Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,996
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    99

Everything posted by Gregers TF

  1. Jeg er slank MEN

    Jeg har engang fået følgende tip - ved ikke om det hjælper en dyt, men mon ikke et par erfarne hjerner kommer med en kommentar hvis det er enten et hit eller helt i skoven.
  2. En mulig rygskade

    Hmmm, det lyder lidt henad samme ubehag som jeg har haft i nu flere måneder; jeg fik det selv af et hoftetilt i bunden af en forkert udført squat - efter ønske fra instruktør - hrrmpf. Anyway, for et par uger siden sneg jeg mig ind til vores firmamassører. Og den ene af dem er et sandt geni. Min ryg er på rette vej omend det går langsomt, men det går. Så det med at få f. eks. en fys til at vride muskulaturen igennem er sikkert en brandgod ide. Og hvis ikke, så vil han/hun forhåbentlig sige hvem du så skal gå til.
  3. Hvor store er jeres arme?

    EH: fødselsdag 29/2 oder was??
  4. Chinup-bred vs. Chinup-smal

    Det er så længe siden sidst, så det må jeg lige afprøve....(trisser ud i min rundstok i entreen)....... 16 brede og xx smalle (kommer om lidt når jeg har surfet 5 minutter) Det blev til 15 smalle. Jeg gik dog kold meget pludseligt, så hvis ikke jeg havde taget de andre måske et par mere. Prøver måske i morgen, bare for sjovs.
  5. 13 kilo fedt på 4 uger og intet muskeltab

    Følgende påstand er ganske uden videnskabelig baggrund, men bunder igennemlæsning af denne tråd og andre med samme indhold. Fakta: Meget muskuløse mennesker medl lav fedtprocent kan IKKE tabe fedt og opbygge muskelmasse samtidigt. Tilsyneladende fakta, jvn. f. eks. Jarvig og Arne: Mindre trænede kan godt tabe sig og lægge muskler på kroppen samtidigt. Er det bare mig, eller vil det ikke være oplagt om kroppen forsøger at lægge sig på en niveau midt imellem? Vi går ud fra at vi træner og samtidigt er i kalorieunderskud. HVIS kroppen nu er spækket med muller tæt på det maksimale potentiale, skal alt være optimalt for yderligere at putte muskler på og det vil det ikke være med kalorieunderskud. Ergo, tricket virker ikke for en vaskeægte BBer. Hvis man derimod er mere "normalt" bygget og ved hård træning og den korrekte kost vil kunne bygge adskillige kilo muskler på kroppen, vil det være muligt at lægge en mindre mængde på under mindre gunstige forudsætninger, f. eks. et kaloriunderskud, men dog med en vis mængde muskelbyggesten i kosten. Om man har trænet længe eller ej, er i min teori uden betydning. Hvad der er vigtigt er, hvor langt man er fra det muskulære niveau som kroppen under helt optimale kan komme op på. Jo længere fra, jo lettere at putte på. Samtidigs vil en lav fedtprocent "stresse" kroppen og give den færre resourser til en luksus som muskelopbygning - og især hvis der er masser af muskelmasse i forvejen. Jeg ville mene at det hele var særdeles logisk, hvis sandheden ligger i nærheden af ovenstående. Kan vi mon nærme os om dette udsagn, da både JS og TJ snerper sig (sikkert ganske ufrivilligt) henimod min påstand. Samtidig er alle individer jo forskellige, og hvor vendepunktet for muskelopbygning eller ej, vil vel også ligge forskelligt. Meget muligt vil nogle mennesker kræve energioverskud for at vokse, mens andre kan tolerere et større underskud - naturligvis under tilførsel af de rette byggeklodser.
  6. Hvor store er jeres arme?

    :lol: :lol:
  7. Hvor store er jeres arme?

    højde 182 cm vægt 89 kg arme 40 cm fedt% 15-20 (min ipdvægt viser 20, men mavemullerne kan jeg sagtens få øje på)
  8. Ophæng af ribbe

    En rundstok banket op mellem to vægge eller i et hjørne kan også du. Så bliver den også lang nok til at man kan holde med bredt greb.
  9. Hvem er Mikkel Sand?

    LOOOOOOOOOOL :lol:
  10. bananer som energikilde

    Jamen en løsning kan sagtens være en genmodificeret spisebanan. Spørgsmålet er så, om vi vil proppe os med kunstige gener eller undvære bananer. Med al respekt for den gule spise, vil jeg faktisk hellere undvære. Naturen har brugt milliarder af år på at udvikle og udvælge gener, og så skal homo sapiens ikke møffe rundt på det hele på par år. Det er muligt, at det er sensationsjournalistik (lad os håbe det), men for ikke SÅ mange år siden , havde vi en voldsom hungersnød, da kartoflen blev ramt af en sygdom. Ligesom man mener bananen er det.
  11. Hvem er Mikkel Sand?

