Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,436
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    72

Gregers TF last won the day on September 23

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

14,143 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Planen i dag var styrketræning men jeg vågnede 8:15 og kiggede ud til blå himmel. Hurtigt op og sluge morgenmad og bælle en liter kakao og på cyklen. I min underbevidsthed har jeg måske haft ide om det, for cyklen var pudset og kæden smurt efter regnen i går. Jeg nåede at se 9 Hvidovrefolk svinge væk fra mig mens jeg holdt for rødt, så koldstartede med et interval for at indhente dem. Benene var pænt tunge. Fik kontakt og den første times tid skulle jeg have tømt mavesækken ud i systemet og var mat i det. En overgang efter et hurtigt stykke, også med opkastfornemmelser. Der var nogle D´er med og en endnu hurtigere, så tempoet var friskt. Men så vågnede kroppen og jeg følte mig helt OK. Ved en spurt der starter på en bakke og ender i et langt falsk fladt, var der tre der stak af. Et par stykker foran mig slap og jeg sad toer og ventede på at ham foran slog ud og fik så kørt en fin forcering uden at gå all out. Jeg fik ikke helt hentet de tre men kom alene op til dem, hvilket var noget overraskende. Kirkestop og ned til Roskilde og spurt på Frederiksborgvej - bakken ved domkirken. To stak fra start, et par stykker satte efter og jeg fik så også nusset mig sammen og for første gang i år kom jeg først op. Endda pænt langt foran de næste. Så er der alligevel lidt spurt tilbage i den gamle - det højnede moraleren ret meget og efter jeg fik syren kørt ud, havde jeg de vildeste diamanter i stængerne resten af turen. Fik en dobbeltføring og da makker 2 slog ud, tog jeg så en dinger alene. Fik en D-mand op i et kvarters tid som jeg kørte flad og jeg endte med at sidde i front i over en halv time i streg. Til sidst Avedøre Havnevej hjemad og i stedet for at køre vo2max, så lå jeg på 130-140%. Bevares, det sved afsindigt i lårbasserne og vejrtrækningen var hektisk men det var så også efter 90 hårde km. Totalt Duracell-kanin. Der blev lige pillet 4-5 år af dåbsattesten i 97km. Vildt, vildt fedt og vild optur at slutte sæsonen af med en succestur helt uden for kategori. Det var i hvert fald den sidste weekend med officiel Hvidovretræning, før vi rammer november.
  2. Langt pokker i MOL

    Snooze fra 7:25 til 8:05. Hvidovres træning starter kl 9 og jeg skulle til at finde varmt tøj frem, så måtte skyde genvej til et opsamlingsted. Der stod en gut jeg ikke har set før, som fortalte at han kørte licens for nogle år siden - stoppede og tog på men i løbet af sommeren var kommet ned på 103kg og i D-form. Så kom der 4 mand og en kvinde og ud på ruten. Jeg havde hende foran og ham bagved. Hun trådte farten op da hun kom forrest og da ham semi-D´eren kom op på siden, gik det stærkt. De 103kg flyttede en masse modvind! Han sad og smårykkede og kørte en masse forhjulslir og.... jeg lod mig provokere og kørte mig op på linie men boksede noget med det. Da han endelig slog ud faldt farten 7-8km/t, så de andre har nok været trætte af os. Han var her og der og alle vejne. Lidt ude i venstre side og antritte 10 meter frem og bremse og tilbage i gruppen. Så 20 meter foran gruppen og 50 efter. Hele tiden. Rækkefølgen blev ændret og han fik en makker der ikke kunne træde sig op på siden. Han kiggede men holdt kæden stram. Da makker efter et halvt minuts tid forsøgte at stå op, tog han en slurk af dunken og trak yderligere frem samtidigt. Så blev jeg ramt af min børnebog fra Venstresocialisterne om overlægen og skraldemanden. Når man er SÅ kæk med at være overmand, så skribler det i mig for at dæmpe kækheden. Eller prøve. 103kg D-rytter og mindst 20 år yngre.... men blev jeg revet rundt, så var det jo nok også sjovt, så efter han havde kørt et par (lidt fesne) spurter, fik jeg sagt at jeg gerne ville lege med. Det var han med på. Efter jeg pillede ham på en bakke, kørte han igen uden at sige til, for "så kunne han jo ikke vinde". Sgu en sær holdning fra en licensmand. Omsider fik jeg lokket ham til en skiltespurt. Side om side de første 100m men så visnede han. Han fandt så et afstandsskilt med en km til nærmest by - den ville han gerne køre på. Fair nok og der ville jeg nok blive udfordret men byskiltet kom om hjørnet efter 300m, så den fik vi aldrig afgjort. Herefter drejede han fra. Lidt sjov fartleg men også lidt tosset at jeg lader mig provokere. Manden var skide flink men... han ramte mig lige på "kontakten". 84,6km
  3. Langt pokker i MOL

