Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    9,624
  • Joined

  • Last visited

About Gregers TF

Profile Information

  • Køn Mand
  • Sted Avedøre

Recent Profile Visitors

1,405 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Jeg var ikke nået at blive helt frisk i stængerne. Det er dog intet i forhold til nu. Aldrig har jeg forsøgt at dræbe mine ben som i dag. Træner-Søren, som jeg fulgte hjem for få rullet benene af, erkendte også, at mindre kunne gøre det. Første omgang på Holmen var opvarmning med lidt korte antrit. Derefter ned på den gode langside og køre nogle blide vo2max-intervaller. 2, 3, og 4 minutter med ét minuts pause imellem. 1 omgang AT i rulleskift. Og så kom det: 4 omgange hvor vi sendte en hare ca 20 sekunder ud og så skulle hullet lukkes med en spurt. Man når mange på 4 omgange: 24 antrit. Det et jo tæt på vanvittigt og færre kunne nok have gjort det. Men ok, kører man gadeløb er det også mange gange der skal knaldes watt af. Men jeg tror vi nøjes med 3 omgange fremover. Det er sådan set også voldsomt. Og så altså en omvej hjem. 67 km i alt. Jeg har allerede fået ondt i lårene. Og læggene. Og ballerne. Og halsen  De første spurter kørte jeg dem som alle andre. Herefter gik jeg i styrketræningmode og gryntede/stønnede mig i gang. Med SÅ mange antrit, bliver det bare lettere at gå all-in når man lægger det ekstra lag på. Dammit, jeg er smadret!!!!!!!
  2. Langt pokker i MOL

    Føj, jeg var træt i stængerne efter i går. Men tidligt i FW, så der er lidt ekstra restitutionstimer inden HCKs træning i morgen aften eller hvad det nu bliver til - mere til sidst... Romaskine: 5 min + cykling 5 min + div squat med stangen Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x75, 1x77½, 1x80, 1x82½ Squat: 4x70, 4x75, 4x77½, 4x80, 4x82½ Benpres, 1 ben: 8x70, 8x70, 8x70, 8x70 kun venstre Læg i benpres: 20x50, 20x100, 10x140, 8x150, 8x160, 8x160, 8x160, 8x160, 8x150, 10x140, 20x100 Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x60, 7x60, 7x60, 7x60 Pulldownmaskine: 7x80, 7x80, 7x80 Bænkpresmaskine: 7x80, 7x80, 7x80 Low Row: 7x80, 7x80, 7x80 Laterals: 10x8, 10x8, 10x8 Bicepcurl: 8x18, 8x18, 8x18 Tricep pushdowns: 7x32½, 7x32½, 7x32½ Hyperextension: 9x10, 9x10, 9x10 Planken: 75sek, 75sek, 75sek Sidebøjninger: 9, 9, 9 Mavebøjninger: 9, 9, 9 Kondicykel: 12 min Jeg er lidt i vildrede med klubtræningen i morgen. Det burde være Søren der har træningen om torsdagen og Fisker på tirsdage. Sidste uge havde de byttet. Og nu kan jeg se på fjæsen at Søren havde i går. Har Fisker så i morgen? Sørens vintertræninger er nok det sjoveste man kan forstille sig, udover at køre på bane. Omvendt er 2 omganges turboopvarmning efterfulgt af 5 omganges tons (endda alene) i et industrikvarter omgivet af 25 meters modulvogntog i mørke og nær frostvejr, ikke noget man skal sætte ord på. Overvejer at dampe ud af bagdøren, hvis det skal være sådan igen. Det er ikke pænt. Omvendt interesserer Fisker sig ikke for hvad der foregår i motionsrækkerne - sidst ænsede han ikke alle dem der blev sat undervejs og kørte hjem midt i det hele. Og med 7 omgange uden intervaller er forarbejdet til at overse. Jeg kan vist lige nå opvarmningen og derefter høre hvad planen er. Er det lige så røvsygt som sidst, så hurtigt hjem på hemmetræneren og nå lidt intervaller. Det passer mig skidt at opføre mig sådan men så træt jeg blev at det hele i torsdags, er det jo næsten nødværge. Og ellers kunne de jo melde trænerbyt ud på FB-gruppen, nu den alligevel bruges til alt muligt useriøst....  
  3. Got legs?

