Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    9,634
  • Joined

  • Last visited

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn Mand
  • Sted Avedøre

Recent Profile Visitors

1,462 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Sidste uge. Motivationen til vægttabet er stadig totalt fraværende, så fuldt fortjent at vægten er steget,  med alt det jeg har spist. Jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer ind på sporet igen. De her to dage med mellem- og aftenvagt på arbejde hjælper dog på det praktiske, da jeg ikke er hjemme i aftentimerne, hvor jeg let spiser for meget herhjemme. Tid vægttræning: 3t 10m, 2 gange Tid cardio: 10t 30m, 4 gange, heraf 163km landevejscykling og 0km banecykling I snit: (tal i parentes er sidste uge) Vægt: 86,7kg (86,4kg) F%: 12,0 (11,8) Kcal: 4060  (3460) Nattesøvn 7,3 timer Der bliver alligevel ikke trænet i dag. Jeg vågnede mange gange i nat fordi jeg fedtsvedte og er vågnet med ondt i halsen og lidt snotnæse. Da jeg starter på nyt arbejde om en uge, vil jeg ikke risikere at træningen udløser at jeg bliver rigtig syg om 3-4 dage. Det kan ske alligevel men nu prøver jeg at skåne immunforsvaret.
  2. Haute Route Alp´s 2016 - en udfordring med bid i:-)

    Mange ting kan man ignorere... Men knæ der øffer er ikke en af dem. Du skrev også om ømt knæ for ikke så længe siden, jeg kan dog ikke huske om det var i samme side. Man kan slippe fra det nogle gange men BANG, så sidder der permanent og så tager det gysejammerligt lang tid at komme over det. Skulle jeg vælge mellem en eller et par dage uden cykling eller risikere mange måneders bøvl og ballade, ved jeg godt hvad jeg ville vælge.
  3. Langt pokker i MOL

    Det gør det bestemt. Det passer også med at alle der havde kørt en klassisk 20-test scorede for højt. Jeg skal så kun korrigere med 0,9, trods trainingpeaks sætter vo2max som min force, mens min 20min scorer virkelig ynkeligt. Om det så var mine trætte stænger eller ??? ved jeg ikke. Men skal vi køre spinning derinde på en dag jeg har fri skal jeg bestemt med men vil så taste min FTP ind i stedet.
  4. Langt pokker i MOL

    Matte stænger men ikke så slemt som frygtet og efter en times tid var der nogenlunde hul igennem. Turen med HCK var ikke oprivende kørselsmæssigt men så alligevel oplæg til lidt sjov i gaden. 98,5km med et par dampbørn, der ikke kunne/ville køre gruppekørsel. Kørte enten 40-50m foran os andre eller kørte udenom gruppen og lagde sig ind foran dem der førte, hvis de ikke syntes det gik hurtigt nok. Ret irriterende og det synes træneren også. Jeg og en anden har fået grønt lys til at tage dem med på interval og flå dem over, hvis de kører asocialt igen på søndag. Primært for at gøre dem møre, så de bliver i gruppen og kører pænt. Vi havde et par stykker der hang i neglene, så ret tarveligt at de sidder og feder den når der er mulighed for at køre i bund, for at splitte det hele i transportstykkerne. Den værste mente stædigt, at det er OK at springe rækken over for at stjæle en føring når han lige følte for det og kunne slet ikke acceptere at det ikke at sådan "man" kører i klub. Lige med ham, har vi/jeg lige en ting der skal "afklares i skolegården" på søndag. Han skal "smadres" og syre til i lårene, så han kan prøve at sidde og lide bare for akkurat at hænge med i gruppen. Kan man ikke lytte og forstå på den pæne måde må man føle. Nå, der arbejdes på at få dem op på licensholdet - enten bliver de og så er alt godt, eller også er de vel lidt mere ydmyge når de kommer retur. Vi var oppe i Ganløseområdet og kørte en masse bakkefræs men ellers jævnt og efter hvad langsommeste mand kunne holde til. Ham der umiddelbart virkede hurtigst, kørte ikke rigtigt med i nogle af dem, så jeg kom først i alt jeg legede med i. For ikke at være alt for "grådig" sprang jeg lidt bakkespurter over men kørte lidt skiltespurter på vejen hjem i stedet for. Alene, desværre. Og nok ikke skide kløgtigt, for nu er mine VMO´er BARE ømme igen. Jeg havde håbet på lidt squat her til aften men det skal jeg så ikke. Tiltrængt hviledag i morgen og det passer perfekt, da jeg arbejder midt i dagen. Tirsdag håber jeg på intervaller på hjemmetræneren inden aftenvagt. ..... Jeg får en masse sære fotos på instagram. Dette en kraftig reminder til ikke at køre i klubbens bibs uden at cutte dem til. Jeg ved ikke om det er lirens at bukserne når ned til knæene mens man har dem på. Men hold kæft hvor er tanlines gyseligt at se på når de dasker dernede, når man er barn af 70/80erne.
  5. Mugges log

