AxeBug

Medlemmer
  • Content count

    25
  • Joined

  • Last visited

  1. Dengang jeg vejede 106 kg og startede med at løbe, fik jeg hurtig ondt i led osv.. Især i min ankel ( nok pga. tidligere skade ) På trods af jeg lagde stille ud med begynder programmet.. Nu har jeg så tabt 16 kg, via motionscykel og kost ændring, og er begyndt at løbe igen.. Har været igang i et par uger nu, og har ikke mærket nogen form for smerte i ledene osv. Ligesom sidst. Grunden til det er måske også at jeg har fået opbygget en grundform på motionscyklen som har gjort det nemmere at starte på løbeprogrammet... Bare lige mit input til din tråd :)
  2. Cykle og løb hver anden dag

    Jep, det er også min erfaring at jeg måske godt kunne holde til at løbe hele tiden på rute jeg har valgt til at begynde med hvis man tænker på kondi osv.. Men mine ben ville tage skade hvis jeg gjorde.. Så holder mig stille og roligt til løbeprogrammet for begyndere :)
  3. Cykle og løb hver anden dag

    Okay, det lyder til at det ikke er skadeligt ligefrem.. Men vil jo nødig pådrage mig selv en skade fordi jeg overbelaster bentøjet.
  4. Hej Jeg har nu over de sidste 2,5 månede kørt på motionscykel hver dag. 20 - 25 km. Og har også tabt en del hvilket også er meningen. men nu vil jeg gerne igang med at løbe igen ved siden af cykleriet, havde tænkt at løbe hver anden dag og cykle hver anden dag. Og så have en dag i ugen hvor jeg ikke laver noget. Starter selvfølgelig på begynder programet osv.. Har løbet før men skadet min ankel, og kom aldrig igang igen. Men er det dumt at cykle den ene dag og løbe den anden ? Umildbart vil jeg tro det er 2 forskellige belastinger der kommer på benene ? Kom med jeres inputs..
  5. Motionscykel, ondt i knæ.

    1 cm ? det var da utrolig at der ikke skulle mere til. Tror jeg vil igang med at lege Hr. Krumborg og få fixet noget sammen så den kan hæves endnu mere.
  6. Motionscykel, ondt i knæ.

    Ved enlig ikke om mine ben er lige lange. Men ud fra det du skriver tror jeg måske den ikke er helt korrekt indstillet. Dog kan sædet ikke hæves mere. Hvad filen gør man lige der ? Måske man skulle svejse et stykke på så den kan hæves lidt mere..
  7. Hej MO Jeg har i næsten hele den tid jeg har cyklet på min motionscykel fået ondt i højre knæ efter 5 - 8 km. Jeg kan "fjerne" smerten ved at lige rejse mig op og strække benene ud. Hvad kan det være, og hvad kan jeg evt gøre for at forhindre det ?
  8. Ondt i maven når jeg løber

    Jeg kan også godt få kvalme / mega mavepine hvis jeg træner lige efter jeg har spist.. Hvad der præcis gør det ved jeg faktisk ikke.. Lytter lige med her.
  9. "Pause" i vægttab ?

    Hej Jeg er ca 1,85 cm høj og vejer p.t. 93 Kg. Og målet må jo være at komme ned på ihvertfald de 85 kg ca.. Hvilket jo nok også er realistisk. Vil også mene at hverdagen fungerer. Har det sådan at man skal jo også "leve".. Det er også derfor jeg har valgt at tag en bytur engang imellem. Kan også mærke resultater når jeg tager mit tøj på.. Er faktisk begyndt at gå med bælte for at holde de gamle bukser oppe.. Dog syntes jeg at fedtet oppe omkring mandepatterne lige er til den gode side. Kan man på nogen måde træne området omkring brystkassen så mandepatterne forsvinder i takt med resten af fedtet ? MaKuMa Det med at få vægten kunstig ned har jeg også oplevet og ja, det gav da lige et boost, men har valgt at veje mig 1 gang om ugen, samme dag, samme tidspunkt og så bare med underbukser på. Det har jeg en ide om at det er den rigtige måde at veje sig på. Og tak for alle svarene indtil vidre :)
  10. "Pause" i vægttab ?

    Hej Jeg cykler dagligt 20 - 25 km på min motionscykel og så har jeg et semi fysisk krævende arbejde.. Det er sådan set min motion.. Mht kosten har jeg skåret slik/sodavand og junkfood væk.. Ellers spiser jeg fornuftig vil jeg mene altså rugbrød med fedtfattig pålæg og frugt og grøntsager til mellemmål tider. Til aften spiser jeg hvad de andre spiser.. Tæller ikke kalorier og går i byen måske en gang i måneden.. Men på trodst af det har jeg da alligevel tabt de kilo.. Og der er da også kommet gang i den igen her på det sidste mht vægt tab..
  11. "Pause" i vægttab ?

    Hej Jeg har nu på godt 1,5 månede gået fra 104 til 94,3 kg hvilket jo selvfølgelig er total fedt.. Men, syntes ikke jeg har tabt mig de sidste par gange jeg har været på vægten ? Mad og motion osv har været stabil, det er som om der lige er en "mur" man skal over ? Andre der har oplevet det samme ? p.s. Kan godt være jeg spørger dumt, men kan det have noget at gøre med den ( forbandede) Varme for tiden ?..
  12. Motionscykel Vs. Cykling in real life

    Tak for svarene allesammen.. Jeg cykler 15 km på 22 min på motionscyklen.. Ville jeg ALDRIG kunne gøre i virkeligheden.. Det svarer jo til 40 km/t eller sådan noget.. Men træder sku også til.. Skal love for pulsen kommer op hehe.
  13. Hej Da jeg som i en alder af 20 år har fået konstateret for høj lever tal og MEGET højt kolesteroltal i blodet ( hvilket jeg synes er skræmmende da jeg kun er 20 år ) er jeg begyndt på at cykle på motionscykel og spise sundere osv.. Skulle gerne tabe 20 kg ca.. Men Når der nu står på motionscyklen at jeg har cyklet 10 km fx. Svarer det så til 10 km i virkeligheden mht, kalorieforbrænding osv.. For syntes det går meget hurtigere på motionscyklen ? Stavefejl er gratis :)
  14. Okay, mange tak for det gode svar. Har besluttet af fra på mandag, vil jeg skrive og regne en uge frem. Og så dele tallet med 7, så burde det jo være et reelt tal. Har lige et par fødselsdage med buffe' som tilfældigvis lige har samlet sig i denne weekend. Så tror jeg får mest ud af det hvis jeg begynder fra på mandag med at regne ;)
  15. uuha.. For meget vil jeg tro.. Ved det faktisk ikke... Har aldrig regnet på det.. SKal man bruge det tal for at finde det optimale ?