nightbringer

Medlemmer
  • Content count

    797
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

nightbringer last won the day on December 10 2012

nightbringer had the most liked content!

About nightbringer

  • Rank
    doven/vand hund
  • Birthday 02/08/1977

Contact Methods

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Frederiksberg
  • Interesser
    windsurf, salsa, løb og styrketræning<br />nå ja og god mad, hjemlig hygge, rødvin og lige windsurfing igen.

Previous Fields

  • Træningsformål:
    To become stronger than a bear, faster than a cheetah, to outlive death and time itself.
  1. Kakaomælk

    Blasfemiker, folk er blevet brændt på bålet for mindre. Udover at det hjælper til at opbygge muskler der giver Anorld, Ronny og hvad de nu ellers hedder baghjul. Så smager det godt, og virker fremragende på humøret hvis man er lidt "nede". Varmt med flødeskum og en god sjat cognac er det også fremragende mod forkølelse, det gør det da i hvert fald lidt sjovere at være forkølet. Alt sammen ting der hver i sær kan gøre kakaomælk fantastisk. Nu synes jeg du skal give dig selv en warn for din udtalelse, sætte dig ned med en kop varm kakao(med eller uden cognac), og tænke lidt over livet.
  2. Hjælp til svømning

    sørg for konstant at puste luft ud gennem næsen når du har hovedet under vand, så det eneste tidspunkt du ikke puster luft ud gennem næsen er når du trækker vejret ind gennem munden. Alternativt kan du prøve med næseklemme, men for mig ødelægger det fuldstændig vejrtrækningsrytmen. Men som Scars sagde, en træner er guld til at hjælpe med den slags.
  3. Min løbehastighed

    Næh tværtimod, lungekapaciteten vokser hvis jeg ellers husker korrekt, kun kvadratisk med højden hvorimod vægten vokser kubisk. Små folk har altså fordelen på deres side. Løberen på vægtskålen
  4. Svømmehold i KBH?

    USG kan klart anbefales, de har svømmhold på alle nivauer, og hvis man er studerende på en vidergående uddannelse er det svinebilligt, ellers er det kun billigt Der er stor spredning i nivauet på deres letøvet hold, om det er ligesådan på de andre hold ved jeg ikke, men det lyder til at letøvet er det rigtige niveau at starte på for dig.
  5. Hvilken ny citybike?

    min erfaring med indvendige gear på min første avenue, er meget tilsvarende MaxP's de begyndte at få problemer inden et år, og cyklen blev stjålet inden jeg kunne nå at reklamere. Så det er ikke umiddelbart noget jeg vil anbefale hvis man kører meget og træder lidt igennem.
  6. Motion-onlines Sundhedsprofil

    scorede 94% på den simple, det var kosten(søde sager) og de der 5 gange om året jeg drikker over 5 genstande der trak ned. jeg må jo nok til at stramme lidt op
  7. Kan en ged lære at svømme?

    træning i fredags: der dukkede aldrig en træner op, så efter bare at have svømmet lidt frem og tilbage 20 minutter, besluttede en kammerat og jeg lige at nuppe 2*100 IM derefter opdagede jeg at der var hængt et program op til os på tavlen så vi fulgte programmet og fortsatte med: 4*50 Ben medley rækkefølge 50 løs 4*50 IM 4*100 cr med kolbøttevendinger og hmm... det var vist det
  8. Kan en ged lære at svømme?

    blev forkølet nok til at jeg valgte at droppe træningen sidste weekend, men er nu tilbage (på reduceret kraft) torsdagstræning, Sidste gang med vikar. 6*25 cr (12,5 sprint, 12,5 løs) 4*75 (24 fly ben, 2*25 enarms fly) 4*25 fly (eller var det 6/8, hmm skidt hukommelse) 50 løs (er lidt i tvivl om jeg har glemt en mindre serie her) 200m cr @0% 2*100m cr @90% 2*50m cr @100% 2*25mcr @110% (det nåede jeg så ikke) fedt program, men ikke lige min dag, jeg havde ikke meget luft eller kræfter at gøre godt med, og begyndte hurtigt at hoste en del.
  9. Kan en ged lære at svømme?

    Jamen velkommen i min log og tak for kommentarerne. Jeg går til undervisning i USG på deres letøvet hold om torsdag med ekstratræning fredag og søndag som er blandet for flere hold. Så jeg svømmer som sådan bare det program vores trænere har lagt. Jeg har forskellige trænere alle tre dage, så der er ikke så meget kontinuitet over det på den led. Men primært fokus på fly og bryst om torsdagen fredag og søndag plejer at være fokuseret på crawl og ryg, men er som oftest lidt mere blandet landhandel, med undervandssvømning og træning i kolbøttevendinger.
  10. Kan en ged lære at svømme?

