Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,510
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    77

Gregers TF last won the day on November 5

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

14,542 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Lidt hjemmetræning af stængerne. Okkusionselastikkerne blev viklet om lårene. Knæbøjninger: 10 Bulgarsk splitsquat: 3 x 8 Knæbøjninger: 2 x 10 Elastikkerne blev lagt på plads Tåhævninger på et ben: 4 x 25 Tåhævninger: 50, 100 Onsdagsholdet har fået en ekstra tid på cykelbanen på søndag og jeg har fri. Bagefter er der 2 timers fri træning for alle voksne ryttere. Hvis vejret bliver godt, så er der forhåbentlig mange på landevejen og god plads til at lege. Så holder ieg nok lidt igen til "onsdagstræningen" og vil prøve at skyde nogle antrit/spurter af fra barrieren med sprintergear monteret.
  2. Langt pokker i MOL

    De samme 47,5km på cyklen som sidst jeg var ude. Første tredjedel stille og roligt med 5 spurter undervejs, så en bid med stram kæde og roligt det sidste kvarter hjem. Det er ikke så langt jeg får kørt men er dog liiidt stolt over, at jeg kom fri af dynen kl 8:30, for at cykle en udendørstur alene. I dag var det i øvrigt ikke plagsomt som sidst men helt rart.
  3. Langt pokker i MOL

    en bentræning klemt inde mellem en aftale og mødetid: Tåhævninger: 50 super langsomme Tåhævninger etbens: 4 x 11 Tåhævninger på hug: 4 x 15 Tåhævninger: 50 Stepups: 3 x 10 Squat: 5x60, 5x70, 5x80, 5x90 Benpres etbens: 4 x 8 x 135 Lårcurl: 4 x 8 x 105 + halv plade Ikke meget spræl i dem, så kort tid efter i går
  4. Langt pokker i MOL

    Efter 6-8 genstarter af cykelcomputeren og venten på at den slukkede, blibbede den omsider løs og virkede så igen. Ergo var den med på cykelbanen. Alt for stille opvarmning. Combo af pointløb med 5 spurter (fik den ene jeg gik efter) og scratch over 25 omgange. Jeg var tossen der lukkede hullerne, hver gang feltet knækkede og med 3-4 omgange tilbage fandt jeg en sløv gruppe og hægtede mig på hjul. Dernæst italiensk forfølgelsesløb, ret modificeret. De første 2 ryttere skulle føre 4 omgange, de næste 2 ryttere føre 3 omgange og så 2 omgange til resten. Helt anden rytme end ellers. Jeg sad 4'er og trådte pænt firkantet på min sidste omgang, Så en katten efter musen - feltet skal hente 3 mand der har ca 200 meters forspring. Til sidst endnu en Henning-selvopfinder: Et kombinationsløb af "først til mølle" og udskilning. De 4 første placeringer blev vundet ved at komme først i 4 spurter og herfra udskilningsløb. Der kørte en del løse ryttere rundt på banen og jeg troede at det var folk der var sat af..... men det var det ikke, så jeg var første til at blive udskilt. Nå pyt - så kunne jeg nå i bad med det samme i stedet for herhjemme. Var træt, tørstig og uoplagt men det blev hårdt alligevel. Intervallerne var også "lange" og der er jeg jo ikke helt på hjemmebane. Som vanligt når jeg styrketræner, gør mine VMOer pænt nas, når jeg er presset. Jeg havde håbet at det var blevet bedre når jeg skiftede frontsquat ud med alm squat men det er da det samme
  5. Langt pokker i MOL

    Vidunderligt..... min iPad er for gammel til køre de apps der hører til den nye cykelcomputer. FML
  6. Langt pokker i MOL

    Ja, og de medlemmer de har, bruger i højeste grad kun tid på selve træningen. Det med at holde en klubaften en gang om måneden, en klubfest eller julefrokost, er også blevet sværere at samle deltagere til. I hvert fald herude ved Pestegnen. For slet ikke at tale om kvalerne ved at få frivillige når klubben skal afholde større arrangementer. ... Måske en spark i måsen til at få den nye cykelcomputer op og køre. Jeg har til morgen sat min 520'er til opladning og nu crashede den igen. Indtil videre har den været frosset efter reset i en god halv time.
  7. Langt pokker i MOL

