Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    10,417
  • Joined

  • Last visited

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

5,426 profile views
  1. Endnu en nuldag, idet Hvidovre igen-igen aflyste pga nedbør. OK, lige i aften var det måske fornuftigt nok - trods alt. Jeg har flere gange været på vej på hjemmetræneren men valgte at give stængerne fri. Dels fordi de hele den sidste uge har været tre skridt bagud og dels fordi min Akutte Trænings Load har ligget reletivt højt de sidste 4 uger. Ingen vilde toppe men heller ingen dale. I morgen skal jeg dog lave lidt men tænker at begrænse det, så der kan komme friskhed i kroppen. Hvis vejrudsigten holder, så aflyser klubben nok også søndagsturen og jeg lurer på om jeg så skulle få taget mig sammen til en FTP-test. Ikke fordi jeg forventer overraskelser men for at blive bekræftet i, at hvis man mærker på kroppen, så kan man sagtens estimere sin FTP ret præcist. ... Jeg ville ønske at jeg var stået tidligere op og derfor var lidt søvnig, så jeg kunne tage en lur. Jeg skal møde her 23:56 og flytte tog mellem Hovedbanegården og Klargøringscenter Kastrup hele natten. Og med afkøling i sne og vind, så evner jeg næppe at få en powernap i pausen.
  2. Yderst mystisk tur på hjemmetræneren, hvor kroppen SLET ikke gav mening. Planen var noget ftp med indlagte spurter men det måtte jeg med det samme indse, at jeg ville knække nakken på. Benene var off og kunne slet ikke drives til noget der lignede spurt. Jeg må vist erkende at de trænger til en nul-dag. I stedet blev det til 8 jævne minutter på 300w og så en meget tiltrængt pause. Jeg kyllingede ud og ændrede næste blok til en 20m@275w. For variationens skyld skiftede jeg gear undervejs og her kommer det underlige ind. Hvis man antager at kadencen normalt vil ligge mellem 90 og 100, så plejer 95 RPM at være et fint kompromis, hvor kroppen trives. Men ved denne kadence var lårene muskulært udfordrede. I lavere gear ved 100rpm gik det fint. Og samme nede omkring 90rpm, hvilket ikke giver mening. Men midt i: Det var jeg pisse presset. Eftersom jeg stadig havde tid før jeg skulle på arbejde, kastede jeg mig ud i en ny 8m@ftp. Den sved de første minutter indtil jeg gav den gear og fik moset den hjem med 90rpm ca. 20w over ftp. Lårene tog igen den lave kadence uden at kny. Pulsen driftede noget til sidst men vejrtrækning var mindre udfordret end tidligere. Alt i alt en sær omgang.
  3. En ting er om ruten er kedelig eller ej. Men helt uden at indtage noget
  4. Msndag = status på vægt. Overordnet er der igen ikke sket noget. Sidste uges vægtstigning fortsatte først i denne uge men de sidste dage med aftenvagter har været fine og bragt mig tilbage på sporet. At det fungerer skide godt med kosten er så også det eneste positive om aftenarbejde. Dagen i dagen begynde med en halv time på 200w på tom mave. Tiden var ved at skride, så det blev ikke til mere. Efter en voldsom tur i vaskekælderen fik jeg klemt et besøg i FW ind. Et center kun 5-6 minutters bilkørsel væk, som jeg opdagede ved et tilfælde her forleden. En tidligere FRESH, så døgnåbent. Gammel slidt maskinpark men nogle af de gamle maskiner er faktisk bedre end de nye. F. eks. har benpressen et riflet jernrør i bunden, så man kan træne læg uden at den polstrede plade langsomt bliver ødelagt og uden skoen skrider af. Nå men lidt blandet landhandel hvor ben mest fik jumpsquats og step-ups - de er let DOMSede efter i går, så ingen grund til det vilde. Jeg er btw i syv sind om cyklingen, Hele vinteren har jeg ligget og hygget mig på klubbens dårligste hold. Eftersom jeg ikke har kraftige lyster om hverken at køre mig selv eller de andre på holdet i smadder, har det været fint at ligge og nusse og måske skyde en enkelt spurt af. Men de sidste par søndage med samkørsel med det hurtige motionshold har alligevel mindet mig om at det også har sin charme at lide lidt og licensmanden i torsdags var også sjov at køre med. På hverdage har jeg nok for kraftigt malet mig op i et hjørne med ikke at ville køre med licenserne pga. deres rådne måde at køre på. Men eftersom flere og flere siver op til dem, går det efterhånden ret langsomt i de intervaller vi kører i gruppe, så jeg er sgu lidt i tvivl efterhånden. Og nu der er spurttræning, kribler det også vildt efter at jeg kan få klø og ikke kunne bade mig i mål.