    TRæningen i fredags var overvejende stille og rolig, hvilket var godt for mine arme var totalt døe efter torsdagens sprint og fly. der blev sluttet af emd at øve kolbøttevendinger, hvilket jeg synes er pisse svært at gøre fornuftigt, men hårdt kan det ikke just kaldes. I dag kunne ingen os ej heller vores træner komme ind, fordi vagten der skulle låse op så adgangskortene virker åbenbart havde sovet over sig, glemt det eller noget... jeg stod der ellers troligt et kvarter før så der var god tid til omklædning og ldit ekstra opvarmning. men først kvart over skete der noget, da en vinduespuder (der iøvrigt slet ikke var på arbejde) kom forbi, han lovede at køre hjem og hente en nøgle og låse os ind, men det ville lige tage 20 minutter.. 20 minutter senere... dukkede han op igen og fik med et par telefon opkald og sin nøgle låst os, først ind ad hoved døre og sørme også in i svømmehallen, hurtig omklædning og bad og så var der sørme 15 minutter tilbage af svømmetime til at svømme i. Vi fik så kapret en bane fra de efterfølgende to hold osm vi kunne klumpe os sammen i, så jeg fik da svømmet en 45 minutter i alt. programmet hed 4* ( 4*50 cr (3*løs og den sidste med henholdsvis (12,5 25 37,5 og 50 m sprint) 2*50 cr ben ) jeg nåede det meste af det, før vi måtte rykke over i det lille bassin fordi vi kun var 2 tilbage i vore bane. der trænede jeg mest kolbøttevendinger.
  11. Kan en ged lære at svømme?

    fik da også trænet i fredags selvom det ikke står her... dagens program: 6*50 cr ben (sprint mellem flagene) 100 løs 4*100 IM 100 løs 8*25 cr (12½sprint 12½ løs) 100 løs og det var det, havde en god dag
  12. Kan en ged lære at svømme?

    svømning i fredags, lidt sen entry så indholdet er long gone, missede træning i søndags fordi jeg sov over mig. træning i dag, 4*50 (skiftevis fly og bryst) 100 løs 8*25 (flyben/brystben) 4* (25, 10sek; 50 5 sek; 25 20 sek) valgfri stilart lagde ud med fly, men skiftede hurtigt til bryst
  13. Kan en ged lære at svømme?

    torsdags træning, med vores vikar for hele oktober måned. 4*25 br (1arm 2 ben) 4*25 br (fokus på bølgebevægelse flyben) 100 ryg 6*75 rullende IM 50 løs 8*25 fly gik kanon godt i dag, maser af overskud i forhold til hvad jeg plejer og de andre i min bane.
  14. Kan en ged lære at svømme?

    ingen træning i fredags da jeg skulle til bryllup. sødangs træning med André daen i dag stod på bryst og med masser af instruktion (=pause) og øvelser, så det var ret let, og jeg fik for en gang skyld lov til at brillere lidt. 4*25 (medley rækkefølge med pullboy) 4*25 (medley rækkefølge ,fly var valgfri) 4*75 br(ben,arm,sammensat) 50 br 4*25 med laaang glidefase afsætstræning afsætstræning med undervandsarmtag afsætstræning med undervandsarmtag og 2-3 alm. armtag 100 br m. glideafsæt (som om jeg ikke altid gør det :-) ) eller noget i den stil.
  15. Kan en ged lære at svømme?

    trosdags træning med sebastian, lidt hårdt efter en stresset uge med en milliard forskellige ting på arbejde, men særdeles tiltrængt. fik ikke trænet i fredags og søndags . pga. en eksamen mandag (og det var så en dårlig undskyldning for det var piece of cake). 4*25 cr (2 med 5 bentag per arm og 2 med 3 bentag per arm) 4*25 cr (armtag per vejrtrækning, 5, 7, 9, 3) det lykkede mig ikke ikke at holde hele banen med 9 armtag per vejrtrækning. 4*75 cr ( 25 armhule, 25 sprint, 25 løs) 4*100 cr(25 uden at trække vejret (yeah right) 10s, 50 @80% p5s, 25 sprint p20s) 4*25 ryg 2*100 cr 6*25 (12½ under vand, 12½ løs) det nåede vi ikke at blive færdig med. fik lidt krampe 2 gange undervejs i hver sin læg, heldigvis ikke så slemt så det betød kun ca. 2*30 sek. forsinkelse.