Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    9,752
  • Joined

  • Last visited

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn Mand
  • Sted Avedøre

Recent Profile Visitors

2,400 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Må sgu se at overvinde min generthed. ABC har jeg ikke tænkt så meget over (møder ikke tit ABC-ryttere)men ser lige med mødested og tid om de skal have et skud. Lige nu vralter jeg sjovtefter i går og skal til konfirmation i i Jylland i denne uge. Så er der læsegruppen i skolen efterfulgt af nogle dagesevakueringskursus i Korsør med et par dumme prøver der SKALbestås. Er det så derefterjeg også skal køre nat? Men når de her 2 dummeuger er overstået, så jeg jeg nok få fingeren ud. Skalbare have et los i røven, når jeg skal prøve nye ting
  2. Langt pokker i MOL

    Nu Heino-cup ikke kan lade sig gøre i århar jeg overvejet en ekstra hang om jeg skulle prøve licens. Men det har jeg jo overvejet før, uden at turde hoppe ud i det. Detvil nok være årets eneste afvekslende indslag, så... Tror bare jeg bliver tromlet helt over.. Der er så heller ikke mange løb på Sjælland i år og det kræver jo at de ligger i mine friweekender, hvilket jeg må indrømme at jegikke har checket.De løb jeg har kørt på banen har btw været private arrangementer, så jeg har aldrig haft licens. Men jeg leger absolut med tanken :-) Og ja - træningen er lidt for titspild af tid. Desværre har jeg jo dårlig erfaring med Hvidovres licenshold, så lille generte mig skal samle modtil at skulle ud i ny klub hvis jeg skal have hårdtræning.Det var jo i øvrigt også sjældent jeg fik det med Hvidovres licensholdpga den måde der blev delt op i hold og "opgiver"-kulturen i Hvidovre.Nu har jeg også øffet over dem ved flere lejligheder,så der kommer jeg vist aldrig til at køre igen (omend jeg altid har mødt opbakning). Men leger jo også med tanken om at prøve FBL.
  3. Langt pokker i MOL

    Lidt over to timer i FW. Planen var mit sædvanlige program men måtte snitte lidt i det, især da benene ikke var til en skid. Normalt er sitren ikke noget jeg lider voldsomt af men allerede i opvarmningen ryster mine lår ret kraftigt og de er heller ikke til en skid, Teknikken stinker og de 100kg er sært uhåndterlige og jeg stopper efter halvdelen af de planlagte sæt,Alligevel holder jeg fast i atlegemed okklusionstræning i leg extensions. Helt vild syret, da jeg først tror jeg ikke har viklet elastikkerne stramt nok, da jeg let gennemfører de første sæt. Men så BANG, så visner lårenefuldstændigt. Er nede på 20kg og sidder med de vildeste gimasser i fortvivlet kamp for at få vægten op. Er også dum nok tilat sætte mig påhugog kan ikke rejse mig udenat hjælpe til med armene. Pisse sjovt men tror jeg bliver grotesk øm de næste dage.Håber jeg får leget med det til vinter, det var sgu sjovt. Men det trættede kroppen, så jeg tog et sæt af i resten af øvelserne. Alligeveltog det altså lang tid. Ja ok jeg cyklede 22minutter efter bentræningen (de første 15 med 105-130RPM) forat spole blod i stængerne og rette CNS'et op igen. Tredje skoleperide sluttede i dag og nu kommer der lidt praktik med kørerlærer. Jeg havdechecket (inden jeg pakkede elastikkerne) at jeg i morgen kan sidde på min flade hele dagen: Skal en tur til Aarhus og retur uden hverken rangering eller klargøring. Det kan jeg indtil videre også bedst at slippe for. Til gengæld er det en mellemvagt, aka midt på dagen, så jeg får næppe udrettet andet
  4. Langt pokker i MOL