  5. Det regnede jo i morges, så Hvidovres to hold blev slået sammen og ruten afkortet til en tur på Amager. Eftersom vejrudsigten havde lovet regn, så var jeg forberedt og kørte med. Der var flest fra det hurtige motionshold og så var vi et par af de hurtige fra det langsomme hold. Mja og en enkelt stakkels langsom, som blev sat allerede inden vi nåede Amager. Det gik derfor i et tempo jeg ikke har kørt i siden efteråret. 73km hvoraf det gik hurtigt i 55-60. Ingen deciderede intervaller men de var nogle sektioner, hvor det gik ekstra hurtigt og så en lille slapper bagefter inden rå-tonsen tog over igen. Egentlig var det OK at der var mere tempo på, selvom det kostede et par ture ude af komfortzonen.
  6. Ok, der fåkkede teksten godt op men med lidt klippe/klistre
  7. Både den Garmin jeg har i dag og min forrige fra Føtex (ca. 3 år gammel i 500 kroners klassen) viser det samme hvis jeg står af vægten og på igen - både vægt og fedtprocent. Hvis jeg spiser, drikker eller går på lokum, så ændrer det sig lidt men egentlig ikke alverden. Hvis ellers MOL vil poste screendumps af Garmin Connect kan man selv vurdere om man synes at der er for mange sære udsving. Men igen: Jeg vil aldrig påstå at fedtprocenten vises korrekt - blot at den vises lige forkert hele tiden.
  8. En bette restitutionstur på hjemmetræneren. 25 minutter med base i z2. De yderste tre minutter dog hhv. op- og nedvarmning og de tre minutter i midten en vo2max på 350w. Aftenvagt også i morgen hvor jeg havde regnet med at køre med klubben. Men selvfølgelig lige i morgen vælger begge holdene at lægge ekstra distance på, så jeg tør ikke satse på at nå hjem til tiden. Typisk mit held Om det så bliver hjemmetræner eller jeg kører med en times tid og (inden vi når ud på veje hvorfra jeg ikke kan finde hjem igen) og så kører hjem igen må vi se.
  9. Stængerne var stadig OFF og motivationen til et "morgen"pas var laaaangt væk. Men omsider, efter et langt varmt bad, kom jeg på hjemmetræneren. Det med badet hævnede sig, for lejligheden var fugtigt og fraværet af frost havde jeg ikke tænkt over, så jeg have kun fået åbnet ud til den lukkede altan men ikke fået skubbet vinduerne til side. Inspirationen kom fra en mail fra traingspeaks: 4 x 10 minutter skiftevis et minut i z3 og z5 (vo2max). Det blev kun til tre blokke. Dels pga. tidsnød men jeg havde til sidst måttet trække gear-kortet for at holde wattene. Jeg var stadig over 94-95 rpm, så som sådan ikke noget forkert i det, andet end at dér kører jeg normalt ikke min z5. Pulsen var ikke til at drive op men jeg kunnne bare ikke få lårene til at levere. Tænker at når jeg kommer fra arbejde, så laver jeg lidt tåhævninger, lidt lunges og sissysquat. Ikke meget, bare så benene husker hvad det vil sige at lege styrketræning, så det ikke bliver et DOMS-helvede igen. Og lidt core selvfølgelig.
  10. Gå i receptionen og bestil en prøvetime. Så bliver du taget i hånden og personalet er vant til kunder, der ikke har nogen baggrundsviden.
  11. Joh.. jeg har gået rundt som en meget voksen mand, der skulle tage tilløb når jeg rejste mig op og omvendt landede med en brag når jeg satte mig ned. DOMSen er dog i hastigt aftagende her til aften. Jeg er i en blok med aftenvagter, så jeg havde taget en feriedag for at kunne tage ud og træne på Holmen med Hvidovre. Blæsende og med finregn, så ikke så attraktivt som de sidste par dage men stadig fint, datoen in mente. Først to omgange med opvarmning. Ned på langsiden og køre vo2max med 2 minutters pause mellen 2,3,4,3,2 minut. Træneren fandt midt det hele ud af at køre en ekstra på 4 minutter men det var vi et par stykker der ikke hørte. Det forklarede dog at det tog en evighed inden flokken kom retur til mødestedet - ulempen ved at køre individuelt at man ikke får de sidste ændringer med. Opdeling i to hold og to runders AT med ca. 20sek føringer til hver. Mit hold var kun på 4 mand, heraf en vildfaren kommende licensrytter. Den ene motionist lagde hårdt fra land i sine føringer og blev sat fra hjul en halv omgang senere. Hvad sker der for at disponere SÅ ringe??? Licensmanden lagde 4-6 km/t på i sine føringer, hvilket gjorde at jeg kørte ret konservativt, eftersom han tog over efter mig og jeg ville gerne være sikker på at kunne fange og holde hjulet. Samtidigt trådte træneren mere og mere firkantet og jeg synes at han skulle med hjem. Men til sidst blev han også sat af og så var det bare at holde licensmandens tempo det sidste stykke, hvilket var "let nok" i modvinden, hvor jeg havde kørt fra ham i vo2max'en (modsat i medvinden hvor han var pænt overlegen). Men alt i alt var alt for let til at være AT. Til sidste 3 af de små omgange med spurter. Mine lår var aaalt for ømme og licensmanden sad også over, så vi sad og kaglede på smækken i stedet. Ca 55km med den dér meget sær følelse når men kører med DOMSede quads. Jeg er ved at være søvnig, så tidligt i seng og hjemmetræneren før arbejde i morgen burde være muligt. Så må vi om der er til andet end sweet spot. Jeg har spenderet nyt legetøj, som måske kan kompensere lidt for min slidte dåbsattest. Sådan nogle bukseben med trykkammer, der skulle fremme restitutionen. De var til intropris og med en måneds returret så det er et gratis forsøg. Men reel styrketræningsømhed kan de naturligvis intet gøre ved - det er jo reelle overrivninger af de små fibriller, så de to dage jeg har brugt dem har det været ret forgæves. Hvis de virker er det især i situationer som nu med aftentræning i dag og morgentræning i morgen, hvor jeg håber de kan gøre en forskel.
