre meget når han cykler eller går sammen med mig Og så skal han også snart til at træne at fungere på trods af manglende søvn Det bliver spændende
  5. For høj puls?

    Enig med Mollerup, sådan som de beskriver det lyder det ikke til at din maxpuls er 195 og du derved træner ved 90% af max. Så nej, der er ingen grund til at sætte intensiteten ned, men du bør måle din maxpuls ved en maxpuls test.
  6. CandyGirls logse

    Så må det vist være tid til lidt update - især fordi der rent faktisk er lidt at logge Men lige en hurtig status/opsummering: Jeg er nu 30 uger henne ud af 40 uger, som en normal graviditet tager. Siden nytår har jeg ikke spinnet, egentlig ikke fordi maven var i vejen. Men fik ondt i maven (plukkeveer?) når jeg spinnede, så tænkte det nok var en dårlig idé. Har så i stedet holdt mig til crosstrainer og noget fullbody styrketræning. Frekvensen har dog ikke været så høj ca.1-2 gange pr. uge. Til gengæld cykler jeg stadig til fra arbejde. Ca. 11 km i alt og dét prøver jeg at holde fast i. Var dog lidt i krise på et tidspunkt, da det også begyndte at kunne mærkes i maven, så tempoet blev skruet en tand ned endnu en gang. Og det er altså ikke for sjovt når jeg siger det går langsommere - det kan Jesper bevidne Nå men til træningen. Onsdag startede jeg nemlig til gravid motion/fødselsforberedelse hos nogen der hedder APA (AfspændingsPædagogernes Aftenskole). De har rigtig mange sådanne hold, både for førstegangsfødende, flergangsfødende, efterfødsel, babytumpling osv. Det var ret sjovt at stå sammen med 12-14 andre lige så gravide. Vi startede med en runde hvor vi fortalte termin og hvad vi havde af skavanker. Jeg har heldigvis ikke så mange, er vist mest generet af mit haleben, hvis jeg sidder for længe og så selvfølgelig i maven/lænden, hvis jeg kommer til at lave for meget. Træningen er dels med fokus på at få rørt sig, afspænding og så selvfølge ting der kan bruges i forbindelse med fødslen. Og allerede nu kan jeg fornemme at vejrtrækning vist bliver det essentielle. Underviseren fortalte lidt om hvordan vejrtræning kan virke smertelindrende, noget med det sympatiske og parasympatiske nervesystem. Det skal jeg have læst lidt om. Så startede træningen, kan helt sikkert ikke huske alle øvelserne undervejs, vi må se hvad hukommelsen rækker til. Opvarmning af led: Fod på lille orange bold - massér foden (av der var en del ømme punkter). Skulle hjælpe på blodcirkulationen. Og så det der senere blev gentaget igen og igen, træk vejret dybt ind på 2 og ånd ud på 2. Så lidt svingen med ben, arme og overkrop. 8-taller med hoften Og så lidt mere "action": Kryds det ene ben fremfor det andet, tå i gulvet og overkroppen drejer den modsatte vej. Kryds det ene ben bagved det andet, - || - Og så en kombi af de to. Og stadig husk vejrtrækningen - svært når man også skulle begynde at tænke over at koordinerer sine bevægelser. Så var der sådan en stepagtige øvelse - "træk knæ frem og op". Igen inkl. vejrtrækningen. Primært indånding på to gentagelser og udånding på to, indimellem på 4. Hvis man havde sådan en lyd på til en almindelig steptime, ville folk vist glo lidt. Der var helt sikkert noget mere, men det er gået i glemmebogen. Den sidste svingøvelse var dog værd at huske, den var nemlig kombineret med lidt "massage". Vi skulle svinge armene frem og tilbage (under vandret og begge arme synkront), mens en anden stod bag en og klemte på skulderne når armene svingede tilbage. Ca. 4 minutter. Sluttede af med trykken ned ad armene og hånderne. Super lækkert :4thumbup: Og så en øvelse, hvor der endnu en gang var fokus på vejrtrækning - men nu vejrtrækning og smerte. Vi blev heldigvis ikke sat til at føde, men skulle bare nøjes med at lave balleøvelser i tre minutter. Liggende på siden og så løftes det øverste ben op / skråt op / skråt op og bagud. Og så bare "træk vejret ind en-to, ånd ud en-to. Det skulle vi både lave til højre og venstre. Syntes faktisk jeg havde en bedre fornemmelse den første gang, hvor det bedst lykkedes at få fokus væk fra smerten og bare koncentrer sig om vejrtrækningen. Det kan helt sikkert bruges. Så var der lidt venepumpeøvelser (liggende) Benene langsomt op (på 8) dreje fodled én gang i hver retning og ned igen på 8. Og stadig husk vejrtrækning! En anden øvelse skulle vi ligge med benene bøjet, og den ene læg på det modsatte knæ, hvor læggen så skulle "hoppe" masserene på knæet. Startene fra foden og så bevægede sig ad læggen mod knæet. (sku ikke så let at forklarer de her øvelser *G*) Og nogle andre variationer. Til sidst var der lidt udstrækning. Bl.a. en øvelse hvor man ligger på siden, med armene frem for sig. Ånder ud og åbner op, så armene ligger til hver sin side. Ånder ind og lukker igen med armene til samme side frem for sig. Og sidst men ikke mindst afspændning a la "Slap heeeelt af i dine tæer. Mærk dine ankler slap også helt af i dem, slap af i læggen" osv. osv. Det er så ikke helt let når baby er blevet helt hypede af alt den ilt Der manglede lige lidt afspæning/afslapningsøvelser til baby . Og så er det måske at du tænker, "det lyder ikke særlig hårdt". Men det kan jeg så afslører at det rent faktisk er for en gravid krop. Og så en helt andet sidespring. Så har jeg i dag været til kiropraktor, for første gang nogensinde. Ikke noget slemt, men har følt mig lidt låst i hoften, hvilke jeg især mærker når jeg laver nogle øvelser eller f.eks. sidder i skrædderstillingen. Så kan højre side bare ikke åbne så meget som venstre. Tænkte at det jo nok ikke bliver bedre at være blive mere og mere gravid og Jesper har jo prøvet lidt af hver mht. fys og kiro. Så han syntes jeg skulle ringe til "Klinikken på Gammel Torv". Det gjorde jeg og de spurgte om jeg kunne allerede i eftermiddag, og så er man jo glad for fleksible arbejdstider. Han kunne "heldigvis" bekræftige mig i, at musklerne på ydersiden af højre hofte var ret spændte (kan ikke lige huske hvad han præcist kaldte det) og så var der også lidt nederst i ryggen. Så han fik knækket lidt i ryggen (meget kiropraktor agtigt og lige som jeg havde forestillet mig ) og så lidt udstrækning og så trykkede han der hvor det var ømt, samtidigt med at jeg lå på siden og skulle løfte højre ben op til brystet. Det gjorde rimelig nas. Det var dog til at holde ud, da jeg efterfølgende skulle sætte mig op, og han gav mig en arm til at hjælpe mig op. Men det havde jeg ikke rigtigt brug for. Så fik jeg lige ros for mine stærke mavemuskler Mon også jeg kan imponerende herinde, med det?! Det var vist alt for denne gang. Kan I alle have en god og solrig weekend
  7. ..og så fik du også lavet nogle fine salto'er tilsidst :4thumbup: De manglede bare lidt justering
  8. Når kæresten ikke vil giftes i den "rigtige" kirke, må man være lidt kreativ Syntes det er et ganske godt kompromis
  9. Men du har til gengæld en video hvor du bukker søm Er der forøvrigt ikke en anden ting du har glemt at fortælle...
  10. Dét bliver der også krydset fingre for her - jeg spænder i maven når hun sparker, så hun får lidt ekstra modstand :4thumbup: (Ej, det er gas selvom jeg godt kunne finde på det ) Og Jesper vil helt sikkert blive stolt hvis hun bukker skeer i stedet for at spise sin mos (jeg må finde nogle bløde skeer) Og bare fordi jeg kan, og Jesper ikke gør det: Vores lille Pippi
  11. CandyGirls logse