    Lidt over 70km med Hvidovre, motion. Udover en licensrytter var de to af de trehurtigste udnævnt til hjælpetrænere og skulle tages sig af andre. Godt nok blev jeg parret med med licensmanden men den sidste hurtige kom aldrig på vores hold,så ikke voldsomt hurtige intervaller. Til gengæld gik der lidt drengerøv i den da vi delte op i to grupper. Meningen var at køreud til Møllebakken ogtrænespurter, hvilket jeg håbede ville blivesjovt.Omvendt er licensmandenhamder før har saboteret det for sig selv,når vi har skullet køre direkte mod hinanden, så....Første spurt blev aldrig til noget,da vi kom ind i opløbet for fuld skrue mens vi overhalede en anden stor gruppe ryttere der var retspredt. Samtidigt havde vi sat to, der skulle samles op. Næste omgang blev kørt rigtigt bortset fra at licensmanden trak indtil 500m før "stregen". En gut som ellerstræder en god sveske trak som den næste og så trak jeg de de sidste100-150 meter,før jeg lige så godt kunne åbne og køre den hjem fra spids. Maxirriterendevar der ingen af de to der var kørte med.Jeg undgik ellers antrittet i håb om at lokke dem med men igen kunne jeg ligge og lege idiot helt alene. Nogenlunde frisk kørsel i rulleskift et par km hvor vi måtte stoppe og samle op. Herefter gabende langsom kørsel hele vejen hjem, men fedt at snakke med licensmanden, da han var en af de få jeg klikkede med på licensholdet. Efter snakken om min "udfrysning" i -13 og -15 synes han det var fornuftigt hvis jeg skiftede klub, selvom han først foreslog jeg flytte op til licenserne. Må se at samle mod til at prøve....
  5. 1/2 marathon d 19.6 ad modum Hechmann - aerob power

    Læser man kun om andres overskudstræninger får man følelsen af at man selv laver noget skidt og mister lige så stille og roligt motivationen. Læsning om når det (også) går skidt er - måske lidt ondt - pisse vigtigt. I hvert fald for mig.
  6. 1/2 marathon d 19.6 ad modum Hechmann - aerob power

    Ikke usansynligt. Bare jævnt trist, da der mangler alle tankerne bagved. Det kan være fint at læse km, tid og watt osv. men hvis "kampen" om tiden med ungerne og pres på arbejde kommer med ind over sammen med tankerne om mål og træning, er det tifoldmere inspirerendelæsning. Også mere end det optimale som proffer og semiproffer laver, for det kan man sjældent selv bruge til en hujende f.s. Men nårikke engangMOLs brugere fører log, så...... æv!
  7. Langt pokker i MOL

    Mjnaah.... Det kommer an på. Er jeg tilstrækkelig træt, så gør jeg uanset.... Som i morges, hvor dethavde passet perfekt restitutionsmæssigt at stå op klokken 4 og træne ben før skolen. Men jeg var træt og uopmærksom i går og det skulle ikke ske igen i dag og eftersomjeg også var flad da jeg gik i seng i går,flyttede jeg vækketidspunktet. Ellers vurderer jeg om der er mulighed for at sove igennem indenfor de næste par dage. Kan jeg det, er jeg lidt mere ligeglad med at være træt. Men generelt vil jeg fremover prioritere søvn højere endjeg har gjort før af den kolde kendsgerning, at måden sikkersudrustningen i toget arbejder sammen med signalerne på, var anderledes på S-tog end de er nu. På S-togene greb systemet ind og begyndte at bremse i god tid når man nærmede sig signaler i stilling stop. På "fjern og regional"begynder toget først at bremse så sent, at man kører forbi signalet inden man holder stille. Som sådan ikke fatalt, da man stadig vil holde inden for sikkerhedsafstanden bag signalet (med mindre man kører til/fraKalundborg, hvor der ikke er noget der griber ind - heldigvis er derenkeltsporet )Men man skal ikke gøre det ret ofte før man ryger ud af butikken. Der er også mulighed for at lave andre fejl hvor man læner sig op af en afsked,som teknisk var umulige før. Ikke at jeg sad og snosksov da jeg kørte S-tog men man skulle virkelig gøre sig umage for rigtigt at kvaje sig, hvorimod det nu er ganskelige til. Så jegtænker at den generelle tilstand af vågenhed, trods alt, gerne må løftes et hak.
  8. Langt pokker i MOL

