Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,776
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

Gregers TF last won the day on June 5

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

16,159 profile views
  1. Tinapigens log!

    10 år... puha, allerede. Jeg kan egentlig godt huske at du både var “ret” aktiv og også loggede om det, så var omme og kigge 10 år tilbage. Stadig dejligt med alle de “hverdagspositive” du disker op med. De minder lige en om at man skal huske at nyde de små ting.
  2. Langt pokker i MOL

    Jeg vaklede længe mellem 40/20 og 15/15 men endte på det sidste og besteg turbotræneren. Det fortrød jeg ret hurtigt, for jeg kunne med det samme mærke at der var diamanter i stængerne og de ville blive spildt nu jeg ikke kørte udendørs. Men sådan er det - til gengæld holdt jeg mig til programmet. Overskuddet blev brugt til at køre intervallerne med noget højere kadence end sidst, så maxpulsen endte to slag over. Under nedvarmningen øgede jeg kadence for at holde pulsen på 150 indtil jeg begyndte at hoppe i sadlen, hvilket skete omkring 130rpm I morges lidt efter jeg havde fået øjne, swipede jeg pulsen frem på uret: 41. Det er to slag under tidlige bundrekord. Vægten er ikke prangende men den er da kommet under 92,0 igen.
  3. Hvad er der med de dér Monster? Er det “bare” koffein i rå mængder eller er der andet i? Jeg har et par kolleger som bæller dem i rå mængder; jeg drak en da jeg skulle hjem fra konfirmation i Esbjerg for et par uger siden men syntes ikke rigtig at den gjorde noget? ... til gengæld tog en preworkout inden sidste styrketræning og det gør jeg ikke igen når jeg skal have iltgæld efter hacksquat. Det føltes fanme mærkeligt i brystkassen men det fungerer fint med mindre øvelser, der ikke trækker pulsen op.
  4. Langt pokker i MOL

    Tja.. I min verden bør der være lige løn for lige arbejde - i hvert fald hvis den relevante uddannelse er den samme. Om man er en god togmand afhænger ikke altid af logiske ting. Vi fik en overgang mange piloter ind - det var vel grundlæggende samme type arbejde.. Sjovt nok lavede de overordnet set, ret mange forbikørsler af røde signaler i forhold til gennemsnittet. Det næste bliver vel at løn eller SU skal afhænge af ens forældres indkomst eller postnummer. Eller om man kan blive behandlet på sygehuset. HOV - der er vi jo i nogle tilfælde (uofficielt i hvert fald) men det er heller ikke noget, jeg er fan af. Kroppen er overraskende lidt hærget i dag men jeg sov også til 9:30. Til gengæld kommer jeg 20 minutter for sent hjem fra arbejde op til fridage, da man havde glemt at notere på min arbejdsseddel, at jeg skulle køre et tog i depotspor og det var jeg i første omgang gået fra. Da jeg så måtte tilbage for at køre det væk, såede jeg ikke det tog der var meningen. Pyt - jeg har jordbær der venter når jeg kommer hjem og så er alt jo godt.
  5. Langt pokker i MOL

    FW før arbejde: Stepups: 3 x 8 Hexbarsquat: 10x80, 4 x 10x90 ss Tåhævninger på et ben: 20x bw+20, 4 x 15 x bw + 20 Tåhævninger på to ben: 50, 50 Chinups, bredt overhåndgreb: 3 x 8 Hacksquat: 4 x 12x60 ss EZ scottcurl: 2 x 20 x hvad-der-nu-sad-på-stangen - lidt for let Bænkpres: 3 x 15x30 ss Siddende lårcurl: 12x30, 12x50, 12x55, 12x55 Mavemaskine: 10x fullstack, 2 x 8 x fullstack ss Jumpsquat: 3 x 8 Efter fyraften hos DSB Vertical row: 3 x 10x65 Maskin-laterals: 3 x 10x35 Hyperextensions: 3 x 20 Fransk pres: 2 x 10x12,5 Kondicykel: 4 kadence-all-out a 6 sek hvert andet minut Nu er kroppen også godt og vel brugt. Hviledag i morgen, der er meget tiltrængt. ot. Jeg hørte lige fra de nyeste elever inde på arbejde, at DSB ville indføre at man ikke starter til normal løn men elevløn. Ganske fair og det syntes de også (bortset fra at de blev lovet fuld løn da de blev ansat men princippet i det) Dertil havde DSB ønsket et tillæg der er afhængigt af ens forrige indkomst. Kommer man direkte fra SU, så er meget lille tillæg. Kommer man fra en chefstilling eller andet vellønnet, så skulle tillægget være ganske højt. Joh, DSBs boss er tydeligvis fra Liberal Alliance. Nå, men det forskelsbehandling, slap de ikke igennem med. Men hvordan kan man dog komme på sådan noget?
  6. Langt pokker i MOL