    Dammit, du har tabt dig!
  6. Langt pokker i MOL

    Måske lige i overkanten, faktisk. Jeg nåede også at få DOMS i mavemullerne men i morges var der kun ømhed i lægge og især i VMOer - og så var lårene bare off med off på. Bare ærgeligt, for vi skulle ind i en FitnessDK af dem med nye wattcykler og køre en watt-test og efterfølgende spinningtime. Deres tomahawkcykler bruger ikke ftp men ftw (dog ret tæt på det samme men lidt højere watt som resultat), der bliver udregnet efter en trappetest. Gustent, for det tog tre kvarter at køre i hegnet. Mentalt var jeg der ikke, da det strammede til og i kombi med trætte stænger, var jeg pulsmæssigt slet ikke oppe og ringe og vejrtrækningen var heller ikke totalt panisk, da jeg måtte slippe wattene og trykke stop.  Efterfølgende spinningtime gik op i hat og briller, for ingen af os kunne holde wattene. Smart nok taster man sin ftw ind i cyklen og så får man et farvet lys (som alle kan se) alt efter hvilken wattzone man kører i. Men efter testen kunne vi ikke en skid og alles lamper lyste i forkerte farver og vi stoppede før tid. I øvrigt dejligt at se at licensdrengene heller ikke kunne. Træthedsmæssigt er jeg flået op igen. Jeg regner dog med at motionsholdet ikke kører alt for vildt i morgen, så tager lige en tur med dem inden jeg tager en hviledag igen mandag. Kræves flere hviledage, må jeg tage dem. Det bliver ingen kvalitetstræning når jeg er så smadret i stængerne som nu.  
  7. Langt pokker i MOL

    Jeg var ikke nået at blive helt frisk i stængerne. Det er dog intet i forhold til nu. Aldrig har jeg forsøgt at dræbe mine ben som i dag. Træner-Søren, som jeg fulgte hjem for få rullet benene af, erkendte også, at mindre kunne gøre det. Første omgang på Holmen var opvarmning med lidt korte antrit. Derefter ned på den gode langside og køre nogle blide vo2max-intervaller. 2, 3, og 4 minutter med ét minuts pause imellem. 1 omgang AT i rulleskift. Og så kom det: 4 omgange hvor vi sendte en hare ca 20 sekunder ud og så skulle hullet lukkes med en spurt. Man når mange på 4 omgange: 24 antrit. Det et jo tæt på vanvittigt og færre kunne nok have gjort det. Men ok, kører man gadeløb er det også mange gange der skal knaldes watt af. Men jeg tror vi nøjes med 3 omgange fremover. Det er sådan set også voldsomt. Og så altså en omvej hjem. 67 km i alt. Jeg har allerede fået ondt i lårene. Og læggene. Og ballerne. Og halsen  De første spurter kørte jeg dem som alle andre. Herefter gik jeg i styrketræningmode og gryntede/stønnede mig i gang. Med SÅ mange antrit, bliver det bare lettere at gå all-in når man lægger det ekstra lag på. Dammit, jeg er smadret!!!!!!!
  8. Langt pokker i MOL