    Hvad jeg har kunnet google mig til, er der to forskellige opfattelse af sweet spot zonen, alt efter hvor man læser. Den jeg bruger hedder 83-97% af FTP. Men der er også flere hits på 84-95% af FTP. Så ret stor forskel i hårdheden, alt efter hvilken ende af skalaen man ligger i. Hvis det er altså er korrekt opfattet.
  4. Got legs?

    Er sweet spot ikke en ret bred wattzone, sådan 30-40w på "vores" niveau, eller har jeg misset en pointe?
  5. Langt pokker i MOL

    Selv om styrketræningen ikke er vildt strabadserende (herligt ord), sidder det alligevel lidt benern når man squatter infrekvent nok. Omvendt havde jeg frådet masser af carbs og det udjævnede det fint, så dagens tur på hjemmetræneren blev ikke så fæl som frygtet. Tidsmæssigt PR og udover at jeg løb tør for vand, var det helt klart røven der var mest udfordret. 10 min opvarming 10 min ftp, 5 min rul 20 min bundgrænse sweet spot, 5 min rul 10 min ftp, 5 min rul 20 min bundgrænse sweet spot, 5 min rul 10 min ftp 10 min afrulning   
  6. Amen that. Lige præcis den sidste rep tæller så ikke (i BB sammenhæng, hvor den negative fase jo burde være vigtig). Det er sikkert fint i en vægtløfterklub men ellers Om ikke andet, hvis det ikke er den generelle stil at "man" gør sådan, er det foragt for alle andre at larme ad Helvede til. Sjovt nok er der ofte en sammenhæng mellem dem der smider vægtene og ikke sætter dem på plads efter brug. Der kommer foragten for andre ind i billedet igen.
  7. Langt pokker i MOL

    Gu pokker lyder det klamt. Ligesom peanut butter (som hverken ser pænt ud eller umiddelbart føles rart i munden) vinder det ved bekendtskab. Men nu vi er ved klam mad, så får jeg del fitnessfotos-ish i min instagram: En skive rugbrød med ost og derpå fiskefrikadelle. Usj! Den skal man vist prøve i praksis, for det ville jeg altså afskrive sådan umiddelbart Jeg fik heller ikke trænet i går morges. Men så efter arbejde SKULLE jeg. Bare en lur først, så i seng klokken 18 og uret burde ringe en time senere. Jeg vågner 21:30 og sætter det til klokken 04 i morges og sover videre. Bingo: Efter at have sovet fra 18-04 kom jeg op og fik trænet. Romaskine: 5 min + div squat med stangen Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x72½, 1x75, 1x77½, 1x80 Squat: 4x70, 4x72½, 4x75, 4x77½, 4x80 Benpres, 1 ben: 8x60, 8x60, 8x60, 8x60 kun venstre Læg i benpres: 20x50, 10x100, 10x140, 8x150, 7x160, 7x160, 7x160, 7x160, 8x150, 10x140 Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x55, 7x55, 7x55, 7x55 Pulldownmaskine: 7x75, 7x75, 7x75 Bænkpresmaskine: 7x75, 7x75, 7x75 Low Row: 7x75, 7x75, 7x75 Laterals: 9x8, 9x8, 9x8 Bicepcurl: 7x18, 7x18, 7x18 Tricep pushdowns: 7x30, 7x30, 7x30 Hyperextension: 8x10, 8x10, 8x10 Sidebøjninger: 8, 8, 8 Mavebøjninger: 10, 10, 10 Ret panisk med tiden men heldigvis var jeg helt alene på styrketrænings-etagen og kunne supersætte og løbe mellem øvelserne. Planken nåede jeg dog ikke inden arbejde. Sidste uge gik som følger: Først på ugen var alt godt. Om jeg fik trænet for meget og kørte sur i det eller det var Fiskers kedelige torsdagstræning ved jeg ikke. Men fra torsdag aften var al motivation helt væk - både på kost og træning og det hele sejlede. Det virker dog til at jeg igen er på sporet men har bokset både mandler og den mørke chokolade inde i min kitchen safe, bare for at være sikker. Tid vægttræning: Intet Tid cardio: 5t 57m, 3 gange, heraf 115km landevejscykling og 0km banecykling I snit: (tal i parentes er sidste uge) Vægt: 86,4kg (86,5kg) F%: 11,8 (11,9) Kcal: 3460 (3325) Nattesøvn 7,0 timer Endelig har jeg tirsdagsfri i morgen men nu er man ved at gøre klar til cirkus doping i Ballerup Super Arena og så er der jo ingen træning. Typisk.  
  8. Langt pokker i MOL