    Sport og arbejde. Det er nok ikke så moderne mere, som det har været. Men der er stadig lidt medlemmer tilbage i Dansk Jernbane Idrætsforening. Nogle få af dem cykler og i disse dage er der VM for cykling for jernbaneansatte. Det afholdes i år i Indien og i dag skulle der køres 40km holdløb, dog på alm racercykler. Til formålet fik man spærret 10km motorvej af. Det danske hold blev nr 7 af 7 og kørte rundt med 40,5 i snit. De blev pænt lammetævet af Frankrig og Indien i næsten ens tider der begge var "en snas" hurtigere, med lige under 49 i snit. Der var deltagerne først i 20'erne, så der er kulturen sjovt nok anderledes end herhjemme hvor flere på vores hold er over 50 og alle i det leje.
  8. Langt pokker i MOL

    Træning i går formiddags, inden tiden gik med familietamtam. Tåhævninger: 50 super langsomme Tåhævninger etbens: 4 x 10 (+10 til venstre) Tåhævninger på hug: 4 x 12 Tåhævninger: 50 Stepups: 3 x 9 Squat: 5x55, 5x65, 5x75, 5x85 Benpres etbens: 4 x 8 x 135 (+ 8 til venstre) Lårcurl: 4 x 8 x 105 + halv plade Rowsmaskine: 3 x 8 x 135 Bicepcurl: 3 x 8 x 15 Bænkpres DB: 3 x 8 x 30 Tricep pushdowns: 3 x 8 x 27,5 Laterals: 3 x 8 x 9 Plankecombo: 3 x 6 Hyperextensions: 3 x 12 Lidt leg i bicepsmaskine - 3 sæt Fremadrettet bliver overkropstræning kun efter lyst og til vedligehold. Jeg kom til at se i spejlet i FW og jeg har intet ønske om at være større end nu - så skulle jeg smide cyklen og gå all in, så. Lysten er p.t. til at tæske benene og måske lige bibserne, så køllerne kan få det sidste nøk forbi 40cm-mærket. Så fin sammenhæng mellem træningslyst og hvad der trænger. I øvrigt sjovt med den visuelle forskel her den sidste måneds tid, hvor der er dage, jeg kommer på fuldt kulhydratindtag. Jeg kan godt se at jeg til hverdag er decarbed og flad i mullerne, fordi jeg prioriterer et højt proteinindtag i stedet for. Det holder jeg nu fast i, omend det ikke er helt optimalt mht cardio. Jeg er pænt øm i lægge, ben og baller i dag. Det føltes ellers ikke voldsomt hårdt (benpres undtaget - der er jeg på kanten). Går langsomt frem, styret efter hvor øm jeg bliver. Ingen træning i dag - i stedet blev tiden brugt på et skud influenzavaccination og køen var uventet lang.
  9. Langt pokker i MOL

    4400kcal endte jeg på i går. Men var ikke sulten i morges, så ligger omvendt lavt i dag. Og det til trods for, at jeg igen var oppe allerede klokken 7:30 - i dag skulle jeg dog møde klokken kvalme, så træning bagefter. Altså efter et forgæves (pga larm fra ovenboen) forsøg på at sove til middag. Træningen blev todelt. Først på vintergeden og ud på Avedøre Holme og køre 3 spurter. De blev lidt fesne. Der er pænt med frigang mellem pedaler og klamper og jeg er sgu lidt bange for at trække mig ud, så trådet var slet ikke effektivt. Må se om jeg kan gøre et eller andet ved det. Hjem og hurtigt skift til kølige klude og på turbotræneren. 3 x 8 minutter i formodet sweet spot med 5 min pause. Første blok over 100rpm, næste under 80 og sidste 92-95. Det tror jeg da, for at aflæse RPM fra Neo'en er håbløst. Tallene hopper jo op og ned, værre end wattene på en blæsende dag. Men det behøver heller ikke at være præcist. 5 aktive kvarter, alt i alt.
  10. Langt pokker i MOL

