Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,991
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    99

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    Det blev til tre kvarter i FW, inden jeg nu sidder og er på vej på arbejde. Hexbarsquat: 15x60, 3 x 10x100 Bulgarsk split squat: 10, 10x15, 3 x 10x20, egentlig ret fed øvelse når den ligger først Frontsquat: 10x60, 3 x 8x70, ikke rar som sidste øvelse Liggende lårcurl: 3 x 8x105 + halv plade ss Bagskuldermaskine: 2 x 10x34 Mave/lænd på jeg tage i en pause eller når jeg har fri
  2. Langt pokker i MOL

    Jeg havde taget en tanktop og lidt proteinpulver med på arbejde i dag, så jeg kunne træne overkrop efter fyraften. Jeg skal møde tidligt nok i morgen, til at jeg på forhånd ved at der kommer til at mangle tid. Men så slog det mig at jeg først har fri 22:47 og så er det lidt sent. I stedet har jeg brugt pauserne og slugt madpakken på vej ned til toget bagefter. Lidt hektisk men effektivt. Pause 1: Tåhævninger på et ben: 4 x 25 Bicepcurl: 2 x 10x18 Scottcurl: ca 10x20 Pause 2: Rowsmaskine: 2 x 8x75 ss Bænkpres DB: 2 x 8x30 Laterals: 2 x 8x9 ss Tricep pushdowns: 2 x 8x20 Scottcurl: 15x20
  3. Langt pokker i MOL

    Især på hverdage er det genialt at man ikke skal koncentrere om ret meget andet end at træde. Eneste lille minus er at det blæser helt vildt derude. Diget blev brugt i dag, for jeg har lige været derude og køre 6/54 og 30/30. Som jeg har nævnt, så er der ikke meget spræl i min peakpower for tiden men det er helt efter bogen, nu jeg er begyndt med traditionel styrketræning. Som modvægt skal jeg lige køre lidt mere 6/54, indtil de begynder at salte. Men jeg fik da lige måsen op over 1500w for første gang i et stykke tid. De 30 sek lå også pænt over 500w, hvilket er meget tilfredsstillende i anden blok og efter i går, som også gav trætte ben.
  4. Motion i balance™

    Hvad har du købt?
  5. Langt pokker i MOL

    Ind over fælleden har jeg personlig sådan, at det er transport og ude på diget er det træningsbane. Inde på Fælleden er der mange der går tur med hund og børn og dem tager jeg meget hensyn til, da de ligger tæt ved boligerne og naturlegepladsen. Bruger det kun som transportstykke og tager ventetiden med et smil, når jeg er nede under 15km/t for at komme forbi. Ude på diget ER der også begyndt at komme “hyggeturister” men det ligger stadig i luften at det er OK at køre stærkt. Skal jeg overhale I fuld fart i medvind, så gør jeg det men bimler lystigt med klokken - især hvis det ikke er folk i lycra og som regel er de ret hurtigt til at humme sig. Problemerne opstår når man skal overhale mens der er modkørende - men det ER mest i weekenden at det for alvor er et problem. Ellers så går det rimeligt. Lige omkring Fugletårnet og ved bade- og fiskestedet kan der også være lidt folk der står og nusser på stien. Resten af Amager er ligesom at køre i let landlige omgivelser.
  6. Langt pokker i MOL

    Et hurtigt kig på Strava fra en fra HvidovreCK og det lignede at min Amagerrunde igen var farbar, efter lukning pga vejarbejde. Med vinden fra øst, passede det fint. Planen var moderat tempo og så tage diget hjemover i all-out og sammenligne med min PR-tur fra sidste år. Ak, vejen var stadig blokeret (hvilket også var tydeligt nu jeg har set bedre efter ) Nå, men tilbage før planlagt og ud på diget og igen en fejl40. Jeg lagde for hårdt ud (nu jeg har set efter, også langt over sidste års watt-værdier). Lidt før jeg brændte sammen ville jeg drosle ned men så var der trafikprop i begge retninger og mit watt-snit faldt 16 og så gik det op i hat. Men jeg vil ikke udelukke at jeg ligger over sidste år, også selvom den nye wattmåler er lidt mere fedtet med værdierne. Det er ret overraskende, da jeg ikke har cyklet så lidt siden jeg sådan rigtigt begyndte med klubkørsel for ca 10 år siden. Jeg har stadig ikke rundet 4000km i år, incl banecykling. Jeg skal i hvert fald prøve at forbedre tallet, hvis det passer med vejr og fridage. Benene var kørt godt i sænk og jeg ville tage en lille omvej, før min spurt på vej hjem. Men der var modvind hvis jeg kørte ud på “den korte” og med medvind hjem, så var det en ok plan. Stille og roligt virkede lårene igen. Jeg fik dog kun kørt brospurten - der plejer at være medvind men havde den i smasken og mere end forventet, så jeg havde lagt et alt for højt gear ind og det blev en seriøs mosle-spurt. Slatten peakpower men 12-sek-tallet var ganske pænt. Lårene tabte igen pusten og kom aldrig til hægterne igen. Jeg fik dog en stående start på kontoen, også. Flagene pegede modsat af før, så jeg havde også modvind på hjemturen. Sm 75km og knas med pulsmålingen
  7. Øget vægt vs andre sportsgrene

