einherjen

Medlemmer
  • Content count

    31
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by einherjen

  1. Frømandstræning

    Ja, jeg har godt hørt, at især orientering er godt investeret. Jeg løber ca. hver 14. dag nu, men vil til at løbe mere til sommer. Hvis nogen har nogle forslag til gode klubber eler arrangementer, er jeg lutter øre :) F.eks. natløb ville være sjovt at prøve. Jeg forlader godt nok politiet, men det bliver på forlænget orlov, så jeg kan få job der igen, hvis jeg ikke klarer ærterne :)
  2. Frømandstræning

    Ok... Det er meget rart at vide, for så vil jeg ikke bruge så meget tid på at blive bedre til crawl :) Men det skal nu nok lige læres alligevel... Ved du (eller nogen andre), og 10.000 meteren svømmes med eller uden udrustning og svømmefødder? Hvis det er uden udrustning, vil det så ikke være energibesparende at svømme crawl?
  3. Split eller fullbody ?

    Først lidt basisinfo: jeg er 29, 185 cm høj, vejer godt 80 kg. Jeg har trænet i flere år og træner meget kredsløb og andet ved siden af styrketræningen. Jeg ville gerne tage nogle kg på og ramme ca. 85 kg, men kun muller tak, da fedt er "dødvægt" at slæbe på ved løb og lignende :) Samtidig vil jeg gerne have en funktionel styrke med god udholdenhed, da jeg træner til frømandsskolen. Lige nu kører jeg et fullbody-program mandag, onsdag og fredag i godt en time pr. dag. Jeg kører grundøvelser (squads, kropshævninger, bænkpres, vandret træk til bryst og skulderpres) og slutter af med tre sæt isolerede biceps-, triceps- og skulderøvelser. Antal reps og belastning variere jeg lidt. Er dette et fornuftigt program, hvis jeg vil tage på, eller skal jeg skifte til et splitprogram og træne 4 gange om ugen??? Hvis ja, vil jeg meget gerne have et udkast til et godt spitprogram med 4 gange træning :) Det skal siges, at jeg løber, cykler eller svømmer dagligt, hvilket gør det lidt sværere at tage på i vægt, men jeg synes stadig ikke, at der sker meget trods ihærdig træning :) Hilsen Jakob
  4. Mit Træningsprogram

    Jeg er ikke enig i, at du skal have erfaring inden for "firmaet". Tvært imod - du skal bare honerere deres krav, have kampgejst og nyde at være på frømandsskolen, så skal du nok klare dig uanset baggrund. De lærer dig alt, hvad de vil have, at du skal kunne, så bare giv den gas. Den hårdeste belastning til optagelsesugen i uge 44 er march, march og atter march. Træn masser af march. Og så skal du have løbet nogle lange ture - over en time i træk. Jeg er på ingen måde ekspert, men hvis jeg var dig, ville jeg nok erstatte noget af kampsporten med god, funktionel styrketræning som fx. Crossfit eller noget lignende. varm eventuelt op til styrketræning med bronzecirklen - så vil du hertigt få en markant bedre tid. Og så ville jeg løbe en lang tur en gang om ugen. Start evt med 10 km og øg til 15 - måske 20 en gang imellem. Jeg er ellers imponeret over den målrettede træning - det kunne jeg godt lære lidt af :) Hvis du søger her til efteråret, mødes vi nok deroppe :) Pøj pøj hilsen Jakob.
  5. Split eller fullbody ?

    Det er modtaget - jeg kan også godt lide at køre hele kroppen igennem, så det vil jeg helt sikkert fortsætte med. Jeg er ikke så god til "fagudtrykkene", men når du siger 6x6 fullbody, mener du så 6 sæt x 6 reps? Tak for responsen.
  6. Split eller fullbody ?

    Jeg har fået lidt rådgivning hist og her, men har stadig ikke følt mig sikker på, at min træning var rigtig. Det er en god ide du nævner med dødløft og andre olympiske løft. Jeg har stiftet lidt bekendtskab med den type øvelser, og måske er det en god ide at bruge dem i min træning. Grunden til, at jeg kører isolerede øvelser på arme og skuldrer er, at det er mine svageste punkter nogle muskler, som jeg gerne vil have lidt større (også rent kosmetisk:) Men tak for tilbagemeldingen og de gode råd.