    Hæhæ, ja skam. For +20 år siden var der et pizzaria oppe i Hørsholm, der havde dem på kortet. En ganske almindelig pizza med skinke og ost. Og banan. Det lyder ganske sygt men den varme banan går smagsmæssigt især op i en højere enhed med skinken og i konsistens med osten, hvilket folk der har skulle prøvehapse af min pizza også (modvilligt) har måttet erkende. Alle andre steder siden, har jeg selv skullet have haft banan med og endelig huske at sige at den skal med i ovnen - ellers smager det absolut ikke godt!!! Der blev ikke trænet i morges. Nok også optimistisk, da jeg havde byttet lidt vagter med en kolleger og kom fra 4 fridage - så er klokken 4 sgu tidligt. Men jeg prøver igen i morgen. 
  9. Langt pokker i MOL

    Pokkers, at jeg klattede en træningsdag væk i går. Modvilligt må jeg konstatere, at jeg er for gammel til at kunne holde kæden stram 4 dage i træk. Jeg ville have været på hjemmetræneren i dag men pusselankerne er off med off på, så det gør nok mere skade end gavn. I stedet prøver jeg i morgen at komme op ved 4-tiden og knække lidt jern inden jeg skal videre og lege med tog. Jeg arbejder ca. 7-17 de næste dage, så hjemmetræneren er udelukket   Til gengæld har jeg været yderst husligt aktiv og kan snart nyde en miniferie helt uden hængepartier og dårlig samvittighed. Jeg mangler lige at betale kontingent til cykelklubben men ellers er alt clean fra nedvask af køleskab til opfylning af lageret af vaskemiddel, afkalker, frostposer mm. Har endda været på genbrugsstationen med pap og batterier og om skrædderen med bibshorts, så jeg kan trække stikket heeeelt ud og lade op, inden nyt arbejde og skolebænken kalder. Jeg overvejede også at slippe kosten fri men det vil jeg fortryde. Men en is eller bagerkage af den slags jeg ikke har spist de sidste par år... Og måske en bananpizza  (den slags kan trænes væk, hehe...)
  10. Motion i balance™

    Uha - en analog træningsbog. Ja, den overlever jo både nyt udstyr, nye styresystemer og bliver hverken dræbt af glemt backup eller virusangreb.
  11. Langt pokker i MOL

    Æv, det var den forkerte træner der styrede HCK-løjerne på Holmen. 2 omganges opvarmning i friskt tempo. Jojo - højere puls end til AT'en i forgårs. Slet ikke kritisk men irriterende måde at starte på. Især når det så fortsætter med 5* omganges spild af tid. Selvom jeg meldte mig ud af gruppen og lå 50 meter bag dem, gik det virkeligt langsomt. Især i modvinden gik de helt i stå og pulsen dumpede ned i 70'erne. Jag fandt på at køre lidt ned af sideveje og vende for at tabe meter. Og tage cykelstien, som er en cyklistforhinding af format i rundkørslen, hvor man let ryger 200-300 agterud. Stadig røvsygt bare at ligge og knurre km ind, når det sker på Holmen i kulde. Så er den ikke særligt interessant. Jeg skulle have taget det som et tegn, da den ene ventil gik i stykker da jeg ville pumpe cyklen efter. En dag som i dag kan man kun hade at køre på cykel..... * rettet fra 7 til 5. Det var heldigvis kun 5 omgange men 7 alt i alt
  12. Langt pokker i MOL

    Avs, jeg er smadret i stængerne i dag. At jeg er vågnet med laveste vægt og fedtprocent indikerer jo nok også, at kroppen ikke fik så meget føde at restituere med, som den gerne ville have haft. Det blev så også smågustent på hjemmetræneren med de 2x20min lige midt i sweet spot.
  13. Haute Route Alp´s 2016 - en udfordring med bid i:-)

    Styrketræning nu? Altså, jeg synes jo at det er fedt hele året, men det er mit indtryk at cykelryttere så smååååt begynder at lægge det på hylden på denne tid af året og hellige sig cyklen. Den havde jeg ikke set komme.
  14. Langt pokker i MOL

