Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    10,997
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

Gregers TF last won the day on November 24 2017

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

10,960 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    I dag skal jeg møde 10:17 men alligevel lykkedes det at komme på turbotræneren inden. Ikke det store men regner også med både at tage banecykling og på Holmen i morgen. 5min opv, 30min @ sweet spot og 10 minutter til at rulle af. Sidste uge på skema
  2. kan ikke tage på i vægt

    Som Salt klogt skrev, du er midt i voksealderen. Du vil ikke tage fedt på, selvom du gerne vil. Pludselig en dag sætter det sig og så er du småfed og så er det pisse besværligt at blive slank igen. Mange lykkes aldrig med det og er tykke til de dør. Lige nu virker det nok svært at tro men når du bliver ældre, så kan du ikke se på en pose chips uden at tage på. Begynd hellere at styrketræne og få noget muller på skroget i stedet for. Jojo, jeg indrømmer at det tager længere tid og kræver en større indsats. Men det med fedtet kommer du til at fortryde helt vildt om et par år. Måske allerede næste sommer. Musklerne vil være så meget federe at se på end blæver på vommen. Det er ikke det du vil læse men tro på os....
  3. Langt pokker i MOL

    Krise krise , eller ej. Slet ikke rigtigt men.... Det bliver en nuldag i morgen, da jeg kommer til at gå i vaskekælderen efter fyraften og møder for tidligt til at træne inden. Så efter job i dag skulle jeg altså få styrketrænet. Hjem og lige hurtigt om nettet og på TTV og se om Trump elle vores "pragtfulde" trafikminister havde lavet flere genistreger. Og da opdagede jeg at der kom Olsen Banden på TV2. Det blev et kompromis, hvor jeg missede det første kvarter og snittede en masse øvelser. Romasine: 4 minutter Frontsquat: 3 x 3 x 80, ingen øgning - stadig let og korte pauser Hexbar DL: 2 x 10 x 100 Soleus: 3 x 30 x 30 Læg i benpres: 3 x ca20 ril fail Kropahævninger: 10, 9 Bicepscurl: 10 x 20 alt flettet. Kosten kører faktisk FOR godt. Da jeg tog ned og træne havde jeg indtaget 1850kcal og det et jo for lidt. I går måtte jeg også spise ekstra før sengetid (men vågnede jo alligevel sulten). Må sørge for at få ædt lidt mere i løbet af dagen.
  4. Livsstilsændring Vægttab

    Mon ikke energien skyldes følelsen af kickstart og masser af gåpåmod? Men jeg ved reelt ikke om man bliver sløv af fast food. Man bliver i hvert fald ikke frisk af det, så måske? Jeg tør dog godt vædde på at du dør for energi i længden, med kun 1500kcal plus du risikerer en reaktion fra kroppen, så dit vægttab går i stå. Der er godt nok delte meninger om den teoretiske baggrund men i praksis er der rigtig mange der er faldet i fælden og har nydt et dejligt hurtigt vægttab i starten af kuren. Jeg formoder at sygeplejersken er enig og også “holder en peptalk” om protein-indtag. Man kan dog omvendt også sagtens kickstarte et hurtigt vægttab men min personlige tilgang er, at det alligevel er lettest i begyndelsen, så ingen grund til at spille de høje kort ud fra start. Lige nu er du i en situation at næsten ligegyldigt hvad du gør, er det bedre end før. Lidt ligesom når folk rejser sig fra sofaen og begynder at træne. Uanset hvordan de træner, så vil de komme i bedre form. Siden vil det kræve at de træner rigtigt for at holde fast i fremgangen. Det med medicin tør jeg ikke kloge mig på. Principielt vil jeg ville jeg helst klare den uden. Evt have det i baghånden hvis vægttabet stopper for tidligt. Der er også lige det med ikke at tabe sig hurtigere end at huden kan følge med.
  5. Langt pokker i MOL

    I går gik jeg i seng 22:40 og forventede derfor at vågne nogenlunde tidligt i morges og havde ikke sat vækkeuret, 10:05 blev den. Bevares, jeg vågnede en del gange fordi maven rumlede af sult, men alligevel overraskende. Så kunne jeg ikke nå at styrketræne før arbejde, i stedet blev det til plan B = en god halv time i z2 på turbotræneren på "tom" mave. Det er dog imod min "religion" at træne på helt tom mave, så havde nappet en proteinshake.
  6. Livsstilsændring Vægttab

