Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,740
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    90

Gregers TF last won the day on May 5

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

15,894 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    ... og det gjorde han. Det blev til en tonsertur på Amagerrunden i stedet. Ca 55km
  2. Motion i balance™

    De kloge påstår at man bør tage en rolig godt og vel halv uge hvert tredje/fjerde uge. Ikke at jeg selv får det gjort så tit men med den træningsmængde du lægger for dagen, tænker jeg at det nok ikke er en dårlig idé. Jeg er efterhånden overbevist om at mængde er en vigtigt ting i cykeltræning men trods alt skal kroppen en gang i mellem have lov at restituere i bund.
  3. Langt pokker i MOL

    Stængerne var OFF og det gav ikke rigtigt mening at køre ud. I stedet sov jeg videre og anden gang jeg vågnede stod jeg op og smuttede i FW til en dag (næsten) uden lår-træning. Tåhævninger på et ben: 4 x 25 ss Chinups: 3 x 8 Stepups: 3 x 10 Hexbar-squat: 3 x 10x70 Bicepcurl: 2 x 10x17,5 Bænkpres: 2 x 10x32,5 Arnold pres: 8x15, 10x15 Mavemaskine: 2 x 10x60 ss Hyperextension: 2 x 20 Har aftalt at køre med sædvanlig kollega inden jeg skal på arbejde i morgen - må se om han brænder mig af.
  4. Langt pokker i MOL

    Endelig går det fremad med helbredet, i dag kun snottet og ondt i halsen i morges og ellers kun lidt synkebesvær resten af dagen. Benene var ikke kommet sig helt da jeg kørte ud på cykelbanen. Hovedet var heller ikke med. Det var ellers som skræddersyet til mig. Opvarmning, 3 flyvende 100-metere med en halv times pause imellem og afrulning. Jeg manglede ild i øjnene og det blev sgu lidt fesent. Er der noget mine fede skinker ikke vil når de er trætte, er det at køre med høj kadence og min topgearing er for lav til at fyre den af over så kort tid. VM i Manchester er reelt kørt på depotspor, selvom de to andre gamle svært gerne vil have mig med. Næste år det “kun” i Berlin og det er mindre mentalt udfordrende end at flyve helt til England og leje bil og puha.... Det giver mig også tid til at få styr på teknikken, da jeg præsterer som vinden blæser og det vil alt andet lige være markant mindre stressende at være velforberedt. ... Jeg havde planlagt styrketræning i aften, rulletur i morgen og intervaller tirsdag, da jeg skal møde halvsent de to dage. Men nu har man fundet på at det skal regne på tirsdag og da jeg næppe er blevet helt rask, så skal jeg ikke ud i regn. Så jeg prøver med intervaller i morgen og mon ikke det går, nu jeg ikke kunne grave dybt i dag?
  5. Langt pokker i MOL

    Senere i går snuppede jeg 4 x 25 tåhævninger på hvert ben og så 100-110 på begge ben. Her til eftermiddag tog jeg tricyklen frem og trillede de godt 50km på min Amager-runde. Pulsen ikke over 80% og tit noget lavere. Intervallerne i går sad brutalt i lårene og ved den mindste belastning syrede de totalt til. Vel hjemme 20 minutter med form roller og massagerulle og så en halv time i trykbukserne. Håber jeg får noget at skyde med til sprinterne i morgen.
  6. Langt pokker i MOL

    Da jeg vågnede i forgårs var jeg så off, at jeg ikke kunne huske hvor gammel jeg var til fornavn. Så jeg sygemeldte mig og i går var jeg om lægen, nu jeg efterhånden har skrantet i to uger. Blev podet i halsen og lyttet på lungerne - intet. Der blev dømt virus. Naiv som jeg er, spurgte jeg om det gik an at træne om aftenen, når jeg føles frisk. Det måtte jeg, noget uventet, gerne men jeg var vist også inde hos hende der har idræt som speciale, så hun har nok en forståelse. Jeg følte mig dog ikke frisk til at træne før her til aften, så efter to nuldage blev det til 75 minutter på Zwift. 2 gange 3 minutter 115% FTP med kun 60rpm med et kvarter i zone 3 i midten. Nok noget af det letteste vo2max jeg nogensinde har kørt ... Den havde jeg ikke set komme men jeg har købt mig et par Assos-bibs. Den nye S9 model har fået kritik for at være for kort i benene men ellers ros. Jeg er glad for jeg ikke købte luksusudgaven med kompression, for de er rigeligt stramme i benene i forvejen. Fin benlængde uden at være retro-kort og elastikken ikke så stram at man ser dellefed ud i dem. Men jeg gad godt se de unge gutter med store sprinterlår, prøve at vride sig i dem
  7. Langt pokker i MOL

