Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,703
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    85

Gregers TF last won the day on April 17

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

15,668 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Jeg synes nok cyklen var lidt svampet på vej hjem i går man tænkte at det var trætheden der spillede ind. Der var kun 3 bar i baghjulet da jeg skulle ud her til eftermiddag, så har fået årets første lille siver. Jeg turde ikke sætte kørelysten over styr ved at bruge tid på slangeskift, så jeg kørte med siveren igen i dag. Eftersom jeg var godt brugt efter i går, var planen primært at køre i zone 1 og 2 med lidt tryk på de få bakker og krydre det med et par spurter. Benene kunne jeg leve med men min popo Ellers havde jeg nok kørt længere end de 55km men jeg magtede ikke mere. Fin grundtræning og tiltrængt sadeltræning. De næste tre dage er arbejdsdage - det betyder styrketræning men ikke så meget (eller ingen) cykling: Numserestitution Det ene af de mål jeg satte op i går kommer jeg til at revidere, for i den ene af spurterne gik den allerede hjem i dag.
  2. Langt pokker i MOL

    Ingen biler. Ikke 40 folk i feltet. Ikke en masse overflødige km før det sjove begynder. Bare Jeg er så forbasket misundelig over den måde at køre på, det må være SÅ sjovt. Jeg skulle have cyklet med kollega i dag men nu har han da aflyst (igen-igen). Jeg skriver her for at binde mig op på en tur alligevel for ellers ender det med at jeg igen ikke kommer ud.
  3. Langt pokker i MOL

    138km er mere end godkendt. Og tak. Jeg ville bare gerne ikke være så smadret bagefter men det skal nok komme. Jeg kan desværre “kropshuske” hvad jeg kunne i september og hvordan det føltes og lige nu er det virkelig usselt, i forhold. Det vænner jeg mig forhåbentlig til, efter lidt flere ture på rammen. Tænker du løb eller noget med watt? Det ligger helt stramt at jeg VIL have min FTP over 300 w igen og med en vægt under 90kg - jeg svinger mellem: 92 og 93 og har gjort det siden december. Jeg vil også svært gerne holde +1200 watt over 12sek igen men der er lige en dåbsattest der kan gøre at det bare ikke længere er mulig, uanset hvad f....jeg gør. Til sprinttræning blev lidt henkastet nævnt noget om at jeg måske kunne bruges i holdsprint (som sidstemand )men det er slet ikke noget der er reel snak endnu. I første omgang skal jeg have sprinttræning ind i hverdagen. Ellers er sprintomnium i H50 stadig en tanke jeg godt kan lide at lege med men jeg gider ikke at det bliver pinligt. Et par løb ude på flyvestationen kunne også være interessant, når jeg er tilbage ved at 100km er en rutinetur. Der er jo ingen biler derude, hvilket nok er påkrævet når man er mig. Det er vel for ukonkret til at du kører løb, eller?
  4. Langt pokker i MOL

    Det er skammeligt, så dårlig form jeg er i. Ikke at det hverken er overraskende eller uretfærdigt, bare lidt øv. Jeg bliver også NØDT til at tage mig sammen til at smide noget blæver fra vommen. Jeg har lige taget nye sommeruniformbukser frem og jeg kan ikke være i dem. Forleden var der også en kollega der spurgte om jeg ikke havde taget på. Fra lørdag er det slut med restferie og fridagsbytninger i denne omgang og jeg er i fast arbejdsrytme. Så kan jeg forhåbentlig få styr på kosten og også få system i træningen. Dagens tur... puha. Det virkede ellers overkommeligt at hyggetrille en times tid for at komme ud på flyvestationen, køre 3x15 minutter (5 pause) og nulre hjem igen. Efter andet interval sov fingre og.... og... ja, den sov også... sadeltræning Som sædvanlig var jeg en idiot og holdt lidt flere watt end planen, gad vide om jeg nogensinde lærer det? Når formen er god, så går det alligevel men i dag klappede skinkerne helt sammen og hjemturen var pinlig. Det gode er at det næsten kun kan gå fremad.
  5. Langt pokker i MOL

    Jeg har “ fornøjelsen” af at rasle pendultog mellem Farum og Buddinge. Hold da magle, hvor er her meget varmere end hjemme i Avedøre, nu vinden ikke kommer direkte ind fra vandet. Hmmmm, man skulle næsten overveje at komme ud på to hjul i morgen
  6. Langt pokker i MOL