    Her til morgen den sædvanlige runde med kollege. Jeg havde planlagt en hviledag efter i går men blev lokket. Der gik noget tid før benene var rigtigt med med på at lave mere end 4-500watt men et godt langt interval ned og hente ham og lyskrydsintervaller, da han var drejet fra. Han er stadig ikke til at drive til intervaller der varer over 10 sekunder, så den den slags må jeg lægge ind når jeg er alene. Fin tur. De første kamelpukkelspurter sprang jeg over da stængerne ikke var vågnet men spurten over broen blev net uden at været prangende.
  7. Langt pokker i MOL

    Jamen så kører jeg utvivlsomt flere Amagerture af den slags. Forsinket logning fra i går, først i FW inden arbejde: Hexbar-squat: 10x80, 4 x 9x90 ss Tåhævninger på et ben: 4 x 20x bw+20 tåhævninger på to ben: 50 Hacksquat: 4 x 12 x 20 ss Kropshævninger: 10, 10, 7fail og EZ scottcurl: 2 x 20 x hvad-der-nu-sad-på-stangen - tæt på fail Jumpsquat: 3 x 6 Lårcurl: 0 - jeg glemte det Bænkpres: 3 x 10x32 ss Mavebøjninger: 3 x 20 Efter fyraften i DSB vægtkælder: Maskin-laterals: 3 x 10x30 ss Hyperextensions: 3 x 20 - åndssvagt varmt, så droppede at lave mere, nu jeg var i arbejdskluns.
  8. Nice and clean power building

    Dejligt, du logger igen
  9. Langt pokker i MOL

    I går var det korte tabata’er, så i dag var der længere intervaller på tapetet. Jeg kørte min sædvanlige Amagertur og skiftede fartlegen ud med Froomish kørsel altså efter watt. Det er samme steder jeg holder kæden stram og slapper af men i dag holdt jeg wattene i nogle zoner der passede til varigheden af den stramme kæde. Men jeg er ikke klog nok til at vurdere om sådan en ustruktureret omgang, bestemt at T-kryds o lign, er rene monkeyintervaller eller der er nogenlunde kvalitet i det alligevel???
  10. Langt pokker i MOL

    Morgenvægt endelig under 92kg. - men skal op til mor nu, så det får jeg nok spist mig ud af. Ville have trænet minimalt i går men var pissesur, så det blev ikke til meget andet end at lukke galde og brok ud til alle i nærheden Den minimale hacksquat kunne mærkes var en ny øvelse. Selv i dag var der en lille summen i lårene men de føltes ellers vældigt friske da jeg hoppede på turbotræneren. På konditionssiden føles stadigvæk ikke rart sidst i blokkene og MARKANT mere væmmeligt end at køre 40/20 udendørs Ikk’ så meget udenoms:
  11. Langt pokker i MOL

    Efter morgenvægten rundede 93,3kg efter valgsnolder, lå den i morges på 92,2kg Jeg havde ikke handlet og måtte bruge tid på en tur i Netto, så det blev lidt fortravlet i min nye FW, der er også lidt mere transporttid end normalt. Stepups: 2 x 10 Haxbar-squat: 10x80, 4 x 8x90 Hacksquat: 12x0, 4 x 12x20 - meget let men menisken skal have tid til småklynke, hvis det presser den for meget. Men dammit, det er en dejlig øvelse. Boede jeg i hus, havde jeg købt et hacksquat stativ men de vejer for meget til at lirke op af trappen inde i lejligheden og entréen er desværre for lille. ss Kropshævninger 45 grader-greb: 2 x 10 Siddende lårcurl: 3 x 12x40 Bænpres DB: 2 x 10x32 ss Incline Bicepcurl: 12x16, 10x16 I en pause på arbejde ultrakort nede DSBs lille center: Maskin-laterals: 3 x 12x25 vistnok Hyperextensions: 3 x 20 Mavebøjninger: 3 x 20 Jeg har trænet 8 dage i træk, så må hellere trække stikket og hvile lidt
  12. Langt pokker i MOL

