Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,441
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    138

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    91,5kg efter 3075kcal - jeg bliver nødt til at holde op med at gå i seng halv to om natten. Det er blevet en virkelig dårlig vane, at nattehygge. Jeg glemte at notere mine 2 x 8 skateboard-squats i går. Vågnede overraskende frisk i benene, så det var svært at holde mine planer om en meget rolig dag i dag. Men 25 minutter i zone 2 på turbo´en. Så kunne jeg pille ved sadlen, mens jeg huskede hvordan den føltes forkert. Om det er blevet nogenlunde godt ved jeg først når jeg er presset - ellers sidder jeg fint selv på de underligste måder.
  2. Langt pokker i MOL

    91,7kg efter 3475kcal Jeg HADER mine fridage når jeg skal træne. Hele dagen går med at finde dårlige undskyldninger for at udsætte og det var først her efter kl 18, at dagEN kunne begynde og nu skal jeg jo bare vente på at skulle i seng. Jeg endte med en tur på turbotræneren. Det var lige køligt nok til at jeg gad blive gennemblødt af regn. Zwift har lige fået franske ruter på menuen og i dag kunne man køre dem (ikke alle ruter kan køres hver dag). Det endte dog med et kig i en hvid væg, da jeg i stedet udforskede hvad cykelcomputeren kan med turbotræneren. Efter 10 minutters pillen og tilfældig træden, slettede jeg kaos og gik over til at træde efter watt - det ved man hvad er. Lidt kækt bestilte jeg de højeste watt jeg til dato har kørt med i en 2x20min. Reelt lidt mere, da turboen måler efter effekttab i drivlinien og jeg dengang målte i kranken. Det gik positivt. Det var ikke så hårdt som jeg mindedes og pulsen stabiliserede sig næsten til sidst i stedet for at begynde at drifte. Ikke at jeg kedede mig, for det VAR hårdt - benene visnede bare ikke til sidst. Jeg skal have flyttet sadlen på vintergeden. Skiftet af klampe-system har startet en lavine af ændringer
  3. Langt pokker i MOL

    Når det er sommervejr er det ikke til. Som i det kan ikke lade sig gøre med mindre man kører som (i min regelrette verden) et svin. Men ellers er diget fint. Resten af stierne på Kalvebod Fælled er ikke til og ude ved de mærkeligt designede huse, er der altid et mylder af børn, hunde osv. Er jeg derude, er det stykke 100% restitution. Ellers stop´n´go mellem civil-cyklerne men kører generelt moderat. På digestykket er der tre steder hvor der tit er “turister” - især ved badebroen men også ved fugletårnet og et sted midt i det hele, hvor der muligvis er noget på bagsiden af diget??? Det er i hvert fald samme sted folk står eller smider deres cykler. Er man mentalt klar på at lettere gassen de steder, så er der oftest fri leg for resten, når det er under 23-25 grader, blæst eller især regn - så er der tomt Ellers er der jo tricket med at tage bremsen let, så man både kan sætte farten ned og holde kæden stram. Men langt de fleste er vant til MAMIL´er der fyrer den af, så de fleste hummer hurtigt til højre, bare man ringer med klokken i god tid. Selvfølgelig er der så lige de sidste få børn og ældre som man skal passe på men det er så sjældent, at det lever jeg fint med. Det er nemlig tilsvarende dejligt, at der ikke er biler og sideveje, så alle forhindringer kan ses i god tid.
  4. Langt pokker i MOL

    91,1kg efter 2800... jeg er lige mindet om hvorfor jeg normalt tager på i cykelsæsonen, for min krop virker ikke ret godt på kalorieunderskud. Har stadig småDOMS i lårene efter banecyklingen. Alt for sent op og morgenmaden havde ikke sat sig, da jeg kørte ud på diget. 8 x40/20 på ud og hjemturen med 8 min pause. Jeg ville have sendt kurverne til min arbejds-iPad som jeg skriver fra men det gik nok for hurtigt, for de er hverken på arbejdsmail eller min private. Det gik ikke godt men fik holdt mine watt efter at have arbejde for det. Lårene sitrede da jeg kom hjem og det er ellers kun på turbotræneren jeg oplever det - aldrig efter landevej. Jeg fik også lige snuppet 2 x 7 skateboard-squats. Super dejlig følelse af at være brugt men ville have have kørt godt.
  5. Langt pokker i MOL

