Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    9,921
  • Joined

  • Last visited

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

3,595 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Tidligt oppe. Alligevel skulle vi over frokosttid før kroppen føltes klar til st blive brugt. Jeg skal til kaffe hos mor om lidt men sidder lige og damper det værste sved af... i stedet for en tur udendørs røg cyklen på hjemmetræneren - så kunne jeg også fifle med indstilling af sadlen som ikke var helt som jeg kunne tænke mig. 10 min opvarmning, 5 x 3/3, 10 min afrulning. Benene alligevel liiiidt trætte efter i går så startede ud mere komfortable 330w. Fik mere og mere hul igennem i løbet af intervallerne, så lagde på og endte med 344w i det sidste uden det føltes hårdere. Jojo pulsen var højere men den kan man jo som sådan ikke mærke. Jeg har mange hængepartier i lejligheden som jeg burde få styr på i morgen og så håbe på noget fornuftig klubtræning søndag. Jeg tror måske alligevel også at jeg vil spendere et par bibshorts i et andet mærke end det klubben kører med, jeg tænker min sarte numse vil hygge sig ved at trykpunkterne ikke er de samme hver gang jeg er på rammen.
  2. Langt pokker i MOL

    Onsdagsvægt 89,6 - tidskorrigeret 89,1 - fedt% 13,2 efter 4050 kcal og 3,5 timers nattesøvn torsdagvægt 88,8 - tidskorrigeret 88,2 - fedt% 13,0 efter 2930 kcal og 4,5 timers nattesøvn vægt i morges 88,8 - tidskorrigeret 88,8 - fedt% 13,0 efter mange (ej talt da meget købt i 7-11) kcal og 8 timers nattesøvn Igen i går ringede vækkeuret klokken 02 og klokken 14 lå jeg i sengen og havde sat uret til at ringe en lille time senere. Ville så trille en lille tur på cyklen. Jeg vågner dog først lidt over 16. Går lidt i panik, sluger en sjat havregryn, bæller 1,5 liter vand og gør cyklen klar. Kører så det tidsmæssigt passer med at nå licenstræningen og da benene er medgørlige bliver det det. Første interval er halvlangt i rulleskift og ikke all-out. Fin start til at få tvivlen manet til jorden. De næste intervaller bliver hårde men uden jeg får kørt mig helt ud. Vi kører f. eks et interval hvor de 6 hurtigste skal trække os andre frem til næste by. Det knækker selvfølgelig i flere bidder og selvfølgelig sidder der nogle foran i min gruppe som tror de alene kan trække os andre i højt tempo. Da det går lidt stå kører jeg forbi, slækker og prøver at få dem på hjul men kører alene frem til næste gruppe. Deroppe er det samme sket. Efter intervaller er der kæmpe, kæmpe skænderi der varer flere minutter, fordi én er kørt forbi dem der har kørt sig i hegnet i front og derfor ikke kunne fange hjulet. Så lær dog for Helvede ikke at ville føre 2-4 mand alene men lad andre komme til, i stedet få at dø og så blive sur! Nå - jeg brokker mig heldigvis tit over ikke at blive lukket ind i føringsrotation, så tvivler på at nogen vil blive sure når jeg kører forbi dem. Sidste interval var på kort gadeløbsrunde, så vi også kunne træne svingteknik. Vi startede 4 hvor den ene kørte klart hurtigst og efter han havde ført i over halvdelen af intervallet lukkede han op og kørte væk. Herefter førte de to andre :-( og trak ind bag hinanden. Fjolser, altså. Da de havde gjort det nogle gange, kørte jeg forbi, slækkede farten så de i princippet lå på hjul og så kørte jeg op til næste gruppe. Alene (æv bæv). De forrige intervaller kørte vi på samme runde og det er pudsigt at de andre falder af på vej ud af svingene og kommer op på langsiderne. Det er dér jeg steger. .... I dag har jeg hverdagsfridag og byttet, så jeg har friweekend. Gik i seng kl 22 i går og vågnede af mig selv 6:45. Kan jeg holde fast i det, så er jeg en glad mand. Men meget mærkelig at sidde her klokken 11 hvor min fridag plejer at starte og så have været gang i mange timer.
  3. Langt pokker i MOL

    Vægt 89,6 - tidskorrigeret 89,1 - fedt% 13,2 efter 4 timers nattesøvn og 3150kcal i virkeligheden handler det allermest om at få styr på min søvn - ellers skal jeg nok kraftigt overveje IKKE at søge morgentur, når jeg engang kan søge fast turnus. En powernap efter fyraften gjorde godt og efter at samlet mig smuttede jeg på cyklen. Stadig småøm i stængerne. Dog det mindste problem for der var ingen energi. Kom kadencen op over 90 følte jeg at benene piskede rundt. Kom pulsen meget over 80% var jeg ved at falde af cyklen. Men i forhold til den lave puls egentlig ok "fart" og også fint nok med watt på småbakkerne - bare lidt tungt i længden når man er sub80rpm. ca. 55km, hviledag i morgen og håber at have energi til noget mere fornuftig kørsel på torsdag.
  4. Blackmoores 3 log

