Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,826
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    170

Gregers TF last won the day on September 11

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

26,374 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Bicepcurl: 12x18, 12x18 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x18, 12x18 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 25 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 - føles efterhånden som spild af tid Skateboardsquat: 15, 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 20, 20, 20 Mavebøjninger: 25, 25, 25 Herefter fire ture på trapperne, magen til sidste gang Tåhævninger på to ben: 100 - der skal flere trapper til at riste læggene af men det var et forsøg værd Eftermiddagen tilbragt på altanen - mest med bare at nyde nuet i at sidde derude. Det var jo nok sidste gang i år og så er der ca. syv måneder til næste gang. Der kan ske meget på den tid. Held i uheld med armen, for ellers havde jeg givetvis haft vildt lyst til at cykle i det fine fejr og været ærgerlig over at have arbejdsweekend. Har fremrykket min kiropraktortid til morgen, så jeg stadig har DonJoyen på. Så bliver der ikke taget forkert fat, når jeg skal “foldes sammen”. Tager også en nuldag på tirsdag, så jeg ikke risikerer at blive snottet på trapperne og sabotere min fys-tid onsdag. Hæhæ
  2. Langt pokker i MOL

    Nogenlunde samme styrketræning som jeg plejer. Herefter ud på trapperne. De 8 etager op i løb et trin ad gangen, alm gang ned og rask gang op med to trin ad gangen og alm gang ned. Tre minutters pause og så igen. Jeg begyndte at fedtsvede og smuttede hjem.
  3. Langt pokker i MOL

    Ingen reel træning i dag men en laang dag med toilet-kig og nok i overkanten af 500 trappetrin. Læggene er stadig ømme og lårene var også flade til sidst, hvor jeg både var sulten og ret dehydreret. Til gengæld skulle jeg være færdig med selve toiletkontrollerne. Det bliver en nuldag i morgen, hvor jeg tager ind på arbejde og fylder data i regnearket. Så har jeg stadig tid at lukke evt huller, hvis jeg har glemt at notere et eller andet. Efter at have fyldt maven op, var det ind til tredje undervisningsdag med hollandsk. Efter de første to dage med at lære tal, alfabet mm jeg kan i forvejen, så blev der talt i dag og improviseret. Det højnede underholdningsværdien og nu begynder det at ligne det jeg håbede på, især fordi de to jeg var i gruppe med i dag, også kan lidt i forvejen. Onsdag = status på armen. Underarmen kan nu rotere stort set som den raske arm. Pege- og lillefinger er normale men de tre andre kører stadig trægt. Jeg har spist skyr med en teske (roteret en kvart omgang, ligesom spiseskeen i sidste uge). Der er flere ting nu, hvor det nu er svært ikke bare at gøre som jeg plejer men jeg holder naturligvis fast i at det er den anden arm der skal arbejde. Forhåbentlig er det kun en uge endnu, alt efter hvad “fyssen” siger. Der er sat 45 minutter af på onsdag - meget længere tid end jeg havde forventet, så forhåbentlig er der også tid til mine mange spørgsmål. Utålmodigheden vokser, som jeg kommer tættere på at smide DonJoyen og jeg prøver ikke at have alt for store forventninger til hvad jeg må. Men det ER altså lidt svært
  4. Tinapigens log!

    Nok de færreste (og især kvinder), der lige trækker 15 pullups op af hatten og konkluderer at man er ude af træning. Jeg ved godt at roere er noget særligt på det område men stadig
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg er også positivt overrasket over det som træning. Det er meget anderledes og MEGET sjovere, end at slæbe mig op på tredje, når jeg er på arbejde. Jeg er dog bekymret for om knæene er glade for en 180 grader vending hvert ottende trin - jeg tror ikke det er sundt i længden. Jeg ved det selvfølgelig ikke men instinktiv virker det ikke “rigtigt”. Så snart jeg må sidde på en cykel, så er trapperne et overstået kapitel. Jeg tør ikke tage chancen for at gå i stykker med noget, der igen er evigheder om at hele. Jeg har ingen lange stadiumtrapper el lign i nærhed og det er ikke realistisk at jeg skal bruge længere transport til/fra trapperne end jeg bruger på dem. Det bør også være varmere, sådan som jeg bliver gennemblødt af sved. Lidt ærgerligt men så længe jeg bytter det for noget andet godt, så er det vel OK. Halsen stadig lidt øm men snotten var kun en morgenvisit. Har fundet vandkogeren frem og bæller te i rå mængder. Det er længe siden jeg sidst har drukket te og er helt hyggeligt. Kroppen skal ikke snydes for energi sådan som jeg har det i dag men fra i morges skal der strammes op, sådan som vægten er stukket af. Jeg stoppede med at tælle kalorier i lørdags da jeg spiste hos kollegaen, så jeg ved godt hvad der skal til.
  6. Langt pokker i MOL