    Jep. I går talte de to om en tur de snart skal på til Hamborg og der kom så en faktor ind over, jeg ikke lige havde overvejet: Økonomien, det løber alligevel op når man skal have licens, pas, transport, hotel. Rejseforsikring måske - ved ikke om jeg har sådan noget. Til morgen en kort tur i FW der blev ekstra amputeret da en pædagog havde 4 med fra en specialskole. Alt frivægt måtte jeg opgive men fik trænet ben og core og det er jo det vigtigste. Jeg var heldigvis ikke så sløj i morges som de sidste dage. Til gengæld er vægten steget, nok som følge af at jeg er kommet til at gå i seng efter 02 på mine tre fridage og fået nattesnacket for meget. Der skal strammes op!!!
  8. Langt pokker i MOL

    I morges troede jeg at jeg var blevet syg. Hostede betændelse op og stemmen var mystisk. I løbet af nogle timer gik det over. Jeg skulle pludselig hente bilnøgler Hillerød, så optakten til dagens banetræning blev noget lort, rent kost og væskemæssigt. Men va’ - jeg havde jo været træt i stængerne alligevel. Opvarmingen var stille og rolig det meste af tiden og så til allersidst blev den skruet op. Jeg havde ingen planer, så hoppede med på 300-metere uden indløb, som ham der lokkede mig med skulle køre. Der var også en 16-årig pige/ung dame uden planer og hun kørte med os. Godt nok havde hun større lårmuller end de fleste mænd men hun kunne sgu flytte cyklen en del hurtigere end jeg lige havde set komme. Nå, hun fik heldigvis baghjul, trods alt. Skide snothvalp!!! Efter de 4 300-metere med 20 minutters pause imellem, rullede vi af - to og to med hyggesnak. ... For nogle pr siden grinede jeg, når jeg hørte at cykelryttere fik ondt i armene af at køre sprint, af de stående accelerationer. Nu må jeg erkende, at jeg har DOMS i biceps og årsagen kan simpelthen ikke være andet end..... ja gæt selv.
  9. Langt pokker i MOL

    Jeg skal også begge dele Jeg mangler at hitte ud af hvordan det skal flettes sammen, også med arbejde. Måske kommer jeg til at tage nogle morgener i brug, selvom det bestemt ikke var meningen. Det var min plan med landevej i morgen men er blevet lokket med til mandagssprint, der har en anden træner. Jeg er stadig øm i halsen og hoster lidt grimtsmagende snask op, så akut passer det fint ikke at skulle ud i kulden. Omvendt har jeg kun været på landevej én gang i denne måned Vægten var 91,9 i morges. Sprinttræning. Dejligt stemning igen i dag og alle er lette at tale med. Jeg glæder mig til jeg ikke skal gå og have ondt i maven flere timer forinden når det ikke er”nødvendigt”. Opvarmningen blev noget rod og jeg fik også at vide at det var dumt. Jeg startede alene på blå streg og gik med i holdet nede på sort. Efter få omgange blev tempoet pludselig skruet godt i vejret og jeg var tæt på max. Det var ikke meningen og resten kørte jeg mere moderat alene eller med den anden der er ny. Resten kørt i 51-15; hvilket er lige lavt nok, hvis der ikke trænes kadence men det skulle passe med min makkers gearing. Først en omgang med stående start. Træneren kom med en masse teknik og det blev det ikke lettere af. Fik lænet mig for langt fremover og fik lavet hjulspin på den sorte streg, så det piftede Herefter 4 flyvende par-200-metere. Vi skiftedes til at ligge forrest og og forreste mand kører kun 100meter og afleverer den anden der får vind i hovedet de sidste 100. Pulsen kom pænt op og benene blev trætte men ikke længerevarende.i det for lette gear. ... Jeg måtte hellere være ærlig om det med VM i Manchester. 15 år siden sidste ferie. Aldrig fløjet. Nye mennesker og steder, der jo ikke passer min socialfobi skide godt. Den blev ikke helt købt. De havde talt om at køre nogle prøveløb i Hamborg og Rostock (vist) og nu vil de have mig med for at se om jeg kan vænne mig til alt det anderledes i små bidder. Jeg slipper åbenbart ikke helt så let men når jeg får ondt i maven bare af at skulle til træning, så Nå, nu vil jeg køre en tur med massagerullen på skinkerne og bagefter give dem en tur i kompressionsbukserne. Nu isenkrammet er i huset, så er det en god dag at bruge det.
  10. Godt at høre fra dig igen. Og med træning
  11. Langt pokker i MOL

