Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,971
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    97

Gregers TF last won the day on October 25

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

18,031 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    En gang bancykling. Stadig mandagstræneren der sætter dagsorden, så ikke noget super underholdende højintensivt men selvfølgelig fine nok intervaller alligevel. Opvarming, 15 omganges progressivt holdløb, 20 omgange, 15 omgange og afrulning. Hverken puls eller vejrtrækning kom sådan for alvor på arbejde men jeg sad også på det dårligste af 4 hold. Omvendt, så stak og bed det noget i lårene. Der er ikke helt restitution nok fra styrketræningen men det er jo det sædvanlige på den her årstid.
  2. Langt pokker i MOL

    Hold da op hvor skal der flyttes rundt på mange ting eller de skal skrues af væggene før håndværkerene kommer men efterhånden mangler jeg kun at bygge støvvæggene op. Der er indsyning onsdag og de begynder så småt torsdag eller fredag med at montere deres afdækning. Min hæslige nabo havde første besøg af selve VVSerne i morges og naturligvis endte det i kæmpe!!! skænderi. Nå men træning...., jeg fik en halv time på Zwift i zone 1 og 2 med et kort vo2max. Ingen kurver, da der midt i det hele kom en notifikation fra en app, mens dens server var undervedligehold og så crashede iPad’en. Jeg regner med banecykling de næste to dage, det bliver rart at sidde på en bevægelig cykel igen. Ja, jeg kunne efterhånden næsten have lyst til at køre udendørs. Tror jeg. Måske
  3. Langt pokker i MOL

    Jeg havde en lang pause på næsten tre kvarter mellem mine sidste to køreblokke - så der kunne jeg godt jo nå at træne: Træk til bryst, bredt overhåndsgreb: 2 x 10 Maskinrows: 2 x 10 Træk til bryst, smalt underhåndsgreb: 2 x 10 Bicepcurl: 2 x 10 Scottcurl, DB: 2 x 7-10 Skulderpres en arm ad gangen gør underligt nok ikke ondt: 2 x 10 Laterals: 2 x 8-10 Efter en tur fra hovedbanen til Klampenborg, Frederikssund, Klampenborg og retur til hovedbanen var der dømt fyraften og i kælderen igen: Bænkpres DB: 3 x 7-10 Bicepcurl (hov - igen ): 2 x 10 Mavebøjninger: 3 x 25 Hyperextensions: 3 x 25 Fransk pres: 2 x 10
  4. Langt pokker i MOL

    Træning del 1 i FW. Centeret ligger med vinduer til Vallensbæk station og et tog mod København holder der små 10 minutter og kører så retur mod Køge. Eftersom jeg skulle på arbejde bagefter droppede jeg sidste sæt hack og jappede gennem lårcurlen - men droppede den ikke som sidst hvor jeg fik krampe i maven. Tåhævninger på et ben: 25x bw+20, 20x bw+20, 20x bw+20 Hexbarsquat: 20x60, 8x90, 8x110, 8x110, 8x110, 8x110 Hacksquat med et ben: 10, 10, 10 - ikke rart med 10 reps. Fremover enten mere leg med TUT eller lidt vægt på Siddende lårcurl: 10x40, 8x60, 8x60, 8x60 Jeg har taget en tanktop med på arbejde, så forventer at få klaret overkroppen efter fyraften - jeg har fri allerede 21:20, så det er jo ren luksus.
  5. Langt pokker i MOL

    FTP sat 10 watt ned. Kørte sættet med 15 min FTP og 15 min sweet spot men det blev til sweet spot det hele, for de 10 watt gjorde et mirakel til forskel. Jeg korrigerede og lagde lidt mere på i anden blok. Turvalget på arbejde er overstået og jeg kommer også til at arbejde skiftevis 3 dage og 3 dage fri i 2020. Om arbejdstiderne så også bliver det samme må jeg se til den tid.
  6. Langt pokker i MOL

    Efter Huset på Christianshavn hoppede jeg på turbo´en og kørte en time. Mest i zone 1 og 2 med få momenter lidt over. Dog også 3 meget korte bakkespurter. Egentlig gad jeg godt fortsætte men det er hårdt for rumpen at køre blidt og også på turbotræner og når det så er begge dele samtidigt..... (Jeg glemte at tage et screenshot af pulskurven)
  7. Overrevet knæskalssene

