Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,582
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    79

Gregers TF last won the day on December 26 2018

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

14,916 profile views
  1. Motion i balance™

    Stort tillykke
  2. Okse-loggen!

    Ja, tillykke med det. Og nu ikke noget med at glemme os
  3. Motion i balance™

    Det var da en herlig lille mobil. Almindeligt store smartphones er nogle værre skrumler at have i trøjelommen. Har aldrig før dem i den størrelse men smart til cykelbrug.
  4. Langt pokker i MOL

    Hjemmetræning: Tåhævninger ultra langsomme: 50 Tåhævninger på et ben: 12, 12, 12, 12 og på to ben: 50 Rows i ringe med fødderne på trappen: 8, 8, 8 Dips med elastikker som belastning: 12, 12, 7, uden elastikker: 9 Mave lige og skrå hhv: 3 x 12 Lænd1: 15, 15, 15 Lænd2: 15,15 ........... Hvis knæene ikke gør knuder, har jeg følgende grovskitse for at få gang i stængerne. Det har desværre været helt umuligt at google lign forløb, så jeg er ude i rent gætværk. Men jeg forstiller mig at det er roligt nok til ikke at genere helingen Virker det tosset må man gerne byde ind. På søndag en kort Zwifttur i zone 1 og 2. Resten af måneden samme progression som den jeg lige har været igennem, nu forsigtighed - tålmodighed - blev anbefalet. Styrk af overkrop og lægge som nu. Februar til sommertid. Skiftevis sweet spot og moderat leg på Zwift, hvor det er ok at komme lidt op i zone 4 og 5. Evt rolige ture udendørs. Om en måneds tid opstart af banecykling på B-holdet, dog uden voldsomme accelerationer. Samme styrketræning men fra marts opstart af split squat / lunges, evt med okklusionsbånd. Fra sommertid og en måneds tid frem har jeg feriedage på alle tirsdage og torsdage, så der skulle jeg gerne køre med Greve Trim (nok hold 3 og 4) og supplere med marts-træning. Herefter primært selvtræning pga arbejde. Jeg satser på at knæene kan tåle de tæsk, jeg kan give dem på cyklen. Alt efter vejret vil styrketræning nok glide væk men ellers stadig med forsigtighed, hvis jeg skal træne ben. Jeg har aftalt med mig selv, at jeg først kommer i FW igen når vægten er under 90. Indtil da, betaler jeg for ingenting.
  5. Motion i balance™

    Hov
  6. Langt pokker i MOL

    Hmmm, det troede faktisk ikke man kunne. Så er det jo helt åndssvagt for alle os mosjoer, når vi bruger efteråret på at komme i dårlig form. I dag samme styrketræning som sidst, blot med 50 langsomme tåhævninger som forudtrætning i stedet for 40. Min “knælæge” ringede svar fra MR-scanning og sagen er afsluttet. Der skal ikke opereres og han mente at en fys ville være spild af tid. Menisken flosser lidt men den gør ingen skade og vil formodentlig trække sig endnu mere sammen. Med lidt held, ender jeg med jeg ikke mærke noget til det men forbedringen kan også stoppe i morgen og blive ved at være en tikkende bombe. Holder jeg igen i de næste uger, vil det gavne i længden, så..... Og som alle knælæger fraråder han belastning når benet er bøjet mere end 90grader. Men det gjorde de også dengang med korsbåndet og grinede og fortsatte, at ryglæger omvendt anbefaler at man løfter med knæene, så.... Men jeg tror måske alligevel at ting som frontsquat skal lægges på hylden, uanset hvor godt det måske bliver. Suk, suk og suk. Højre knæ er meget bedre i dag - så må vi se om fremgangen holder ved, så jeg måske kan Zwifte lidt i weekenden.
  7. Langt pokker i MOL