    Jeg bor også det forkerte sted. Tænk om man gå gå hen og opleve musik i stil med
  9. Langt pokker i MOL

    2 timers totalt spild af tid på cykelbanen. en håndfuld hurtige folk kørte intervaller af den slags med bid i. Jeg ville ikke have en snebolds chance i helvede for at overlevet bare halvdelen, så gik i gruppen der skulle køre jævnt tempo imens. Men det gik langsommere end opvarmningen og pulsen lå omkring 70%.Da de andre rullede af, kørte jeg for mig selv og fik en sweet spot-ish interval ud af det. Hold nu kæft hvor er jeg pisse træt at af falde mellemto stole.
  10. Langt pokker i MOL

    Jeg ville have været i FW igår men igen-igen smuttede tiden fra mig. Jegkom lidt sent hjem, så hjemmetræningen blev skudt af op til sengetid. Kropshævninger i ringe: 3 sæt Dips med elestikmodstand: 4 sæt ca 10rep Tåhævninger et ben okklusion: 15, 10, 10, 10 Tåhævninger alm: 50 Okklusiokstræning for lår: 3 sæt lunges og lidt BW-squat men jeg vist havde venstre ben lukket for stramt. Det gjorde i hvert fald naller på den forkerte måde, så pillede elastikkerne af igen. Sidder nu og er i syv sind om jeg skal trille lidt ud på Amager. Jeg satser på cykelbanen i morgen og vil gerne være på toppen, i håb om at luske mig ind på et hurtigere hold. Dels synes jeg, jegkører OK for tiden og især fordi jeg længes efter at blive presset. Detved man jo aldrig om kan lade sig gøre men chancerne er nok bedre end med HCK.
  11. Langt pokker i MOL

    Der skulle trykkes lidt på snooze, før jeg fik dynen af. Hold nu op, jeg er gennemtræt. Nå men til træning med motionsholdet. Det var ikke ren supermotion, så jeg var lidt negativ på forhånd og gad faktisk ikke ofre søvn for at køre og snøvle rundt. Heldigvis har det hjulpet at have er separat hold til de nye/dårligst kørende, så det fungerer faktisk OK. Lidt bakkespurter og en masse opdeling i to hold og interval 1-3km frem mod T-kryds. Mange ville gerne have intervallerne lidt længere men så bliver det nok for svært at holde samling på bredderne. Der var en del vind og den faglige stolthed lå et lille sted i dag. Folk lå og sejlede rundt og ...ja.. jeg var stort set aldrig inde i gruppen. Ikke at jeg sad og var decideret bange men min underbevidsthed har nok vurderet at det ikke var OK. I stedet lå jeg, når muligheden var der,og startede en vifte 2 (selvom selve viftebegrebet også var ret udvandet i dag). Vi havde også en Steen med som jeg tidligere har nævnt. Ganske fint kørende men er overalt, ejer ikke køkultur og var tæt på at lave styrt da han ville frem og overhalede indenom, i det samme somfronten opdagede at de lå og sejlede og derfor trak mod højre. Smadrede også 2-3 rulleskift. Men ellers virkelig rar, så svær at være sur på. Til gengældekstra sjovt at rive ham rundt. Min underbevidsthed talte sandt, for på vejen hjem får vi faktisk styrt. Ikke direkte pga. vinden men sjusk og uopmærksomhed. Jegkan desværre godt mærke at jeg kører uden minflaskeholder bag sadlen og at vi kører allerede klokken 9. Generelt var der ikke super ben i dag og desidste 30-40km var jeg virkelig mærket af tørst, trods jeg havde fået½ liter vand fra en af de andre. Skal jegbåde være kæk i intervallerne ogtage mange føringer, så kommerde til at svinge ind om en kirkegård/tankstation, så jeg kan få vand.Ellers visner jeg totalt på vejen hjem. Jeg begriber ikkehvordan de andre kandrikke mindre- jeg drikker næsten 2 liter hjemmefra og har to store dunke på cyklen og pisser helt ekstremt mørkegultnår jeg er kommet tørstighjem. Men det med føringerne afhænger nu nok mest af om de nogenlunde går på skifte og om jeg tør vove mig ind i feltet. Jeg tror faktisk ikke jeg førte én enestereel gang i dag - udover anden-viften men det er der ingen der regner med. Rimelig rodede kurver i dag: http://tpks.ws/IDeX
  12. Got legs?

