Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,666
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    84

Gregers TF last won the day on March 15

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

15,421 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Lårene noget flade efter i går aftes. Alligevel en tur i FW - lysten er vendt tilbage, nu det ikke regner og jeg så skal forlade lejligheden Siddende læg: 25x50, 20x50, 20x50, 20x50 - klart rep-PR Squat: 10x60, 10x60, 10x60, 10x60 - ikke helt i bund, for så stak det i knæet men ellers ingen problemer. Udover at det føltes meget tungere end det burde Liggende lårcurl: 10x105, 10x105, 10x105 Kropshævninger neutralt greb: 8, 8, 7 Bagskuldermaskine: 10x34, 10x34, 10x34 Bicepmaskine: 10x40, 9x40, 6x40 Bænkpres DB: 10x32,2 , 8x32,5, 10x32,5 Laterals: 10x9, 10x9, 10x9 Mavebøjninger: 20, 20 Skrå mavebøjninger: 12, 12 Hyperextensions: 20, 20 Planen er en nuldag i morgen, hvor jeg skal møde allerede kl 8 og så satser jeg på en gang Zwifteri i weekenden, for jeg har fri.
  2. Langt pokker i MOL

    Jeg havde 20 minutter før fri end jeg først troede og det gjorde, at jeg lige akkurat kunne nå banecykling. Jeg kørte med hold 2 og hvis jeg kan køre et par gange inden sæsonen slutter, så burde jeg kunne hoppe op på hold 1 igen. Opvarmning Kombi af pointløb (5 spurter) og Først til Mølle, her sad jeg på hjul af én der jagtede ham der gik i udbrud og da han gik ud efter anden omgang, sad jeg forrest med 30 meter hul og skulle bare bade den hjem. Opdeling i 2 grupper på blå streg og spurt frem til næste gruppe - 5 i alt. Var forsigtig i antrittet både for ikke at risikere knæet men mest for ikke at brænde sammen. Den gik direkte over i scratch over 6 omgange. Med 3 tilbage, er der to plus mig der stikker af fra feltet og jeg hapser den i spurten, uden topfarten er tæt på hvad den var for 4 måneder siden, men jo god nok til hold 2, trods alt. Til sidst øvelsen med at halv tids interval og halv tids pause. Træneren stod og snakkede, så intervallerne var længere og færre end de plejer at være. Jeg sprang afrulning over for at gå i bad med det samme. 31,1km. Jeg mangler helt sikkert mod til at køre i bund. Men formen er også smårådden uden det er en katestrofe.
  3. Langt pokker i MOL

    Endelig på cykelbanen Jeg har ingen data, da hastighedsvisningen virkede da jeg gjorde cyklen klar. Altså indtil jeg satte nyt dæk på baghjulet, så virkede det pludselig ikke mere. Jeg kørte på hold 2 i dag. 2 sæt 15 omgange kørt progressivt. Første tur var ret fredelig. Næste tur klistrer vi os til hold 1 og trods vi sætter den ene mand efter 4 omgange, så er vi fint med - naturligvis noget hårdere end første tur men ikke kritisk. Sidste indslag er en tur hvor hver mand fører i 8 omgange. De 4 første i moderat tempo på blå streg og de sidste 4 oppe ved barrieren i friskt tempo. Til sidst 8 progressive omgange med en omgangs føring til hver - to mand er væk, så nu er vi 4 på hvert hold. Efter 2 føringer, overhaler vi hold 1, der kører i vejen. Til sidst afrulning.
  4. Langt pokker i MOL

    Det var da en fed fornemmelse i stængerne i går. De summede herligt i flere timer inden de så mere føltes trætte i det. Jeg holder et par dages cykelfri og det må tælle for denne restitutionblok. Jeg er slet ikke så gennemslidt som sidst. Inden arbejde kom jeg til at lave lidt derhjemme: 4 sæt kropshævninger 5 x 25 tåhævninger på et ben
  5. Langt pokker i MOL

    Planen var en tur fra Zwiftbiblioteket på 1:22 med 2 blokke sweet spot. 10 minutter inde i opvarmningen, begynder det at vælte ind med SMSer på arbejdstelefonen. Hvis driften er væltet og det tager længere tid at komme ind... jeg var træt og sløv og havde kun lige den tid der skulle bruges. Så jeg afbrød og ville køre kort og hårdt i stedet. Det eneste jeg sådan lige kunne finde på, var at tage FTP-trappetesten, for den ender jo kun på en måde men det var faktisk ret fedt at gå all-in til sidst. Trods en morgensløv mig, blev resultatet en kende højere end det FTP-tal jeg bruger nu og er ligeligt hårdt. Efter testen lidt fri cykling med 3 siddende spurter. Ca 40 minutter i alt. Bagefter okklusion om venstre læg og etbens tåhævninger på trappen: 25, 16 fail, 7 fail.
  6. Langt pokker i MOL