    Okay da I december fik jeg ikke trænet meget - trætheden overvandt mig Fik desuden også mærket lidt til at være kvalmeramt. Ikke super slemt, men nok til at man ikke har lyst til at lave for meget, kunne nogle gange mærke en forværring bare af at cykle til/fra arbejde. De sidste 10 dage af december var jeg så tilmed syg, regner med at min sygedomskvote for resten af graviditeten Men den gode nyhed, har trods alt kun taget 1½ kg på og har allerede fået trænet tre gange i år. Lørdag d.2 Spinning basis efterfulgt at lat.pulldown, benpres og maveøvelser Tirsdag d.5 15 min crosstrainer Mave, lænd og bækkenøvelse Benpres Hamstrings 15 min crosstrainer Fredag d.8 Og så kastede jeg mig ud i lidt nyt gammelt: Step Anbefalinger i forhold til graviditets og motionstræning, siger højst en puls på 70%/snakkegrænsen, og det er jo ingenting. Jeg har holdt mig nogenlunde, dog med øvre grænse på 75%, men eftersom min hvilepuls er steget ret meget (20 slag), så kan man næppe helt regne med det. Så tænkte at lidt nyt ville være godt og generelt får man jo ikke pulsen helt så højt til step. Men det var faktisk overraskende hårdt - og så skulle jeg jo også tænke helt vildt. Selv om mange af basistrinene ligger på rygraden, kræver det alligevel lidt at sætte dem sammen og ikke mindst vænne sig til en ny instruktør, alle siger tingene på lidt forskellige måder. Men alt i alt en god oplevelse og vil nok få det ind i programmet også. Og i går besøgt vi Tinapigen + kæreste og lille Lauge, der nu kravler. Hvor er det skønt at se sådan en bette en og snakke om diverse graviditets-, børne- og træningsrelateret ting.
  12. CandyGirls logse