    Fåk, jeg er misundelig på jeres træning.
  13. Langt pokker i MOL

    Han plejer ellers at have et meget roligt temperement, så udover at han gerne kører os over, plejer der ikke at være ballade med ham. Om det er pga ham ved jeg ikke men klubbens formand har i daggivet en venlig opsang på fjæsen, om at motion og licens skal kørepå hinandens præmisser, når vi er på besøg hos hinanden. I dag bare en rulletur til Heino og retur, for at bestil tid til indkøringsservice.Så kan defå lovat save i stilken og strammekranken op. Ikke sært at den giver sig, nu jeg fik set hvordan den ser ud. Og der skal nye stumper til for at "tætne den" ved jeg ikke men jeg tør da håbe, at der kan sprinteslydløst når jeg får den retur. Nu weekend og nuijhvor jeg håber at jeg, i hvert fald én dag, fårsovet igennem. I dag var det 13ende dag i træk jeg vågnede ved vækkeur og det mærkes.
  14. Langt pokker i MOL

    Fint med hviledagen i går - stængerne var reel ømme. Men masser af skud i dem i dag og heldigvis også mulighed for at bruge det. Vi var ret mange og deraf to licensryttere. Den ene en totalt fin gut - den anden sikkert også flink men han har det med at komme og smadre vores kørsel, fordi han kører på egne præmisser. I dag var han til særligt glæde. Og det fremhæver jeg KUN, da jeg er liiidt træt af at licensryttere tit taler ned om motionister. Og eftersom jeg er vokset op med venstresocialistiske børnebøger som "Hvorfor tjener tandlægen mere end skraldemanden", så byder min retfærdighedssans at fremhæve når de glemmer at feje for egen dør først. For ikke at tromle de nye over, er det aftalt at transporten ud af byen skal ske i et meget behersket tempo. Licensmanden ligger 5-7 pinde over det udmeldte. Da vi skal starte fra rødt lyskryds svinger han til venstre lige durk foran biler der skal ligeud. Efter tredje interval er han oppe og skændes med en af de helt nye som han kalder for fede svin mm. Men altså.... de første 3 intervaller er ikke synderligt lange og ville kunne fungere som vo2max, hvis de andre havde kørt lidt hurtigere. I nummer 4 har ham licensdyret egenrådigt besluttet (og uden at fortælle om det) at slå sin og min gruppe sammen, hvorefter han går op og tager en dingerføring, så vi ikke kan få rulleskiftet i gang. Så blev han pigesur og kørte hjem. Grundlæggende tristmen.... Herefter en testrunde og så et langt interval som skulle have været kørt i 3-mandsgrupper. Dem jeg normalt ville have kørt sammen med fandt sammen uden mig og så stod jeg tilbage med 3 andre og ups, for egentlig nok kun 2, da træneren vist ikke kørte med men ventede på gruppe to - måske. Jeg vælger i hvert fald at køre alene. Jeg overhaleret par som jeg prøver at hive med på hjul men lidt egoistisk fortsætter jeg forbi og får overhalet lidt flere grupper - incl den med C-rytteren. Han må nok ærgre sig lidt over at vi ikke havde byttet plads, så han kunne have kørt i bund. Jeg er lidt en kylling inden jeg kører forbi, da jeg ikke gider overhale for så ikke at kunne holde det, så ligger lidt tid 10-20 meter bagud. Jeg får senere at vide at de to havde jagtet mig men det ænsede jeg altså ikke. Et eller andet sted ikke helt godt men totalt lækkert interval på kanten af det mulige. Herefter hjemkørsel i to grupper hvor jeg sidder i den gode, hvor der kunne ske ting og sager. Og jojo - en temmeliglang "flad"bakkespurthvor jeg dog kun blev nummer 3, da jeg sad og fedtede langt nede i feltet og først skulle ud, før jeg kunne træde til. Der burde jeg have været på siden af C-manden fra start og få lidt øretæver - jeg går ikke ud fra at de sådan uden videre lader en mosjo give dem baghjul. 2 spurter mere på lidt stigninger - begge på 20-25 sekunder og mere var der ikke til efter mit solointerval som stadig sad i stængerne. Desværre var der ingen af de andre der gad lege med og uden modstand var der ikke hul til de sidste watt i dag. Lidt over 70km Hviledag igen i morgen og så gerne superhårdt på fredag, tak. Overvejer om jegtør prøve FBL uden først at køre med HCKs licenshold for lige at teste det af.Når jeg begynder at(ville) køre fællesintervallerne alene, så er det på kanten af at jeg bør være der - selvom jeg som regel godt kan finde ud af holde igen, så er det jo lidt et skråplan til at være en narrøv
  15. Langt pokker i MOL