    Mja, det blev aktiv restitution i stedet. 30 minutter på Zwift startende i zone 1 og op til toppen af zone 2. Jeg kan sagtens mærke at der var gået (for) længe mellem de sidste to styrketræninger, for jeg er småøm hvor jeg ikke plejer at være det.
  7. Langt pokker i MOL

    Inden FW den sædvanlige omgang læg. Jeg har fundet en måde så fødderne glider mindre og undgår en ubehagelig kant, så ROM er større end før, hvilket gør det noget hårdere. 50 langsomme tåhævninger på to ben, 5x15 på et ben (med ekstra vægt) og 50 på begge. Herefter i FW: Kropshævninger, neutralt greb: 10, 10 ss Benpres (havde glemt elastikkerne): 20x155, 20x195, 20x195 Bagskuldermaskine: 12x34, 12x34 ss Liggende lårcurl: 20x105, 12fail x 105 Bicepmaskine: 15x40, 7fail x 40 Bænkpresmaskine: 20x135, 14fail x 135 Skuldermaskine: 12x60, 11fail x 60 Hyperextensions: 12, 12 Hanging knee knee raises: 12, 12 Herefter få klippet de efterhånden sparsomme lokker og konstatere at frisøren går på pension og flytter til Manaco. Det må være startskuddet til selv at ordne den slags fremover. Videre og hente hjulet til bilen der var lappet. Kunne sidde på hug mens jeg skiftede hjul - kunne mærkes meget let i knæet bagefter men kun i kort tid. Efter nogle timer hoppede jeg på turbotræneren for at sammenligne watt. Jeg kørte pause ved 150w og halve minutter ved 250, 500 og 750watt. De 150w blev til 158w. 250 ->253. 500->503. 750->748, så en tendens til at den er gavmild med små watt og mere fedtet ved højere watt. Eller også viser tacxen modsat; det ved jeg ikke, da jeg kun sammenlignede den og den gamle wattmåler ved 300w. Under alle omstændigheder nærmere hinanden end jeg umiddelbart troede. Til sidst ville jeg køre en kort spurt med et godt antrit men som sidst, begyndte det at fedte, bare værre. Hurtigt låste det hele så pedalerne næsten ikke var til at drive rundt og træneren blinkede fejl. Heldigvis skulle den bare genstartes og så virkede den igen. Lidt hurtig google viser, at det “skal” den gøre. Ganske vist tager den i princippet 2200 watt men det er ved høj RPM og jævnt tråd. Hvis drejningsmomentet bliver for stort, slår en beskyttelsesprocedure ind og slipper trådet og til sidst nødstopper - typisk ved omkring 1100watt. Det er stadig den eneste rigtige turbotræner når man bor i lejlighed men det er dog irriterende alligevel. Især når man praler med 2200w som i det virkelige liv er helt urealistiske Men selvfølgelig meget dejligt at den ikke er i stykker. Jeg får nok behov for en hel hviledag i morgen.
  8. Langt pokker i MOL

    Sommercyklen kom på turbotræneren med dårligt humør til følge - det gik over, dog. Cykelmekanikeren havde bildt mig ind at wattmåleren “kalibrerede” hvis man vækkede den ved at snurre padalarmene nogle omgange og derefter sætte pedalerne i lodret i et øjeblik og afvente et blink som kvittering. Så det gjorde jeg, før jeg gik i gang med dagens Zwift. Ved de 200watt i opvarmningen lå tallet fra wattmåleren omkring 240watt. Så i trilleriet mellem tabata og sweet spot, trykkede jeg pause og og fik lavet en “kalibrering” fra cykelcomputeren og fortsatte. Der var bedre. Den viser ca 15 watt mere end tacxen og dermed 5 watt mere end den gamle wattmåler. I næste tabatablok virkede det dog som om de to wattal nærmede sig hinanden. Jeg tror jeg i morgen giver den nogle 30sekunders med pæne tal fra taxcen ved forskellige watt og så ser hvad wattmåleren viser i snit. Om de nærmer sig eller ej er reelt ligegyldigt men min OCD-ish vil gerne vide den slags I øvrigt bliver det sikkert en skoddag i morgen. Jeg har fridag og alt vandet lukkes fra 7:30 - så ville jeg hellere på arbejde. Jeg havde forestillet mig at bruge dagen hos mor men lige akkurat i morgen, får de besøg af min lillebrors ex fra Hong Kong og det har jeg ikke lyst til at blande mig i. Nå men jeg har fundet på lidt andre småting ude i byen, så... Blandt andet kan jeg snuppe en omgang styrketræning i FW og få et bad. Jeg gider ellers ikke rigtigt at styrketræne for tiden.... overvejer noget Loop Fitness for at holde gryden i kog, let og hurtigt men nu må vi se.
  9. Langt pokker i MOL