    Det lyder sgu ikke rart Vi er ikke så mange aktive brugere tilbage herinde - lige som jeg husker, er der ingen der har oplevet noget som dig, faktisk tror jeg aldrig jeg har hørt om sådan en skade. Vildt langskud.... er der mon fora eller fjæs-grupper for fodboldspillere, så ville jeg spørge der. Jeg gætter på at skaden også ville kunne ske til håndbold, så der er det måske også værd at lede. Søgning på engelsk giver nok større chancer, nu det åbenbart ikke er en standartskade. Jeg håber du finder noget brugbart info og selvfølgelig mest at du bliver hel igen.
  8. Langt pokker i MOL

    .... men så til gengæld helt energiforliget i dag - sov også ret rædselsfuldt. Nå men jeg finder FW for at træne ben - samme koncept som i fredags med at have god tid. Hexbarsquat: 20x60, 10x100, 10x100, 10x100, 10x100 ss Tåhævninger på et ben: 30, 30, 30, 30 - dog venstre med lille pause da jeg failede på 26 i sidste sæt Hacksquat: 8, 8, 8, 8, den klistrede helt vildt om sticking point i sidste rep for venstre. Jeg tror aldrig jeg har haft så mange hvide prikke for øjnene, da jeg endelig fik den hjem. Liggende lårcurl: 10x55, 10x60, 000 ss Mavebøjninger: 20, 20 Jeg måtte opgive at fortsætte, da jeg fik krampe i maven når jeg møffede mig på plads i lårcurlen. Jeg prøver med udtræt og der gik 2-3 minutter med flere forgæves forsøg indtil jeg opgav. Bagefter konstaterer jeg at at sveden er helt fersk, så nu mangler jeg åbenbart salt igen. Nuldag i morgen.
  9. Langt pokker i MOL

    En omgang på turboen før arbejde. Et kvarter på FTP (eller rettere som den var i efteråret - jeg kommer til at sætte den ned før jeg slår mig selv ihjel) og et kvarter på sweet spot. Det første kvarter var f... hårdt - det næste spiseligt. Givetvis var jeg fuld af adrenalin efter første blok eller også er jeg efterhånden bare totalt desperat efter at køre spurter. Jeg snuppede i hvert fald en siddende “møver” i et gear der var for 2 klik for højt. Men dammit, det sendte kroppen i hopla for det er æskesjovt at brænde benene af med en kadence der er lavere end i normale spurter. Et alt for hård men dejlig omgang. På arbejde summede det stadig i lårene 4-5 timer bagefter og humøret har været positivt langt udover skalaen, så der blev vist sendt en spandfuld endorfiner i kredsløb. Efter fyraften gik jeg i DSB jernkælder for at træne overkrop. 40 minutter med seriøs træning men også en del gøgl, så nu er den også fuldstændigt brændt af.
  10. Langt pokker i MOL

    Meget rodet dag i går, så jeg fik ikke trænet. Jeg har også været temmelig øm i lægge og baller - moderat i lår. Jeg kom for sent i seng og for sent op i dag i forhold til det ønskede, så kun en lille tur på turboen før arbejde: 15 x 40/30
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg skulle finde end dvd og kom til at rode i alle skiverne og fandt lidt blandede mp3 filer og gamle billeder. Minsandten om der ikke også dukkede nogle op fra dengang der var liv i tråden her på MOL med billeder af dagsformen. Man siger at man ikke får store lår af at cykle men stængerne er nu alligevel blevet noget større end dengang. Omvendt er overkroppen krympet - især køllerne. Ak ja, det var tider....
  12. Langt pokker i MOL

    Tidligt op og mens bilen fik skiftet lygter og blev synet, tog jeg i FW på Frejasvej i Hillerød. Man kan stadig mærke at det tidligere var et privat krudt-center. Modsat normalen for FW var der kridt mange steder, mange var pænt muskuløse, flere fik rundt med bælte og jeg-skal-flekse-ben-til-Instagram-korte-shorts. En sjov detalje var, at ingen smed med vægtene og ingen af indvandrerefterkommerne talte med Yallerup Færgeby-accent men helt alm katjoffeldansk. Alligevel sjovt med store lokale forskelle over så kort afstand. Hexbarsquat: 15x60, 10x100, 10x100, 10x100 Hacksquat, et ben: 8, 8, 8, 8 Tåhævninger, et ben: 30, 30, 30 - eller til fail med venstre Lårcurl liggende: 10x25, 10x30, 10x35, 10x40 - mystisk maskine men behagelig udveksling Kropshævninger: 8, 8 i møgstativ så grebet blev alt for bredt (kunne også have været for smalt men ikke rigtigt) Bænkpres DB: 8x32, 8x32 Bicepcurl: 8x18, 8x18 Fransk pres: 15x10, 15x10 Laterals: 8x9, 8x9 Hyperextensions: 20, 20, 20 ss Mavebøjninger: 20, 20, 20 I dag kun hacksquat og ingen bulgarsk splitsquat for at sætte volumen ned. Jeg har allerede for ondt i rø...øh... DOMS i ballerne. Jeg troede ellers at det kom fra den bulgarske men det er åbenbart hack´en. Lårene føles også dejligt indvendig Modsat så mange andre, så elsker jeg bare at træne ben (bare jeg ikke skal træne alm back-squat). Havde jeg kunnet ligge brak af DOMS de efterfølgende dage, så havde jeg gladeligt doblet indsatsen. Vægten allerede “nede” på 92,4kg og har har ikke været under 3000kcal nogen af dagene, så jeg har nok været lidt for god ved min gane
  13. Langt pokker i MOL

