stinger

Medlemmer
  • Content count

    853
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Everything posted by stinger

  1. Motion i balance™

    Du skal sørge for at høre fitness m/k fra i lørdags. Temaet er guldalderen for Marathon i DK.
  2. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Det må siges at være en af de bedste måder at blive spændt ben for.
  3. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Sejt med farmer Walk. Jeg er begyndt at lægge det ind sammen med mine swings og kropsvægtstræning hjemme. Her er det bare ned og op af trappen fra 3. Sal. Mine underarme ville dø hvis jeg skulle holde dem i en km.
  4. styrketræning for 12 årige

    Prøv at kigge på nedenstående links og app, er ret sikker på der er en masse at hente i foehold til at forebygge de omtalte skader http://www.sportsfysioterapi.dk/Nyheder/Et-nyt-opvarmningsprogram-for-fodboldspillere-kan-/ og https://www.dbu.dk/landshold/talentudvikling_piger/styrketraening Og https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ucviden.dk/student-portal/files/36206194/Implementering_af_skadesforebyggende_tr_ning_i_pigefodbold_og_motivations_betydning.pdf&ved=0ahUKEwiM38yn9O_RAhVG1hQKHeToDjYQFghWMAo&usg=AFQjCNGCgi4xD0iKhFg9dJ1bMVVsO7VTFA&sig2=QXJj1_SDOOqqZu9Dl-8McA og den svenske app knækontrol
  5. Styrketræning på skemaet?

    Tror ikke jeg kan komme med et svar der adskiller sig væsentligt fra den viden/de erfaringer du selv har, men giver alligevel et kort input da jeg synes emnet er spændende og jeg selv underviser den samme aldersgruppe i idræt, omend mine elever nok ikke alle er lige så motiverede da det er en del af deres undervisning i 10 klasse i folkeskolen og ikke et målrettet ønske om en idrætsefterskole (en del af vores elever vælger idrætslinje som det mindste onde blandt linjefagene). Hos os fylder teorien Ca 25 procent. For de meget motiverede er det fantastisk at få indsigt i hvad der foregår i kroppen når man træner. For andre er det næsten volapyk idet der er mange nye fagord/begreber og fordi de kommer med et begrebsapparat/hverdagssprog der er meget mangelfuldt når man skal tale om idrætsteori. F.eks. præget af mange floskler om hvad god kondi betyder, hvad sund kost er, hvad teknik betyder osv. Anywho, min erfaring er at de fleste først rigtig ender med at FORSTÅ begreberne når de besøger dem igen i forbindelse med årets afsluttende linjeprøve/opgaveskrivning. Samtidig at den teori der sidder fast er det som vi gentager mange gange ved at koble den til/ gentage den i praksissituationer (en løbende proces vi idrætslærere hele tiden forsøger at blive bedre til). Summa summarum ender jeg vist på at det er vigtigt at det bliver anvendt teori og at det vigtigste på sådan et år bliver at inspirere/motivere til fortsat at søge viden efter at undervisningen er slut. I forhold til indhold vil jeg mene at skadesforebyggelse er enormt vigtigt, at der er stor variation og at det er sjovt.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Hvordan gik det så med skinkerne. Blev de KÆMPE og juleklar :-)
  7. Halløj Jeg har ikke gidet at opdatere i lang tid, da de sædvanlige knæproblemer og overvægt har begrænset den fysiske udfoldelse og udfordringer på hjemmefronten samtidig har påvirket overskuddet. Status er at jeg vejer ca 110 kg :-( og er i relativ dårlig form. Dags dato er jeg startet på Kratos.dk vip kettlebell program (har lånt mig frem til en 16 kgs) og desuden har jeg startet et stort projekt hvor venner kunne oddse på facebook om jeg kan nå 95 kg ved udgangen af uge 41.(vægten sagde 112 for et par uger siden) den 20 har jeg en tid på bispebjerg til undersøgelse for at finde ud af om mit knæ bare er håbløst pga 3 operationer og overvægt eller om der kan gøres noget. Mine mål det næste stykke tid: tab 17 kg løb 2840+ på Cooper tag 50 strækkere, 10 chin ups gennemfør min de første 2 mdr kettlebell program gør kroppen klar til basket næste år (når jeg ikke ca. vægtmålet, så spiller jeg ikke bold til næste år) Hejsa allesammen Så prøver jeg lige at oprette en log her i håb om at det kan motivere mig til at jage de overflødige kilo væk for good. Vægten skræmte mig her til morgen, da det endnu en gang er lykkedes mig at blive ramt af yoyo'en og gaine de kilo jeg havde kæmpet forholdsvist hårdt for at smide. Målet er at stabilisere vægten omkring de +- 95 og midlet til dette er forhåbentligt to gange basket, en kamp og to gange styrke/løbetræning om ugen. Dette skulle nok være muligt, hvis knæet holder (har været knæskadet i to år og er blevet opereret 3 gange) samt med fokus på kosten. Her bliver det straks lidt sværere, da jeg er emormt glad for store mængder mad og søde sager. Jeg lægger ud med at sige havregrød til morgenmad, "kun" en portion aftensmad og kun søde sager en gang om ugen. Hvis jeg kan holde det taler vi væsentlig færre kalorier end jeg indtager pt og jeg vil helst ikke lægge mere fanatisk ud, da erfaringen siger mig at så holder jeg ikke til det i længden. Dagens vægt : 105
  8. Fedling forsøger formforbedring