    Jeg fik ledt efter bukserne. De er vist udgået af produktion for de er sat langt ned i pris (op til 50%) og fås ikke i alle størrelser. Wattmåleren er en Quarq i den billige ende af udvalget. Jeg gav 7,5. Planen er noget sweet spot-ish på turbotræneren i morgen og hvis jeg ikke sover for længe, så skulle der være tid at knappe sommerlågen på og se hvordan den viser i forhold til Taxc’en. At jeg ikke kører med måling i pedalerne, skyldes at jeg er skide genert og let stresser når der er fremmede mennesker tæt på mig og absolut ikke særlig kæk over at være MAMIL i al offentlighed. Derfor kører jeg med Speedplay på sommerlågen og tricyklen, som man ikke kan fejle at klikke i. Med alm pedaler klikker jeg problemfrit i 63 gange i træk men nr 64, når jeg holder for rødt med 5 cykler bag mig og biler der skal til højre, så er jeg en idiot der ikke kan klikke i og det gider jeg ikke. Wattmåler på banecyklen er ikke aktuelt, for den træning vi kører er af en slags, hvor en wattmåler ikke kan bruges undervejs. Eftersom jeg ikke planlægger imed TSS, så jeg tænker pyt. Jeg er også et sted hvor mine antrit kun kan blive mere og mere fesne og så er det ikke så sjovt at få tal på dem mere, så det frister ikke engang som legetøj. ... Eftersom jeg skulle hente cyklen fra “smeden” her til formiddag, var der ikke meget tid til Zwift. En tur i landskabet og en spurt med fornuftigt bid i... det føltes næsten som en turbotræner med dæk på rulle.... som om grebet smuttede i den fase, hvor man træder hårdest. Turbotræneren burde tage 2200watt, så håber ikke at den er i stykker
  10. Motion i balance™

    Bare at kroppen er så bleg ser mystisk ud, nu han ikke er rødhåret irer. Men jeg er frisk på at det med challenge, hvis vi kan hitte en måde at guide hinanden rundt på. Jeg er med fra maj, hvis det bliver til noget.
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg svarer dig i morgen... så har jeg set på bukser og cyklen er hentet og jeg ved hvad de satte i den. jeg er lige hoppet af Zwift og har 16 minutter til toget kører fra stationen til arb og mangler bad og madpakke, I dag var det er en lidt let omgang og helt underligt at stoppe med overskud i behold,
  12. Langt pokker i MOL

    Hov, en nuldag Et var at foredraget i Greve Trim trak ud. Men inden, havde jeg siddet og trevlet nettet for at finde cykeltøj i gammelt snit og det er ikke sådan at finde. Altså bibs hvor benene ikke ender nede på knæskallerne og trøjer, hvor de korte ærmer ER korte og ikke går til albuerne. Jeg er lidt ked af igen at skulle klippe det nederste af et par dyre bibs og at køre rundt i +5 år gamle trøjer fra HørsholmCM eller HvidovreCK. Det opslugte mig, så pludselig skulle jeg gå og efter mødet kl 16:30, havde jeg næsten ikke spist og kun drukket to kopper kaffen siden jeg stod op. Først her kl 21 føles kroppen træningsklar men jeg gider ikke nu, må jeg indrømme. Det er måske alligevel OK, for både baller, lår og lægge er DOMSede og har været det konstant i en del dage, efterhånden.
  13. Motion i balance™

    Det var stor vægtforskel. Det lyder som et af de sjovere skift mellem vinterged og sommerracer
  14. Langt pokker i MOL

    Jeg synes ikke jeg er god til blive sådan rigtig frisk i øjeblikket. Så jeg fandt en træning i Zwiftbiblioteket uden de store peaks og satte FTP 5 watt ned igen. 2 blokke 10 x 90sek på 90% og 30sek på 110%. Højeste puls nåede jeg før slutningen da jeg instinktivt gik ned i RPM. De 170 slag i minuttet er tæt på max, når pulsen skal trædes langsomt op der er grænser for hvor længe de kan holdes. Men fed omgang der føltes godt i stængerne bagefter. Da jeg p.t. lider tør hud (det er ellers ikke frost) ville jeg sovse benene ind, så jeg ikke skal vågne med kløe igen i nat. Pludselig kom det over mig at ælte dem med lidt selvmassage - det har jeg ellers ikke gjort efter jeg købte kompressionsbukserne. Det må jeg gøre igen, for det var ikke så tossst.
  15. Langt pokker i MOL

    En kort tur på Zwift 20x15/15. Arbejdet kalder så jeg nåede ikke mere men det er også fint, for lårene er ikke kommet sig over styrketræningen onsdag aften, selvom det ikke føltes af meget dengang, og de var helt døde - egentlig også før jeg var naiv og hoppede ud i det. Dertil er det nok heller ikke liiige den rigtige type intervaller så tidligt efter jeg er stået op og måske skulle jeg arbejde mere på at få basen på plads ... men lidt har også ret og det var var da sjovt, i hvert fald