Diddley

Medlemmer
  • Content count

    4,891
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Diddley last won the day on August 8 2016

Diddley had the most liked content!

About Diddley

  • Rank
    Svag tænker ?

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

1,598 profile views
  1. Senior styrke

    Beklager de manglende opdateringer. Status er nu, at jeg kører på sidste uge i min 5 X 5 cyklus. I julen planlægger jeg at holde en uges fri fra styrketræningen, deloade og give muskler og led mulighed for at restituere helt. Jeg kan godt mærke at den tunge træning sætter sine spor. Jeg træner stadig ca. tre gange om ugen. Vægten er nu 90kg, fedtprocent ca. den samme. I mandags blev det til: Barbell squat: 1 X 5 X 30, 5 X 5 X 87,5 Dødløft: 1 X 5 X 30, 5 X 5 X 90 Barbell military: 1 X 5 X 20, 3 X 5 40, 2 X 4 X 40 Efter nytår står den primært på træning af overkroppen.
  2. Senior styrke

    Dagens træning blev til: biceps barbell: 3 x 8 x 27,5 triceps pushdown With rope: 3 x 8 x 25 incline dumbell flyes: 3 x 8 x 12 (14 i den sidste) military: 3 x 8 x 16 bent over row: 10 x 3 x 24 calf Press on leg machine: 3x8 x 130 deadlift: 10 x 3 x 82,5 God træning, med fin intensitet. Jeg træner med den ældste af vores knægte. Han er 17. Det er skræmmende så hurtigt han flytter sig ifht mig, også selv om han først startede for 3 måneder siden. Gid man havde den mængde testosteron i blodet. Endnu har jeg et forspring på de fleste øvelser. Men, det skrumper hurtigt.
  3. Senior styrke

    Sorry, det er ikke blevet til mange opdateringer på det sidste. Det er nu ikke fordi, der ikke bliver lagt timer i centret - der har jeg været 2-3 gange hver uge. Igår blev det til: Squat: 10 X 3 X 62,5 Triceps pushdown: 3 X 8 X 25 Seated cable row: 3 X 8 X 50 Biceps curl: 3 X 8 X 10 Bænkpres: 10 X 3 X 60 Side lat raise: 3 X 8 X 8 Calf press on leg machine: 3 X 8 X 130 Og så noget mave Jeg har døjet med en overanstrengt achilles-scene, så det er ikke blevet til meget cardio på det sidste. Men, den er nu ved at være klar igen. Så står den på fodbold/løb ved siden af. Som man kan se, har jeg kørt noget 10 X 3 på udvalgte øvelser (DL, Squat, Bænk og bent over row). Det kører jeg næste uge med. Så står den på en uges ferie i Barcelona. Derefter starter jeg på en HST-cyklus. Det regner jeg med at køre frem til jul. Jeg regner også med at starte på kreatin i samme forbindelse. Vægten ligger nu omkring de 87kg, så der er kommet et par kg på. Fedtprocenten er nok også gået en smule op. Men, det er ikke meget. Jeg regner med at se, om jeg hen over vinteren kan vokse en smule, og accepterer så også, at der kommer lidt ekstra sul på kroppen. Så må jeg smide fedtet i løbet af foråret.
  4. Okse-loggen!

    Ærgerligt, men det er bare om at holde ved. Det tog mig halvandet år og næsten ti ansøgninger at lave det jobskite jeg gerne ville.
  5. Okse-loggen!

    Den opskrift låner jeg lige - så den kan komme på menuen herhjemme. Lyder lækkert.
  6. Senior styrke

    Det der yoga vil jeg kigge nærmere på. Men, det bliver nok først efter at surf-, og fodbold-sæsonen er sluttet. Torsdag stod på hjemmekamp i fodbold, som vi tabte 0-6. Desværre fik jeg mig et trælår oven i købet. Det betød at fredagnes styrketræning blev reduceret noget. Det endte med: Calf press: 3 X 8 X 110 Side lateral raise: 3 X 8 X 7 Dumbbell triceps extension: 3 X 8 X 8 Bench press: 3 X 8 X 50 Bent over dumbbell: 3 X 8 X 20 Biceps curl: 3 X 8 X 9 Dumbbell shrug: 3 X 8 X 18 Seated military: 3 X 8 X 10 Lørdag var restitutionsdag, og også den første dag i et par uger, hvor jeg ikke enten har surfet, spillet fodbold eller styrketrænet. Søndag stod på fodbold igen. Vægten ligger nu rimeligt stabilt på 84,5, og fedtprocenten er faldet en smule. Jeg har bestilt Aarstidernes vegetar-kasse. Ikke fordi jeg egentlig er vegetar. Men, jeg vil gerne lave mad med mindre kød. Og, jeg må nok indrømme at jeg ikke er særlig velbevandret, hvad angår vegetar-retter. Derudover er der en del ingredienser jeg ikke kender så godt. Så, nu håber jeg at få en masse inspiration og viden om vegetarmad. Så må vi se, hvad resten af familien siger til det.
  7. Okse-loggen!