    Endelig sprang bomben. Nu vil jeg helst ikke fremstå bagklog, men allerede fra dag 2 eller 3 i hans log virker det hele meeeget mystisk. Hans såkaldte opvarmning og til dels også selve hans træning. Eller den halve pose frosne bær som han "kom til" at spise (med den fedt% skal der sq viljestyrke til). Men dumme lille feje mig turde ikke nævne min skepsis med hans høje hit-tal in mente. Og da hverken TJ eller andre, i mine øjne træningssuperhjerner, undrede sig over mandens resultater sammenholdt med træningsmetoden, virkede skeptiske blev jeg i mit lille musehul. Det kan faktisk godt irritere mig. :angry:
  12. bananer som energikilde

    Bortset fra det, synes jeg det er ret skræmmende at en frugt som vi kan købe i Ghetto for 2kr og er en ganske almindelig spise om sølle 10 år kan være væk. Gone for ever. :huh:
  13. Er fullbody bedre end et uge split

    Jamen, jeg tror du har fat i noget der er ret væsentligt. I en anden tråd (eg kan ikke liiige huske hvilken), er man netop inde på at en opstået skade er kommet, da man har trænet HST og har forsømt bagsiden af skulderen. Din ide virker umiddelbart tilforladelig, men det giver jo stadigvæk et efterslæb, når de relevante muskelgrupper kun får den halve træning. Spørgsmålet er jo så om det er meget bedre end ingenting, eller der går for lang tid mellem to træninger? Jeg har selv funderet over samme problemstilling, så det kunne være dejlig om der kom nogle SERIØSE indlæg.
  14. Muskelstimulatorer

    Med fare for at komme alvorligt i fedtefadet: Til en rund fødselsdag fik jeg et gavekort til et sted, hvor de påstår at kunne slanke folk vha. disse maskiner. Mine omgivelser var trætte af, at jeg altid var på kur, så nu skulle det være slut. Det blev til en introtime og fem behandlinger a en times varighed. Da jeg selv var meget skeptisk (overvejede faktisk helt at blive væk) ville jeg i hvert fald ikke hjælpe til ved at spise sundt eller motionere imens. Resultatet var da også at vægten ikke rørte sig nævneværdigt. Til gengæld svandt jeg adskillige centimetre i livvidden. Især håndtagene på siden forsvandt, men også den nederste del af maven som vi fokuserede på. Helt efter planen, da det program jeg kørte på gik efter centimetertab og ikke kilotab. Efter den sidste behandling og de næste dage, havde jeg bæltespændet inde i et hul jeg ikke havde været i siden min skoletid og jeg har da heller ikke været der siden. Det er mulig at det ikke skal virke i teorien, men min erfaring siger at det virker rigtigt godt. Dog skal behandlingen holdes ved lige (hvad de også sagde inden jeg gik i gang) og de maskiner der er til hjemmebrug har næppe samme virkning idet antallet af elektroder er væsentlig mindre. Nå, men nu skal jeg vel ha´ smæk?!?
  15. Skulderskade(Ses ofte her på MOL)

    Lige præcis dette er en af de betænkeligheder jeg har ved HST. Nemlig at enten springer man noget over - og det vil typisk være en lille ting som skulderens bagside. Eller programmet bliver meeeeeeget langt.
  16. indtil ryggen bliver god igen

    Hmm, jeg blev desværre i dag overbevist om, at den rygskade jeg fik af at følge en "dum" instruktørs udførsel af squat som jeg ellers selv har udført mange gange uden problemer - enda til failure, IKKE forsvinder af sig selv; hvis den da overhovedet forsvinder :o . Jeg har nu døjet med den i over to måneder, og bedst som den er på retur, ja så vågner den op igen. Indtil jeg får tid hos lægen og derefter hos kiroprakter eller fys - måske skal jeg også spare op først, hvis det er dyrt, hvad bør jeg så foretage rent fysisk? Med til historien hører, at den nærmeste fremtid skal bruges til at smide de 5 kilo, som jeg har taget på indenfor de sidste 15 måneder - juleflæsket ER væk. 1) blive bag computeren og TV-skærmen og afvente situationen 2) lægge så meget energi i spinningcyklen som muligt. Under spinning mærker jeg intet til ryggen (hverken siddende eller stående) undtaget når mit lille stopur falder ned fra styret og skal samles op fra gulvet af dovne mig, som bliver hængende i pedalerne imens :teachingfinger: 3) spinne og derudover vægttræne hvad der kan trænes uden jeg mærker noget til ryggen. :pullup: Hvad jeg med sikkerhed kan lave er diverse kropshævninger, bænkpres og brystmaskiner, alt i skulder samt lægtræning. Muligvis også benspark og liggende lårcurl. Mave og lænd bliver højest blide øvelser fra gulv. DL og squat er totalt udelukket. Det bliver jo en noget skævt fordelt vægttræning; men det er dog træning. :confused2:
  17. indtil ryggen bliver god igen