    Mange tak - allesammen Nej, det bliver meget dejligere (og måske også lidt hårdere )
  13. CandyGirls logse

    Tak sødesen - glad for at du kiggede forbi. Håber også det går godt i det jyske?! Og må vel i samme omgang få opdateret lidt i loggen ...selvom det ikke er meget at opdatere med :( Lørdag lavede jeg lidt forskellige mave, ryg, bryst øvelser herhjemme. Så havde jeg en dag med heldagskvalme, og hvor jeg måtte snegle mig hjem på cykel af frygt for at se kaste op Træning blev det ikke noget af. Ellers har jeg været ved at gå omkuld på arbejdet kl.15 og stirret ind i min skærm... Cyklen har kørt direkte hjem og min krop har lagt sig på sofaen Må vel indse, at der er et større formål med det hele. Det er lidt træls, at have så lidt overskud - men har tilgengæld fået brev fra Hvidovre, hvor vi havde søgt om at kunne føde, selvom vi hører til Riget. Der er nemlig væsentlig bedre mulighed for at barnefaderen (sådan kaldes det officielt ) også kan overnatte på hospitalet. Så det er dejligt Håber snart at vende tilbage med noget mere relevant
  14. CandyGirls logse

    Syntes du det er fedt at træne så moderat?!
  15. CandyGirls logse

    Så er det vist tid at få lidt gang i loggen igen. Den har ligget stille af flere grunde, den seneste af en lille hemmelighed Jesper og jeg gerne ville holde lidt for os selv - nemlig at jeg er gravid. Er i 8.uge og har lige fået en tidlig scanning og set at der er en lille bebs (på hele 1,3 cm ) inkl. et hurtigt bankede hjerte Må se at få trænet den hvilepuls lidt ned Dette har selvfølge en vis indvirkning på min træning, så I ville nok have fået et chok hvis jeg havde postet pulsgrafer for nyligt - det anbefales nemlig at have en maxpuls på ca.130 bpm, 70 % eller snakkegrænsen. Kan dette virkelig være rigtigt tænkte jeg – det er jo umuligt at spinning med så lav puls… Jeg har så kigget lidt efter hvad der er af undersøgelser, der afkræfter eller understøtter det. Og der findes begge dele – en undersøgelse der understøtter det viser, at der er en øget risiko for spontan abort frem til uge 18 ved fysisk aktivitet. Jo mere og hårdere man træner desto større risiko – op til fire gange forøget. Så selvom der også er undersøgelser der viser det modsatte har jeg valgt at "better safe than sorry" og har således den senest 1½ måned prøvet at holde mig under 70%... der kommer nogle små peaks over – for det er noget nær umuligt at stå i mellemtakt eller højere og holde pulsen så lav. Så det bliver ofte med meget let belastning eller siddende i stedet. Et andet issue er at man ikke helt kan regne med ens puls. Når man bliver gravid bliver først størrelsen af ens blodårer udvidet (groft sagt) og senere øges så ens blodvolumen, men det tager længere tid. Men det bevirker i hvert fald at ens puls stiger – jeg har testet min puls og den er øget fra 37 før graviditet til 46 målt i starten af november. Så mindre fysisk men mere mentalt arbejde Ikke mindst fordi jeg ikke heller ikke har sagt noget til instruktørerne og man får godt nok lidt dårlig samvittighed, når man bare sidder og "feder den". Der udover prøver jeg endnu en gang at indarbejde styrketræning fast, dog ikke så mange øvelser og moderat vægt (anbefaling her hedder 8-10 gentagelser med en vægt man kan tage 20 gange). Kører øvelserne: - Benpress i maskine - Brystpress/armstrækninger - Lat. Pulldown - Mave på gulv, skrå og lige - Hamstrings - Lændeøvelse: Supermand på knæ - Bækkenøvelse med vægt - Knibeøvelser More to come – men med et lidt andet fokus end tidligere; Moderat træning.