    Det er da en en pænt suveræn kørsel og ret beset burde du have vundet, da en ungdomsrytter ikke hører til i en masterklasse. Du er vist ikke rar at køre sammen med Det var overrraskende små felter for vi var da mange dengang jeg kørte med. Husker at jeg den ene gang gang kørte hjem igen uden at deltage, fordi jeg ikke kunne finde en plads at sætte rullerne. Håber ikke at man nedlægger konceptet pga ringe tilmelding. Og her behøver man jo ikke engang at hjælpe til, modsat licensløb udendørs. Mystisk lavt fremmøde men der sker vel ikke så mange styrt så, hvis man endelig skal finde noget positivt det er så anden gang i nat jeg er oppe og æde, fordi jeg er vågnet med en mave der rumler. Én gang er ret normalt men to.....
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg skulle på arbejde allerede klokken 11, så kæmpede med dynen til morgen så jeg kunne komme i FW først. En moderat opstarter. Jeg prøver om næstnederste lændehvirvel kan tåle alm squat. Så kan jeg springe glutes-maskinen over og vinde lidt tid. Jeg er gået over til fullbody og så skal turbotræneren til at blive luftet. Stepups: 3 x 8 Squat: 5x50, 5x60, 5x70, 5x80 Benpres etbens: 4 x 8 x 115 Læg i benpres: 4 x 8 x fullstack minus 2 plader Lårcurl liggende: 4 x 8 x 105 Rowsmaskine: 3 x 8 x 120 Bicepcurl: 3 x 8 x 15 - ny variant der er lidt tungere end ellers Bænkpres DB: 3 x 8 x 27,5 Fransk pres DB: 3 x 8 x 10 Laterals: 3 x 8 x 8 Plankerotation: 3 x 8 - skal lige finde videoen igen, det føles anderledes end dengang jeg opdagede øvelsen Hyperextensions: 3 x 12
  12. Langt pokker i MOL

    Pause nok nu... Samme cykeltur som i forgårs. Ptøj, hvor gustent uden pauser. Jeg gik ikke rigtigt sukkerkold men var godt vissen på vejen hjem og den minimale modvind var en byld i måsen og generelt et anderledes slattent tempo end for bare 1 måned siden. Æv, altså. Jeg stank af ammoniak da jeg kom hjem - må vist til at spise større morgenmad inden jeg skal på cyklen igen. Det er helt pløk at jeg prøver at gro muller i FW og så kanibaliserer det Totalt stegt i lårene men en lille trøst, at det trods alt gik hurtigere end turene med kollega i sommers.
  13. Langt pokker i MOL

    Bilen er stadig til service og banecykling ikke en mulighed. I mandags aftale den sædvanlige kollega og jeg, at vi skulle cykle i dag, så jeg satte vækkeuret til kl 9 .... og så meldte han fra. Jeg havde sat mig op efter en fællestur og magtede ikke rigtigt at køre alene, så.... Ved 13-tiden fik jeg taget mig sammen og hoppede på vintergeden for første gang i år. Jeg husker at jeg syntes jeg sad fornuftigt. Det var ikke tilfældet men heldigvis havde jeg værktøjet med, til at få sadlen justeret ind. Det tog det meste at dagens 47,5km. Helt fantastisk blev det ikke men det går an. Jeg ville ønske at jeg kunne skrive at det var dejlig igen at komme på landevejen. Men i min verden er der INTET fedt ved fugt og kulde og skrammelcykel på Durano Plus dæk. Men det var absolut tiltrængt at køre nogle sammenhængende km - trods en masse skruepauser.
  14. Langt pokker i MOL

    Jeg kører 51-15. Jeg tænker at 51-13 kunne være en fin 200 meter gearing nede på vores plan men det er kun et gæt.
  15. Langt pokker i MOL

    Men de er jo heller ikke helt normalt byggede, sådan nogle banesprintere. Selv kvinderne træder 2000w på toppen og der findes en youtube- eller insta-video med en mandlig sprinter der fløjter, mens han træder pænt forbi 2000w på en Wattbike. Og så har de trods alt pænt over 1/2km til at træde cyklen i fart og med den rigtige snilde, så bruger man bakkerne oppe ved barrieren, så man ikke bruger for mang kræfter på det - det er jo en del af kunsten i at fyre en 200meter af. Men stadig