    Jeg sov alt for længe igen i dag - irriterende uvane, der pludselig er kommet. Før arbejde var jeg en time på cyklen for at tage afsked med sommeren - det var jo nok årets sidste mulighed for at køre i kort/kort. Ellers ærgeligt at efterårsblæsten ikkke kunne vente et par dage. Der er D-løb på søndag oppe i Hillerød og først start klokken 12:18. De sidste gange jeg har kørt med D-folk til Hvidovres træninger, er jeg på ingen måde faldet igennem. Godt vejr (motivation), gode arbejdstider og en masse ekstra feriedage i denne sommer og en dum dåbsattest... jeg kommer aldrig igen i samme form som jeg er i lige nu, så skulle det være, så var det nu. Men de små snoede veje oppe nordpå, blæst og massiv viftekørsel... Kermits stuntnummer har heller ikke gjort mig mere modig - omend det nok ikke kunne blive meget værre end det var Nå, men sådan er det bare. Altid noget at jeg lever i et stift regeltyrani på arbejde. Btw ganske muntert i dag, da blæsten rev de første gule blade af træerne og den lette regn fik dem til at klistre til skinnerne, uden at fortynde bladsmatten for meget. Der var lige et kvarters tid, hvor der var skøjteglat og man kunne trække hjulkryb op til topfart. Omvendt skulle der bremses i god tid. Med 15 år i samme togtype, så ved man præcis hvordan det reagerer. Med endnu længere tid på banen, så ved man også hvor træerne med de glatteste blade står. Så kan man stadig køre friskt til og have fat i den lange ende. De nye kommer til gengæld hjem og er fuldstændigt smadrede i hovedet efter sådan en dag, hvor de har kæmpet mod bladsmatten og momentvis har været sendt til tælling. Den fase genoplivede jeg jo selv sidste år, da jeg var ny på fjernbanen.
  4. Langt pokker i MOL

    Ja det var tider, dengang. I dag må vi nøjes med korte tog. Til gengæld ER der trods alt tog, trods der i går dukkede en kritisk fejl op i det nye signalsystem. Havde Ole Birk skaffet førerløse tog, så tror jeg ikke der havde kørt nogen i dag. Så flere sikkerhedsbestemmelser og cirkulærer at holde styr på. Man bliver nok ikke udskiftet med en langstidsledig lige med det første - det er trods alt en meget positiv ting ved det. ... Jeg tager en nuldag i dag og prøver at gøre mig træningssulten. Stængerne er ellers helt upåvirkede efter i går. Jeg faldt først i søvn ved 3-tiden men sov fint da det omsider lykkedes. Nu vil jeg ud af sengen og i LIDL købe noget der kan spises (er løbet tør for både mælk, brød og skyr) og så se hvad der gik galt for baghjulet.
  5. Langt pokker i MOL