    Totalt fedt at du har taget fat om nældens rod. Virkelig! Men for din egen skyld, så find én i en fart der kan hjælpe dig med kosten. Du kommer til at fortryde lige så meget, som hvis man tisser i bukserne for at holde varmen i frostvejr. Ikke at jeg er klog nok til at kunne stille den fine forkromede løsning op, for det er jeg ikke men jeg kan se når noget er galt og mine røde lamper lyser. Hvis det er noget din læge har fundet på, så få fat i en anden.
  7. Langt pokker i MOL

    Planen var egentlig styrketræning men jeg synes de sidste to pas på cyklen har været lidt flade i det, så jeg valgte turbotræneren i stedet. Ikke smart. Stængerne VAR trætte her på fjerdedagen og dert var en af de dage med elektrisk støj i lejligheden og wattmåleren tossede ud og virkede kun halvdelen af tiden. Tit var den ude så længe, at snittet i intervallerne blev trukket ned at nul-målingerne. Alt i alt forsvandt min motivation/rygrad til at køre de tabataer, der lige i dag nok alligevel ikke havde kunnet gennemføres. Jeg klippede dem over og kørte 2 x 4 x 40/20 i stedet og så 20 min i sweet spot, øgende til vo2max til sidst. Nu var jeg så slidt i dag. Men jeg tror alligevel at jeg vil klippe nogle procent i wattene i over-FTP-intervallerne her mens jeg er på skrump. Jeg kan godt mærke forskel på trætte stænger pga. hård træning og så den følelse træthed, når der ikke er spist nok. Så kan det ske at jeg på gode dage kan gå over mål og så er det en succes men det er bedre end tit at faile - det skulle jo også helst være sjovt. Bæltet i arbejdsbukserne har vundet et hul i dag - det er jo i hvert fald rart.
  8. Langt pokker i MOL

    45,5 km med Hvidovre ude på “Holmen”. En omgangs opvarmning. 2 omgange i 3-mandshold. Første omgang i lavt gear og anden omgang i tungt. 2 omgange i 6=mandshold i rulleskift det meste af tiden. Tempoet skruet op til sidst inden den blev givet fri, det havde jeg ikke lige overskud til at lege med i. Det var så også eneste gang jeg var presset, resten var ret hyggelig kørsel. 2 små runder med 100m spurt. Jeg opgav ret hurtigt, da mine klamper har så meget slup på i alle retninger, at jeg var bange for at trække mig ud. Jeg kan heller ikke hverken mærke eller høre det klikker, når jeg klikker i, så jeg må nok spendere noget nyt. Overvejer kraftigt at skifte til speedplay, nu jeg alligevel ikke gider køre i snevejr. Jeg trækker dog på kassekreditten på på budgetkontoen og den som dankortet er tilknyttet, så er ikke så glad ved den slags udgifter lige i øjeblikket. http://tpks.ws/eXC9l
  9. Langt pokker i MOL

    Inden banecykling (trænervikar igen i dag) stod jeg egentlig under den varme bruser og prøvede at trække tiden så jeg ikke kunne nå det. Som vanligt ombestemte jeg til sidst og panikkede i tøjet og ned til bilen..... med is på ruderne. Nå men der var grøn bølge, så jeg nåede det alligevel næsten til tiden. Benene var ret off efter i går (havde indtaget 1600kcal da jeg kom hjem fra arbejde 20:30 - det restituerer man ikke godt på) og jeg blev sat, da der manglede 6 omganges opvarmning. Første interval gik op i hat og briller. Alle var på banen på blå streg og man skulle så som par tage en omgang. Feltet var langt, så for at have noget at arbejde med, så lå farten på 40-42 i timen. Det gjorde bare at de par der var ude og tilfældigt sammensat gik i stykker. Da jeg blev væk fra min makker og lå bag én der havde opgivet og folk overhalede både højre og venstre om, trak jeg stikket og kørte af banen. Det var sgu for farligt. Næste interval var den klassiske 4 på blå/4 ved barrieren, dog uden afsluttende kørsel på sort. Scratch over 16 omgange, delt i to hold tilfældigt sammensat. Fredeligt med halve omganges føringer de første små 14 omgange. Så stak banens hurtigste mand af. Jeg lå længe fanget i indersporet inden jeg kunne komme ud. Fik kørt en spurt på 400-450m og det har jeg aldrig før prøvet på banen. Fik dog ikke fanget ham og var heller ikke tæt på. Men selve spurten var faktisk god, trods længden. Herefter scratch over 12 omgange. Trænerens melding var at vi skulle køre på ham - han skulle bare ikke vinde igen. Han holdt egentlig bag mig fra start men møvede sig foran mig på den døde omgang og så var det jo bare at klistre til hans hjul og spurte fra ham til sidst. Han kan være nok så hurtigt men når han har ligget i front 6-8 omgange, så vinder man ikke.
  10. Langt pokker i MOL