    Lårene er godt trætte uden at være ømme (kompressionsbukser ). Inden arbejde en lille tur i FW, dog uden at træne quads og baller. Først dog en gang læg hjemme på trappen. 50 langsomme reps på to ben og 3 sæt 20 reps på et ben. FW: Siddende læg: 2 x 12 x 60 ss Chinups: 10, 8 Bagskuldermaskine: 2 x 12 x 40 ss Siddende lårcurl: 2 x 12 x 60 Bænkpres, DB: 2 x 10 x 32,5 ss Bicepcurl: 2 x 10 x 17,5 Laterals: 2 x 10 x 10 ss Fransk pres DB: 2 x 12 x 10 Hyperextension: 2 x 25 ss Alm mavebøjninger på gulv: 2 x 20 Skrå mavebøjninger: 2 x 15
  7. Langt pokker i MOL

    Banecykling - sprinttræning og i dag gik det ikke i kludder. Jeg havde godt nok ondt i maven hele dagen og følte mig mat i stængerne men der var en af de dage hvor man kører godt alligevel. Vi var 4 veteraner, den enes søn og ingen træner. Efter en stille snydeopvarmning for mig selv, kørte vi en samlet opvarmning. Progressivt fra 30 og endte lidt over 55. Så var vi “lissom” i gang. Far og søn kørte deres intervaller og vi tre andre samlet umiddelbart efter og så en god lang snakkepause. Første tur var med normalt gear og viste os indløbet til en 200m m flyvende start, først indløbet alene og derefter indløb plus 200. Jeg sad bagerst og holdt lidt igen for ikke at overhale. Herfra hed det gear 51-14 for mit vedkommende. Næste tur var 200 med flyvende start. Jeg lå forrest og for første gang siden menisken røg, var det uhæmmet all-out og omsider kom den tykke over 60 i timen. Det var VIRKELIG dejligt at konstatere, at det kan jeg altså stadigvæk godt. Da jeg kom ned i inderkredsen, blev jeg budt velkommen som den nye sprinter på holdet. Den bemærkning lunede også. Så var det en flyvende 500 meter med indløb som på en 200 meter. Vores læremester lå forrest men slog ud efter 250 meter og vi andre gjorde det samme. Det viste sig at han var sovset til og vi andre skulle have fortsat. Jaja, vi skal lige lære. En tur magen til ovenstående, blot kørte vi hele distancen. Føj, hvor var det ulækkert og stængerne visnede og føltes lammede de sidste 100 meter (ligesom i forrige interval) og herfra var stemmen næsten væk og byttet ud med Cecil-hoste. Til sidst en 500 meter med stående start. Ret grænseoverskridende at holde klikket i oppe på banen og (prøve at) have tillid til “holderen”. Jeg har slet ikke teknikken til stående starter men fik flået cyklen rundt på 1ste omgang i en ganske fin tid som jeg ikke kunne leve op til på anden - at min acceleration er bedre end min topfart, vidste jeg jo egentlig godt. Jeg fik kørt mig uhæmmet i bund og havde underlaget været blødt, så havde jeg smidt mig men fik klamret mig til et rækværk i stedet. Nu havde jeg gele-ben og mine baller gjorde ondt så det passede mig fint med en meget stille afrulning. Dejlig dag på kontoret og endnu mere dejlig igen at få nogle succesoplevelser. Incl at begge knæ er helt upåvirkede af både en start fra nul og høj kadence. Til gengæld er jeg smadret i kroppen og går i seng om lidt, trods det bliver før kl 23.
  8. Langt pokker i MOL

    Jeg havde aftalt med sædvanlige kollega og hans bedre halvdel, at vi skulle køre klokken 10 i dag, så endelig ud. De flyttede så tiden til klokken 12. Og til klokken 14. Og aflyste fordi det var for koldt. Huh, nu var det da lige blevet nogenlunde lunt??? Det tog mig lidt tid at samle mig til at køre alene men maven knurrede. Jeg fik spist lidt og faldt i søvn. Da jeg vågnede var det liiige sent nok at trille ud. I stedet fandt jeg noget semi-holdløb på Zwift som jeg fik tilmeldt mig. Fik også oprettet mig et nyt sted i Zwift-universet og kom åbenbart til at ændre min tilmelding til A-klassen. Goddaw min bare.... I stedet fandt jeg nedenstående tur. Ikke voldsomt hård og i de sidste fem korte blokke sad og jeg og ønskede at det var HIIT. Bagefter 3 sæt 20 tåhævninger på ét ben plus et ekstra sæt til venstre. Planen er nuldag i morgen og banecykling på tirsdag.
  9. Langt pokker i MOL