    91,3kg efter 3600kcal. Jeg indtog ikke mange carbs da jeg kom hjem fra banecykling og vågnede forventeligt med yderst trætte ben. Det blev ikke bedre, af at jeg har kørt noget semi-IF i dag. Morgenkaffe (med tørmælk og Easis Perfect Strø) og en proteinbar og ellers fastende indtil lidt i tre, da jeg tog tricyklen henover diget og retur. Der var nada at køre med og lårene begyndte at svie, bare jeg tænkte på at træde. Det gjorde jeg ikke tit, for omsider fik jeg taget mig sammen til at få tricyklen justeret ind efter jeg er en gammel klovn der ikke sælger den men stædigt prøver at klemme mig sammen over den. Nåja - profferne har jo også justeret deres cockpit højere op, bare med spacere som jeg ikke havde. Jeg fik vist flytte rundt på alt, også sadlen. Og det cirkus kan fortætte på næste tur, for da jeg kom hjem, satte jeg en kortere frempind på den og flyttede sadlen tilbage, i håb om at være lidt mindre fremme over krankboksen. Ca 1 af 2 gange jeg er på tricyklen, småøffer venstre knæ og jeg er ret sikker på at det er årsagen. Som bonus gled jeg mindre frem på sadlen i dag end vanligt men nu har jeg jo flyttet på den, så.... Under alle omstændigheder er cyklen mere komfortabel at køre på nu. Givetvis langsommere når både sadel og styr er hævet men pyt med det - den er 112% legetøj. Efter skift af frempinden styrketrænede jeg et kvarters tid. Et sæt læg, lidt overkrop og noget ekstra skuldertræning. Her i starten af ugen opdagede jeg tilfældigvis at jeg havde et par ekstra feriedage igen. Og har lige opdaget at jeg dog skal på arbejde i morgen - det havde været kønt, hvis jeg havde overset det.
  6. Langt pokker i MOL

    91,7kg efter 2950kcal Banecyklingen begyndte med en dejlig rolig opvarmning - benene var som beton, så jeg skulle nok have rullet lidt i går. Første interval var kombineret pointløb med 5 spurter og så 15 omganges løb til sidst. Jeg lå forrest ved den første spurt, så den antrittede jeg hjem. Det tog sin tid at få syren ud af de gamle ben. Jeg burde nok have kørt efter den sidste spurt, for der var jeg også godt placeret men jeg havde ondt af mig selv, før de 15 omgange. Der knækkede feltet med 6-7 omgange tilbage. Jeg fik lukket hullet men de kørte lige vel hurtigt, så jeg slog ud og slaskede rundt de sidste omgange.. Så en italiensk, hvor jeg sad som 4 af 8 - det var vist fint Øvelsen med 6 minutters interval i blandet og ukendt længde over ca 12 minutter. Til sidst “pointløbudskilningsløb”, hvor der sikftevis udskilles forfra og bagfra. En udskilt rytter tossede rundt på banen og jeg troede han var med, så jeg kørte i komfortzonen da jeg røg ud. Afrulning. DagenS “højdepunkt” var nu nok, at en af dem jeg følger på Instagram havde taget sin nye banecykel med. Faktisk havde begge parter i forholdet fået nye ens cykler. Rammesæt til 50K pr cykel og hjul til 20K pr styk. Altså banecykler der hver koster 90.000 i udsalg Heldigvis er de “rapha-typer” i det rigtige tøj, der tager selfies på de rigtige caféer med de rigtige mennesker og så betaler men en sjovere pris, som de dog ikke ville ud med. Men sjit nogle fede cykler!!! (uagtet at jeg også lIiiidt synes det er vanvid, at motionister kører rundt på den slags men det styrer de naturligvis selv). Både kollegaen og jeg har fri i morgen og han har selvfølgelig spurgt om vi skulle køre en tur. Det fristede men jeg var fornuftig og takkede nej, så jeg så kan få hvilet stængerne. Det kan måske blive en lille rulletur men det får han jo ikke noget ud af.
  7. Langt pokker i MOL