    Jeg var i går inde hos vores massør. Han kunne snildt mærke hvor problemet var. Der.......der............der er også noget her..........og lidt her. Han fablede om noget iskias der var i klemme. Og i dag er jeg fuldstænding mørbanket som om jeg har blå mærker på begger sider af rygraden. Har tider to gange i næste uge og jeg går ud fra at flere følger. Efter lidt stilstand pga. søvnmangel er jeg i gang med forslag 3 - trænede 45 minutter mens jeg ventede på toget efter arbejde.
  18. bananer som energikilde

    Det er også ligemeget. Læste i går, at bananpalmerne er udrydningstruede og hvis "man" ikke gør noget, er bananer væk fra jordens overflade om ca. 10 år.
  19. indtil ryggen bliver god igen

    Takker igen for de rare svar. Jeg kom i tanker om, at vi på arbejdet har en prof-massør gående. Ham skal jeg ind til på tirsdag. Hvis han mener jeg skal videre i systemet ringer jeg fluks og får en henvisning hos lægen.
  20. Bogense pillen

    Hvis man skal holde sig til diverse officielle tests, så er det Nutrilet og Nupo der duer. Chrom KAN have en effekt på nogle personer men ikke på alle. Ellers skal man have fat i de mere kradse sager via doktormanden.
  21. indtil ryggen bliver god igen

    Takker for de indkomne svar. Hyperextensions - det er den, hvor man ligger på maven og løfter overkroppen fri af gulvet, ikke? Så er det lige præcis den jeg laver herhjemme. Spinning giver - åbenbart sjovt nok - ingen problemer og heller ikke på sigt. I juledagene var jeg på cyklen stort set hver dag for at undgå at julemaden skulle sætte sig på maven og netop i juledagene troede jeg at rygproblemet var overstået, da jeg intet overhovedet mærkede til det. Det er desværre vendt stille og roligt tilbage efter nytår. I øvrigt nogen der kender prisniveauet hos hhv. en kiroprakter og fysioterapeut?
  22. hård cardio før sengetid

    Som nævnt i anden tråd om kosten, er jeg i disse uger fokuseret på et tiltrængt vægttab. Motion er jo hertil et prægtigt værktøj. Fra tidligere erfaringer og senest fra juleaften, har jeg kæmpe succes med at spinne umiddelbart før jeg går i seng - naturligvis med et velfortjent bad først. Succeen er i hvert fald på den samlede vægt, men: Da det er fedt jeg vil tabe og ikke muskler er mit spørgsmål så, om det i denne sammenhæng er en god eller skidt ide at spinne før søvn på en dag hvor man ikke har overspist. Efter juleaften var tarmsystemet proppet med and, steg og andre godter, men det er jo ikke tilfældet de fleste andre dage. Kan evt. problemer løses ved at indtage en proteindrik bagefter - effekten af motionen og forhøjet efterforbrændingen vil vel stadig være større end den energimængde der er i shaken?!? Men det er stadig vigtigt, at jeg ikke kanibaliser mine muller (eller i hvert fald kun marginalt) for at "komme mig" efter cyklingen.
  23. Da de næste uger skal gå med at få bugt med en håndfuld kilo fedt, er kosten kommet i fokus. Tit oplever jeg, at jeg bliver temmelig sulten EFTER jeg har spist - sommetider hvis jeg spiser inden jeg skal på arbejde og egentlig ikke er sulten, så bliver jeg alligevel sulten bagefter. Hvis jeg er standhaftig og ikke spiser mere, kan sulten holde i timevis. Opstår problemet på arbejde hvor madudvalget er, skal jeg mild sagt skrive: begrænset, kan sulten fjernes med en flødebolle eller en stump chokolade. Jeg lurer lidt på, om det er fordi der er for lidt fedt i maden, at kroppen reagerer. Det sker nemlig ofte ved jeg-har-travlt-mad som f. eks. dampet torsk eller en kyllingefilet kombinet med råkost eller en pose grøntblanding. Men det passer ikke rigtigt med, at sulten også kan fjernes med en proteindrik oprørt i vand. Nogen bud på, hvad jeg gør galt?
  24. hård cardio før sengetid

    Man må sige at der er hurtig respons. Tak for svarene!!
  25. hård cardio før sengetid

    HOV - glemte lige at spørge: hvorfor er det at kulhydraterne er så vigtige, hvis det er musklerne (protein) man vil passe på?