    Ja. 1 Afslutter bentræning med jumpsquats (på opfordring fra træneren). Det kunne sikkert også være noget andet tilsvarende men i min alder er det også vigtigt at det ikke er skadesprovokerende. 2 Dyrker sprinten (banecykling)
  8. Langt pokker i MOL

    Efter en tøjvask stod den på Tåhævninger på en ben: 30, 30, 30, 25 Tåhævninger på to ben: 100 En lille time senere en tur i FW, Vallensbæk: Hexbar-squat: 15x60, 10x80, 3 x 8x100 Squat: 10x60, 3 x 10x70 ss Kropshævninger, bredt neutralt greb: 2 x 10 Hacksquat: 10x40, 10x60, 3 x 10x80 ss Bicepcurl: 2 x 10x18 Bænkpres: 2 x 15x28 Siddende lårcurl: 3 x 15x55 ss Laterals. 2 x 10x8 Jumpsquat: 2 x10 ss Upper back: 2 x 15x40 Tricep pushdown: 2 x 15x27,5 Trippelsættet med Hyperextension: 2 x 25 og mavebøjninger: 2 x 25 Hviledag i morgen; jeg skal møde lidt før jeg plejer og får ikke rørt en negl. Jeg håber til gengæld at det lovede gode vejr for søndag holder - så skal der altså køres en lidt længere tur i kort/kort i solskin lidt op ad dagen.
  9. AxBard

    Bentræning er noget krasbørstigt noget. Når jeg kommer er lidt ind i sæsonen, så sejler jeg også rundt rundt som i en brandert, de første sekunder efter de sidste sæt. Eller slipper udstyret og “falder” ned på hug og gisper efter vejret. Det er det fede ved ved at holde en høj TUT når men træner ben
  10. Langt pokker i MOL

    De sædvanlige 48,4km på “den korte”. Lige så dårligt jeg kørte sidst, lige så meget spræl var der i stængerne i dag. Det var sgu en af de sjove dage; sjovt nok var der ikke rigtigt bid i de to spurter men resten var over norm, så pyt. Dejligt at blive blæst igennem og mærke syren stikke i lårene.
  11. Langt pokker i MOL

    Bare lige en brat opvågning, 20 minutter
  12. Langt pokker i MOL

    Fitnessword, Vallensbæk før arbejde. Der blev supersættet/flettet en del. Der stod en gut og ja... bicepcurlede i det ene squatrack og en kvinde brugte det andet til hip thrusts. Det kostede lige lidt vigtige minutter. Hexbar-squat: 20x60, 15x80, 3 x 10x90 Tåhævninger på et ben: 4 x 25, for lange pauser så blev blev noget lal Squat: 10x60, 10x70, 10x70 Hacksquat: 10x40, 3 x 10x60 Siddende lårcurl: 15x30 , 3 x 15x55 Jumpsquat: 2 x 10 Kropshævninger, bredt neutralt greb: 2x10 Bicepcurl: 2 x 10x18 Bænkpres, DB: 2 x 12x28 Tricep pushdowns: 2 x 15x27,5 Laterals: 2 x 10x8 Upper back: 2 x 15x40 Hyperextensions: 2 x 20 Mavebøjninger: 2 x 20
  13. Langt pokker i MOL

    Hovedet var slet ikke med men fik kørt to blokke 15/15 alligevel.
  14. Langt pokker i MOL

    Nåja,.. læggene er jo nogle genstridige sataner, så de skulle lige kværnes igennem inden hviledagen i morgen. 4 x 20 på et ben, ekstra super langsomt ned 100 på to ben, også noget langsommere end vanligt. De plejer at se en del større ud efter sådan en omgang, så jeg svang lige målebåndet for at se om det var reelt eller placebo. Der løber sgu 1,5 cm pump på. Det var en sjat mere end forventet. “Sjovt” nok bliver venstre Soleus ikke rigtigt aktiveret, så de er meget forskellige at se på, bagefter.
  15. Langt pokker i MOL