    Den er godt nok ikke ret stor, så ingen dommedag men timingen er da påfaldende god efter gårsdagens indlæg https://www.bt.dk/videnskab/asteroide-har-maaske-kurs-mod-jorden
  8. Langt pokker i MOL

    Vægt uændret efter 3500kcal Jeg sov længe igen - gad vide om det er fordi der igen er kommet dyne i dynebetrækket? Det var vel varmt under hedebølgen og umiddelbart ER det behageligere med lidt fylde og ikke bare en sjasket klud... Nå men benene skulle desværre have fri i dag - det kribler ellers efter lidt mere DDR-træning men jeg skal på cykelbanen i morgen. I stedet blev det til en gang hjemmestyrk: 2 sæt kropshævninger 2 sæt mavebøjninger 2 sæt rows i ringene over trappen 2 sæt bicepcurl 2 sæt dips 2 sæt skulderpres 2 sæt fransk pres 2 sæt laterals 2 sæt rotator cuff 1 sæt tåhævninger på hvert ben ... Kommentaren “Stop giving ideas to 2020” rammer vel meget godt.
  9. Langt pokker i MOL

    91,4kg - spiste et utælleligt måltid i går, så ingen kalorietælling. Underboen holdt mig vågen til ca 01:30, hvor hun skruede nok ned for musikken, til at jeg kunne sove fra den. Når man ikke elsker vind, så har vejret ikke været tillokkende i dag. Jeg havde næsten besluttet at kyllinge ud på turbotræneren men tog alligevel den rigtige cykel. Det var heller ikke SÅ slemt, nu jeg havde lagt en plan. Den var 4 x 3/2 på diget - to stk hver vej. Men jeg havde seriøs modvind på udturen og diget blev langt nok til tre, så det blev fem i alt, med en lidt længere pause i vendingen, da der både var løse børn og Christianiacykel. For ikke at udfordre mig for meget mentalt, ville jeg holde nogle nemme watt men jeg endte over planen men stadig uden at køre mig i hegnet. Det behøver man vel heller ikke, så længe man er i zonen. Nu benene ikke var skamstegte, så kørte jeg lidt ned ad Køge Landevej og vendte rundt. Alt sammen under 75% i maxpuls med undtagelse af en enkelt spurt undervejs, så jeg fik alligevel køre lidt over 2 timer - bedre end turbotræneren. Da jeg kom hjem fik jeg taget to sæt tåhævninger på hvert ben og 2 x 6 skateboardsquats. Planen er at tage lidt af sidstnævnte ca hver anden dag og skrue lidt op hver gang. Håbet er at jeg ikke får dødsDOMS, når bentræningen for alvor tager fat.
  10. Langt pokker i MOL

    91,7kg efter 3050kcal - en del indtaget efter kl 22:30, hvor jeg kom hjem fra arbejde. Jeg havde en aftale med kollegaen om en 3-ish timers tur her til morgen, så derfor spiste jeg en del og sent. Han brændte mig så af. Det er OK, for jeg havde sovet elendigt og gad faktisk ikke. SLET ikke i regnvejr, selvom sommerregn generelt er hyggelig. Men våd blev jeg. Jeg kørte ud på til en gang intervaller på diget og efter 10 minutter begyndte regnen. Det blev til 5 sørgelige antrit og 6 lige så sørgelige 40/20. Bevares, jeg kunne nok ikke forvente alverden efter tre hviledage og ben der var gået i dvale. Men det er også klart, at jeg har forsømt DDR-træningen og det nu kan mærkes. Det skal der strammes op på her i 11. time. Jeg havde jo den dejligste muskulære træthed i lårene da jeg kom hjem - helt anderledes end slitagen efter en længere tur og jeg elsker den følelse. Jeg tror også det holder aldringen bedre fra døren, end bare at høvle km af. Heldigvis giver det nok lidt sig selv, nu vejret går mod vinter. Vasketøjet er klaret, og støvsugning/gulvvask klares med et tryk. Den robotstøvsuger er et af de bedste køb jeg har gjort i lange tider. Til gengæld har jeg møg-projekt. Jeg har lånt et USB-stik med nogle ret interne tog-ting, så jeg skulle helst have gang i min bærbare. Jeg købte den dengang jeg skulle køre licens (ja, det er længe siden) og skulle aktivere chippen. Siden har jeg ikke rigtigt brugt den og jeg kan desværre ikke huske åbne-koden. Så nu vil jeg lave en spand mokka og så skal der gættes koder. Jeg har prøvet en gang før og der lykkedes det ikke at finde den
  11. Langt pokker i MOL