    Er muss!
  5. Langt pokker i MOL

    Selvfølgelig. Det er bare lettere at steppe på vægten end at få målebåndet til at hænge samme sted. Og så afhænger livvidden også af hvor "opspændt" man står eller man lader alt falde sammen. Det væsentlige er dog om bukserne strammer eller ej og hvordan spejlet ser ud - vægten er bare en OCD'ish let måde at holde regnskab på - dog udfordret af omskiftelige stå op tider. Som sådan er det absolut ikke vægten der "irriterer" mig men mængden af fedtdække over vaskebrættet, som vel må være derinde et sted. Ork - jeg vejede hellere end gerne 10 kg mere med samme/lavere fedtprocent. og så er jeg skide ræd for at give slip. De 5 måneder på skolebænken (ingen kalorietælling men dagens ret i kantinen, slik og kage næsten efter lyst) der kostede en vægtstigning på 7-8 kg bekræfter mig kun i, at jeg ender som temmelig overvægtige hvis jeg ikke holder en eller anden form for snor i mig selv.
  6. Langt pokker i MOL

    Jeg kan med bestemthed skrive at jeg aldrig har haft så ondt i stængerne efter cykling som nu. Havde været sjovere hvis det gjorde ondt imens i stedet for, men sådan er det jo.. Traningpeaks's tal bakker op, så jeg har valgt at springe træningen over i dag. De næste par dage skal jeg vist også bare holde nogenlunde lav profil. Vægttabet er ikke eksisterende. Negativt, faktisk da jeg midt på ugen dykkede lige over 88kg men nu igen roder ved 90. Ikke sært nu jeg sidste uge var meget tidligt oppe. Samtidigt har jeg på cyklen enten kørt hårdt eller langt. Begge dele (men især det sidste) smadrer en skrump mere effektivt end juleaften med and og ris a la mande. I ærgelig erkendelse af at det ikke fungerer i frihånd må jeg tage logbogen til hjælp. Det lader umiddelbart til at jeg får mine ønsker om morgentjenester opfyldt og dermed jævnligt skal op før klokken 02. Selve morgenvejning er dermed værdiløs og den tidskorrigerede vægt bliver vigtigt værktøj. Mellem 7 og 8 er vægten hvad den viser. Herefter korrigeres et halv kg/time de første to timer og dernæst et halvt kg/halve time de næste to timer - max 600 grams korrigering i alt. Op eller ned alt efter om det er senere eller tidligere. Fedtprocenten burde også korrigeres men der kan jeg ikke finde en passende formel, så den er som vist. I morges: vægt 90,1 - tidskorrigeret 89,7 - fedt% 13,4 efter 5 timers nattesøvn Målet er at komme ud af august med en vægt under 88kg.
  7. Got legs?

    Hvordan ligger dine planer egentlig mht til at vende tilbage til at køre licensløb? Som jeg læser dine indlæg mellem linierne, virker det til at du igen har pænt drev i cyklen
  8. Langt pokker i MOL

    140km med supermotionsholdet. 6 mand og en ny kvinde som ikke havde kørt med ført. Hun bakkede ret hurtigt ud igen, ikke den bedste dag hun debuterede på. Stængerne var lort og lagkage men vi havde to som alligevel sad ret klistret til fronten når vi kørte to og to men ellers var vi ret homogene og alle kunne gøre ondt på alle. Vi kørte en del tid på en række og der solgte jeg mig dyrt og var en af de to som holdt højest tempo, så det er fint. Men stængerne er også seriøst færdige nu - især højre quad som jeg havde krampe i flere gange i går. At vi kørte to lange spurter mod slutningen gør det ikke bedre. Begge blev åbnet uden jeg var med - den første kunne jeg få fat i men måtte opgive at vinde nummer to, da jeg lå for langt tilbage og snakkede de da kørte. Omsider peakpower på den sjove side af 1500watt, så det kan altså lade sig gøre stadigvæk. Nu skal jeg have en powernap! For resten lidt pudsigt. Vi var 1 licensrytter og 5 motionister men alligevel alle med barberede stænger. Gad vide om det er et generelt skred at det breder sig ned i motionsrækkerne eller det er en Hvidovreting
  9. Langt pokker i MOL