    Det blev så tre runder med junior 25 kg i armene/på ryggen istedet. Hver med 25 swings(her var han kun med en gang, de to andre med kb32), 15 squats og 15 strækkere.
  9. Fedling forsøger formforbedring

    Presset uge på arbejde og en syg søn nu, hvilket betyder alt for lidt søvn. Så det er blevet til al for lidt træning denne uge. Basket mandag var lidt tamt pga mange afbud. Det endte med at blive tre kvarters helbane hovedsageligt med spillere fra 2. Holdet, men luntede da lidt frem og tilbage. Torsdag træning til gengæld fin. Grundig opvarmning og en del sprinter imellem skud og Layup intervaller. Og så 4mod4 halvbane med straf mellem hver kamp. Her var kroppen fuldstændig drænet bagefter. Håber at junior falder i søvn i aften, så jeg kan svinge lidt med kanonkuglerne.
  10. Fedling forsøger formforbedring

    En tur i svømmehallen. 30 baner brystsvømning i jegkanikkesvømmetempo.
  11. Fedling forsøger formforbedring

    Dangens basketkamp. Jeg måtte spille alt for mange minutter da vi havde skader på vores inside-spillere. Men jeg slap levende igennem og vi fik et w på udebane så det er jo luksus på en dag hvor tankerne ellers er fyldt op med terror i Paris. Om lidt koncert med De Eneste To. Det ser jeg frem til.
  12. Fedling forsøger formforbedring

    Baskettræning torsdag. Ballhandling hel bane. Diverse lay up halvbane, skudøvelser m løb, 3m3m3 halv bane,shell drill systemer, 4m4 halv bane. Forhåbentlig lidt sving med kuglerne senere og så er der kamp i morgen.
  13. Fedling forsøger formforbedring

    Frokostpausemotion: c2: 500m 1min pause. 8 ture på ca 2 min, en niende på 1.43
  14. Fedling forsøger formforbedring

    Basketkamp i dag. Jeg Coachede mere end jeg spillede i dag,så det blev nok kun til et kvarter. Vi hentede 16 pinde mod et bedre hold end os og udlignende i 3. Men så var der også udsolgt. Bænken får de sidste 5 m og vi taber stort, men alligevel gode momenter at tage med videre. Til aften 3 runder med 25 swings, 15 squats og 10 strækkere. Kb16 24 og 32.
  15. Fedling forsøger formforbedring

    Hurtig motion i stuen 3 runder 25 swings, 15 squats og 15 strækkere. Kb16, 24 og 28.
  16. Fedling forsøger formforbedring

    Baskettræning I dag. Måtte bruge en del tid på samtale med en spiller der har det svært, så nåede kun at spille med en time. Men det var så træning med høj intensitet og en masse halvbane kamp.
  17. Fedling forsøger formforbedring

    Fandt desværre en masse undskyldninger for ikke at træne i weekenden, men det blev da til en lang gåtur lørdag på ca 10 km. I dag baskettræning. Vi slås med skader og afbud så var kun 7, men med det i mente en god træning med masser af afslutninger og derefter en masse 3mod3. Er godt træt nu.
  18. Fedling forsøger formforbedring

    I går en lang gåtur på Røsnæs. I dag 5 cirkler 16, 24, 28, 32 og 32kb: 25 swings, 15 squats, 15 strækkere.
  19. Fedling forsøger formforbedring

    Baskettræning I dag en rigtig kedelig omgang. Vi var kun 6 spillere og personligt følte jeg mig TUNG og ubevægelig. Det blev til let opvarmning, lidt skud og så 3 kvarter 3mod3.
  20. Fedling forsøger formforbedring

    Lidt motion blandet med nostalgi med Kim Larsen temalørdag. 4 runder m kb stigende vægt 16/24/28/32: 25 swings, 15 squats og 15 strækkere. På sigt tror jeg, jeg bliver glad ved at have fået tungere kugler :-)
  21. Fedling forsøger formforbedring

    Baskettræning i dag. Layup, skudøvelser, fastbreakøvelse og en masse 5mod5 helbane.
  22. Fedling forsøger formforbedring

    10 gange 500 m på c2 Første 8 på 2.00 Sidste to på 1.45 og 1.47.
  23. Fedling forsøger formforbedring

    Baskettræning. Hele 6 spillere til træning :-( Mena alligevel udmærket træning. 1 time med ballhandling og diverse skudøvelser med en del løb og så ca 40 min 3mod3 halv bane. Benene og ballerne totalt bustede lige nu.
  24. Fedling forsøger formforbedring

    I går en lille smule svømning. 20 baner. I dag lidt motion foran fjernsynet. 4 runder: 25 swings kb24, 15 squats kb24, 15 strækkere, 20 ryg hø arm/ve ben og omvendt.