    Så er der dato på renovering af vand og afløb: 28/11 til 8/1. Før det cirkus med er overstået, kommer vintergeden ikke ud men jeg håber at få hul på bylden derfra. Men hvad der ER startet, det er fokus på vægten - 94kg lå jeg på i går og det er bare ikke OK, især ikke med tanke på at julen står for døren. Jeg forestiller mig derfor at volumen af styrketræningen skal lidt ned (så jeg ikke får en vild ædetrang) men det bliver lidt mere løssluppent, så det omvendt bliver lidt hårdere. I dag kom jeg på turboen. Jeg havde bygget en session inspireret af Xert-intervaller. Planen var 4 vo2max-blokke og en gang sweet spot bagefter. Jeg var dog for optimistisk og for at gøre ondt værre, så var opvarmningen for let, så allerede i første blok blev det decideret urart. I blok 2 fik jeg det smådårligt og efter 3´eren hvor jeg var ved at få krampe flere gange, kyllingede jeg ud og spolede forbi blok 4. Sweet spotten kunne omvendt godt have tålt lidt med mere men det var nok fint at den ikke var værre, for to timer efter træningen er jeg stadig mørbanket i kroppen.
  14. Langt pokker i MOL

    Ja, det har jeg overvejet. Selv i dag... men ligger og småsover mellem de larmer, sikkert ikke mere end 20 sekunder af gangen, så det er ret åndssvagt. Men hvis jeg ikke skal på arbejde eller noget andet uopsætteligt, så er jeg pivringe til at stå tidligt op Endelig i dag fik jeg trænet. Var sløv efter vækningen 7:40 men til sidst kom jeg på Zwift. Bare en halv times fri leg uden intervaller men lidt tryk på bakkerne. Et sæt kropshævninger til max og et statisk hold 90 grader til fail. Et sæt dips til max og et statisk hold 45 grader til fail. 35 tåhævninger på hvert ben. Nu prøver jeg at komme på arbejde men de sidste par tog er blæst forbi Avedøre uden stoppe, så jeg kommer nok så sent ind at jeg ikke når at køre min første tur.
  15. Langt pokker i MOL

    Banecykling aflyst pga basket-stævne (jeg havde eller taget en feriedag) og jeg fik heller ingen anden træning i dag. Til gengæld en masse andet små-kludder.. Nøgleboksene rykker tættere på - der er kun en lejlighed imellem nu, så VVS´erne skal snart ind og hærge. For at begrænse svineriet, tog jeg på tur for at købe støvvægge. Der skulle besøges et par butikker før jeg fandt noget brugbart. Jeg var også i Heino Cykler for at bruge mit gavekort. Der var så IKKE et gavekort men en ordrebekræftelse, så det var forgæves. Bilen var på værksted i fredags og skulle synes men de havde ikke tid, så i dag kørte jeg om værkstedet der så skulle fikse det. Den blev kasseret pga forkert farve i parkeringslyset. Umiddelbart mente man at det var noget som jeg havde eftermonteret men bilen står som købt. Efter en masse intern snak og finden attester frem, kørte de den til syn igen, hvor den igen blev kasseret. Man opgav og skulle lægge en større slagplan med importøren. Desværre er lygterne blevet misfarvede med tiden, så fredag skal de skiftes og forhåbentlig bliver den så godkendt. Støvvægge og bil tog alt for lang tid. På vej hjem endte jeg i trafikhelvede på ring 3 og var først hjemme ved 17-tiden. Det eneste væske jeg havde drukket var min morgenkaffe, så jeg er totalt off. I forvejen er jeg på energimæssigt lavpunkt nu det er mørkt hele tiden. Jeg håber på at sove tidligt. Jeg må nok indse, at jeg på hverdage kommer til at stå op ml 7:30 og 8, alt efter hvornår de hamrer vægge ned i de omkringliggende lejligheder.