    92,4kg efter 4200kcal i går. Jeg talte desværre ikke kalorierne løbende, så det blev mere spisedag end planlagt. Det var desværre ikke det værste. Jeg var nede og sidde på hug og for at passe på det dårlige venstre knæ, havde jeg al vægten på højre ben. Det føltes forkert bagefter men ingen skandaler men det kunne dog mærkes på trapperne, uden det gjorde decideret ondt. I dag har jeg været 45 minutter på Zwift med lidt større udfordring end ellers. Og bagefter har jeg så haft ondt i højre knæ. Som i av-ondt når jeg er på trapper, heldigvis intet ved alm gang. Næsten samme sted og samme stikkende følelse. Men der er ingen tests for menisken der slår ud, så forhåbentlig er det ikke så slemt. Kæft jeg er træt af at være en gammel idiot. Kunne der ikke falde et fly i hovedet på én, så man bare forsvandt uden at opdage noget...... Det gør der nok ikke. Jeg har ferie ugen ud og kender jo rumlen. Al træning er afblæst indtil højre knæ taget trapperne i lejligheden uden at gøre ondt. Og så lige et par dage ekstra. Jeg havde ellers forventet at skrue op for træningen fra i morgen, når jeg har talt med ortopærkirurgen. FML!!!!!!!!!!!!!! Nå men den her havde jeg ikke hørt før den blev spillet i radioen i går, sådan laver man ikke tekster mere.
  8. Langt pokker i MOL

    91,8kg efter 2625kcal. Irriterende at tage et halv kg på efter så lille madindtag men det går jo op og ned. Nu ved jeg jo hverken hvornår jeg må begynde med intervaller og senere decideret sprinte og styrketræne. Men noget tid går der jo nok - i hvert fald med det sidste. Men formen ER væk. Wattene væk. Mit venstre ben er snart også væk - det mangler da i hvert fald 3 cm nu. Jeg leger med tanken om at vende min sæson om, så jeg er i form om vinteren i stedet for om sommeren som alle andre. Jeg synes jo cykelbanen er sjovere end landevejen og så kunne det også være sjovere at toppe dér. Basistræning med de længere rolige ture, skulle så køres om sommeren når det er godt vejr. Styrketræning ville passe perfekt ind, når der ikke vil være så mange intervaller de kan forstyrre. Der er også færre mennesker i FW og lettere at komme til udstyret. Vinteren vil så stå på banecykling og DDR-intervaller på turbotræneren, hvilket jeg jo fortrækker fremfor at køre dem ude i virkeligheden. Eftersom jeg alligevel ikke kører løb, så mister jeg ikke noget ved at være i kageform om sommeren. Spørgsmålet er så bare om det i praksis vil være for svært at drosle ned, samtidigt med at alle andre vågner op og man bliver lokket ud i ture der bliver for hårde i forhold til målet. Hvis jeg skal vende det om, så er det i hvert fald hamrende oplagt at det starter i år.
  9. Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Haps, den er lækker Fedt med træning og uddybninger. Det er dejlig læsning
  10. Langt pokker i MOL