    Jeg kan bestemt også godt mærke lårene i dag. Læggene er nu mest smadrede men de er jo heller ikke just min min stærke side. Jeg er desværre igen vågnet småsnottet og med en kaktus i halsen. Det var måske snarere at rende på trapper gennemblødt i sved, der slog mig ud i sidste uge? Jeg må hellere stoppe med de her lange trappetræninger og holde det kort, så jeg ikke bliver gennemsvedt og kold - og så varm samtidigt. Det kan helbredet åbenbart ikke tåle Der bliver ingen toilet-tur i dag hvor men må give den én på sinkadusen med en dobbelttur i morgen. Men irriterende at det så alligevel kommer til at stramme med tiden tid sidst. Al varme kører igen på fuld skrue.
  7. Motion i balance™

    Som ikke-løber er det overraskende at der er SÅ meget teknik i noget, som fra naturen hånd er en grundlæggende måde at bevæge os på. Eller måske snarere at vi gør det så forkert - selvom skoene har noget af skylden.
  8. Langt pokker i MOL

    Jeg fik ikke kigget toiletter. Hvert andet tog var aflyst, så det ville tage dobbelt så lang tid at flytte mig rundt, så jeg ville udsætte det til driften blev normalt. Godt på vej, kommer jeg i tanke om at jeg har glemt at få min sikkerhedsvest med og så tog jeg hjem og droppede det. I stedet ville jeg træne - havde bare ikke rigtigt spist carbs, da jeg har taget ret meget på de sidste dage. Men efter en energidrik og tarvelige carbs kom jeg trægt i gang - det tog 10 minutter længere tid end det plejer. Lår var også lidt ømme og mine lægge var vrede over de 4x25 reps ekstra, sidste gang.: Bicepcurl: 12x18, 12x18 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 25, 25, 25, 20 - måtte tage reps af Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20 - kort pause i bunden Skateboardsquat: 15, 15, 15, - halvanden reps på det hele - liiidt hurtige reps Glute Bridge, et-bens. 15, 15, 15 Mavebøjninger: 25, 25, 25 Hele tre kvarter skulle der gå, før jeg kom på trapper men så gik det også lidt amok. Tur 1 løb dobbelttrin - for optimist udlæg, så en kamp at holde den i løb til toppen Tur 2 løb dobbelttrin - fik runners high/sprinters high med gåsehud lidt før toppen og da den slap, så mistede jeg fokus og gik de sidste 8 trin Tur 3 løb dobbelttrin - lår og baller eksploderede og jeg gik de sidste 24 trin Tur 4 løb enkelttrin - fuld skrue fra start men eksploderede igen og måtte gå de sidste 8-16 trin Tur 5 gang enkelttrin - adstadig tempo Tur 6 gang enkelttrin - moderat tempo Tur 7 gang enkelttrin - tempo lidt op - ben fik det hårdt til sidst Tur 8 gang dobbelttrin - ville tømte tanken med en sidste tur. Kom “på den anden side”, hvor der går Duracell i den. Styrketræning det sidste stykke Tur 9 gang dobbelttrin - kvikt fra start med lidt småløb og ren styrtræning de sidste 2-3 etager Tur 10 gang enkelttrin - frisk tempo men tung gang til sidst Havde den vildeste lyst til at fortsætte men tænkte at det nok var klogest at stoppe her. Fåk, det var dejligt at presse skroget i hegnet. Det er vel 7 uger siden sidste gang og det har jeg godt nok savnet. Det her gad jeg altså også godt, hvis jeg havde udstyret (og armen) til det:
  9. Walking on a dream...IM CPH 21.8.22

    Ja det er nogle solide vægte vægte du jonglerer rundt med. De dér cluster… er det en / et par ekstra reps efter en lille pause? For at få alle reps i hus?
  10. Motion i balance™

    Jeg er også imponeret. Spændende med “genopdagelsen”. Som jeg husker det, var du meget begejstret for konceptet, dengang.
  11. Langt pokker i MOL