    Vægt i går 92,0 efter 2750kcal Vægt i dag 91,0 efter 2525kcal Jeg ville have styrketrænet i går men jeg havde det varmt og var træt, så det blev ikke til noget. I dag ville jeg have cyklet en kort tur før arbejde, for at lukke benene op. Jeg vågnede først lidt over 10, så det kunne ikke lade sig gøre. I stedet en lille bitte styrketræning, bare for at komme i gang uden at blive øm 2 sæt tåhævninger på et ben 1 sæt skateboard-squat (skateboardet i ryggen op af en væg og så en blanding mellem hack og smith) 1 sæt kropshævninger 1 sæt mavebøjninger 1 sæt skulderpres 1 sæt bicepcurl 1 sæt rotator cuff Jeg har ventetid på toget når jeg skal hjem i aften og der snupper et sæt baglår, hyperextensions og 1 eller 2 sæt bænkpres. Benene har være trætte og ømme indtil jeg gik i seng i går men her til morgen er de omsider kommet sig.
  12. Vestjysk dagligdag

    Det er altid hyggeligt, når man er tilbage på tre cifre efter en tid
  13. Langt pokker i MOL

    Spejlet så ellers venligt ud men vægten viste 93,2kg. Men fair nok efter hele 5500kcal Nu Covid-19 har aflyst min tur til Silkeborg, smed jeg cyklen i bilen og kørte til Hillerød. Planen var at køre den gamle rute fra Hørsholm Cykelmotion men den kunne jeg åbenbart ikke længere huske og kørte pludselig samme vej retur. Jeg fik dog drejet fra ret hurtigt, så jeg kom en anden vej hjem. Tænk at jeg har boet ved sådan nogle dejlige veje. Jeg kan dog ikke længere “finde ud af” at køre på dem. De der små rullende bakker drænede mig totalt. Jeg kunne undskylde mig med, at jeg i forvejen var totalt udskidt i benene og tørstig fra start og aldrig blev væsket op. Begge dele sandt men evnen til de små bakker ER nok forduftet, efter jeg er flyttet til Pestegnen. Det er ynkeligt, faktisk. Stadig helt vidunderlig i forhold til mine lokale forhold. Jeg ER dog slidt i bund, så de næste to dage bliver uden cykling. Det dejlige vejr har skubbet styrketræning i baggrunden men tror jeg laver lidt i morgen før arbejde, hvis jeg ikke er alt for fysisk smadret. Jeg fik nogenlunde reddet striberne på benene. Mon ikke jeg har nået toppen hvad farve angår for i år, som vejret vist bliver,
  14. Motion i balance™

    Hehe.. fed selfie
  15. Langt pokker i MOL

    Når man finder den forkerte makker til “starttræning”
  16. Motion i balance™

    Den ser ganske godt ud
  17. Langt pokker i MOL

    Og del 2: Og så må Garmin efterhånden godt stoppe med at fortælle mig, at min træning er “uproduktiv” pga for mange højintense intervaller
  18. Langt pokker i MOL