    Hrmf.... Der er sprinttræning i morgen, så tænkte at det nok ikke gik med landevej i dag, hvis jeg skal være frisk. Pokkers ærgerligt, nu vejret eller var spiseligt på en fridag I stedet ville jeg køre nogle kadenceintervaller på turbotræneren. For en gangs skyld huskede jeg INDEN jeg satte mig på, at rette på sadelvinklen der var været irriterende i lang tid. Desværre endte det med at blive for, for højt og jeg stoppede efter 2 af 4 intervaller. Fik taget saven frem og håber at sadelhøjden er brugbar nu men det vil vise sig. Vinklen er i hvert fald markant bedre. Jeg tror faktisk, jeg glæder mig månedsskiftet når cykelbanen lukker og sprinttræningen ikke laver kludder i mine træningsmuligheder. Jeg må indrømme at det er liiiidt irriterende og tør slet ikke tænke på hvis vejret for alvor havde været godt.
  12. Motion i balance™

    Det er da en ubehagelig tid Hvad gruppe kører du i, om man må spørge?
  13. Langt pokker i MOL

    Før dagens arbejde en hurtig gang Zwift. 50 minutter med 3x10min sweet spot i den milde ende. Altså ikke det vilde men dejligt at blive rørt. Alligevel en hel nuldag i morgen, for jeg er godt brugt i lårene og læggene blev overraskede over den ekstra vægt, så... for tredje dag i træk er jeg hævet i halsen.. godt nok ikke andet end det men det ene med det andet.
  14. Langt pokker i MOL

    Havde jeg haft vand i lejligheden i morges, havde jeg taget en nuldag, for jeg var godt ristet efter i går. Man jeg skulle alligevel i FW for at gå i bad før arbejde og så kunne jeg lige så godt tage to og træne ind imellem. Enkelte øvelser flettet/supersættet Chinups: 3 x 8 Stepups: 3 x 8 Tåhævninger: 50, 5 x 15xbw+15, 100 Siddende læg: 25x40, 20x40, 20x40 Hexbarsquat: 3 x 10x60 - yes, uden at få ondt i ryggen denne gang Benpres: opv, 8x180, 6x200, 6x200 Siddende lårcurl: 3 x 8x75 - det er vist PR på vægt Bagskuldermaskine: 3 x 12x40 Bænkpres DB: 10x30, 15x30 Laterals: 2 x 10x10 Mavebøjninger: 2 x 25 Hyperextensions: 2 x25 - gassen gik HELT af efter bentræningen. Den var noget tung og sugede det sidste energi ud. Vægten ligger omkring 91 et halvt. Ikke det store tab men hvis det er stabilt er det fint nok at den falder lige så stille.
  15. Langt pokker i MOL

    Jeg tog toget til Farum station for at mødes med tre andre kolleger. Planen var bakker i Ganløseområdet. Jeg kørte frisk til på stort set dem alle og også et par byskilte. Heldigvis trak jeg pænt fra og kunne nogenlunde få pulsen under kontrol inden de andre kom op til mig. Turlæggeren gider ikke rigtigt sidde på hjul, så resten af tiden var det overskueligt med watt. Da vi var tilbage i Farum pludrede vi lidt og jeg havde meldt ud at jeg ville cykle hjem. Planen var at køre mig i smadder. Ham med kæmpelårene bor også på bilkakysten og gad ikke tage toget hjem alene og vi fulgtes. Han VAR midlertid kørt i smadder, så det var primært i zone 1. Da han var fulgt hjem, var jeg nu også øm i måsen, sulten og var ikke længere klar til at fyre den af. I stedet en lille omvej, så jeg landede på 101km.