    Taaak. Jeg er i skrivende stund på toilet-tur og jeg HAR husket halskluden Har I set billeder fra ulykkesstedet? Ellers er de her i linket. Det bliver ikke mindre tragisk men han har ikke overholdt vigepligten ved hajtænder og er kørt ud foran en varevogn. Klassisk cykelrytterting, at man kører så hurtigt at man i praksis ikke kan så at se sig ordentlig for eller nå at stoppe hvis der kommer nogen. Kæft hvor har jeg tit været i “dialog” i klubben over det. Hvis jeg har ligget forrest og lagt an til at køre med “stopfart”, så har flokken overhalet. Men det GÅR altså bare helt galt, når det går galt. Jeg har aldrig fattet og kommer aldrig til at forstå, hvorfor det er så ødelæggende for ens tur, kortvarigt at dæmpe farten og undgå både at udsætte sig selv for livsfare (som vi desværre lige har erfaret at det er, selv for en prof) og også hælde benzin på de vrede bilisters bål - det sidste ved jeg så godt, at det kun er “underdogs” som mig, der tænker ind over. (flere billeder lidt nede i artiklen) https://www.hln.be/dossier-wk-wielrennen-in-vlaanderen/triest-nieuws-in-de-rand-van-wk-wielrennen-deense-ex-prof-chris-anker-sorensen-verongelukt-in-zeebrugge-hij-verleende-geen-voorrang-aan-bestelwagen~aa96c87e/
  12. Langt pokker i MOL

    Jeg var snot-fri i går, så fik styrketrænet og så over til “cykelkollegaen”. Der fik vi nyheden om Chips Ankers død. Kæft noget lort! For efter mindeordene at dømme, var han flink og rar ud over det sædvanlige og så det virker det bare meget mere uretfærdigt. Men endnu en påmindelse om at cykling er farligt og at tilværelsen pludselig kan ændre sig (eller slutte). Bicepcurl: 15x16, 15x16 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 25 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20, 20 - kort pause i bunden Skateboardsquat: 15, 15, 15, - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 15, 15, 15 Mavebøjninger: 25, 25, 25 En halv times pause og så ud på trapperne: De første tre gange otte etager op, var i løb med to trin ad gangen. Første tur var hård, på anden tur visnede benene med ca to etager tilbage, så det blev rask gang/styrketræning og på sidste tur var det de sidste tre etager, der blev sådan. Iltgæld som efter “Spydbakken helt til skiltet”, så jeg holdt ret lange pauser. Jeg var dog bange for at lårene ville dø så meget at jeg snublede og tog fra med den dårlige arm, så fjerdeturen løb jeg bare med et trin ad gangen. Blev forpustet som et vakuum prøvede at flå lungerne ud - den fornemmelse har jeg aldrig prøvet før men ret cool. Helt smadret i benene, så de sidste to ture var derfor bare i rask gang men så uden pause. Da jeg kom hjem, snuppede jeg 4 x 50 tåhævninger, to ben ad gangen med relativt korte pauser. Første sæt hårdt. I andet sæt kunne jeg fornemme en fail i horisonten. Det blev lidt lettere i tredje sæt og fjerde sæt var markant lettere. Nogen har bildt mig ind at trapper er fin lægtræning og umiddelbart svider det dem også godt af. … Kollegaens hund åbnede tit dørene i går, så der var lidt fodkoldt. Måske derfor vågnede jeg snottet. Jeg tager alligevel ud og checker toiletter de næste tre dage. Hvis jeg bliver “syg” igen, så burde jeg kunne nå at blive rask, før jeg skal til fys på sygehuset og få gang i genoptræningen. Men jeg finder en langærmet svedtrøje osv og pakker mig solidt ind.
  13. Langt pokker i MOL