    Jeg gad nu godt få en flaske snaps som anerkendelse for en indsats - især at kunne smage på det sammen på kontoret. Men, her ville det nok betyde at jeg skulle aflevere adgangskortet og ville blive eskorteret til porten.
  8. Senior styrke

    Selv om målet egentlig var at holde lidt igen med den fysiske aktivitet, så er det som om det ene tager det andet i øjeblikket. Lørdag var der masser af god vind, så jeg endte med 3 timers windsurfing. Søndag var der traditionen tro fodbold, og mandag var der igen vind, endda rigtig god stabil vind. Så, jeg endte med 1½ time på vandet. I går var jeg tilbage i centret, og kørte følgende program igennem: Squat: 3 X 8 X 50 DL: 3 X 8 X 50 Calf press: 2 X 8 X 100, 1 X 8 X 110 Lat raise: 3 X 8 X 6 Biceps curl: 1 X 8 X 9, 2 X 8 10 Seated Military dumbbell press: 3 X 8 X 10 Incline Dumbbell flyes: 3 X 8 X 8 Og så noget mave og ryg Vægten sagde 84,7 i morges Det er efterår, så der er god vind igen idag. Så, mon ikke det ender med en times sejlads Det første offer i vægtræningen er blevet mine skinny fit chinos. De er simpelt blevet for smalle omkring lårene. Jeg har derfor bestilt 3 par i regular fit.
  9. Senior styrke

    Igår bød på en gedigen gang old boys fodbold. Eftersom jeg ikke er nogen stor tekniker, må jeg byde ind med løbevllighed i stedet. Så, jeg var en smule brugt i morges. Idag var jeg i centret sammen med vores ældste. Selv om han er totalt nybegynder, så er det tydeligt at han om maks 9 mdr. Har overhalet mig. Han er 17, og progressionen er en helt anden end når man er 47. Men, for mit vedkommende blev det til: Squat: 3 X 8 X 50 DL 3 X 8 X 50 Bænkpres: 2 X 8 X 50, 1 X 6 X 50 Calf Press: 3 X 8 X 100 Bent over dumbell: 3 X 8 X 20 Biceps Curl: 3 X 8 X 9 Shrug: 1 X 8 X 16, 2 X 8 X 18 Dumbell Military: 3 X 8 X 10 Vægten ligger idag omkring de 85,5. Fedtprocenten er uændret. Livvidden er svundet marginalt, og brystvidden steget. Men, alt inden for den statistiske usikkerhed. Men, fokus er generelt lige nu på at komme på plads med at styrketræne igen, og få smidt nogle kg på vægtene. Så må jeg shredde i foråret. Min fedtprocent er under alle omstændigheder ikke alarmerende. I morgen siger vejrudsigten 8 m/sek fra frokost. Så, der skal jeg på vandet.
  10. Langt pokker i MOL

    Jeg er stadig imponeret over, at du kan overleve på så lidt søvn - og generelt med så uregelmæssig døgnrytme.
  11. Styrketræning på skemaet?

    Et af de emner, som jeg gerne ville have lært mere om, og som jeg som træner ville ønske mine spillere (volleyball) var mere bevidst om, er sammenhængen mellem en given sportsgren, og så en stærk grundlæggende fysik. Det har overrasket mig, hvor fraværende denne viden er hos mange unge mennesker. Helt konkret har vi i volleyball sammenhæng naturligt nok arbejdet meget spring-styrke, uden at det for alvor lykkede at motivere de unge mennesker til at arbejde videre med det selv. Men, i sidste sæson havde jeg en spiller, der startede på at styrketræne ved siden af, og som øgede sin springstyrke med 30% på nogle få måneder. Det var noget af en aha-oplevelse for mange af de andre spillere. Det kunne derfor være interessant at kæde bestemte sportsgrene sammen med forskellige former for fysisk træning. Hvilken form for fysisk træning ville eks. passe til fodboldspillere, svømmere, basketball-spillere etc. etc. Jeg vil tro, at mange af jeres elever ikke kommer til at styrketræne resten af deres liv. Men, alle vil have stor glæde af at vedligeholde en grundlæggende god fysisk form, for at blive god til andre sportsgrene. Det behøves ikke være begrænset til traditionel fysisk styrke, men kunne også være balance, koordination, hastighed mv.
  12. Zendurance; Løb, svøm og yoga

    Det er nogle gode tider du holder dig, på dine interval-pas. Det bliver spændende at se, hvordan Marathon spænder af.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Når først de bliver teenagere, så giver de kun lyd fra sig, hvis der ikke er mad på bordet, eller det trådløse net er gået ned. Det er bare at tælle årene......
  14. Senior styrke

    Efter en god times fodbold i søndags, og en hurtig tur på vandet i går (vinden droppede stort set præcist, da jeg steg på brættet), blev der idag tid til en tur i centret. Det resulterede i: squat: 1 x 8 x 40, 2 x 8 x 45 DL: 1 x 8 x 40, 2 x 8 x 50 calf Press: 1 x 8 x 90, 2 x 8 x 100 bænk pres: 1 x 8 x 40, 2 x 8 x 50 bent over dumbell row: 1 x 8 x 18, 2 x 8 x 20 biceps Curl: 1 x 8 x 7, 2 x 8 x 9 og så lidt mave og ryg Jeg vendte tilbage fra ferie igår, og har efterhånden overblikket over efteråret aktiviteter på jobbet. Jeg kommer bestemt ikke til at kede mig. Styrketræningen kan blive et godt pusterum mellem alt kontraktarbejdet.
  15. Okse-loggen!

    Det er slet ikke utænkeligt. Hun er ihvertfald på min top tre liste over de bedste skandinaviske krimiforfattere. "Til din vrede er ovre" er blandt de absolut bedste krimier jeg har læst