    66kmmed Hvidovre motion. Heldigvis startede vi meget stille op, for stængerne var pænt trætte efter i går. Stille var nøgleordet, indtilfolk gik bananas og det endte i anarki. Men til start havde vi to nye med, som hele tiden trak tempoet ned. Den ene lød aldrig forpustet, hvilket personligt irriterede mig lidt, nu vi hele tiden måtte sætte farten ned for at vente på hende. Første interval var ca 3 km og skulle køres i klassisk Hvidovre-jydeskift aka to mænd forrest side om side og en tredje mand i smørhullet bagved. Til sidst var træneren og jeg til oversog han jokede med at vi kunne kontrollere at de andre skiftede rigtigt. Sådan blev det heldigvis, så fuld damp op til næste gruppe indtil de skiftede og så give dem en "tommel op" når jeg smuttede op til gruppen foran. Igen 3 km, i femmandsgruppe med 30sek føring til hver. Godt bid uden at være særligtpresset. Ret langt transportstykke - grotesk langsomt og sjældent over 150w. I næste interval gik det i fisk og jeg endte i næstdårligste gruppe og helt galt da vi indhentede de to langsomme som vi samlede op. Træneren opgav at holde os samlet og da klokken var halvmange, kørte hanhjem med de dårligst kørende. Vi andre delte i et lille hurtigt hold og et lidt større. Vi begynde 5 i rulleskift og smed to (flot at trække tempoet op og så falde af, altså, altså) og endte med en føring til hver, inden vi havde fanget holdet foran. Jeg eksploderede lidt i min, så det var fint. Udover at vi nok smed et par stykker, kørte vi samlet hjem med kæden stram. Jeg fik hapset de to spurter undervejs, og var generelt bedre kørende end to af dem som jeg fik små klø af sidste år, så det er jo positivt. Vurderet ud fra de sidste par ture erspurterne ca. 100watt bedre end sidste år, når de kun erca. 15sek lange. Frit efter hukommelsen var der PR på watt 5sek. Peakpower stadig til den slatne side men ved ikke om det hjælper når/hvis det justeresvæk, at jeg er ved at slibe den store klinge af når jeg træder til, Det føles forkert og tror ikke jeg er all-out når det lyder som om jeg er ved at splitte cyklen. Et eller andet sted ret ærgeligtat jeg så bastant har meldt ud,at jeg ikke vil køre med licensholdet igen. Omvendt kunne jeg jo ikke rigtigt falde ind, så...... Men onsdag KUNNE blive hård, for det er Jane der har træningen og kan hun slippe af med det,så overpakker hun dem med intervaller. Det afhænger helt af fremmødet om de langsomme tilter det, som i dag. Styrketræning i morgen afblæst. Jeg er slidt og skolen er også hård ved min nattesøvn, så der skal restitueres så meget som muligt.