    Det er der også, der hvor det er meningen vi skal ind og ud. Men går toget i udu eller kører ind i noget midt ude i “Ingenmandsland”, så skal jeg ud og checke noget af “sikkerheden” der ligger under toget. Og så skal jeg ned og op igen. Lige i disse dage ligger jeg lidt underdrejet. Jeg blev forkølet samme aften sidst jeg kiggede toiletter, så nu holder jeg mig inde og udsætter resten til efter weekenden. Jeg holder mig også fra træning, bortset fra at jeg “kom til” at gøgle lidt med wallsits. Jeg er faktisk også igen begyndt at få lyst til at sidde på en cykelIkke SÅ meget det at “køre rundt” men at køre sprinttræning Jeg har overvejet og er næsten derhenne, at jeg vil spendere en træner på at få mig på højkant igen - hvis jeg kan finde én, altså, der ikke bare vil hive et program op af af skuffen med “Marmotte på 7 timer” eller “forbedr din FTP”. Havde jeg været 35år og ikke skadet, så kunne jeg nok selv hitte på noget men jeg har ikke styr på genoptræning. At få styrketræning og cykling til at gå hånd i hånd har alle dage været lidt svært men alderen gør det ikke ligefrem lettere. Men om der findes trænere der gider gamle tosser, som hellere vil køre 10 spurter end 130km om søndagen og endda også styrketræne “ekstra” for sjov og velvære….. … OT. Jeg har brugt tid på NPO (den hollandsk udgave af DR) og har fundet “det”. De laver hver eneste dag 20 minutters unge-nyheder (og de fås endda med døvetolkning). Samme setup som voksennyhederne. Nogle af emnerne er, for mig, MEGET overraskende, nu der er tale om ungdoms-TV: Lokal rovfugle-tælling og kogning af drikkevand. Problemer i et kontor-område pga en sammenstyrtet P-kælder. Mere logisk var det store indslag om de nye corona-regler - målrettet børn og skoler. Måske også om de fire rumturister, tørrede insekter i japanske snack-automater eller det druknede næsehorn i en af deres zoologiske haver. Eller efterlade pårørende i Afghanistan og gratisk skak-skole i Nigeria. Eller deres nye app, hvor man kan se hvor man er sikker på at få ja til at låne et toilet, i nærheden af legepladser o lign, så man ikke skal “wildplassen”’* Det er ikke Berlingske/Børsen men mere ovre underholdende nyheder a la BT og EB. Egentlig fin underholdning med lidt fakta ind over. Sproget er mere spiseligt end voksen-nyhederne, hvor jeg forstår indholdet men misser mange af ordene. Her glipper så få ord, at jeg enten kan gætte eller hive fat i google. Underteksterne kan også gøre meget, hvis jeg slår dem til. Ret tæt på perfekt. Danske medier - hold da op, I er bagud! (hvis altså danske børn kan lokkes til at se nyheder). * Tisse i det fri = wildplassen. Man kan høre at det plasker ude i det vilde. Klasse-eksempel på hvorfor jeg synes hollandsk er så sjovt et sprog, for der er mange af den slags sproglige ligefremheder. Handsker er håndsko, en kommode er et skuffeskab.
  14. Langt pokker i MOL

    Også i år bød efteråret på den vanlige omgang ondt i halsen, fordi jeg er for længe om at begynde at gå med buff/halsrør. Og nu endda hvor jeg tilbringer en del tid ude på perronerne i blæste og “kulde”. En coronatest og den vanlige ophedning af lejlighed med varmeblæser, fuld tryk på radiatorerne og så ellers rende rundt i termosokker og lune underhylere. I morges kun lidt let metalsmag i halsen. Men så om ikke idioten glemte at holde halsen varm igen i dag. Der plejer at være kontant afregning, så er spændt på at vågne i morgen Jeg fik styrketrænet: Bicep curl: 10x18, 10x18 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 10x18, 10x18 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Tåhævninger på et ben: 30, 25, 25, 25 Knæbøjninger: 15, 15 Bulgarsk split squat: 20, 20, 20 - kort pause i bunden Skateboardsquat: 15, 15, 15, - halvanden reps på det hele Glute Bridge, et-bens. 15, 15, 15 Mavebøjninger: 25, 25, 25 To uger siden operation og dermed måtte jeg indstille DonJoyen til 20 graders større bevægelighed. Ingen ømhed af den grund. Rotationsbevægelighed er tættere på normalen end som det var for en uge siden. Der mangler stadig en del men er mere optimistisk i dag. De sidste dages vægttab har ikke været planen men er nok bare et resultat af, at jeg ikke sidder herhjemme døgnet rundt. Jeg mangler kun 3 eller 4 toilet-dage og så en skrive-ind-dag, så jeg er ret sikker på at vægten får et nyk opad igen
  15. Langt pokker i MOL

    Vægt uændret efter 2850kcal og 201g protein. Det var da OK hyggeligt med lidt selvforkælelse i form af is og en pose lakridser til Olsen Banden. Men jeg ærgrede mig ret hurtigt, for SÅ godt var jo heller ikke. Havde jeg kunnet betjene kniv og gaffel, havde jeg også hellere købt en snasket burger. Det bliver nok det første jeg skal bruge de genvundne færdigheder til . Nå men jeg besluttede, at det var for dumt, så jeg gik i gang med en sen omgang styrketræning. Jeg byttede lidt om på rækkefølgen men kan bedre lide det på den gamle måde. Tåhævninger på et ben: 30, 30, 30 Knæbøjninger: 15, 15, 15 Skateboardsquat: 15, 15, 15 - halvanden reps på det hele Bulgarsk split squat: 15, 15, 15, 15 - ca et sekund pause i bunden Bicep curl: 15x16, 15x16 Fransk pres: 15x11, 15x11 Skulderpres: 15x16, 15x16 Laterals med den opererede arm: 20, 20 - lagde den raske arm på DonJoyen på overarmen for at lave lidt modstand Glute Bridge, et-bens. 15, 15, 15 Mavebøjninger: 25, 25, 25