    Motíonsholdet skulle både spise og med færge og ville først være retur kl 16. Jeg skal besøge mor, så det er for sent. Jeg fulgtes med dem op til Frederikssund og kørte derfra alene. Jeg kunne da godt mærke at det ikke lige var dagen hvor jeg skulle spille kong Gulerod, da jeg kørte i gruppen. Alene blev det til en katastrofe. Benene var tomme. Ikke bare helt tomme men værre. Jeg tror ikke jeg har været så usselt kørende siden man fiflede med min lungemedicin. Og posen med bagerpenge havde jeg glemt at fylde op, så hele vejen handlede det bare om ikke at trykke igennem. Den sidste 20'er blev brugt på et fejlkøb: En cola. Sikke noget hø at få en gang koldt boblevand i sækken. 130km overlevelse og en irriterende dag at dreje forkert. Men hold da kæft et lækkert vejr!
  10. Lorteverden :cry:

  11. Langt pokker i MOL

    Heldigvis friweekend - kæft et søvnkaos med flere gange sjatsøvn udover døgnet. Heldigvis starter næste uge ud med klokken 5-ish mødetider. Der er flere der har anbefalet mig at prøve at træne med ABC og nu da mine morgener er blevet tidligere, er mødetiden 16:40 ikke mere så umulig. Og kommer jeg lidt tidligere hjem kommer jeg nok også tidligere i seng. Kunne være en ide for tirsdag og torsdag.... Kæmper med uhæmmet appetit men er ikke faldet helt igennem og ligger omkring 89kg tidskorrigeret. Spiser dog alt for lidt fedt i disse dage og det bliver man også sulten af at mangle. Dagens lille indsats blev 25km hvor det kun var turen op på motorvejsbroen der rykkede pulsen over 55% af max. Eller lå jeg omkring 50% langt over halvdelen af tiden. De næste to dage skal der også cykles og helst lidt mere. Har ikke lagt mig fast på hvad, endnu. Men jeg gik åbenbart til stålet i onsdags, for jeg er stadig reelt øm i lår og baller - naturligvis i kraftigt aftagende men alligevel....
  12. Langt pokker i MOL

    Starter lige med løsningen fra i går: In the Summertime's B-side Det var kraftigt planen at få gang i det dersens styrketræning. Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan pokker jeg skal kringle det ind. Det var oplagt i dag med en hviledag i morgen inden cykling i weekenden. Men det med at stå op klokken 02 sved en del mere end forudset. Da jeg havde været hjemme i et par timer måtte jeg tage en lur, da jeg blev reelt utilpas af træthed. Dertil kom der en regning for de nye PR's i går. Man restituerer næppe særligt godt heller, på tre timers nattesøvn - i hvert fald er jeg for alvor øm i stængerne. Cykling i mine friweekender MÅ dog have prio et, så endnu en udskydelse af projekt squat I aften ringer vækkeuret 1:50 - B-mennesket i mig er sgu udfordret. Håber på en kort trilletur i morgen.
  13. Langt pokker i MOL

    Jeg hørte for resten dette herlige stykke musik af ældre dato i bilen på vej fra arbejde. Dengang stjal man åbenbart også musiklunser fra hinanden. Mon nogen kan gætte hvad jeg tænker på?
  14. Langt pokker i MOL

    Hjem fra arbejde og så en lur. Og til en gennemfed motionstræning. stort fremmøde også af folk på og over mit niveau, så jeg blev kørt i hegnet flere gange i dag. Desværre dør jeg noget i skinkerne da vi spurter op af Søsum-dalen. Gik all-out på den og helt til rundkørslen men det var slet ikke nødvendigt. Jeg havde regnet med at licenserne ville prøve at hente mig oppe på det flade men så stort jeg vandt kan de umuligt have prøvet. Og benene var irriterende længe om at komme sig. Lidt pyt, for de næste to intervaller køres i området og jeg er bare ikke modig nok til at overhale henover dobbelt optrukne linier uden ud at have styr på evt. modkørende, så jeg ryger af det hurtige hold i overhalingerne og følger bare det hold vi overhaler uden at blande mig. Snitwattene er ikke voldsomme men ny PR i NP og mener også er der er PR på 1,2, og 5min. Jeg er hvert fald rimelig stegt i stængerne
  15. Langt pokker i MOL

    Ja, jeg fik "kørekort" (hedder attest i jernbanesprog) til de hvide togsæt i går. Midt i oktober er jeg indkaldt til uddannelse og ny "køreprøve" til ME-lokomotiv og styrevogn. Så går der sikkert 1-3 måneder og så skal jeg lære at køre IC4. Hvis jeg søger og kommer i en turnus hvor der er kørsel på Kystbanen, skal jeg også trækkes igennem EA-lokomotivet og ET-togsæt.