    En time i FW i går aftes. Kun overkropstræning og fri leg. En masse fail- og dropsæt. Sikkert ikke særligt givtigt men nuij, det var sjaw at tosse rundt og te sig som en 15-årig.
  11. Vægttab for et barn!!

    Nej - bare nej. Det skal der slet ikke svares på, for du skal ikke lade være med at spise - det er pløk åndssvagt. Det er Ok at du spiser mindre og sundere men det er så også det du skal.
  12. Langt pokker i MOL

    Jeg er stadig ikke god til at slippe ipad, TTV og TV2news når jeg burde gå i seng, det må jeg nok lige give noget fokus. Jeg havde fat i snoozeknappen nogle gange, inden jeg kom fri af dynen mere end en halv time efter 9:10 som var planen. Hurtigt i LIDL og handle til madpakke og på turbotræneren til 3 x 15min @ sweet spot. Banecyking i morgen og formodentlig landevej torsdag hvis vejrudsigten holder. Jeg har bidt i det sure æwle og skrevet pænt undskyld til HvidovreCK og er medlem igen. Hvis jeg også kører med en anden klub (Hvidovre kører ikke på de normale dage for klubtræning), kan jeg cykle sammen med andre ca en gang om ugen og det vil nu alligevel gerne kunne.
  13. Langt pokker i MOL

    Første uge overstået. Lidt fodfejl på kosten, helt som forventet pga. mange fridage sidst på ugen. Cardiodelen kom til at mangle lidt intensitet og volumen. Denne uge piller jeg 2 sæt af hack-squat, så jeg ikke igen bliver så hæmmet af DOMS i lårene.
  14. Langt pokker i MOL

    Det ville være lemfældig omgang med sandheden, hvis jeg påstod at jeg var topmotiveret, da jeg til aften smuttede i FW - bare at skulle ned i en frostkold bil.... jeg har ikke rigtigt fået varmen siden turen i morges Det blev også belejligt amputeret, da jeg havde glemt at få min drikkedunk med. Romaskine: 5min Læg i benpres: 3 x 12 x FS Soleus: 3 x 30 x 30 Frontsquat: 3 x 3 x 80 Hexbar-DL: 2 x 10 x 100 Glutes: 2 x 8 x 210 Lårcurl, liggende: 2 x 8 x 120 Chinups: 2 x 8 Bænkpres: 2 x 8 x 34 Skulderperesmaskine: 2 x 9 x 90 Mavemaskine: 2 x 10 x FS + halv plade Hyperextensions: 2 x 12
  15. Langt pokker i MOL

    Det lykkedes at køre med Hvidovre, Sadlen viste sig at være en del for højt oppe men det problem kunne jeg låne mig ud af. Ca. 78km blev det til i et, heldigvis for mig, yderst adstadigt tempo. Som altid i den klub lægger man for hårdt ud og så fiser intensiteten stille og roligt ud. Samtidigt vågner jeg selv mere og mere op som natten kommer op afstand, så jeg sidder og har lidt at rive i fra start (i dag decideret krise i de stadig DOMS-ramte lår efter 45-60 min) men kan så bade mig hjem. I dag med den dobbelteffekt, at stængerne vågnede efter turen op af Geels Bakke samtidigt med at tempoet generelt dykkede efter bakken. Men virkelig dejlig at komme ud, det må jeg jo nok indrømme og faktisk også rigtigt fedt at køre sammen med andre igen. Hvis bare der ikke skulle holdes de forpulede bagerstop. Det er slemt nok om sommeren men det er grumme koldt på denne årstid http://tpks.ws/l9WqL Der skal skiftes vandrør i blokken i morgen, så der hverken er koldt eller varmt vand fra 8-15. Overvejer at tage i FW i aften og så holde nuldag i morgen med god samvittighed.