    91,3kg efter 2675kcal. Så!!! Nu skal jeg lige passe på ikke at komme for langt ned. Min forbrænding kører generelt pænt og det er jo dejligt at kunne spise en masse. Havde satset på en spisedag i dag men mor blev syg igen, så ingen kagecarbs. Her kl 21 ligger jeg på ca 1700kcal efter fed aftensmad med dessert og det er for lidt. Den sædvanlige halve time på Zwift, dog også et par minutters rul i enderne. En del tid i zone 2 og 3. Det blev tydeligt at jeg er totalt i kageform. Jeg kan godt hive yderlige 15-20 watt af min FTP men pyt, nu skal knæet bare se at blive godt igen. Det går heldigvis hurtigere fremad end forventet. Det er en god uges tid siden holdt op med at gøre ondt når jeg går. I fredags var første gang jeg kunne tage sokker af og på, uden at kunne mærke knæet. Jeg er også kommet til at tage trapperne i lejligheden i løb, som i “gamle dage”. Efter Zwift, den sædvanlige hjemme-styrketræning af overkroppen. Har nu prøvet det nok gange til at jeg kan styre TUT og pauser, så jeg er max udfordret ned gennem pyramiden. Så det bliver meget mere intensivt end i FW. Tåhævninger: 40 ultra langsomme Tåhævninger på et ben: 3x12 Kropshævninger: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 5, 4, 3, 2, 1 Dips: 3, 6, 9, 12, 15, 12, 9, 6, 4, 2 Mave lige, mave skrå og lænd fik hver: 3x12 Jeg tænker at tage en nuldag i morgen - synes generelt at jeg er ved at være tung i stængerne. Jeg har jo med nogle gange at vælge nogle sjove løsninger, hvis jeg synes de passer. Også selvom det for andre virker pløk. Jeg var blandt de tidlige gamle overvægtige mosjos, der kørte med wattmåler - til nogen forargelse blandt licensryttere. Men det motiverede i intervallerne, så... Og i stedet for at koge på turbotræneren, så har jeg et par bibs hvor de meste af benene er klippet af, så huden kan fordampe sveden og køle. Jeg overvejer lignende ud-af-boksen-stunt med min træning men det kan jeg skrive om i morgen.
  11. Nice and clean power building

    Selvom du tager det positivt, så alligevel knæk og bræk.
  12. xjyden

    Livets gang i et motionscenter
  13. Langt pokker i MOL

    91,1kg i morges efter 3175kcal. Når jeg ikke er på arbejde, fungerer det egentlig ret godt at starte dagen med kop kaffe og en proteinshake og så så ellers vente med at spise til ud på eftermiddagen i forbindelse med lidt træning - omend træningen ikke tæller så meget i disse dage. Udover de to nævnte “drinks” havde jeg været fastende i næsten 12 timer, så dagens omgang Zwift blev holdt så pulsen ikke steg ret meget og det forhåbentlig ikke kanibaliserede for meget på den i forvejen skrantende muskelmasse. Til gengæld blev det til 45 minutter.
  14. Langt pokker i MOL

    91,3kg i morges efter 2875kcal. Jeg lærer aldrig at tænke over alle de der går tidligt hjem til weekend, så jeg fik ikke bestilt tid til tandlægen inden de lukkede. Udover en kop morgenmokka var det fastende, da jeg hoppede på Zwift ved 14-tiden. Eftersom jeg har nattevagt og først kommer i seng ved 7-tiden, bliver der mange timer at spise i dag, så prøver at holde indtaget nede her i begyndelsen. Zwift-turen var oppe og hilse på zone 3 i dag i korte perioder. Bagefter lidt hjemmestyrk i moderate mængder. Rows (i ringene med fødderne oppe på trappetrinene): 2x10 Mave lige: 2x12 Mave skrå: 2x12 Lænd: 2x15 Tåhævninger: 40 på 2 ben, 3x12 på et ben - slet intet at mærke på knæet, så det tør jeg godt prøve igen Dibs: 3 x ? Jeg burde efterhånden finde FW igen men føler mig for fed og slap ved godt at jeg burde være ligeglad. Men.....
  15. Langt pokker i MOL

    I går 91,8kg efter 2750kcal og i morges 91,4kg efter 2200kcal. I går mødte jeg halvtidligt og ville træne bagefter. Da jeg stod i bibs og havde pulsbæltet på, bimlede det lystigt fra SMS og messenger. En kollega ville gerne komme forbi og snakke, NU!. Det har jeg aldrig prøvet før men stiller selvfølgelig op. Jeg fik ikke trænet. Og heller ikke spist før han gik igen, længe efter midnat, I dag kom jeg så på Zwift = en halv time uden så meget nede i zone 1 og en lille smule over 2. Jeg har prøvet at nægte at erkende det men.... jeg har tandpine, så komme nok til at ringe til bødl tandlægen i morgen