    Jeg fik de rigtige søvncyklusseer i nat og var færdig med at sove før 9. Fik også drukket en masse vand. Men jeg gad alligevel ikke træne, energien manglede. Men der er nok bare om at komme i gang igen, så jeg fandt en lidt kort og ikke for hård tur på Zwift. Efter et minut i sadlen gad jeg alligevel godt men fint nok også at køre i stuen uden at sidde og savle. Jeg synes ellers at have fint styr på mit madindtag men jeg stank af ammoniak bagefter, alligevel, så det havde jeg ikke
  10. Langt pokker i MOL

    Hele dagen forsøgte jeg at sætte mig op til en solid Zwift-tur men det floppede fælt og endte med 5 min opvarmningen 25 min over/under-sweet spot, inden jeg trak stikket i utide. Flere faktorer. Jeg var tørstig. Torskedumt at “slutte” træningspausen med styrketræning. Jeg er generelt busted og har pænt med DOMS i lægge og baller. Jeg har sovet dårligt de sidste 8-10 dage, Jeg har har ikke ændret mine aftenrutiner når jeg kommet fra arbejde og når jeg er hjemme kl 23 i stedet for 20:30, så kommer jeg ALT for sent i seng. Forhåbentlig har det kun gavnet at få rørt skinkerne, nu det hverken i watt eller volumen var voldsomt strabadserende.
  11. Langt pokker i MOL

    Jeg FIK trænet før arbejde. Først en af de sædvanlige lægture fra biblioteket - den med 50 superlangsomme reps, så tre sæt på et ben og 50reps på to. Lidt for længe siden sidst, for de første 50 tappede mere end de plejer. Herefter i FW De havde ikke kun flyttet om. De havde også fået ny maskinpark. Og en masse gulvplads, for de maskiner der før var to af, var der nu kun en af. Det begyndte også med over 10 minutters ventetid på en trunte i start-tyverne der sad i benpressen. En 10–12 reps og en lang pause på telefonen før de næste 10-12 reps. Og så med næstlaveste vægt.... jeg forstår ikke at de gider træne sådan. At tage trappen op til 1ste, lægger mere belastning på lårene. Nå men de fleste kvinder træner sådan, så det må jo have en årsag. Udover det, så mangler der en del af det jeg plejer at bruge. Liggende lårcurl er væk. Mulighed for kropshævninger med neutralt greb også væk. Heller ikke noget der ligner min sædvanlige mavemaskine. Og bicepsmaskinen er væk. Ohhhh, en jammer.... Nå men alt er ikke skidt. Den nye benpres føles umiddelbar svampet men det er nok fordi der også er god belastning på, når benene er ved at være strakte. Og så har den lændestøtte som dels bare er rart og også forhindrer at man glider af sædet. Leg extensions maskinen er også ny. Den gamle lå med vægten på skinnebenet og med alt for tynd polstring, så det gjorde afsindigt ondt. Den nye må testes når okkusionselastikkerne er med. Benpres: 20x70, 20x100, 20x130, 20x160, 20x180, 10x200 aka fullstack... godt nok var der ikke til 20 reps men sløjt at man kan reppe med stakken. Måske godt for menisken. Lårcurl, siddende: 10x20, 10x40, 10x60 Kropshævninger, overhåndsgreb i stativ hvor plastikhåndtagene drejede lidt undervejs: 10, 10 - kæft de var grimme fordi grebet ikke var i orden. Bænkpres, DB: 8x34, 8x34 Bagskuldermaskine, den gamle: 10x40, 10x40 Laterals, DB: 10x10, 10x10 ss Bicepcurl: 10x20, 10x20 Hyperextensions: 25, 25, mere lodrette end i det gamle stativ og meget lettere Mavemaskine: 15x65, 15x65 - fødderne var under en “pude” så hoftebøjere og nedre mave var mere med end normalt. Fik krampe i nedre mave 3 gange på vej ned i omklædningen, trods jeg prøvede at trække ud hver gang
  12. Langt pokker i MOL