    Føj, jeg var træt i stængerne efter i går. Men tidligt i FW, så der er lidt ekstra restitutionstimer inden HCKs træning i morgen aften eller hvad det nu bliver til - mere til sidst... Romaskine: 5 min + cykling 5 min + div squat med stangen Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x75, 1x77½, 1x80, 1x82½ Squat: 4x70, 4x75, 4x77½, 4x80, 4x82½ Benpres, 1 ben: 8x70, 8x70, 8x70, 8x70 kun venstre Læg i benpres: 20x50, 20x100, 10x140, 8x150, 8x160, 8x160, 8x160, 8x160, 8x150, 10x140, 20x100 Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x60, 7x60, 7x60, 7x60 Pulldownmaskine: 7x80, 7x80, 7x80 Bænkpresmaskine: 7x80, 7x80, 7x80 Low Row: 7x80, 7x80, 7x80 Laterals: 10x8, 10x8, 10x8 Bicepcurl: 8x18, 8x18, 8x18 Tricep pushdowns: 7x32½, 7x32½, 7x32½ Hyperextension: 9x10, 9x10, 9x10 Planken: 75sek, 75sek, 75sek Sidebøjninger: 9, 9, 9 Mavebøjninger: 9, 9, 9 Kondicykel: 12 min Jeg er lidt i vildrede med klubtræningen i morgen. Det burde være Søren der har træningen om torsdagen og Fisker på tirsdage. Sidste uge havde de byttet. Og nu kan jeg se på fjæsen at Søren havde i går. Har Fisker så i morgen? Sørens vintertræninger er nok det sjoveste man kan forstille sig, udover at køre på bane. Omvendt er 2 omganges turboopvarmning efterfulgt af 5 omganges tons (endda alene) i et industrikvarter omgivet af 25 meters modulvogntog i mørke og nær frostvejr, ikke noget man skal sætte ord på. Overvejer at dampe ud af bagdøren, hvis det skal være sådan igen. Det er ikke pænt. Omvendt interesserer Fisker sig ikke for hvad der foregår i motionsrækkerne - sidst ænsede han ikke alle dem der blev sat undervejs og kørte hjem midt i det hele. Og med 7 omgange uden intervaller er forarbejdet til at overse. Jeg kan vist lige nå opvarmningen og derefter høre hvad planen er. Er det lige så røvsygt som sidst, så hurtigt hjem på hemmetræneren og nå lidt intervaller. Det passer mig skidt at opføre mig sådan men så træt jeg blev at det hele i torsdags, er det jo næsten nødværge. Og ellers kunne de jo melde trænerbyt ud på FB-gruppen, nu den alligevel bruges til alt muligt useriøst....  
  9. Got legs?

    Hvad jeg har kunnet google mig til, er der to forskellige opfattelse af sweet spot zonen, alt efter hvor man læser. Den jeg bruger hedder 83-97% af FTP. Men der er også flere hits på 84-95% af FTP. Så ret stor forskel i hårdheden, alt efter hvilken ende af skalaen man ligger i. Hvis det er altså er korrekt opfattet.
  10. Got legs?

    Er sweet spot ikke en ret bred wattzone, sådan 30-40w på "vores" niveau, eller har jeg misset en pointe?
  11. Langt pokker i MOL

    Selv om styrketræningen ikke er vildt strabadserende (herligt ord), sidder det alligevel lidt benern når man squatter infrekvent nok. Omvendt havde jeg frådet masser af carbs og det udjævnede det fint, så dagens tur på hjemmetræneren blev ikke så fæl som frygtet. Tidsmæssigt PR og udover at jeg løb tør for vand, var det helt klart røven der var mest udfordret. 10 min opvarming 10 min ftp, 5 min rul 20 min bundgrænse sweet spot, 5 min rul 10 min ftp, 5 min rul 20 min bundgrænse sweet spot, 5 min rul 10 min ftp 10 min afrulning   
  12. Amen that. Lige præcis den sidste rep tæller så ikke (i BB sammenhæng, hvor den negative fase jo burde være vigtig). Det er sikkert fint i en vægtløfterklub men ellers Om ikke andet, hvis det ikke er den generelle stil at "man" gør sådan, er det foragt for alle andre at larme ad Helvede til. Sjovt nok er der ofte en sammenhæng mellem dem der smider vægtene og ikke sætter dem på plads efter brug. Der kommer foragten for andre ind i billedet igen.
  13. Langt pokker i MOL

