Tange

Medlemmer
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. 10-11 kg skal tabes på 10 uger

    Okay for det første, det er IKKE fedt der er skyld i at man ikke taber sig... fedt er en energikilde som du BEHØVER! Det eneste der tæller er antal kcal spist. Så om du så levede af bacon ville du stadig tabe dig såfrem du spiser mindre end du forbrænder. Prøv at estimere dit ligevægtsbehov, og indtag derefter dagligt 100kcal mindre end behovet. Det vil resultere i et tab på ca. 10kg på 10 uger! Husk at spise rigeligt med protein i perioden så dine muskler ikke forsvinder. Men husk, i takt med du taber dig falder dit energibehov også, da du ikke skal slæbe rundt på lige så stor vægt, derfor kan det være nøvendigt at sænke det yderligere sener i perioden!
  2. 10-11 kg skal tabes på 10 uger

    Hold da helt k*ft et dåligt råd! Det er MEGET usundt at undlade mad i 3 dage... din krop lukker ned, og du har INGEN energi! Tænk før du giver råd!
  3. Brystkassen

    hej kmba Uanset hvilken del af kroppen du ønsker at træne kræver det some allerede sagt at du ligger i kcal overskud (Spiser mere end du forbrænder). Du siger selv du stadig har lidt fedt på kroppen... ønsker du at smide det så fortsæt kur / cardio (motion) til du er nede på ønskede fedt %... fortsæt dog styrketræninger herunder. Grunden til jeg siger dette er at ethvert kcal overskud medfører at du tager en mængde fedt på også! Mægten af fedt gained under kcal overskud (bulking) kan minimeres ved at være i 300-500 kcal overskud om dagen. Dette vil medføre et gain på omkring 300-500g om ugen. Ligger man på højere ved en større procentdel være fedt. Få styr på din kost og sørg for at få 2g protein pr. kg kropsvægt. Læs evt nogle artikler omkring kosten da den er uhyrre vigtig for resultatet af din træning. Find et program der passer dig og den måde du ønsker at træne på og så burde den være der :) Gode brystøvelser: Mange, men af basis øvelser ville jeg foretrække bænkpres og DB incline bænkpress evt. supleret med nogle dips... you name it. en måned med træning er ikke meget, og din krop skal vænne sig til vægtene, start derfor stille op og koncentrer dig om din teknik imens du smider det sidste fedt?! Bare mit foreslag :) Andet? Spørg
  4. RM % ved 5x5?

    Hej alle MOL'er håber i nyder det gode vejr :) Jeg er netop startet på cut efter en double HST omgang, der iøvrigt har gidet mig god fremgang både på vægten og i styrken. Desværre kom sommeren lidt tidligt og cutten skal igang. Kost kalorie-underskud osv. er på plads, men har på fornemmelsen HST ikke er et optimalt program til at minimere muskeltabet under cut perioden. Jeg har tænk mig at køre de store basisøvelser i en FB program 3 gange ugentligt, og har læst mig frem til at en 5x5 ville være passende i squat, dødløft og bænk. Vil nok køre en 4x6 i Chins, BO Rows, og en 3x8 i lateral raise og mave. Mit spørgsmål går på hvor hårdt det hele skal være. Når jeg er i underskud kaloriemæssigt er kroppen jo længere tid om at restituere og derfor frygter jeg overtræning hvis jeg fylder omkring de 85% af 1RM max på og kører 5x5. Nogen der har noget erfaring med dette som de ønsker at dele? På forhånd tak, og god sommer ;)
  5. fedt %

    Med en fedttang eller en specialvægt som størstedelen af motionscentre har... ingen af disse er dog 100% korrekte så sørg for at tage testen på samme tidspunkt, uden for meget mad i maven! Evt. tidligt om morgenen :)