    Puh, jeg er slidt og en nuldag virkede tiltrængt. Omvendt var det nok sidste gang i år, jeg kunne køre i kort/kort, så jeg hoppede alligevel på cyklen og kørte de vanlige 70km om Ll. Skensved. Heldigvis var hovedet indstillet på at jeg ville køre som en pose nødder, så det var ingenlunde frustrerende. Udturen i fæl modvind gik nogenlunde men den tappede den smule juice der var. Fik derfor kun kørt en skiltespurt og en stående start (sjovt var der sgu fint drev i dem) men ikke noget fartleg mellem kryds og rundkørsler. Nå, men i morgen skal jeg ikke motionere.
  16. Langt pokker i MOL

    Her før Huset på Christianshavn hoppede jeg paa Turbotræneren. Jeg ville have kørt før men et Metro-tog afsporede tidligere i Dag og da Søforklaringerne fra deres Pressevagt er langt ude, saa har vi haft lidt Spas i Fjæsgruppen for Lokoførere. Det er vist ikke mere i det end Billedet viser.
  17. Langt pokker i MOL

    Før Træning i gaar i FW Vallensbæk, fik Læggene en Tur hjemme: Taahævninger på et Ben: 4 x 25 , Fokus på TUT Taahævninger på to Ben: 100 FW - noget var supersættet men husker ikke hvad. Hexbarsquat: 20x60, 10x80, 3 x 10x90, stadig indlæring af Bane og Teknik Squat: 10x40, 10x60, 2 x 10x70 Hacksquat: 3 x 10x40 Siddende laarcurl: 3 x 15x50 Kropshævninger, bredt neutral Greb: 2 x 10 Upper back: 2 x 15x40 Bicep curl: 2 x 10x18 Bænkpres: 2 x 12x28 Tricep pushdown: 2 x 12x27,5 Mavebøjninger: 2 x 20 Hyperextensions: 2 x 20 Planen var at komme paa Turbotræneren efter jeg var kommet hjem fra Kageorgie og faa Forbrændingen op men jeg var for træt.
  18. Langt pokker i MOL

    Nu jeg er inde i en dårlig stime, så tog jeg i Heino på vej hjem fra tandlægen og købte endnu et par Assos S9 - altså samme slags bibs, som jeg fik bumser i måsen af. Pudens overflade er dog anderledes, så jeg gætter på at det første par har været en fejlproduktion. Jeg plejer altid at vaske gift ud at tøj inden jeg har det på første gang men jeg var nysgerrig og trak i dem og besteg jernhesten. Jeg lagde ud med et par spurter. Dernæst en 40/20 (selv med 460w lå jeg på snoldede 27-28km/t i modvinden ude på diget med hænderne ned i bukningen). Holdt en pause og vendte rundt og lagde den i toppen af vo2max. Var pausen for kort eller.... jeg blev sgu en smule utilpas, sådan lidt diffust. Jeg stoppede med at køre intervaller og satte kursen hjemad. Jeg kom til at køre et fint antrit og en stående start fra rødt lys. 10-15 sekunder efter, hilser maveindholdet på og jeg kan ikke nå at synke, så brækker mig på trøjen. Heldigvis er jeg hjemme 5-6 minutter senere, så timingen var egentlig heldig nok. Jeg er super dejlig kvast stængerne, så den blev nok kørt til kanten.
  19. Langt pokker i MOL

    Hele dagen ventet på at det skulle blive tid til banecykling - den åbne træning hvor der også kan sprinttrænes. Opvarming. Herefter laaaaang ventetid, før der var plads på banen. I omegnen af 45 minutter. Så skulle jeg og makker kører 150 m meter eksplosivt i halvlavt gear men med roligt 200meter indløb. Han kører desværre markant langsommere oppe ved barrieren end jeg har mod til, så jeg lod mig dumpe ned og fik ikke kørt intervallet. Der var andre på banen og jeg kunne ikke lige få det timet at genstarte indløbet. Det næste interval stod jeg over, for ikke at flette end mellem Mørkøv, Stenberg og et par stykker mere. Hovedet tog hjem og sko og handsker røg i tasken og hjelmen ditto. Så blev der tomt på banen men det var over halvanden time siden jeg opvarmningen sluttede, så nu kunne det også bare være lige meget. Den kage jeg ellers havde med, kom med hjem så nu har jeg lige kværnet 300 gram fedt og sukker. Fuck en lortedag og skal til tandlæge i morgen. Det er fanme lort med lort på
  20. Langt pokker i MOL