    Endelig igen noget fysisk aktivitet - en tur på cykelbanen. Vi var 5 men det var meget løst i dag, da den ene kørte for sig selv, en anden hurtigt blev skivet fra hjul og to mand stoppede efter en time. Opvarmning - først spredt over hele banen men vi samledes og kørte nok 20-25 omgange samlet uden tempoet gik amok. 12 omgange progressivt. Vi startede alle 6 men halvvejs var vi kun 4 tilbage. En god lang “spurt” over de sidste 2 omgange. Usædvanligt, dræbende for topfarten men faktisk ret fedt. Vi trillede farten ud og fik pusten men uden reel pause tog vi igen 12 progressive omgange, os vi som fuldførte. På sidste omgang røg vi ud i reeelt spurtopgør over de sidste 200 meter. Ikke mindre sjovt da jeg også vandt den efter at have arbejde for det. Herefter blev det lidt la-la. Vi var 3 der kørte på banen, hver for sig. Efter lidt tid valgt jeg en øvelse som jeg har hørt om men aldrig kørt. Fra udgangen af det ene sving arbejder man sig fra sort streg op til barrieren og fra toppen af svinget og ned ad den næste langside finder man ned på den sorte streg igen og forfra. Jeg fik kørt 11 bakker og der skal faktisk hældes en del watt/moment i, når det går opad. Efter nogle omganges tril havde jeg fået den ene mand på hjul og jeg gik op på blå og kørte to langsomme omgange og op ved barrieren og kørte to hurtige omgange. Det gentog jeg to gange, så 3 i alt. Efter en kort trillepause fik jeg kørt to antrit fra ca 10km/t i ca 175m med et par minutter pause imellem. Så var der ikke mere bundtræk tilbage og jeg stoppede. Der var rigtig god snakkelyst både på banen og nede i ved kaffen, så jeg fik ikke styrketrænet inden jeg kørte op til mor som det ellers var meningen, så det håber jeg at nå i morgen før arbejde.
  13. Motion i balance™

    Jeg kan SLET ikke se fordelen i at sidde og padle mellem to gear hvor der ene er for højt og det andet er for lavt. At der så måske bliver 12 tandhjul bagerst ændrer ikke ved at springet mellem gearene, lader til at blive større end i dag og tilmed større kædevrid i de høje og lave gear. A tøws det nåu bawl.
  14. Langt pokker i MOL

    I går aftes havde jeg lidt for meget opsamlet energi. Fik dinglet lidt i ringene og lavet lidt dips. Ikke noget videre. Bedre var det, da jeg fik elastikkerne om lårene og fik lavet 2 sæt bulgarsk split squat og 2 sæt gobble squat. Bare for sjov, sluttede jeg af med to sæt wallsit - det gjorde dælen dylme ondt i lårbasserne. 50 tåhævninger mellem hvert sæt men udover et pump der sparkede røv, så var det alt for langt fra fail til at være sjovt. I dag er der behagelig DOMS i hele bentøjet incl baller. Inden turen går til Jylland i morgen kvalme, har jeg lige været på Zwift, for også at få lidt cardio. Det er nu dejligt ukompliceret. Jeg var pænt presset men tror også at mit CNS er stegt efter i går, for da jeg stod af, så sitrede og rystede lårene godt og grundigt efter de to sæt tabata.
  15. Langt pokker i MOL

    Gedigent flop på cykelbanen. Træneren var der ikke og de få der var, lå og kørte 200 metere med kort pause i opvarmningen. Øhh nå! Jeg lurede hurtigt at når nogen trak helt op, så forsvandt man fra banen så de kunne køre uden forhindringer. Jeg nåede lige op på den blå streg og fik dårligt fart i cyklen, før jeg måtte ned på fortovet og op på den blå igen og forfra. Ikke noget jeg blev varm af, på nogen måde. Herfra gik det først op i hat og briller. Som jeg kører med speedplay for ikke at fumle at klikke i, når der er andre ved lyskrydset, kartede jeg også rundt i kæde og tandhjul og lort - det bliver så ikke lettere af at min gaffefende er blød og jeg skal bruge en papegøjetang, for at løsne hjulet. Jo herhjemme er der skiftet med et snuptag men.... nope. Hvordan, er der ingen der fattede men kæden gik også op og så gad jeg sgu ikke det lort. Planen var så at styrketræne i stedet men sommerhjulene til bilen har stået renvaskede i lejligheden i nogle dage, så dem fik jeg på. Den øvelse var slidgigten i lænden ikke mægtig glad for, så ingen træning. I morgen, så? Jeg kommer til at købe noget fedt til hjulboltene. Pille dem af, fedtede dem til og sætte dem på igen, så mon ikke jeg ender med ondt i ryggen igen i morgen. Herefter går turen til Jylland weekenden over. Kæft en irriterende lortedag. Meget mere træningspause end hvad der planen, gør ikke humøret bedre