    92,6 efter ca 4300kcal Jeg vågnede af mig selv og til en SMS fra kollega om hvornår vi skule køre - vi havde ikke fået aftalt en tid. Vi fik kørt den korte runde i rent hyggetempo og jeg var med hjemme og drikke en kop kakao og spise en proteinbar. ...og finde min cykelsko, som hunden havde gemt i hæk, sammen med en af konens BH´er. Bagefter smuttede jeg ind om Shell og fik efterfyldt med vand og trillede ud på Amagerrunden. Der var ikke ikke meget juice i skinkerne, så tog en sjælden “puls-under 70%”-tur. Frygtelig kedeligt men vejret var dejligt og eftersom jeg kun er udendørs når jeg er på cyklen, så var det “underholdning” nok til at få mig igennem. Røven brændte af varme og af at der ikke blev trådt watt, så alle mine kg hvilede på den - lidt buksefedt havde nok gjort underværker. Første del af turen var 39,9k og del to var 62,2, hvilket bringer mig over 100km. Før de fleste trænings-cyklister er det ikke noget særligt men det er det for mig, sådan som jeg kører. Tanline på højre lår er genoprettet men på venstre lår blev den forkerte tegnet endnu grundigere op, så det er nok den der skal satses på, resten af året. Jeg håber at få kørt igen i morgen - så må jeg se hvor medtagede stængerne er. Udover volumen har de ikke lavet en pind. Del 1
  19. Langt pokker i MOL

    Fik spist en del i går aftes, så 92,9kg her til morgen. Fra jeg gik seng til ved 02-tiden, blev jeg vækket 3-4 gange af naboens smækken med hoveddøren. 02:35 fyrer de vildt op for anlægget og han og hans venner råber for at kunne “tale” over musikken. Kærestens skærebrænder råbte lidt til musikken - hun lød pænt påvirket. Heldigvis skruede de ned allerede 3:15 og herefter sov jeg fint. Naboerne er blevet mere stille end før, udover deres forbandede smækken med hoveddøren, så fair nok at de larmer lidt en gang i mellem. Kollega og jeg havde aftalt en længere tur (så spiseriet i går VAR faktisk med vilje) klokken 10. Puh, det var varmt. Vi kørte ret stille og roligt med kun een enkelt og ret kort spurt - det fint nok på en distancetur og han var generelt spændt hårdt for. Det blev jeg også lidt, da kroppen slog over i fedtforbrænding sidst på turen. Der er jeg sjældent med mine korte ture, så det er jeg slet ikke vant til. Omvendt gik det ikke hurtigere, end det bare føltes ukomfortabelt. 89km hvor jeg fik tømt 4 stk 9dl-dunke og bundet en liter kakao straks jeg kom hjem. Desværre fik jeg tiltet mine tanlines på lårene i dag. De har ellers stået ret skarpt hele sommeren men i min tidspanik i morges, fik jeg ikke placeret buksekanten korrekt. Fjols! Må se om de kan reddes, de næste to dage med sol
  20. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Hvor dejligt. Rigtigt god fornøjelse!
  21. Langt pokker i MOL

    Vægten den samme - jeg fik tastet madindtaget ind henover midnat og tabte overblikket over hvor meget kludder det havde lavet, så ingen tal fra i går. Her før arbejde en alt, alt for sjælden tur på tricyklen. Den er noget af et fejlkøb, så lidt jeg bruger men det var jo ikke til at vide, at jeg ville køre så meget med kollegaen. Det er de dage, jeg skulle jeg nusset rundt på tricyklen, jeg kører med ham. Jeg har overvejet at sælge den men det er også lidt ærgeligt. Må se hvor lang tid der går, for jeg er for gammel til at krølle mig ned på den - det gik stadig i dag men kunne naturligvis mærke at nakke og skuldre uvant med positionen.
  22. Langt pokker i MOL

    91,8kg efter 3010kcal. Sov dårlig men havde heldigvis aftale med kollega, så jeg kom op alligevel. Vi fik kørt den korte runde stille og rolig og jeg fik lagt nogle spurter ind. Det er meget tiltrængt, for der er slet ikke noget bid i dem. Måske psysisk nu jeg synes jeg ikke kan spurte for tiden?, for de holder længere end normalt, så jeg får åbenbart ikke fyret helt op fra start. Men det er ret irriterende... Kollegaen er også off, så hen fik aldrig presset mig ud over rampen. Heldigvis var det samlet set hårdt nok til, at jeg blev træt i skinkerne og det var jo formålet.
  23. Langt pokker i MOL