    Gu pokker lyder det klamt. Ligesom peanut butter (som hverken ser pænt ud eller umiddelbart føles rart i munden) vinder det ved bekendtskab. Men nu vi er ved klam mad, så får jeg del fitnessfotos-ish i min instagram: En skive rugbrød med ost og derpå fiskefrikadelle. Usj! Den skal man vist prøve i praksis, for det ville jeg altså afskrive sådan umiddelbart Jeg fik heller ikke trænet i går morges. Men så efter arbejde SKULLE jeg. Bare en lur først, så i seng klokken 18 og uret burde ringe en time senere. Jeg vågner 21:30 og sætter det til klokken 04 i morges og sover videre. Bingo: Efter at have sovet fra 18-04 kom jeg op og fik trænet. Romaskine: 5 min + div squat med stangen Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x72½, 1x75, 1x77½, 1x80 Squat: 4x70, 4x72½, 4x75, 4x77½, 4x80 Benpres, 1 ben: 8x60, 8x60, 8x60, 8x60 kun venstre Læg i benpres: 20x50, 10x100, 10x140, 8x150, 7x160, 7x160, 7x160, 7x160, 8x150, 10x140 Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x55, 7x55, 7x55, 7x55 Pulldownmaskine: 7x75, 7x75, 7x75 Bænkpresmaskine: 7x75, 7x75, 7x75 Low Row: 7x75, 7x75, 7x75 Laterals: 9x8, 9x8, 9x8 Bicepcurl: 7x18, 7x18, 7x18 Tricep pushdowns: 7x30, 7x30, 7x30 Hyperextension: 8x10, 8x10, 8x10 Sidebøjninger: 8, 8, 8 Mavebøjninger: 10, 10, 10 Ret panisk med tiden men heldigvis var jeg helt alene på styrketrænings-etagen og kunne supersætte og løbe mellem øvelserne. Planken nåede jeg dog ikke inden arbejde. Sidste uge gik som følger: Først på ugen var alt godt. Om jeg fik trænet for meget og kørte sur i det eller det var Fiskers kedelige torsdagstræning ved jeg ikke. Men fra torsdag aften var al motivation helt væk - både på kost og træning og det hele sejlede. Det virker dog til at jeg igen er på sporet men har bokset både mandler og den mørke chokolade inde i min kitchen safe, bare for at være sikker. Tid vægttræning: Intet Tid cardio: 5t 57m, 3 gange, heraf 115km landevejscykling og 0km banecykling I snit: (tal i parentes er sidste uge) Vægt: 86,4kg (86,5kg) F%: 11,8 (11,9) Kcal: 3460 (3325) Nattesøvn 7,0 timer Endelig har jeg tirsdagsfri i morgen men nu er man ved at gøre klar til cirkus doping i Ballerup Super Arena og så er der jo ingen træning. Typisk.  
  14. Langt pokker i MOL

    Hæhæ, ja skam. For +20 år siden var der et pizzaria oppe i Hørsholm, der havde dem på kortet. En ganske almindelig pizza med skinke og ost. Og banan. Det lyder ganske sygt men den varme banan går smagsmæssigt især op i en højere enhed med skinken og i konsistens med osten, hvilket folk der har skulle prøvehapse af min pizza også (modvilligt) har måttet erkende. Alle andre steder siden, har jeg selv skullet have haft banan med og endelig huske at sige at den skal med i ovnen - ellers smager det absolut ikke godt!!! Der blev ikke trænet i morges. Nok også optimistisk, da jeg havde byttet lidt vagter med en kolleger og kom fra 4 fridage - så er klokken 4 sgu tidligt. Men jeg prøver igen i morgen. 
  15. Langt pokker i MOL

    Pokkers, at jeg klattede en træningsdag væk i går. Modvilligt må jeg konstatere, at jeg er for gammel til at kunne holde kæden stram 4 dage i træk. Jeg ville have været på hjemmetræneren i dag men pusselankerne er off med off på, så det gør nok mere skade end gavn. I stedet prøver jeg i morgen at komme op ved 4-tiden og knække lidt jern inden jeg skal videre og lege med tog. Jeg arbejder ca. 7-17 de næste dage, så hjemmetræneren er udelukket   Til gengæld har jeg været yderst husligt aktiv og kan snart nyde en miniferie helt uden hængepartier og dårlig samvittighed. Jeg mangler lige at betale kontingent til cykelklubben men ellers er alt clean fra nedvask af køleskab til opfylning af lageret af vaskemiddel, afkalker, frostposer mm. Har endda været på genbrugsstationen med pap og batterier og om skrædderen med bibshorts, så jeg kan trække stikket heeeelt ud og lade op, inden nyt arbejde og skolebænken kalder. Jeg overvejede også at slippe kosten fri men det vil jeg fortryde. Men en is eller bagerkage af den slags jeg ikke har spist de sidste par år... Og måske en bananpizza  (den slags kan trænes væk, hehe...)