    Og lige have løftet positivitetsniveauet Á
  6. Langt pokker i MOL

    Lort og lagkage på cykelbanen. Jeg var hjemme fra arbejde 55 minutter før træning, så lidt tidspanik og jeg havde fuldstændigt fejldisponeret kost (for meget for sent) og væske (alt for lidt som sædvanlig og den liter kakao jeg drak i fyraftentoget, kunne slet ikke optages efter den store madpakke). Jeg drak en liter vand lige inden jeg kørte til cykelbanen og tømte to dunke den første halve time og nummer tre på den næste halve. Såååå.... anderledes næste gang... Hovedet magtede det heller ikke helt men opvarmningen var fin. Kombo-interval - først pointløb og så 25 omganges scratch. Pointløbet bruger jeg som "opvarmning" - så hidsigt kan jeg altså ikke koldstarte. Herefter lidt hektisk scratch, da en gut i ydersporet vil have min plads og maser sig ned under rød streg. Jeg lader ham få den og fortryder, for han sejler mere rundt fra side til side end de fleste andre. Det er OK men passer skidt til min kørestil, der er mere jævn helt i bunden af banen, så jeg får ikke meget læ af ham. Alligevel sidder jeg pludselig i et lille udbrud. Efter min anden føring er det ikke så sjovt mere og får jeg ondt af mig selv og slår væk. Jeg ruller af et par omgange og forlader banen. Herefter øvelsen med 6 minutters interval på 12 minutter i tilfældige blokke. Efter de første intervaller vågner stængerne og der er fint drev i ekvipagen. Pludselig en lyd og cyklen ruller skidt. Jeg slår væk og ser at forhjulet støder på forgaflen. I stressen for at nå på banen, har jeg åbenbart ikke fået spændt det nok og det er ved at forlade gaflen. Holy shit. Jeg får det monteret rigtigt og når de sidste 4 intervaller. Udskilningsløb - een ud hver omgang. Jeg kan ikke rigtigt gemme mig i gruppen i starten af løbet og må stort set fra start accelerere frem mod målstregen. Jeg får heller aldrig helt overblik over bagtroppen, så sidder alt for langt ude og i starten også spurtet for hårdt. Det får jeg nedsroslet og sidder fint med 5 mand tilbage. Noget presset men stadig med nogenlunde kontrol over vejrtrækning. Men ham jeg sidder på hjul af slipper de 3 forreste og DEN havde jeg ikke forberedt oppe i hovedet og opgiver. At køre mig op havde nok kostet juicen til næste spurt men bagefter pisse irriterende, at jeg bare opgav. Mens vi venter på afrulning, punkterer mit baghjul helt umotiveret mens cyklen bare ligger. Det er ikke første gang mit baghjul driller - jeg overvejer at trække en sum ud af min bilopsparing til et pladehjul til lukkede ringe. Jeg gider ikke når mekanikken driller. Omvendt tudetosset at bruge penge på den slags pjat i min alder og især når jeg alligevel kyllinger ud i tide og utide og har et egerhjul med en ring på, liggende i stumpeskuffen. nå.... Jeg har sovet elendigt de sidste tre nætter så vil se om det bliver bedre i nat.
  7. Squat og forlår

    Jeg oplever squat som en mudret øvelse og. den bider ikke direkte i lårene på mig, hverken for eller bag. Og så nok alligevel for jeg bliver ret DOMSramt men kun foran. Det går lidt bedre med frontsquat men der er det VMOerne der tager alle tævene og Vastus Lateralis føles hverken trætte eller ømme bagefter - ikke at ømhed er en direkte garanti for noget men alligevel. Men.... jeg squatter for lidt til at jeg vil kloge på det, der er der andre der bedre kan,
  8. Langt pokker i MOL

    Sikke et vejr Jeg måtte ud på rammen. Jeg vågnede først 10:20, så det blev kun 45 minutter og langt det meste godt nede i zone 2. Det må kunne gå som aktiv restitution.
  9. Langt pokker i MOL

    Fridag, så oplagt at køre med HvidovreCK. Jeg følte mig slet ikke klar i hovedet til at skulle køres i smadder i dag, som de sidste gange. Benene også lidt trætte, Efter et meget langt tiløb, kom jeg på tricyklen og kunne konstatere, at lige så velkørende jeg har været de sidste dage, lige så rædsomt ringe kørte jeg i dag. Ingen bundtræk og jeg kunne slet ikke få pulsen op. Jeg havde planlagt styrketræning her til aften men det dropper jeg og laver heller ikke noget i morgen. Det har så heller aldrig været meningen, at styrketræne samtidigt med så hård cykling som sidste uge bød på men hvem havde også set det komme?
  10. Motion i balance™

    Hvorfor får man en plastikpose over sig som “jakke” efter en løbetur i Kbh - lige umiddelbart var der ikke noget regn. Det må da være en tvivlsom fornøjelse i egne dampe...?
  11. Langt pokker i MOL

    En lille gang fullbody i går morges. 1 sæt til for- og baglår og 2 til resten. Bare for at holde gryden varm. Til morgen en tur med sædvanlig kollege. Jeg tænkte at være smart og lægge den ud til Flyvestationen, så jeg kunne køre intervaller og han, hvad han nu havde lyst til. Men så skulle han passe børn og da vi kom på cyklen havde han hverken spist eller drukket og de korte rør drillede knæene. Tempoet var noget lavere end forventet, så vi kom senere derud og eftersom jeg skulle på arbejde bagefter, turde jeg ikke blive så længe heller. Men OK. Jeg HAVDE sådan set selv meldt ind, at jeg gerne ville køre derop, stille og roligt. Men det korte og lange er, at jeg kun nåede 6 x 40/20 og ikke 2x10 som jeg havde planlagt. Men 69km og en god all-out-start fra et af de røde kryds.
  12. Tinapigens log!