    92,3kg - ingen kcal-tælling da den ene havde pandekager med i igår. Planen var egentlig lidt intervaller før arbejde men morgentræning efter en aftentur er ikke optimalt. Efter seks dage i træk på cyklen, synes jeg heller ikke at stængerne føltes super klar, så det bliver en nuldag Nu hvor jeg snart skal møde, kan det alligevel irritere mig lidt, for nu gad jeg rigtig godt.... Jeg har vist nævnt at jeg ville cykle lidt omkring Silkeborg og havde også lagt billet ind på overnatning hos ex´en. Vejret i fint i weekenden og jeg har fri. Men smittetallet derovre gør, at jeg hellere bliver hjemme. Det er nok naivt at tro det er bedre i september men man kan jo håbe. Tilføjet: Jeg havde alligevel for meget energi til at holde mig i ro. Et par sæt kropshævninger, bicep og dips. Det var dejlig, altså.
  24. Langt pokker i MOL

    91,9kg efter 4200kcal Kørte til Holbæk og hentede rygnumre og chip og ventede halvanden time før de andre fire dukkede op. Lidt pjatten og så skulle vi lige på potten og så var der 6 minutter til staten gik. Heldigvis er vi ikke så seriøse at manglende opvarming er et problem. Det var tre kolleger og den ene havde sønnen med. En ung gut, der stoppede med licens maj sidste år og næsten ikke har cyklet siden. Faktisk havde han lånt en turbotræner de sidste to uger, for lige at banke rusten af. Og så var han nok alligevel den hurtigste på holdet. Licensryttere ER bare pisse irriterende Han var klart den der lå meste front men han kendte også til sin fars grænser, hvor vi andre havde sværere ved at ramme det rigtige tempo. Men ellers gik det nu ret fredelig, som jeg havde forudset. Jeg tror jeg ville kunnet have kørt den hurtigere alene men det havde HELT sikkert ikke været lige så sjovt, for vi fik grinet, pjattet og fyret mange jokes af undervejs. Jeg tror ikke normalt at holdløb forløber som vores. Den gamle cirkushest kunne lugte savsmuld og det var sgu lækkert at sidde i en række - også selvom vi styrkemæssige lå langt fra hinanden og teknikken tangerede det pinlige. Et kort øjeblik drømte jeg om fællestræning i klub men..... jeg vil helst køre mine intervaller selv. Og søndagsturene er dræbende lange og langsomme og så er det jo alligevel ikke sjovt.
  25. Langt pokker i MOL

    Banecykling: Opvarming - startede lidt over moderat og det endte en del hurtige end mine evner finder komfortabelt. Cykelløb på 5 minutter + 10 omgange. Jeg lukker to huller med kort mellemrum og magter ikke det tredje, så jeg lusker op på blå streg og kommer til hægterne. Italiensk forfølgelsesløb. Sidder som 4 af 6 og det passer helt perfekt. 20 rolige omgange Udskilningsløb. Godt halvvejs inde begynder det at blive hårdt. Jeg kører det bagfra som jeg plejer men folk er snu i dag og jeg skal godt op på reklamerne for at komme forbi og der er langt rundt. Da jeg ryger ud, regner jeg ikke med at der er plads mellem mig og indersporet så letter lidt på gassen for ikke at spurte unødigt men de to jeg har bag mig får klemt sig ind og jeg ryger ud med et mulehår. 10 x 30/30. Kører dem med lidt i reserve for ikke at køre stængerne helt i sænk inden i morgen. Direkte over i afrulning. ... Jeg fandt denne gruppes musik i en reklame for et fitnesscenter (vistnok). På samme tid moderne men havde MEGET af den gamle lyd. Især i dette nummer synes jeg at fornemme ånden fra Mantronix i hiphoppens spæde barndom, samtidig med at det reelt ligger tættere på Fatboy Slim. Reklamemusikken var btw denne: Det er ikke ret tit moderne hiphop har den gamle sjæl sig og stadig lyder ny. Jeg er fuldstændig skudt i det her Tilføjet: Sidder og lytter mens jeg checker for taste- og “stawøfagl” og får gåsehud i rå mængder....