    Hvis man vil det nok, synes man jo nok ikke det er så slemt, tænker jeg.... ....... Mig = kvaj. Godt nok lykkedes det at sove tidligt i går men jeg havde ikke gejst til hjemmetræneren - det er trods alt væsentlig mere indsats der skal lægges for dagen i forhold til at nulre rundt med klubben. Så efter nødvendigt indkøb og et turbobad, røg jeg i vintertøjet for at køre med HCK. Næsten. For jeg kunne godt se at det ikke var realistisk at nå det. Nå men af med det varme tøj og så i spinningbukserne. Så kom jeg i tanke om at vi først startede et kvarter senere end jeg syntes og så tilbage i vintertøjet. 1 omgangs opvarming med 4 små antrit. vo2max: 1,2,3,4,3,2 og 1 minut - alle med ét minuts pause. Lene, vores dameB, ville, som så ofte før, gerne have mig som makker og vi fiskede en damerytter mere. Det kastede bemærkninger af sig, da vi kørte ud  I de første intervaller lå vi side om side og jeg kørte efter ønske forhjulslir for at presse hende. Problemet var bare at jeg ikke kom op i den rigtige pulszone og slet ikke til sidst, da hun var ved at være flad. På de sidste to smed jeg hende på hjul og kørte mig i hegnet. Og satte hende, så om hun vil det igen næste gang må vi se.  2 omgange rulleskift i AT i en lidt hurtigere gruppe. Pulsen lige lidt for høj men stadig badeferie i forhold til sweet spot, så fint nok. 4 spurter sammen AT-gruppen, hvor jeg krøllede de andre sammen. Jeg ville ønske at jeg ellers var hurtigere, så jeg var i en gruppe hvor jeg ville få tæv - det er altså bare sjovere når man har nogle foran sig, som man ikke har krammet på. Alligevel stegt i skinkerne, så jeg kørte omvej i hyggetempo og sætte træneren af i Glostrup, inden jeg kørte hjem. Fik smidt et par intervaller ind og de sved gengæld fælt i lårene! Det føltes som om jeg kunne eksplodere hvert øjeblik men skroget holdt. Lidt over 60 km
  15. Langt pokker i MOL

    I går aftes var MOL nede, så en forsinket update fra sen tur i FW: Romaskine: 5 min + div squat med stangen Frontsquat: 4x60, 1x70, 1x72½, 1x75, 1x77½ Squat: 4x60, 4x70, 4x72½, 4x75, 4x77½ Benpres, 1 ben: 8x60, 8x60, 8x60, 8x60 kun venstre Leg extensions: 8x25, 8x50, 8x75, 8x100 Læg i benpres: 20x50, 10x100, 10x140, 8x150, 7x160, 7x160, 7x160, 7x160, 8x150 Siddende lårcurl: 10x20, 10x40, 7x55, 7x55, 7x55, 7x55 Pulldownmaskine: 7x75, 7x75, 7x5 Bænkpresmaskine: 7x75, 7x75, 7x75 Low Row: 7x75, 7x75, 7x75 Laterals: 8x8, 8x8, 8x8 Bicepcurl: 7x18, 7x18, 7x18 Tricep pushdowns: 7x30, 7x30, 7x30 Hyperextension: 8x10, 8x10, 8x10 Planken: 70sek, 70sek, 70sek Sidebøjninger: 8, 8, 8 Mavebøjninger: 8, 8, 8 ...... Sidste uge var der ikke det store fokus på kosten. En re-feed-dag blev endda fortsat tifold lørdag, hvor jeg igen-igen madpanikkede over søndagsturen på landevejen   Pyt - i dag er jeg tilbage på sporet igen. Sidste uge gik som følger: Tid vægttræning: 3t 55m, 3 gange Tid cardio: 7t 25m, 4 gange, heraf 124km landevejscykling og 0km banecykling I snit: (tal i parentes er sidste uge) Vægt: 86,5kg (86,7kg) F%: 11,9 (12,0) Kcal: 3325 (3055) Nattesøvn 7,0 timer - at vægten ser ud til at være faldet er nu ikke helt sandt; men den lå lavt indtil i torsdags.   Håber at sove tidligt i aften, så jeg kan finde energi til en fornuftig tur på hjemmetræneren i morgen efter arbejde.