  12. Fedt at FTP gik som den skulle. Rætti surt med det andet, som jeg kan følge dig alt for godt i. Håber du finder lidt ro, når det har "sat sig".
  13. Hvis du ikke har hang til betale overpris for en mærkevare, så køb roligt en billige udgave i f. eks. Føtex. De kan også gætte en fedtprocent og det bliver kun et gæt. Hvert mærke vægt vil udregne din fedtprocent efter sin egen formel. Så længe du vejer dig på samme vægt og under samme forhold (eksempelvis efter du er stået op og været på potten men inder du indtager noget), så viser den konsekvent det samme forkert og du kan roligt sammenligne tallene fra tidlige vejninger. Tanita gætter næppe fedtprocenten bedre end andre vægte. Om udgangspunktet er 12% eller 22% er vel også ligegyldigt, når bare udviklingen er korrekt. Hvis du har hang til tal og kurver og pengene brænder lidt i lommen, kan du overveje Garmins badevægt der via smartphone/tablet (Bluetooth) sender dine data over i Garmin Connect. Prisen på den ligger også lige over en Rungsted-ti'er.
  14. Hvorfor er der ingen der stopper mig, hvis jeg overvejer at genoptage styrketræningen fra sidst, når der har været over en uges pause, i stedet for at pille 20-30% af som jeg plejer? Hold nu karry, hvor er jeg øm. Især baglår, baller og patter er helt towlige, ligesom mine VMO'er.
  15. Jeg vågnede "tidligt" med trætte stænger. Udover der var hårdt i går, er det efterhånden også pænt over en uge siden sidste hviledag, så måske ikke så sært. Jeg prøvede at løsne dem op med en halv time på hjemmetræneren - bare jævnt 200w og så på tom mave, nu jeg var tidligt på færde. Derefter voldtog jeg køleskabet og smuttede i FW. Ikke tid til romaskinen men jeg supersættede let benpres mellem læg for at varme stængerne op.Læg i benpres: 20x100, 15x100, 15x120, 10x140, 8x160, 8x160, 8x160, 8x160, 10x140, 15x120Læg, siddende: 20x30, 15x40, 10x50, 10x50, 10x50, 10x50, 15x40, 20x30Kropshævninger: 7, 7, 7Frontsquat: 4x60, 4x80, 4x80, 4x80, 4x80Squat: 4x80, 4x100, 4x100, 4x100, 4x100 Benpres, venstre: 15x50, 15x50 Leg extensions, venstre: ca. 6x50, ca. 5x50, begge til failLiggende lårcurl: 8x120, 8x120, 8x120, 8x120, 8x120Bænkpres, DB: 15x16, 8x26, 8x26, 8x26, 8x26, 8x26Arnold pres: 8x16, 8x16, 8x16Laterals: 8x9, 8x9, 8x9Bicep curls: 8x16, 8x16, 8x16Tricep pushdowns: 8x30, 8x30, 8x30Hypers: 12, 12, 12Mavebøjninger: 12, 12, 12Sidebøjninger: 12, 12, 12 På dagsformen var det lige til øllet i den almindelige squat. I de første to sæt var sidste rep ikke særlig køn. I de to sidste sæt havde frontsquattens strabadser lagt sig og de gik lidt lettere. Men stadig så tungt, at jeg ikke kunne holde fokus på at lade det svage venstre-ben tage en overdreven del at slæbet. Derfor de 4 sæt til det, seperat. Hviledag i morgen!!! Og nu en hurtig morfar inden jeg kører hjem fra Århus. Korsør - Middelfart med cruise´n på 150km/t kun afbrudt af stop i Odense - den trak godt nok tænder ud og jeg skal endda køre lyntog hjem, dvs. med endnu færre stop. Det er lidt udfordringen ved at træne inden arbejde