    Langfingrede banditter - øv.
  13. Langt pokker i MOL

    Fredagstons med HvidovreCK. Eller... der var tre på fjæsen der havde skrevet at de kom. Så sprang den ene fra og så gad de andre to ikke. Der plejer at stå nogle der ikke har meldt deres ankomst, så jeg kørte til mødestedet. Var dog alene. Nu er jeg selv god til at komme lidt for sent så jeg ventede lidt med at køre. 3-4 minutter efter tid, dukker en gut op og han var frisk på at vi kører turen sammen. Og irriterende.... han ved hvem jeg er men jeg kan ikke rigtigt huske ham. Det viser sig at han er licensmand og han heldigvis havde været til træning i går. Nu kører vi nogenlunde op med hinanden. Mine føringer er lidt hurtigere end hans, der omvendt er lidt længere. Jeg kører mine på wattene og slipper, lige inden jeg futter tændstikker af - han taber 2-3km/t sidst i sine. Men totalt fedt kun at være to så jævnbyrdige. Ingen Steen der klistrer til føringerne. Ingen der råber "en ned". Efter starten med ,let småsnak gik farten op og der blev helt stille. Kun vindstøj, vejtrækning og snøften fra snotten der pressede på. Og den indre dialog om hvor hårdt man turde gå og hvor længe. Og fornemmelsen af, at vi begge to er lidt over kanten af det mulige men ingen vil give sig. 8 medaljer fra Trainingpeaks på både puls og watt og i -18 og all-time, Det med en stille og rolig uge..... ej ikke ligefrem. Men hold da op en fest i dag. 55km i alt.
  14. Langt pokker i MOL

    Det er helt fint at du ar du det noget andet - ingen problemer. Jeg har faktisk fået en PB fra en tidligere MOL-bruger om hjulet. Ellers kan jeg måske bruge det som lokkemad til at få solgt min gamle banecykel, som også bare står og står.
  15. Langt pokker i MOL

    Jeg har nogenlunde tidligt fri onsdag, så kan vist lige nå det. Jeg tager hjulet med, så kan du jo se på det inden du bestemmer dig. Ret beset ved jeg heller ikke hvordan lejerne har taget, at det har stået i både kulde og hede og lidt fugt, ude på den lukkede altan. Du kører vel parløb når vi andre er færdige? Jeg kører med om tirsdagen, hvis min hverdagsfridag falder der men det er kun hver 5te uge i snit, så det bliver ikke tit. Desværre, for det er klart hygge på højt plan. Her til aften 80,6km med HvidovreCK. Vi var kun 15 og også Crof - H40-manden. Jeg kunne ikke undslå mig fra at køre på hold1 med ham og en D og 2 andre og sjit, det blev en hård dag. Vi begyndte dog med individuelle intervaller. 2 minutter on og 1 minut off. Jeg nåede 4 og kørte dem lidt fra toppen af vo2max. Herefter rulleskift i en uendelighed der sluttede ned ad Ågerupbakken, hvor vi vendte rundt og kørte rulleskift i starten og så fri spurt til toppen, Crof har desværre lært at jeg skal presses hen til spurten hvis jeg ikke skal først op, så det kom jeg ikke. Det gik nu pænt hurtigt hele vejen, hvilket sikkerhedsmæssigt var pisse ufedt, for de var flere gange hvor vi bare skal være glade for at der ikke kom modkørende trafik. Jeg prøvede derfor at gå et hold ned men den gik ikke. En runde kørt som holdløb med spurt på samme stigning. Crof og D-manden kørte på hinanden i en lang "spurt" og vi 2 lå fint på hjul af den samme mand som blev i front. Så med snedig timing og afbrændigt af et par tændstikker, fik jeg hapset spurten. Holdløb igen med spurt på en ny bakke bakke. Jeg havde Crof på hjul og efter en føring hvor jeg trak den for længe, måtte jeg gå all-out for at gå på hjul men faldt af efter små 10sek. Heldigvis var vi næsten fremme og fint nok at ramme hegnet, til en forandring. Efter bakketoppen var der aerocup nedad - altså hvem kommer længst i frihjul. Det hapsede jeg. Hjemad derfra i kedeligt langsomt tempo og koldt var det også. Jeg kørte lavt gear undtaget fra de røde kryds, hvor jeg gik i 53-11 og siddende all-out, desværre ikke muligt så længe ad gangen. Vi var 4 sammen på Avedøre Havnevej, hvor jeg ellers plejer at køre intervaller men... Jeg tog dog 2 røde lys som dragrace indtil lårene eksploderede. Jeg har sat års PR i puls på 5sek, 1min, 5 min og 2ndenplads på 20min og højeste 20m watt, så jeg dropper at træne ben i aften - de har vist fået rigeligt med tæsk i dag. Udover det med sikkerheden, var det fint nok at få flyttet nogle grænser for hvad jeg kan holde til.