    Havde overvejet FW men regnen væltede ned og da det holdt op, havde dovenskaben tager magten. Til aften har læggene alligevel fået lidt hjemmetræning. Tåhævninger på to ben: 50 langsomme - tut 3 min Tåhævninger på en ben: 3 x 20 Tåhævninger på to ben: 50 + lidt bonusgøjl for venstre Da jeg uden problemer har kunne sætte mig på hug i nogle uger, så håber jeg at vågne tidlige nok til at teste hacksquat i morgen.
  13. Langt pokker i MOL

    I dag fik jeg kørt 3 x 10 minutter 15/15 @ 150%fpt. Kunne have været værre men omvendt begynder friskhed i benene at være en mangelvare, så det passede egentlig OK. Til den slags korte intervaller er det oplagt at bruge turbotræneren og meget tydeligt at accelerationerne fra landevejen mangler og man (jeg i hvert fald) holder markant færre watt inde end ude.
  14. Langt pokker i MOL

    Morgenvægt 200 gram over i går - ret typisk når jeg kører klubtræning og går i energipanik. I forlængelse af det med sengetid, så vågnede jeg ved et pling fra min ipad. Hov - klokken var 10:15 og meget a propos var teksten: Du har SMS - vågn op. Det var den sædvanlige kollege der ville køre kl 12. Mig op og gøre klar og heldigvis skrev han at han var sen på den, så jeg kunne lægge ud i opvarmningstempo og ikke med et jeg-kommer-for-sent-interval. Det fik løsnet nogenlunde op i stængerne. Vi kørte den lange udgave af den sædvanlige runde. Han var i hopla i dag (som sædvanligt når jeg har fortalt at jeg er lidt kvast) og på første bakkespurt fyrede han den max af, kunne jeg se på kørestilen. Han døde hurtigere end sædvanligt og den næste spurt sprang han over men jeg måtte altså også helt op på lakridserne for at hale ind på ham. Alt andet herfra er ligegyldigt, for det udløste en ny all-time PR i peak (1624), 2 sek (1550) og 5 sek-power (1465). Det er første gang jeg er blevet udfordret på antrit efter maj måneds sprinttræning og det har altså gjort en forskel. Planen var egentlig en klubtur igen i morgen men nu er jeg sjovt nok mere opsat på at få lavet nogle af de øvelser, sprinttræneren anbefalede at vi lavede henover sommeren. Udover at nyde det fede sommervejr, også. I aften skal jeg holde valgaften og automatisk mindes min barndom hvor valg var det største, eftersom mor og jeg boede hos mormor og morfar og mormor sad i folketinget. For første gang i mange... rigtigt mange år, har jeg købt en pose chips, til når resultaterne tikker ind.
  15. Langt pokker i MOL

    Cyklen bag i bilen og op til KCK Herlev, hvor jeg har en kollega der kører - ikke den sædvanlige. Det blev til små 80km. Først ud på flyvestationen og køre 5 x 40/20. Herefter et længere interval i rulleskift. Fornuftigt nok, nu ingen vidste hvor jeg lå formmæssigt, blev jeg puttet i den dårligste gruppe. Resten af turen i parade med en håndfuld skilte/bakkespurter på 500-3000m De første to holdt jeg lav profil og så lige om folk kørte åndssvagt eller hovedet stadig var på. I den næste lå jeg i indersporet bagved en der skulle bokses inde (må være noget intern) og det blev han og det gjorde jeg så også. Før den næstsidste, lå jeg forrest og lurede om vi skulle køre om Riisbyskkiltet, som er meget oplagt. Der blev råbt en ned. Opsamling. En ned og så susede folk forbi. Min sidemand og jeg kiggede lidt på hinanden og undrede os og så blev han småsur over at vi var dirigeret ned i fart men så trådte hans an og det gjorde jeg så også. Jeg fik hentet de tre forreste og skulle lige suge luft på hjul inden selve spurten mens jeg spottede efter byskiltet, der pludselig dukkede op i det høje græs og fløj forbi et sekund senere. Den sidste blev kørt på busvejen mellen Riisby og Ballerup. Hastigheden blev øget meget jævnt. De der havde siddet forrest blev fremme, så jeg overvejede længe om jeg kunne tillade at køre efter den. Ny pyt. Jeg åbnede langt, langt udefra og fik den uden konkurrenter i nærheden. Det føltes momentvis lidt hårdt undervejs men i betragtning af, at det var årets første fællestræning og et par dage siden en hviledag, så er der ingen øffen. Måske lidt over at der her 23:25 er kø i vaskekælderen og jeg derfor kommer for sent i seng.