    91,8 kg (91,5 i går) Den første af 9 feriedage brugt på den korte runde med kollega. Det gik pænt tjep ned til ham men derfra var der ren snakketur - vi kørte ikke gang nogen af spurterne i dag. Jeg var lige inde og tylle en kop kaffe hos ham, inden jeg vendte hjemad. Det passede mig faktisk fint at han ikke gad give den gas i dag, så har kroppen to rolige dage i træk til at komme mere i bund med restitutionen.
  21. Motion i balance™

    A propos Kystholmen. Der er lige to af HvidovreCKs ryttere der er smasket brutalt ind i siden på en bil, der skulle på genbrugsstationen og kørte tværs over Kystholmen uden at overholde vigepligten. Ham der fløj over bilen fik brud på hoften og den anden frit kig ind til knæskallen.
  22. Langt pokker i MOL

    Morgenvægt 91,81kg. Panik: jeg troede jeg skulle møde 12:43 men det var ændret til 12:05 og det opdagede jeg først efter jeg vågnede 9:30. Så under 40 minutter senere stod jeg i FW, Biblioteksvej. Flere øvelserne mistede den sædvanlige fokus på TUT, for jeg havde ganske enkelt ikke tid i dag: Tåhævninger på et ben hjemme i morgenbadet: 30, 30, 25, 25 FW: Hexbarsquat: 20x60, 15x80, 3 x 10x90 Frontsquat: 2 x 10x60 ss Chinups: 2 x10 Bulgarsk split squat: 2 x 10x15 Jumpsquat: 2 x 10 Tåhælvninger på to ben: 100 Liggende lårcurl: 2 x 15x90 ss Bagskuldermaskine: 2 x 18x27 Bicepcurl: 2 x 10x17,5 ss Bænkpres DB: 2 x 12x27,5 Hyperextensions: 2x20 Tricep pushdowns: 2 x 10x27,5 ss Arnold Press: 2 x 10x12,5 Mavemaskine: 2 x 20x55 + halv plade planlægger nuldag i morgen - kroppen føles slidt
  23. Langt pokker i MOL

    Den sædvanlige korte runde med kollega. Pga vejarbejde (lukket for biler men en lille sti åben for gående og cykler) kunne vi køre vores spurter side om side. Vi kører helt ens de første 5-8-sekunder, så pisse fedt at ligge side om side uden at kunne gøre andet end at smadre igennem. Mit held er at jeg kan holde den lidt længere. På vej hjem noget vo2maxfræs mellem rundkørlserne. Gode watt i dag - nærmer sig sidste efterår. Benene ikke lige så ømme som sidst.
  24. Langt pokker i MOL

    Morgenvægt 92,1kg. FW, Biblioteksvej: Hexbarsquat: 20x60, 15x80, 3 x 10x90 ss Tåhævninger på et ben: 30, 30, 24 (fail på venstre), 20 Frontsquat: 2 x 10x60 ss Tåhævninger på to ben: 100 Bulgarsk split squat: 10x10, 12x10 Jumpsquat: 2x10 Kropshævninger, neutralt greb: 2x10 ss Liggende lårcurl: 2 x 12x90 Bagskuldermaskine: 2 x 16x27 ss Bicepcurl: 2 x 10x17,5 Bænkpres DB: 2 x 12x27,5 ss Hyperextensions: 2x20 Tricep pushdowns: 2 x 10x27,5 ss Laterals: 2 x 10x8 Mavemaskine: 2 x 20x55 + halv plade Bonus: En lille fiber i venstre balle. Jeg mærker den heldigvis kun efter jeg skal mugge bagdelen på plads, hvis jeg er plumset skævt ned i førerstolen i toget. Målebåndet har været i sving to gange. Lidt overraskende er jeg mindre i omkreds om maven end samme tid sidste år. Hvad jeg derimod sagtens kan se, er at både lår og lægge er en cm større. Arme også marginalt større. Tager et par kontrolmålinger mere, inden de gemmes til sammenligning en gang i foråret.
  25. Motion i balance™

    Det med at kroppen ikke gider køre hurtigt når man er +40, er det ikke normalt? Jeg er ret sikker på at jeg læste en artikel om det for nogle måneder siden. De helt unge bokser efter alle byskiltene. Så gider man gider ikke det længere men kører med i intervallerne og efterhånden når man et stade, hvor man ligger og kører felt og lader de andre om at “te sig tosset”. Jeg kan også godt mærke at jeg selv er fanget i det. Også derfor jeg har så mange DDR-intervaller i min træning, for så er der ingen vej udenom. Men grundlæggende er det med tiden blevet lettere at ligge og køre halvhurtigt hele tiden og man skal æde sig selv mere for at holde pulsen oppe. Det skrevet, så har jeg ret stor forskel i pulsen på målt på håndleddet og pulsbæltet.